Als ie klaar is zal ik je de exacte plannen vertellenquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Het gaat er erg goed uit zien AR
Ben benieuwd naar de exacte plannen die je hebt voor de badkamer
O, je gaat dus plannen on the jobquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ie klaar is zal ik je de exacte plannen vertellen
Ik doe met je mee!quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:53 schreef Duderinnetje het volgende:
MMach een kluspauze, jij een kluspauze...
Ik ga in winterslaap
quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:10 schreef B.A.Trix het volgende:
Maar........ een deel 5 alweer!!![]()
[..]
![]()
Het gaat om 4 ruiten van +/- 122x85cmquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:38 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Valt reuze mee.
Hoe groot zijn of is die ruit?
Ik geloof dat ik bij dit verhaal visuele ondersteuning nodig heb Solingjanquote:Op woensdag 27 december 2006 12:24 schreef Solingjan het volgende:
Dat ziet er netjes uit.
Gewoon bij de glashandel een stuk op maat laten snijden van 4-5 mm
Glaslatten van 12mm Op de juiste verstekmaat zagen.
Glaslatten zijn 12mm dik en 33 mm breedt. de sponning waar het glas in komt is 17mm
Gaatjes (4mm) voor de schroeven boren.
Schilderen.
Window Seal-P kit van Den Braven Sealants in de glaslatten spuiten en de glasplaat erin leggen.
Goed aandrukken. Na een uurtje kun je het voorzetraam oppakken en eventueel overtolligge kit verwijderen.
Afdichtband op de glaslatten plakken
En het voorzetraam op de plaats vastschroeven. Wel eerst de ruiten goed schoon en droog maken.
Zorg dat de spouw tussen de beide ramen niet groter is dan 25mm maximaal 30 mm
Heb je aan de linker en de rechter staander genoeg vlees? 33mm of meer?
Passen er twee glaslatten van 33mm = dus 66 mm tegen elkaar bij de staanders in het midden?
Als je maar genoeg vlees hebt om het raamwerk vast te schroeven.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
uhmm, zoals ik het in mijn plan beschreef gebruik ik dus geen latten van 33mm...
Ofja, misschien ook wel, maar dan komt maar de helft op de verticale lat.
16,5+16,5=33mm Het hout is 44mm, dus dat past
Wat is 'glasband'??quote:Op woensdag 27 december 2006 18:01 schreef Solingjan het volgende:
Haal je dat, 33+33= 66 mm in het midden en aan de zijkanten elk 33 mm?
Deze voorzetramen zitten er nu dus op.
Ik wacht met afkitten en de schroefgaatjes bij plamuren tot de zomer.
Als er dan echt geen vocht meer achter zit werk ik dit verder af.
Kosten voor 14 ramen
Glaslatten ong 42 m 65 euro 70
Glas 13,00 euro per ruit 5mm 14 x 405 x 980 mm 182 euro 190
Glasband had ik nog 10 euro 10
Kit Window seal 4 bussen a 5 euro 20 euro 20
Voor het gemak 300 euro
soort van "rol"met doorop een dunne laag foam, deze heeft een laagje lijm aan een kant(kant van het kzijn) en de andere kant plakt niet. deze plak je tussen de sponning(waat het glas moet komen) en het daadwerkelijke glas zelf.quote:
Ja, maar in dit geval wordt de band dus niet op het glas, maar op de glaslat geplakt.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
soort van "rol"met doorop een dunne laag foam, deze heeft een laagje lijm aan een kant(kant van het kzijn) en de andere kant plakt niet. deze plak je tussen de sponning(waat het glas moet komen) en het daadwerkelijke glas zelf.
Ja maar dan maar 2mm dik. Pak geen tochtstrip want dsie is veel te duur.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah, een soort van tochtstrip dus
Nee.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gebruik je dan het glasband aan beide kanten van het glas??
Iemand anders hier nog tips of ideeën over??quote:Op woensdag 27 december 2006 14:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik bij dit verhaal visuele ondersteuning nodig heb Solingjan
Maar de situatie is iig zo:
[afbeelding]
Hier zijn wat verduidelijkingen wbt maten en materialen
[afbeelding]
En nu had ik zelf dit zo in gedachten:
Waar ik 'kit' heb aangegeven doe ik iets van kit. De ruimte tussen de beide glasplaten is dan 5mm+kitdikte. Leek mij wel een mooie maat ()
Ik weet niet precies hoe ik het ga doen, maar dan wou ik inplaats van glaslaten een platte lat nemen. Zo'n latje komt dan voor de helft op het hout, en de andere helft houd het raam vast...
Zo zijn de gedachten ongeveer.
Maar afgezien van de raampjes van m'n schuurtjes heb ik geen ervaring met glaszetten.
Alle tips en aanwijzingen zijn dus welkom
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa trekken, levend van de lucht en de liefde.quote:Op vrijdag 29 december 2006 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Iemand anders hier nog tips of ideeën over??
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa richting Rio trekken, levend van de lucht en de liefde.
Maar dat zijn niet de adviezen waar je op doelt denk ik![]()
2 dingen Duudje,quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa trekken, levend van de lucht en de liefde.
Maar dat zijn niet de adviezen waar je op doelt denk ik![]()
Ja, het werkt ook echt super. Ik was nog bang dat het zou gaan lekker met die aanpassing. Maar tot nu toe gaat het perfectquote:
Dat heb je mooi gescore'd !quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb m'n oude keuken verkocht![]()
weer 70 euro erbij
Laten we het daar maar niet over hebben....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik dacht dat je dat al een tijd geleden had gedaan... of is er toen een verkoop niet doorgegaan?
Of ben ik in de war?
Dement?
Erger?
Ach, moet toch kunnen ! in cyberspace leven wij allemaal wel mee.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
M'ngaat vanmiddag het inburgeringsaxamen doen
Sorry, moest het even kwijt.. ik zal nu wel een goede reden bedenken hoe deze post ontopic is![]()
Ja idd!! Ziejewel, ik kan wel ontopic postenquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:01 schreef AnneX het volgende:
Na het examen hoort zij dan toch bij het topic, als dat al niet zo was.
Klopt, is exact dezelfde als m'n ouders hebben. Die is er bij de bouw ingezet en dat was 1974. Overigens geen woningbouw. gaat nu eindelijk een nieuwe keuken inkomen. ( voordeeltje is dat er net een neiuwe kraan inzit en dat die precies in mijn keuken pastquote:Op zondag 7 januari 2007 11:02 schreef tnimble het volgende:
Is inderdaad iets van eind jaren 60 begin 70. Bruinzeel dacht ik. Ook masaal door woningbouwcorporaties toegepast.
Gefeliciteerdquote:
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:57 schreef Oblivion het volgende:
Oh, dat is goed nieuws!![]()
RIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO DE JANEIROOOOOOOOOOOOOOOO!!!
A_RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ZIJN HUUUUUUIIIISSSSSSSS!!!!!
Zot.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het goede nieuws was dat hij in die maand tijd vrijwel geen naalden verloren had, dus ik bedacht mij dat als hij dit overleefd, zo naast de kachel, dat hij het dan buiten misschien ook gewoon zou volhouden
Ik moet nog even kijken hoe ik aan die korreltjes kom, maar dat gaat wel lukken.quote:Op maandag 11 december 2006 11:30 schreef Monne het volgende:
Goedkoop isolerend glas
Jaarlijks worden er honderden tonnen vensterglas weggegooid als enkel glas wordt vervangen door (al of niet gesubsidieerd) dubbel glas, meestal het dubbele fabrieksglas. Voorzetruiten worden weinig of niet gevraagd, omdat men denkt dat fabrieksglas zoals thermoglas beter is omdat het niet beslaat en er tussen de luchtdicht gesealde ruiten geen vuil kan komen. Zo is en wordt voor kapitalen aan vensterglas, vaak dik spiegelglas, weggegooid, waarmee zowel de woning als de portemonnee tekort worden gedaan. Men had veel, soms duizenden guldens, goedkoper – met beter en duurzamer resultaat! – kunnen volstaan met zelf aan te brengen voorzetruiten. Een redelijke afdichting met simpele latten en isolatiestrip van de aan te brengen voorzetruit is voldoende. Zorg er voor, dat de kanten van het glas, die na montage onbereikbaar zijn, tevoren goed stofvrij en streepvrij zijn schoongemaakt.
Het ‘geheim van de smid’ van onze goedkope en perfect isolerende voorzetramen zit in het gebruik van een ballonnetje of een vergelijkbaar gemakkelijk krimpend of uitzettend reservoirtje, dat we vullen met goed gedroogde silicagelkorrels. Deze vind je soms in verf-/glaswinkels, soms in drogisterijen maar je kunt ze ook verzamelen uit allerlei electronica-, camera- en andere verpakkingen. Vooral bij renovatie van grotere, oude gebouwen kan deze methode vele duizenden guldens besparing opleveren en zodra onze economische bomen wat minder hoog de hemel in groeien zal ons ‘ballonnetje’ misschien een kans maken.
Hoe we het toepassen laten de tekeningen zien. Electriciteitspijp is heel geschikt als verbindingskanaaltje van de ruimte tussen het glas naar de ruimte waarin we het ballonnetje, het cilindertje of de met auto-/fietsbandrubber opgesloten silicagelkorrels hebben gestopt. Is het kozijn te dun of te smal voor deze ‘bergplaats’, dan kan men er een uitwendig doosje tegenaan bevestigen.
Een flinke kamerruit van meerdere vierkante meters heeft aan twee ballonnetjes genoeg. Kleinere ruiten hebben genoeg aan een enkel elastisch silicagelbergplaatsje. Onze voorzetruiten hebben zo al enkele tientallen jaren goed en zonder vuil worden gefunctioneerd!
Hoeraquote:Op vrijdag 6 april 2007 14:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
*brilletje opzet [afbeelding]
Nou, vooruit dan:
Er is niet veel gebeurt hier, vooral een radioproject waar ik de afgelopen maanden druk mee bezig was.
Maar nu is er weer een beetje tijd.
Het bureau is wel iets verder, maar nu moet ik eerst de voorzetramen maken. Het probleem is dat er een stalen kozijn in zit. De constructie hoe ik het nu ga maken heb ik voor 80% al bedacht. Ik was van plan om morgen te beginnen aan 1 raam om alles uit te proberen. Gaat het lukken dan zullen de andere 3 geen probleem meer zijn.
Ik moet trouwens eerst de voorzetramen maken voordat ik verder met m'n bureau ga, anders zit het bureau dadelijk een beetje in de weg.. Vandaar
En de rest van de dingen die ik gedaan heb heeft eigenlijk meer met F&F te maken. Tuin op orde maken, bemeste, tegeltjes leggen en een mooi boompje geplant
Oh, en het belangrijkste nieuws. Als alles goed gaat komt m'nop 28 April hier!!!
En dan gaat ze noooooooooit meer weg![]()
Noem je dat ook klussen???quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:28 schreef Duderinnetje het volgende:
En dat je dan ook maar weer hard aan het klussen gaat in het liefdesnest![]()
Uiteraard!!quote:Op maandag 9 april 2007 20:31 schreef FiXeR999 het volgende:
Is dit in Oss?
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoera
Voor je lief
En dat je dan ook maar weer hard aan het klussen gaat in het liefdesnest![]()
Woehoe!! Heel erg leuk, geniet er van!quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
*brilletje opzet [afbeelding]
Oh, en het belangrijkste nieuws. Als alles goed gaat komt m'nop 28 April hier!!!
En dan gaat ze noooooooooit meer weg![]()
Dat jij in Oss woont weet ikquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:50 schreef FiXeR999 het volgende:
[..]
Ik ken heel de buurt nietEn ik woon zelf in Oss.
Mettegeupel, das toch nieuwbouw?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat jij in Oss woont weet ik
Als ik me goed herinner was jij het die zei dat je in de Ruwaard woonde. En toen zei ik dat ik dan precies aan de andere kant van Oss woonde..
Nou, dat klopt nog steeds
Ik heb ook nooit gezegd dat ik daar woonquote:
quote:
Ach, net of er in Oss ooit wat gebeurt, op NVU's na..quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik woon aan de goede kant van de vogelwijk. Sterker nog, mijn straat is geen vogelnaam
Nee serieus, woon nu een jaar hier en geen 1x ergens overlast van gehad, en allemaal vriendelijke mensen in de buurt. Ik woon hier prima o+
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |