Niks mis mee maar op basisscholen zijn ze dus domweg niet.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat is daar nou mis mee....?
Een open maatschappij zie ik ook het liefste......Maar ja tegen welke prijs.......quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:22 schreef ikke_ook het volgende:
Mijn school had 13 jaar geleden 3 ingangen die nooit op slot zaten, en zo hoort het ook. Ik vind het echt belachelijk als nou verplicht wordt om scholen op slot te doen. Volgens mij is een kind op een schoolplein veel onbeschermder dan in een school die de deuren open heeft staan.
Zoiets als dit voorkom je niet met afgesloten deuren, concierges en detectiepoortjes.
Alsjeblieft zeg.......
OK, dan komt er misschien een moment dat ze er moeten komen......quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Niks mis mee maar op basisscholen zijn ze dus domweg niet.
Preventie vind ik ook wenselijk. Maar als de maatschappij zo ziek is dat je scholen op slot moet doen.... Ik vind dat ergens gewoon te ver gaan...quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een open maatschappij zie ik ook het liefste......Maar ja tegen welke prijs.......
En nogmaals 100% veilighieds niveau is pertinent onmogelijk. Ik spreek daarom bewust over een veliligheidniveau.....
Maar ik vind prevntie wel degelikj wenselijk. Scholen hebben een enorme verantwoordelikjheid als het gaat om veiligheid van andermans kinderen.
DIE PLICHT HEEFT DE OVERHEID OOK. DAT LIJKT MIJ OOK LOGISCH DAAR HET KIND LEERPLICHTIG IS. OUDERS HEBBEN DAARIN GEEN KEUS....
Zo zijn er nog wel 29 dingen die veranderd (lees: verbeterd) moeten worden. Is niemand op tegen maar wie gaat dat betalen? Als je al 29 keer eerder te horen hebt gekregen dat de geldpot op is, geef ik je idee weinig kans. Zo geweldig is je idee nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Een verandering die tot een verbetering kan leiden, daar kunnen we moeilijke op tegen zijn....toch?
tja, ik moet er ook niet aan denken....Maar ja, als er regelmatig kindje worden aangevallen en worden vermoord, dan liever de boel o slot…quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:30 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Preventie vind ik ook wenselijk. Maar als de maatschappij zo ziek is dat je scholen op slot moet doen.... Ik vind dat ergens gewoon te ver gaan...
Is niet alleen in Nederland. Kijk maar eens naar Duitsland, recentelijk nog een schietpartij en tweed jaar gelden een nog ergerdrama. Kijk maar eens in de USA......regelmatig schiet- en steek partijen op scholen....quote:Ik word af en toe ook gewoon helemaal schijtziek van de Nederlandse maatschappij, ik kan er echt niet bij dat scholen op slot moeten.
De maatschappij. Maar wat is daar mis mee als onze kindje daardoor veiliger naar school kunnen? Politie betalen wij toch ook met z'n allen. En dat vind toch ook niemand erg......, nou ja het is gewoon nodig....quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Zo zijn er nog wel 29 dingen die veranderd (lees: verbeterd) moeten worden. Is niemand op tegen maar wie gaat dat betalen?
Was vorige week nog in het nieuws: die geldpot is meestal niet op: sterker nog ze potten geld op! Bang voor magere jaren etc...quote:Als je al 29 keer eerder te horen hebt gekregen dat de geldpot op is, geef ik je idee weinig kans. Zo geweldig is je idee nou ook weer niet.
Dat ging over het voortgezet onderwijs. In het basisonderwijs wordt tot op het laatste kleurpotlood of pak schriften gekeken of het echt nodig is.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Was vorige week nog in het nieuws: die geldpot is meestal niet op: sterker nog ze potten geld op! Bang voor magere jaren etc...
OK. En dat is triest natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat ging over het voortgezet onderwijs. In het basisonderwijs wordt tot op het laatste kleurpotlood of pak schriften gekeken of het echt nodig is.
Tja, en dat vind ik van deze regering zo kwalijk....quote:Die loge komt er echt niet (een concierge hoort "op pad" te zijn op een basisschool) maar over de "melkertiers" ben ik volledig met je eens. Maar ja, die hebben we dus onlangs collectief de zak gegeven.
Basisscholen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Op d escholen waar ik zat, hadden concierges toch een loge.....
Neen, geen basischool. Was vervolgonderwijs....quote:Op woensdag 6 december 2006 00:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Basisscholen?
Tenzij je het keukentje een loge wilt noemen
Mag ik je vragen wanneer je weer op gesprek moet komen bij je psychiater?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
tja, ik moet er ook niet aan denken....Maar ja, als er regelmatig kindje worden aangevallen en worden vermoord, dan liever de boel o slot…
[..]
Is niet alleen in Nederland. Kijk maar eens naar Duitsland, recentelijk nog een schietpartij en tweed jaar gelden een nog ergerdrama. Kijk maar eens in de USA......regelmatig schiet- en steek partijen op scholen....
Het blijft dus niet alleen beperkt tot NL....../het is de tijdgeest; er vind een verruwing plaats.....
Maar ja, we moeten afwachten wat er in dit geval nu werkelijk heeft afgespeeld. We hebben nog steeds geen bekennende verdachte, geen motief etc.
Mijn moeder gaf eens les op een school, en daar zag ze een man met een tafeltje op wielen met computers erop naar buiten lopen, langs haar heen. Ze dacht (met de rest) dat het wel een of andere technichien zou zijn.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Gia het volgende:
Verder even over wat er te halen valt op een school.
Tja, over het algemeen alleen computers, video's e.d. En daar ga je overdag echt niet ongezien de deur mee uit. Maar we moeten in dit geval niet vergeten dat de vermoedelijke dader een broertje in die klas had zitten. Misschien had de juf wel een dure camera bij zich om foto's of een film te maken, bijvoorbeeld van een toneelstuk. Als Yuri dat thuis vertelt dat zoiets in de klas ligt en broerlief Julien vraagt wanneer die klas leeg is.... voila. Je weet niet wat er specifiek in die klas aanwezig was wat de moeite waard was om overdag te stelen, maar vast staat wel dat de dader 'inside information' had.
quote:Op woensdag 6 december 2006 00:52 schreef Xith het volgende:
[..]
Mijn moeder gaf eens les op een school, en daar zag ze een man met een tafeltje op wielen met computers erop naar buiten lopen, langs haar heen. Ze dacht (met de rest) dat het wel een of andere technichien zou zijn.
Alle computers gestolen![]()
Dat bedoel ik dus...quote:Op woensdag 6 december 2006 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Neen, geen basischool. Was vervolgonderwijs....
Naar een conciergeloge (met monitors etc.) op een basisschool? Nee, dank je.quote:Maar miscihen moet er dan maar ene verschuiving komen.......![]()
Voor gauwdieven: GSM's en portemonnees!quote:Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Gia het volgende:
Verder even over wat er te halen valt op een school.
Neen. , Hij kwam alleen zijn plegbroertje maar ophalenquote:Op woensdag 6 december 2006 08:18 schreef janimie het volgende:
heeft hij inmiddels bekent ?
quote:Woensdag 6 december 2006 - HOOGERHEIDE – Koop je op je gemak een pakje sigaretten voor je een moord gaat plegen? En is verdachte Julien C. na de moord op Jesse nog teruggeweest op de school om zijn broertje op te halen?
Julien C. op een foto die is genomen toen hij deze zomer uitzendwerk deed bij Nampak Cartons in Hoogerheide.
Dat zijn vragen waarover de inwoners van Hoogerheide zich, vier dagen na de moord op Jesse Dingemans (8), het hoofd breken.
Maar ook het Openbaar Ministerie beschouwt de zaak kennelijk als nog niet als helemaal rond. Dertig rechercheurs en vijf officieren van justitie werken eraan, aldus het OM; vooral dat laatste aantal is ongekend hoog. Inhoudelijk wil justitie nog steeds niets kwijt over het onderzoek.
Nu de verdachte ontkent, proberen de inwoners ieder voor zich een scenario op te stellen. Het vaakst wordt verteld dat Jesse domweg pech had dat hij Julien betrapte toen die iets uit de school of zijn klaslokaal wilde stelen. De verdachte zou het jongetje, dat hij als vriendje van zijn stiefbroertje goed kende, daarom in paniek hebben vermoord.
Voor dit verhaal valt niet eens het begin van een bevestiging te krijgen, niet bij het OM en niet bij getuigen. Het scenario strookt ook niet echt met de verklaring van een getuige, die zegt dat C. ongeveer een kwartier voor de moord sigaretten kocht bij een tankstation op de looproute van zijn huis naar de school. Criminelen willen doorgaans zo weinig mogelijk sporen achterlaten.
Een ander puzzelstukje is de grijze vuilniszak die bewoners hebben gevonden aan de Dennenlaan. Getuigen zagen een man die leek op de verdachte, de zak weggooien in de bosjes daar. De politie heeft de zak, waar kleding in leek te zitten, meegenomen.
Die vondst past in een scenario dat de ronde doet onder ouders met kinderen op de school Klim-Op. Enkele ouders zijn ervan overtuigd dat Julien C. op de fatale vrijdagochtend niet één, maar twee keer op de Klim-Op is geweest. Nadat hij Jesse had vermoord (waarna hij door een juf in het trappenhuis is gezien), kleedde hij zich om in de buurt van zijn huis en keerde terug om zijn halfbroertje Yuri – die bij Jesse in de klas zat – op te halen, zo wil dit verhaal. Julien zou aangehouden zijn waar zijn halfbroertje nog bij was. Het OM wil niet reageren op die verhalen.
Vast staat dat meerdere mensen denken C. in het uur tussen de moord en zijn aanhouding te hebben gezien. Zo zag een postbode iemand die op de verdachte leek, rondstruinen in een speeltuintje tussen de school en C.’s (stief)ouderlijk huis. De politie heeft dat speeltuintje doorzocht, net als vuilnis- en glasbakken op de route. Onbekend is of daarbij een moordwapen is gevonden.
Ook puzzelen de inwoners over de persoon van de verdachte. „Hij was een heel rustige jongen. Een beetje een rare, maar niet eentje waarbij zoiets past", zegt een oud-klasgenoot die zeven jaar geleden bij C. in mavo 4 van het Mollerlyceum in Bergen op Zoom zat. „Hij kwam heel onverschillig over, alsof het hem allemaal niet zo veel uitmaakte.“
quote:Ook de familie van verdachte Julien C. kent zware dagen. Yuri, klasgenootje van Jesse én halfbroer van Julien, is gewoon op school. Hij werd gisteren gebracht door zijn moeder, tevens moeder van de verdachte. Ze sprak met andere ouders en raakte daarbij zeer geëmotioneerd. „Zij is in feite ook slachtoffer“, aldus een andere ouder.
Deze school laat dus zien dat een minimale beveiliging dus best kan. Ik zou dat graag op alle scholen willen zien.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Gia het volgende:
Op de basisschool waar onze kids op hebben gezeten (en ikzelf heel vroeger), zijn de voordeuren (2 stuks) van buiten op slot, van binnen te openen. De achterdeuren (ook 2) zijn gewoon open, maar wil je daarbinnen dan loop je al langs de ramen van een klaslokaal. Daar kom je niet ongeziens binnen. Zou daar iemand naar binnen gaan met een capuchon over zijn hoofd, dan denk ik toch wel dat kinderen daar op zullen reageren.
Verder komen ze na één lokaal, langs het hok (Loge wil ik het niet noemen) van de concierge. Hoewel die ook niet alles ziet, omdat er nog een halletje met toilet tussen dat hok en de gang zit.
Een 100% beveiliging is nooit mogelijk. Maar we kunnen wel ons best doen. Preventie heet dat.quote:Een school beveiligen lijkt mij echt onmogelijk. Maar je hebt, zoals op de ouwe school van mijn kids, deuren die zo ingesteld kunnen worden dat ze alleen van binnenuit te openen zijn. Een bel voor en achter maakt het mogelijk voor laatkomers om binnen te komen. Lijkt me niks mis mee.
Tja, je staat er versteld van hoe onsluiper het otch voor elkaar krijgen. Maar met concierge zal het een stuk moeilijker worden.quote:Verder even over wat er te halen valt op een school.
Tja, over het algemeen alleen computers, video's e.d. En daar ga je overdag echt niet ongezien de deur mee uit. Maar we moeten in dit geval niet vergeten dat de vermoedelijke dader een broertje in die klas had zitten. Misschien had de juf wel een dure camera bij zich om foto's of een film te maken, bijvoorbeeld van een toneelstuk. Als Yuri dat thuis vertelt dat zoiets in de klas ligt en broerlief Julien vraagt wanneer die klas leeg is.... voila. Je weet niet wat er specifiek in die klas aanwezig was wat de moeite waard was om overdag te stelen, maar vast staat wel dat de dader 'inside information' had.
Misschien moet de functie van concierge worden uitgebreid tot "portier". Maar ja, hij kan natuurlijk niet overal tegelijk zijn. Maar met voorzienigen als camerabewaking moet je toch een eind kunnen komen.quote:Op woensdag 6 december 2006 02:09 schreef Sheriam het volgende:
Ik kan 't nu niet nakijken omdat de Klim-Op website alleen info over Jesse heeft, maar ik klikte er vlak na de moord ook even doorheen, en zag volgens mij wel een concierge bij het personeel staan. Maar een concierge is niet hetzelfde als een portier/bewaker, een concierge doet vanalles... kleine reparaties, planten verzorgen, dingen copieren, enzovoort. Tenminste dat was zo op de Middelbare, daar hadden we meerdere concierges, en nog was een enkele keer het 'hok' (zo noemde we hun loge, heb ik ook niet bedacht!) dicht als je er eentje nodig had.
quote:Vijf officieren onderzoeken dood van Jesse
Van onze verslaggevers
Woensdag 6 december 2006 - BREDA – Bij het Openbaar Ministerie in Breda houden vijf officieren van justitie zich bezig met het onderzoek naar de dood van Jesse Dingemans. Voor zover bekend zette het Bredase parket niet eerder zoveel officieren op één zaak.
Advocaten leiden uit de mededeling van het OM twee dingen af. „Justitie wil kennelijk laten zien hoe ongeëvenaard zwaar ze aan de zaak tilt en hoeveel er haar aan gelegen is om de onrust te dempen. Evengoed kun je eruit opmaken dat de bewijslast pittig is. Moeilijker in elk geval dan het zich wellicht in eerste instantie liet aanzien.“
Er werken ook nog eens dertig rechercheurs aan. Advocaten zien daarin een sterke aanwijzing dat het onderzoek moeilijker is dan verondersteld. „Je hebt niets aan vijf officieren. Die moeten elkaar in de weg lopen“, meent een West-Brabantse advocaat.
Martine Pilaar van het OM nuanceert de inzet. „We tellen de hoofdofficier en de persofficier ook mee als we zeggen dat er vijf officieren mee bezig zijn.“
bron
Ik zou het bijzonder op prijs stellen dat je inhoudelijk reageert. Op dit soort reacties zit hier echt niemand te wachten, en al helemaal niet bij een zaak als deze.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mag ik je vragen wanneer je weer op gesprek moet komen bij je psychiater?
Ook deze discussie woedt volop hier. Nou ja, op zijn zachts gezegd zijn wij niet de enigen die over de veiligheid erg verdeeld zijn....quote:'School is geen gevangenis’
Door Romain van Damme
Dinsdag 5 december 2006 - Ook tijdens de lesuren moet de school op slot vindt Onderwijsminister Maria van der Hoeven. ‘Doen we al jaren’, zegt de ene directeur. ‘Nergens voor nodig’, meent een collega-directeur. ‘Aan schijnveiligheid heeft niemand iets.’
Kinderen en hun ouders verzamelen bij de ingang van de Klim-Opschool in Hoogerheide op de eerste schooldag na de moord op medescholier Jesse Dingemans. FOTO DICK DE BOER
Vijf maanden geleden werd het dorp Prinsenbeek opgeschrikt door twee ontvoeringspogingen. Op het plein van basisschool De Griffioen werd een achtjarige jongen vastgepakt door twee mannen. Hij kon zich losrukken en ontsnappen aan zijn belagers. Later werd nog geprobeerd een jongen die in het centrum van het dorp liep, te ontvoeren. Ook dat mislukte.
Sindsdien zijn alle deuren van de basisschool De Griffioen op slot. Er zitten zelfs geen buitenklinken op.
„Op één deur na“, zegt directeur Riny Arnouts. „Vanuit mijn kamer heb ik goed zicht op die deur en ik zie ook wie er komt aanlopen. Daarvoor waren er meerdere deuren open, maar na overleg met onder andere de gemeente hebben we besloten al die deuren dicht te houden.“
De conciërge houdt verder een oogje in het zeil en ook de klasse-assistenten zijn altijd waakzaam als ze door het gebouw lopen. Arnouts: „We hebben gelukkig een conciërge. Veel scholen hebben die niet. De minister kan wel heel gemakkelijk roepen dat er een conciërge moet zijn, maar ik vind dat zij er dan ook voor moet zorgen dat het kan.“
Juist de afgelopen kabinetsperiode zijn conciërges wegbezuinigd. Dat waren vaak mensen met een zogeheten Melkert- of ID-baan. Gesubsidieerde banen die door het kabinet-Balkenende zijn afgeschaft.
Desondanks heeft De Kroevendonk in Roosendaal een conciërge en daar is directeur Teun dekker heel blij mee. Verder hoeft er niets te veranderen.
„Wij doen niets op slot. Heel bewust. We zetten toch ook geen hoge muur met daarop prikkeldraad rond de school? Je moet uitkijken dat je geen gevoel van onveiligheid creëert. We hebben een conciërge die zoveel mogelijk in de gaten houdt en meer kun je eigenlijk niet doen.“
Dat vindt directeur Leon Meijers van de Johan Hendrik van Dale-school in Sluis ook. „Zomaar alles op slot doen, kan niet op onze brede school. Er is bijvoorbeeld een open verbinding met de sportzaal die ook door anderen gebruikt wordt. Bovendien moeten er iedere dag zoveel mensen in de school zijn. Dat varieert van hulpverleners tot de man die de schoolmelk brengt. Een conciërge hebben we niet. Als de deur op slot zit, moet er iedere keer iemand naar toe. Dat betekent weer een lesonderbreking. Echt niet te doen.“
Bij de poort van Westerhage (school voor speciaal onderwijs) in Breda vroegen gisterochtend ongeruste ouders aan adjunct-directeur Hans Vissenberg of de deuren altijd op slot waren.
„Ik kon hen gerust stellen. Bij ons is de deur altijd op slot. Als er gebeld wordt, doet de secretaresse open. Ook de poort naar het speelplein is altijd op slot. Naar ons gevoel hebben we het goed onder controle, al kun je uiteraard niet alles vermijden.“
Dat is een belangrijk punt, meent directeur Ben Meesters van De Wilgenhoek in Hank. „Je moet oppassen dat je niet in paniek allerlei vergaande maatregelen gaat nemen. Als school moet je natuurlijk attent zijn en er goed op letten wie er binnenkomt. Alles kan op slot. Klopt. Dat doe je thuis eigenlijk ook. Als er iemand aanbelt, bepaal jij of die binnenkomt of niet. Kun je op school ook doen.“
Maar dat levert dan toch problemen op volgens Meesters. „Wij hebben geen conciërge en bij ons komen ook gehandicapte kinderen binnen die door een busje op verschillende tijden gebracht worden. Dan moet de deur toch open zijn.“
In ieder geval stapt directeur Meesters nu niet naar het schoolbestuur met de eis dat er op korte termijn een conciërge aangesteld moet worden. „Sinds augustus krijgen we een grote pot geld en bepaalt de schoolleiding samen met het bestuur waar al dat geld naar toe gaat. Daar moet je zorgvuldig mee omgaan en geen overhaaste beslissingen nemen.“
Het is een uiterst lastige discussie vindt Kitty Hek van het beleidsteam van de Antoniusschool in Standdaarbuiten. „Bij ons is niet alles op slot omdat we een langgerekt gebouw met vijf uitgangen hebben. We hebben ook nog een noodlokaal waar de kinderen, uiteraard onder begeleiding, regelmatig naar toe moeten. In de ochtenduren hebben we een conciërge, dat scheelt we al blijft het een moeilijk verhaal.“
„Wel een discussie waard“, zegt John Schillemans. Hij is voorzitter van de medezeggenschapsraad van De Aanloop in Bergen op Zoom.
„De Aanloop is een heel open school. Daar kies je als school bewust voor. Ik vind dat we moeten waken voor paniekvoetbal. Alles heeft voor- en nadelen. Een discussie met de ouders en de schoolleiding kan heel goed zijn. Wellicht kom je dan uit op een acceptabele tussenweg.“
„Alles is te beveiligen. Ook een school“, zegt Wilbert van den Broek, eigenaar van het in Etten-Leur gevestigde Scorpions Security BV. „Je kunt het zo gek maken als je wilt. Met beveiligingscamera’s en het nodige personeel. Maar ik vind niet dat je van een school een vesting moet maken.“
„Als je ervoor zorgt dat er een deur voor in- en uitgaande mensen is en daar zit iemand bij, ben je al een heel eind. Belangrijk is ook dat iedereen zich aan de afgesproken regels houdt. Dan moet je er volgens mij geen gevangenis van te maken.“
Daar zijn de Vereniging voor Openbaar Onderwijs en de Algemene Onderwijsbond ook geen voorstander van.
„Een school moet een open karakter hebben en deuren op slot moet je eigenlijk niet willen“, zeggen de woordvoerders die er meteen aan toevoegen te begrijpen dat er na het incident in Hoogerheide anders over gedacht wordt.
„Dat incident is zo bizar dat een school daar niets aan kan doen. Wie binnen wil, komt binnen. Zelfs als de deur op slot zit. We moeten de kinderen niet opsluiten, maar de idioten die dit soort dingen doen.“
bron
quote:Hightech maakt scholen in Amerika stuk veiliger
Van onze correspondent Frank Hendrickx
Dinsdag 5 december 2006 - Is een drama zoals op de school in Hoogerheide te voorkomen? In de Verenigde Staten investeren rijke onderwijsinstellingen al jaren in hightech-systemen die indringers buiten de deur moeten houden. Met succes.
lees hier verder
Grr! Elke keer als je zo'n post maakt er die 'emotionele' slotzin bij, vreselijkquote:Op woensdag 6 december 2006 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook deze discussie woedt volop hier. Nou ja, op zijn zachts gezegd zijn wij niet de enigen die over de veiligheid erg verdeeld zijn....
Ook Maria van der Hoeven, minster O&W, vind eigenlijk dat de deur gewoon op slot moet. En dat vind ik ook.....
Dit niet nog een keer.....die ouders van Jesse hebben levenslang....
Dit niet nog een keer....die ouders van hem hebben levenslang.quote:Youth dies of injuries after shooting himself with school guard's gun
quote:Op woensdag 6 december 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
En hier een bericht dat high tech op scholen de boel echt wel veiliger maakt......
[..]
Je wilt dat toch niet serieus op een BASISschool?quote:Op woensdag 6 december 2006 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:
En hier een bericht dat high tech op scholen de boel echt wel veiliger maakt......
Volgens mij heeft EchtGaaf wat moeite met de verschillen tussen basisscholen en middelbare scholen. Dat lijkt mij tenminste als ik al z'n/haar recente posts lees.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Je wilt dat toch niet serieus op een BASISschool?![]()
Metaaldetectoren, kogelvrij glas, camera's, badgets, DB-koppeling![]()
![]()
![]()
ik ben we bewust dat het ver gaat........quote:Op woensdag 6 december 2006 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Je wilt dat toch niet serieus op een BASISschool?![]()
Metaaldetectoren, kogelvrij glas, camera's, badgets, DB-koppeling![]()
![]()
![]()
Zijn...quote:Op woensdag 6 december 2006 12:50 schreef mariel18 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft EchtGaaf wat moeite met de verschillen tussen basisscholen en middelbare scholen. Dat lijkt mij tenminste als ik al z'n/haar recente posts lees.
Ja maar wil je je dan tegen alle mogelijke rampen weren? Dat heb ik nu al een paar keer gezegd: met de deuren op slot waren de recente incidenten waarschijnlijk niet voorkomen. Doe dan ook maar kogelvrij glas, hoge hekken op het plein, metaaldetectoren bij de supermarkt en bioscoop etc etcquote:Op woensdag 6 december 2006 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zijn...
Ja, ik ben mij ervan bewust....
Maar ja, zo'n dertig jaar geleden hadden we al die maatregelen ook niet op de middelbare school....er treedt naar mijn idee wel een verschuiving op.
Het wordt er allemaal niet vriendelijker op.......Maar niets doen? Tegen welke prijs? Nog een keer "Jesse" ?
Nee toch?
Nee dat kan ook niet. Maar preventie lijkt mij wel goed....Voorkomen is altijd beter dan genezen......Maar Jesse is niet meer te genezen, hij is niet meer.....quote:Op woensdag 6 december 2006 13:11 schreef mariel18 het volgende:
[..]
Ja maar wil je je dan tegen alle mogelijke rampen weren?
Maar met poltie kunnen we de misdaad ook niet voorkomen, maar hopelijk wel tegengaan. En toch vinden we poltie wenselijk. Waarom dan geen maatregelen op school?quote:Dat heb ik nu al een paar keer gezegd: met de deuren op slot waren de recente incidenten waarschijnlijk niet voorkomen. Doe dan ook maar kogelvrij glas, hoge hekken op het plein, metaaldetectoren bij de supermarkt en bioscoop etc etc
Volgens mij doen we dat al - of moeten we eerst besluiten maken voordat we erover kunnen pratenquote:Op woensdag 6 december 2006 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, over de vraag hoever je daarin gaat kunnen we het altijd over hebben...
Omdat dit de eerste schoolmoord in de nederlandse historie is zo'n beetje. Met het veiliger maken van aanfiets- en -looproutes naar school red je veel meer kinderen.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar met poltie kunnen we de misdaad ook niet voorkomen, maar hopelijk wel tegengaan. En toch vinden we poltie wenselijk. Waarom dan geen maatregelen op school?
Pffff, wat een dramatisch gedoe zeg...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/950412/2/50#44190743]woensdag 6 december 2006 13:18Maar Jesse is niet meer te genezen, hij is niet meer.....
Exact! Als kennelijk 1 incident op 1 school al voldoende is om in heel nederland maatregelen te willen nemen dan lijkt het mij al jaren tijd om op alle plekken in nederland waar kinderen oversteken stoplichten te maken. Bij verkeersongevallen gaat men pas wat doen als op dezelfde plek iets is voorgevallen.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:51 schreef anneja het volgende:
[..]
Omdat dit de eerste schoolmoord in de nederlandse historie is zo'n beetje. Met het veiliger maken van aanfiets- en -looproutes naar school red je veel meer kinderen.
Duh, heb vandaag pas één keer gepost. Er zijn mensen die dagenlang al veel vaker gepost hebben. Mariel 18 bijvoorbeeld. En nog veel meer. Waarom EchtGaaf en mij eruit pikken?quote:Op woensdag 6 december 2006 14:18 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het een beetje verontrustend dat mensen zoals Gia en Echtgaaf werkelijk 24 uur per dag met deze zaak bezig zijn. Ik zie jullie al dagenlang de hele dag hier posten.
Waarom? Dit is geen gezonde nieuwsinteresse meer![]()
Wat een overspannen gedachtengang. Dit was nog maar de eerste keer "Jesse" en voorlopig ook de laatste keer "Jesse". Alsof het nu ineens schering en inslag gaat wordenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |