Ik kan niet zo snel het onderzoek online vinden, maar het onderzoek in kwestie is van de heer Allen hynek. Hij heeft een onderzoek gedaan naar UFO sightings en heeft onder andere in dat onderzoek geschreven:quote:
Op deze link kun je wat meer lezen over dit geval.quote:"Surprisingly, commercial and military pilots appear to make relatively poor witnesses..."
Ook James Oberg heeft hier onderzoek naar gedaan (de eerste link is een artikel van hem.)quote:Het verwachtingspatroon van de piloten speelde waarschijnlijk ook een rol. In de communicatie horen we ze speculeren over welk vliegtuigtype ze zien. Ze verwachtten dat ze een luchtvaartuig waarnamen. Piloten zijn getraind om luchtvaartuigen in de lucht op te merken en te observeren, en deze lichtende brokstukken wekten de illusie van een passerend luchtvaartuig met lichten, zoals hierboven is beschreven.
Ik heb het ook niet over sightings opzich. Dat staat geheel los van mijn opmerking.verhaal. Waar ik het over heb is dat vaak er extra gewicht gegeven wordt aan een sighting van een piloot of een astronaut, terwijl, ondermeer, Hynek onderzocht heeft dat deze groep mensen juist vaker de plank missloegen dan andere melders.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:50 schreef Starchild het volgende:
Er bestaat geen expertise op het waarnemen van UFO's Stranger en over aliens gaat het niet bij UFO's. Stick to the facts, een UFO is een niet geidentificeerd vliegend object, niet meer en niet minder. Hynek heeft voldoende duidelijk gemaakt dat het fenomeen an sich (zonder de link met buitenaards of wat dan ook) serieus wetenschappelijk onderzoek verdient.
Er zijn teveel serieuze waarnemingen om het materiaal onder het vloermatje te vegen.
Wie dat niet wil zien, is of bevooroordeeld of heeft geen studie van de bronnen gemaakt.
Pilotenlink: http://www.ufoevidence.or(...)teinPilotCatalog.pdf
ik geloof daar vrij weinig van.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over sightings opzich. Dat staat geheel los van mijn opmerking.verhaal. Waar ik het over heb is dat vaak er extra gewicht gegeven wordt aan een sighting van een piloot of een astronaut, terwijl, ondermeer, Hynek onderzocht heeft dat deze groep mensen juist vaker de plank missloegen dan andere melders.
Juist mensen met een gespecialiseerde opleiding, zeker op het gebied van vliegend spul, zullen mogelijk met verkeerde veronderstellingen naar een "ufo" kijken en zodanig geen feitelijk rapport uitbrengen, maar een rapport wat gebaseerd is op hun belevingswereld. Dit maakt hun sightings dus minder betrouwbaar, zowel voor UFO-onderzoekers als un tegenpool, de skeptics.
Piloten worden voor en tijdens hun opleiding oa getest op hun beoordelingsvermogen, ze moeten snel en zonder stressquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Juist mensen met een gespecialiseerde opleiding, zeker op het gebied van vliegend spul, zullen mogelijk met verkeerde veronderstellingen naar een "ufo" kijken en zodanig geen feitelijk rapport uitbrengen, maar een rapport wat gebaseerd is op hun belevingswereld. Dit maakt hun sightings dus minder betrouwbaar, zowel voor UFO-onderzoekers als un tegenpool, de skeptics.
En dit alles zegt niets over het herkennen van een UFO of wel een "aards" fenomeen. Geloof me, ik kan het wetenquote:Op vrijdag 22 december 2006 15:10 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Piloten worden voor en tijdens hun opleiding oa getest op hun beoordelingsvermogen, ze moeten snel en zonder stress
een goede analyse kunnen maken en in soms seconden de juiste beslissing nemen, de meeste mensen raken in die situaties het overzicht kwijt en kunnen zich niet meer concentreren en herinneren wat er precies gebeurd is.
Van bv driehonderd aanmeldingen in de voorselectie voor een opleiding piloot komen er vaak maar enkelen door de keuringen en dan heb ik het over drie of minder.
Dat maakt hun een van de weinige die door deze psychologische testen heen komen, neemt niet weg dat er wel eens een verkeerde beslissing genomen wordt maar is vaak ook te wijten aan een combinatie van verschillende factoren zoals storingen van elektronica of verkeerde info van de vluchtleiding.
In mijn ogen zijn deze mensen beter getraind dan wie ook, de besten worden in de VS dan ook vaak astronaut.
Ik verwijs naar een eerder post van me:quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:50 schreef Starchild het volgende:
Kom maar met je bronnen Stranger.
Graag links naar de juiste site en auteur plus CV + bronvermelding en alinea aanduiding.
Je voert de discussie niet zuiver: "geloof me, ik kan het weten" valt voor de lezer niet te controleren. Dat soort kretologie kun je beter buiten de discussie laten.
OK, probeer het nog een keer...quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:05 schreef Starchild het volgende:
Dan wordt het tijd dat je wat pilotenbronnen gaat bestuderen:
http://www.ufoevidence.or(...)teinPilotCatalog.pdf
http://www.narcap.org/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
Ok jij bent dus piloot, vertel mij dan eens wat de volgorde van freqenties van startup tot aan departure is, en wat de namen van de daarbij behoordende ATC's zijn???quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik verwijs naar een eerder post van me:
Luchtmacht achtervolgt UFO bij Zaltbommel
Verder bedoel ik met "geloof me, ik kan het weten", dat ik in al die cursussen, opleidingen en boeken die ik gehad heb, geen enkele aandcht is besteed aan het herkennen van UFO's en ja, ik ben dus piloot...
121.975 (delivery)quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:45 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ok jij bent dus piloot, vertel mij dan eens wat de volgorde van freqenties van startup tot aan departure is, en wat de namen van de daarbij behoordende ATC's zijn???
Gaat je geen donder aan, maar het is niet de KLS, niet de NLS, het zat op Lelystad (EHLE) voordat het in 2000 ongeveer failliet gingquote:En welke bij welke luchtvaartschool jij dan je opleiding hebt gevolgd
Goed plan, zou je eens vaker moeten doen...quote:think before you akt.........
quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
121.975 (delivery)
121.700 of 121.800, afhankelijk van je parkeer positie (ground)
118.100, 119.22, 118.95 Tower, welke er voor die baan in gebruik is
119.05 of 121.200 departure, afhankelijk van je SID
125.75, 123.85 134,375 voor A'dam radar, west, noord en zuid/oost
meer nodig, of ben ik geslaagd?
[..]
Gaat je geen donder aan, maar het is niet de KLS, niet de NLS, het zat op Lelystad (EHLE) voordat het in 2000 ongeveer failliet ging
[..]
Goed plan, zou je eens vaker moeten doen...
Hij stelde zich skeptisch op t.o.v. mijn claims, en dat kunnen we allemaal wel waarderen.. Het is alleen dat hij in dit geval in het ongelijk staat.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
You totally pwned him, want je snapt toch wel dat hij je voor het blok probeerde te zetten he
![]()
Kijk die frequenties, kan je natuurlijk gewoon op internet op zoeken, ik had het iets ingewikkelder kunnen makenquote:Op vrijdag 22 december 2006 19:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
121.975 (delivery)
121.700 of 121.800, afhankelijk van je parkeer positie (ground)
118.100, 119.22, 118.95 Tower, welke er voor die baan in gebruik is
119.05 of 121.200 departure, afhankelijk van je SID
125.75, 123.85 134,375 voor A'dam radar, west, noord en zuid/oost
meer nodig, of ben ik geslaagd?
[..]
Gaat je geen donder aan, maar het is niet de KLS, niet de NLS, het zat op Lelystad (EHLE) voordat het in 2000 ongeveer failliet ging
[..]
Goed plan, zou je eens vaker moeten doen...
Zwakke return...quote:
Daar heb je gelijk in, ik realiseerde me het pas nadat ik het geplaatst had, vandaar ik het ook ingewikkelder had kunnenquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:45 schreef ChOas het volgende:
[..]
Zwakke return...
Zeker omdat je hem een vraag stelt, hij daar antwoord op geeft en je daarna de zin van je eigen vraag ontkracht door te zeggen dat het toch wel op Internet te vinden is.
We wachten afquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:19 schreef Starchild het volgende:
Back to bussiness; binnen afzienbare tijd verschijnt een fraaie bewerking van het COMETA rapport. Het betreft een document van de Franse overheid waar wetenschappers van naam aan mee hebben gewerkt.
Wie nog mocht twijfelen aan de relaiteit van het UFO fenomeen daag ik uit dit document door te nemen, kennis wordt opgebouwd door kennis te nemen van het oerdegelijke werk van anderen.
Het is simpel van alles en nog wat te roepen vanuit je eigen geloof of overtuiging, het is wat anders je te verdiepen in een fenomeen en op basis van weloverwogen keuzes (na het doorwroeten van wetenschappelijk verantwoord werk) tot aangepaste aannames te komen.
Ja weet ik, dat rapport is overal te vinden. Maar wat is nou de fraaie bewerking welke binnen afzienbare tijd zal verschijnen ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:25 schreef Starchild het volgende:
Chaos; het COMETA rapport is op verschillende sites al te lezen, zoek gewoon met google en je komt het tegen. Er komt nu alleen een fraai vormgegeven versie.
Het rapport dateert van 1999 en heeft veel te weinig aandacht gehad van de media, die focussen liever op Big Brother, glazen huizen en meer dan van dat soort bull shit.
Maar wie doet de bewerking ? en waarom ?quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:29 schreef Starchild het volgende:
Daar wordt de laatste hand aan gelegd.
Ik laat wel weten waar en wanneer het te lezen valt.
op www.ufowijzer kan je de vertaalde versie lezen van paul harmarns. wel handig omdat de meeste mensen de franse taal niet bijzonder machtig zijn. mezelf incluisquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:25 schreef Starchild het volgende:
Chaos; het COMETA rapport is op verschillende sites al te lezen, zoek gewoon met google en je komt het tegen. Er komt nu alleen een fraai vormgegeven versie.
Het rapport dateert van 1999 en heeft veel te weinig aandacht gehad van de media, die focussen liever op Big Brother, glazen huizen en meer dan van dat soort bull shit.
wat valt er nou fraai te bewerken aan een bestaand rapportquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:28 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ja weet ik, dat rapport is overal te vinden. Maar wat is nou de fraaie bewerking welke binnen afzienbare tijd zal verschijnen ?
Kul. AOCS wijst al decennia standaard door naar Defensie Voorlichting, zoals elk militair onderdeel doet.quote:Op zondag 3 december 2006 23:42 schreef Starchild het volgende:
Die verwijzen door naar de MIVD, die zwijgen vervolgens.
De verkeersleiding gaat daar niet over, zeker die op Volkel niet. "Jagen" op ongeïdentificeerde kisten is het domein van de gevechtsleiders (en NIET de verkeersleiders) op AOCS NM.quote:Op zondag 3 december 2006 23:53 schreef Starchild het volgende:
Blijkbaar werk je op Volkel bij de verkeersleiding; het ligt dus voor de hand je te vragen of de kisten wel eens jagen op niet geidentificeerde objecten. Is dat classified?
Of uit pure balorigheid.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:46 schreef Starchild het volgende:
Rabarber King; twee jaar terug eerder kontakt met het AOCS gehad en toen een telefoonnummer van de MIVD gekregen, misschien bij uitzondering of per ongeluk, wie zal het zeggen.
Ik spreek uit eigen ervaring.
herhaal je vraag eens in normaal nederlands, dan weten we wat je bedoeldquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:48 schreef merlin693 het volgende:
als je dat claimed moet je verklaren !
Niet-geïdentificeerde vliegende objecten voeren geen transponder. Daarom geeft defensie deze 'UFO meldingen' door aan de Gevechtsleiding, die verantwoordelijk is voor de bewaking van ons luchtruim en radarsystemen heeft, waarmee zij niet afhankelijk is van de transponders, waardoor zij een groter zichtveld hebben dan MilATCC. De Gevechtsleiding is een onderdeel van het AOCS NM (= Air Operations Control Station Nieuw Milligen). Het AOCS Nieuw Milligen (ook wel Garderen) is het luchtoperationele commando- en controlestation van de KLu (= Koninklijke Luchtmacht). Het AOCS bewaakt en verdedigt het luchtruim van Nederland en de NAVO, en beveiligt het militaire en (een deel van het) burgerluchtverkeer. De gevechtsleiding van de KLu wordt gevormd door het in een bunker gevestigde 710 (CRC) Squadron (roepnaam BANDBOX). Eventuele onderscheppingen (van bv. UFO's) door jachtvliegtuigen worden vanuit het CRC (= Control and Reporting Center) geleid. Er volgt dan een QRA (= Quick Reaction Alert), waarbij twee F-16's worden gescrambled. De QRA-taak rouleerde in het verleden over alle vliegbases die over F-16's beschikten. Vanaf januari 2005 zou de Vliegbasis Leeuwarden nog de enige basis in Nederland zijn met een QRA-taak.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:06 schreef RabarberKing het volgende:
[..]
De verkeersleiding gaat daar niet over, zeker die op Volkel niet. "Jagen" op ongeïdentificeerde kisten is het domein van de gevechtsleiders (en NIET de verkeersleiders) op AOCS NM.
lijkt mij niet echt handig om vanuit leeuwarden het nederlandse luchtruim te moeten verdedigen. beetje centraler gelegen plaats zou een stuk sneller zijn.quote:Op zondag 31 december 2006 12:21 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Niet-geïdentificeerde vliegende objecten voeren geen transponder. Daarom geeft defensie deze 'UFO meldingen' door aan de Gevechtsleiding, die verantwoordelijk is voor de bewaking van ons luchtruim en radarsystemen heeft, waarmee zij niet afhankelijk is van de transponders, waardoor zij een groter zichtveld hebben dan MilATCC. De Gevechtsleiding is een onderdeel van het AOCS NM (= Air Operations Control Station Nieuw Milligen). Het AOCS Nieuw Milligen (ook wel Garderen) is het luchtoperationele commando- en controlestation van de KLu (= Koninklijke Luchtmacht). Het AOCS bewaakt en verdedigt het luchtruim van Nederland en de NAVO, en beveiligt het militaire en (een deel van het) burgerluchtverkeer. De gevechtsleiding van de KLu wordt gevormd door het in een bunker gevestigde 710 (CRC) Squadron (roepnaam BANDBOX). Eventuele onderscheppingen (van bv. UFO's) door jachtvliegtuigen worden vanuit het CRC (= Control and Reporting Center) geleid. Er volgt dan een QRA (= Quick Reaction Alert), waarbij twee F-16's worden gescrambled. De QRA-taak rouleerde in het verleden over alle vliegbases die over F-16's beschikten. Vanaf januari 2005 zou de Vliegbasis Leeuwarden nog de enige basis in Nederland zijn met een QRA-taak.
Hoezo die dingen vliegen met naverbranders aan ruim 2000km/uur dan ben je er zo, bovendien werken ze internationaal dus ook duitsland en belgie worden ingezet als het moet, hier een voorbeeld van een QRA scramble,quote:Op zondag 31 december 2006 12:28 schreef huupia het volgende:
[..]
lijkt mij niet echt handig om vanuit leeuwarden het nederlandse luchtruim te moeten verdedigen. beetje centraler gelegen plaats zou een stuk sneller zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |