Nuttige post ook!quote:Op zondag 14 november 2004 23:39 schreef Steijn het volgende:
Het verkeer eist meer levens.
Beetje ongelukkige naam imo; nu lijkt het net of iedereen een week lang zn kind in mekaar mag beukenquote:Om daar aandacht voor te vragen hebben de publieke omroepen de komende week uitgeroepen tot de week van de kindermishandeling.
Ja idd!quote:Op zondag 14 november 2004 23:57 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Beetje ongelukkige naam imo; nu lijkt het net of iedereen een week lang zn kind in mekaar mag beuken
Net zo nuttig als die van jou.quote:Op zondag 14 november 2004 23:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nuttige post ook!
ANPquote:Op maandag 15 november 2004 00:06 schreef LeFTBuRN het volgende:
wat is de bron van dat verhaal, het is jou weblog dus waar heb je het vandaan ?
Die laatste zinquote:Jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld
HILVERSUM (ANP) - In Nederland worden naar schatting jaarlijks 80.000 kinderen mishandeld. Het gaat niet alleen om een pedagogische tik, maar ook om systematische mishandeling over een langere tijd.
Elke week sterft een kind door kindermishandeling. Om daar aandacht voor te vragen hebben de publieke omroepen de komende week uitgeroepen tot de week van de kindermishandeling.
Bekende Nederlanders
Vanaf zondag zenden de omroepen programma's uit op radio en televisie waarin zij dit Geheim Geweld van diverse kanten belichten. Het gaat over de wetgeving die in Nederland nog ontbreekt en de gevolgen van echtscheiding, maar bijvoorbeeld ook over persoonlijke verhalen. Zo vertellen bekende Nederlanders over hun eigen ervaringen met geweld, seksueel misbruik of andere vormen van kindermishandeling.
Geheim Geweld is een initiatief van programmamakers Har Tortike en Carla Boes. Zij zijn naast hun televisiewerk actief in de jeugdhulpverlening en zeggen voortdurend geconfronteerd te worden met onwetendheid over de ernst van het probleem. Met de week van de kindermishandeling willen ze Nederland wakker schudden.
Je hebt gelijk. (aangepast inmiddels)quote:Op maandag 15 november 2004 01:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Is het woord "dankzij" niet wat ongelukkig gekozen in de opener?
Waarom lees ik dat niet in de krant? Wordt er geen sectie verricht? Waarom lees ik niet wekelijks dat er mensen hiervoor veroordeeld worden?quote:Elke week sterft een kind door kindermishandeling
vind ik eerlijk gezegd beangstigender dan al het gedoe rond fundamentalisme in Nederland.quote:Op zondag 14 november 2004 23:39 schreef Steijn het volgende:
Het verkeer eist meer levens.
Ik ken geen mishandelde kinderen. Ik ken geen ouders die hun kinderen mishandelen. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Wat zou je willen dat mensen deden dan? Wat kun je erover zeggen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:20 schreef OllieA het volgende:
Eén doodgebloed topic over kindermishandeling in deze themaweek.
39 smakeloze topics volgeluld over de moord op Theo van Gogh.
Fok! is een braindead, sensatiebeluste baggertent aan het worden. En maar zeiken dat onze samenleving naar de kloten gaat vanwege de fundi's.
Onze samenleving gaat eerder naar de kloten door de onverschilligheid die er heerst tav het lot van deze kinderen.
Er zouden bijvoorbeeld een heleboel vragen over gesteld kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ken geen mishandelde kinderen. Ik ken geen ouders die hun kinderen mishandelen. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Wat zou je willen dat mensen deden dan? Wat kun je erover zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |