Niet zo negatief hoor. De inwoners van Hoogerheide hebben zich, net als jij, niet laten zien voor de kerk.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Als ik had gewild had ik zo naar de kerk kunnen lopen. Ik heb echter een greintje respect in mijn donder om dat niet te doen.
En het is niet alleen dat. Ook het ondervragen van klasgenootjes en vragen aan een burgemeester als "hoe heeft dit kunnen gebeuren" vind ik walgelijk. Dat jij daar anders over denkt moet je zelf weten.
Wat vind je daar zo erg aan?quote:Op donderdag 7 december 2006 19:40 schreef Erwtensoep het volgende:
En het is niet alleen dat. Ook het ondervragen van klasgenootjes en vragen aan een burgemeester als "hoe heeft dit kunnen gebeuren" vind ik walgelijk. Dat jij daar anders over denkt moet je zelf weten.
Ik heb jou wel eens zien vragen wat de toegevoegde waarde is van het feit dat de verdachte een Antilliaan betreft. Nou vraag ik jou, wat is hier de journalistiek toegevoegde waarde van?quote:
Zijn toch ook dorpsgenoten? Mits dat een beetje integer gebeurt, zie ik het probleem niet zo.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Erwtensoep het volgende:
Mensen uit het dorp ja. Dat is wat anders dan klasgenootjes van 8 jaar.
Dan moet de burgemeester maar geen antwoord geven. De vraag suggereert ook niet dat iemand anders het gedaan heeft. Het is niet zo'n hele slimme vraag maar om hem nou beledigend te noemen. Ze vragen toch niet of hij het gedaan heeft?quote:En die ene vraag is niet alleen simpel, het is beledigend. Alsof iemand anders dan die idioot die dit gedaan heeft er verantwoordelijk voor is.
Nou kom dan es langs in dit ingeslapen durp.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:36 schreef SCH het volgende:
Dat de burgemeester zo af en toe wat vragen worden gesteld, vind ik niet zo gek. Ik wil graag op de hoogte gehouden worden. Dat de vragen soms wat simpel over komen, dat kan. En dat mensen in het dorp aan het woord komen, vind ik wel goed - zij het met mate en op een nette manier - maar als mensen iets willen zeggen over hoe ze het beleven, ik vind dat wel informatief. Ik wil wel weten hoe het in het dorp wordt beleefd.
Ik ben geen kinderpsycholoog, maar ik kan me niet voorstellen dat bij het verwerken van zoiets het antwoorden van de pers hoort.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn toch ook dorpsgenoten? Mits dat een beetje integer gebeurt, zie ik het probleem niet zo.
[..]
Dan moet de burgemeester maar geen antwoord geven. De vraag suggereert ook niet dat iemand anders het gedaan heeft. Het is niet zo'n hele slimme vraag maar om hem nou beledigend te noemen. Ze vragen toch niet of hij het gedaan heeft?
Ik stel wel voor dat media Hoogerheide nu even een tijdje met rust laat.
Huilende kinderen interviewen vond ik ook ongepast.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:39 schreef Erwtensoep het volgende:
Mensen uit het dorp ja. Dat is wat anders dan klasgenootjes van 8 jaar.
En die ene vraag is niet alleen simpel, het is beledigend. Alsof iemand anders dan die idioot die dit gedaan heeft er verantwoordelijk voor is.
Ik vind dat je perspectief aan het verliezen bent, in een ander topic(Stellingwerf) heb ik je daar ook al voorzichtig op gewezen, 'het zoeken van spoken'.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:37 schreef EchtGaaf het volgende:
tja, ik moet er ook niet aan denken....Maar ja, als er regelmatig kindje worden aangevallen en worden vermoord, dan liever de boel o slot…
Is niet alleen in Nederland. Kijk maar eens naar Duitsland, recentelijk nog een schietpartij en tweed jaar gelden een nog ergerdrama. Kijk maar eens in de USA......regelmatig schiet- en steek partijen op scholen....
Het blijft dus niet alleen beperkt tot NL....../het is de tijdgeest; er vind een verruwing plaats.....
Je hoopt onbewust op een nieuw geval als Jesse? Zodat mensen wakker geschud worden?quote:Het blijft een kwestie van afwegen....Maar een schok als deze maakt mensen toch weer hopelijk wakker en alert..
Kun je die spoken even benoemen in het Stellingwerf topic? Je kan door klikken naar mijn eigen topic op post 300.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:37 schreef HermanR het volgende:
[..]
Ik vind dat je perspectief aan het verliezen bent, in een ander topic(Stellingwerf) heb ik je daar ook al voorzichtig op gewezen, 'het zoeken van spoken'.
Het begin er steeds meer naar uit te zien dat dit idd een tragisch incident is. Toch ben ik wel degelijk van mening dat de tijdgeest verruwende is. We moeten dus alert blijven als het gaat om het toenemen van onveiligheid in het algemeen. En dus niet schromen voor maatregelen. Dit hoeft wat mij betreft geen draconische maatregelen zijn.quote:Incidenten zouden een aanwijzing vormen voor de verruwing van de tijdsgeest? Tijdsgeest en individuele omstandigheden zijn niet zomaar inwisselbaar. Verruwing vindt enkel plaats in de individuele menselijke psyche, niets meer en minder dan dat, de rest is bijgeloof.
Die schietpartij in Duitsland laat zien hoe erg de gevolgen kunnen zijn. Al geloof ik ook dat je tegen echte gekken niet kun wapenen. Onze maatschappij heeft nu eenmaal risico's al was het maar dat er nu eenmaal gekken rondlopen..quote:Je sleept zelf voorbeelden van waaruit de media bericht heeft naar voren, en postuleert vervolgens: Zie, hier zijn de bewijzen van de verruwing, maar gaat voorbij aan je eigen selectieve keuze en alle situaties waarin het wel goed gaat. Wat heeft een schietpartij in Duitsland hiermee van doen?
Inderdaad, je hebt hier een goed punt. Je bewijst hiermee een goede bijdrage te leveren aan dit maatschappelijk debat. De voor en tegen af te wegen. En die tegen die zijn er ook, ik had ook al op nadelen gewezen....quote:Een incident waarbij een gek een kind vermoord rechtvaardigt niet zo'n buitengewone maatregel.
De te verwachten desastreuse gevolgen hiervan laten zich overigens pas gelden als deze mensen ook zijn opgegroeid. Want op slot zetten of door poortjes laten wandelen leert een deel van de kinderen al op vroege leeftijd hun medemens te wantrouwen.
Als dat beleid het kind zal beschadigen, dan zou ik de laatste zijn die dat wilt. Als duidelijk is dat dit staat te gebeuren dan zeg ik niet doen. Bij twijfel zal ik niet inhalen. Het belang van het kind staat voor mij voorop.quote:Je doet iets wat ik kwalijk vind, je grijpt een gebeurtenis als de dood van zo'n kind aan om een beleid te verdedigen dat naar mijn mening het gezond opgroeien van kinderen zal gaan beschadigen.
Het is een afweging. Een incident van Jesse is een verschrikkelijk incident. Het jochie kreeg slechts maar 8 jaar. De ouders is hun grootste bezit ontnomen.(het is zo ongeveer het ergste wat je kan overkomen) Twee zusjes zullen verder moeten zonder broertje. Wij hebben als maatschappij wel de plicht om zorg te dragen voor de veiligheid van onze kinderen.quote:Kinderen ergens op een school in Nederland hoeven niet de gevolgen te ondervinden van een actie elders van een gek, een incident. Dat vind ik niet de juiste manier van reageren hierop.
Nee, dit kan en mag je nooit stellen. Laat staan mij dit in de schoenen te schuiven. Reken maar hoe erg ik dit vind, en hoe ik met dit ben begaan......quote:Je hoopt onbewust op een nieuw geval als Jesse? Zodat mensen wakker geschud worden?
Ik deze manier van redeneren eng.
Ben het voor dit keer helemaal met je eens milagro.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:31 schreef milagro het volgende:
de enige die er een les uit dient te trekken ben jij, lijkt me.
het is niet te voorkomen, en maak er niet je eigen persoonlijke drama van.
als je werkelijk zo begaan bent, laat het gaan ipv het een politiek issue te maken.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het begin er steeds meer naar uit te zien dat dit idd een tragisch incident is. Toch ben ik wel degelijk van mening dat de tijdgeest verruwende is. We moeten dus alert blijven als het gaat om het toenemen van onveiligheid in het algemeen. En dus niet schromen voor maatregelen. Dit hoeft wat mij betreft geen draconische maatregelen zijn.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |