abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 december 2006 @ 15:01:30 #101
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44193802
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Duh, heb vandaag pas één keer gepost. Er zijn mensen die dagenlang al veel vaker gepost hebben. Mariel 18 bijvoorbeeld. En nog veel meer. Waarom EchtGaaf en mij eruit pikken?

Doe es effe normaal.

En 24 uur per dag is ook nogal overdreven. Ik zit vrijwel nooit 's avonds achter de computer. Gisterenavond toevallig omdat we even iets gekeken hadden op uitzending gemist. Heb ik effe nog gekeken of er nog nieuws was en één reaktie geplaatst. Voor de rest kijk ik overdag om de paar uur even en post ik als ik daar zin in heb.

Ben je soms jaloers dat jij daar de tijd niet voor hebt?
Het viel me op en daarom ik keek het net na, maandag heb je zo'n stuk of 40 keer gereageerd in deze zaak , ik vind dat een ziekelijk en echtgaaf zie je ook zo vaak , daarom vallen jullie me op

En , nee hoor , ik ben niet jaloers op je
pi_44193997
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:02 schreef Spekkiemonster het volgende:
Koop je sigaretten voor je een moord pleegt?
(snip)
Het scenario strookt ook niet echt met de verklaring van een getuige, die zegt dat C. ongeveer een kwartier voor de moord sigaretten kocht bij een tankstation op de looproute van zijn huis naar de school. Criminelen willen doorgaans zo weinig mogelijk sporen achterlaten.
1) het is best aannemelijk dat 'ie echt z'n halfbroertje wilde opzoeken, niet wist dat de klas computerles had, en pas toen 'ie het lege klaslokaal aantrof besloot in 't buro van de juf te gaan snuffelen. Een gelegenheidsdiefstal, nog niet geplan'd toen 'ie langs dat tankstation kwam.
2) Of als 'ie inderdaad echt zo'n totaal gestoord wereldbeeld heeft, dan gaat zulke logica volgens mij ook niet meer op.
pi_44196284
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:30 schreef Xith het volgende:

[..]

Grr! Elke keer als je zo'n post maakt er die 'emotionele' slotzin bij, vreselijk
Alsof ik elke keer eindig met deze post:
[..]

Dit niet nog een keer....die ouders van hem hebben levenslang.
Tja, het emotioneert ook wel erg......Mischien moet ik dat maar niet te vaak doen..
quote:
[afbeelding]
Dit is geen plek waar kinderen van 4 tot 12 fijn opgroeien!
Nee, maar zover wil ik ook nog niet gaan hoor. Maar "gewone kleine" maatregelen het liefst zo onopvallend mogelijk. In ieder geval moeten de maatregelen geen noemenswaardige impact hebben op deze kleine kinderen. Die detectiepoorten hebbne dat naar mijn idee wel....dus daar ben ik het wel met je eens...

Ik probeer wat concreter te worden...

1onopvallende camera's bij ingangen die niet tot de hoofdingang behoren...
2 een "kindvriendelijk" ruimte voor de "kindvriendelijke conciergie" bij de hoofdingang.
3 Zonder camera's : de deuren zijn van buiten naar binnen op slot. Wil iemand naar binnen, dan belt deze bij de hoofdingang aan. De deuren zijn uiteraard wel open van binnen naar buiten......(brand en andere calimiteiten)....

Deze maatregelen behoven slechts een zeer beperkte impact te hebben op de nog zo kwestbare schoolkinderen.

Wat vind je hiervan?
pi_44196319
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:35 schreef mariel18 het volgende:
Die poging tot ontvoering was toch op het schoolplein? Dus ook niet te voorkomen met de deuren op slot. Ik blijf het raar vinden dat maatregelen worden voorgesteld die niet eens zouden hebben gewerkt voor de paar incidenten die geweest zijn. Heel vreemd en enorme angstpolitiek.
Helaas kunnen we niet meer om camera-beveiliging meer. (camera's kunnen onopvallend worden geinstalleerd).
pi_44196427
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:18 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het een beetje verontrustend dat mensen zoals Gia en Echtgaaf werkelijk 24 uur per dag met deze zaak bezig zijn. Ik zie jullie al dagenlang de hele dag hier posten.

Waarom? Dit is geen gezonde nieuwsinteresse meer
Geen zorgen hoor. Ik kan er gelukkig goed afstand van nemen. Uiteraard kan ik niet spreken voor Gia, en hoop uiteraard dat Gia ook dit kan loslaten......

Mijn insteek is een maatschappelijk debat over de volgende vraag: hoe kunnen we dit voortaan zoveel mogelikj voorkomen?

Want: een kind verdient dit gewoon nooit....(en de ouders uiteraard ook niet)...

Ik vind dat we als maatschappij de plicht hebben om onze kinderen zo veilig mogelijk naar school moeten kunnen....
pi_44196467
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:20 schreef EchtGaaf het volgende:
1onopvallende camera's bij ingangen die niet tot de hoofdingang behoren...
2 een "kindvriendelijk" ruimte voor de "kindvriendelijke conciergie" bij de hoofdingang.
3 Zonder camera's : de deuren zijn van buiten naar binnen op slot. Wil iemand naar binnen, dan belt deze bij de hoofdingang aan. De deuren zijn uiteraard wel open van binnen naar buiten......(brand en andere calimiteiten)....

Deze maatregelen behoven slechts een zeer beperkte impact te hebben op de nog zo kwestbare schoolkinderen.

Wat vind je hiervan?
1: helemaal niks
2: helemaal niks
3: valt over te discussiëren

Vergeet niet dat het grootste deel van de tijd de kinderen onder toezicht staan van hun juf of meester (we hebben het over een basisschool, weet je nog?). En die mensen kunnen meer dan alleen maar lesgeven met bord en rode pen hoor.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_44196525
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Helaas kunnen we niet meer om camera-beveiliging meer. (camera's kunnen onopvallend worden geinstalleerd).
Ach kom, even weer met beide beentjes op de grond zeg.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_44196679
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:27 schreef r_one het volgende:

[..]

1: helemaal niks
Waarom geen onopvallende camera's, als dat de veiligheid vergroot en geen impact heeft op de kinderen?

Besef je niet als je winkelt door hoeveel camera's je wordt ogemerkt. Niet dat het zo leuk is, allemaal. Maar de situatie (lees verruwing) vraagt daar kennlijk om...
quote:
2: helemaal niks
Waarom vind je dat niet?
quote:
3: valt over te discussiëren
Wat kan ik je in vinden op dit punt?
quote:
Vergeet niet dat het grootste deel van de tijd de kinderen onder toezicht staan van hun juf of meester (we hebben het over een basisschool, weet je nog?). En die mensen kunnen meer dan alleen maar lesgeven met bord en rode pen hoor.
Rampen gebeuren altijd op de meest onverwachte momenten. Er is nooit 1 oorzaak aan te duiden bij een ramp, er is altijd een complex van oorzaken....

Overigens vraag ik mij af hoe de moord zo onopgemerkt heeft kunnen plaatsvinden.....Er moeten in het gebouw toch mensen zijn die toch iets hebben gehoord...(je kan wel voorstellen wat ik bedoel, de detail kan iedereen erbij bij verzinnen)...Aangezien dat het er niet op lijkt dat mensen het gehoord en/of gezien hebben, duidt erop dat de moord in een flits van een seconde heeft plaatsgevonden....Het is te erg om dat voor te kunnen stellen....
pi_44196725
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Ach kom, even weer met beide beentjes op de grond zeg.
Maar wat is nu je bezwaar tegen die camera's?

1 De kostprijs?
2 Het ethische en privacy aspect?
  woensdag 6 december 2006 @ 16:35:31 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44196741
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom geen onopvallende camera's, als dat de veiligheid vergroot en geen impact heeft op de kinderen?
Met camera's kun je heel moeilijk misdaden voorkomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44196903
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met camera's kun je heel moeilijk misdaden voorkomen.
De daad zelf niet........

Je moet het zien als een stuk preventie....Als camera's tot een gemeengoed van een school gaan horen, zal het individueen met het kwade in de zin kunnen weerhouden om een misdaad in of rond de school te plegen.....

Mocht het desondanks het toch tot een misdaad komen, dan zijn camerabeelden van crusiaal belang voor het onderzoek en bewijsvoering en de uiteindelijk veroordeling van de verdachte....

Op termijn zal het zeker een preventieve werking hebben. Ze zorgen daarnast ook een stuk gevoel van veiligheid, en dat is voor ouders ook weer een plus....
  woensdag 6 december 2006 @ 16:42:23 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44196977
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De daad zelf niet........

Je moet het zien als een stuk preventie....Als camera's tot een gemeengoed van een school gaan horen, zal het individueen met het kwade in de zin kunnen weerhouden om een misdaad in of rond de school te plegen.....

Mocht het desondanks het toch tot een misdaad komen, dan zijn camerabeelden van crusiaal belang voor het onderzoek en bewijsvoering en de uiteindelijk veroordeling van de verdachte....

Op termijn zal het zeker een preventieve werking hebben. Ze zorgen daarnast ook een stuk gevoel van veiligheid, en dat is voor ouders ook weer een plus....
Het gaat over basisscholen, niet over tankstations. Preventie van wat, dit soort uitzonderlijke incidenten? En denk jij dat dit soort misdadigers zich iets van camera's aantrekken?
pi_44197028
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maar wat is nu je bezwaar tegen die camera's?

1 De kostprijs?
2 Het ethische en privacy aspect?
Het laatste. En ik vind het voor een basisschool overkill zonder toegevoegde waarde. De vergelijking met een winkel gaat volkomen mank, een winkel heeft het wel om diefstal te bestrijden.

Voor mijn mening over een (kindvriendelijk) conciergehok moet je maar teruglezen, ik heb nu al een paar keer gepost wat het verschil is tussen BO en VO maar dat gaat kennelijk het ene oor in en het andere uit bij jou.

Ik ben dus wel voor een concierge maar tegen zo'n hok.
.
pi_44197131
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
We hebben het toch over slechts 1 (één) exces in Hoogerheide tot nu toe?
Of reken je voor het gemak Amerika ook maar even mee?
quote:
Op termijn zal het zeker een preventieve werking hebben. Ze zorgen daarnast ook een stuk gevoel van SCHIJNveiligheid, en dat is voor ouders ook weer een plus....
.
pi_44197361
quote:
Rampen gebeuren altijd op de meest onverwachte momenten. Er is nooit 1 oorzaak aan te duiden bij een ramp, er is altijd een complex van oorzaken....
Rampen

Een aardbeving, ontploffende vuurwerkfabriek of een boeing 747 die "landt" op het dak van een school, dat zijn rampen. En daar hou je met 10 conciërges en 100 verborgen niks meer aan.

Ja, je slaat volkomen door
.
pi_44197431
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:47 schreef r_one het volgende:

[..]

We hebben het toch over slechts 1 (één) exces in Hoogerheide tot nu toe?
Of reken je voor het gemak Amerika ook maar even mee?
[..]
ik denk niet dat de ouders van Jesse het hier zullen hebben over "slechts" 1 excess....... Reken maar dat hun kind hen alles was. Het is het ergste wat je kan verliezen...

Ik geval is mij al veel te veel ....

Het is zeker niet de eerste keer.....ik roep maar Marut D. in de herinnering, die Hans van Wieren in januari 2004 doodschoot in de aula.......En die turkse jogen die met een mes een aantal leerligen in de klas stak....(ik meen in Veghel)..
  woensdag 6 december 2006 @ 16:57:54 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44197451
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik denk niet dat de ouders van Jesse het hier zullen hebben over "slechts" 1 excess....... Reken maar dat hun kind hen alles was. Het is het ergste wat je kan verliezen...

Het is zeker niet de eerste keer.....ik roep maar Marut D. in de herinnering, die Hans van Wieren in januari 2004 doodschoot in de aula.......En die turkse jogen die met een mes een aantal leerligen in de klas stak....(ik meen in Veghel)..
O jee, daar ga je weer.
pi_44197488
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Rampen

Een aardbeving, ontploffende vuurwerkfabriek of een boeing 747 die "landt" op het dak van een school, dat zijn rampen. En daar hou je met 10 conciërges en 100 verborgen niks meer aan.
De gebeurtenis in Hoogerheid noem ik wel degelijk een ramp. Een tragedie voor de school, ouders en bovenal voor Jesse. Die hadden dat zeker niet gewild..

Als je kijkt van de ophef rond deze zaak is de kwalificaite "ramp" wat mij betreft volkomen terecht......
quote:
Ja, je slaat volkomen door
Neeehhhh
  woensdag 6 december 2006 @ 17:05:38 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44197698
Je moet je emotie eens loskoppelen van de realiteit dat je dit soort dingen niet altijd kunt voorkomen.
pi_44197733
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:05 schreef Lienekien het volgende:
Je moet je emotie eens loskoppelen van de realiteit dat je dit soort dingen niet altijd kunt voorkomen.
Het leven is niet alleen maar ratio, maar ook gevoel........

Mijn boodschap is deze: preventie, maar niet tegen elke prijs.......
pi_44197762
Echtgaaf, laat het los, joh, dit wordt een beetje absurd nu.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44197845
quote:

Ik herinner me b.v. nog dat een meisje uit groep 8, op weg naar school, in Gulpen onder een vrachtwagen kwam op de weg Maastricht-Vaals. Voor haar ouders was zij ook hun alles. Het ergste wat zij konden verliezen.

Voor hun ook een ramp, niet voor half Limburg.

Maar "1 is al teveel" dus daar moeten ze nu ook maar vrachtwagens verbieden?
quote:
*kuch* basisschool? *kuch*
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef r_one het volgende:
ik heb nu al een paar keer gepost wat het verschil is tussen BO en VO maar dat gaat kennelijk het ene oor in en het andere uit bij jou.
.
pi_44197946
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Het laatste.
Ok.
quote:
Voor mijn mening over een (kindvriendelijk) conciergehok moet je maar teruglezen, ik heb nu al een paar keer gepost wat het verschil is tussen BO en VO maar dat gaat kennelijk het ene oor in en het andere uit bij jou.
ik begrijp het bezwaar wel, het is een dilemma "prijs"<---->veiligeheid
quote:
Ik ben dus wel voor een concierge maar tegen zo'n hok.
Ok, is zal al enorme winst kunnen zijn dat de concierge er komt......
pi_44198028
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
ik begrijp het bezwaar wel, het is een dilemma "prijs"<---->veiligeheid
Neehee , ik zei toch "het laatste" dus NIET de prijs.
quote:
Ok, is zal al enorme winst kunnen zijn dat de concierge er terugkomt......
.
pi_44198071
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik herinner me b.v. nog dat een meisje uit groep 8, op weg naar school, in Gulpen onder een vrachtwagen kwam op de weg Maastricht-Vaals. Voor haar ouders was zij ook hun alles. Het ergste wat zij konden verliezen.

Voor hun ook een ramp, niet voor half Limburg.

Maar "1 is al teveel" dus daar moeten ze nu ook maar vrachtwagens verbieden?
Nee, dat zou niet reel zijn.....maar maatregelen op school (concierge) zijn i.m.o. wel haalbaar...
quote:
*kuch* basisschool? *kuch*
[..]
En nu zien we dat de basisschool niet per definitie meer veilig is.....het werpt wat mij betreft toch een nieuw licht op de zaak........En kennenlijk ben ik niet de enige die verregaande maatregelen bepleit, want ook als het aan Maria van de Hoeven (minster O&W) ligt gaat de deur "gewoon" op slot....
pi_44198083
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind dat we als maatschappij de plicht hebben om onze kinderen zo veilig mogelijk naar school moeten kunnen....
Gelijk! Waarom hoor je niets over de tiental tot honderd kinderen die elk jaar onderweg naar school dood gaan, maar bij 1 dode op school moet het gelijk anders...? Zie mijn sig. verander terrorisme voor moordenaars op school en badkamer voor doden onderweg naar school..
In al die (tientalle?) jaren nog maar 1 persoon vermoord op de basisschool, en honderden(misschien wel duizenden) gedood onderweg naar school.
quote:
Dit was een incident, geen ramp, de tsunami met honderd duizenden doden was een ramp.
pi_44198099
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Neehee , ik zei toch "het laatste" dus NIET de prijs.
[..]
Wel lezen, he : "prijs" tusen """" en daarme bedoel ik wel degelijk de privacy kwestie........

privacy is ook een "prijs". (ik bedoel idg geen geld)
pi_44198200
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat zou niet reel zijn.....maar maatregelen op school (concierge) zijn i.m.o. wel haalbaar...
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn post. Vind jij Jesses ouders zwaarder getroffen dan de ouders van dat meisje?
quote:
En nu zien we dat de basisschool niet per definitie meer veilig is.....het werpt wat mij betreft toch een nieuw licht op de zaak........En kennenlijk ben ik niet de enige die verregaande maatregelen bepleit, want ook als het aan Maria van de Hoeven (minster O&W) ligt gaat de deur "gewoon" op slot....
Flauwekul! Alsof door ene Julien C mijn basisschool nu ineens "per definitie" onveiliger is geworden.
.
pi_44198203
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:

En nu zien we dat de basisschool niet per definitie meer veilig is.....
het werpt wat mij betreft toch een nieuw licht op de zaak........En kennenlijk ben ik niet de enige die verregaande maatregelen bepleit, want ook als het aan Maria van de Hoeven (minster O&W) ligt gaat de deur "gewoon" op slot....
Het is dan ook niet voor het eerst dan de overheid ongegronde angst gebruikt om meer regels of macht te verkrijgen.
"Pedofielen gebruiken internet om kinderporno te verspreiden, dus moeten we in staat zijn alle e-mails te kunnen lezen."
Zo gaat het er bij de naive bevolking makkelijk in, en dit school incident is geen uitzondering.
pi_44198245
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel lezen, he : "prijs" tusen """" en daarme bedoel ik wel degelijk de privacy kwestie........

privacy is ook een "prijs". (ik bedoel idg geen geld)
Lekker duidelijk dan.
.
pi_44198309
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:16 schreef Xith het volgende:

[..]

Gelijk! Waarom hoor je niets over de tiental tot honderd kinderen die elk jaar onderweg naar school dood gaan, maar bij 1 dode op school moet het gelijk anders...? Zie mijn sig. verander terrorisme voor moordenaars op school en badkamer voor doden onderweg naar school..
In al die (tientalle?) jaren nog maar 1 persoon vermoord op de basisschool, en honderden(misschien wel duizenden) gedood onderweg naar school.
We hebben nu eenmaal een samenleving zo ingericht zoals die is. Er is kennelijk een "maatschappelijke acceptatie" dat mensen verongelukken in het verkeer. Het haalt het jouraal niet eens meer.

En dit geval : dagenlang in het nieuws geweest......

Wellicht ook dit: we hebben het overongeluken in het verkeer. Geen opzet dus........Dit gaat over een moord cq doodslag: iemand moedwillig van het leven beroven.

En dat geeft maatschappelijk gezien een veel groter schok: niet voor niets heeft deze zaak de rechtsorde geschokt....Reken maar dat de rechter dit in het vonnis zal meenemen......
quote:
Dit was een incident, geen ramp, de tsunami met honderd duizenden doden was een ramp.
Ik zal het opzoeken. Het aantal doden en gewonden bepaalt naar mij idee niet of "ramp" als kwalificatie kan worden gebruikt.....
pi_44198383
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Het aantal doden en gewonden bepaalt naar mij idee niet of "ramp" als kwalificatie kan worden gebruikt.....
Ene EchtGaaf ook niet.....
.
pi_44198389
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Lekker duidelijk dan.
nooit op school gehad?, dat als je een woord tussen quotes plaats, dat dan niet de letterlijke betekenis van toepassing is? Maar dat je het begrip dan in de figuurlijke context moet plaatsen? Zoals ik je eerder uitlegde: de "prijs" die je voor privacy betaalt....
  woensdag 6 december 2006 @ 17:25:56 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44198390
Moet je dan je handelen baseren op de grootte van de schok in de maatschappij? Jij laat je wel enorm meeslepen.
pi_44198418
quote:
Het is zeker niet de eerste keer.....ik roep maar Marut D. in de herinnering, die Hans van Wieren in januari 2004 doodschoot in de aula.......
Ook al is dit dus de M-school
Dus nu de veilige situatie met de door jou gesuggereerde verborgen videocamera's:
Marut D. loopt school binnen - camera's registreren Murat met een jas aan.
Murat D. loopt naar zijn leraar, haalt pistool uit zijn jas, en schiet leraar dood.
Effect verborgen camera's: 0
quote:
En die turkse jogen die met een mes een aantal leerligen in de klas stak....(ik meen in Veghel)..
Jongen loopt school in - camera's registreren jongen die school in loopt.
Jongen loopt naar zijn klas - cameras regisrteren dit.
Jongen steekt zijn vrienden neer.
pi_44198426
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Ene EchtGaaf ook niet.....
Dat klopt; ramp is als begrip ook zeker geen absoluut begrip.....
pi_44198589
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

We hebben nu eenmaal een samenleving zo ingericht zoals die is. Er is kennelijk een "maatschappelijke acceptatie" dat mensen verongelukken in het verkeer. Het haalt het jouraal niet eens meer.

En dit geval : dagenlang in het nieuws geweest......

Wellicht ook dit: we hebben het overongeluken in het verkeer. Geen opzet dus........Dit gaat over een moord cq doodslag: iemand moedwillig van het leven beroven.

En dat geeft maatschappelijk gezien een veel groter schok: niet voor niets heeft deze zaak de rechtsorde geschokt....Reken maar dat de rechter dit in het vonnis zal meenemen......
[..]
Dus je uiteindelijke doel is zorgen dat de maatschappij minder schikt? Dit is erger omdat de andere mensen dit zo erg vinden? Wat als men nou de gevoelens van de ouders als 1ste prioriteit ging stellen, dus honderden ouders die "levenslang hebben" tegen 2 ouders die levenslang hebben.
pi_44198610
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:26 schreef Xith het volgende:

[..]

Ook al is dit dus de M-school
Dus nu de veilige situatie met de door jou gesuggereerde verborgen videocamera's:
Marut D. loopt school binnen - camera's registreren Murat met een jas aan.
Murat D. loopt naar zijn leraar, haalt pistool uit zijn jas, en schiet leraar dood.
Effect verborgen camera's: 0
[..]

Jongen loopt school in - camera's registreren jongen die school in loopt.
Jongen loopt naar zijn klas - cameras regisrteren dit.
Jongen steekt zijn vrienden neer.
Ik stel ook niet dat je met camera's de misdaad kan stoppen...Het kan hooguit preventief werken. De een zal het kunnen weerhouden, echte gekken wellicht niet. Secundair kunnen camerabeelden uitstekend materiaal zijn bij het onderzoek, bewijs en veroordeling.......En de maatschappij ziet een veroordeling niet alleen als een vergelding maar ook preventie ter voorkoming dat er nieuwe Murats opstaan (afschrikkend effect)....

Maar preventie is geen garantie op voorkomen...Zo reeel moeten we natuurlijk wel blijven......

Hetzelfde geldt uiteraard voor camera's op andere openbare plekken....Deze discussie is dus niet nieuw...
pi_44198750
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt; ramp is als begrip ook zeker geen absoluut begrip.....
Wikipedia (is niet altijd 100% waar dus) geeft me dit:
quote:
1. Natuurramp
2.1 Vliegramp
2.2 Treinramp
2.3 Scheepsramp
2.4 Verkeersramp
2.5 Mijnramp
2.6 Nucleaire ramp
2.7 Rampen veroorzaakt door kwaadwillenden

Rampen veroorzaakt door kwaadwillenden
Een aparte categorie ramp is een catastrofale en omvangrijke gebeurtenis die geheel en bewust kwaadwillend door de mens is veroorzaakt, namelijk door terrorisme. Meest bekende voorbeeld zijn de terroristische aanslagen op 11 september 2001

Ook bosbranden (door een pyromaan) en milieurampen zoals olielozing op zee kunnen bewust door de mens worden veroorzaakt.
Geeft dus idd niet het aantal slachtoffers, behalve dan dat de schade groot moet zijn(?)
of dat de maatschappelijke schade groot moet zijn, misschien kan dat ook.
pi_44198894
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:31 schreef Xith het volgende:

[..]

Dus je uiteindelijke doel is zorgen dat de maatschappij minder schikt? Dit is erger omdat de andere mensen dit zo erg vinden? Wat als men nou de gevoelens van de ouders als 1ste prioriteit ging stellen, dus honderden ouders die "levenslang hebben" tegen 2 ouders die levenslang hebben.
De ene dood is zeker niet erger dan de ander.......Laat ik daar helder in zijn.....

Het gaat verder om maatschappelijke keuzes die we met z'n allen maken.....

1 Accepteren we dat er mensen (niet moedwillig) verongelukken in het verkeer, omdat we zo nodig van a naar b moeten omdat we gezond deel uit willen maken in het maatschappelijk verkeer? Het is immers niet reeel en aanvaardbaar dat we uit het verkeer wegblijven uit angst te verongelukken, toch?

oplossing: geen verkeer meer? Allemaal thuisblijven. Dat kan toch ook niet? De "prijs" voor mobiliteit is dus "onveiligheid". Iedereen in hufterproof tanks rond laten rijden, door computers bestuurd? Is dat de prijs die we willen betalen....Ik denk het niet...

2 Accepteren, dat mensen elkaar (moedwillig) doden?
ik denk dat er maar weinigen zijn die dat accpteren. Niet voor niets staan er zeer hoge straffen op levensdelicten(maximaal levenslan...). En dat is wat de maatschappij kennelijk wil.

oplossing: preventie met schaarse middelen op een accptable manier proberen te voorkomen....

Zoiets?
pi_44198974
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
nooit op school gehad?
Ah, gaan we zo beginnen. Vriendelijk verzoek dan eerst eens je typewerk te checken op spel- en stijlfouten (nooit op school gehad?) voordat je op "invoeren" ramt. Het stikt er van en maakt je "" absoluut niet "obvious" (weet effe geen goed NL woord)
.
pi_44199014
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:35 schreef Xith het volgende:

[..]

Wikipedia (is niet altijd 100% waar dus) geeft me dit:
[..]
Bedankt
quote:
Geeft dus idd niet het aantal slachtoffers, behalve dan dat de schade groot moet zijn(?)
of dat de maatschappelijke schade groot moet zijn, misschien kan dat ook.
Ik zou zeggen van wel. Je kan op zijn minst stellen dat deze casus de rechtsorde behoorlijk heeft geschokt. Maatschappelijke schade: zeer zeker. Het vertrouwen van kinder en ouders in veiligheid op school is danig geschaad, wellicht voor een belangrijke periode ..
pi_44199041
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah, gaan we zo beginnen. Vriendelijk verzoek dan eerst eens je typewerk te checken op spel- en stijlfouten (nooit op school gehad?) voordat je op "invoeren" ramt. Het stikt er van en maakt je "" absoluut niet "obvious" (weet effe geen goed NL woord)
Ik bedoel het echt niet in de verwijtende zin......Ik vroeg het mij af.

Geen nederlands woord? : duidelijk??
pi_44199151
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou zeggen van wel. Je kan op zijn minst stellen dat deze casus de rechtsorde behoorlijk heeft geschokt. Maatschappelijke schade: zeer zeker. Het vertrouwen van kinder en ouders in veiligheid op school is danig geschaad, wellicht voor een belangrijke periode ..
Onzin.

En als dit een ramp is, waar blijft dan het giro 555 spotje?
.
pi_44199200
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Geen nederlands woord? : duidelijk??
Nee, dat dekt de lading niet. "kennelijk" komt dichter in de buurt.
.
pi_44199205
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Onzin.
Want?
quote:
En als dit een ramp is, waar blijft dan het giro 555 spotje?
Een ramp is pas een ramp als giro555 pas wordt geopend? Ik kom giro555 nergens tegen in een definitie van het woord ramp
pi_44199219
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, dat dekt de lading niet. "kennelijk" komt dichter in de buurt.
ok.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:51:16 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44199291
Obvious = duidelijk; obviously = kennelijk.
pi_44199365
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Want?
Teruglezen!
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:20 schreef r_one het volgende:
Flauwekul! Alsof door ene Julien C mijn basisschool nu ineens "per definitie" onveiliger is geworden.
quote:
Een ramp is pas een ramp als giro555 pas wordt geopend? Ik kom giro555 nergens tegen in een definitie van het woord ramp
En de woorden "rampenzender" en "rampenplan" ook niet.
Die zijn in Hoogerheide ook niet in werking getreden dus "ramp" my ass.
.
pi_44199403
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:51 schreef Lienekien het volgende:
Obvious = duidelijk; obviously = kennelijk.
Thnx Lien
.
pi_44199411
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:54 schreef r_one het volgende:

En de woorden "rampenzender" en "rampenplan" ook niet.
Die zijn in Hoogerheide ook niet in werking getreden dus "ramp" my ass.
Nee, die woorden zijn ook niet nodig om het woord ramp te rechtvaardigen....
  woensdag 6 december 2006 @ 17:57:00 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44199471
Waarom is het relevant of we dit een ramp kunnen noemen of niet?
pi_44199541
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:57 schreef Lienekien het volgende:
Wat mij betreft niet echt........De gebeurtenis is er niet te minder om.......Maar iemand viel over de term toen ik die gebruikte, vandaar.
pi_44199581
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:57 schreef Lienekien het volgende:
Dat wil EchtGaaf graag. Ik denk om maatschapelijke gevolgen als camera's en conciërgeloges op een basisschool te rechtvaardigen.
.
pi_44199653
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, die woorden zijn ook niet nodig om het woord ramp te rechtvaardigen....
Maar wel verschijnselen die gepaard gaan met een (echte) ramp.
.
  woensdag 6 december 2006 @ 18:15:47 #156
3542 Gia
User under construction
pi_44200058
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:01 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het viel me op en daarom ik keek het net na, maandag heb je zo'n stuk of 40 keer gereageerd in deze zaak , ik vind dat een ziekelijk en echtgaaf zie je ook zo vaak , daarom vallen jullie me op
En dinsdag 2 hele postings en vandaag, inclusief die ene van vannacht, ook 2 hele keren.

Ja, dan zit je dagenlang 24 uur per dag te posten.

Er zijn mensen hier op fok die er meer mee bezig zijn dan ik, geloof ik.
pi_44200777
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:15 schreef Gia het volgende:

[..]

En dinsdag 2 hele postings en vandaag, inclusief die ene van vannacht, ook 2 hele keren.

Ja, dan zit je dagenlang 24 uur per dag te posten.

Er zijn mensen hier op fok die er meer mee bezig zijn dan ik, geloof ik.
Gia laat gaan, waar die nicka zich druk om maakt zeg
pi_44200786
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De ene dood is zeker niet erger dan de ander.......Laat ik daar helder in zijn.....

Het gaat verder om maatschappelijke keuzes die we met z'n allen maken.....

1 Accepteren we dat er mensen (niet moedwillig) verongelukken in het verkeer, omdat we zo nodig van a naar b moeten omdat we gezond deel uit willen maken in het maatschappelijk verkeer? Het is immers niet reeel en aanvaardbaar dat we uit het verkeer wegblijven uit angst te verongelukken, toch?

oplossing: geen verkeer meer? Allemaal thuisblijven. Dat kan toch ook niet? De "prijs" voor mobiliteit is dus "onveiligheid". Iedereen in hufterproof tanks rond laten rijden, door computers bestuurd? Is dat de prijs die we willen betalen....Ik denk het niet...
Wat dacht je betere infrastructuur, meer controle, snelheidsdrempels bij drukke gebieden. Zoals je zegt zullen doden altijd gebeuren, maar je kan wel vele levens per jaar verminderen. Levens die elk jaar op dezelfde manier verloren gaan. Als iets een terugkomend iets is dan moet je er iets tegen doen, maar zover gaan als in jouw voorbeeld natuurlijk niet, daar heb je gelijk in.

Dus is het ook gewoon niet logisch om bij een uniek incident gelijk veranderingen te vragen. "nooit meer voor ouders" roep je, volgens de statistieken zal het ook niet mee gebeuren - of over een erg lange periode. Wat wel gebeurt zijn die doden onder kindjes die bijna elke dag vallen door verkeer. Als er 1 zulk persoon per jaar minder gedood wordt door betere voorlichting, vind ik het een stuk beter dan dat er eens in de X jaar 1 kind gedood word op een basisschool.
quote:
2 Accepteren, dat mensen elkaar (moedwillig) doden?
ik denk dat er maar weinigen zijn die dat accpteren. Niet voor niets staan er zeer hoge straffen op levensdelicten(maximaal levenslan...). En dat is wat de maatschappij kennelijk wil.
Nogmaals, de angst van de maatschappij is niet rationeel, ja men heeft gevoelens, en ja men weet niet altijd wat belangrijker is. Dat men graag 100% focussed op 1 dode zegt niet dat dit slechter voor de samenleving is dan al die anderen.
quote:
oplossing: preventie met schaarse middelen op een accptable manier proberen te voorkomen....
Yep, betere veiligheid voor fietsers! De veiligheid van toekomstige 'jesse's' worden volgens de statistieken al genoeg voorkomen, die ene (unieke) dode moet je - zoals je zelf al zegt, accepteren want die valt (eens in de 10+ jaar) niet te voorkomen.
pi_44206993
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:36 schreef Xith het volgende:

[..]

Wat dacht je betere infrastructuur, meer controle, snelheidsdrempels bij drukke gebieden. Zoals je zegt zullen doden altijd gebeuren, maar je kan wel vele levens per jaar verminderen. Levens die elk jaar op dezelfde manier verloren gaan. Als iets een terugkomend iets is dan moet je er iets tegen doen, maar zover gaan als in jouw voorbeeld natuurlijk niet, daar heb je gelijk in.
Ivm verkeersveiligheid wordt reeds fors geïnvesteerd mbt veiligheid. Vb, verkeersdrempel, strengere optreden politie bijvoorbeeld bij het bumperkleven, minirotondes, trajectcontroles, aparte fietspaden/stroken etc etc.

Maar er is op dat gebied nog meer te toen. Kan jij het begrijpen, waarom er geesten bestaan die het prachtig vinden om bomen langs de weg te plaatsen? Cosmetica ipv verkeersveiligheid....

Maar ja, er zijn natuurlijk grenzen. Infrastructuur bedenken met twee rijrichtingen op een talud....is ook een afweging van veiligheid en kostenplaatje...
quote:
Dus is het ook gewoon niet logisch om bij een uniek incident gelijk veranderingen te vragen. "nooit meer voor ouders" roep je, volgens de statistieken zal het ook niet mee gebeuren - of over een erg lange periode. Wat wel gebeurt zijn die doden onder kindjes die bijna elke dag vallen door verkeer. Als er 1 zulk persoon per jaar minder gedood wordt door betere voorlichting, vind ik het een stuk beter dan dat er eens in de X jaar 1 kind gedood word op een basisschool.
[..]
De vraag is of er sprake is van een tendens. Dat is moeilijk vast te stellen. Maw is er sprake van een incident of zie je in de statistieken een stijging?

Wellicht dat de statistieken onvoldoende grond geven voor draconische maatregelen. In dat geval kunnen we wellicht vervallen in niet al te grote aanpassingen: het plaatsen van nieuwe sloten die zorg dragen dat mensen moeten aanbellen om binnen gelaten te worden. Zodat dus vreemden niet meer ongezien het pand in kunnen. Uiteraard moeten mensen wel zelfstandig het pand kunnen verlaten. Vergelijk het maar met je voordeur thuis....

Ik denk dat deze oplossing qua kostprijs bijzonder aantrekkelijk is, en het veiligheid op school aanzienlijk verhoogd als het gaat om indringers....

Verder kan een protocol worden opgesteld om bezoekers door het personeel naar de plek van bestemming te leiden en dus niet ongezien worden achtergelaten....
quote:
Nogmaals, de angst van de maatschappij is niet rationeel, ja men heeft gevoelens, en ja men weet niet altijd wat belangrijker is. Dat men graag 100% focussed op 1 dode zegt niet dat dit slechter voor de samenleving is dan al die anderen.
Ik ben het met je eens dat het statistisch de kans a-priori bijzonder klein is dat het weer gebeurd. Angst is vaak gebaseerd op bijzonder weinig ratio, maar gevoelens...

Het gevoel van veiligheid in scholen is danig geschaad. Hoe los je dat op (behoudens gesprekken op school en met de ouders)....Dan kunnen maatregelen zoals ik voorstel aan de ouders worden voorgelegd. Op die manier kan het helpen het vertrouwen weer een beetje te herstellen...
quote:
Yep, betere veiligheid voor fietsers! De veiligheid van toekomstige 'jesse's' worden volgens de statistieken al genoeg voorkomen, die ene (unieke) dode moet je - zoals je zelf al zegt, accepteren want die valt (eens in de 10+ jaar) niet te voorkomen.
Het blijft een kwestie van afwegen....Maar een schok als deze maakt mensen toch weer hopelijk wakker en alert..
pi_44207015
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:36 schreef Snoet123 het volgende:

[..]

Gia laat gaan, waar die nicka zich druk om maakt zeg
Waar ik mij graag aansluit. Mensen zijn immers vrij om te reageren.
pi_44209786
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Ivm verkeersveiligheid wordt reeds fors geïnvesteerd mbt veiligheid. Vb, verkeersdrempel, strengere optreden politie bijvoorbeeld bij het bumperkleven, minirotondes, trajectcontroles, aparte fietspaden/stroken etc etc.

De vraag is of er sprake is van een tendens. Dat is moeilijk vast te stellen. Maw is er sprake van een incident of zie je in de statistieken een stijging?

Het gevoel van veiligheid in scholen is danig geschaad. Hoe los je dat op (behoudens gesprekken op school en met de ouders)....Dan kunnen maatregelen zoals ik voorstel aan de ouders worden voorgelegd. Op die manier kan het helpen het vertrouwen weer een beetje te herstellen...

Het blijft een kwestie van afwegen....Maar een schok als deze maakt mensen toch weer hopelijk wakker en alert..
Ik schrik van deze zin: hoezo maakt deze schok mensen HOPELIJK weer wakker en alert? Overigens zullen die maatregelen die jij voorstelt meer kosten dan je denkt: ik geloof dat je niets van basisscholen weet: daar komen om de 10 minuten mensen binnenlopen: ouders die helpen, RT-er, postbode, leveranciers, ouders die spullen komen nabrengen, kinderen die naar de tandarts zijn geweest, etc etc. Als die allemaal begeleid moeten worden heb je zeker per school permanent 2 mensen extra nodig.
Mijn gevoel van veiligheid in scholen is absoluut niet geschaad door dit ene incident (je ziet dus in de statistieken geen stijging want die andere 2 zaken die je aanhaalde waren leerlingen zelf op middelbare scholen). Ik ben moeder van 2 kinderen op de basisschool dus val absoluut in de doelgroep. Mijn gevoel van veiligheid op straat voor mijn kinderen is al jaren geschaad. Een enkele verkeersdrempel of extra fietsstrook helpt daar niet bij.
pi_44210058
Ik vind dat je echt doorslaat EchtGaaf. Als je redeneert zoals jij doet dan moet iedereen die in de gevangenis komt er levenslang in blijven. Het gebeurt namelijk best nog wel eens dat iemand in herhaling valt. En dan is dit een simpele oplossing die veel ellende bespaart.......

Tis echt vreselijk wat er is gebeurd, maar je moet wel realistisch blijven, geen big brother huizen of bewaakte forten maken van de basisscholen. Daar richt je volgens mij meer schade mee aan dan dat je goed doet.
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 00:55:19 #163
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44212417
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

tja, ik moet er ook niet aan denken....Maar ja, als er regelmatig kindje worden aangevallen en worden vermoord, dan liever de boel o slot…
[..]

Is niet alleen in Nederland. Kijk maar eens naar Duitsland, recentelijk nog een schietpartij en tweed jaar gelden een nog ergerdrama. Kijk maar eens in de USA......regelmatig schiet- en steek partijen op scholen....

Het blijft dus niet alleen beperkt tot NL....../het is de tijdgeest; er vind een verruwing plaats.....

Maar ja, we moeten afwachten wat er in dit geval nu werkelijk heeft afgespeeld. We hebben nog steeds geen bekennende verdachte, geen motief etc.
Mag ik je vragen wanneer je weer op gesprek moet komen bij je psychiater?
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De gebeurtenis in Hoogerheid noem ik wel degelijk een ramp. Een tragedie voor de school, ouders en bovenal voor Jesse. Die hadden dat zeker niet gewild..

Als je kijkt van de ophef rond deze zaak is de kwalificaite "ramp" wat mij betreft volkomen terecht......
[..]

Neeehhhh
Heb je nog steeds geen nieuwe medicatie gekregen
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 01:04:40 #164
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44212567
quote:
Op woensdag 6 december 2006 23:08 schreef ikke_ook het volgende:
Ik vind dat je echt doorslaat EchtGaaf. Als je redeneert zoals jij doet dan moet iedereen die in de gevangenis komt er levenslang in blijven. Het gebeurt namelijk best nog wel eens dat iemand in herhaling valt. En dan is dit een simpele oplossing die veel ellende bespaart.......

Tis echt vreselijk wat er is gebeurd, maar je moet wel realistisch blijven, geen big brother huizen of bewaakte forten maken van de basisscholen. Daar richt je volgens mij meer schade mee aan dan dat je goed doet.

Is het een idee om zendertjes in kinderen te plaatsen die je afstemd op de zendertjes van veilige mensen en die automatisch een 112 melding gaat maken als er een *vreemd*zendertje in een straal van 5 km bij je kind in de buurt is? Vreemde zendertje --> 112 spoed!
pi_44213021
Er is maar 1 echte oplossing; geen kinderen op de aardbol zetten, dan kan ze ook niets overkomen.

Overal had dit kunnen gebeuren. Nu loopt een kwiebes een lagere school in, een andere keer flikt zo iemand dit in een zwembad of in een bios.

Veel ernstiger is het dat ze TBS-ers en jongelui met allerlei stoornissen zo gemakkelijk vrijlaten terwijl ze daarvoor een misdrijf hebben gepleegd. Heeft hij uiteindelijk de opgelegde behandeling doorlopen???? Zoniet, wie is hiervoor verantwoordelijk? Die moeten ze aan z.n taas grijpen. Hoe kan iemand die nog maar 3 jaar geleden veroordeeld is en ook behandeling zou moeten krijgen in hemelsnaam nu al weer vrijlopen. Zelfs een simpele fobie behandelen ze niet in zo,n korte tijd.
pi_44213040
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Is het een idee om zendertjes in kinderen te plaatsen die je afstemd op de zendertjes van veilige mensen en die automatisch een 112 melding gaat maken als er een *vreemd*zendertje in een straal van 5 km bij je kind in de buurt is? Vreemde zendertje --> 112 spoed!
Waarom laten we niet allemaal een onderhuidse chip plaatsen?
pi_44213151
Per jaar worden er minimaal 50 kinderen doodgemept door hun liefhebbende ouders.
Dit is topic nr 10 over Jesse, waarin door sommige users vergaande maatregelen worden voorgesteld tov de dader of wat betreft de scholen in Nederland. Men vindt dat de dader opgehangen moet worden aan de hoogste boom en alle scholen moeten op slot, met camera's en de hele reutemeteut.

Deze discussie staat in een schril contrast ten opzichte van dit doodgebloede topic uit 2004.
Iedere week sterft er 1 nederlands kind door mishandeling

Wanneer er iedere week een kind in Nederland door de ouders wordt vermoord is het blijkbaar een niet te vermijden natuurverschijnsel en niet erg interessant.
Wanneer één kind op een school wordt vermoord wordt het een hype, waar je dagenlang over kan speculeren.

Zum kotzen is het, dit topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door OllieA op 07-12-2006 01:54:37 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 02:07:48 #168
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_44213372
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:43 schreef OllieA het volgende:

Wanneer er iedere week een kind in Nederland door de ouders wordt vermoord is het blijkbaar een niet te vermijden natuurverschijnsel en niet erg interessant.
Wanneer één kind op een school wordt vermoord wordt het een hype, waar je dagenlang over kan speculeren.
Dat is dan ook de reden dat dit een reeks is van 15 delen en 42 maanden voor het doden van 2 babies slechts een handjevol reacties kreeg.
  donderdag 7 december 2006 @ 07:23:39 #169
3542 Gia
User under construction
pi_44214130
quote:
Vind wel dat bepaalde personen nooit meer vrij mogen komen. Niet iedereen hoeft levenslang in de gevangenis, maar iemand die zomaar iemand vermoord, of dat nou een kind is of een volwassene, mag van mij levenslang krijgen. Als die iemand dit doet doordat hij lijdt aan een psychose, mag hij levenslang in een gesloten inrichting.
Er zijn ook mensen die in het gevang zitten omdat er bij een vechtpartij iemand gedood werd. In die gevallen vind ik het niet nodig dat ze levenslang krijgen. En ook ordinaire dieven hoeven niet levenslang te zitten uiteraard.
quote:
Ben ik met je eens. Maar toch denk ik dat veel teams op scholen naar aanleiding hiervan gaan kijken in hoeverre zoiets op hun school zou kunnen gebeuren en of er maatregelen getroffen kunnen worden om dit te voorkomen. Denk dat dat een logische reaktie is.

Maar dit had gewoon overal kunnen gebeuren. Denk aan een speelgoedwinkel waar altijd veel kinderen rondlopen. Stel één zo'n kind ziet iemand iets stelen en staat die figuur met grote ogen aan te kijken. Indien die net zo gestoord is en een mes heeft, kan het ook dan gebeuren.
pi_44214454
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mag ik je vragen wanneer je weer op gesprek moet komen bij je psychiater?
[..]

[..]

Heb je nog steeds geen nieuwe medicatie gekregen
Nee, DIT is een normale reactie....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2006 @ 08:22:25 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44214501
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:07 schreef milagro het volgende:
Echtgaaf, laat het los, joh, dit wordt een beetje absurd nu.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2006 @ 08:28:10 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44214542
Overigens zou ik 'obvious' als 'voor de hand liggend' vertalen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2006 @ 08:45:29 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_44214693
quote:
Op donderdag 7 december 2006 01:43 schreef OllieA het volgende:
Per jaar worden er minimaal 50 kinderen doodgemept door hun liefhebbende ouders.
Dit is topic nr 10 over Jesse, waarin door sommige users vergaande maatregelen worden voorgesteld tov de dader of wat betreft de scholen in Nederland. Men vindt dat de dader opgehangen moet worden aan de hoogste boom en alle scholen moeten op slot, met camera's en de hele reutemeteut.

Deze discussie staat in een schril contrast ten opzichte van dit doodgebloede topic uit 2004.
Iedere week sterft er 1 nederlands kind door mishandeling

Zum kotzen is het, dit topic.
Het verschil is dat veel mensen hier denken dat je met concrete maatregelen direkt effect sorteert. Kindermishandeling in het algemeen vereist een stelselmatige inspanning. Overigens had ik dat topic uit 2004 niet eerder gezien en de cijfers zijn inderdaad schokkend!
pi_44214825
'Gestoorde' Juliën viel iedereen op

HOOGERHEIDE - De schoolleiding van de mbo-opleiding Zoomvliet in Roosendaal, waar Juliën C. tot drie jaar geleden de opleiding logistiek volgde, heeft tevergeefs geprobeerd hem met hulpverleners in contact te brengen. Terwijl de docenten zich zorgen maakten over het gestoorde gedrag en buitensporig drugsgebruik van de jongen, overviel Juliën een supermarkt in Breda.
Pas deze week begrepen de leraren dat hij toen in de cel zat en niet met de ziekte van Pfeiffer op bed lag, zoals zijn ouders de afwezigheid van Juliën op school toendertijd verklaarden.
Volgens een docent van de school weigerden de moeder en stiefvader van Juliën destijds mee te werken aan begeleiding van hun toen al meerderjarige zoon. Gosse Meerstra, Juliëns stiefvader, benadrukte gisteravond dat ‘Juliën al vijf jaar niet meer in Hoogerheide woont’. ,,Hij kwam hier af en toe aanwaaien, maar wat hij deed weten wij niet.’’
Juliën viel in de klas op, omdat hij met steeds vreemdere toekomstplannen op de proppen kwam. ,,Eerst wilde hij een booreiland met wiet en hoeren beginnen. ‘Dan loop ik binnen’, zei hij.
Niet veel later probeerde hij een lening te krijgen voor de aanschaf van een grote graafmachine. Daarmee wilde hij in Afrika diamanten delven,’’ herinnert een oud-klasgenoot zich. ,,Hij hield bijvoorbeeld ook een idiote presentatie over een aktetas.’’
Een docent herinnert zich de bizarre ideeën eveneens: ,,Dat manneke spoorde niet en we waren bang dat hij zichzelf iets zou aandoen. We hadden het sterke vermoeden dat hij op weg naar school geen coffeeshop voorbij kon lopen. Maar je kwam er bij hem niet doorheen en als je geen bewijs hebt en de ouders werken niet mee, dan houdt het voor de school op.’’
Een voormalig klasgenoot beschrijft Juliën als een ‘totaal verknipte’ jongen. Juliën zonderde zich volgens zijn klasgenoot af.
Op de opleiding had C. de bijnaam ‘bol-oog’ vanwege de stonede blik en zijn toegeknepen ogen. De klasgenoot, die niet met naam in de krant wil, ‘omdat je ook over twintig jaar niet weet waartoe hij in staat is’, zegt dat Juliën een meer dan gezonde interesse had voor geweld en wapens.
Toch was hij tegenover zijn klasgenoten nooit gewelddadig. ,,Als er werd gestoeid, maakte hij niks klaar.’’ Anders dan zijn moeder en stiefvader die befaamde karateka zijn, was hij fysiek een loser. ,,Dan stond hij wel in zo’n karate-houding, maar met een klap sloeg je daar doorheen.’’
Uit : www.ad.nl 7 dec. 2006
pi_44215193
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:54 schreef emmy het volgende:

HOOGERHEIDE - De schoolleiding van de mbo-opleiding Zoomvliet in Roosendaal, waar Juliën C. tot drie jaar geleden de opleiding logistiek volgde, heeft tevergeefs geprobeerd hem met hulpverleners in contact te brengen. Terwijl de docenten zich zorgen maakten over het gestoorde gedrag en buitensporig drugsgebruik van de jongen, overviel Juliën een supermarkt in Breda.
Pas deze week begrepen de leraren dat hij toen in de cel zat en niet met de ziekte van Pfeiffer op bed lag, zoals zijn ouders de afwezigheid van Juliën op school toendertijd verklaarden.
Volgens een docent van de school weigerden de moeder en stiefvader van Juliën destijds mee te werken aan begeleiding van hun toen al meerderjarige zoon. Gosse Meerstra, Juliëns stiefvader, benadrukte gisteravond dat ‘Juliën al vijf jaar niet meer in Hoogerheide woont’. ,,Hij kwam hier af en toe aanwaaien, maar wat hij deed weten wij niet.’’
Juliën viel in de klas op, omdat hij met steeds vreemdere toekomstplannen op de proppen kwam. ,,Eerst wilde hij een booreiland met wiet en hoeren beginnen. ‘Dan loop ik binnen’, zei hij.
Niet veel later probeerde hij een lening te krijgen voor de aanschaf van een grote graafmachine. Daarmee wilde hij in Afrika diamanten delven,’’ herinnert een oud-klasgenoot zich. ,,Hij hield bijvoorbeeld ook een idiote presentatie over een aktetas.’’
Een docent herinnert zich de bizarre ideeën eveneens: ,,Dat manneke spoorde niet en we waren bang dat hij zichzelf iets zou aandoen. We hadden het sterke vermoeden dat hij op weg naar school geen coffeeshop voorbij kon lopen. Maar je kwam er bij hem niet doorheen en als je geen bewijs hebt en de ouders werken niet mee, dan houdt het voor de school op.’’
Een voormalig klasgenoot beschrijft Juliën als een ‘totaal verknipte’ jongen. Juliën zonderde zich volgens zijn klasgenoot af.
Op de opleiding had C. de bijnaam ‘bol-oog’ vanwege de stonede blik en zijn toegeknepen ogen. De klasgenoot, die niet met naam in de krant wil, ‘omdat je ook over twintig jaar niet weet waartoe hij in staat is’, zegt dat Juliën een meer dan gezonde interesse had voor geweld en wapens.
Toch was hij tegenover zijn klasgenoten nooit gewelddadig. ,,Als er werd gestoeid, maakte hij niks klaar.’’ Anders dan zijn moeder en stiefvader die befaamde karateka zijn, was hij fysiek een loser. ,,Dan stond hij wel in zo’n karate-houding, maar met een klap sloeg je daar doorheen.’’
Uit : www.ad.nl 7 dec. 2006
Lekkere ouders......5 jaar geleden was Julien nog maar 17 jaar oud en dan als ouders ZO"N instelling hebben van :" we weten niet wat hij deed???!!!!!!!!!!"
Het bevestigt bij mij alleen maar mn vermoedens en de geruchten, dat die Julien een totaal verknipt figuur is !
pi_44215206
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zou ik 'obvious' als 'voor de hand liggend' vertalen
JA! Die zocht ik
Maar dan in 1 NL woord

Anyway, Jesse wordt om 11 uur begraven en ik neem aan (mag hopen) dat de hype-status daarna snel afneemt. Lijkt me ook beter voor z'n ouders, dan kunnen ze echt aan de rouwverwerking beginnen zonder allerlei mediaspectakel.
.
pi_44215669
Idd, hopelijk kan dit topic net als jesse in vrede rusten..
  donderdag 7 december 2006 @ 10:52:45 #178
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44216953
Typisch, al die kneusjes die nu opeens met grote praatjes komen;
De leraar met "Dat manneke spoorde niet en we waren bang dat hij zichzelf iets zou aandoen.... Maar je kwam er bij hem niet doorheen en als je geen bewijs hebt en de ouders werken niet mee, dan houdt het voor de school op.’’
En die klasgenoot: "... [het was] een ‘totaal verknipte’ jongen"

Had dan toen de moeite genomen om actie te ondernemen. Achteraf lekker makkelijk stoer lullen in de krant omdat je hem kende

Die ouders van Jesse moeten de leraren allemaal een bedankkaartje sturen met: "Bedankt voor uw bijdrage aan de moord op ons kind. Lekker makkelijk, de andere kant opkijken".
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 7 december 2006 @ 11:02:17 #179
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44217166
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:52 schreef matthijst het volgende:
Typisch, al die kneusjes die nu opeens met grote praatjes komen;
De leraar met "Dat manneke spoorde niet en we waren bang dat hij zichzelf iets zou aandoen.... Maar je kwam er bij hem niet doorheen en als je geen bewijs hebt en de ouders werken niet mee, dan houdt het voor de school op.’’
En die klasgenoot: "... [het was] een ‘totaal verknipte’ jongen"

Had dan toen de moeite genomen om actie te ondernemen. Achteraf lekker makkelijk stoer lullen in de krant omdat je hem kende

Die ouders van Jesse moeten de leraren allemaal een bedankkaartje sturen met: "Bedankt voor uw bijdrage aan de moord op ons kind. Lekker makkelijk, de andere kant opkijken".
Wat hadden die mensen dan moeten doen

Eerlijk gezegt ken ik ook nogal wat verknipte mensen , iedereen denk ik wel. Kijk maar eens om je heen in de buurt of op sporten of in de kroeg waar je wel eens komt.

Gekke mensen zat
pi_44217275
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:17 schreef Snoet123 het volgende:

[..]

Nee, DIT is een normale reactie....
Idd. Loedertje reageert bijzonder ziekelijk. De vraag is dus idd wie er het beste naar psy kan gaan.
pi_44217645
quote:
Op woensdag 6 december 2006 22:51 schreef mariel18 het volgende:

[..]

Ik schrik van deze zin: hoezo maakt deze schok mensen HOPELIJK weer wakker en alert?
Dat deze gebeurtenis de prijs kan zijn van een zo "open" mogelijke samenleving. Het is bepaald niet vanzelfsprekend dat er nooit iets gebeurt....
quote:
Overigens zullen die maatregelen die jij voorstelt meer kosten dan je denkt: ik geloof dat je niets van basisscholen weet: daar komen om de 10 minuten mensen binnenlopen: ouders die helpen, RT-er, postbode, leveranciers, ouders die spullen komen nabrengen, kinderen die naar de tandarts zijn geweest, etc etc. Als die allemaal begeleid moeten worden heb je zeker per school permanent 2 mensen extra nodig.
Nou 2 lijkt me wat veel. 1 melketier moet voldoende zijn en kost bovendien zo goed als niets. Immers anders zit die in de uitkering. En die sloten zijn gewoon gangbare voordeursloten...
quote:
Mijn gevoel van veiligheid in scholen is absoluut niet geschaad door dit ene incident (je ziet dus in de statistieken geen stijging want die andere 2 zaken die je aanhaalde waren leerlingen zelf op middelbare scholen). Ik ben moeder van 2 kinderen op de basisschool dus val absoluut in de doelgroep.
Ik hoop maar dat dit voor de grote groep geldt...en dat het evt gevoel van onveiligheid zo snel mogelijk bij iedereen wegebt..
quote:
Mijn gevoel van veiligheid op straat voor mijn kinderen is al jaren geschaad. Een enkele verkeersdrempel of extra fietsstrook helpt daar niet bij.
Verkeer blijft hoe dan ook gevaarlijk, hoeveel maatregelen je ook neemt...

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 07-12-2006 11:30:51 ]
pi_44217761
quote:
Ik vind dat je echt doorslaat EchtGaaf.
Uiteraard mag je dat vinden (al was het maar alleen om het feit dat mensen nu eenmaal mogen vinden wat ze willen), maar deze discussie vindt je niet alleen hier op Fok! En overal zie je 2 kampen: voor en tegenstanders van (soms) forse maatregelen..

Ik ben echter zeker niet de enige die best ver wil gaan met die maatregelen. Ook Maria van de Hoeven (minister O&W) vindt eigenlijk dat de deur gewoon op slot moet.....Zo raar is dat denk ik niet...Maar normaal is het niet dat je de deur gewoon kan openlaten..
quote:
Als je redeneert zoals jij doet dan moet iedereen die in de gevangenis komt er levenslang in blijven. Het gebeurt namelijk best nog wel eens dat iemand in herhaling valt. En dan is dit een simpele oplossing die veel ellende bespaart.......
Nee, mensen hoeven van mij echt niet levenslang de cel in.....Ik geloof overigens niet dat celstraffen misdaad voorkomen. Sterker nog , mensen komen er slechter uit dan dat ze erin komen, met een grotere kans op recidive als je het mij vraagt..
quote:
Het is het bekende dilemma. Maar ja, als mijn voorgestelde maatregelen geen draagvlak hebben, zal ik wel de laatste zijn die dit zou willen doordrukken...

Maar ja, als mensen dan wel beseffen dat er een grote kans is dat dit drama weer zal herhalen....En wie is dan de volgende die de prijs daarvan betaalt?

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 07-12-2006 11:59:56 ]
  donderdag 7 december 2006 @ 11:50:35 #183
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44218330
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:02 schreef Bep het volgende:
Wat hadden die mensen dan moeten doen
Neu, niks, maar vind het een beetje sneu, dat achteraf gelul in de krant...
Kroegpraat wordt als nieuws gebracht; "daar sloeg je zo doorheen"....

Pfff
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44218730
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:22 schreef Snoet123 het volgende:

[..]

Lekkere ouders......5 jaar geleden was Julien nog maar 17 jaar oud en dan als ouders ZO"N instelling hebben van :" we weten niet wat hij deed???!!!!!!!!!!"
Het bevestigt bij mij alleen maar mn vermoedens en de geruchten, dat die Julien een totaal verknipt figuur is !
En van zijn soort en erger lopen er nog veel te veel vrij rond. Het is ongelooflijk dat zulke griezels niet direct al na hun eerste vergrijp achter de tralies komen en daar blijven. Het is er hier de laatste jaren ècht niet beter op geworden. Nee, kom niet met "Dan ga je toch ergens anders wonen" want dat is een doodoener van niks. De bezem moet door Nederland heen, en gauw ook. Maar de regering snapt dat niet. Die denkt alleen aan de poen!
pi_44219008
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:23 schreef r_one het volgende:

[..]

JA! Die zocht ik
Maar dan in 1 NL woord

Anyway, Jesse wordt om 11 uur begraven en ik neem aan (mag hopen) dat de hype-status daarna snel afneemt. Lijkt me ook beter voor z'n ouders, dan kunnen ze echt aan de rouwverwerking beginnen zonder allerlei mediaspectakel.
Dat de media er aandacht aan besteedt is logisch maar de genoemde hype status heeft het slechts op Fok! .

Maar verder zou het plezierig zijn wanneer mensen in Hoogerheide ook weer normaal gaan doen. Natuuriljk is het gesprek van de dag. Maar gisteren waren mijn kuiken en ik vrij. 's Middags wilde ze natuuriljk gaan spelen maar alle ouders houden hun kinderen angstvallig thuis en mogen ze nergens meer spelen. Het was qua weer best een aardige dag maar de speeltuinen waren uitgestorven. Ik vind dit zwaar overtrokken evenals het op slot doen van de schooldeuren. Bij mijn kuiken zijn die deuren dan ook meteen helemaal op slot en kan de deur van binnen naar buiten niet zomaar open. Zelf vind ik dit nu juist een onveilig idee.
pi_44219217
quote:
Liefdevolle hartenkreet bij begrafenis
Door PETER DE KNEGT

HOOGERHEIDE - In zwarte letters op de achterkant van een hagelwitte Pontiac prijkt de afscheidsgroet van zijn papa...

FOTO ANP
..., mama en zusjes: 'Dag lieve kleine Jesse'. Winnie de Poeh beertjes omlijsten de liefdevolle hartenkreet.

Een ministoet van twee wagens rijdt om elf uur, begeleid door motoragenten het kerkplein op aan de winkelstraat in Hoogerheide. De winkelstraat is voor alle verkeer afgezet.

Even later gaat de klep van de Pontiac open en wordt voorzichtig een klein wit kistje uit de wagen getild. Aan de zijkanten dartelen blauwe ballonnetjes in de wind.

Dan gaan de kerkdeuren achter de familie dicht en begint de kerkdienst, die op verzoek van de familie alleen wordt bijgewoond door de klasgenootjes van Jesse Dingemans en hun ouders.

Na de dienst wordt Jesse, ook in besloten kring, begraven op het kerkhof achter de kerk.

Of het gure weer de oorzaak is, of het eerbiedigen van de nadrukkelijke wens van de familie is onduidelijk; maar behalve een handjevol pers is geen dorpeling te bekennen bij de dranghekken voor de kerk. Hoogerheide rouwt op haar eigen manier. ,,We zien het vanavond wel op televisie", zegt een winkelende dame. ,,Het is afschuwelijk dit drama en bij ons geen moment uit de gedachten.’’

Even na twaalf uur verlieten de honderden zwijgende kerkgangers de Onze Lieve Vrouwe Hemelvaartkerk. Zo'n veertig familieleden en beste vrienden namen nog op de begraafplaats afscheid. Voor hen werden bij de uitgang plastic regenjasjes uitgedeeld tegen het barre weer.

bron
pi_44219439
quote:
Julien C. droeg mogelijk weer pruik

HOOGERHEIDE - Julien C., de verdachte van de moord op de achtjarige Jesse Dingemans, droeg mogelijk tijdens zijn daad opnieuw een pruik. Ook in oktober 2003 bij zijn gewapende overval op een supermarkt in Breda was C. getooid met een pruik van sluik zwart haar.

hier verder
  donderdag 7 december 2006 @ 12:35:52 #188
3542 Gia
User under construction
pi_44219620
quote:
Op donderdag 7 december 2006 08:54 schreef emmy het volgende:

Volgens een docent van de school weigerden de moeder en stiefvader van Juliën destijds mee te werken aan begeleiding van hun toen al meerderjarige zoon. Gosse Meerstra, Juliëns stiefvader, benadrukte gisteravond dat ‘Juliën al vijf jaar niet meer in Hoogerheide woont’.
Nee he, dan ligt het niet aan de opvoeding. Liegen op school over zijn afwezigheid en niet meewerken om de jongen verder te helpen! I rest my case.
quote:
Anders dan zijn moeder en stiefvader die befaamde karateka zijn, was hij fysiek een loser.
Dit snap ik dan weer niet. Het was toch zijn echte vader die een befaamde karateka is. Eric C.
Hier zeggen ze dat die Gosse Meerstra dat is. Of zijn ze alledrie karateka's?

Is er dan nog wel iets anders belangrijk binnen het gezin behalve karate?
  donderdag 7 december 2006 @ 12:42:13 #189
3542 Gia
User under construction
pi_44219801
quote:
Op donderdag 7 december 2006 10:52 schreef matthijst het volgende:

Als ouders niet meewerken kunnen leerkrachten niks doen. Een leerkracht kan een minderjarig kind niet onder behandeling van een psycholoog of psychiater stellen, zonder goedkeuring van de ouders.

Als er dan iemand zo'n kaartje moet hebben, zijn het de ouders van Julien wel.
pi_44220481
en volgens mrSaso was het zo'n rustige normale aardige knul die absoluut geen dief was
nu lees je dat al tijden duidelijk was dat er iets goed mis zat bij die knul, tja.... overdrijven die klasgenoten /leraren nu ineens of zijn anderen moedwillig blind geweest of hebben die een iets andere set normen ook over wat normaal is?

(biologische vader en pleegvader zijn allebei karateka's, Gia)

je hebt al ouder niet altijd grip op je kind, hè, zeker niet als er sprake is van een echte stoornis, en je die ms niet als een stoornis herkent, maar toeschrijft aan puberteit of invloed van foute vrienden.

je kan je zoon niet opsluiten in huis tenslotte, je kan hem niet 24/7 in de gaten houden.
tuurlijk zijn er ouders die tekort schieten, maar sommige lieden worden nu eenmaal geboren zonder geweten, dat is een aangeboren defect.

een psychopaat is m.i. geen product van een falende opvoeding, maar een aangeboren ontbreken van geweten in combinatie met een aangeboren of ms daaruit voortvloeiende extreem egocentrisme.

kan je je kind met nog zoveel liefde en aandacht omringen, op het moment dat iets hem flink in de weg zit, zal hij op extreme manier reageren, hij kan niet anders namelijk, zo is hij geprogrammeerd.

Richard Harteveld had tot aan de dag van zijn gruwelijke daad nooit enig afwijkend (ziek) gedrag vertoond, iedereen kende hem als een rustige aardige man.
Blijkbaar was het tot die tijd niet nodig voor hem zo extreem te reageren, zat niemand hem tot dan toe echt in de weg, totdat hij ging lopen kloten op internet, toen ging zijn vrouw en kids hem wel in de weg zitten en moesten dus weg, want zo werkt zijn brein blijkbaar.
pi_44223611
quote:
[b]Op donderdag 7 december 2006 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:[/b
Het is het bekende dilemma. Maar ja, als mijn voorgestelde maatregelen geen draagvlak hebben, zal ik wel de laatste zijn die dit zou willen doordrukken...
Het lijkt wel of U politiek bedrijft,hier op Fok.
Wat is de bedoeling van U met deze" maatschapelijke discussie" zoals U het zelf zegt.
Wat is het het volgende? Moeten wij dan hierna gaan stemmen? Voor of tegen?
Wordt de uitslag dan meteen naar Den Haag gestuurd zodat het zo spoedig mogelijk uitgevoerd
kan worden.Wat een gedrevenheid
pi_44223696
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:43 schreef Bibelot het volgende:

[..]

Het lijkt wel of U politiek bedrijft,hier op Fok.
Oeps, dat is wel een groot woord.....wle geinteresseerd ja....
quote:
Wat is de bedoeling van U met deze" maatschapelijke discussie" zoals U het zelf zegt.
Wat is het het volgende? Moeten wij dan hierna gaan stemmen? Voor of tegen?
Wordt de uitslag dan meteen naar Den Haag gestuurd zodat het zo spoedig mogelijk uitgevoerd
kan worden.Wat een gedrevenheid
Graag gedaan. Geen slecht idee trouwens........

ps: in ben zeer actie hier op POL.
pi_44223751
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oeps, dat is wel een groot woord.....wle geinteresseerd ja....
[..]

Graag gedaan. Geen slecht idee trouwens........
wat graag gedaan??
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_44223834
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:47 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

wat graag gedaan??
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:43 schreef Bibelot het volgende:

[..]

-knip- .Wat een gedrevenheid
En dat doe ik graag.
  donderdag 7 december 2006 @ 14:59:20 #195
3542 Gia
User under construction
pi_44224168
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:06 schreef milagro het volgende:
je hebt al ouder niet altijd grip op je kind, hè, zeker niet als er sprake is van een echte stoornis, en je die ms niet als een stoornis herkent, maar toeschrijft aan puberteit of invloed van foute vrienden.

je kan je zoon niet opsluiten in huis tenslotte, je kan hem niet 24/7 in de gaten houden.
tuurlijk zijn er ouders die tekort schieten, maar sommige lieden worden nu eenmaal geboren zonder geweten, dat is een aangeboren defect.
Als leerkrachten dit bespreken met de ouders en voorstellen doen om hulp voor de jongen te zoeken en de ouders vervolgens dit afwijzen en het zelf beter menen te weten, dan vind ik dat het wel aan de ouders te wijten is. Leerkrachten hebben een flinke dosis pedagogiek en psychologie gehad en kunnen de ouders adviseren in geval van bepaalde problemen. Schijnbaar is dat hier ook gebeurd en hebben de ouders er niks mee gedaan.
pi_44224308
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Als leerkrachten dit bespreken met de ouders en voorstellen doen om hulp voor de jongen te zoeken en de ouders vervolgens dit afwijzen en het zelf beter menen te weten, dan vind ik dat het wel aan de ouders te wijten is. Leerkrachten hebben een flinke dosis pedagogiek en psychologie gehad en kunnen de ouders adviseren in geval van bepaalde problemen. Schijnbaar is dat hier ook gebeurd en hebben de ouders er niks mee gedaan.
ja maar zoveel ouders luisteren niet naar de adviezen van leerkrachten, kan me er wel iets bij voorstellen in sommige gevallen

maar hier, tja.. ik denk dat dit niet een knul is waar ook naar leerkrachtluisterende ouders grip op zouden hebben, ook een 16 jarige kun je niet meer dwingen, of hij moet een aantoonbaar gevaar voor zichzelf en zijn omgeving zijn, en dat was deze knul niet toen nog blijkbaar, er was een vermoeden dat het uit de hand zou kúnnen lopen.

maar in dit geval zou er ms sprake van kunnen zijn van tekort schieten.

blijft staan dat psychopatisch gedrag geen gevolg is van een falende ouder, en 'gewoon' asociaal gedrag dat ook niet hoeft te zijn.

jij meent dat kinderen nooit slecht geboren worden, ik meen van wel, en ik noem dat psychopaten, die worden niet gemaakt, die zíjn zo.
pi_44224491
[quote]Op donderdag 7 december 2006 11:50 schreef matthijst het volgende:

[..]

Neu, niks, maar vind het een beetje sneu, dat achteraf gelul in de krant...
Kroegpraat wordt als nieuws gebracht; "daar sloeg je zo doorheen"....

Pfff
[/quote
Net zei je nog dat al die mensen zijn dood op hun geweten hebben .... ]
pi_44227496
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:59 schreef Gia het volgende:
Die dosis psychologie is marginaal maar pedagogiek klopt. Voor de rest ben ik het roerend met je eens.
.
  donderdag 7 december 2006 @ 18:04:34 #199
3542 Gia
User under construction
pi_44229963
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Die dosis psychologie is marginaal maar pedagogiek klopt. Voor de rest ben ik het roerend met je eens.
Gelukkig. Maar een leerkracht heeft sowieso meer psychologie gehad dan een gemiddelde ouder. Dus kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat die mensen wel weten waar ze het over hebben.
Om een 'gestoord' kind (puber) behandeld, eventueel opgenomen te krijgen, is dwang nodig. Dit kan niet zonder medewerking van de ouders.
pi_44230164
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:04 schreef Gia het volgende:
Gelukkig. Maar een leerkracht heeft sowieso meer psychologie gehad dan een gemiddelde ouder. Dus kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat die mensen wel weten waar ze het over hebben.
Om een 'gestoord' kind (puber) behandeld, eventueel opgenomen te krijgen, is dwang nodig. Dit kan niet zonder medewerking van de ouders.
De hoeveelheid psychologie stelt echt niks voor, je "snuffelt" er eventjes aan en that's it. Daarvoor is het ook te specialistisch en moet de schoenmaker bij z'n leest blijven. Spelen er psychologische problemen, dan kun je als leerkracht dat wel signaleren en dien je vervolgens niet zelf de psycholoog uit te gaan hangen maar wordt de hulp ingeroepen van een SBD (schoolbegeleidingsdienst). Als ouders daar tenminste toestemming voor geven, anders kun je en mag je nog niks.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')