keuken, badkamer, muren en vloerenquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat wil je gaan tegelen AR?
Ja, ik ga eerst met wat oude tegel (=overgebleven van m'n ouders) oefenen op een stuk mdf of triplexquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Dan moet je het eerst proberen op een stuk waar het niet zo erg is als het mis gaat
Inderdaad meerdere dozen gebruiken. Iedere tegel is toch iets anders.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:19 schreef Marsepein het volgende:
Het is dus het verschil tussen tegels lijmen en tegels zetten. Bij de muur heb je kans op uitzakken, bij zware tegels. En doordat niet alle tegels even groot en recht zijn is het iig noodzaak dat je nauwkeurig werkt.
Bij grotere oppervlakten is het verstandig om je tegles iig met het zelfde kleurbatchnummer te kopen en dan onderling de dozen te mengen (Of regelmatig uit een andere doos pakken)
Ja, dat verschil snap ik ook nog welquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:06 schreef sanger het volgende:
Er zit wel degelijk verschil tussen een muur en loer! Bij een muur plak je de tegels ertegen. Bij een vloer leg je ze in de lijm.
Je hebt andere lijm nodigquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, dat verschil snap ik ook nog wel
Maar ik bedoel heb je daar andere lijm voor nodig?? Hoe zit het met de ondergrond??
Je kan wel iets opvullen, echter loop je hiermee ook meer risico op luchtbellen onder de tegel. Als er lucht onder de tegel zit breekt hij zo doormidden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
ah, andere lijm. Weet ik dat alvast
Met ondergrond bedoel ik, wat zijn de eisen die aan de ondergrond gesteld worden?? Ik neem aan een vlakke ondergrond. Maar moet het 100% vlak zijn, of ken er met de tegellijm ook nog wat 'opgevuld' worden??
Dan zou je eigenlijk nog een specielaag moeten leggen. Hout beweegt namelijk altijd.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:33 schreef Gurb het volgende:
en als het een houten ondergrond is, moet je zorgen dat er geen beweging zit in dat hout, en moet je een flexibele tegellijm gebruiken, zodat ze niet losbarsten als het hout toch iets beweegt
quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:46 schreef eRrrrJeee het volgende:
doe je goed allemaal.. volg het al een tijdje maar post nooit..
maar wat ik nu wel zag.. in deel 2 en hier ook in de OP, heel mooi dat schuurtje maar de zijkant is nog niet geverfd:)
Maar die zijn ook leuk om te horenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil dit wel weer gaan volgen, al kan ik niks meer toevoegen dan een sporadische "Ooh!" en "Aah!".
"OOOOOOOOOOOhhhh en de AAAAAAAAAAAHhhhhhhh...."quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar die zijn ook leuk om te horen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |