Zulke oefeningen zie je wel vaker, niks ongewoons aanquote:Op zondag 3 december 2006 22:02 schreef sp3c het volgende:
is de luchtmacht niet gewoon aan het oefenen momenteel?
IDD!quote:Op zondag 3 december 2006 22:54 schreef Starchild het volgende:
Oefening 's avonds rond acht uur boven dicht bevolkt gebied met een oranje haas?
Gebruik je verstand.
Ohja, tis gewoon een UFO, dat is wel logisch.quote:Op zondag 3 december 2006 22:54 schreef Starchild het volgende:
Gebruik je verstand.
Zou iedereen die serieus hier post ook is moeten doen....quote:Op zondag 3 december 2006 22:54 schreef Starchild het volgende:
Oefening 's avonds rond acht uur boven dicht bevolkt gebied met een oranje haas?
Gebruik je verstand.
Well duhh... De hele planeet wordt toch al door de matrix geregeld en Spock, de opper goeroe, probeerd dit tegen te gaan. Helaas wordt hij tegen gehouden door de bork maar deze zijn weer makkelijk gepakt door darth Vader.quote:Op zondag 3 december 2006 23:02 schreef LaZZ het volgende:
Ik kan het niet helpen. Maar telkens dat ik hier lees moet ik een beetje lachen. Hoe kunnen mensen nu serieus denken dat zoiets direct een UFO is. Hoe sta je dan in het leven? Heb je een fatsoenlijke baan? Hoe ga je met mensen om? Of zit je alleen thuis?
Punt is, dat als je het in dit sub-forum post, je er iets meer achter zoekt. Iets 'zweverigs', iets buitenaards.quote:Op zondag 3 december 2006 23:07 schreef Starchild het volgende:
Lazz; UFO betekent gewoon "niet geidentificeerd vliegend object", niet meer en niet minder.
Voor de waarnemer is het een compleet raadsel waar die piloten achteraan jagen.
Hij wil gewoon weten wat hij gezien heeft en stelt daar vragen over.
Heeft nixxie met baan of thuis zitten te maken.
Gewoon nieuwsgierigheid en brede algemene ontwikkeling.
Ze maken avond vluchten, om het vliegen/orienteren in het donker te lerenquote:Op zondag 3 december 2006 22:02 schreef sp3c het volgende:
is de luchtmacht niet gewoon aan het oefenen momenteel?
Had ik het tegen jouw....quote:Op zondag 3 december 2006 23:18 schreef Starchild het volgende:
Ja crash...en sturen een rooie frisbee vooruit
Flares zijn ook de vuurballetjes die de vliegtuigen afvuren om de hittezoekende raketten die op hun afkomen te verwarren.quote:Op zondag 3 december 2006 23:28 schreef Starchild het volgende:
Dan heb je weinig verstand van flares Whizzer; Iridium satellieten produceren flares met karakteristieken die weinig van doen hebben met deze melding.
Denk voor je schrijft.
Maar flaires kunnen ook voor een vliegtuig komen, of de voorste heeft ze net los gelatenquote:Op zondag 3 december 2006 23:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Flares zijn ook de vuurballetjes die de vliegtuigen afvuren om de hittezoekende raketten die op hun afkomen te verwarren.
[afbeelding]
Als we toch les geven...quote:Op zondag 3 december 2006 23:33 schreef whizzer2250 het volgende:
[..]
Maar flaires kunnen ook voor een vliegtuig komen, of de voorste heeft ze net los gelaten
Applaus, whizzer dankt crash voor deze les. of te wel, starchild, denk voordat je schrijft...
juist, dus waarom moeten mensen gelijk maar conclusies trekken zonder te checken of de luchtmacht aan het spelen is met hun nieuwste toy?quote:Op zondag 3 december 2006 23:37 schreef Starchild het volgende:
Jij weet niet waar de luchtmacht mee bezig is, dat weet de luchtmacht.
quote:Op zondag 3 december 2006 23:47 schreef Dronaement het volgende:
Ik werk op Volkel, en dit was een missie voor in de avond ja. Volgens mij zijn er een stuk of 8 kisten uit gegaan die avond... en als 2 F16's recht boven je een naverbrander gebruiken dan weet je inderdaad echt niet wat je overkomt
De laatste tijd oefenen ze veel demo-vluchten boven Volkel omdat er een nieuw demo-team aan zit te komen... zo ook afgelopen vrijdag en ik ben even naar buiten gelopen.quote:Op zondag 3 december 2006 23:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[afbeelding]
En een herrie dat ze maken![]()
F16's moeten bepaalde routes volgen over land (de 'windows' Whisky 1 North en South) voordat ze gaan trainen in de TRA's (temporary reserved airspaces) boven de Noordzee dus dat is niet zo gek. Ook is het mogelijk dat ze daar in de buurt aan het CAS'sen waren (Close Air Support) en in dat geval hebben ze een gesimuleerde bom op een target gegooid. Waar ze achteraan vlogen zou ik niet weten en als ik eerlijk ben geloof ik er niet zo veel van.quote:Op zondag 3 december 2006 23:51 schreef Starchild het volgende:
Wat deden die twee kisten dan bij Zaltbommel en waar vlogen ze achteraan?
Als er een UFO was geweest dan had ik 'm waarschijnlijk wel op mn radar gezien, en het is niet zo dat ik regelmatig vraag of ze op UFO's jagenquote:Op zondag 3 december 2006 23:53 schreef Starchild het volgende:
Blijkbaar werk je op Volkel bij de verkeersleiding; het ligt dus voor de hand je te vragen of de kisten wel eens jagen op niet geidentificeerde objecten. Is dat classified?
Sorry dat m'n antwoorden niet stroken met wat jij wilt horen maar ik kan met volle zekerheid zeggen dat er no way zomaar even gejaagd gaat worden op onbekende dingen in de lucht, simpelweg omdat het niet mag, niet kan en er geen onbekende dingen voorkomen in de lucht. En dat van die naverbranders komt natuurlijk ook niet van een waterdichte bron he?quote:Op zondag 3 december 2006 23:57 schreef Starchild het volgende:
We weten van verschillende verkeersleiders dat het gebeurt Dro; waarom zou het hier niet gebeuren. Is het hier ooit gebeurd?
Mja, dat is natuurlijk nog maar de vraag. En sta er bij stil dat je volkomen verklaarbare verschijnselen midden in de nacht nogal eens anders kunt interpreteren dan dat ze werkelijk zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 23:58 schreef Starchild het volgende:
De getuige plus schoonzoon is volstrekt betrouwbaar; tell me what did they experience?
Why not ...quote:Op maandag 4 december 2006 00:14 schreef Starchild het volgende:
Ok; we hebben nu een inhoudelijke discussie, das goed
Dat komt zelden voor inderdaad maar dit was naar mijn weten niet het geval afgelopen donderdagquote:Op maandag 4 december 2006 00:12 schreef -CRASH- het volgende:
Maar Dro... Doen ze ook weleens een simulated qra in de avond?
(daar dacht ik aan toen ik het verhaal las. maar zoiets gaat meestal op grote hoogte)
Mailen staat altijd vrijquote:Op maandag 4 december 2006 00:04 schreef Starchild het volgende:
Thx Dronaement, zou je graag nader spreken
ik hou het ook wel ff in de gaten...quote:Op maandag 4 december 2006 00:30 schreef Starchild het volgende:
Thx Crash; wordt nog wel ff vervolgd...nait
Ik denk dat die me een beetje raar aan staan te kijken als ik dit ga vragen aan zequote:Op maandag 4 december 2006 00:19 schreef Starchild het volgende:
Kun je navraag doen bij de pilots? en checken?
Anders kijk ff op de onderstaande milspotters linkquote:Op maandag 4 december 2006 00:34 schreef Starchild het volgende:
Rest de vraag of er vanuit Gilze Rijen of Eindhoven ook kisten in de lucht waren!
Dus 2 Nederlandse F16's achtervolgden een straaljager van modeljaar 1979.quote:Op maandag 4 december 2006 02:20 schreef starbliss het volgende:
volgens mij vloog er een mirage langs
Geloof me als ik zeg dat ik piloot ben, maar ik heb nog nooit, in al die jaren en talloze lessen, cursussen en boeken, nog nooit, 1 cursus UFO-herkenning gehad. Een melding van een piloot is niets betrouwbaarder dan een melding van een putjesschepper, sterket nog, gezien de belevingswereld van een piloot, zal deze bepaalde verschijningen eerder classificeren als iets vliegends, en daarmee dus als UFO, dan een andere waarnemer.quote:Op zondag 3 december 2006 23:38 schreef Starchild het volgende:
Er komen voldoende rapporten van piloten naar voren die bevestigen dat er vreemde dingen rondvliegen in ons- en andermans luchtruim.
Had al zo'n vermoeden, maar nu weet ik het bijna zeker, JB?quote:Op maandag 4 december 2006 00:38 schreef Starchild het volgende:
Ik verwacht de getuige aan het woord te hebben bij "Shoreline" radio as. donderdag.
www.ufoplaza.nl
Je hebt me een stuk verder geholpen, dat stel ik zeer op prijs
"ja hallo. ik bel even. iemand die ik via een forum ken heeft 2 f16's gezien met een ufo ervoor. wilt u voor me uitzoeken hoe dat zit?"quote:Op maandag 4 december 2006 22:35 schreef Starchild het volgende:
Update; vandaag kontakt gezocht met het Air Operational Controle Station van de luchtmacht in Apeldoorn/Nieuw Milligen. Een woordvoerder van de Staf Voorlichting heeft navraag gedaan naar het incident. Er waren F-16's van de vliegbasis Volkel in de lucht.
In de logs van de vluchtenzijn geen onregelmatigheden gesignaleerd/aangetroffen. Er is kontakt geweest met Volkel, maar haar is niets bekend over een niet te identificeren object dat door de kisten werd nagejaagd.
Vanavond wederom kontakt gezocht met de melder van het incident; hij weet wat jij gezien heeft, komt deze week met een uitgebreid rapport dat ik zal voorleggen aan de luchtmachtautoriteiten.
De melder is 60 jaar oud en woonachtig in Utrecht.
Donderdagavond spreek ik met de melder in het programma "Shoreline" dat vanaf vrijdag als mp3 file beschikbaar is op www.ufoplaza.nl. Verder in dat programma een gesprek met de astronoom Gijs Verdoes Kleijn over zwarte gaten. Wie de melder en zijn verhaal wil horen, kan dat dus altijd terugluisteren.
Het laatste woord is nog niet gesproken in deze case.
Interessant is het wel.
neequote:Op maandag 4 december 2006 23:09 schreef Starchild het volgende:
Ga ergens anders spelen vlinder
ja enige kritische kijk is eng. dat de wereld vergaat, ufo's met grote regelmaat gesignaleerd worden, nee daar is niets vreemds aan. aan wat sarcastisch tegengeluid natuurlijk wel. dat hoort hier niet thuis.quote:Op maandag 4 december 2006 23:11 schreef Starchild het volgende:
Then be ignored
quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:18 schreef Thrilled het volgende:
starchild, heb je ooit wel eens het EDIT-knopje gezien? Misschien omdat dit iets vreemds voor jou is durf je het niet aan te klikken, maar doe dat maar eens... GODSgruwelijk irritant om 6 posts van jou achter elkaar te lezen, met sommige zelfs nog in dezelfde minuut.. anyway denk ik (wat welk vaker het geval is in TRU) dat je meer wilt zien dat er is. Je hebt in mijn ogen de meest betrouwbare verklaring van een verkeersleider van die avond notabene en nog verdom je het om jezelf erbij neer te leggen...nooooo they are coming for us... riight.. je probeerd zelfs nog tegen zijn verhaal in te gaan om maar gewoon niet toe te geven. zucht... ik word moe van jou!
Mensen zien de zon dus aan als UFOquote:Weet je van wanneer deze melding was want ik heb zelf gisteren einde middag een oranje bol gezien, wachtend op het pondje bij Krimpen aan de Ijsel.
Echt fel oranje, formaat lichtkogel (Maar lang niet zo fel en geen rook oid) die ging langzaam langs de horizon naar beneden tot 'het' achter de bomen verdween."
Hij wil zijn posts per dag verhogen, begrijp dat danquote:Op dinsdag 5 december 2006 09:18 schreef Thrilled het volgende:
starchild, heb je ooit wel eens het EDIT-knopje gezien? Misschien omdat dit iets vreemds voor jou is durf je het niet aan te klikken, maar doe dat maar eens... GODSgruwelijk irritant om 6 posts van jou achter elkaar te lezen, met sommige zelfs nog in dezelfde minuut.. anyway denk ik (wat welk vaker het geval is in TRU) dat je meer wilt zien dat er is. Je hebt in mijn ogen de meest betrouwbare verklaring van een verkeersleider van die avond notabene en nog verdom je het om jezelf erbij neer te leggen...nooooo they are coming for us... riight.. je probeerd zelfs nog tegen zijn verhaal in te gaan om maar gewoon niet toe te geven. zucht... ik word moe van jou!
misschien was het ook sensationeelquote:Op woensdag 6 december 2006 17:27 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind 'de waarneming' nogal sensationeel beschreven als ik eerlijk moet zijn. Dus de getuige heeft dit in 1 a 2 minuten waargenomen om kwart over 8 savonds in een periode dat het buiten pikkedonker is op dat tijdstip? Als die bol zo hard vloog dat een vliegtuig hem nauwelijks bij kon houden (hoe zie je dat trouwens? 't Vliegtuig hield de bol OF bij OF niet, niet 'nauwelijks') Maar goed, zo'n vliegtuig wil best hard, dus als de waarneming zoals beschreven is alles is wat er gebeurde, dan vraag ik me af of dat daadwerkelijk 1 minuut duurde, laat staan 2. Dan zou ik eerder aan seconden gaan denken.
Maar goed, be it as it may, ik vind het verhaal dus sensationeel geschreven. Als je het hardop leest dan klinkt het net alsof je een spannend verhaal aan het vertellen bent, in plaats van een beschrijving van de gebeurtenis.
een radioprogramma van iemand 'van' UP, oftewel ts, jeebee op Ufoplaza.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:35 schreef sp3c het volgende:
en wat is shoreline eigenlijk, kan ik dat ook volgen?
kun je die getuigen niet vragen of die RODE BOL ook geluid maakte of maakten de jachtvliegtuigen meer geluid?
Zoek de betekenis van debunker eens op gast. Anders reageer je even inhoudelijk ook in plaats van alleen op reacties te reageren die jou niet aanstaan.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:56 schreef huupia het volgende:
[..]
misschien was het ook sensationeel
de debunkers staan weer te trappelen om de boel de grond in te trappen.
![]()
Da's wel interessant, als je het nog eens tegenkomt, laat dan effe weten.quote:Op maandag 4 december 2006 10:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Geloof me als ik zeg dat ik piloot ben, maar ik heb nog nooit, in al die jaren en talloze lessen, cursussen en boeken, nog nooit, 1 cursus UFO-herkenning gehad. Een melding van een piloot is niets betrouwbaarder dan een melding van een putjesschepper, sterket nog, gezien de belevingswereld van een piloot, zal deze bepaalde verschijningen eerder classificeren als iets vliegends, en daarmee dus als UFO, dan een andere waarnemer.
Ik heb ooit eens gelezen dat ze eens naar meldingen hebben gekeken van piloten t.o.v. andere waarnemers en het bleek dat piloten het minst betrouwbaar waren in dit soort gevallen, echter kan het niet zo snel meer terugvinden.
Waarom vindt je UP zo vreselijk ?Is het omdat ze het spirituele uitsluiten ?Ik vindt dat wel .quote:Op woensdag 6 december 2006 11:39 schreef Marietje_34 het volgende:
tvp. Ik volg dit liever hier dan op dat vreselijke UP.![]()
ik val je niet aan dus begin niet meteen loopgraven te bouwen ... ik vroeg me gewoon af wat het was, ik werk zelf (nog heel even) bij de luchtmacht en als er wat onbekends rondvliegt dan ben ik geintrigeerd maar F16's doe ik nix mee dus inside info heb ik nietquote:
ik denk het ook, spacealiens lijkt me heel rationeel en waarschijnlijk!quote:Op donderdag 7 december 2006 00:53 schreef sp3c het volgende:
ja nu ja een rationele verklaring is er zowieso, dat kunnen zelfs space aliens from outer space zijn ... ik wil gewoon weten wat het is
Indeed, het zijn eigenlijk 'astrale levensvormen' uit een lang vervlogen tijdperk ( ik denk aaan Lemurie /Atlantis) die zich hier en nu kunnen manifesteren, doordat het polarisatieveld van onze aarde aan het veranderen is(Aquariustijdperkquote:Op donderdag 7 december 2006 08:02 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
ik denk het ook, spacealiens lijkt me heel rationeel en waarschijnlijk!
gekke bijgelovige mod! blijf met je poten van mijn posts af wil je. dank jequote:Op donderdag 7 december 2006 10:00 schreef GlimVlinder het volgende:
- - foutieve redenatie - -
Dat bepaal ik nog altijd zelfquote:Op donderdag 7 december 2006 11:33 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
gekke bijgelovige mod! blijf met je poten van mijn posts af wil je. dank je
nog wel ja!quote:Op donderdag 7 december 2006 11:41 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat bepaal ik nog altijd zelf![]()
![]()
euhh, moet ik op alle posts gaan reageren? ik heb buiten fok ook nog een leven , ik welquote:Op woensdag 6 december 2006 17:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van debunker eens op gast. Anders reageer je even inhoudelijk ook in plaats van alleen op reacties te reageren die jou niet aanstaan.
och met de bezuinigingen van de laatste tijd pakken die heren elk vlieguur dat ze pakken kunnenquote:Op donderdag 7 december 2006 11:32 schreef totsy het volgende:
[..]
Indeed, het zijn eigenlijk 'astrale levensvormen' uit een lang vervlogen tijdperk ( ik denk aaan Lemurie /Atlantis) die zich hier en nu kunnen manifesteren, doordat het polarisatieveld van onze aarde aan het veranderen is(Aquariustijdperk, en het bewustzijn van de aarde verhoogt .
Die dwaze F 16's jagen eigenlijk een spiritueel fenomeen achterna, en zij worden nou eens leuk voor het zotteke gehouden door deze astrale wezens ,![]()
Dus uieindelijk ben je geen fuck verder gekomen? Iemand met kennis en apparatuur heeft niks waargenomen en 2 hippies op de grond wel... was dus zonde van je tijd.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:07 schreef Starchild het volgende:
Vandaag uitgebreid gesproken met Lt. Kuipers van het air operational control station in Nieuw Milligen. Hier wordt het Nederlandse luchtruim in de gaten gehouden.
Eerder deze week ontving hij het rapport van de Zaltbommel "sighting".
Hij was bijzonder geinteresseerd en cooperatief.
Hij bevestigde dat er kisten van Volkel in de lucht waren en ook in de buurt van Zaltbommel en de Waal. De Lt. kon zich niet voorstellen dat er naverbranders gebruikt werden door de toestellen en is navraag gaan doen. Hij meldde uiteindelijk dat er geen bijzonderheden zij gelogd rond deze vluchten, Volkel zelf had hij nog niet ge-kontakt. Naverbranders worden gebruikt bij de start en in de vlucht wanneer er geaccelereerd moet worden.
Volgens de getuigen werd er geaccelereerd en voerden de vliegtuigen heftige manoeuvres uit.
Vanavond sprak ik beide getuigen "live" in Shoreline; zij zijn er beiden van overtuigd dat er naverbranders gebruikt werden om het 'lichtfenomeen' te achterhalen.
Een van de getuigen is bekend met het geluid van de F-16, ook wanneer de naverbrander gebruikt wordt. Zijn oordeel is duidelijk; beide vliegtuigen waren op jacht naar een fenomeen dat plotseling rechtsomkeert maakte.
Lt. Kuiper heeft geen nieuws, de getuigen zijn overtuigd.
Dat is uiteindelijk het resultaat van alle naspeuringen.
Het gesprek met de getuigen kan worden teruggeluisterd op www.ufoplaza.nl, uitzending 4 van "Shoreline". De uitzending wordt nog opgestuurd naar het AOCS.
Met dank aan het AOCS en beide getuigen; het blijft een bijzondere sighting.
Groet,
Jan Blei
Ik denk dat de getuige(n) een voor hen onverklaarbaar natuurkundig verschijnsel hebben waargenomen, zoals zovaak bij ufo-meldingen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:17 schreef totsy het volgende:
Een extra punt zou zijn , is missch het aan de bewuste piloten van de F 16's te vragen of zij zich herinneren of dat zij achter de ufo aangezeten hebben .
Mischien durven zij het niet te vertellen ,wat ze meegemaakt hebben , of wordt hen het zwijgen opgelegd .![]()
...zoals ....de planeet Venus in 't orangequote:Op vrijdag 8 december 2006 00:22 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ik denk dat de getuige(n) een voor hen onverklaarbaar natuurkundig verschijnsel hebben waargenomen, zoals zovaak bij ufo-meldingen.
Lijkt me niet dat die in beweging komt.. Zijn genoeg andere (natuurkundige) oorzaken denkbaar.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:28 schreef totsy het volgende:
[..]
...zoals ....de planeet Venus in 't orange![]()
Kijk, ik zou me kunnen verlagen tot jouw niveau....ow nee wacht...dat kan ik eigenlijk niet nee, zo laag kom ik nietquote:Op donderdag 7 december 2006 12:52 schreef huupia het volgende:
[..]
euhh, moet ik op alle posts gaan reageren? ik heb buiten fok ook nog een leven , ik wel![]()
jij behoort tot het exclusieve debunk cluppie wat hier op fok in elk topic over ufo's e.d de boel meteen naar beneden haalt, zonder dat je je in de feiten verdiept ( het robertson panel zou een goeie in je hebben gehad)
ontopic: ik wacht ff de andere getuiggenissen af , voordat ik men oordeel vel, ben vooral benieuwd naar de vliegbewegingen van de ufo , en of er meerdere waren die zich laten hebben verenigd als 1
die rode bollen worden de laatste tijd ook veel in engeland waargenomen
En hoe wil je erachter komen dat de luchtmacht met hun nieuwste toy aan het spelen is?quote:Op zondag 3 december 2006 23:39 schreef whizzer2250 het volgende:
[..]
juist, dus waarom moeten mensen gelijk maar conclusies trekken zonder te checken of de luchtmacht aan het spelen is met hun nieuwste toy?
Ik denk heel graag.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:24 schreef Originele_Naam het volgende:
Geloof je het zelf TS
quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:21 schreef tontorico het volgende:
[..]
En hoe wil je erachter komen dat de luchtmacht met hun nieuwste toy aan het spelen is?
Vragen?
als ze nou van deze kwaliteit een foto van een buitenaardse UFO maken, dan geloof ik het, maar guess what, dat gebeurd nooit, want die shit BESTAAT NIET!quote:Op zondag 3 december 2006 23:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Flares zijn ook de vuurballetjes die de vliegtuigen afvuren om de hittezoekende raketten die op hun afkomen te verwarren.
[afbeelding]
Maar flares gaan niet voor een vliegtuig uit
Maar die ufo's, die maken geen geluid , weet je . volledig geruisloos .quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:39 schreef tontorico het volgende:
Nee, straaljagers hebben een bekend geluid, dit was een hele harde en duidelijke trilling met geluid die we hoorden.
Ik heb al wel eens zulke verslagen van sightings gelezen, ja .quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:57 schreef tontorico het volgende:
Volgens mij maken allleen sommige UFO's geen geluid, maar andere daarentegen maken weer een klereherrie
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:01 schreef Dronaement het volgende:
Yep, momenteel is er een base-exercise bezig op VolkelHet streven is 2 waves van 10 en een wave van 8 kisten per dag, tot en met donderdag.
Kan iedereen dat ontvangen, of alleen jij? Want ik vind dergelijke dingen ook heel interessant om te beluisteren, maar ik kan me voorstellen dat dat niet 'open' staat voor iedereenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
(dus kan ik jou ook horen " tower " kan ik ontvangen)
311 SQN A/A
Voodoo 1, Snake....
Ze gingen achter 2 hostile contacts aan....
Magic...... en..en..en![]()
Was wel mooi om te horen![]()
ga maar naar het politiescannerts online topicquote:Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kan iedereen dat ontvangen, of alleen jij? Want ik vind dergelijke dingen ook heel interessant om te beluisteren, maar ik kan me voorstellen dat dat niet 'open' staat voor iedereen![]()
En waarom is zijn functie zo belangrijk? Ook bij de politie zijn de cursussen "UFO herkenning" en "paranormale vercshijnselen observeren" niet echt wijdverspreid..quote:
De" goden "zijn ook aards .quote:Op donderdag 21 december 2006 17:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En waarom is zijn functie zo belangrijk? Ook bij de politie zijn de cursussen "UFO herkenning" en "paranormale vercshijnselen observeren" niet echt wijdverspreid..
Ik zeg het nogmaals, onderzoek heeft aangetoond dat de UFO "sightings" bij dit soort beroepen (politie, piloten, etc) juist vaker te verklaren zijn als iets "aards"
pff ok, door mensen gemaakt, of begrepen natuursverschijnselen..quote:
jaquote:Op donderdag 21 december 2006 17:59 schreef The_stranger het volgende:
[..]
pff ok, door mensen gemaakt, of begrepen natuursverschijnselen..
quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:59 schreef merlin693 het volgende:
@ The_stranger,
heb jij die docus gezien over het ISS fenomeen?
Ik zeg het nogmaals, bron?quote:Op donderdag 21 december 2006 17:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En waarom is zijn functie zo belangrijk? Ook bij de politie zijn de cursussen "UFO herkenning" en "paranormale vercshijnselen observeren" niet echt wijdverspreid..
Ik zeg het nogmaals, onderzoek heeft aangetoond dat de UFO "sightings" bij dit soort beroepen (politie, piloten, etc) juist vaker te verklaren zijn als iets "aards"
Ik kan niet zo snel het onderzoek online vinden, maar het onderzoek in kwestie is van de heer Allen hynek. Hij heeft een onderzoek gedaan naar UFO sightings en heeft onder andere in dat onderzoek geschreven:quote:
Op deze link kun je wat meer lezen over dit geval.quote:"Surprisingly, commercial and military pilots appear to make relatively poor witnesses..."
Ook James Oberg heeft hier onderzoek naar gedaan (de eerste link is een artikel van hem.)quote:Het verwachtingspatroon van de piloten speelde waarschijnlijk ook een rol. In de communicatie horen we ze speculeren over welk vliegtuigtype ze zien. Ze verwachtten dat ze een luchtvaartuig waarnamen. Piloten zijn getraind om luchtvaartuigen in de lucht op te merken en te observeren, en deze lichtende brokstukken wekten de illusie van een passerend luchtvaartuig met lichten, zoals hierboven is beschreven.
Ik heb het ook niet over sightings opzich. Dat staat geheel los van mijn opmerking.verhaal. Waar ik het over heb is dat vaak er extra gewicht gegeven wordt aan een sighting van een piloot of een astronaut, terwijl, ondermeer, Hynek onderzocht heeft dat deze groep mensen juist vaker de plank missloegen dan andere melders.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:50 schreef Starchild het volgende:
Er bestaat geen expertise op het waarnemen van UFO's Stranger en over aliens gaat het niet bij UFO's. Stick to the facts, een UFO is een niet geidentificeerd vliegend object, niet meer en niet minder. Hynek heeft voldoende duidelijk gemaakt dat het fenomeen an sich (zonder de link met buitenaards of wat dan ook) serieus wetenschappelijk onderzoek verdient.
Er zijn teveel serieuze waarnemingen om het materiaal onder het vloermatje te vegen.
Wie dat niet wil zien, is of bevooroordeeld of heeft geen studie van de bronnen gemaakt.
Pilotenlink: http://www.ufoevidence.or(...)teinPilotCatalog.pdf
ik geloof daar vrij weinig van.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over sightings opzich. Dat staat geheel los van mijn opmerking.verhaal. Waar ik het over heb is dat vaak er extra gewicht gegeven wordt aan een sighting van een piloot of een astronaut, terwijl, ondermeer, Hynek onderzocht heeft dat deze groep mensen juist vaker de plank missloegen dan andere melders.
Juist mensen met een gespecialiseerde opleiding, zeker op het gebied van vliegend spul, zullen mogelijk met verkeerde veronderstellingen naar een "ufo" kijken en zodanig geen feitelijk rapport uitbrengen, maar een rapport wat gebaseerd is op hun belevingswereld. Dit maakt hun sightings dus minder betrouwbaar, zowel voor UFO-onderzoekers als un tegenpool, de skeptics.
Piloten worden voor en tijdens hun opleiding oa getest op hun beoordelingsvermogen, ze moeten snel en zonder stressquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Juist mensen met een gespecialiseerde opleiding, zeker op het gebied van vliegend spul, zullen mogelijk met verkeerde veronderstellingen naar een "ufo" kijken en zodanig geen feitelijk rapport uitbrengen, maar een rapport wat gebaseerd is op hun belevingswereld. Dit maakt hun sightings dus minder betrouwbaar, zowel voor UFO-onderzoekers als un tegenpool, de skeptics.
En dit alles zegt niets over het herkennen van een UFO of wel een "aards" fenomeen. Geloof me, ik kan het wetenquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:10 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Piloten worden voor en tijdens hun opleiding oa getest op hun beoordelingsvermogen, ze moeten snel en zonder stress
een goede analyse kunnen maken en in soms seconden de juiste beslissing nemen, de meeste mensen raken in die situaties het overzicht kwijt en kunnen zich niet meer concentreren en herinneren wat er precies gebeurd is.
Van bv driehonderd aanmeldingen in de voorselectie voor een opleiding piloot komen er vaak maar enkelen door de keuringen en dan heb ik het over drie of minder.
Dat maakt hun een van de weinige die door deze psychologische testen heen komen, neemt niet weg dat er wel eens een verkeerde beslissing genomen wordt maar is vaak ook te wijten aan een combinatie van verschillende factoren zoals storingen van elektronica of verkeerde info van de vluchtleiding.
In mijn ogen zijn deze mensen beter getraind dan wie ook, de besten worden in de VS dan ook vaak astronaut.
Ik verwijs naar een eerder post van me:quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:50 schreef Starchild het volgende:
Kom maar met je bronnen Stranger.
Graag links naar de juiste site en auteur plus CV + bronvermelding en alinea aanduiding.
Je voert de discussie niet zuiver: "geloof me, ik kan het weten" valt voor de lezer niet te controleren. Dat soort kretologie kun je beter buiten de discussie laten.
OK, probeer het nog een keer...quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:05 schreef Starchild het volgende:
Dan wordt het tijd dat je wat pilotenbronnen gaat bestuderen:
http://www.ufoevidence.or(...)teinPilotCatalog.pdf
http://www.narcap.org/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
Ok jij bent dus piloot, vertel mij dan eens wat de volgorde van freqenties van startup tot aan departure is, en wat de namen van de daarbij behoordende ATC's zijn???quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik verwijs naar een eerder post van me:
Luchtmacht achtervolgt UFO bij Zaltbommel
Verder bedoel ik met "geloof me, ik kan het weten", dat ik in al die cursussen, opleidingen en boeken die ik gehad heb, geen enkele aandcht is besteed aan het herkennen van UFO's en ja, ik ben dus piloot...
121.975 (delivery)quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:45 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ok jij bent dus piloot, vertel mij dan eens wat de volgorde van freqenties van startup tot aan departure is, en wat de namen van de daarbij behoordende ATC's zijn???
Gaat je geen donder aan, maar het is niet de KLS, niet de NLS, het zat op Lelystad (EHLE) voordat het in 2000 ongeveer failliet gingquote:En welke bij welke luchtvaartschool jij dan je opleiding hebt gevolgd
Goed plan, zou je eens vaker moeten doen...quote:think before you akt.........
quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
121.975 (delivery)
121.700 of 121.800, afhankelijk van je parkeer positie (ground)
118.100, 119.22, 118.95 Tower, welke er voor die baan in gebruik is
119.05 of 121.200 departure, afhankelijk van je SID
125.75, 123.85 134,375 voor A'dam radar, west, noord en zuid/oost
meer nodig, of ben ik geslaagd?
[..]
Gaat je geen donder aan, maar het is niet de KLS, niet de NLS, het zat op Lelystad (EHLE) voordat het in 2000 ongeveer failliet ging
[..]
Goed plan, zou je eens vaker moeten doen...
Hij stelde zich skeptisch op t.o.v. mijn claims, en dat kunnen we allemaal wel waarderen.. Het is alleen dat hij in dit geval in het ongelijk staat.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
You totally pwned him, want je snapt toch wel dat hij je voor het blok probeerde te zetten he
![]()
Kijk die frequenties, kan je natuurlijk gewoon op internet op zoeken, ik had het iets ingewikkelder kunnen makenquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
121.975 (delivery)
121.700 of 121.800, afhankelijk van je parkeer positie (ground)
118.100, 119.22, 118.95 Tower, welke er voor die baan in gebruik is
119.05 of 121.200 departure, afhankelijk van je SID
125.75, 123.85 134,375 voor A'dam radar, west, noord en zuid/oost
meer nodig, of ben ik geslaagd?
[..]
Gaat je geen donder aan, maar het is niet de KLS, niet de NLS, het zat op Lelystad (EHLE) voordat het in 2000 ongeveer failliet ging
[..]
Goed plan, zou je eens vaker moeten doen...
Zwakke return...quote:
Daar heb je gelijk in, ik realiseerde me het pas nadat ik het geplaatst had, vandaar ik het ook ingewikkelder had kunnenquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:45 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zwakke return...
Zeker omdat je hem een vraag stelt, hij daar antwoord op geeft en je daarna de zin van je eigen vraag ontkracht door te zeggen dat het toch wel op Internet te vinden is.
We wachten afquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:19 schreef Starchild het volgende:
Back to bussiness; binnen afzienbare tijd verschijnt een fraaie bewerking van het COMETA rapport. Het betreft een document van de Franse overheid waar wetenschappers van naam aan mee hebben gewerkt.
Wie nog mocht twijfelen aan de relaiteit van het UFO fenomeen daag ik uit dit document door te nemen, kennis wordt opgebouwd door kennis te nemen van het oerdegelijke werk van anderen.
Het is simpel van alles en nog wat te roepen vanuit je eigen geloof of overtuiging, het is wat anders je te verdiepen in een fenomeen en op basis van weloverwogen keuzes (na het doorwroeten van wetenschappelijk verantwoord werk) tot aangepaste aannames te komen.
Ja weet ik, dat rapport is overal te vinden. Maar wat is nou de fraaie bewerking welke binnen afzienbare tijd zal verschijnen ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:25 schreef Starchild het volgende:
Chaos; het COMETA rapport is op verschillende sites al te lezen, zoek gewoon met google en je komt het tegen. Er komt nu alleen een fraai vormgegeven versie.
Het rapport dateert van 1999 en heeft veel te weinig aandacht gehad van de media, die focussen liever op Big Brother, glazen huizen en meer dan van dat soort bull shit.
Maar wie doet de bewerking ? en waarom ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:29 schreef Starchild het volgende:
Daar wordt de laatste hand aan gelegd.
Ik laat wel weten waar en wanneer het te lezen valt.
op www.ufowijzer kan je de vertaalde versie lezen van paul harmarns. wel handig omdat de meeste mensen de franse taal niet bijzonder machtig zijn. mezelf incluisquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:25 schreef Starchild het volgende:
Chaos; het COMETA rapport is op verschillende sites al te lezen, zoek gewoon met google en je komt het tegen. Er komt nu alleen een fraai vormgegeven versie.
Het rapport dateert van 1999 en heeft veel te weinig aandacht gehad van de media, die focussen liever op Big Brother, glazen huizen en meer dan van dat soort bull shit.
wat valt er nou fraai te bewerken aan een bestaand rapportquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:28 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja weet ik, dat rapport is overal te vinden. Maar wat is nou de fraaie bewerking welke binnen afzienbare tijd zal verschijnen ?
Kul. AOCS wijst al decennia standaard door naar Defensie Voorlichting, zoals elk militair onderdeel doet.quote:Op zondag 3 december 2006 23:42 schreef Starchild het volgende:
Die verwijzen door naar de MIVD, die zwijgen vervolgens.
De verkeersleiding gaat daar niet over, zeker die op Volkel niet. "Jagen" op ongeīdentificeerde kisten is het domein van de gevechtsleiders (en NIET de verkeersleiders) op AOCS NM.quote:Op zondag 3 december 2006 23:53 schreef Starchild het volgende:
Blijkbaar werk je op Volkel bij de verkeersleiding; het ligt dus voor de hand je te vragen of de kisten wel eens jagen op niet geidentificeerde objecten. Is dat classified?
Of uit pure balorigheid.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:46 schreef Starchild het volgende:
Rabarber King; twee jaar terug eerder kontakt met het AOCS gehad en toen een telefoonnummer van de MIVD gekregen, misschien bij uitzondering of per ongeluk, wie zal het zeggen.
Ik spreek uit eigen ervaring.
herhaal je vraag eens in normaal nederlands, dan weten we wat je bedoeldquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:48 schreef merlin693 het volgende:
als je dat claimed moet je verklaren !
Niet-geīdentificeerde vliegende objecten voeren geen transponder. Daarom geeft defensie deze 'UFO meldingen' door aan de Gevechtsleiding, die verantwoordelijk is voor de bewaking van ons luchtruim en radarsystemen heeft, waarmee zij niet afhankelijk is van de transponders, waardoor zij een groter zichtveld hebben dan MilATCC. De Gevechtsleiding is een onderdeel van het AOCS NM (= Air Operations Control Station Nieuw Milligen). Het AOCS Nieuw Milligen (ook wel Garderen) is het luchtoperationele commando- en controlestation van de KLu (= Koninklijke Luchtmacht). Het AOCS bewaakt en verdedigt het luchtruim van Nederland en de NAVO, en beveiligt het militaire en (een deel van het) burgerluchtverkeer. De gevechtsleiding van de KLu wordt gevormd door het in een bunker gevestigde 710 (CRC) Squadron (roepnaam BANDBOX). Eventuele onderscheppingen (van bv. UFO's) door jachtvliegtuigen worden vanuit het CRC (= Control and Reporting Center) geleid. Er volgt dan een QRA (= Quick Reaction Alert), waarbij twee F-16's worden gescrambled. De QRA-taak rouleerde in het verleden over alle vliegbases die over F-16's beschikten. Vanaf januari 2005 zou de Vliegbasis Leeuwarden nog de enige basis in Nederland zijn met een QRA-taak.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:06 schreef RabarberKing het volgende:
[..]
De verkeersleiding gaat daar niet over, zeker die op Volkel niet. "Jagen" op ongeīdentificeerde kisten is het domein van de gevechtsleiders (en NIET de verkeersleiders) op AOCS NM.
lijkt mij niet echt handig om vanuit leeuwarden het nederlandse luchtruim te moeten verdedigen. beetje centraler gelegen plaats zou een stuk sneller zijn.quote:Op zondag 31 december 2006 12:21 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Niet-geīdentificeerde vliegende objecten voeren geen transponder. Daarom geeft defensie deze 'UFO meldingen' door aan de Gevechtsleiding, die verantwoordelijk is voor de bewaking van ons luchtruim en radarsystemen heeft, waarmee zij niet afhankelijk is van de transponders, waardoor zij een groter zichtveld hebben dan MilATCC. De Gevechtsleiding is een onderdeel van het AOCS NM (= Air Operations Control Station Nieuw Milligen). Het AOCS Nieuw Milligen (ook wel Garderen) is het luchtoperationele commando- en controlestation van de KLu (= Koninklijke Luchtmacht). Het AOCS bewaakt en verdedigt het luchtruim van Nederland en de NAVO, en beveiligt het militaire en (een deel van het) burgerluchtverkeer. De gevechtsleiding van de KLu wordt gevormd door het in een bunker gevestigde 710 (CRC) Squadron (roepnaam BANDBOX). Eventuele onderscheppingen (van bv. UFO's) door jachtvliegtuigen worden vanuit het CRC (= Control and Reporting Center) geleid. Er volgt dan een QRA (= Quick Reaction Alert), waarbij twee F-16's worden gescrambled. De QRA-taak rouleerde in het verleden over alle vliegbases die over F-16's beschikten. Vanaf januari 2005 zou de Vliegbasis Leeuwarden nog de enige basis in Nederland zijn met een QRA-taak.
Hoezo die dingen vliegen met naverbranders aan ruim 2000km/uur dan ben je er zo, bovendien werken ze internationaal dus ook duitsland en belgie worden ingezet als het moet, hier een voorbeeld van een QRA scramble,quote:Op zondag 31 december 2006 12:28 schreef huupia het volgende:
[..]
lijkt mij niet echt handig om vanuit leeuwarden het nederlandse luchtruim te moeten verdedigen. beetje centraler gelegen plaats zou een stuk sneller zijn.
Is leuk als je franse taal beheerst, maar dat valt voor vele niet echt mee denk ik....quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:53 schreef Marietje_34 het volgende:
Dit zag ik gister op NU.nl, en dat is dan wel weer apart, dat deze rapporten worden vrij gegeven:
Frankrijk publiceert UFO-archief
Uitgegeven: 29 december 2006 16:50
Laatst gewijzigd: 29 december 2006 16:52
PARIJS - Het Franse ruimtevaartagentschap CNES gaat zijn archief over vermeende waarnemingen van vliegende schotels publiceren op het internet. De database is waarschijnlijk vanaf januari of februari te raadplegen op de website van de organisatie.
Dat heeft een woordvoerder vrijdag gezegd.
Volgens de zegsman bevat de database rond de 6000 verslagen over circa 1600 incidenten in de afgelopen dertig jaar. De namen van de mensen die de waarnemingen hebben gemeld, worden niet gepubliceerd om te voorkomen dat zij het mikpunt worden van pesterijen.
tuurlijk zijn ze snel, maar bv vanuit utrecht zouden ze nog sneller alle plekken in het land kunnen bereiken als de minuten tellen.quote:Op zondag 31 december 2006 12:37 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Hoezo die dingen vliegen met naverbranders aan ruim 2000km/uur dan ben je er zo, bovendien werken ze internationaal dus ook duitsland en belgie worden ingezet als het moet, hier een voorbeeld van een QRA scramble,
QRA scramble
Leeuwarden, 2 December 2006
Vanmiddag rond half 5 zijn de 2 QRA F-16's vanaf Leeuwarden weer gealarmeerd.
Dit was omdat een Boeing 737-700 van EasyJet geen contact meer had met de verkeersleiding, dit vliegtuig was opweg naar Engeland.
De F-16's zijn met volle pot vertrokken, het vliegtuig was op grote afstand van Leeuwarden.
Toen eenmaal de F-16's vlogen was het contact al hersteld en hebben de piloten een training gevlogen.
De F-16's zijn weer geland op Vliegbasis Leeuwarden.
bron
http://www.milspotters.nl/index.php?pagina=nieuwsread&id=43
ps je kan op deze pagina trouwens ook de opname horen
ik neem aan dat er ijverige ufo onderzoekers zijn , die de boel vertalen naar het engels of nederlands.quote:Op zondag 31 december 2006 12:47 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Is leuk als je franse taal beheerst, maar dat valt voor vele niet echt mee denk ik....
Misschien hebben ze nog een adviseur nodig bij de Luchtmacht, ff serieus, er zijn afspraken over gemaakt maar Nederland is een klein land en binnen een paar minuten ben je van A naar B en als het echt uit de hand dreigt te lopen worden er vanaf Volkel ook nog 2 f-16's gereed gemaakt, bovendien staan er in Duitsland en Belgie ook nog f-16's klaar om eventueel te helpen, en hebben wij ook nog gewapende heli's zoals de Apache uitgerust met ATAS (Air-to-air Stinger).quote:Op zondag 31 december 2006 13:12 schreef huupia het volgende:
[..]
tuurlijk zijn ze snel, maar bv vanuit utrecht zouden ze nog sneller alle plekken in het land kunnen bereiken als de minuten tellen.
Kwestie van geluid. Soesterberg ligt redelijk in het midden des lands, maar teveel mensen klagen over het geluid, vandaar (ondermeer) Leeuwarden.quote:Op zondag 31 december 2006 12:28 schreef huupia het volgende:
[..]
lijkt mij niet echt handig om vanuit leeuwarden het nederlandse luchtruim te moeten verdedigen. beetje centraler gelegen plaats zou een stuk sneller zijn.
dat klopt, alleen is dat wel genoemd in de vele topics.quote:Op zondag 31 december 2006 20:58 schreef squealmaster het volgende:
Wat ik bij alle discussies mis, zijn de lagen waarin je moet kijken als je het over een onderwerp hebt. Wat ik daar mee bedoel is, dat niet alle informatie voor "ons" burgers is weggelegd. Onderwerpen die in de mainstreammedia wordt behandelt, wordt behandeld op ons" ingeburgerd" niveau. M.a.w. ufo's zijn nog niet aan de orde van de dag. Naarmate er meer verschijningen zullen plaatsvinden, zal de mainstreammedia erook niet omheen kunnen. Het trieste is dat er nog veel meer informatie "ligt", maar die niet bestemd is voor alle lagen van de bevolking. Zo zie je maar weer hoe "onwetend" we worden gehouden, want er is natuurlijk veel meer gaande tussen hemel en aarde ! (....and beyond !)
Helaas komen we dan weer bij diegene die de touwtjes in handen hebben in dit menselijke web.
Die schurken zitten over de hele wereld verspreid en runnen hier de show op aarde.
Een nog iets serieuzer antwoord: die vliegbasis bij Utrecht is er, of eigenlijk: was er. Soesterberg moet echter dicht. Officieel als bezuiniging, feitelijk vanwege de geluidshinderklachten uit de omgeving van diverse DINKYs.quote:Op zondag 31 december 2006 13:46 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Misschien hebben ze nog een adviseur nodig bij de Luchtmacht, ff serieus, er zijn afspraken over gemaakt maar Nederland is een klein land en binnen een paar minuten ben je van A naar B en als het echt uit de hand dreigt te lopen worden er vanaf Volkel ook nog 2 f-16's gereed gemaakt, bovendien staan er in Duitsland en Belgie ook nog f-16's klaar om eventueel te helpen, en hebben wij ook nog gewapende heli's zoals de Apache uitgerust met ATAS (Air-to-air Stinger).
Ik kan je geruststellen: UFOs zijn ook in de dagelijkse praktijk van de luchtmacht niet aan de orde van de dag. Althans: niet in de vorm die jij bedoelt. UFOs zijn in luchtmachttaal gewoon (nog) niet geīdentificeerde toestellen, en dat ziet een gevechtsleider de hele dag. Taak is om ze zo snel mogelijk WEL te identificeren, en daarbij kan het nodig zijn om toestellen van de QRA er op af te sturen (of toestellen die toevalllig in de buurt zijn vanwege een oefening). Maar ik kan me geen enkel incident herinneren waarin Nederlandse toestellen achter jouw soort UFOs hebben gezeten, alles wat er gezien werd bleek achteraf (dus na de onderschepping) een perfect logische verklaring te hebben. Van de Belgische luchtmacht is wel een dergelijk incident bekend, ergens begin jaren 90, en daar is men altijd open over geweest. Maar er wordt niemand onwetend gehouden over dit soort incidenten, als je er geen atnwoord over krijgt dan is dat simpelweg omdat de Luchtmacht het ook niet weet.quote:Op zondag 31 december 2006 20:58 schreef squealmaster het volgende:
Wat ik bij alle discussies mis, zijn de lagen waarin je moet kijken als je het over een onderwerp hebt. Wat ik daar mee bedoel is, dat niet alle informatie voor "ons" burgers is weggelegd. Onderwerpen die in de mainstreammedia wordt behandelt, wordt behandeld op ons" ingeburgerd" niveau. M.a.w. ufo's zijn nog niet aan de orde van de dag. Naarmate er meer verschijningen zullen plaatsvinden, zal de mainstreammedia erook niet omheen kunnen. Het trieste is dat er nog veel meer informatie "ligt", maar die niet bestemd is voor alle lagen van de bevolking. Zo zie je maar weer hoe "onwetend" we worden gehouden, want er is natuurlijk veel meer gaande tussen hemel en aarde ! (....and beyond !)
Helaas komen we dan weer bij diegene die de touwtjes in handen hebben in dit menselijke web.
Die schurken zitten over de hele wereld verspreid en runnen hier de show op aarde.
Ik heb een hele tijd toegang gehad tot dergelijke info, en ik kan je vertellen dat daar geen enkel bovennatuurlijk/buitenaards geval tussen heeft gezeten. Wel natuurfenomenen en (soms geclassificeerde) vluchten van vliegtuigen. Zo zijn we wel eens een avond druk geweest met verontruste telefoontjes beantwoorden over een lichtverschijnsel dat gewoon een planeet bleek te zijn.quote:Op zondag 31 december 2006 21:03 schreef huupia het volgende:
[..]
ben iig met je eens dat de meeste ufo cases gewoon top secret blijven, alleen toegankelijk voor een bepaalde laag in de hierarchie.
schokkendquote:Op maandag 1 januari 2007 15:59 schreef DizzyDizzer het volgende:
Voor alle ontkenners, of de grote hoeveelheid mensen hier die graag UFO's belachelijk maken, hoe zit het met astronaut Gordon Cooper?
Een clip uit de docu 'Out of the blue'
http://video.google.nl/videoplay?docid=-984248716561935916&q=gordon+cooper+ufo
De hele docu:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5594744703753734741&q=out+of+the+blue
Een van de beste UFO documentaires ooit gemaakt. Hier heeft geen ontkenner iets tegenin te brengen.
http://www.space.com/sciencefiction/phenomena/cooper.htmlquote:Op maandag 1 januari 2007 16:32 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Wat nu? Nu ben jij stil, dat nu.
Ook al gelooft hij wel in aliens en "vliegende schotels" , hij ontkent ze in dat geval gezien te hebben.quote:ioneering astronaut Gordon Cooper denies being the first astronaut to see a UFO while in orbit, but stands by his reports of a strange encounter over Germany in the 1950s.
Cooper flatly denied the long-standing claim, repeated over the years by various authors including UFOlogical saints Allen Hynek and Jacques Valley, that he saw a greenish object with a red tail move past his Mercury 9 spacecraft in 1963.
"No, somebody made a lot of money selling … lies on that one," Cooper, the sixth American in space, told Art Bell on the syndicated "Coast to Coast" talk radio show Thursday night. "It was totally untrue, sorry to say."
Hij heeft iets gezien wat hij niet kan plaatsen, en daar is een heel verhaal omheen verzonnen. Hij vond het zelf geen indicatie dat het buitenaards zou zijn, hij herkende het alleen niet.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:51 schreef DizzyDizzer het volgende:
Nee, hij heeft een UFO gezien en verteld hierover in de clip, gewoon even kijken.
Wat is dat toch met jullie ontkenners dat jullie reageren op dingen waarvan je niet eens weet waar je op reageert? Het lijkt wel alsof je geprogrammeerd bent, alsof je denkt van "o, Grodon Cooper, dat was die link" want je hebt blijkbaar nog steeds die videoclip niet bekeken, wat hij heeft het toch echt over een "typical saucer shaped object" die intelligent vlieggedrag vertoont wat volgens hem wel buitenaards moet zijn. Of versta je geen Engels? Als je vervolgens de rest van de documentaire gaat bekijken dan weet je wel beter. Die quote van die website van je heeft hier niets mee te maken. Dus neem in het vervolg aub de moeite om bepaalde links te bekijken voordat je er op reageert, dat is wel zo verstandig.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hij heeft iets gezien wat hij niet kan plaatsen, en daar is een heel verhaal omheen verzonnen. Hij vond het zelf geen indicatie dat het buitenaards zou zijn, hij herkende het alleen niet.
jajaquote:Op maandag 1 januari 2007 17:32 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jullie ontkenners dat jullie reageren op dingen waarvan je niet eens weet waar je op reageert? Het lijkt wel alsof je geprogrammeerd bent, alsof je denkt van "o, Grodon Cooper, dat was die link" want je hebt blijkbaar nog steeds die videoclip niet bekeken, wat hij heeft het toch echt over een "typical saucer shaped object" die intelligent vlieggedrag vertoont wat volgens hem wel buitenaards moet zijn. Of versta je geen Engels? Als je vervolgens de rest van de documentaire gaat bekijken dan weet je wel beter. Die quote van die website van je heeft hier niets mee te maken. Dus neem in het vervolg aub de moeite om bepaalde links te bekijken voordat je er op reageert, dat is wel zo verstandig.
Bijzonder weinig ja. Wie ogen heeft om te zien en oren heeft om te luisteren kan na het zien van een aantal goede documentaires niet langer ontkennen dat het UFO fenomeen een realiteit is. Maar helaas als het om dit soort dingen gaat zijn er opeens een hoop mensen ziende blind en horende doof. En dat is nou net wat de ondergang kan worden van de mensheid. Het is heel ongezond gedrag.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:00 schreef huupia het volgende:
ik heb tal van docu's gepost in de diverse topics waarin genoeg bewijs wordt geleverd voor het bestaan van intelligent bestuurde ufo's.
je kan de skeppies toch niet overtuigen dizzer.
ik denk dat het een soort angst voor het onbekende is ofzo, met rationeel denken heeft het iig weinig te maken.
Wat probeer je nou eigenlijk te melden met je "wat nu"? Probeer je aan te geven dat je met de bek vol tanden staat(/zit)? Geeft niet, in het begin doet het even pijn maar het went.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:02 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
jaja
laten we voor arguments sake aannemen dat deze meneer een UFO heeft gezien. laten we dat idee omhelzen. en dan nogmaals... wat nu?
Op zich is dat wel een leuke opmerking, ik heb nl. altijd het idee dat 'believers' bang zijn dat het leven minder spannend of avontuurlijk is dan ze zouden verwachten en daarom aan verhaaltjes vastklampen.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:00 schreef huupia het volgende:
ik denk dat het een soort angst voor het onbekende is ofzo, met rationeel denken heeft het iig weinig te maken.
Geloven doe je in de kerk, huupia en ik houden ons bezig met feiten over oa UFO's, wil je er over mee praten of niet?quote:Op maandag 1 januari 2007 18:08 schreef ChOas het volgende:
[..]
Op zich is dat wel een leuke opmerking, ik heb nl. altijd het idee dat 'believers' bang zijn dat het leven minder spannend of avontuurlijk is dan ze zouden verwachten en daarom aan verhaaltjes vastklampen.
Met rationeel denken heeft het in ieder geval niets te maken.
de topics over ufo's die ik heb gezien lijken voornamelijk tot doel te hebben erachter te komen of de sighting 'echt' is geweest. ik vind de vraag van 'wat nu' in deze context ook wel te rechtvaardigen; wat nou als het inderdaad een echte ufo was (waar we dan voor de aardigheid een buitenaards ruimteschip van maken)? nou wat dan?quote:Op maandag 1 januari 2007 18:07 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Wat probeer je nou eigenlijk te melden met je "wat nu"? Probeer je aan te geven dat je met de bek vol tanden staat(/zit)? Geeft niet, in het begin doet het even pijn maar het went.
Kom maar op met je feiten dan.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:10 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Geloven doe je in de kerk, huupia en ik houden ons bezig met feiten over oa UFO's, wil je er over mee praten of niet?
Ok, reageer jij dan maar op astronaut Cooper en de link die ik heb gegeven...quote:
Prima, ga ik tijd in steken.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:12 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Ok, reageer jij dan maar op astronaut Cooper en de link die ik heb gegeven...
Als je dan ook meteen de rest van de documentaire bekijkt, zou wel zo prettig praten anders weet je niet waar ik het over heb.
ik heb me in het verleden wel eens verdiept in het fenomeen vliegende schotels / buitenaards leven. het zou best kunnen zijn dat er zoiets bestaat. misschien is een klein deel van het materiaal dat er is ook wel werkelijk authentiek. van het merendeel dat officieel onderzocht is, is komen vast te staan dat het fake is, danwel iets anders dan een ruimteschip.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:12 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Als je dan ook meteen de rest van de documentaire bekijkt, zou wel zo prettig praten anders weet je niet waar ik het over heb.
Zeg dat dan eerder. Het doel van dit soort topics is mensen informeren, hetzelfde als 'normale' nieuwsberichten. Maar het heeft extra als doel om onwetende mensen te informeren, die totaal niet op de hoogte ervan zijn of die simpelweg niet beter kunnen weten door een gebrek aan kennis. Dat is de belangrijkste reden waarom de docu's worden gemaakt en waarom ze in de vorm van links op forums worden gezet. Als ik een doel moet verzinnen is dat: het openbreken van de doofpot wat alleen kan gebeuren als genoeg mensen weten dat de waarheid al lang voor ze verborgen wordt gehouden (over de vraag of wij bezocht worden door buitenaards intelligent bezoek, dat is bijvoorbeeld een feit dat bewust door overheden wordt verzwegen) zodat er meer actie komt.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:10 schreef GlimVlinder het volgende:
de topics over ufo's die ik heb gezien lijken voornamelijk tot doel te hebben erachter te komen of de sighting 'echt' is geweest. ik vind de vraag van 'wat nu' in deze context ook wel te rechtvaardigen; wat nou als het inderdaad een echte ufo was (waar we dan voor de aardigheid een buitenaards ruimteschip van maken)? nou wat dan?
met andere woorden; wat is het idee achter dit soort topics? ik begrijp dat namelijk echt niet, behalve puur tijdverdrijf. het is heus niet dat je door zo'n topic opeens 'de waarheid' te weten komt, of dat je door zo'n topic opeens marsmannetjes bij je op bezoek krijgt.
is het gewoon puur tijdverdrijf?
dit is een oprechte vraag, het zou aardig zijn als ik er een normaal antwoord op krijg. dank
deze meneer is niet de enige.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:02 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
jaja
laten we voor arguments sake aannemen dat deze meneer een UFO heeft gezien. laten we dat idee omhelzen. en dan nogmaals... wat nu?
Wat heeft een studie natuurkunde te maken met de onderwerpen die op dit forum worden besproken? Leg mij dat eens uit. Waarom zou je wat voor wetenschappelijke studie dan ook gevolgt moeten hebben om uitgerekend op een subforum als deze te kunnen discussieren? Dat is pas een drogreden en onzin. Succes met het kijken van de documentaire, een van de beste als het gaat om UFO's.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:14 schreef ChOas het volgende:
[..]
Prima, ga ik tijd in steken.
Als jij dan belooft even tijd te steken in een normale wetenschappelijke studie. Natuurkunde ofzo. Zodat we over een paar jaar op een wetenschappelijk vlak met elkaar kunnen spreken zonnder stromannen, drogredenen en andere onzin waar ik hier continu doodziek van word.
hahaha, met je " reverse psychology" hoef je niet bij mij aan te komen.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:08 schreef ChOas het volgende:
[..]
Op zich is dat wel een leuke opmerking, ik heb nl. altijd het idee dat 'believers' bang zijn dat het leven minder spannend of avontuurlijk is dan ze zouden verwachten en daarom aan verhaaltjes vastklampen.
Met rationeel denken heeft het in ieder geval niets te maken.
dat het een feit is dat we worden bezocht door buitenaards wezen staat voor mij in ieder geval niet vast. ik denk ook dat het lastig is om zonder erg hard bewijs een grote groep mensen te overtuigen. iedereen weet immers dat in ieder geval het grootste deel van de filmpjes die op internet is te vinden over ufo's , de getoonde beelden op een andere manier verklaard kunnen worden dan dat het een ufo is (fake, weerballon, etc). daardoor zal welk filmpje dan ook nooit erg overtuigend zijn voor de kritische kijker. er zal dan toch meer bewijs moeten zijn. het lijkt me niet dat dit soort topics veel mensen overtuigd. alhoewel filmpjes kijken altijd wel leuk blijft natuurlijkquote:Op maandag 1 januari 2007 18:16 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Zeg dat dan eerder. Het doel van dit soort topics is mensen informeren, hetzelfde als 'normale' nieuwsberichten. Maar het heeft extra als doel om onwetende mensen te informeren, die totaal niet op de hoogte ervan zijn of die simpelweg niet beter kunnen weten door een gebrek aan kennis. Dat is de belangrijkste reden waarom de docu's worden gemaakt en waarom ze in de vorm van links op forums worden gezet. Als ik een doel moet verzinnen is dat: het openbreken van de doofpot wat alleen kan gebeuren als genoeg mensen weten dat de waarheid al lang voor ze verborgen wordt gehouden (over de vraag of wij bezocht worden door buitenaards intelligent bezoek, dat is bijvoorbeeld een feit dat bewust door overheden wordt verzwegen) zodat er meer actie komt.
Voor mij wel.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:20 schreef GlimVlinder het volgende:
[..]
dat het een feit is dat we worden bezocht door buitenaards wezen staat voor mij in ieder geval niet vast.
Je hebt het over vage fimpjes, ik meng mij in dit topic met een top documentaire waarbij het niet gaat om vage filmpjes maar om heel andere dingen, echte bewijzen. Waarom wil je er niks van weten? Ga alsjeblieft die documentaire bekijken.quote:ik denk ook dat het lastig is om zonder erg hard bewijs een grote groep mensen te overtuigen. iedereen weet immers dat in ieder geval het grootste deel van de filmpjes die op internet is te vinden over ufo's , de getoonde beelden op een andere manier verklaard kunnen worden dan dat het een ufo is (fake, weerballon, etc). daardoor zal welk filmpje dan ook nooit erg overtuigend zijn voor de kritische kijker. er zal dan toch meer bewijs moeten zijn. het lijkt me niet dat dit soort topics veel mensen overtuigd. alhoewel filmpjes kijken altijd wel leuk blijft natuurlijk![]()
![]()
Sinds wanneer geloof jij NASA mensen dizzer22.quote:Op maandag 1 januari 2007 18:12 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
DizzyDizzer is de naam. Kan jij normaal antwoord geven en je gewoon met de discussie bezig houden of ben je een beetje paranoīde?quote:Op maandag 1 januari 2007 20:27 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Sinds wanneer geloof jij NASA mensen dizzer22.
De discussie is "Luchtmacht achtervolgt UFO bij Zaltbommel" ,Nee hoor ik ben niet paranoīde ik geloof niet in Chemtrails.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:15 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
DizzyDizzer is de naam. Kan jij normaal antwoord geven en je gewoon met de discussie bezig houden of ben je een beetje paranoīde?
offtopic: Kijk eens in de van Dale naar het woord paranoīde. Hoe gaat dit samen met chemtrails? Achtervolgen chemtrails mensen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:59 schreef awesomedude het volgende:
[..]
De discussie is "Luchtmacht achtervolgt UFO bij Zaltbommel" ,Nee hoor ik ben niet paranoīde ik geloof niet in Chemtrails.
Hahahahahahaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:36 schreef huupia het volgende:
weer een ufo gesignaleerd op de luchthaven in chigaco. meerdere getuigen.![]()
officiele instanties zeggen dat het waarschijlijk een weer fenomeen was.
getuigen zagen duidelijk een disk zweven die ff later als een gek weg accelereerde.(weerfenomeen my ass)
de debunkers staan alweer te trappelen
zie frontpage http://www.chicagotribune(...)mn?coll=chi-news-hed
Ik vraag mij af waarom dit soort reacties worden toegestaan op dit forum. Kunnen ze bij fok geen speciaal subforum voor kiddies maken waar ze elkaar voor de lol mogen beledigen en belachelijk maken zonder moderators? Ben bang dat als ik weer een keer precies hetzelfde zo terug reageer dat ik dan meteen een waarschuwing krijg. Zo gaat dat tegen alle logica in hier heb ik gezien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:49 schreef Bombardier het volgende:
[..]
HahahahahahaJij weet direct zeker dat het een buitenaards object was.
Jij moet een ufo op je verjaardag vragen. Of sterker nog, je naam erin veranderen.![]()
jij moet lekker in de ballenbak gaan spelen met je simpele reacties.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:49 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Jij moet een ufo op je verjaardag vragen. Of sterker nog, je naam erin veranderen.![]()
heb je het nieuwsbericht uit de chigaco tribune helemaal gelezen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:49 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ik denk dat TRU dan wel 10 moderaters nodig zou hebben. Het beste is om dit soort reacties te negeren, het is de moeite waard niet om je er aan te ergerenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:12 schreef DizzyDizzer het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom dit soort reacties worden toegestaan op dit forum. Kunnen ze bij fok geen speciaal subforum voor kiddies maken waar ze elkaar voor de lol mogen beledigen en belachelijk maken zonder moderators? Ben bang dat als ik weer een keer precies hetzelfde zo terug reageer dat ik dan meteen een waarschuwing krijg. Zo gaat dat tegen alle logica in hier heb ik gezien.
Heel bizar, wat je vertelt, vooral ook dat de mensen die je goed kennen je bij voorbaat al niet willen gelovenquote:Op woensdag 3 januari 2007 00:13 schreef Fabeltjeskrant2001 het volgende:
Zal ik even wat olie op het vuur gooien voor de UFO's-Bestaan-Niet-mensen (of moet ik zeggen Ik-Wil-Niet-Dat-UFO's-Bestaan-mansen?)?
Ik heb namelijk zelf een UFO gezien, met eigen ogen, boven Zaltbommel en zonder straaljagers in de buurt. Het is al weer een aantal jaar geleden, zo'n 12 jaar nu, en het was geen bal, maar de klassieke schotelvorm zoals George Adamski (ja, een aangetoonde faker) deze beschreef. Dus niet de schotelvorm van Kenneth Arnold. De schotel met een koepeltje erop.
Nee, ik heb geen foto's, als je zoiets meemaakt is niet het eerste wat je denkt: "Laat ik eens naar huis gaan, mijn camera zoeken, rolletje erin doen en dan terug gaan kijken of hij er nog is".
Ik was de paarden aan het verzorgen in Bruchem toen ik de schotel boven de grond zag hangen. Ik schat een meter of 5 in doorsnee en een meter of 2-2,5 hoog. Veel te klein om mensen te herbergen, lijkt me. Zweefde zonder enig geluid (althans, vanaf die afstand) anderhalf of twee meter boven de grond. Wat te doen? Niks eigenlijk. Gewoon blijven kijken. Na een minuut of twee (denk ik) stijgt hij langzaam op tot een meter of 4 boven de grond alvorens met een bloedgang in de wolken te verdwijnen.
Ik naar huis, vertel het mijn vriendin, die zegt dat ik gek ben, vertel het de buurman, die zegt hetzelfde. Sindsdien heb ik het verhaal maar voor mezelf gehouden en ben me er in gaan interesseren.
Daar verbaas ik me ook vaak over. Ik denk dat het veel te maken heeft met hoe je naar de wereld kijkt. En bij de 'Niet Gelovers' is het bestaan van onverklaarbare fenomenen zoals UFO's bij voorbaat uitgesloten, tenzij het om een weerfenomeen of een weerballon zou blijken te gaanquote:Eén ding wil ik wel even kwijt. Wat ik niet begrijp is waarom de UFO's-Bestaan-Niet'ers zo veel fanatieker zijn dan de UFO-Gelovigen? Daarmee gooien de ongelovigen een kans weg om meer van de wereld te leren dan wat RTL4 of Talpa je op TV voorschotelt.
Mijn verhaal. Doe er mee wat je wilt. Ik weet wat ik gezien heb.
Apart dat het zelf in het boek staat wat hij over zijn eigen leven heeft geschreven dan.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hij heeft iets gezien wat hij niet kan plaatsen, en daar is een heel verhaal omheen verzonnen. Hij vond het zelf geen indicatie dat het buitenaards zou zijn, hij herkende het alleen niet.
Ik ben een believer, maar ook nuchter genoeg.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:13 schreef Fabeltjeskrant2001 het volgende:
Zal ik even wat olie op het vuur gooien voor de UFO's-Bestaan-Niet-mensen (of moet ik zeggen Ik-Wil-Niet-Dat-UFO's-Bestaan-mansen?)?
Ik heb namelijk zelf een UFO gezien, met eigen ogen, boven Zaltbommel en zonder straaljagers in de buurt. Het is al weer een aantal jaar geleden, zo'n 12 jaar nu, en het was geen bal, maar de klassieke schotelvorm zoals George Adamski (ja, een aangetoonde faker) deze beschreef. Dus niet de schotelvorm van Kenneth Arnold. De schotel met een koepeltje erop.
Nee, ik heb geen foto's, als je zoiets meemaakt is niet het eerste wat je denkt: "Laat ik eens naar huis gaan, mijn camera zoeken, rolletje erin doen en dan terug gaan kijken of hij er nog is".
Ik was de paarden aan het verzorgen in Bruchem toen ik de schotel boven de grond zag hangen. Ik schat een meter of 5 in doorsnee en een meter of 2-2,5 hoog. Veel te klein om mensen te herbergen, lijkt me. Zweefde zonder enig geluid (althans, vanaf die afstand) anderhalf of twee meter boven de grond. Wat te doen? Niks eigenlijk. Gewoon blijven kijken. Na een minuut of twee (denk ik) stijgt hij langzaam op tot een meter of 4 boven de grond alvorens met een bloedgang in de wolken te verdwijnen.
Ik naar huis, vertel het mijn vriendin, die zegt dat ik gek ben, vertel het de buurman, die zegt hetzelfde. Sindsdien heb ik het verhaal maar voor mezelf gehouden en ben me er in gaan interesseren.
Eén ding wil ik wel even kwijt. Wat ik niet begrijp is waarom de UFO's-Bestaan-Niet'ers zo veel fanatieker zijn dan de UFO-Gelovigen? Daarmee gooien de ongelovigen een kans weg om meer van de wereld te leren dan wat RTL4 of Talpa je op TV voorschotelt.
Doet mij denken aan het verhaal van die 'jogger' die ook zoiets geezien heeft in het programma van shoreline.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:13 schreef Fabeltjeskrant2001 het volgende:
Eén ding wil ik wel even kwijt. Wat ik niet begrijp is waarom de UFO's-Bestaan-Niet'ers zo veel fanatieker zijn dan de UFO-Gelovigen? Daarmee gooien de ongelovigen een kans weg om meer van de wereld te leren dan wat RTL4 of Talpa je op TV voorschotelt.
Laat ik hierop mijn antwoord geven.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:13 schreef Fabeltjeskrant2001 het volgende:
een hoop bla, bla maar verder zeg je weinig interessants.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Laat ik hierop mijn antwoord geven.
Mijns inziens zijn er ruwweg drie soorten mensen als het op UFO e.d. aankomt.
1- Mensen die overtuigd zijn dat het bestaat, om welke reden dan ook (ervaring, geloof etc)
2- Mensen die overtuigd zijn dat het niet bestaat, om welke reden dan ook.
3- Mensen die tot op heden nog geen overtuigend bewijs hebben gezien en het fenomeen dus tot nu toe niet als bestaand beschouwen, maar een varierende hoeveelheid geloof in UFO's hebben.
Mensen van de eerste categorie worden vaak door mensen uit de twee andere groepen niet geloofd, omdat het bewijs 9 van de 10 keer persoonlijk is. (een sighting in een verlaten veld, paranormale boodschappen inje hoofd etc.)
Met jouw vraag, doel je meer op groep twee dan drie. Mensen die persé overtuigd zijn dat UFO's niet bestaan, laten inderdaad een grote kans voorbij gaan. Vaak laten deze mensen zich bijzonder negatief uit over gelovigen(*) en al dan niet authentiek bewijs. Deze mensen overtuigen zal ook bijzonder moelijk zijn.
Ik denk echter dat vele gelovigen(*) de derde groep vaak scharen onder de tweede. Voor mijzelf plaats ik mij in de derde groep. Ik werk meer met waarschijnlijkheden dan absoluut bewijs.
Als ik in 1676 had geleefd, en een zeker van Leeuwenhoek zou mij zeggen dat bacteriën bestonden, had ik hem ook niet op zijn woord geloofd. Ik zie ze niet, merk er niets van (voor zover ik toen wist), dus naar alle waarschijnlijkheid bestonden ze niet. Echter toen hij een jaar later met een microscoop deze bacteriën aantoonde, zou ik, mits dit bewijs ondersteund werd, hem steeds meer gaan geloven. Net zoals nu, terwijl ik nog nooit met mijn eigen ogen een bacterie in het "echie" heb mogen aanschouwen.
Het overtuigend bewijs is daar, door velen ondersteund, dus ik acht het zeer waarschijnlijk dat het inderdaad zo is.
Terug naar UFO's. Dat jij in Zaltbommel (wat is er daar toch?) een UFO hebt gezien, is leuk voor jou, maar nutteloos voor mij. Ik ken je niet, en zelfs al kende ik je wel, dan nog is het geen bewijs voor mij. Foto's en film dragen bij tot het bewijs, maar zoals al vaak gezegd, echte hoge kwaliteits beelden hebben we niet en tegenwoordig kan iedereen met photoshop een UFO in elkaar knutselen.
Het bewijs voor UFO's wordt ook nog eens vertroebeld door vele charlatans die snel geld willen verdienen, de onbegrepen materie, waardoor er onbedoeld en ongewild vele valse sightings zijn die goed verklaarbaar zijn en de vele fanatiekelingen die objectieve beoordeling in de weg staan.
Al met al zijn UFO's voor mij dus nog erg onwaarschijnlijk. Ik zeg niet dat ze niet bestaan, maar het beschikbare bewijs doet mij geloven/vermoeden dat ze niet bestaan. Misschien heb ik inderdaad een persoonlijke sighting nodig om te geloven/weten, of een intergrale TV reportage op 10 zenders van een invasie.
En waarom zo fanatiek? Dat geldt voor zowel de gelovigen(*), als de niet-gelovigen(*), men wil graag aan hun wereldbeeld vasthouden. De gelovigen(*) "weten" wat ze gezien hebben,. willen soms niet dat de wereld misschien wel minder "spannend" is dan ze denken en de niet-gelovigen(*) willen juist het omgekeerde. Voor de skeptics zoals ik is het misschien meer een spel. Het wordt bijna een sport om altenatieve oplossingen te vinden voor UFO's, plus dat, vooral bij andere topics, sommige gelovigen(*) gewoon vaak niet de juiste kennis hebben, maar daar wel verregaande beweringen over doen.
(*)met gelovigen bedoel ik mensen die in, in dit geval, UFO's geloven, of overtuigd zijn dat ze bestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |