abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2004 @ 23:37:34 #1
56665 nims
Je kan ook gewoon normaal doen
pi_23319319
bron: http://goedzo.com

In Nederland worden naar schatting jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld. Het gaat niet alleen om een pedagogische tik, maar ook om systematische mishandeling over een langere tijd. Elke week sterft een kind door kindermishandeling. Om daar aandacht voor te vragen hebben de publieke omroepen de komende week uitgeroepen tot de week van de kindermishandeling.

Vanaf zondag zenden de omroepen programma's uit op radio en televisie waarin zij dit Geheim Geweld van diverse kanten belichten. Het gaat over de wetgeving die in Nederland nog ontbreekt en de gevolgen van echtscheiding, maar bijvoorbeeld ook over persoonlijke verhalen. Zo vertellen bekende Nederlanders over hun eigen ervaringen met geweld, seksueel misbruik of andere vormen van kindermishandeling.
pi_23319375
Het verkeer eist meer levens.
  zondag 14 november 2004 @ 23:43:04 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23319441
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:39 schreef Steijn het volgende:
Nuttige post ook!
pi_23319704
dankzij?
pi_23319730
quote:
Om daar aandacht voor te vragen hebben de publieke omroepen de komende week uitgeroepen tot de week van de kindermishandeling.
Beetje ongelukkige naam imo; nu lijkt het net of iedereen een week lang zn kind in mekaar mag beuken
  zondag 14 november 2004 @ 23:59:24 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23319772
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:57 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Beetje ongelukkige naam imo; nu lijkt het net of iedereen een week lang zn kind in mekaar mag beuken
Ja idd!
pi_23319824
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nuttige post ook!
Net zo nuttig als die van jou.
pi_23319873
Volgens mij is de kans dat je als kind het loodje legt doordat je inmekaar gebeukt word groter
dan dat je als gevolge van terrorisme de pijp uitgaat.

Kutmediahype
  maandag 15 november 2004 @ 00:05:48 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23319920
1 op de zes bouwvakkers etc.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23319932
wat is de bron van dat verhaal, het is jou weblog dus waar heb je het vandaan ?
\o/
pi_23319982
goedzo!
pi_23321072
Boeiend programma vanavond, wordt dinsdag herhaald geloof ik.
  maandag 15 november 2004 @ 01:23:41 #13
56665 nims
pi_23321075
De bron zijn de spotjes op televisie. Vandaar dat ik het gelogged heb.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2004 @ 01:42:00 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23321234
quote:
Op maandag 15 november 2004 00:06 schreef LeFTBuRN het volgende:
wat is de bron van dat verhaal, het is jou weblog dus waar heb je het vandaan ?
ANP
quote:
Jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld

HILVERSUM (ANP) - In Nederland worden naar schatting jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld. Het gaat niet alleen om een pedagogische tik, maar ook om systematische mishandeling over een langere tijd.

Elke week sterft een kind door kindermishandeling. Om daar aandacht voor te vragen hebben de publieke omroepen de komende week uitgeroepen tot de week van de kindermishandeling.

Bekende Nederlanders

Vanaf zondag zenden de omroepen programma's uit op radio en televisie waarin zij dit Geheim Geweld van diverse kanten belichten. Het gaat over de wetgeving die in Nederland nog ontbreekt en de gevolgen van echtscheiding, maar bijvoorbeeld ook over persoonlijke verhalen. Zo vertellen bekende Nederlanders over hun eigen ervaringen met geweld, seksueel misbruik of andere vormen van kindermishandeling.

Geheim Geweld is een initiatief van programmamakers Har Tortike en Carla Boes. Zij zijn naast hun televisiewerk actief in de jeugdhulpverlening en zeggen voortdurend geconfronteerd te worden met onwetendheid over de ernst van het probleem. Met de week van de kindermishandeling willen ze Nederland wakker schudden.
Die laatste zin
pi_23321254
Is het woord "dankzij" niet wat ongelukkig gekozen in de opener?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † maandag 15 november 2004 @ 01:48:24 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23321296
quote:
Op maandag 15 november 2004 01:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Is het woord "dankzij" niet wat ongelukkig gekozen in de opener?
Je hebt gelijk. (aangepast inmiddels)
pi_23325177
Ik mis een beetje een stellingname van TS. Vind je de speciale week een goede zaak of vind je het juist overdreven aandacht?

Persoonlijk denk ik dat het erg belangrijk is om vooral huisartsen en medewerkers van ziekenhuizen beter te trainen in het herkennen van kindermishandeling. Dat gebeurt de laatste tijd steeds nadrukkelijker. Wat er binnen de muren van een huis gebeurt, kun je vaak lastig volgen, maar buren, leraren, etc hebben een signaalfunctie.
pi_23325557
Als het gaat om verkeers-slachtoffers dan kan ik alleen maar zeggen erg triest..kantekening waarom was mijn moeder er wel altijd voor mij om op te halen voor school en moest ik goed uitkijken en ging ik altijd spelen in een bouwspeeltuin of op een voetbalveld? Lijkt tegenwoordig of dat alle kids als dolle door die vinexwijkjes lopen en tsja wordt er nogwel eentje geschept. Schuld.....denk ook vaak bij de ouders!!!
  maandag 15 november 2004 @ 12:12:27 #19
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_23325805
quote:
Elke week sterft een kind door kindermishandeling
Waarom lees ik dat niet in de krant? Wordt er geen sectie verricht? Waarom lees ik niet wekelijks dat er mensen hiervoor veroordeeld worden?

Moslims en godslastering, dat zijn de issues
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_23325920
@ robh: sluit ik mij bij aan! Om de enige reden dat dit ons allen aangaat. Kinderen dood hoe triest ook valt nooit iets aan te doen hooguit verminderen...en voor mishandeling de zwaarste straf opleggen. Waar gaat het heen met NL.....mooi zo'n multiculturele samenleving. Kunnen ze niet allemaal veroordelen maar die extremisten OPZOUTEN! Valt mij trouwens nog iets op eh...je ziet ze nooit op zo'n forum.
pi_23415689
Eén doodgebloed topic over kindermishandeling in deze themaweek.
39 smakeloze topics volgeluld over de moord op Theo van Gogh.

Fok! is een braindead, sensatiebeluste baggertent aan het worden. En maar zeiken dat onze samenleving naar de kloten gaat vanwege de fundi's.
Onze samenleving gaat eerder naar de kloten door de onverschilligheid die er heerst tav het lot van deze kinderen.

Dit soort reacties:
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:39 schreef Steijn het volgende:
vind ik eerlijk gezegd beangstigender dan al het gedoe rond fundamentalisme in Nederland.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_23416327
damnez ik zag het toen straks op tv .schandalig
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:39:04 #23
56665 nims
pi_23416842
Kinderen hebben de toekomst.
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:48:20 #24
12221 Tijn