Wat heerlijk!quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dankje
Over +/-9 uur is de landing
Duud!!! Je bent vrouw!!quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat heerlijk!
Geniet ervan!
En wat een mooie Festool![]()
goedgekeurd moet zeker aan elkaar geschreven worden??quote:
Ik begrijp niet waarom mensen zo vaak denken dat ik ze op een fout wijs, want ik heb daar een bloedhekel aan, verbeteren.quote:Op zondag 29 april 2007 11:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
goedgekeurd moet zeker aan elkaar geschreven worden??
Nou, toen ik het intypte vroeg ik het me al af... en nu weet ik het nog niet eigenlijkquote:Op zondag 29 april 2007 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom mensen zo vaak denken dat ik ze op een fout wijs, want ik heb daar een bloedhekel aan, verbeteren.
obviouslyquote:
Daarover verschilt men van meningquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Duud!!! Je bent vrouw!!
Je hoort te zeggen: ach, wat een schattige kamer. Wat een leuk kleurtje, wat lief die spiegel voor haar.., en ohja, die nieuwe machine is maar eng
Merk ? Type ? Aantal groepen ? Enkelfasig ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goed nieuws, we hebben de nieuwe meterkast binnen gekregen
Alleen nu nog installeren
Het tuinhek heeft ook weer een mooi groen kleurtje gekregen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat foto's kan uploaden
Installateur met zegelrecht vragenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eaton(-Holec), type geen idee
7 groepen, 2 aardleks, hoofdschakelaar en beltrafo
Iets meer dan 200 euro
Ohja, 1 fase, dat klopt.
Nu alleen 1 probleem. Meterkast bedraden en aansluiten is geen enkel probleem. Alleen moet de spanning er af dmv de hoofdzekering. En die is uiteraard verzegeld
Ja, m'n neefje werkt in dezelfde branche als jijquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Installateur met zegelrecht vragenof de zegel er gewoon afknippen en dat zo laten
![]()
![]()
Jammer genoeg niet; anders zat bij de buren ook (nog) wel een zegel op de meterkastquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, m'n neefje werkt in dezelfde branche als jij
Hij zou eens vragen aan iemand wat de mogelijkheden waren. Hijzelf heeft geen zegelrecht....
Heb jij toevallig zegelrecht Vonkie??![]()
Geen als het zegel ontbreekt omdat het b.v. per ongeluk er af gegaan is bij b.v. schoonmaken, werkzaamheden enz. Is er echter sprake van het ontbreken van een zegel voor aftap / een kwh meter bypass dan is de hoogte van de boete een vast bedrag (wat je kunt verwaarlozen) verhoogt met een geschatte hoeveelheid kwh wat eigenlijk afgerekend zou horen te zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
hmm... Wat is eigenlijk de boete voor een ontbrekende zegel??
En wie komt zoiets controleren eigenlijk??
Owh dat wist ik niet; dus als ik waar dan ook de zegel van de kast knip omdat ik de kast geheel spanningsloos moet hebben om te kunnen vervangen dan mag dat ?quote:Op donderdag 31 mei 2007 09:42 schreef tnimble het volgende:
[..]
Geen als het zegel ontbreekt omdat het b.v. per ongeluk er af gegaan is bij b.v. schoonmaken, werkzaamheden enz. Is er echter sprake van het ontbreken van een zegel voor aftap / een kwh meter bypass dan is de hoogte van de boete een vast bedrag (wat je kunt verwaarlozen) verhoogt met een geschatte hoeveelheid kwh wat eigenlijk afgerekend zou horen te zijn.
Het ontbreken van de zegel(s) komt aan het ligt bij meterstand opname, vervangen van de hoofdzekering, bij een meter wissel of als er een vermoeden is dat er gefraudeerd wordt met de meterstanden.
Nou, vooruit dan maarquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Doe gewoon weer eens wat FOOOOOOOOOOOOOTOOOOOOOOOOO's.
![]()
pfff weer een heel eind bijgelezen. Maar deze reaktie deed me ineens aan een voorvalletje denken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:45 schreef Marsepein het volgende:
AR: Ik vind het knap dat je zelf die voorzetramen gemaakt hebt. Al wordt ik niet heel wijs uit de foto's![]()
Merk je dat het werkt, is het stiller in de kamer?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Owh dat wist ik niet; dus als ik waar dan ook de zegel van de kast knip omdat ik de kast geheel spanningsloos moet hebben om te kunnen vervangen dan mag dat ?
Zonder dat ik of de bewoner daar last mee krijgt ?![]()
Stampersgat (bij Roosendaal)-Etten GLD ookquote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Breda-Groningen is ook best een eind.
quote:Op zondag 3 juni 2007 07:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Stampersgat (bij Roosendaal)-Etten GLD ook![]()
ik kan het dus alleen maar met AR eens zijn! alleen heb je natuurlijk altijd baas boven baas![]()
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:17 schreef tnimble het volgende:
[..]Tenzij er dus een vermoeden is dat er (nog) iets anders aan de hand is of zegels verwijderd zijn van b,v, het tellerwerk zelf.
Ah Vonk, nu je hier toch bent, ik zal nu de foto's van de huidige meterkast plaatsen, momentjequote:
like I said, je hebt altijd baas boven baasquote:Op zondag 3 juni 2007 10:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
Er moet natuurlijk minimaal een oceaan tussen zitten, anders telt het niet hoor
Griezel de griezelquote:Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het totaalplaatje van 'de installatie'
[afbeelding]
De hoofdzekering zit nog iets verder naar onder, maar dat paste niet op de foto
Oja, en die YMvK kabel die je links er uit zit kopen gaat naar een 4-stopcontact die ik daar tijdelijk gemaakt heb...
[afbeelding]
De meter... Wanneer mag dit ding richting museum eigenlijk??
[afbeelding]
De 2 groepen... Zoals je misschien zit zijn de groepenschakelaars verwijdert.
Ik had namelijk in het begin het probleem dat 1 groep soms heel even uitviel (voor een halve tot anderhalve seconde). Wat bleek: de rechtse groepschakelaar was niet goed meer, die maakte inwendig wat slecht contact. En zoals iedereen hopelijk weet betekend een slecht contact warmte ontwikkeling, en daarmee dus brandgevaar.
Dus de groepenschakelaars zijn gewoon doorgelust. Ik kan met deze ouderwetse automaten ook schakelen. Maar voor de zekerheid draai ik ze er altijd uit als ik aan het werk ga
[afbeelding]
En hier zit de hoofdzekering....
[afbeelding]
... met een close-up van de verzegeling..
Maar als ik het nu goed begrepen heb kan ik die dus gewoon verwijderen om de nieuwe meterkast te installeren. Daar krijg ik geen problemen mee??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |