Hoe het met je is?quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:29 schreef Icaä het volgende:
Bar, hoe is het?
Icaä, wat moet Marco een integer persoon zijn geweest...quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Icaä het volgende:
De vraag 'waarom wij/hij' is ook zo'n moeilijke. Het is anders, maar misschien helpt je deze gedachtengang. Toen Marco (hij was de meest rationele persoon die ik ooit gekend heb) hoorde dat hij een hersentumor had, weigerde hij pertinent in te gaan op de vraag 'waarom ik?'
Zijn redenering: als ik die vraag stel, betekent het dat ik bijvoorbeeld iets gedaan hebt waarom het mij (en niet een ander) overkomt. En er zou dan iemand zijn die op basis van mijn acties bepaalt dat het juist mij overkomt. In zo'n wraakzuchtige God of ander opperwezen wil en kan ik niet geloven.
Bovendien houdt de vraag stellen in dat ik het dus een ander wel gun. Het mag mij niet overkomen, maar de buren wel? Onze vrienden wel? Zo wilde hij niet denken.
Dat gesprek heeft nog niet plaatsgevonden...quote:Op zondag 10 december 2006 19:36 schreef Lois het volgende:
Bar je zou toch nogmaals met de huisarts het autopsierapport doornemen. Heeft dat nog meer vragen opgeroepen of heeft dat helemaal geen verbetering gegeven?
.
Wat prachtig Icaa dat hij dat op deze manier kon.quote:Op zondag 10 december 2006 11:45 schreef Icaä het volgende:
De vraag 'waarom wij/hij' is ook zo'n moeilijke. Het is anders, maar misschien helpt je deze gedachtengang. Toen Marco (hij was de meest rationele persoon die ik ooit gekend heb) hoorde dat hij een hersentumor had, weigerde hij pertinent in te gaan op de vraag 'waarom ik?'
Zijn redenering: als ik die vraag stel, betekent het dat ik bijvoorbeeld iets gedaan heb waarom het mij (en niet een ander) overkomt. En er zou dan iemand zijn die op basis van mijn acties bepaalt dat het juist mij overkomt. In zo'n wraakzuchtige God of ander opperwezen wil en kan ik niet geloven.
Bovendien houdt de vraag stellen in dat ik het dus een ander wel gun. Het mag mij niet overkomen, maar de buren wel? Onze vrienden wel? Zo wilde hij niet denken.
Even heel hard... Ik denk idd dat hij zich eenzaam voelt op de een of andere mannier.quote:Op zondag 10 december 2006 20:06 schreef Icaä het volgende:
[..]
Welke emotie zit daar bij hem achter, weet je dat? Voelt hij zich daardoor bijvoorbeeld extra eenzaam, of verwacht hij zelf elders geen echt begrip te krijgen, omdat het allemaal zo veel heftiger is dan ooit voor te stellen?
Idd heel wijs, wat goed om daar zo tegen aan te kijken, want met de waarom vragen maak je je zelf alleen maar gek. Alleen is het even het inzicht wat je moet ontwikkelen om tot die gedachten te komen.quote:Op zondag 10 december 2006 19:50 schreef jessie het volgende:
[..]
Wat prachtig Icaa dat hij dat op deze manier kon.
Dat laatste hoeft dus niet meerquote:Op maandag 11 december 2006 12:03 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hier straks naar de psycholoog voor de laatste keer, daarna word ik voorgesteld aan zijn opvolgster... kunnen we helemaal opnieuw beginnen
En daar heb ik persoonlijk heel weinig zin in.
Wij horen eerder te veel dan te weinig. En dan juist specifieke dingen die we niet willen, die krijgen we opgedrongen.quote:Op maandag 11 december 2006 09:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Phluphy, ik begrijp uit jouw verhaal dat je ook weing hoort of begrip krijgt. Ik hoop dat bij jouw en je man wel begrip is. Worstelen jullie je er samen een beetje doorheen door al dat verdriet?
Danyel is al bijna 9 maanden geleden overleden, het leed is geleden, dus het is al lang tijd om de draad weer op te pakken. We mogen best verdrietig zijn, maar niet in hun tijd en al zeker niet ten koste van hun geluk.quote:Op maandag 11 december 2006 16:34 schreef snoopy het volgende:
Als het jullie verdrietig maakt, wat ik me kan voorstellen, dan moeten ze daar toch begrip voor hebben?
Wat zit er achter denk je? Zijn ze bang dat jullie vereenzamen of willen ze zelf net doen alsof er niets aan de hand is?
Raar he, dat sommige mensen dat niet inzien. Ik vraag me serieus wel eens af of die mensen dan gewoon "dom" zijn. Elke andere verklaring voor dat gedrag is onvergeeflijk, eigenlijk.quote:Op maandag 11 december 2006 17:18 schreef Rewimo het volgende: Niemand mag van je verwachten dat je je er maar even overheen zet omdat het "alweer zo lang geleden is".
Ik weet het niet Phluph. Je kunt je zoiets nu gewoon niet meer voorstellen. Volgens mij heb ik ergens een kaartje gevonden waar een begraafplaats (hij heeft in Leiden in het ziekenhuis gelegen en is daar ook begraven - mijn ouders woonden destijds in Hilversum) op staat. Maar ik weet dat ze niet bij de begrafenis geweest zijn en dus ook niet weten waar hij precies ligt. Van mijn jongere broertje weten we wel waar hij ongeveer ligt (hier in Haarlem) maar ook niet precies want er was geen geld voor een steentjequote:Op maandag 11 december 2006 17:32 schreef phluphy het volgende:
Raar he, dat sommige mensen dat niet inzien. Ik vraag me serieus wel eens af of die mensen dan gewoon "dom" zijn. Elke andere verklaring voor dat gedrag is onvergeeflijk, eigenlijk.
Wat vreselijk, wat jouw ouders hebben moeten meemaken. Hebben ze nooit het grafje van de oudste ontdekt? Wie is, of was, daar dan verantwoordelijk voor?
ja heb ik wel eens gedaan. gezegd wat ik ervan vond en gezegd dat me dat gewoon enorm tegenviel.quote:Op maandag 11 december 2006 22:05 schreef Icaä het volgende:
Oké, daar gaat-ie. Hebben jullie wel eens iemand aangesproken op het feit dat hij of zij je negeerde? Wat was de reactie?
Ik heb nu zo'n geval bij de hand, en twijfel erg of ik deze persoon een (aardig) mailtje zal sturen; volgens mij weet hij best wel dat wat hij doet eigenlijk niet kan, maar tegelijkertijd, wie ben ik om aan iemand te vertellen dat hij iets niet goed doet?
Of niet goed doet, hij moet eigenlijk gewoon weten dat het voor mij veel erger is dat hij niks zegt, dan dat hij wel wat zegt.
Waar gaat dat boek ongeveer over?quote:Op maandag 11 december 2006 18:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, Bar... wat ik nog vergat te zeggen. Een van de meest treffende dingen van de les zaterdag was de titel van een van de boeken die de docent geschreven heeft: "Wenen om het verloren ik".
Ik moest zo aan jou denken, dat je zegt dat je jezelf niet meer herkent etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |