Als ie klaar is zal ik je de exacte plannen vertellenquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Het gaat er erg goed uit zien AR
Ben benieuwd naar de exacte plannen die je hebt voor de badkamer
O, je gaat dus plannen on the jobquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ie klaar is zal ik je de exacte plannen vertellen
Ik doe met je mee!quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:53 schreef Duderinnetje het volgende:
MMach een kluspauze, jij een kluspauze...
Ik ga in winterslaap
quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:10 schreef B.A.Trix het volgende:
Maar........ een deel 5 alweer!!![]()
[..]
![]()
Het gaat om 4 ruiten van +/- 122x85cmquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:38 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Valt reuze mee.
Hoe groot zijn of is die ruit?
Ik geloof dat ik bij dit verhaal visuele ondersteuning nodig heb Solingjanquote:Op woensdag 27 december 2006 12:24 schreef Solingjan het volgende:
Dat ziet er netjes uit.
Gewoon bij de glashandel een stuk op maat laten snijden van 4-5 mm
Glaslatten van 12mm Op de juiste verstekmaat zagen.
Glaslatten zijn 12mm dik en 33 mm breedt. de sponning waar het glas in komt is 17mm
Gaatjes (4mm) voor de schroeven boren.
Schilderen.
Window Seal-P kit van Den Braven Sealants in de glaslatten spuiten en de glasplaat erin leggen.
Goed aandrukken. Na een uurtje kun je het voorzetraam oppakken en eventueel overtolligge kit verwijderen.
Afdichtband op de glaslatten plakken
En het voorzetraam op de plaats vastschroeven. Wel eerst de ruiten goed schoon en droog maken.
Zorg dat de spouw tussen de beide ramen niet groter is dan 25mm maximaal 30 mm
Heb je aan de linker en de rechter staander genoeg vlees? 33mm of meer?
Passen er twee glaslatten van 33mm = dus 66 mm tegen elkaar bij de staanders in het midden?
Als je maar genoeg vlees hebt om het raamwerk vast te schroeven.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
uhmm, zoals ik het in mijn plan beschreef gebruik ik dus geen latten van 33mm...
Ofja, misschien ook wel, maar dan komt maar de helft op de verticale lat.
16,5+16,5=33mm Het hout is 44mm, dus dat past
Wat is 'glasband'??quote:Op woensdag 27 december 2006 18:01 schreef Solingjan het volgende:
Haal je dat, 33+33= 66 mm in het midden en aan de zijkanten elk 33 mm?
Deze voorzetramen zitten er nu dus op.
Ik wacht met afkitten en de schroefgaatjes bij plamuren tot de zomer.
Als er dan echt geen vocht meer achter zit werk ik dit verder af.
Kosten voor 14 ramen
Glaslatten ong 42 m 65 euro 70
Glas 13,00 euro per ruit 5mm 14 x 405 x 980 mm 182 euro 190
Glasband had ik nog 10 euro 10
Kit Window seal 4 bussen a 5 euro 20 euro 20
Voor het gemak 300 euro
soort van "rol"met doorop een dunne laag foam, deze heeft een laagje lijm aan een kant(kant van het kzijn) en de andere kant plakt niet. deze plak je tussen de sponning(waat het glas moet komen) en het daadwerkelijke glas zelf.quote:
Ja, maar in dit geval wordt de band dus niet op het glas, maar op de glaslat geplakt.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
soort van "rol"met doorop een dunne laag foam, deze heeft een laagje lijm aan een kant(kant van het kzijn) en de andere kant plakt niet. deze plak je tussen de sponning(waat het glas moet komen) en het daadwerkelijke glas zelf.
Ja maar dan maar 2mm dik. Pak geen tochtstrip want dsie is veel te duur.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ah, een soort van tochtstrip dus
Nee.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gebruik je dan het glasband aan beide kanten van het glas??
Iemand anders hier nog tips of ideeën over??quote:Op woensdag 27 december 2006 14:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik bij dit verhaal visuele ondersteuning nodig heb Solingjan
Maar de situatie is iig zo:
[afbeelding]
Hier zijn wat verduidelijkingen wbt maten en materialen
[afbeelding]
En nu had ik zelf dit zo in gedachten:
Waar ik 'kit' heb aangegeven doe ik iets van kit. De ruimte tussen de beide glasplaten is dan 5mm+kitdikte. Leek mij wel een mooie maat ()
Ik weet niet precies hoe ik het ga doen, maar dan wou ik inplaats van glaslaten een platte lat nemen. Zo'n latje komt dan voor de helft op het hout, en de andere helft houd het raam vast...
Zo zijn de gedachten ongeveer.
Maar afgezien van de raampjes van m'n schuurtjes heb ik geen ervaring met glaszetten.
Alle tips en aanwijzingen zijn dus welkom
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa trekken, levend van de lucht en de liefde.quote:Op vrijdag 29 december 2006 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Iemand anders hier nog tips of ideeën over??
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa richting Rio trekken, levend van de lucht en de liefde.
Maar dat zijn niet de adviezen waar je op doelt denk ik![]()
2 dingen Duudje,quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou een leuk gordijntje ophangen en kaarsjes aandoen en een wierookje, en drie katten nemen en dan 's avonds bij de openhaard met een glas wijn La vie devant soi herlezen terwijl Chris Isaak zachtjes uit de boxen klinkt en daarna zou ik wat spullen inpakken en in een oude camper door Europa trekken, levend van de lucht en de liefde.
Maar dat zijn niet de adviezen waar je op doelt denk ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |