Hoe het met je is?quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:29 schreef Icaä het volgende:
Bar, hoe is het?
Icaä, wat moet Marco een integer persoon zijn geweest...quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Icaä het volgende:
De vraag 'waarom wij/hij' is ook zo'n moeilijke. Het is anders, maar misschien helpt je deze gedachtengang. Toen Marco (hij was de meest rationele persoon die ik ooit gekend heb) hoorde dat hij een hersentumor had, weigerde hij pertinent in te gaan op de vraag 'waarom ik?'
Zijn redenering: als ik die vraag stel, betekent het dat ik bijvoorbeeld iets gedaan hebt waarom het mij (en niet een ander) overkomt. En er zou dan iemand zijn die op basis van mijn acties bepaalt dat het juist mij overkomt. In zo'n wraakzuchtige God of ander opperwezen wil en kan ik niet geloven.
Bovendien houdt de vraag stellen in dat ik het dus een ander wel gun. Het mag mij niet overkomen, maar de buren wel? Onze vrienden wel? Zo wilde hij niet denken.
Dat gesprek heeft nog niet plaatsgevonden...quote:Op zondag 10 december 2006 19:36 schreef Lois het volgende:
Bar je zou toch nogmaals met de huisarts het autopsierapport doornemen. Heeft dat nog meer vragen opgeroepen of heeft dat helemaal geen verbetering gegeven?
.
Wat prachtig Icaa dat hij dat op deze manier kon.quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Icaä het volgende:
De vraag 'waarom wij/hij' is ook zo'n moeilijke. Het is anders, maar misschien helpt je deze gedachtengang. Toen Marco (hij was de meest rationele persoon die ik ooit gekend heb) hoorde dat hij een hersentumor had, weigerde hij pertinent in te gaan op de vraag 'waarom ik?'
Zijn redenering: als ik die vraag stel, betekent het dat ik bijvoorbeeld iets gedaan heb waarom het mij (en niet een ander) overkomt. En er zou dan iemand zijn die op basis van mijn acties bepaalt dat het juist mij overkomt. In zo'n wraakzuchtige God of ander opperwezen wil en kan ik niet geloven.
Bovendien houdt de vraag stellen in dat ik het dus een ander wel gun. Het mag mij niet overkomen, maar de buren wel? Onze vrienden wel? Zo wilde hij niet denken.
Even heel hard... Ik denk idd dat hij zich eenzaam voelt op de een of andere mannier.quote:Op zondag 10 december 2006 20:06 schreef Icaä het volgende:
[..]
Welke emotie zit daar bij hem achter, weet je dat? Voelt hij zich daardoor bijvoorbeeld extra eenzaam, of verwacht hij zelf elders geen echt begrip te krijgen, omdat het allemaal zo veel heftiger is dan ooit voor te stellen?
Idd heel wijs, wat goed om daar zo tegen aan te kijken, want met de waarom vragen maak je je zelf alleen maar gek. Alleen is het even het inzicht wat je moet ontwikkelen om tot die gedachten te komen.quote:Op zondag 10 december 2006 19:50 schreef jessie het volgende:
[..]
Wat prachtig Icaa dat hij dat op deze manier kon.
Dat laatste hoeft dus niet meerquote:Op maandag 11 december 2006 12:03 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hier straks naar de psycholoog voor de laatste keer, daarna word ik voorgesteld aan zijn opvolgster... kunnen we helemaal opnieuw beginnen
En daar heb ik persoonlijk heel weinig zin in.
Wij horen eerder te veel dan te weinig. En dan juist specifieke dingen die we niet willen, die krijgen we opgedrongen.quote:Op maandag 11 december 2006 09:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Phluphy, ik begrijp uit jouw verhaal dat je ook weing hoort of begrip krijgt. Ik hoop dat bij jouw en je man wel begrip is. Worstelen jullie je er samen een beetje doorheen door al dat verdriet?
Danyel is al bijna 9 maanden geleden overleden, het leed is geleden, dus het is al lang tijd om de draad weer op te pakken. We mogen best verdrietig zijn, maar niet in hun tijd en al zeker niet ten koste van hun geluk.quote:Op maandag 11 december 2006 16:34 schreef snoopy het volgende:
Als het jullie verdrietig maakt, wat ik me kan voorstellen, dan moeten ze daar toch begrip voor hebben?
Wat zit er achter denk je? Zijn ze bang dat jullie vereenzamen of willen ze zelf net doen alsof er niets aan de hand is?
Raar he, dat sommige mensen dat niet inzien. Ik vraag me serieus wel eens af of die mensen dan gewoon "dom" zijn. Elke andere verklaring voor dat gedrag is onvergeeflijk, eigenlijk.quote:Op maandag 11 december 2006 17:18 schreef Rewimo het volgende: Niemand mag van je verwachten dat je je er maar even overheen zet omdat het "alweer zo lang geleden is".
Ik weet het niet Phluph. Je kunt je zoiets nu gewoon niet meer voorstellen. Volgens mij heb ik ergens een kaartje gevonden waar een begraafplaats (hij heeft in Leiden in het ziekenhuis gelegen en is daar ook begraven - mijn ouders woonden destijds in Hilversum) op staat. Maar ik weet dat ze niet bij de begrafenis geweest zijn en dus ook niet weten waar hij precies ligt. Van mijn jongere broertje weten we wel waar hij ongeveer ligt (hier in Haarlem) maar ook niet precies want er was geen geld voor een steentjequote:Op maandag 11 december 2006 17:32 schreef phluphy het volgende:
Raar he, dat sommige mensen dat niet inzien. Ik vraag me serieus wel eens af of die mensen dan gewoon "dom" zijn. Elke andere verklaring voor dat gedrag is onvergeeflijk, eigenlijk.
Wat vreselijk, wat jouw ouders hebben moeten meemaken. Hebben ze nooit het grafje van de oudste ontdekt? Wie is, of was, daar dan verantwoordelijk voor?
ja heb ik wel eens gedaan. gezegd wat ik ervan vond en gezegd dat me dat gewoon enorm tegenviel.quote:Op maandag 11 december 2006 22:05 schreef Icaä het volgende:
Oké, daar gaat-ie. Hebben jullie wel eens iemand aangesproken op het feit dat hij of zij je negeerde? Wat was de reactie?
Ik heb nu zo'n geval bij de hand, en twijfel erg of ik deze persoon een (aardig) mailtje zal sturen; volgens mij weet hij best wel dat wat hij doet eigenlijk niet kan, maar tegelijkertijd, wie ben ik om aan iemand te vertellen dat hij iets niet goed doet?
Of niet goed doet, hij moet eigenlijk gewoon weten dat het voor mij veel erger is dat hij niks zegt, dan dat hij wel wat zegt.
Waar gaat dat boek ongeveer over?quote:Op maandag 11 december 2006 18:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, Bar... wat ik nog vergat te zeggen. Een van de meest treffende dingen van de les zaterdag was de titel van een van de boeken die de docent geschreven heeft: "Wenen om het verloren ik".
Ik moest zo aan jou denken, dat je zegt dat je jezelf niet meer herkent etc.
Shitvraagquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:01 schreef lady-wrb het volgende in een ander topic:
en phluph, hoe gaat het nou met jou? (en met je man natuurlijk)
Kei en kei hard is het leven soms, en probeer dan maar eens jezelf te dwingen om verder te gaan,quote:Op woensdag 13 december 2006 23:05 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Pff was is dit moeilijk zeg. Hoewel sommigen het wel proberen wil ik er eigenlijk nooit over praten. Dit is echt een enorme stap, om het hier open en bloot neer te zetten maar het is goed om er over te leren praten en dan ongeneerd achter mijn scherm te kunnen huilen zonder dat iemand het ziet.
Ik laat het voor vanavond even hier bij.
Owww, je moet / hoeft dat toch ook niet allemaal te lezen. Voel je in elk geval niet verplicht, het is helaas zo dat je er niet echt vrolijk van wordt. Dat klinkt een beetje negatief t.o.v. Danyel*, maar is natuurlijk niet zo bedoeld.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:07 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Met mijn ouders wel hoor pluhphy, maar alleen als ik het aangeef. Hoewel ze wel Pepijn noemen als ze door iets aan 'm moesten denken bijvoorbeeld. Dan hoeven we het er verder niet over te hebben ofzo maar hij is wel genoemd en dat geeft me troost. Wetende dat zij er ook nog dagelijks mee bezig zijn en dat mijn moppie daardoor nooit vergeten zal worden.
Mijn schoonouders zie ik nooit meer. Ik mail heel soms nog met ze.
Jij ook heel veel sterkte. Ik heb de beginpagina van je site gelezen. Verder ben ik nog niet gekomen![]()
Lieve mamma_van_pepijn, er bestaat niet zoiets als teveel of te weinig gaan. De een heeft nu eenmaal meer met de plek waar iemand begraven is dan een ander, niet? Jij hebt een andere manier van ermee om gaan, jij hebt jouw kaarsje. En zelfs als je niks "uiterlijks" hebt (waarmee ik niet wil zeggen dat het "uiterlijke schijn" is, want zo bedoel ik het echt niet!), maar alleen in je hoofd of hart met hen bezig bent, is dat ook genoeg. Of het nu bewust of onbewust is.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:11 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Lieve Bar, wat goed dat je zo'n boodschap aan Thijs hier gewoon neerzet.
En je idee van een boompje vind ik erg mooi.
Ik ga vandaag ook maar eens op bezoek bij Pepijn en William. Ik ga eigenlijk te weinig. Wel brandt hier altijd een kaarsje voor ze.
Oh, dan is dat windlichtjes-idee misschien ook wel wat voor jou. Heb het net op het speeltuinbankje geplaatst.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:11 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Wel brandt hier altijd een kaarsje voor ze.
Dank je wel voor deze reactie. Het doet me goedquote:Op zaterdag 16 december 2006 12:59 schreef innovative het volgende:
[..]
Lieve mamma_van_pepijn, er bestaat niet zoiets als teveel of te weinig gaan. De een heeft nu eenmaal meer met de plek waar iemand begraven is dan een ander, niet? Jij hebt een andere manier van ermee om gaan, jij hebt jouw kaarsje. En zelfs als je niks "uiterlijks" hebt (waarmee ik niet wil zeggen dat het "uiterlijke schijn" is, want zo bedoel ik het echt niet!), maar alleen in je hoofd of hart met hen bezig bent, is dat ook genoeg. Of het nu bewust of onbewust is.
Het kerstboompje word pas morgen neergezet ivm het rot weer hier vanmiddag.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:37 schreef Rewimo het volgende:
Bar, is het monument voor Thijs eigenlijk al gemaakt? Ik weet dat je een tijdje geleden een offerte had laten maken. Een kerstboompje is een mooi idee
Ach Be nu moet ik alweer huilen... dank je welquote:Op maandag 18 december 2006 17:46 schreef Brighteyes het volgende:
Bar, ik zag je postje in dat andere topic.
Ik moest eerder vanmiddag ook al aan je denken bij het lezen van dit gedichtje:
Ik heb je lief.
Ik heb je lief, zeg ik
en wijs naar mijn hart
want daar heb ik je lief.
Ik heb je lief, zeg ik
en ik wijs naar mijn tenen
want daar komt het vandaan.
En de regenboog
daar wijs ik naar
want zoveel kleuren
heb ik je lief.
Ik heb je lief
alle zandkorrels onder mijn voeten,
zoveel.
Jom Straub
Ik denk dat je nergens beter kunt zijn dan juist hierquote:Op maandag 18 december 2006 19:50 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Wat mooi pluphy, dat boompje op zijn grafje.
Oke, het klinkt jou dus niet gek in de oren dat ik vandaag in de auto verkeerd afsloeg en toen midden op de weg belandde op een druk punt en toen dacht 'zal ik hier gewoon blijven staan totdat iemand tegen me aanrijdt.'
Ik ben niet bepaald een aanwinst voor dit topic op het moment. Misschien kan ik beter een ander topic zoeken om mijn depressie te bespreken. Al zou ik niet zo snel weten waar, maar ik wil dit topic niet vervuilen met mijn depressieve gedachten.
Voor vandaag neem ik genoegen met deze belofte. Morgen kijken we weer opnieuw.quote:Op maandag 18 december 2006 20:24 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik wil best beloven het te proberen maar meer dan dat ik kan ik je niet geven.
Een aanwinst... Niemand hoeft hier een "aanwinst" te zijn. Huil je ogen uit je hoofd, vertel alles wat je dwars zit, hoe zwaar ook. Ik denk dat ik voor heel veel mensen spreek als ik zeg dat we 100 keer liever met je meehuilen als we je berichtjes lezen, dan dat we er ooit achter komen dat je ook hier niets durfde neer te zetten, bang om de sfeer te verpesten. Dit topic is juist bedoeld voor rouwverwerking, en om over je engeltje te kunnen praten als het soms lijkt alsof niemand naar je luistert, alsof niemand er nog aan denkt. Of als je mensen dichtbij even niet wil laten zien hoe veel pijn het je doet.quote:Op maandag 18 december 2006 19:50 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Oke, het klinkt jou dus niet gek in de oren dat ik vandaag in de auto verkeerd afsloeg en toen midden op de weg belandde op een druk punt en toen dacht 'zal ik hier gewoon blijven staan totdat iemand tegen me aanrijdt.'
Ik ben niet bepaald een aanwinst voor dit topic op het moment. Misschien kan ik beter een ander topic zoeken om mijn depressie te bespreken. Al zou ik niet zo snel weten waar, maar ik wil dit topic niet vervuilen met mijn depressieve gedachten.
Ben jij ff lekker besodetoeterd joh! Tuurlijk hoor jij hier thuis! Juist in dit topic waar iedereen precies weet en voelt wat jij door maakt. Wij zijn hier om elkaar op te vangen en te proberen de anderen tot steun te zijn voor zover dat maar mogelijk is. Juist hier ben je heel goed op je plekje.quote:Op maandag 18 december 2006 19:50 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Lief dat je er naar vraagt. De afgelopen dagen niet zo heel denderend; het begon er mee dat collega's van Marco zijn langsgeweest en een 'gedenkboek' (met allemaal persoonlijke herinneringen) hebben achtergelaten. Tranen met tuiten, toen ik het eenmaal las. En daarnaast heb ik Marco's kleren goeddeels opgeruimd. Natuurlijk wel wat bewaard, maar lang niet alles. Dat viel me ook wel heel zwaar.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef phluphy het volgende:Icaä, hoe gaat het bij jullie?![]()
Wat lief van je phluphy en alle andere reacties trouwens ook.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef phluphy het volgende:
mama van pepijn, hoe gaat het vandaag?![]()
Probeer met de dag te leven, dan lijkt de berg (die toekomst heet) wat minder hoog. Echt!quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:13 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Het gaat wel iets beter dan gister maar op de langere termijn zie ik het nog steeds niet zitten.
Hetzelfde hier. Ik kijk heel vaak hoe het met jullie gaat maar durf eigenlijk nooit te reageren. Ik vind jullie allemaal zo dapper.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:28 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat er heel veel mensen aan jullie denken. Ik wou alleen zo graag dat ik het een ietsiepietsie makkelijker voor jullie allemaal kon maken.
Lieve Pjluphy, ook voor jou moet het moeilijk zijn, wat zeg ik Moeilijk???Ondrááglijk!!!!!quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:06 schreef phluphy het volgende:
Zagreb, jij moet een mooi mens zijn.![]()
Wij gaan vandaag en morgen het huis in Weert leegmaken, per 27 december gaat de nieuwe eigenaar erin.
Ik heb er nooit gewoond, nu ja 3 dagen dan, maar toch voelt het klote.
Dát had het plekje voor ons drietjes moeten worden, dáár hadden we misschien ooit wat geluk gevonden, met je kind thuis in plaats van in het ziekenhuis.![]()
Nu ja, nog 2 dagen doorbijten, dan kunnen we dit onderwerp ook weer een plekje gaan geven.
Ben ggewoon een mens, misschien veel meegemaakt en daardoor in staat iets meerop dingen in te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:25 schreef Kleintje het volgende:
Zagreb... You made me cry!
Wat een vreselijk lief mens moet jij zijn! Geweldig dat je dit doet.
Denk dat vele mensen het hier denken maar jij had het lef om het op te schrijven en werkelijk aan te bieden.
Top!!!
Sterkte Phlup! Niet makkelijk... weer iets afsluiten waar je zoveel mooie plannen had!
wat een lief monstertje....gewoon zo oneerlijk,.....quote:Op zondag 17 december 2006 17:01 schreef Bar_en_Mar het volgende:
nog een keer het moddermonstertje
[afbeelding]
Zo zat Thijs altijd Mar op te wachten wanneer die thuis kwam van werken
[afbeelding]
helemaal bovenin je scherm, in het rijtje frontpage, forum etc etc staat helemaal rechts een envelopje, als je daarop klikt kan je je PM (personal message) activeren, misschien een handig ideequote:Op vrijdag 22 december 2006 22:08 schreef zagreb het volgende:
geuikkig je bent weer thuis.
Maakte me ook zorgen om je.
Je mailtje vanaf je werk was kort en duidelijk, durfde ook niet te lang terug te mailen ivm met je privacy.
Ik hoop dat je inmiddels toch een afspraak hebt gemaakt met je huisarts..of zie je daar toch van af?
Ik zal je privé nog mijn telefoonnummer mailen. Doe er mee wat je wilt, ik dring me niet op.
Leef alleen maar heel erg mee met jullie.
Dag Pluphie dag Bar/Mar.
Ok dankje vivi, ga het morgen even uitdokteren.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
helemaal bovenin je scherm, in het rijtje frontpage, forum etc etc staat helemaal rechts een envelopje, als je daarop klikt kan je je PM (personal message) activeren, misschien een handig ideebtw: Je telefoon doet ut hoor maar de mijnes was weer es leeg
![]()
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar ik kan me bedenken dat zulke foto's (als ik er al erg ontdaan van wordt, ik die zoiets goddank nooit heeft moeten meemaken) voor anderen die er wel herkenning bij hebben en ze dan onvoorbereid zien nogal rauw op hun dak vallen zeg maar. Nogmaals, absoluut niet verkeerd bedoeld hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:17 schreef humpeltje het volgende:
Okee, site gaat over het sterven en de dood van Esmée. Inclusie foto's en filmpjes
zie je wel meisje dat iedereen bij je is???quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:06 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb een paar PMtjes gekregen, wat lief zeg!
Ik moet er alleen even voor gaan zitten om ze te beantwoorden maar antwoord komt echt binnenkort hoor.
Eenvoor alle mama's hier en een driedubbele
voor onze engeltjes.
Kan ik ook wel zeggen ja.quote:Op zaterdag 23 december 2006 07:53 schreef Martineke het volgende:
tranen lopen over mijn wangen na het lezen van Esmeearm meisje. heel veel kracht toegewenst, met een hele dikke knuf.
Ik kan er niks aan doen, maar van deze zin krijg ik echt de kriebelsquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:50 schreef humpeltje het volgende:
Wil je geen foto's van een dood kindje zien, sla dan dat hoofdstuk over.
De teksten zijn geschreven uit pure diepe emotie. Een emotie waar je niet bij kan, die je pas kan voelen, las je het ervaart. Daar kan je je geen voorstelling van maken, wat er in zo'n situatie door je heen zal gaan.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:53 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen, maar van deze zin krijg ik echt de kriebels![]()
Ik heb jouw site ook gezien, niet wetende dat die foto's erop stonden en ik moet zeggen dat ik zou willen dat ik er niet op gekeken had. Die teksten bij de foto's maken het helemaal bizar. Natuurlijk is het vreselijk, maar waarom moeten er foto's bij van een kindje dat ligt te sterven en overleden is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er iemand zit te wachten op foto's van een stervend kindje. Ik snap ook niet waarom je foto's van zoiets intens verdrietigs en persoonlijks met de hele wereld wil delen. Sommige mensen zeggen dat je door zulk soort foto's juist blij bent dat je eigen kind gezond is. Ik vind het juist een angstige gedachte dat dat net zo goed jouw eigen kind had kunnen zijn.
Deze post zal me niet in dank afgenomen worden hier, maar het zit me echt dwars en moest het ff kwijt.
Ik hoef dit soort dingen gelukkig niet alleen te doen! Mijn man (Jeroen) en ik zijn wat dat betreft een hele hechte eenheid, en we hebben ook heel veel steun aan elkaar. Als ik dan naar de situatie kijk van mama van pepijn, dubbel verdriet, en er alleen voor staan, dan breekt mij hart....quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:45 schreef zagreb het volgende:
Lieve Pjluphy, ook voor jou moet het moeilijk zijn, wat zeg ik Moeilijk???Ondrááglijk!!!!!
Dit wordt weer een afscheid, een hoofdstuk wat je moet afsluiten, maar eigenlijk helemaal niet wilt!!!!
Doe je het wel samen met iemand? Niet alleen gaan rommelen hoor, dan komt er niks van en zit je misschien met een traan en een glimlach de hele dag op de grond naar herinneringen te kijken.
wens je sterkte...en nogmaals, wat is er tegen als we een keer een engeltjes dag houden bij MIJ?
Iedereen die zich klote/rol/alleen en verlaten voelt, moet iemand hebben om op te kunnen rekenen.
Ook als dat een huilpartijtje is. Misschien leren we zo wel te lachen....na het verdriet te hebben laten gaan...?
Fijn! Ik had het begrepen als je het niet had gedaan, maar ben blij dat je het wél hebt gedaan. Mijn overweging was destijds: Danyel is altijd bij ons, us is het belangrijk dat wij het gezellig maken. Voor ons = voor hem.quote:Op
vrijdag 22 december 2006 23:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:
........
En toen ik thuiskwam heb ik besloten toch de kerstboom op te zetten. Hij staat bovenop de kachel en de achterkant is niet versiert maar het is iets toch.
...........
met alle respectquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
HumpeltjeOok hier nog aardig wat foto's gemaakt nadat Thijs overleden is, en ik heb daar nog geen seconden spijt van gehad
Ik snap dit niet zo goed..., kun je je misschien nader even uitleggen?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:46 schreef 01majo het volgende:
naar mijn idee als dit niet jou kind is ,of geen familie,of je kent dit kind totaal niet.
en je toch behoefte heb om een stervend en dood kind te zien,
wat je totaal niet kunt en nooit gekent heb,
er toch echt wat mis met je is.
Het mooie van deze site is (naar mijn mening) dat ze laten zien dat je tot het einde van je kind haar of zijn leven met het kind kan knuffelen en liefhebben. Als ik naar die site kijk zie ik dat ze ontzettend veel verdriet hebben omdat hun dochter aan het sterven is. Maar ze laten ook zien dat het mogelijk is dat je er voor je kind kan zijn! Hoe moeilijk dat dan ook wel is.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:33 schreef 01majo het volgende:
[..]
met alle respect
denk dat er toch een verschil zit tussen foto`s maken,
en ze op internet zetten.
en daarbij ook nog is een link geven zonder te zeggen wat mensen op die site gaan zien,
wat mij voor iemand die net ze kind verloren heeft niet echt iets is wat je wil zien zeker niet in deze tijd.
er zijn denk ik een hoop mensen,
ook die geen kind verloren hebben die hier ook niet echt op zaten te wachten en hier kapot van kunnen zijn.
en voor de mensen die dit "mooi" vinden,
moeten toch toch is uitleggen wat hier dan "mooi" aan moet zijn.
het is vreselijk.
zo vreselijk dat ik me niet voor kan stellen dat hier iemand moed of steun uit kan halen.
Ik neem aan dat dat voor de mama van Esmee nog meer geldt. Alsof iemand erop zit te wachten haar kerngezonde kindje naar bed te brengen, om het vervolgens nooit meer wakker te zien. Is iets heel anders dan het aanklikken van een link. Dat wil niet zeggen dat ik niet snap dat het schokkend kan zijn als je het niet verwacht of zelf hebt meegemaakt. Maar da's iets anders dan het raar vinden of doen alsof het raar is (en dat doe jij naar mijn mening). Een waarschuwing kan uiteraard wel op zijn plaats zijn en die staat er nu ook.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:33 schreef 01majo het volgende:
er zijn denk ik een hoop mensen,
ook die geen kind verloren hebben die hier ook niet echt op zaten te wachten en hier kapot van kunnen zijn.
Waarom moeten ze jou dat uitleggen? Het is mooi dat Esmee door deze site weer een stukje verder leeft. Dat het verhaal van Esmee een stukje steun kan bieden aan andere zielsverdrietige ouders.quote:en voor de mensen die dit "mooi" vinden,
moeten toch toch is uitleggen wat hier dan "mooi" aan moet zijn.
Ik denk dat je je dan heel gelukkig moet prijzen, dat je je van dit immense verdriet, noch de manieren waarop iemand steun kan putten uit andermans ervaring, geen voorstelling kan maken.quote:het is vreselijk.
zo vreselijk dat ik me niet voor kan stellen dat hier iemand moed of steun uit kan halen.
Dus het criterium of iets op internet mag of niet is of jij er nut in ziet? Ik zie van tig dingen die op internet staan het nut niet, dat wil niet zeggen dat het geen nut heeft,quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:46 schreef 01majo het volgende:
is mijn kind niet,ik hoef het vreselijke wat gebeurd is niet verwerken,
dus heeft dit totaal geen nut om ze op internet te zetten,
En dat vind ik een vreselijk raar en naar oordeel wat eigenlijk nergens op gefundeerd is anders dan 'tja, ik heb het nooit meegemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat...'.quote:er toch echt wat mis met je is.
tuurlijk is dat goedquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
prupke ik ga jou pmen om eens af te gaan spreken, als dat nog goed is
Marco hier:
Toen met het overlijden van Danyel, is het hardstikke erg en je probeerd daar een voorstelling van te maken, Maar na het overlijden van Thijs werd pas duidelijk dat je er met die voorstelling nog heel ver naast zit.
Ik vraag me af waarom je dat door middel van foto's moet laten zien?quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Het mooie van deze site is (naar mijn mening) dat ze laten zien dat je tot het einde van je kind haar of zijn leven met het kind kan knuffelen en liefhebben. Als ik naar die site kijk zie ik dat ze ontzettend veel verdriet hebben omdat hun dochter aan het sterven is. Maar ze laten ook zien dat het mogelijk is dat je er voor je kind kan zijn! Hoe moeilijk dat dan ook wel is.
Ga eens na dat dit eigenlijk het "fijnste" kan zijn wat je kan doen als je kind komt te overlijden.
Ik heb het van dichtbij mee gemaakt dat dat dus niet mogelijk was.
De politie komt aan de deur en meld dat je kind niet meer leeft omdat het een ongeluk heeft gehad.
Die ouders konden dus helemaal niets meer zeggen tegen het kind, niet geruststellen niet liefhebben enz.
Een kind verliezen is heel wat voor een ouder/ouders en iedereen heeft nu eenmaal zijn /haar hun eigen manier om het verdriet te verwerken. Anders is het gewoon niet.....
als jij wil zeggen dat jij het wel gewoon vind dat als jij een link aan klikt je foto`s te zien krijgt van een kind dat ligt te sterven en vervolgens overleden is beantwoord gelijk denk ik de vorige vraag.quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat voor de mama van Esmee nog meer geldt. Alsof iemand erop zit te wachten haar kerngezonde kindje naar bed te brengen, om het vervolgens nooit meer wakker te zien. Is iets heel anders dan het aanklikken van een link. Dat wil niet zeggen dat ik niet snap dat het schokkend kan zijn als je het niet verwacht of zelf hebt meegemaakt. Maar da's iets anders dan het raar vinden of doen alsof het raar is (en dat doe jij naar mijn mening). Een waarschuwing kan uiteraard wel op zijn plaats zijn en die staat er nu ook.
[..]
Waarom moeten ze jou dat uitleggen? Het is mooi dat Esmee door deze site weer een stukje verder leeft. Dat het verhaal van Esmee een stukje steun kan bieden aan andere zielsverdrietige ouders.
[..]
Ik denk dat je je dan heel gelukkig moet prijzen, dat je je van dit immense verdriet, noch de manieren waarop iemand steun kan putten uit andermans ervaring, geen voorstelling kan maken.
Lieve papa's en mama's van Engeltjes, een dikkevoor jullie!
Edit:
[..]
Dus het criterium of iets op internet mag of niet is of jij er nut in ziet? Ik zie van tig dingen die op internet staan het nut niet, dat wil niet zeggen dat het geen nut heeft,
[..]
En dat vind ik een vreselijk raar en naar oordeel wat eigenlijk nergens op gefundeerd is anders dan 'tja, ik heb het nooit meegemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat...'.
Toen ze dat topic opende wist je al dat haar dochtertje overleden was.... en als er dan ook nog een site is zou je al voorzichtig kunnen opvatten dat daar wel eens heel persoonlijke informatie op kan staan, en dan is het risicoo voor de mensen die het openen, en daarbij je was niet verplicht om naar die site te gaan....quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:09 schreef 01majo het volgende:
[..]
als jij wil zeggen dat jij het wel gewoon vind dat als jij een link aan klikt je foto`s te zien krijgt van een kind dat ligt te sterven en vervolgens overleden is beantwoord gelijk denk ik de vorige vraag.
als je naar mijn mening,
zonder dat je enige relatie heb met dit kind of de ouders
je toch een probleem heb
een probleem heb je op die manier volgens mij al als je zoiezo die foto`s dan zou willen zien
en daar zit het verschil.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:12 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Waarom zou dat alleen in woorden kunnen?
Ik ben soms ontzettend blij dat ik kan vertellen over Thijs en dat ik er foto's bij kan plaatsen...
Okay in mijn geval zijn het foto's van een levende Thijs.
en ik denk dat het een gevoels kwestie is een voorbeeld van rouwverwerking, de een doet het met woorden de ander doet het met foto's....
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag, lekker makkelijk terugkaatsen. Ja, ik vind dat heel normaal, ik ken de site lieve engeltjes al jaren en daar staan heel veel foto's op van overleden kinderen. En daar wil jij mee zeggen dat? Het raar is enkel en alleen omdat jij het verschijnsel niet kent? Als jij het sowieso raar vindt om dat soort informatie van andere mensen te lezen klik je de site niet aan. Of je klikt hem weg zodra je de openingspagina in beeld ziet.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:09 schreef 01majo het volgende:
[..]
als jij wil zeggen dat jij het wel gewoon vind dat als jij een link aan klikt je foto`s te zien krijgt van een kind dat ligt te sterven en vervolgens overleden is beantwoord gelijk denk ik de vorige vraag.
Maar er zijn ook veel mensen die er niets van snappen dat mensen foto en naam van hun springlevende kind op internet zetten i.v.m. de privacy van die kinderen. Ik snap dat je er een andere visie op na houdt, maar ik ben gewoon benieuwd waarom er een verschil moet zijn dan tussen levende en overleden kinderen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:01 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Ik vind het alleen nogal vreemd dat je foto's van je stervende en overleden kind op een internet pagina zet zodat de hele wereld deze kan zien. Dat ouders foto's maken van hun overleden kind kan ik nog begrijpen, maar niet dat je zulke persoonlijke foto's op internet zet.
maar iemand maak me niet uit wie,quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Toen ze dat topic opende wist je al dat haar dochtertje overleden was.... en als er dan ook nog een site is zou je al voorzichtig kunnen opvatten dat daar wel eens heel persoonlijke informatie op kan staan, en dan is het risicoo voor de mensen die het openen, en daarbij je was niet verplicht om naar die site te gaan....
en wil je ze dan niet zien , klik het dan gewoon dicht, heb je er ook geen last meer van.
Nee, want ook als je kindje overlijd, hoort bij zijn of haar leventje.....quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef 01majo het volgende:
[..]
en daar zit het verschil.
een soort memorium site voor een overleden kind kan heel mooi zijn
zal de laatste zijn die daar iets over zal zeggen,
maar vanzelf zet je daar dan wel foto`s op van toen dat kind nog leefde lijkt mij
en daar zit hem het gigantische verschil
Vind je de mensen die het kinderfototopic hier op Fok! bekijken ook raar? Zijn ook je kinderen niet, je kent ze niet en toch wil je ze zien c.q. worden ze bekeken. Waarom heeft een foto van een overledene minder recht om op internet te staan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:18 schreef 01majo het volgende:
[..]
maar iemand maak me niet uit wie,
moet toch met me eens zijn.
dat als je het kind niet kent en je zou toch die foto`s willen zien maak me niet uit wie
dat dat toch een beetje raar is
Van te voren wist je niet dat die foto's erop te zien waren.... daar kwam je pas achter nadat je de site opgekomen bent....quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:18 schreef 01majo het volgende:
[..]
dat als je het kind niet kent en je zou toch die foto`s willen zien maak me niet uit wie
Het is heel mooi dat je erover kan vertellen en er foto's bij plaatst, want waarom zou iedereen niet mogen zien wat een prachtig kindje het was. Maar dat is dus het verschil dat ik bedoel. Het is toch mooi als mensen kunnen zien hoe je kind was toen hij/zij nog in leven was en als mensen eraan denken dat ze een lachend of spelend kindje zien, in plaats van een kindje dat aan het sterven is of overleden is. Naar mijn mening zijn die foto's te persoonlijk om de wereld daar in mee te laten delen. Maar ja, dat is mijn meningquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:12 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Waarom zou dat alleen in woorden kunnen?
Ik ben soms ontzettend blij dat ik kan vertellen over Thijs en dat ik er foto's bij kan plaatsen...
Okay in mijn geval zijn het foto's van een levende Thijs.
en ik denk dat het een gevoels kwestie is een voorbeeld van rouwverwerking, de een doet het met woorden de ander doet het met foto's....
dus als ik gezellig naar een topic over ouders gaat moet ik er rekening mee houden dat ik foto`s tegen kan komenquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je de mensen die het kinderfototopic hier op Fok! bekijken ook raar? Zijn ook je kinderen niet, je kent ze niet en toch wil je ze zien c.q. worden ze bekeken. Waarom heeft een foto van een overledene minder recht om op internet te staan?
Het is niet alsof we allemaal op zoek waren naar foto's van overleden kinderen. De foto's zijn deel van het verhaal. Ik kan me voorstellen dat als je het verhaal over het verlies van je kind opschrijft je dan ook het hele verhaal wilt neerzetten, en dat je die foto's daar dan ook bij wilt zetten.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:18 schreef 01majo het volgende:
Jij zegt: mensen zijn raar omdat ze zitten te wachten op foto's van andermans dode kinderen. Waarom zijn mensen dan niet raar als ze zich interesseren in andermans levende kinderen. Dat is mijn vraag. De redenering is van jou. Overigens geef je sowieso niet echt een toelichting of verduidelijking van je stellingen, alleen dat een ander raar redeneert en raar is als ie.... vind ik niet echt een eerlijke stijl van discussieren.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:25 schreef 01majo het volgende:
beetje rare redenering die je er op nahoud
Nee, dat is jouw idee van respect. Ik heb niet het idee dat de mama van Esmee haar dochter niet respecteert omdat er op haar site ook foto's van haar staan nadat ze is overleden (want er staan ook beelden van een levende Esmee).quote:maar uit respect voor deze mensen doe je wel foto`s op ineternet zetten van toen deze nog in leven was
om te beginnen ben geen kloonquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat iemands keuze hierin niet gewoon gerespecteerd wordt.![]()
Als de moeder van Esmee dit prettig vind in haar verwerkingsproces dan is daar toch niks mis mee?
En als jij, 01Majo (beetje zwak dat je dit alleen onder een kloon durft te zeggen, als je iemand op zoiets persoonlijks aanvalt, heb dan ook het lef dat onder je eigen naam te doen), daar moeite mee hebt is dat meer dan wat dan ook jouw probleem. Jij bent zo nieuwsgierig om wel het verhaal te willen lezen, dan moet je ook de consequenties van enige andere informatie op die site aanvaarden. Jij stapt binnen in hun stukje internet. Zij bepalen de content, niet jij als toevallige voorbijganger.
Het is haar site voor haar dode kindje, laat haar!
en uit respect voor onze engeltjes, laten we discussie lekker voor wat het is in elk geval in dit topic...quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:40 schreef 01majo het volgende:
[..]
om te beginnen ben geen kloon
ben hier gisteren hier door iemand op gewezen en ben daaroom vandaag lid geworden
om hierop te reageren zoals ik er vanuit ging
dat dat is waar dit forum om draait
als ik dit ziekelijk vind en dat mag ik vinden
ook mijn mening is vrij hierin, ga ik vanuit
[edit]
van mij mag je je eigen mening hebben hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 23:50 schreef 01majo het volgende:
ik heb alle respect voor deze kinderen en hun ouders
en kan me bedenken hoe vreselijk deze tijd moet zijn voor ouders
vandaar dat ik me bepaalde dingen afvraag bij deze mevrouw en haar bedoelingen
met alle respect
bedoel ik de mensen mee die met deze foto`s 0,0 te maken hebben en ze toch willen zienquote:Op zondag 24 december 2006 00:04 schreef prupke het volgende:
[..]
van mij mag je je eigen mening hebben hoor
maar [reactie op edit]...dan is het respect weg en valt haast niet meer terug te verdienen!!
en verder gaan we door met de bedoeling van dit topic
allemaal lieve engeltjes
In R&P heb ik een topic geopend waarin we verder kunnen gaan mochten dat nodig zijnquote:Op zondag 24 december 2006 00:04 schreef prupke het volgende:
[..]
van mij mag je je eigen mening hebben hoor
maar [reactie op edit] dan is het respect weg en valt haast niet meer terug te verdienen!!
en verder gaan we door met de bedoeling van dit topic
allemaal lieve engeltjes
De gedachte dat er behoorlijk wat zieke geesten rondlopen die missschien met die foto's aan de haal zouden kunnen gaan zou voor mij persoonlijk ook al een reden zijn om het niet te doen..my 2 cts..quote:Op zaterdag 23 december 2006 22:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed..., kun je je misschien nader even uitleggen?
De eerste vraag van 'gebruiker-nogwat' naar het hoe en waarom van deze foto's heb ik dan ook nooit als aanval gezien. De latere discussie wel.quote:Op zondag 24 december 2006 10:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
De gedachte dat er behoorlijk wat zieke geesten rondlopen die missschien met die foto's aan de haal zouden kunnen gaan zou voor mij persoonlijk ook al een reden zijn om het niet te doen..my 2 cts..
Oh, ik ben trouwens niet mayoo1 of whatever hoor!
En BE, niet alles is meteen een aanval als je zelf aangeeft dat je dingen niet/anders zou doen hoor....ik denk niet dat iemand erop uit is om Humpeltje of wie dan ook aan te vallen....absoluut niet.
Alhoewel het volkomen offtopic is wil ik er toch even wat van zeggen...quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[...]
Een liedje van Paul de leeuw:
Ik heb een steen verlegd,
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |