abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50084125
AR, wat wordt jullie tuin leuk, leuk opgefleurd, en niet alleen door de bloemen en het schilderwerk, maar ook door die prachtige vrouw

Er is een topic over meters en overlijdensjaartallen, even zoeken, maar zoals je weet, de search werkt niet echt mee...

Verder wil ik je waarschuwen voor die zekering automaten, die zijn niet veilig. Zoek maar even rond op: http://www.productwaarschuwing.nl
  maandag 4 juni 2007 @ 16:55:41 #202
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_50095919
Welke zekeringautomaten bedoel je?? Die oude ronde gevallen die er nu in zitten??

Want die gaan er natuurlijk uit als de nieuwe meterkast er komt. En als ik nu iets aan de electra moet rommelen dan draai ik ze er altijd helemaal uit. Veiliger kan niet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 16:58:54 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_50096038
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Welke zekeringautomaten bedoel je?? Die oude ronde gevallen die er nu in zitten??

Want die gaan er natuurlijk uit als de nieuwe meterkast er komt. En als ik nu iets aan de electra moet rommelen dan draai ik ze er altijd helemaal uit. Veiliger kan niet
Die zitten er bij ons eigenlijk ook in; en dan werken ze prima
pi_50111810
Inderdaad, ik bedoel de schroefzekeringen met herstelfunctie. Die zijn niet veilig en afgekeurd. Je kunt er beter een paar normale zekeringen indraaien. Ik heb ws nog wel e.e.a. liggen, zal ik je wat opsturen?
pi_50112045
ik heb de schroefzekeringen met RESET knop er uit gegooit!!

slaan er vaak uit. net voor de wasmachine / droger zit er nog 1 in..
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 16:30:14 #206
92034 crew  Vonkenboer
pi_50131155
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:25 schreef Marsepein het volgende:
Inderdaad, ik bedoel de schroefzekeringen met herstelfunctie. Die zijn niet veilig en afgekeurd. Je kunt er beter een paar normale zekeringen indraaien. Ik heb ws nog wel e.e.a. liggen, zal ik je wat opsturen?
Werken uitstekend; geen last van storingen en uitslaan doen ze echt wel als het nodig is.
Het is een oude meterkast met in principe veelste weinig groepen (3 groepen voor woning, garage, schuur en fietsenhok )

If it aint broken, don't try to fix it
pi_50131529
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Werken uitstekend; geen last van storingen en uitslaan doen ze echt wel als het nodig is.
Het is een oude meterkast met in principe veelste weinig groepen (3 groepen voor woning, garage, schuur en fietsenhok )

If it aint broken, don't try to fix it
Toch valt me dit van je tegen Vonk. Die dingen zijn door de leverancier afgekeurd, het is dus wel 'broken'. Bij de terugroepactie van ABB werd er geklaagd dat het allemaal niet goed was en bla bla. Nu betreft het jezelf, notabene een elektromonteur en dan laat je het er bij zitten

Bijvoorbeeld:

zondag 5 augustus 2007 @ 16:08:23 #208
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52120277
Yeah, i'm back

Ik ga eens wat foto's uploaden
pi_52121095
He's back!!
  zondag 5 augustus 2007 @ 16:55:35 #210
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52121140
Ja, precies!

Alleen ik probeer al 10 minuten foto's up te loaden, zonder succes
pi_52121283
Hup.

Do2 en ik wachten hier vol smart.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:12:04 #212
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52121438
Zo, eindelijk gelukt met de foto's, en dan nu weer een ouderwetse update

Laat ik eerst het heugelijke nieuws brengen dat ik dit bericht typ, zittend aan m'n nieuwe bureau
De meterkast is inmiddels ook vervangen, als ik daar verder mee ga werken (groepen aansluiten etc) zullen er ook foto's van komen. Ik heb een nieuwe tuinpoort gemaakt. Het werk aan de nieuwe badkamer is begonnen, en tussendoor even samen een 'nieuwe' tvkast gemaakt

Maar nu eerst het bureau. Om te zien waar het (ongeveer) gebleven was moet je even in de OP kijken. Ik mis helaas wat foto's wat er intussen gebeurt is. Maar in de OP zie je dat ik de basis af had, vandaar is het verder naar boven opgebouwd.
Tot dit punt:

Het lijkt nu een beetje op een doolhof, maar iedere cm2 wordt hier gebruikt. Je moet wel met zo'n verzamelaar als ik, en zo groot is ons huis niet

Dit is het deel van het bureau voor m'n
Het gedeelte links is waar onderin de 2 computers komen te staan. Daar komen nog 2 verdiepingen bovenop. Op de 1e verdieping komt wat video-apparatuur, en een temperatuurcontrole systeem voor de computerruimte. De 2e verdieping wordt afneembaar zodat ik wel altijd bij alle aansluitingen kan komen.
Nu (als ik dit typ) is dit allemaal af. Als het helemaal ingericht, afgeregeld en opgeruimd is komen er wel grote overzichtsfoto's om wat duidelijkheid te verschaffen

Nu, dan komt de verf (beits). Dat heeft m'n voornamelijk gedaan. We hebben samen deze mahonie interieurbeits uitgekozen, en zij heeft de 3 lagen geschildert

De binnenruimtes wou ik zwart hebben.

En zo ziet mijn deel van het bureau er dan uit

Eindelijk weer plaats voor m'n LP's
En niet zichtbaar, maar wel het leukste voor mij: in de middelste la zit m'n platenspeler. Eindelijk weer aangesloten, heb ik anderhalf jaar moeten missen!!

Zoals eerder gezegd moeten jullie nog even geduld hebben voor de rest van het bureau, dat is wel klaar, alleen nog niet ingericht en opgeruimd
  zondag 5 augustus 2007 @ 21:26:03 #213
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_52126903
Mooi geworden dat bureau!

Mijn vroeg welk hout je gebruikt hebt ervoor?
pi_52127075
Netjes gedaan, A-R.
pi_52133118
mooi zeg !!! kan je nog het raam openen eigenlijk ?
  maandag 6 augustus 2007 @ 09:33:09 #216
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52133823
Het raam kon sowieso al niet geopend worden erg fijn met dit weer

@baniekje
Het is gewoon vurenhout en mdf. En dan 3 lagen mahonie-interieurbeits. That's all
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:53:25 #217
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52144966
Onze woonkamer bestaat uit een verzameling meubels de we (ik) gekregen heb, of voor weinig geld heb kunnen kopen. Alleen dat maakt het wel erg donker allemaal.
Zo staat de tv bevoorbeeld op de salontafel die ik in m'n vorige woning had. Alleen toen ik een salontafel nodig had kon ik alleen maar een donkerkleurige vinden (is vast wel ergens te zien in m'n klustopics). Maar nu willen we daar toch wel een beetje van af.
Een ander mooie salontafel (voor weinig) konden we niet vinden. Maar de salontafel waar de tv op staat was prima eigenlijk. Dus logischer was om een tv kast te vinden (wederom voor weinig)

En nou, dat is gelukt. Het viel niet mee, want ondanks dat het niks mocht kosten, moest het wel naar onze smaak zijn
Maar na een uur speuren op internet zag ik deze:

Niet echt veel bijzonders op het eerste gezicht.., maar hij wat op 10 minuutjes rijden van m'n huis, en het beste, ze vroegen 3 euro
Ja, je leest het goed DRIE
En het wordt nog beter. Ze hadden nog een soortgelijke, alleen dan zonder laden. En voor deze 2 samen vroegen ze 5 euro

Je begrijpt denk ik wel dat we die meteen gekocht en opgehaald hebben

Hopla, daar ligt het spul. Ik was eigenlijk te laat met foto's maken. Want voor deze foto heb ik al het bovenblad van de ene overgezet op de andere (de kast met laden had een krom bovenblad.
De geleiders van de bovenste la zijn ook al verwijdert...

En dan ziet het er zo uit... Alleen m'n apparatuur zou hier net niet allemaal in passen.
Dus ik besloot het plankje iets te verlagen

Dus de plank verwijdert, en 2cm onder de oude gaten, nieuwe gaten gemaakt.

De plank is iets ingekort, zodat hij nu 'in' de la valt..

De oude gaten weer opgevuld met ronde stukjes hout. Na het schilderen valt dat bijna niet meer op

En na het schuurwerk (met de schuurmachine gekregen van Cybersijp ) was het schilderklaar.

M'n begon met het schilderwerk.

Ik had nog de witte transparante verf over van de schrootjes voor het plafond. Dat kwam nu weer goed van pas

Van de zwarte ijzeren beugels zouden we er 3 hergebruiken... Alleen die werden eerst zilvergrijs gespoten

En na 2 lagen verf, montage, en het monteren van 2 nieuwe ladeknopjes, zag het er zo uit.

En klaar

En dit was zondagmiddag, de tvkast is gekocht op vrijdagochtend. Dat is toch wel een heel verschil. En totale kosten minder dan 15 euro, en nog een kast over
pi_52147346
Ik schrok al van de eerste foto, met het kinderfietsje en zo, maar dat is natuurlijk de foto van Marktplaats. .
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:41:01 #219
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52147768
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik schrok al van de eerste foto, met het kinderfietsje en zo, maar dat is natuurlijk de foto van Marktplaats. .
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 21:38:07 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_52151715
netjes !!! wat zo'n tv tafel ervan opknapt toch nog
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_52157624
quote:
Ik moest echt 3 keer kijken, voordat ik 'm gevonden had.
pi_52157639
Oh, kut...Vergeten in te loggen op m'n eigen account, .
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:38:40 #223
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_52157668
quote:
Ik moest echt 3 keer kijken, dus.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:41:23 #224
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_52157701
Maar waar ik eigenlijk voor kwam:

Goed bezig, AR en ! ! van AR .
...dass wir fliegen.
pi_52159035
Jee, wat is zo'n tv meubel op te knappen! Erg netjes gedaan, leuk met dat witte en die aluminium accenten!

Staat erg mooi zo met je tv er op!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 07:52:03 #226
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52159152
Dank jullie wel. We zijn er beide dan ook best trots op
pi_52161684
Heb je weer lopen kutten op m'n account nadat ik op bed was, lief?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:48:20 #228
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_52161764
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb je weer lopen kutten op m'n account nadat ik op bed was, lief?
Wie? Ik?
...dass wir fliegen.
pi_52161825
Aangezien je de enige bent met m'n wachtwoord...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:51:37 #230
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_52161845
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aangezien je de enige bent met m'n wachtwoord...
It wasnt me...
...dass wir fliegen.
pi_52162706
goed bezig A.R en vriendinnetje natuurlijk.
dat bureau heb je knap gemaakt en dat tv kastje ziet er super uit zo, wat een verandering.
pi_52163663
zo wat een mooie tv kast en dat voor zo weinig ook erg leuk gedaan met dat whitewash, het is fijn als je de ruimte hebt om dit te doen he ?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:49:25 #233
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52168581
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:02 schreef Charisma het volgende:
zo wat een mooie tv kast en dat voor zo weinig ook erg leuk gedaan met dat whitewash, het is fijn als je de ruimte hebt om dit te doen he ?
De ruimte om dat te schilderen bedoel je? Ja, met mooi weer is een achtertuin erg fijn
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:16:00 #234
92034 crew  Vonkenboer
pi_52174419
Prachtig resultaat ! Dat bureau vind ik helemaal knap gemaakt; zeker voor dat budget ( )
Mooi tvkastje en eigenlijk bijna niet van "nieuw" te onderscheiden Toppie !
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:52:49 #235
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52177166
Dankje Vonkie

Ik heb vanmiddag/avond een poging gedaan tot het monteren van een WCD... zo'n ouderwetse met schroefverbinding. Het fijne van die dingen is in principe dat je de draden zo vast kan zetten als je wil.
Maar hoe hard ik ook m'n best deed, ik kon de draad er zonder veel moeite weer uittrekken

Morgen dus maar een andere WCD kopen
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:37:03 #236
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52189613
Nog een heel klein klusje tussendoor van afgelopen weekend:

Al voordat ik naar dit huis verhuisde (zo'n 1,5 jaar geleden a;weer ), had ik een kast gekocht. Of eigenlijk zijn het 2 kasten, maar die zijn prima op elkaar te stapelen

Anyway, ik had ze nog nooit in de woonkamer gezet omdat ik daar nog steeds aan het klussen was. En omdat er hele lelijke goudkleurige handgrepen op zaten (sowieso zijn alle goudkleurige dingen lelijk, inclusief goud... naar mijn mening dan .

rechts is de oude handgreep nog te zien. Links heb ik al een nieuwe gemonteerd.

En na enkele minuten ziet de kast er zo uit:

Tja, het is niet moeders mooiste kast, maar hij heeft wel aardig wat bergruimte, en qua kleur past het prima in de woonkamer.
Later, als ik groot en beroemd ben, kopen we wel iets beters
pi_52189759
Leuk! Maar op die kast staat toch niet een antiek petroleumstelletje wat als bloemenvaas of geraniumpot dient?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:52:42 #238
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52189982
Het is idd een petroleumstelletje, hij mist alleen het ijzeren gedeelte waar de pan op staat, en de lont heb ik ook niet
In de nieuwe keuken wil ik hem weer gebruiken (nadat ik dat ijzeren ding, en een lont ergens gevonden heb). Nu heeft m'n er 3 bloemen van vilt in gezet
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 09:57:35 #239
92034 crew  Vonkenboer
pi_52190075
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:43 schreef Marsepein het volgende:
Leuk! Maar op die kast staat toch niet een antiek petroleumstelletje wat als bloemenvaas of geraniumpot dient?
Dat is een petrolieum stelletje
Ik struikel thuis bijna over die dingen; wij hebben er hier 8 staan; waarvan zeker 7 compleet zijn
pi_52191495
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is idd een petroleumstelletje, hij mist alleen het ijzeren gedeelte waar de pan op staat, en de lont heb ik ook niet
In de nieuwe keuken wil ik hem weer gebruiken (nadat ik dat ijzeren ding, en een lont ergens gevonden heb). Nu heeft m'n er 3 bloemen van vilt in gezet
Toen wij ons huis kochten waren er ook 2 verborgen in de oude keuken, 1 compleet en 1 incompleet. Als we eenmaal alles af hebben dan ga ik er zeker wat mee proberen. Al is het maar stoofvlees of stoofperen.

Maar dat is hier allemaal offtopic, dus verder weer over je fantastische kasten en stylewerk
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:09:37 #241
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52191763
De laatste woorden over het petroleumstelletje:
M'n moeder gebruikt hem thuis regelmatig om iets warm te houden, daar wil ik het ook voor gebruiken. Want de kleinste gaspit op het laagste vuur gaat soms nog steeds te hard voor een beetje saus ofzo.
Maargoed, ik hoop op een rommelmarkt of kringloopwinkel er nog 1 te vinden om deze compleet te maken

Iets meer K&W: Ik heb enkele weken geleden ook een nieuwe poort gemaakt, daar zal ik vanavond eens iets van posten, met foto's uiteraard
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:02:06 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52200368
Heb je die twee kasten ook aan elkaar vastgezet? Ik zou als ze dood zijn dat iemand er tegenaan stootte en het hele zaakje ommieterde.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:29:36 #243
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52201170
Uhmm nee, niet vastgezet
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:53:47 #244
71919 wonderer
pi_52201863
Ideetje misschien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:56:43 #245
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52201949
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:53 schreef wonderer het volgende:
Ideetje misschien?
Nee, waarschuwing dat je er niet tegenaan moet stoten...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:59:06 #246
71919 wonderer
pi_52202014
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:56 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Nee, waarschuwing dat je er niet tegenaan moet stoten...

Jouw huis.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 08:34:44 #247
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52219564
Nou, er kan niet echt veel mee gebeuren hoor
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:37:31 #248
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52228440
Ik zou nog m'n nieuwe poort laten zien.
Hier is het klusverhaaltje

Tussen de andere klussen door heb ik een nieuwe poort gemaakt. Want de oude viel van houtrot uit elkaar

Dus maar begonnen met wat tuinhout

Hopla, dat ging snel. Net 3 minuten bezig, en het lijkt al op een poort
Alleen dan wel 10 centimeter te kort

En ik wil er een soort van raampje in hebben. Dus even wat nauwkeurig schuifwerk, en dan kunnen de eerste schroeven erin!

Voor de stevigheid uiteraard ook een diagonaal erin

En dan bovenin wat extra houtwerk. Dan een potlood+touwtje als passer, en dan:

krijg je dit.
Zo, nu lijkt het echt ergens op

Hier komt het slot in...

En dan 2 hangers gemonteerd voor de testhangsessie.
Mijn deur wat uiteraard volledig haaks... Alleen de stoep is scheef, en de houten schuur staat nog schever. Dus het er kwammen nog een hoop test- en zaag- sessies aan te pas voor hij goed hing.

Maargoed, toen dat gebeurd was kon de eerste laag tuinbeits er op (en de daaropvolgende 2 dagen de andere lagen)

Ondertussen had ik de ijzere hangers zwart geverfd..

En dan ziet het er na montage zo uit

En dan op z'n plaatsje
Zo ziet het er uit aan de buitenkant. Op de plaats van het 'raampje' ziet nu nog een stuk afvalhout. Maar daar komt een schilderijtje van m'n achtertuin. Maar dit moet ik nog even maken

En zo ziet het er uit van onze kant

Zo, weer een klusje klaar
pi_52228679
.

Doe je dat nu allemaal zonder te vloeken, A_R?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:50:22 #250
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52228844
Wat zou de aanleiding dan moeten zijn om te vloeken??
Want met een goede aanleiding vloek ik graag hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')