Als ie klaar is zal ik je de exacte plannen vertellenquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Het gaat er erg goed uit zien AR
Ben benieuwd naar de exacte plannen die je hebt voor de badkamer
O, je gaat dus plannen on the jobquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ie klaar is zal ik je de exacte plannen vertellen
Ik doe met je mee!quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:53 schreef Duderinnetje het volgende:
MMach een kluspauze, jij een kluspauze...
Ik ga in winterslaap
quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:10 schreef B.A.Trix het volgende:
Maar........ een deel 5 alweer!!![]()
[..]
![]()
Het gaat om 4 ruiten van +/- 122x85cmquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:38 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Valt reuze mee.
Hoe groot zijn of is die ruit?
Ik geloof dat ik bij dit verhaal visuele ondersteuning nodig heb Solingjanquote:Op woensdag 27 december 2006 12:24 schreef Solingjan het volgende:
Dat ziet er netjes uit.
Gewoon bij de glashandel een stuk op maat laten snijden van 4-5 mm
Glaslatten van 12mm Op de juiste verstekmaat zagen.
Glaslatten zijn 12mm dik en 33 mm breedt. de sponning waar het glas in komt is 17mm
Gaatjes (4mm) voor de schroeven boren.
Schilderen.
Window Seal-P kit van Den Braven Sealants in de glaslatten spuiten en de glasplaat erin leggen.
Goed aandrukken. Na een uurtje kun je het voorzetraam oppakken en eventueel overtolligge kit verwijderen.
Afdichtband op de glaslatten plakken
En het voorzetraam op de plaats vastschroeven. Wel eerst de ruiten goed schoon en droog maken.
Zorg dat de spouw tussen de beide ramen niet groter is dan 25mm maximaal 30 mm
Heb je aan de linker en de rechter staander genoeg vlees? 33mm of meer?
Passen er twee glaslatten van 33mm = dus 66 mm tegen elkaar bij de staanders in het midden?
Als je maar genoeg vlees hebt om het raamwerk vast te schroeven.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
uhmm, zoals ik het in mijn plan beschreef gebruik ik dus geen latten van 33mm...
Ofja, misschien ook wel, maar dan komt maar de helft op de verticale lat.
16,5+16,5=33mm Het hout is 44mm, dus dat past
Wat is 'glasband'??quote:Op woensdag 27 december 2006 18:01 schreef Solingjan het volgende:
Haal je dat, 33+33= 66 mm in het midden en aan de zijkanten elk 33 mm?
Deze voorzetramen zitten er nu dus op.
Ik wacht met afkitten en de schroefgaatjes bij plamuren tot de zomer.
Als er dan echt geen vocht meer achter zit werk ik dit verder af.
Kosten voor 14 ramen
Glaslatten ong 42 m 65 euro 70
Glas 13,00 euro per ruit 5mm 14 x 405 x 980 mm 182 euro 190
Glasband had ik nog 10 euro 10
Kit Window seal 4 bussen a 5 euro 20 euro 20
Voor het gemak 300 euro
soort van "rol"met doorop een dunne laag foam, deze heeft een laagje lijm aan een kant(kant van het kzijn) en de andere kant plakt niet. deze plak je tussen de sponning(waat het glas moet komen) en het daadwerkelijke glas zelf.quote:
Ja, maar in dit geval wordt de band dus niet op het glas, maar op de glaslat geplakt.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
soort van "rol"met doorop een dunne laag foam, deze heeft een laagje lijm aan een kant(kant van het kzijn) en de andere kant plakt niet. deze plak je tussen de sponning(waat het glas moet komen) en het daadwerkelijke glas zelf.
Ja maar dan maar 2mm dik. Pak geen tochtstrip want dsie is veel te duur.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah, een soort van tochtstrip dus
Nee.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gebruik je dan het glasband aan beide kanten van het glas??
Iemand anders hier nog tips of ideeën over??quote:Op woensdag 27 december 2006 14:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik bij dit verhaal visuele ondersteuning nodig heb Solingjan
Maar de situatie is iig zo:
[afbeelding]
Hier zijn wat verduidelijkingen wbt maten en materialen
[afbeelding]
En nu had ik zelf dit zo in gedachten:
Waar ik 'kit' heb aangegeven doe ik iets van kit. De ruimte tussen de beide glasplaten is dan 5mm+kitdikte. Leek mij wel een mooie maat ()
Ik weet niet precies hoe ik het ga doen, maar dan wou ik inplaats van glaslaten een platte lat nemen. Zo'n latje komt dan voor de helft op het hout, en de andere helft houd het raam vast...
Zo zijn de gedachten ongeveer.
Maar afgezien van de raampjes van m'n schuurtjes heb ik geen ervaring met glaszetten.
Alle tips en aanwijzingen zijn dus welkom
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa trekken, levend van de lucht en de liefde.quote:Op vrijdag 29 december 2006 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Iemand anders hier nog tips of ideeën over??
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa richting Rio trekken, levend van de lucht en de liefde.
Maar dat zijn niet de adviezen waar je op doelt denk ik![]()
2 dingen Duudje,quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa trekken, levend van de lucht en de liefde.
Maar dat zijn niet de adviezen waar je op doelt denk ik![]()
Ja, het werkt ook echt super. Ik was nog bang dat het zou gaan lekker met die aanpassing. Maar tot nu toe gaat het perfectquote:
Dat heb je mooi gescore'd !quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb m'n oude keuken verkocht![]()
weer 70 euro erbij
Laten we het daar maar niet over hebben....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik dacht dat je dat al een tijd geleden had gedaan... of is er toen een verkoop niet doorgegaan?
Of ben ik in de war?
Dement?
Erger?
Ach, moet toch kunnen ! in cyberspace leven wij allemaal wel mee.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
M'ngaat vanmiddag het inburgeringsaxamen doen
Sorry, moest het even kwijt.. ik zal nu wel een goede reden bedenken hoe deze post ontopic is![]()
Ja idd!! Ziejewel, ik kan wel ontopic postenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:01 schreef AnneX het volgende:
Na het examen hoort zij dan toch bij het topic, als dat al niet zo was.
Klopt, is exact dezelfde als m'n ouders hebben. Die is er bij de bouw ingezet en dat was 1974. Overigens geen woningbouw. gaat nu eindelijk een nieuwe keuken inkomen. ( voordeeltje is dat er net een neiuwe kraan inzit en dat die precies in mijn keuken pastquote:Op zondag 7 januari 2007 11:02 schreef tnimble het volgende:
Is inderdaad iets van eind jaren 60 begin 70. Bruinzeel dacht ik. Ook masaal door woningbouwcorporaties toegepast.
Gefeliciteerdquote:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:57 schreef Oblivion het volgende:
Oh, dat is goed nieuws!![]()
RIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO DE JANEIROOOOOOOOOOOOOOOO!!!
A_RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ZIJN HUUUUUUIIIISSSSSSSS!!!!!
Zot.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het goede nieuws was dat hij in die maand tijd vrijwel geen naalden verloren had, dus ik bedacht mij dat als hij dit overleefd, zo naast de kachel, dat hij het dan buiten misschien ook gewoon zou volhouden
Ik moet nog even kijken hoe ik aan die korreltjes kom, maar dat gaat wel lukken.quote:Op maandag 11 december 2006 11:30 schreef Monne het volgende:
Goedkoop isolerend glas
Jaarlijks worden er honderden tonnen vensterglas weggegooid als enkel glas wordt vervangen door (al of niet gesubsidieerd) dubbel glas, meestal het dubbele fabrieksglas. Voorzetruiten worden weinig of niet gevraagd, omdat men denkt dat fabrieksglas zoals thermoglas beter is omdat het niet beslaat en er tussen de luchtdicht gesealde ruiten geen vuil kan komen. Zo is en wordt voor kapitalen aan vensterglas, vaak dik spiegelglas, weggegooid, waarmee zowel de woning als de portemonnee tekort worden gedaan. Men had veel, soms duizenden guldens, goedkoper – met beter en duurzamer resultaat! – kunnen volstaan met zelf aan te brengen voorzetruiten. Een redelijke afdichting met simpele latten en isolatiestrip van de aan te brengen voorzetruit is voldoende. Zorg er voor, dat de kanten van het glas, die na montage onbereikbaar zijn, tevoren goed stofvrij en streepvrij zijn schoongemaakt.
Het ‘geheim van de smid’ van onze goedkope en perfect isolerende voorzetramen zit in het gebruik van een ballonnetje of een vergelijkbaar gemakkelijk krimpend of uitzettend reservoirtje, dat we vullen met goed gedroogde silicagelkorrels. Deze vind je soms in verf-/glaswinkels, soms in drogisterijen maar je kunt ze ook verzamelen uit allerlei electronica-, camera- en andere verpakkingen. Vooral bij renovatie van grotere, oude gebouwen kan deze methode vele duizenden guldens besparing opleveren en zodra onze economische bomen wat minder hoog de hemel in groeien zal ons ‘ballonnetje’ misschien een kans maken.
Hoe we het toepassen laten de tekeningen zien. Electriciteitspijp is heel geschikt als verbindingskanaaltje van de ruimte tussen het glas naar de ruimte waarin we het ballonnetje, het cilindertje of de met auto-/fietsbandrubber opgesloten silicagelkorrels hebben gestopt. Is het kozijn te dun of te smal voor deze ‘bergplaats’, dan kan men er een uitwendig doosje tegenaan bevestigen.
Een flinke kamerruit van meerdere vierkante meters heeft aan twee ballonnetjes genoeg. Kleinere ruiten hebben genoeg aan een enkel elastisch silicagelbergplaatsje. Onze voorzetruiten hebben zo al enkele tientallen jaren goed en zonder vuil worden gefunctioneerd!
Hoeraquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
*brilletje opzet [afbeelding]
Nou, vooruit dan:
Er is niet veel gebeurt hier, vooral een radioproject waar ik de afgelopen maanden druk mee bezig was.
Maar nu is er weer een beetje tijd.
Het bureau is wel iets verder, maar nu moet ik eerst de voorzetramen maken. Het probleem is dat er een stalen kozijn in zit. De constructie hoe ik het nu ga maken heb ik voor 80% al bedacht. Ik was van plan om morgen te beginnen aan 1 raam om alles uit te proberen. Gaat het lukken dan zullen de andere 3 geen probleem meer zijn.
Ik moet trouwens eerst de voorzetramen maken voordat ik verder met m'n bureau ga, anders zit het bureau dadelijk een beetje in de weg.. Vandaar
En de rest van de dingen die ik gedaan heb heeft eigenlijk meer met F&F te maken. Tuin op orde maken, bemeste, tegeltjes leggen en een mooi boompje geplant
Oh, en het belangrijkste nieuws. Als alles goed gaat komt m'nop 28 April hier!!!
En dan gaat ze noooooooooit meer weg![]()
Noem je dat ook klussen???quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:28 schreef Duderinnetje het volgende:
En dat je dan ook maar weer hard aan het klussen gaat in het liefdesnest![]()
Uiteraard!!quote:Op maandag 9 april 2007 20:31 schreef FiXeR999 het volgende:
Is dit in Oss?
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoera
Voor je lief
En dat je dan ook maar weer hard aan het klussen gaat in het liefdesnest![]()
Woehoe!! Heel erg leuk, geniet er van!quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
*brilletje opzet [afbeelding]
Oh, en het belangrijkste nieuws. Als alles goed gaat komt m'nop 28 April hier!!!
En dan gaat ze noooooooooit meer weg![]()
Dat jij in Oss woont weet ikquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:50 schreef FiXeR999 het volgende:
[..]
Ik ken heel de buurt nietEn ik woon zelf in Oss.
Mettegeupel, das toch nieuwbouw?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat jij in Oss woont weet ik
Als ik me goed herinner was jij het die zei dat je in de Ruwaard woonde. En toen zei ik dat ik dan precies aan de andere kant van Oss woonde..
Nou, dat klopt nog steeds
Ik heb ook nooit gezegd dat ik daar woonquote:
quote:
Ach, net of er in Oss ooit wat gebeurt, op NVU's na..quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik woon aan de goede kant van de vogelwijk. Sterker nog, mijn straat is geen vogelnaam
Nee serieus, woon nu een jaar hier en geen 1x ergens overlast van gehad, en allemaal vriendelijke mensen in de buurt. Ik woon hier prima o+
Heb je Foto's?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
De voorzetramen zitten er in!! Helemaal zelf gemaakt
*trots kijkt
Tijdens foto'squote:Op dinsdag 17 april 2007 20:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Er moet eerst nog een laagje verf op
Niet zo verlegen, foto's willen we zienquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Er moet eerst nog een laagje verf op
Wat Sanger zegt. En eventueel voor en later nog wel eens na. Ik ben namelijk heel erg ontzettend benieuwd!quote:
te voorzien van voorzet ramen.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Even een vraag van mij uit een ander topic naar hier halen:
[..]
Het gaat om 4 ruiten van +/- 122x85cm
Een foto van afgelopen zomer waar je 3 en een beetje raam kan zien:
[afbeelding]
De prijs voor het glas was nog lager dan verwacht. Voor 122,50 had ik m'n glasquote:Op maandag 29 januari 2007 16:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, weer eens een kleine update. Ik heb het de laatste tijd erg druk met school, dus de vorderingen gaan erg langzaam. Maar het bureau begint steeds meer vorm te krijgen.
Met de voorzetramen zit ik nog steeds in de 'denkfase'
Ik heb wel al besloten voor deze methode te gaan:
[..]
Ik moet nog even kijken hoe ik aan die korreltjes kom, maar dat gaat wel lukken.
Voor het glas heb ik al geinformeerd, en dat wordt 148,- voor 4 glasplaten van 4mm dik.
Nu nog een constructie bedenken...
wordt het dan toch maar de Keukenhof...quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
M'n tuintje was vrolijk.. Maar vrijwel alle tulpen zijn al uitgebloeid
En ik had ze nog zo graag aan m'nlaten zien.....
Ik heb geen idee, ik ben er nog nooit geweestquote:Op donderdag 26 april 2007 06:44 schreef Guppyfriend het volgende:
daar staat het nog wel in bloei toch? of is het allemaal maar zo kort?
me neitherquote:Op donderdag 26 april 2007 09:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik ben er nog nooit geweest
Ja sorry, ik heb te weinig foto's gemaakt om er een duidelijk verhaal van te makenquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:45 schreef Marsepein het volgende:
AR: Ik vind het knap dat je zelf die voorzetramen gemaakt hebt. Al wordt ik niet heel wijs uit de foto's![]()
Merk je dat het werkt, is het stiller in de kamer?
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:04 schreef truttebosje het volgende:
het ziet er erg slim uit hahaha.
op naar de slaapkamer foto`s dan maar?
ik ben reuze benieuwd.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:24 schreef truttebosje het volgende:
nu blijft ze voorgoed bij je toch?
Je weet het he!quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
![]()
oh wacht, dat gaat nog een stapje te ver!!![]()
papier, liniaal en kleurenstaaltjes liggen al klaarquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Je weet het he!
Eerst aan de babykamer denken, daarna pas klussen he
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
papier, liniaal en kleurenstaaltjes liggen al klaar![]()
De beloofde plaatjes:quote:Op donderdag 26 april 2007 21:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Had ik al verteld dat ik een hele mooie handcirkelzaag gekocht heb
Het is een Festool
Ik zal morgen weer eens wat plaatje uploaden
Mooi gereedschap he!quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De beloofde plaatjes:
[afbeelding]
De schatkist
En wat zit er in??
[afbeelding]
[afbeelding]
Jawel, dit is hem dan. Ik heb er ook 2 geleiderails bij gekregen. En dat werkt echt enorm fijn!!
Echt een super ding
Ik heb ¤100,- betaald..quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Mooi gereedschap he!
Wat heeft ie je gekost?
Leuk cadeautjequote:Op vrijdag 27 april 2007 11:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb ¤100,- betaald..
de rest m'n vader
Hij weigert alleen te zeggen hoeveel het is, maar het zal wel een veelvoud van mijn bijdrage zijn..
dat weet ik wel zeker, maar dat maakt ook niet uit. Feit is dat het een enorm fijn apparaat is!quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb ¤100,- betaald..
de rest m'n vader
Hij weigert alleen te zeggen hoeveel het is, maar het zal wel een veelvoud van mijn bijdrage zijn..
Ja, hij is echt geweldig!!quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:12 schreef Gurb het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker, maar dat maakt ook niet uit. Feit is dat het een enorm fijn apparaat is!
Dat fenomeen heet verf. Schijnen meer (kunst)schilders te hebbenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
wat zijn die gekleurde dingen op de muur nou? op foto 1 en 4?
Ik heb nog een bodempje verf over voor noodgevallen. Maar dit is maar een tijdelijke slaapkamer he. Eind van het jaar ofzo wordt dit een hele mooie slaapkamer. En dan wel met zorg en geduld in elkaar gezetquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:34 schreef Solingjan het volgende:
Geweldig met die ramen. Goed idee van die korrels.![]()
Reken maar dat je dat merkt. Staat daar de zon op??
En doe maar ruig met je cirkelzaag met geleider. Daar zul je veel plezier van hebben.
Die slaapkamer is nu al aardig opgeknapt. Vind de kleur heel geslaagd.
Als je nog eens mengt hou er dan rekening mee dat je ooit nog mssssss wat verf nodig hebt.
De zelfde kleur mengen lukt niet. Of het moet met een mengmachine.
Succes verder.
dat dacht ik al te zienquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat fenomeen heet verf. Schijnen meer (kunst)schilders te hebben
quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik had nog een zak vol met spotjes ooit gekocht op een rommelmarkt. Eigenlijk wou ik die gebruiken... Alleen ik kon ze nergens vindenJa, lach maar Claudia..
quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:58 schreef Leintjeuh het volgende:
En vandaag komt ze toch?
Wat heerlijk!quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dankje
Over +/-9 uur is de landing
Duud!!! Je bent vrouw!!quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat heerlijk!
Geniet ervan!
En wat een mooie Festool![]()
goedgekeurd moet zeker aan elkaar geschreven worden??quote:
Ik begrijp niet waarom mensen zo vaak denken dat ik ze op een fout wijs, want ik heb daar een bloedhekel aan, verbeteren.quote:Op zondag 29 april 2007 11:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
goedgekeurd moet zeker aan elkaar geschreven worden??
Nou, toen ik het intypte vroeg ik het me al af... en nu weet ik het nog niet eigenlijkquote:Op zondag 29 april 2007 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom mensen zo vaak denken dat ik ze op een fout wijs, want ik heb daar een bloedhekel aan, verbeteren.
obviouslyquote:
Daarover verschilt men van meningquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Duud!!! Je bent vrouw!!
Je hoort te zeggen: ach, wat een schattige kamer. Wat een leuk kleurtje, wat lief die spiegel voor haar.., en ohja, die nieuwe machine is maar eng
Merk ? Type ? Aantal groepen ? Enkelfasig ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goed nieuws, we hebben de nieuwe meterkast binnen gekregen
Alleen nu nog installeren
Het tuinhek heeft ook weer een mooi groen kleurtje gekregen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat foto's kan uploaden
Installateur met zegelrecht vragenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eaton(-Holec), type geen idee
7 groepen, 2 aardleks, hoofdschakelaar en beltrafo
Iets meer dan 200 euro
Ohja, 1 fase, dat klopt.
Nu alleen 1 probleem. Meterkast bedraden en aansluiten is geen enkel probleem. Alleen moet de spanning er af dmv de hoofdzekering. En die is uiteraard verzegeld
Ja, m'n neefje werkt in dezelfde branche als jijquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Installateur met zegelrecht vragenof de zegel er gewoon afknippen en dat zo laten
![]()
![]()
Jammer genoeg niet; anders zat bij de buren ook (nog) wel een zegel op de meterkastquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, m'n neefje werkt in dezelfde branche als jij
Hij zou eens vragen aan iemand wat de mogelijkheden waren. Hijzelf heeft geen zegelrecht....
Heb jij toevallig zegelrecht Vonkie??![]()
Geen als het zegel ontbreekt omdat het b.v. per ongeluk er af gegaan is bij b.v. schoonmaken, werkzaamheden enz. Is er echter sprake van het ontbreken van een zegel voor aftap / een kwh meter bypass dan is de hoogte van de boete een vast bedrag (wat je kunt verwaarlozen) verhoogt met een geschatte hoeveelheid kwh wat eigenlijk afgerekend zou horen te zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
hmm... Wat is eigenlijk de boete voor een ontbrekende zegel??
En wie komt zoiets controleren eigenlijk??
Owh dat wist ik niet; dus als ik waar dan ook de zegel van de kast knip omdat ik de kast geheel spanningsloos moet hebben om te kunnen vervangen dan mag dat ?quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:42 schreef tnimble het volgende:
[..]
Geen als het zegel ontbreekt omdat het b.v. per ongeluk er af gegaan is bij b.v. schoonmaken, werkzaamheden enz. Is er echter sprake van het ontbreken van een zegel voor aftap / een kwh meter bypass dan is de hoogte van de boete een vast bedrag (wat je kunt verwaarlozen) verhoogt met een geschatte hoeveelheid kwh wat eigenlijk afgerekend zou horen te zijn.
Het ontbreken van de zegel(s) komt aan het ligt bij meterstand opname, vervangen van de hoofdzekering, bij een meter wissel of als er een vermoeden is dat er gefraudeerd wordt met de meterstanden.
Nou, vooruit dan maarquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Doe gewoon weer eens wat FOOOOOOOOOOOOOTOOOOOOOOOOO's.
![]()
pfff weer een heel eind bijgelezen. Maar deze reaktie deed me ineens aan een voorvalletje denken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:45 schreef Marsepein het volgende:
AR: Ik vind het knap dat je zelf die voorzetramen gemaakt hebt. Al wordt ik niet heel wijs uit de foto's![]()
Merk je dat het werkt, is het stiller in de kamer?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Owh dat wist ik niet; dus als ik waar dan ook de zegel van de kast knip omdat ik de kast geheel spanningsloos moet hebben om te kunnen vervangen dan mag dat ?
Zonder dat ik of de bewoner daar last mee krijgt ?![]()
Stampersgat (bij Roosendaal)-Etten GLD ookquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Breda-Groningen is ook best een eind.
quote:Op zondag 3 juni 2007 07:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Stampersgat (bij Roosendaal)-Etten GLD ook![]()
ik kan het dus alleen maar met AR eens zijn! alleen heb je natuurlijk altijd baas boven baas![]()
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:17 schreef tnimble het volgende:
[..]Tenzij er dus een vermoeden is dat er (nog) iets anders aan de hand is of zegels verwijderd zijn van b,v, het tellerwerk zelf.
Ah Vonk, nu je hier toch bent, ik zal nu de foto's van de huidige meterkast plaatsen, momentjequote:
like I said, je hebt altijd baas boven baasquote:Op zondag 3 juni 2007 10:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
Er moet natuurlijk minimaal een oceaan tussen zitten, anders telt het niet hoor
Griezel de griezelquote:Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het totaalplaatje van 'de installatie'
[afbeelding]
De hoofdzekering zit nog iets verder naar onder, maar dat paste niet op de foto
Oja, en die YMvK kabel die je links er uit zit kopen gaat naar een 4-stopcontact die ik daar tijdelijk gemaakt heb...
[afbeelding]
De meter... Wanneer mag dit ding richting museum eigenlijk??
[afbeelding]
De 2 groepen... Zoals je misschien zit zijn de groepenschakelaars verwijdert.
Ik had namelijk in het begin het probleem dat 1 groep soms heel even uitviel (voor een halve tot anderhalve seconde). Wat bleek: de rechtse groepschakelaar was niet goed meer, die maakte inwendig wat slecht contact. En zoals iedereen hopelijk weet betekend een slecht contact warmte ontwikkeling, en daarmee dus brandgevaar.
Dus de groepenschakelaars zijn gewoon doorgelust. Ik kan met deze ouderwetse automaten ook schakelen. Maar voor de zekerheid draai ik ze er altijd uit als ik aan het werk ga
[afbeelding]
En hier zit de hoofdzekering....
[afbeelding]
... met een close-up van de verzegeling..
Maar als ik het nu goed begrepen heb kan ik die dus gewoon verwijderen om de nieuwe meterkast te installeren. Daar krijg ik geen problemen mee??
Die zitten er bij ons eigenlijk ook in; en dan werken ze primaquote:Op maandag 4 juni 2007 16:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Welke zekeringautomaten bedoel je?? Die oude ronde gevallen die er nu in zitten??
Want die gaan er natuurlijk uit als de nieuwe meterkast er komt. En als ik nu iets aan de electra moet rommelen dan draai ik ze er altijd helemaal uit. Veiliger kan niet
Werken uitstekend; geen last van storingen en uitslaan doen ze echt wel als het nodig is.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:25 schreef Marsepein het volgende:
Inderdaad, ik bedoel de schroefzekeringen met herstelfunctie. Die zijn niet veilig en afgekeurd. Je kunt er beter een paar normale zekeringen indraaien. Ik heb ws nog wel e.e.a. liggen, zal ik je wat opsturen?
Toch valt me dit van je tegen Vonk. Die dingen zijn door de leverancier afgekeurd, het is dus wel 'broken'. Bij de terugroepactie van ABB werd er geklaagd dat het allemaal niet goed was en bla bla. Nu betreft het jezelf, notabene een elektromonteur en dan laat je het er bij zittenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Werken uitstekend; geen last van storingen en uitslaan doen ze echt wel als het nodig is.
Het is een oude meterkast met in principe veelste weinig groepen(3 groepen voor woning, garage, schuur en fietsenhok
)
If it aint broken, don't try to fix it![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik schrok al van de eerste foto, met het kinderfietsje en zo, maar dat is natuurlijk de foto van Marktplaats..
Ik moest echt 3 keer kijken, voordat ik 'm gevonden had.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik schrok al van de eerste foto, met het kinderfietsje en zo, maar dat is natuurlijk de foto van Marktplaats..
Ik moest echt 3 keer kijken, dus.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wie? Ik?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb je weer lopen kutten op m'n account nadat ik op bed was, lief?
It wasnt me...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aangezien je de enige bent met m'n wachtwoord...
De ruimte om dat te schilderen bedoel je? Ja, met mooi weer is een achtertuin erg fijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:02 schreef Charisma het volgende:
zo wat een mooie tv kast en dat voor zo weinig ook erg leuk gedaan met dat whitewash, het is fijn als je de ruimte hebt om dit te doen he ?
Dat is een petrolieum stelletjequote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:43 schreef Marsepein het volgende:
Leuk! Maar op die kast staat toch niet een antiek petroleumstelletje wat als bloemenvaas of geraniumpot dient?
Toen wij ons huis kochten waren er ook 2 verborgen in de oude keuken, 1 compleet en 1 incompleet. Als we eenmaal alles af hebben dan ga ik er zeker wat mee proberen. Al is het maar stoofvlees of stoofperen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is idd een petroleumstelletje, hij mist alleen het ijzeren gedeelte waar de pan op staat, en de lont heb ik ook niet
In de nieuwe keuken wil ik hem weer gebruiken(nadat ik dat ijzeren ding, en een lont ergens gevonden heb). Nu heeft m'n
er 3 bloemen van vilt in gezet
Nee, waarschuwing dat je er niet tegenaan moet stoten...quote:
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, waarschuwing dat je er niet tegenaan moet stoten...
De enige klussende man die ik ken is m'n vader, en daar schijnt het vloeken erbij te horen of zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat zou de aanleiding dan moeten zijn om te vloeken??
Want met een goede aanleiding vloek ik graag hoor
Stempels??quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:20 schreef AnneX het volgende:
Heftige plannen zeg AR + lief.
Heb je ook wat stempels in de buurt liggen?
Nog vergeten te vermelden idd. De afvoer van de douche gaat door de vloer, via het plafond van de keuken lopenquote:Hoe loopt de afvoer van de douche ? en heb je dan ruimte/hoogte daarvoor in de vloer ?
Of ga / maak je het plafond in de keuken open ?
De deur naar links openen bedoel je?? Ja, idd wel een goed puntquote:Van wastafels en play kan ik mij voorstellen dat zij in de hoek rechtsboven eindigen.
Indien mogelijk zou de toegangsdeur makkelijker zijn om naar de andere kant te openen; geeft ook meer ruimte bij binnenkomen.
- je bent toch bezig - en de kast op een ander plekje.
Wat zijn de maten eigenlijk?
Succes, ik lees en zie het na mn vakantie-tje.
om (loop) ruimte ofwel routing (Am) te winnen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:24 schreef wonderer het volgende:
Waarom maak je die twee deuropeningen zo scheef?
Klussen? Ik? Heb je dat gedroomd, lief?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was dan ook heel verrast toen Do2 eens een klusje op m'n kamer deed zonder te vloeken, en zelfs toen ik het 5 minuten later per ongeluk weer vernielde kwam er geen lelijk woord..
Verdomd. Da's waar ook.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
En je hebt een boor in je handen gehad. Dat die het niet bleek te doen, mag de pret natuurlijk niet drukken.
Oh die stempelsquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:30 schreef AnneX het volgende:
@ AR : stempels als in het stempelen van de huisconstructie of dragende muren voor mensen die muren gaan slopen,
ook al doen zij het voorzichtig.
Wordt dat idd redelijk veel toegepast?? Ik heb het nog nooit gezien... ik had dit eigenlijk helemaal zelf bedachtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
om (loop) ruimte ofwel routing (Am) te winnen.
Het wordt ook wel redelijk veel toegepast in (kleinere) nieuwbouwwoningen.
www.floorplanner.nlquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, dan nu een tekening met maten voor de liefhebbers:
[afbeelding]
Zoals je ziet is m'n tekening niet echt op schaal
Als iemand een goed programma weet waar ik zonder veel werk een plattegrond kan maken dan hoor ik het graag...
Na uitvoerige beschouwing luidt het vonnis als volgt:quote:Op donderdag 20 september 2007 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mag dat nog, kicken na zo lang?.
Herman Finkers zou zich schamen voor zo'n grap..., sterker nog, zelfs Seth G. zou zich hier niet aan wagenquote:Op donderdag 20 september 2007 21:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Na uitvoerige beschouwing luidt het vonnis als volgt:
Ja, dat mag!
Is dat niet die gele kikker??quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:06 schreef AnneX het volgende:
dat zeg ik toch: http://photobucket.com
Do2 zit vol met zulke grapjes, maar dat is ook wel weer een onderdeel van z'n charme.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Herman Finkers zou zich schamen voor zo'n grap..., sterker nog, zelfs Seth G. zou zich hier niet aan wagen
Maar idd Dad dat klop!!Het is nu oranje
![]()
Ik heb alleen nog geen foto-upload mogelijkheid
Maar als iemand een goede plaatjes-upload-site weet??
dat is imageshackquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is dat niet die gele kikker??
Quelle Gaaikema?quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
Herman Finkers zou zich schamen voor zo'n grap..., sterker nog, zelfs Seth G. zou zich hier niet aan wagen
quote:Op donderdag 20 september 2007 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zeg, hoorde ik niet iets over een schouw die was geschilderd?
Mag dat nog, kicken na zo lang?.
Nou DaD en Obli, hier zijn dan toch eindelijk de foto's hoor:quote:
Lekkere retro autoquote:Op zondag 2 december 2007 10:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een meer recente opdate komt er ook spoedig aan, want in de badkamer wordt nu geklust, al zal daar deze week nog niet zo veel van komen.
Het gaat dus niet snel, maar het gaat vooruit
Een stukje spam wat hier op aansluit: Glasblokken op Ytongblokken
Nog een offtopic-update.
Ik heb een nieuwe auto die bij het klussen goed te pas komt, en qua kleur goed bij de woonkamer past
[ afbeelding ]
Ik heb je nieuwe NEN1010 topic al gelezen uiteraard. Maar ik heb nog wel een vraagje.quote:Op zondag 2 december 2007 13:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Lekkere retro auto![]()
Ziet er prima uit die schouw in die kleur; als je trouwens nog informatie moet hebben over het hoe en wat van een elektrische installatie in de badkamer; geef dan maar een gil als je zo ver bent
quote:Op maandag 3 december 2007 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn mening over de auto is bekend hè?.
Ha Do2, fok ook weer eens gevonden?!?quote:Op maandag 3 december 2007 10:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, laat het EK nu maar komen.
Dat heeft te maken met de zoneindeling van de badkamerquote:Op zondag 2 december 2007 13:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb je nieuwe NEN1010 topic al gelezen uiteraard. Maar ik heb nog wel een vraagje.
Er wordt daar wel gesproken over schakelaars en wandcontactdozen gepraat, maar verandert er nog iets als je spatwaterdichte schakelaars of wandcontactdozen (IP44) gebruikt??
quote:Op zondag 2 december 2007 10:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Een meer recente opdate komt er ook spoedig aan, want in de badkamer wordt nu geklust, al zal daar deze week nog niet zo veel van komen.
Het gaat dus niet snel, maar het gaat vooruit
Een stukje spam wat hier op aansluit: Glasblokken op Ytongblokken
Nog een offtopic-update.
Ik heb een nieuwe auto die bij het klussen goed te pas komt, en qua kleur goed bij de woonkamer past
[ afbeelding ]
Graag gedaanquote:Op maandag 24 december 2007 19:31 schreef Duderinnetje het volgende:
A_R!
En vriendin!![]()
Jullie staan er mooi op! Was het niet koud?![]()
Bedankt voor het geweldig lieve kaartje.
Mij ook nietquote:En het kan me niets schelen dat dit off topic is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |