abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 16:35:27 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43995502
Vorig deel

Babietjes

27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:19 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Meneer Kendahl heeft netjes binnen de randjes gescheten, die keurige jongen.
Ik word er alleen wel meer en meer op gewezen dat hij na dit maatje luiers echt de volgende maat mag hebben.

edit)wat minder is: we hebben misschien spruw. ik moet HA om 16:00 terugbellen om te vragen wat ze voorschrijft. In elk geval ga ik alles goed uitwassen, speelgoed, spuugdoekjes, beddengoed, voedingsbh's etc. Nog tips?
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:31 schreef Sugar het volgende:
He bah, spruw. Hopelijk snel over, PV!

Gisteren kreeg Storm weer prikjes, hij is bijna drie maanden.

De arts keek hem even na ook en ze vroeg: "Kwam ie gewoon met het hoofdje eerst?" en "Komen er heupafwijkingen voor in de familie?"
Ik: "Ja, Maria, zijn zus, had heupdysplasie. Hoezo? Kunnen zijn beentjes niet ver genoeg uit elkaar?" (want dat was ze op dat moment aan het proberen)
Ze vond idd dat hij star was, maar wel symmetrisch star, terwijl je bij dysplasie juist vaak asymmetrie ziet. Nu staat er voor Storm sowieso al een afspraak, omdat Maria het dus had. Maar ik denk dat ze ook puur op basis van zijn heupjes nu al had geadviseerd om te laten checken. En dus helemaal los van Maria. Wel gek, ik had toch echt in mijn hoofd dat het zeeeeeeeeer frappant zou zijn als Storm het ook heeft. Nou ja, over een paar weken weten we meer.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Neuk het volgende:
Brent is weer goedgekeurd door het CB Hij komt steevast 50 gram per dag aan en zijn regelmaat wordt ook al ietsje beter (dus niet meer de halve nacht doorbrullen). Ik dacht echt dat ik alles verkeerd deed maar valt dus allemaal hartstikke mee

[ Bericht 48% gewijzigd door Lois op 06-12-2006 20:09:59 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 29 november 2006 @ 16:38:36 #2
94046 PM-girl
pi_43995610
En ik herhaal mijn vraag nog even, zijn er hier ervaringen met babytjes en het luisteren naar (klassieke) muziek? Simon lijkt het wel mooi te vinden.
*
pi_43996472
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef PM-girl het volgende:
En ik herhaal mijn vraag nog even, zijn er hier ervaringen met babytjes en het luisteren naar (klassieke) muziek? Simon lijkt het wel mooi te vinden.
Klassieke muziek niet perse. Maar als ik een liedje zing, met of zonder tekst, vindt Kendahl dat vaak heel erg leuk. Hij heeft echt plezier bij muziek en lijkt er over na te denken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43997303
Anna houdt ook erg van muziek en zingen. Ze wordt er rustig van. Zingen deed ik al toen ze nog veel krampjes had. Bij het kdv hebben ze ontdekt dat ze erg gaat lachen als ze vals meezingen met een foute skyradio cd
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43997621
Eva's papa speelt orgel. Veel. En ook goed maar gelukkig heeft hij wel een koptelefoon erbij, voor als ik het zat ben
Hij speelt bijna elke dag wel wat, en Eva wordt er heel rustig van. Ze kent het al van tijdens de zwangerschap denk ik. En Simon heeft een heel goede smaak mijn lievelingsmuziek, Pachelbel
Eva
pi_43999668
Kim vind het leuk als ik met de radio meezing. Dan blijft ze kijken en klimt op schoot.
  woensdag 29 november 2006 @ 19:04:24 #7
94046 PM-girl
pi_44000262
Met gewone (kinder)liedjes reageert Simon ook wel, maar van Pachelbel werd hij helemaal rustig gisteren en keek met grote ogen in de diepte, alsof hij echt aan het luisteren was.
Voor Sinterklaas geven we hem nu dus maar pianoles.... nee grapje! Wel wil ik kijken naar een draagbare CD-speler, zodat we muziek kunnen spelen (nu alleen even via de laptop, dat is niet zo handig).

Ik speel eigenlijk zelf piano, maar het ligt nu al een jaartje of 2 op zijn gat en de piano staat nu ook niet in de kamer hier.
*
pi_44000495
heej daar is de pinquin weer!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 29 november 2006 @ 19:12:00 #9
94046 PM-girl
pi_44000517
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:11 schreef lcicle het volgende:
heej daar is de pinquin weer!
Ja je bracht me op een idee, maar heb het even door iemand laten uitvoeren, kreeg het zelf niet voor elkaar!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 19:56:00 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_44002084
spruw is niet leuk pv

sugar, tja, het zat er natuurlijk wel een beetje in, maargoed, misschien nog geen conclusies trekken en bovendien komt dat ook wel weer goed, is met Maria ook prima in orde gekomen.

Mijn kinderen houden allebei wel van muziek. Ezra vind het voornamelijk leuk als ik liedjes zing.

Ezra was zielig vandaag, toch nog een reactie op de prikken van gisteren waarschijnlijk. koortsig en weinig drinken, maar gelukkig wel genoeg. Hopenlijk morgen weer beter.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 29 november 2006 @ 20:00:14 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_44002241
Wat rot voor Ezra! Hopelijk gaat het snel weer over! Als het een reactie op de prikken is, hoort het morgen volgens mij wel over te zijn.
Ive houdt ook van liedjes zingen. En vanavond heeft hij voor het eerst echt geschatert van het lachen! Heel lief, mijn man deed maf en daar moest Ive keihard om lachen.
pi_44002822

Ik heb deze cd ooit gekocht (3 euro in de grabbelbak) toen ik nog zwanger was. Er staat muziek op met op de achtergrond een hartslag. Ik merkte dat Merlijn er meteen rustig van werd toen hij net geboren was. De geluiden schijnen op de geluiden uit de buik te lijken.
Nu vind hij de cd nog steeds mooi, en ikzelf krijg er altijd weer het gevoel van alsof ik nog in de kraamdagen zit

Verder speelt Papa altijd gitaar voor hem, vind hij erg leuk! Ik denk dat muziek goed en belangrijk is voor een baby.
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 20:37:07 #13
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44003602
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef PM-girl het volgende:
Lief en ik hebben allebei muziektherapie gestudeerd, en lief is muziektechnoloog. We luisteren naar veel verschillende soorten muziek. Lucie houdt gelukkig ook van muziek, vooral van zangstemmen en van ritmes. Zelf spelen en zingen (teksten maken met haar naam er in verwerkt) is altijd een succes.

Wat luisteren betreft reageert ze duidelijk op Ierse muziek, clavecimbelmuziek van Bach, werk van de Amerikaanse componist Moondog, en de Soothing Sounds for Baby cd's van elektronische muziek pionier Raymond Scott. Allemaal heel ritmisch en met herhalende patronen. Ze luistert echt aandachtig naar de muziek, lacht en swingt mee met haar voetjes. Maar rustig wordt ze van speeldoosjes.
(Ik word juist rustig van Bach)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 30 november 2006 @ 00:50:05 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44011943
Hier nog maar even opnieuw wat te doen met een ontroostbaar hongerig kindje ? buiten veel troosten.
Andere voeding oid geven is nog geen optie helaas.
Het lukt haar soms wel rustig te krijgen door de afstandsbediening te geven , maar goed het is niet de bedoeling dat ze dit als speelgoed ziet. en normaal mag ze daar niet aankomen, en wijzen wij haar daarop.
Lijkt mij erg verwarrend voor haar.
Ze wordt zo giftig dan alsof ze echt boos op me is of papa.
Ik ga dit sowieso overleggen met de KA , misschien dat jullie ideetjes hebben.
Want het doet verdomd zeer je kind zo;n verdriet te zien hebben.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 30 november 2006 @ 08:03:45 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_44014414
evenstar, ik weet dat Arwen reflux heeft o.a. is het niet een idee om haar veel vaker kleinere beetjes fles te geven? misschien dat ze daardoor minder hongerig is? (sorry als ik iets stoms zeg of iets wat je allang geprobeerd hebt)
heb je niet een oude telefoon o.i.d. waar zewel mee mag spelen? soms zijn de meest simpele huishoudelijke dingen het leukst om mee te spelen. een fles, een bak lepels, van die dingen.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 november 2006 @ 09:12:23 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44015155
Belana je zegt niets stoms joh
qua vaker voeding aanbieden dat maakt hier niet uit in de zin van de reflux, en aan wat ze binnen krijgt. alleen dat ze dan 5 of 6 keer zo giftig wordt ipv 4 keer. Ze heeft gewoon echt geen voldoening en constant honger, maagje wat ook knort. buiten dat ze meer vocht niet verdraagt, ook al geprobeerd door water met half schepje wat extra te geven maar dan wordt de reflux ook weer erger. En mag ze maar 1000cc aan voeding zoals ze nu krijgt zeg maar.

oude lepels oid is wel een goed idee

Ik weet dat het in haar geval lastig is om tips te geven maar als je het zelf niet meer weet ..
pi_44015323
Wat vervelend zo evenstar. Misschien iets heel stoms, maar kun je haar voeding niet invriezen en als ijsje geven? Ik weet niet of het mag, maar dan is ze langer bezig met 'drinken' en misschien meer voldaan terwijl ze toch hetzelfde krijgt. Of alleen water als ijsje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 09:25:02 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_44015371
het is ook lastig evenstar. Ik hoop dat de kinderarts met een betere oplossing komt...

reclamefolders waren hier ook altijd een succes, lekker scheuren.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 november 2006 @ 09:26:11 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44015381
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:25 schreef Belana het volgende:
het is ook lastig evenstar. Ik hoop dat de kinderarts met een betere oplossing komt...

reclamefolders waren hier ook altijd een succes, lekker scheuren.
die verdwijnen hier in de mond

yppy das een goede, fabrikant mailen gaat!
pi_44015599
Hebben babies 's nachts meer last van krampjes...of verbeeld ik me dat maar.

Maud slaapt overdag behoorlijk goed. Maar krijgt het 's nachts niet voor elkaar om rustig in bed te liggen. Ik twijfel of het komt dat het dan te stil is. Nu ligt ze op mijn borst en hoort dan dus mijn hartslag en andere geluiden. Dan slaapt ze eigenlijk meteen. Wel onrustig door krampjes, maar wel slapen.
pi_44015649
Evenstar, wat lastig zeg.... hoop dat je snel een oplossing vind...

Chacama, ik heb geen flauw idee....Krampjes zijn vervelend...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44015676
Als Anna afgeleid was (knuffelen, rondlopen, wandelen, zingen, dansen) dan had ze minder last van krampjes. Misschien dat Maud zich zo vertrouwd voelt bij jou, dat ze het daardoor niet zo goed merkt.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 09:56:44 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44015920
Ijsjes maken mag nu nog ergens ijsjes vormen vandaan toveren lastig zo'n durrep
ze moest wel lachen, om het feit dat ze gewoon gruwelde bij de gedachte aan zulke ranzige ijsjes
pi_44016056
Super

Je kunt altijd nog van die danoontjes halen, die zelf opeten en het stokje en vormpje voor haar gebruiken.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 10:05:56 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44016069
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:05 schreef YPPY het volgende:
Super

Je kunt altijd nog van die danoontjes halen, die zelf opeten en het stokje en vormpje voor haar gebruiken.
pi_44017225

Even wat bekennen: ik beweerde laatst in het foto-topic dat Eva ook al vanuit buikligging haar hoofd kan optillen, maar dat is helemaal niet waar! Ik was in de war met haar hoofd recht houden...
Op het consultatieburea gingen ze het namelijk proberen, en mevrouw verroerde geen vin! Nu leg ik haar elke dag even op haar buik, om te oefenen, en ze probeert het wel, maar het lukt nog niet, en dan wordt ze boos! . Grappig om te zien eigenlijk
/
Eva
  donderdag 30 november 2006 @ 10:51:19 #27
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44017249
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:42 schreef YPPY het volgende:
Als Anna afgeleid was (knuffelen, rondlopen, wandelen, zingen, dansen) dan had ze minder last van krampjes. Misschien dat Maud zich zo vertrouwd voelt bij jou, dat ze het daardoor niet zo goed merkt.
Overdag krijgen ze natuurlijk ook veel meer prikkels dan 's nachts. Net als bij ons grote mensen is de nacht toch anders als je wakker bent Lijkt mij
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44017435
Anna wordt ook kwaad als ze op haar buik ligt, maar kan wel haar hoofd goed omhoog houden. D'r nekspieren zijn erg sterk. Op het cb draaide ze zichzelf ineens van haar buik naar haar rug, daarna heeft ze dat niet meer gedaan.

Gewone prikkels waren niet genoeg Neuk, het moest echt meer zijn dan gewoon vasthouden of praten. Gelukkig maar dat ik het wel leuk vind om vals te zingen.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 11:02:53 #29
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44017542
Doe's mooi liedje zingen dan! En upload het ook es! Kijken of het hier ook werkt Hij's een beetje huilie vandaag.
Iedere golf van de zee,
pi_44018013
Tja, buikligging. ook Sarah vond dat de eerste tijd helemaal niks. Tot ze 3 maanden was ofzo, toen vond ze het zo leuk!! En nu nog steeds. Ze probeert vooruit te komen (wat niet lukt), ze pakt speeltjes en stopt ze in haar mond en ze doet haar beentjes en armpjes in de lucht zodat ze alleen nog maar op dr buik ligt. Zo'n lief gezicht!
Dit weekend gaan wij beginnen met een groentehapje. Sarah is dan bijna 5,5 maand.
ow, ik hoor dr al weer *hik hik* ze heeft de hik hihi
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 11:59:58 #31
94046 PM-girl
pi_44019163
Simon ligt graag op zijn buik en tilt zijn koppie dan zo hoog mogelijk op om te kijken wat er allemaal is in zijn kamertje.
Wat is dan het hoofdje rechthouden, dat het niet opzij kantelt ofzo?

Evenstar, een vriendin van me geeft haar dochter een oud toetsenbord! Geweldig!

Chacama, ik denk dat Maud gewoon graag bij jou ligt?
*
pi_44019254
Wat jammer nu dat ik het zingen niet op kan nemen.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 12:17:44 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44019746
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:59 schreef PM-girl het volgende:
Simon ligt graag op zijn buik en tilt zijn koppie dan zo hoog mogelijk op om te kijken wat er allemaal is in zijn kamertje.
Wat is dan het hoofdje rechthouden, dat het niet opzij kantelt ofzo?

Evenstar, een vriendin van me geeft haar dochter een oud toetsenbord! Geweldig!

Chacama, ik denk dat Maud gewoon graag bij jou ligt?
die blieft mevrouw niet meer
pi_44021274
he evenstar wat naar dat arwen ook zo boos wordt, dan voel je je echt vervelend volgens mij.
ik heb zelf voor max mijn oude telefoon zonder batterij en hier werkt de afstandsbediening ook goed (en ik doe ook al zo mijn best om hem daar af te laten blijven)
verder vind max bakjes en mandjes met spulletjes errrrg leuk (duurt maar kort, maar is toch effetjes)

en muziek
hier maakt max zelf de prachtigste muziek met zo'n bellending (hoe heet dat ), de gitaar, zo'n hamer met een piepje en een kinderpianodinges

verder zet ik heel vaak de radio aan of gewoon een cd van onszelf (vind ie ook mooi fijn dat ie dezelfde smaak heeft ) en ik speel dwarsfluit en laat m soms wat horen, maar dat vind ie saai ofzo..
en liedjes zingen he, das altijd goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 30 november 2006 @ 17:04:26 #35
94046 PM-girl
pi_44028219
Heb net voor Sinterklaas een CD speler gekocht om op Simons kamer muziek te kunnen draaien.

Bass Miss, welke maat heeft Fons nu eigenlijk (dit nav het fototopic!)
*
pi_44028331
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:04 schreef PM-girl het volgende:

Bass Miss, welke maat heeft Fons nu eigenlijk (dit nav het fototopic!)
Maat 62. Zijn eerste kostuums zitten spijtig genoeg al in een doos.
Wel een mooi excuus om nieuwe te kopen.
pi_44028362
Wow, dat heeft Anna ook (en ook nog wat van 56) en die is ruim drie maanden.
*OUD heilige*
pi_44028455
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:09 schreef YPPY het volgende:
Wow, dat heeft Anna ook (en ook nog wat van 56) en die is ruim drie maanden.
Hij is 61 cm lang en 6,5 kilo zwaar. Geen idee van waar het komt want we zijn allebei nu ook weer niet zo groot. Ik 1,68 en lief 1,85 of zo.

Ik hoop eik wel dat hij ergens stopt met groeien, want zo een vent van over de twee meter vind ik ook maar niks.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:14:53 #39
94046 PM-girl
pi_44028504
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Hij is 61 cm lang en 6,5 kilo zwaar. Geen idee van waar het komt want we zijn allebei nu ook weer niet zo groot. Ik 1,68 en lief 1,85 of zo.

Ik hoop eik wel dat hij ergens stopt met groeien, want zo een vent van over de twee meter vind ik ook maar niks.
62, dan valt het nog mee! Simon heeft intussen ook vaker 62 aan dan 56, helaas helaas. Ik vind het ook jammer.
Heeft hij eigenlijk nog last gehad van zijn ziekenhuisopname?
*
  donderdag 30 november 2006 @ 17:16:23 #40
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44028541
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:08 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Maat 62. Zijn eerste kostuums zitten spijtig genoeg al in een doos.
Wel een mooi excuus om nieuwe te kopen.
Zal ik mijn adres geven? Ik ben nl. zeer gecharmeerd van zijn 'kostuums'
Iedere golf van de zee,
pi_44028586
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:14 schreef PM-girl het volgende:

[..]

62, dan valt het nog mee! Simon heeft intussen ook vaker 62 aan dan 56, helaas helaas. Ik vind het ook jammer.
Heeft hij eigenlijk nog last gehad van zijn ziekenhuisopname?
Nee, maar eik is hij buiten de hoge koorts, ook niet echt ziek geweest. Voordeel van een grote baby.
Nadeel was wel dat ze het daardoor maar laat ontdekt hebben, hij leek ook gewoon niet ziek.
pi_44028757
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:16 schreef Neuk het volgende:

[..]

Zal ik mijn adres geven? Ik ben nl. zeer gecharmeerd van zijn 'kostuums'
Je mag ze wel lenen.
pi_44030052
Lis heeft ook 62 aan. Haar eerste pakje (dat veel te duur was maar ach, soms koop je zomaar zoiets in een vlaag van verstandsverbijstering ) heeft ze de eerste week zo vaak mogelijk aangehad omdat het al een beetje te klein was eigenlijk. De kraamhulp zei: dan doen we het meteen in de was en gelijk daarna krijgt ze het weer aan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 30 november 2006 @ 18:35:00 #44
94046 PM-girl
pi_44030839
Ik maak ook foto's van de bijna te kleine kleding als Simon dat draagt!
*
pi_44030907
Ja, wassen en meteen weer aan deed ik ook.
pi_44030929
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:37 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, wassen en meteen weer aan deed ik ook.
Dus nu lijkt het op zijn eerste foto's dat hij nooit verse kleren aan kreeg.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:49:37 #47
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44031225
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:38 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dus nu lijkt het op zijn eerste foto's dat hij nooit verse kleren aan kreeg.
ik dacht dat je 6 dezelfde pakjes had
Iedere golf van de zee,
pi_44032181
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:49 schreef Neuk het volgende:

[..]

ik dacht dat je 6 dezelfde pakjes had
Tsss, terug naar je pannen, jij!
pi_44033174
Belana, hoe is het met Ezra? Is hij alweer helemaal zichzelf?

Ive heeft sinds kort maat 68 aan. Oh wat gaat het snel!!
pi_44033577
Eva heeft nu ook al maat 62 aan. Doet weer denken aan 'vroegah' ( ) toen ze net geboren was, toen slobberde maat 56, en nu maat 62. Maar 56 gaat echt niet meer. Ze draagt vandaag een schetig tuinbroekje maat 56, en het is net een knie-tuinbroek..
Eva
  donderdag 30 november 2006 @ 19:57:07 #51
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44033601
Jetske heeft vandaag een nieuwe pyjama aan, maat 74, wel heb ik de mouwen wel een beetje opgerold, maar de broekspijpen passen gewoon prima

Gaat alles goed met Ive?
Lekker douchen!
pi_44033902
Ja, hoor. Het gaat prima, al is zijn slaapritme de afgelopen dagen weer naar de knoppen... De tijd tussen de voedingen 's nachts liep de afgelopen maand op van 2,5 naar 3 naar 3,5 naar 4 uur, maar is nu weer terug naar 2,5 uur al een paar dagen. Hij was vandaag op de creche ook niet helemaal zijn vrolijke zelf geweest, dus ik denk dat hij een beetje last heeft van iets. Maar tegelijkertijd lacht hij nog best veel, en kan hij nog heerlijk spelen, dus ernstig zal het niet zijn.

En hoe is het met Jetske? Wat een grote meid is ze zeg!
  donderdag 30 november 2006 @ 20:13:56 #53
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44034348
Wat balen zeg dat hij weer zoveel wil eten. Heeft Jetske een paar weken terug ook gehad, het duurde twee weken en toen werd het weer normaal, gelukkig want ik was helemaal op (en de vriezer ook ) Het lijkt soms of ze wat last van tandjes begint te krijgen, soms huilt ze zo maar uit het niets, veel op haar vingertjes bijten en ze vindt het heerlijk als ik haar tandvlees wat masseer. Maar ik voel nog niets uitsteken. Zou dat het ook niet bij Ive kunnen zijn?
Lekker douchen!
pi_44034402
Ik had zoveel kleding gekocht van maat 56, maar Sarah heeft haast niks aangehad. (door die hitte). Ze lag alleen maar in rompertjes
Toch heb ik haar soms even wat kleertjes aangedaan, als het iets kouder was. Dan ook gelijk 3 keer per dag wat anders haha
Nu zit ze al weer een maand in maat 68..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_44034769
Anna's eerste pakje was te groot. J. is nog twee pakjes in maat 50 gaan halen, zodat ze ook iets had dat goed paste. Wat een verschil.
*OUD heilige*
pi_44035007
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:24 schreef YPPY het volgende:
Anna's eerste pakje was te groot. J. is nog twee pakjes in maat 50 gaan halen, zodat ze ook iets had dat goed paste. Wat een verschil.
Lijkt me zooo lief, he.Zo een echt kleintje!
pi_44035512
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef sjak het volgende:
Wat balen zeg dat hij weer zoveel wil eten. Heeft Jetske een paar weken terug ook gehad, het duurde twee weken en toen werd het weer normaal, gelukkig want ik was helemaal op (en de vriezer ook ) Het lijkt soms of ze wat last van tandjes begint te krijgen, soms huilt ze zo maar uit het niets, veel op haar vingertjes bijten en ze vindt het heerlijk als ik haar tandvlees wat masseer. Maar ik voel nog niets uitsteken. Zou dat het ook niet bij Ive kunnen zijn?
Dat dacht ik idd ook al bij Ive, dat het de tandjes konden zijn. Hij bijt ook heel graag en had gisteren ook rode wangetjes, maar er is nog niets te zien of te voelen...
  donderdag 30 november 2006 @ 21:15:35 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_44036537
zow! Jetske groeit aardig zie ik! Maatje 74 al Ezra zit in 68, nog ff... hij is de afgelopen paar weken snel gegroeid ook jammer genoeg, van mij mag ie nog wel ff baby blijven
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 november 2006 @ 21:21:32 #59
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44036812
Nou dat 74 is alleen maar een pyjama hoor, verder past ze nu prima in 68 en af en toe nog wel in 62 (afhankelijk van de kleding). Ik ben wel benieuwd hoe groot ze nu is, zeker na de spurt van pas geleden. Volgende week mogen we weer.
Lekker douchen!
  donderdag 30 november 2006 @ 23:25:36 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44041918
arwen zit nog in maatje 68 nu langzaam aan 74 wel ook Het winterpakje maat 62 past ze nog net.
Ze past ook nog in maat 2 van pampers kruidvat maar dan is het wel kort aan het rugje dus halen we qua lengte voor de rug 4 maar de strips moeten over elkaar

vanochtend wezen wandelen met arwen, bij gebrek aan een voetenzak maar van een slaapzak soort van voetenzak gemaakt,
Oma 1: tis wel een dikkerdje he hoe oud is ze?
ik: 11 maanden
oma1: oh dan is ze wel klein hoor, maar wel flink
ik: ja hoor

zo ook met oma 2 3 4 en 5 en bij oma 6 had ik zoiets van daaag

wel lief arwen gata met haar tongetje tegen hara gehemelte aanklakken als je dta ook doet, of haar hoofd op shcouder leggen als je dat ook doet, zo lief mijn kleine papegaaitje

pi_44046241
Eigenlijk vind ik het wel lekker makkelijk BM, dat ze niet zo hard groeit. Ik kan haar nu makkelijk dragen en ze heeft haar kleertjes zeker veel gedragen. En zo gek dat ze lichter is dan sommige baby's die geboren worden.
Dadelijk gaan we wegen, hopelijk is ze goed aangekomen, anders gaan ze weer lopen zeuren. Met die nachtvoedingen extra moet het haast wel.

Vervelend he dat commentaar evenstar. Ik krijg vaak opmerkingen als ze voor m'n buik hangt, in de wagen valt het mee. Een keer hoorde ik mensen smoezen dat ze het 'wel snel vonden met zo'n kleintje naar buiten'. Ze was twee maanden!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 08:36:02 #62
81992 Githa
pi_44046276
Evenstar, nu zul jij het je misschien meer aantrekken, omdat je al twijfelt of Arwen qua groei het allemaal wel goed doet, maar geloof me mensen zeuren altijd.
Vreemde mensen schatten Jordy geregeld 3 jaar en als ik dan zeg dat hij 21 maanden is dan krijg je 'oooh, dan is hij wel groot en fors hé! ' In het begin twijfelde ik nog wel eens, maar qua lijnen zit hij goed, dus ga ik er gewoon vanuit dat die mensen al een tijdje uit de kinderen zijn en niet echt weten waar ze over praten.

Niet druk om maken

zo vond mijn eigen omaatje ( 86 jaar ) dat hij wel wat traag was, dus ik hoezo dan nou zegt ze; dat hij nog niet zindelijk is enzo
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:58:53 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44047485
die oma's van tegenwoordig maar je hebt denk ik wel gelijk dat ik het me meer aantrek.
Daarom zei ik er ook niks van maar van binnen vreet het me op.
Want ik weet dat arwen in hara groei niet gaat zoals b ze zou moeten groeien, ze gaat steeds meer achteruit. ik weet hoe dt kind elke dag fverdriet heeft en pijn heetf en honger heeft.
En de mensen zien alleen maar die bolle wangetjes , dus ze kunnen het niet weten, maar maakt dt gevoel helaas niet anders.
bij mijn oma zeg ik maar ja op alles, die is zo dement als 10
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:59:22 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44047495
Yppy ik duim met je mee
pi_44048039
Wij krijgen hier juist de hele tijd vragen als: Mag ie een ijsje? (Mac), Mag ie een broodje? (Bij de bakker). En als ik dan zeg dat ie nog maar 4 maand dan is het van: Oh ja nu je het zegt is het ook wel een heel kleintje Meneertje maat 74 een kleintje
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_44048279
170 gram in 8 dagen
*OUD heilige*
  Jubileum moderator vrijdag 1 december 2006 @ 10:44:19 #67
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44048367
Dan heb je al die nachtvoedingen niet voor niks gedaan Goed zo Yppy en goed zo Anna
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 11:09:32 #68
43556 miss_dynastie
pi_44048930
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef YPPY het volgende:
170 gram in 8 dagen
Wat goed!!
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:45:32 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44049825
Yppy anna heerlijk
pi_44049845
Bedankt. Ik ben zo blij.

Heeft ze al ijs op evenstar? Ik ben zo benieuwd of het werkt.
*OUD heilige*
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:49:07 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44049913
danoontje was op gsiteren dus straks weer even kijken )
pi_44050657
Kendahl zit nu tússen maat 62 en 68. Lachen! 62 is te klein en 68 is te groot Zo ook met de nieuwe maat luiers. De oude is te klein en de nieuwe gaat nét aan!
De kleine man is weer verkouden, druppelen maar! En de spruw is nog niet in zijn mond gesignaleerd, wel een overduidelijke dikke vette witte stip op mama's ene tepel. Mama was er dus vroeg bij.
Overigens ligt Ken nu in de box moeilijk te doen. Steeds trapt hij de poten van de gym van zich af en kreunt dan van ongenoegen omdat hij er niet bij kan. Dus ik loop er steeds heen. Zometeen maar even samen buikje spelen.

edit: hij heeft trouwens bijna altijd koude handjes. En wantjes is geen optie want dan kan hij niets meer met zijn handjes doen. Wanneer hij slaapt doe ik het wel hoor, maar vaak sabbelt hij er dan op en worden ze nat dus zijn zijn handen alsnog koud.

[ Bericht 15% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 01-12-2006 12:24:37 ]
pi_44051435
jeej anna wat goed heerlijk yppy!!

die opmerkingen van omaatjes bleeeh.. en ook gewoon van middelbareleeftijd madammen hoor.
9 maanden? WOW wel groot voor zn leeftijd he? grmbldegrmbl.
pi_44052039
Die koude handjes heeft Anna ook. Het enige dat ze van mij heeft.

Het is altijd iets pinquit. Samen met d'r nichtje zit Anna op het gemiddelde, dat is dan wel weer goed.
*OUD heilige*
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:07:13 #75
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44052103
Yppy, wat heerlijk dat ze zoveel is aangekomen
Lekker douchen!
pi_44052155
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef YPPY het volgende:
170 gram in 8 dagen
Variety is the spice of life
pi_44052213
Evenstar, misschien heb ik het ergens gemist (dit topic gaat zo snel), maar hoelang moet dit nog?

Wordt er geprovoceerd en zo ja, wanneer? Ik heb zo'n meelij met het meiske en jullie. Dit wil je toch niet voor je kindje. Sterkte
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:21:50 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44052639
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:10 schreef nebelung het volgende:
Evenstar, misschien heb ik het ergens gemist (dit topic gaat zo snel), maar hoelang moet dit nog?

Wordt er geprovoceerd en zo ja, wanneer? Ik heb zo'n meelij met het meiske en jullie. Dit wil je toch niet voor je kindje. Sterkte
zeker nog een ruime maand, 12 december moeten we weer naar de Kinderarts,
30 december wordt ze 1 jaar ( dan al ) en met hoge uitzondering, liever niet als wel, maar ze snapte ook wel waarom. Mag ze wat peer op haar verjaardag.

Dus ik vermoed zo rond januari dat we dan weer met voedselintroductie moeten starten.

koemelk en eiwitprovocatie zou ze normaliter gezien wel moeten bij 1 jaar, maar omdat recent is aangetoond in het bloed dat ze koemelk en eiwit allergie heeft zal dat denk ik niet nodig zijn.
En anders verrekken ze maar want ik weiger het te doen zolang het niet allemaal gaat zoals het hoort.

En nee dit wil je absoluut niet voor je kindje, het verscheurt je van binnen dat je weet dat ze pijn heeft, dat ze toch anders is als andere kindjes, dat ze minder mag als andere kindjes, dat als je echt niet anders kan dan in haar aanwezigheid wat eten en ze met haor grote oogjes je aankijkt en smak geluidjes maakt en grijpt en je het niet geven mag, dat mensen nog steeds zeggen dat het alelrgie gebeuren onzin is, constant je kind moet verbieden of mensen moet zeggen nee dat mag ze niet en je alles moet verantwoorden want je ziet het niet..

En ondanks dat alles is ze zo een lieve meid, die begrijpelijk haar verdrietjes/boosheid heeft na het eten, maar verders altijd lief lacht, niet bang is, zo ontzettend sterk is dat ik soms wenste dat ik die kracht had die zij heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door _evenstar_ op 01-12-2006 13:24:33 (typfoutjes eruit gehaalt :P) ]
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:57:44 #79
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44054083
Anna helemaal geweldig

Maud heeft vanacht in d'r wiegje geslapen. Dus niet tegen mama aan. Ik bedacht me wat ik bij Fleur had gedaan. Die had ik een handdoek liggen en gaf ik zo ook de voeding. Dan bleef ze in d'r warme omgeving. Gisteren heb ik dit ook bij Maud gedaan. En zo dus elke keer na de voeding in bed gelegd. En ze deed het goed. 's nachts zo af en toe wel gerust gesteld en d'r speentje gegeven om de krampjes weg te zuigen, maar zowel Maud als 'mama' hebben eindelijk een nacht lekker rustig geslapen.

PV, ik doe bij Maud d'r mouwtjes over d'r handjes heen als ze slaapt en probeer ze onder de deken te stoppen, maar dit laatste werkt niet altijd even goed. Ze sabbelt ook wel, maar vaak doet ze dan een paar vingers uit d'r mouw. Dus dan wordt het in elk geval niet nat.

Maud zit in pakjes maat 50. Nu nog zo af en toe iets te groot, maar beter dan wat ik had liggen. Mijn vader en zus hebben zeker 8 pakjes voor me gekocht omdat Maud anders zou verzuipen in de kleren. En de rompers hebben we ook nieuwe want de sluiting op voethoogte is niet echt passend . De kast is nu in elk geval lekker gevuld en heb een heleboel leuke nieuwe kleertjes gekregen...
pi_44054464
Ik heb gisteren overigens een slaapzakje met lange mouwen gekocht, bij prenatal. Zo één met blauw, groen en een giraffe erop Die is leuk! En nog een mooie pyama van velours bij de hema, extra wantjes, wit sokbroekje en een mooie broek. Dit alles heeft oma betaald. Ze doet bijna niets liever dan haar kleinzoon verwennen
pi_44057550
Max wordt de laatste tijd vaak wakker als ik naar bed ga.
vannacht was het wel heel vervelend, hij ging pas weer een beetje slapen om 2 uur.
heb hem in slaap geaaid, hij lag toen in mijn bed.
maar toen het 6 uur was werd hij weer wakker had ik net 4 uur geslapen
toen heb ik hem weer even in zn eigen bedje gelegd en toen ging ie gelukkig nog tot half negen slapen
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:12:34 #82
94046 PM-girl
pi_44060019
Wat een verschil he, die maatjes op dezelfde leeftijden! Maarja, zo blijft het ook natuurlijk.

Pinquit, de fase dat Max overal doorheen slaapt lijkt voorbij of niet? Maar jullie liggen ook op 1 kamer dacht ik? Kun je niet lekker een middagslaapje pikken (misschien doe je dat al!)

Yppy, wat een bevestiging van je doorzettingsvermogen deze gewichtstoename, super!

Simon is met mij naar de babymassage geweest vanmorgen. Erg leuk en veel te leren (voor mij tenminste!) Natuurlijk plaste hij me onder, maar dat deden er meer. Daarna in de tummy tub, toch anders dan die ik heb (shantala). Hij vond het wel lekker na het wennen eraan, hij werd helemaal rustig en keek mooi om zich heen.
Verder oefen ik hem nog steeds in het boven te slapen leggen (vertelde ik pas ook en toen vroeg iemand waarom ik het lastig vond). Hij vind het wel prima, alleen mis ik dan beneden de gezelligheid en ook het gemak om er even een speentje in te stoppen. Nu ga ik vaak op zijn kamertje even zitten puzzelen ofzo, zodat ik er makkelijk heen kan.
*
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:29:00 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_44063449
Yppy wat geweldig! Ik ben zo enorm blij voor je! meid wat ben jij een doorzetter, echt geweldig!

koude handjes hebben de meeste babietjes dacht ik. Liam had ze en ezra ook, ten minste, in bed dan he. het is ook fris op de slaapkamer. Ik heb altijd begrepen dat daar niks ergs aan is eigenlijk, heb er ook nooit wat aan gedaan.

PM, lekker zeg die baby massage! en dat van op de slaapkamer blijven even dat herken ik wel. inmiddels is Ezra gewend aan boven gaan slapen, en hoef ik er niet meer bij te blijven. bij tekenen van vermoeidheid gaat ie naar bed en dan slaapt ie ook altijd vrij snel. het went

en evenstar, idd, niet onzeker worden over Arwen's groei, komt allemaal vanzelf hoor. bij Arwen natuurlijk wat moeizamer, maar het komt heus goed, daar ben ik van overtuigd.
(Max van Eska, die kennen jullie niet meer denk ik, maargoed, die had ook behoorlijke allergie voor eten en inmiddels is ie daar overheen, hij is in augustus 3 geworden)
stormy waters...
sailin'
pi_44063906
YPPY wat fijn
pi_44064281
aaargghhh heb ik net een heel verhaal getypt.. is t weg wat haat ik dat toch
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:12 schreef PM-girl het volgende:
Wat een verschil he, die maatjes op dezelfde leeftijden! Maarja, zo blijft het ook natuurlijk.

Pinquit, de fase dat Max overal doorheen slaapt lijkt voorbij of niet? Maar jullie liggen ook op 1 kamer dacht ik? Kun je niet lekker een middagslaapje pikken (misschien doe je dat al!)

Yppy, wat een bevestiging van je doorzettingsvermogen deze gewichtstoename, super!

Simon is met mij naar de babymassage geweest vanmorgen. Erg leuk en veel te leren (voor mij tenminste!) Natuurlijk plaste hij me onder, maar dat deden er meer. Daarna in de tummy tub, toch anders dan die ik heb (shantala). Hij vond het wel lekker na het wennen eraan, hij werd helemaal rustig en keek mooi om zich heen.
Verder oefen ik hem nog steeds in het boven te slapen leggen (vertelde ik pas ook en toen vroeg iemand waarom ik het lastig vond). Hij vind het wel prima, alleen mis ik dan beneden de gezelligheid en ook het gemak om er even een speentje in te stoppen. Nu ga ik vaak op zijn kamertje even zitten puzzelen ofzo, zodat ik er makkelijk heen kan.
max en ik liggen inderdaad op 1 kamer, das soms best lastig. maar ook heel gezellig hoor
ik moet het eigenlijk wel eens doen, lekker een middagdutje meepikken samen met max, maar dat is nou nét de tijd dat ik het huis doe (naja stofzuigen enzo) en de was enzo (en fok!ken natuurlijk ) en anders wordt het hier zo'n troep en met al die viezigheid op de grond is het voor max ook niet ideaal natuurlijk.

wat leuk dat je babymassage doet zeg, heerlijk voor simon ook
ik masseer max ook wel eens, maar dan onofficieel
dan wrijf ik over zn rugje of ik draai rondjes net als ik deed toen hij nog krampjes had. Hij vind het ook heerrrlijk als ik met mijn vingertoppen stevig (niet hard ofzo) over zijn achterhoofdje wrijf. daar wordt ie helemaal rustig en slaperig van
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:01:42 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44065843
Babymassage wil ik ook gaan doen. Zal morgen eens kijken waar dat hier in de buurt kan en vooral ook wanneer het is, want ik wil het wel vol kunnen houden en niet al in januari stop moeten zetten omdat ik weer ga werken.

Oh, en die koude handjes. Erg is het niet, maar als ze dan die ijsklompjes tegen d'r gezicht aanduwt en dan wakker schrikt...tja dat is dan weer wat minder
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:45:10 #87
103793 kozakken
Living the life
pi_44066888
Babymassage is maar wel zonder jompels.
Zo heerlijk dat kleine lijfje dat meegeeft en met grote ogen naar je kijkt (of niet )
heer-lijk!

IJshandjes zijn hier ook heel gewoon.
pi_44067823
Hier ook een manneke met ijskoude handjes. Dat ie ze constant in z'n mond stopt en nat sabbelt (zoals alles wat in de buurt komt) helpt ook niet echt
pi_44068393
Kim is vandaag bij sinterklaas op schoot geweest. Vond ze heel leuk.
Ze was op jacht naar pepernootjes en kroop er als een speer naartoe. Het was gezellig.

Ze krijgt alweer een tandje, haar 6e. Gelukkig helpt de chamodent goed. Verder gaat alles goed. Ze doet langs de tafel, bank, etc. stapjes. Probeert het soms los.

Ohja, Kim heeft ook vaak 's nachts koude handjes.
pi_44068605
Was ik Kendahl laatst aan het masseren en had ik zijn handjes gehad, steekt hij ze weer in zijn mond 'he bah, dat smaakt niet lekker'. En dan stug door blijven sabbelen, hé? Een echte doorzetter
pi_44069106
hihi, hier ook al ijsklompjes. Ik dacht dat Eva als enige zo 'raar' was om altijd met de handjes omhoog te slapen. Ik vind het ook zo zielig om wantjes aan te doen, want dan kan ze haar duimpje niet vinden.
Eva
pi_44069961
kim is al bijna 1!!!! wauw wat gaat het toch hard
  zaterdag 2 december 2006 @ 09:59:07 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_44073979
Kim bijna 1, Arwen bijna 1, de tijd vliegt echt voorbij he
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 2 december 2006 @ 10:00:32 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_44073994
weet je wat ik zo jammer vind, dat we nooit meer wat horen van girly, ik ben zo benieuwd hoe het met haar gaat en met Joey.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 2 december 2006 @ 10:02:20 #95
81992 Githa
pi_44074005
Joey is een lekkere vent geworden ik zal wel eens vragen of ze eens wil up-daten
  zaterdag 2 december 2006 @ 11:14:32 #96
24188 Belana
kloon van belana
pi_44074893
ow jij hebt contact githa? fijn om te horen dat alles goed gaat, maar zou idd leuk zijn als ze even kwam vertellen en een fotootje ofzo
stormy waters...
sailin'
pi_44079581
Finn heeft net z'n eerste fruithapje gehad. De eerste hapjes gingen moeiteloos naar binnen, zo moeiteloos dat we ons afvroegen of ie wel slikte. Daarna ging ie steeds bedenkelijker kijken, hij wist niet helemaal of ie het nou lekker vond of niet volgens mij. Ons minimanneke wordt zo snel groot.
pi_44081254
Vanochtend werden wij wakker van de wekker... 8.15. Ik keek manlief aan: 'Heb jij Eva een flesje gegeven vannacht?' 'Nee, jij?'. Shit...snel kijken, en daar werd ze net wakker . Ze heeft écht doorgeslapen vannacht
Eva
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:19:16 #99
94046 PM-girl
pi_44081298
Wauw Linda, fijn he! En dan ook echt tot kwart over 8! (alhoewel ik ook blij ben met 3x half zeven op een rij nu hoor!)
*
pi_44081505
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:16 schreef linda856763 het volgende:
Vanochtend werden wij wakker van de wekker... 8.15. Ik keek manlief aan: 'Heb jij Eva een flesje gegeven vannacht?' 'Nee, jij?'. Shit...snel kijken, en daar werd ze net wakker . Ze heeft écht doorgeslapen vannacht
En lekker geslapen dus deze nacht?

Nu blijft de grote vraag of het eenmalig was of niet. Krijgt ze nog steeds half om half zwaardere voeding en 's avonds laat volledig zwaar?
Syllables govern the world
pi_44082071
Wow, goed zo Eva. Schrikken is dat hè Linda maar wel erg fijn, een nachtje doorslapen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:52:16 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44084965
arwen al bijna een ja
en belana ik weet dat ik me niet zon zorgen moet maken maar toch eska is van voor mijn tijd dus daar wete ik niks van

finn is ook lastig allemaal nieuws.

eva die door slaapt

psst je vergeet merlijn van randa dies voor arwen nog
pi_44085403
Jaja, Kim is alweer bijna 1 ! Woensdag al!
Vandaag is sinteMaria (mijn tante) alvast langsgeweest. Ze heeft roze kleertjes gehad. Vanuit Mallorca en Little people vrolijke optocht oid.
Was gezellig en Kim sloofde zich helemaal uit. Zo grappig!
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:34:04 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_44085959
evenstar, het is natuurlijk een beetje een dooddoener die opmerking over max van eska bedacht ik me, want je hebt er zo weinig aan en arwen is max niet, maar ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat er wel hoop is.
stormy waters...
sailin'
pi_44086399
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:31 schreef reese.com het volgende:
En lekker geslapen dus deze nacht?

Nu blijft de grote vraag of het eenmalig was of niet. Krijgt ze nog steeds half om half zwaardere voeding en 's avonds laat volledig zwaar?
Nou, nadat ik mijn man 5 keer gepord had vanwege snurken (hij is verkouden) wel. Nog steeds hetzelfde voedingspatroon, maar de ene dag komen we op 6 flesjes uit, en de andere dag op 5. Nu zou je denken dat ze na 6 flesjes door slaapt, en na 5 nog een extra 's nachts wil, maar dat werkt blijkbaar zo niet. Gisteren had ze er 5 op.... Ben benieuwd of het een incident was, of nieuwe regel, maar deze ene nacht was in ieder geval erg welkom, na al het klussen wat we gedaan hebben.

Eva wil nu ook in de wipstoel! Voorheen begon ze al te piepen als ze een halve minuut er in ligt, maar nu vindt ze het blijkbaar wel gezellig. Lekker naar papa en mama kijken als ze de keuken in elkaar zetten . Misschien leert ze er al wat van, als toekomstige geëmancipeerde vrouw

En wat gaan de babietjes snel! Tijdens de geboorte van Kim begon ik net echt serieus mee te lezen, ik was toen net met anticonceptie gestopt...
Eva
pi_44086670
Dat meisje van jou blijft verbazen Linda. Je zou inderdaad denken dat het 'm in die 5 of 6 flesjes zit maar hé deze nacht biedt perspectief. Het kan in ieder geval wel. Fijn dat het ook net nu is, met al dat klussen.
En de wipstoel ook opeens leuk Top weekendje bij jullie daar zo!
  zaterdag 2 december 2006 @ 21:38:22 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44089633
belana, het is de gedachte die telt, en ik snapte de er is hoop boodschap
hoop doet leven en ondanks dat ik twijfel heb dankzij de arts blijf ik hoop houden
pi_44090610
Evenstar en Arwen
Eva
  zondag 3 december 2006 @ 06:32:49 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44097001
Ingewikkeld hoor Evenstar. Ik hoop dat het beter gaat worden allemaal.

Jesteke was de laatste tijd het eten uit onze mond aan het kijken en na een weekje twijfelen hebben we gisteren de stap gewaagd en haar haar eerste fruithapje aangeboden. Ze vond het geweldig Ze deed het zo goed, net alsof ze elke dag al at. Netjes mondje open, voorzichtig proeven en dan een klein beetje wegwerken. Na 10 mini hapjes vond ze het wel weer genoeg. Maar...zonder knoeien allemaal. Wij hadden gedacht dat de woonkamer onder zou zitten, dat we kind moesten gaan badderen, maar niets van dit alles. Wij hebben een dametje dat niet vies wil worden We waren zo trots
Lekker douchen!
pi_44097134
Hihi Sjak wat leuk!!
Wacht maar tot ze wat ouder is ....
hier ligt de vloer af en toe onder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 09:50:17 #111
81992 Githa
pi_44097337
Nou Sjak niet te vroeg juichen hoor, maar Jetske je eerste fruithap op eigenlijk horen daar wel foto's bij hoor Sjak
  zondag 3 december 2006 @ 09:52:01 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44097346
Ja, er zijn er zo'n 50, maar die staan nog niet op de computer. Ik zal ze hopelijk vandaag nog plaatsen. maar druk, want sinterklaas enzo
Lekker douchen!
pi_44097368
Merlijn is bijna 1 ja, gisteren heeft hij kunnen oefenen met cadeautjes uitpakken en vandaag mag hij weer. Gisteren heeft hij een garage en een loopwagen/blokkenwagen gekregen en meneer loopt er met veel lawaai achter aan te lopen. Gisteren leek het alsof hij voor de eerste keer auto zei. Het was meer ate maar toch de t heeft hij nog nooitn aan eind van een woordje gebruikt ofzo, we stonden echt even vreemd te kijken.

Straks gaat de blokkenwagen ook gewoon mee als we sinterklaas bij grote opa hebben in het bejaardenhuis. (grote opa = mijn opa) Ben heel benieuwd hoe hij op mijn neefje van 3 zal reageren en of ze wat aan elkaar zullen hebben met spelen.
  zondag 3 december 2006 @ 10:07:33 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_44097431
grappig hoe gelijk Jetske en Ezra echt opgaan, Ezra had dat ook, dat uit de mond kijken en vind het ook erg lekker. Hij krijgt nog niet iedere dag trouwens, net hoe het uitkomt.
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 december 2006 @ 12:17:16 #115
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44099358
Grappig inderdaad! Ik weet eigenlijk nog niet hoe we het gaan doen. We hadden gisteren een kinderstoel gekocht en konden toen niet meer wachten, dus het was daardoor wat ongepland. Maar we moeten eens een plan gaan opstellen hoe we het willen gaan doen. In ieder geval blijft haar hoofdmaaltijd BV en af en toe zal ze wel wat anders krijgen.
Lekker douchen!
  zondag 3 december 2006 @ 14:02:50 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44102010
Linda en een lebber van arwen

leuk he randa als ze dingetjes proberen te zeggen

jetske zonder knoeien goed hoor
  zondag 3 december 2006 @ 14:03:56 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44102045
Qat betreft het eten uit de mond kijken.. begrijpen jullie een beetje hoe ik me voel.. dus ik snap wel jullie keus hoor
pi_44103484
quote:
Op zondag 3 december 2006 14:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Linda en een lebber van arwen
Ha lekker, babykwijl

Jetske, wat leuk en wat goed

En vanochtend werden we om 7.50 wakker
Volgens mij heeft Eva weer een sprongetje achter de rug. Afgelopen week wat huilerig, en nu slaapt ze opeens minder, maar wil wel in de wipstoel, lekker kijken en brabbelen . En ze slaapt opeens door... *voorzichtig een beetje juichen gaat, ze kán het tenminste! *
Eva
  zondag 3 december 2006 @ 14:58:05 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_44103712
natturlijk kan ze het linda! er komt vanzelf meer ritme in hoor en heerlijk natuurlijk! je hebt het luxe Ezra slaapt tot 6 uur maar (en daarna wel weer verder trouwens)
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 december 2006 @ 15:00:45 #120
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44103801
nog even een dikke vanuit huize pinquit voor evenstar en arwenneke.
  zondag 3 december 2006 @ 15:03:03 #121
94046 PM-girl
pi_44103873
Linda, alweer!! Fijn he!

Simon doet het nog steeds (4 of 5 nachten nu). Half twaalf de laatste voeding en dan om half 7 weer. Wij dachten er gisteren mee te kunnen schuiven (waren laat terug van een etentje, Simon was mee, ging erg goed!)
Dus om half een nog een voeding erin, wij dachten dat ie dan om half 8 zou komen, maar nee, gewoon half 7! Daarna weer om 9 uur.
(weten we waar we aan toe zijn!0
*
  zondag 3 december 2006 @ 15:56:19 #122
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44105578
Hier zijn de nachten nog gebroken. Als meneer overdag een voeding minder krijgt (of in diepe slaap valt halverwege de voeding) meldt hij zich rustig rond 4 uur al weer. En heeft hij wel genoeg gehad dan is het tussen 6 en half 8. Hij krijgt absoluut niet tekort want hij komt elke week 350-400 gram aan. Misschien heeft ie dat gewoon nodig?
Iedere golf van de zee,
  zondag 3 december 2006 @ 17:07:18 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_44107679
Neuk, Ive heeft ook nog steeds nachtvoedingen nodig en hij wordt 5 december 5 maanden. Gelukkig is het tegenwoordig redelijk binnen de perken 's nachts en heeft hij nog maar 2 nachtvoedingen nodig. Voor de rest slaapt hij door of wordt hij even wakker maar valt dan weer snel zelf in slaap.
  zondag 3 december 2006 @ 17:13:01 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44107825
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:00 schreef pinquit het volgende:
nog even een dikke vanuit huize pinquit voor evenstar en arwenneke.
pi_44108529
quote:
Op zondag 3 december 2006 14:58 schreef Belana het volgende:
natturlijk kan ze het linda! er komt vanzelf meer ritme in hoor en heerlijk natuurlijk! je hebt het luxe Ezra slaapt tot 6 uur maar (en daarna wel weer verder trouwens)
. Dat deed Eva al een paar weken, maar ik vond dat eigenlijk nog wel gebroken nachten, al zeggen de 'normen' van het CB wat anders...En gelukkig wil Eva 's ochtends na de voeding ook altijd nog wel een uurtje slapen.... en zo niet, dan slaapt ze bij mama in bed nog een beetje
Eva
  zondag 3 december 2006 @ 18:46:50 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_44110186
ow! verwend nest
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 december 2006 @ 19:44:28 #127
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44111594
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:07 schreef cattie het volgende:
Neuk, Ive heeft ook nog steeds nachtvoedingen nodig en hij wordt 5 december 5 maanden. Gelukkig is het tegenwoordig redelijk binnen de perken 's nachts en heeft hij nog maar 2 nachtvoedingen nodig. Voor de rest slaapt hij door of wordt hij even wakker maar valt dan weer snel zelf in slaap.
Ow, gelukkig maar. Ik dacht al: wat loopt iedereen nou op te scheppen over 'slaapt de hele nacht door'. Ik dacht dat er hier iets niet goed was behalve dat ie groeit als kool.
Iedere golf van de zee,
  zondag 3 december 2006 @ 20:02:42 #128
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44112058
Alle baby's doen het anders, Neuk. En elk cb stelt weer andere eisen. Ik maak me niet zo snel zorgen om die redenen, 'k volg mijn instinct.
  zondag 3 december 2006 @ 20:20:27 #129
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44112514
Hier heeft 't een jaar geduurd, Neuk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 december 2006 @ 20:23:44 #130
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44112612
Ik vind het ook niet erg. Tis een heerlijk menneke om voor te zorgen!
Iedere golf van de zee,
pi_44113066
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:23 schreef Neuk het volgende:
Ik vind het ook niet erg. Tis een heerlijk menneke om voor te zorgen!
dat is ook zo! Als Eva 's nachts piept, dan lig ik eerst in mijn bed te zuchten, moed te verzamelen, dan er uit, sloffen zoeken, badjas aan, slof slof... Maar als ik Evaatje dan zie liggen/spartelen/brullen/duimen, dan is het ook weer goed.
Maar slapen is ook fijn
Eva
pi_44119866
hoi hoi

kom hier eens updaten omdat belana *echt heel lief van je *
ernaar vroeg (githa kwam het even melden)

Jah waar zal ik beginnen Joey is een heel lief leuk en stoer mannetje, met duidelijk een eigen wil, kruipt lekker de kamer rond, en pakt alles waar hij bij kan ben echt zo trots op hem.

2 weken geleden zat de schik er hier wel goed in, en nog steeds eigenlijk, we lagen snacht's te slapen., en ineens wordt ik wakker en hoor een raar geluid uit zijn kamertje komen, gegorgel maar dan zachtjes, ik met mijn vriend ernaar toe rennen, zien we joey verstijfd op zijn rug liggen helemaal in paniek omdat hij in zijn eigen braaksel lag te stikken, (de muur,zijn bedje en hoofd zaten helemaal onder)
hij was dus zo bang dat tie dus niet op zijn buik draaide, waardoor zijn braaksel er niet uit kon, het kwam ook uit zijn neus, we hebben m toen gauw opgetild en op zijn buik gedraaid,zodat hij alles eruit kon gooien, en het leek ook niet meer op te houden, slijm en al, en hij was helemaal overstuur, we hebben toen maar de ambulance gebeld omdat we ff ten einde raad waren,en we hem zo niet konden vervoeren.

De broeders hadden even overlegd met de huisartsenpost of er misschien geen longfoto gemaakt moest worden, aangezien er waarschijnlijk braaksel in zijn longen kon zitten, maar dat was op dat moment niks aan te doen, tenzij hij hoge koorts zou krijgen,dan was het wel van belang. (gelukkig niet nodig geweest)

wil je sochtends er voor die kleine zijn, en dan begin je zelf, zowaar alles eruit gegooid van boven en onder , dus lagen we allebei ziek, moest om de 5 minuten naar de wc , dus gelukkig bleef vriendje thuis om voor ons te zorgen,maar jah flinke domper natuurlijk als je niet eens voor die kleine kan zorgen als je zelf zo beroerd ben. s'avonds begon ik gelukkig wel iets op te knappen. (we hadden dus samen de buikgriep ofzo)

Mijn moeder vertelde me afgelopen woensdag dat een kindje bij der uit de buurt het zelfde als joey heeft gehad, en zijn ouders het te laat opmerkte, vader heeft toen nog een half uur geprobeerd te reanimeren, 3 ambulances stonden er, maar helaas is dit kindje dus wel overleden doordat hij in zijn braaksel was gestikt (was 6 maandjes)
Hierdoor besef ik dan wel weer dat we geluk hebben gehad en we hem hebben gehoord. Sindsdien ben ik wel erg bang snachts, en kijk ik vaker bij hem (zit continu in de zenuwen, hopelijk wordt dat wel wat minder)

Maar jah alles is nu goed met ons, joey is nu wel flink verkouden, maar daar is het de weer ook wel voor.
Ik geniet elke dag van hem, *stiekum praten we al over een 2de hih i* maar daar wachten we nog wel even mee, wil eerst even lekker genieten van joey

(sorry dat ik meteen zo'n rotverhaal erbij vertel,maar ben er zelf nog amper overheen, dat zal moeten slijten)

hier ook ff meteen wat foto's van me mooie ventje

Joey op de jongegezinnenbeurs
Joey1
Joey5
Joey6
Joey7

liefs van shirley en joey

*knuffel voor alle lieve mooie kindjes hier (en de ouders ook natuurlijk *
  zondag 3 december 2006 @ 23:58:36 #133
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44120219
Hey girly, jeetje wta een schrik.. en wat hebben jullie goed gehandeld
Het is een mooi manneke hoor doe rustig aan en geniet, en kom eens wat vaker hier
  maandag 4 december 2006 @ 06:42:36 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_44123209
Haaai girly wat leuk dat je even komt vertellen!
Ow meid wat een rotervaring, ik leef met je mee, ken het gevoel. Toevallig ben ik gisteravond met een rotgevoel gaan slapen omdat de jongens alle 2 ziek zijn. Liam aardig hoge koorts en Ezra zo'n eng slijmerig hoestje, dan lig ik ook niet lekker en ik heb dan ook een paar keer gekeken.
Wat een heerlijk kereltje heb je zeg! En wat is ie alweer groot! Het gaat zo hard he! Een 2e erbij is trouwens geweldig! wel erg druk, maar ook eht fantastisch!
Geniet maar lekker van je mannetje en kom af en toe maar vertellen
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 december 2006 @ 09:13:09 #135
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44124043
Jeetje Girly, wat een verschrikkelijk verhaal. Wat een schrik moet jij gehad hebben. En wat een geluk dat jullie er wél op tijd bij waren!!!
pi_44125153
Girly, wat een schrik . Brr, dat is het enge van een kindje 'hebben' vind ik, er komen ook een boel zorgen en zorgjes bij...

Eva kwam vanochtend om 7.00, alweer een nacht doorslapen! . Ik ben het helemaal ontwend, word ook nog steeds rond 4 uur (haar oude meldtijd) even wakker...
Eva
pi_44125186
Girly, wat zullen jullie onwijs geschrokken zijn, zit er nu zelf helemaal van te rillen!

Evenstar dikke zoen voor jou en Arwen meis!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 4 december 2006 @ 12:43:28 #138
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44128415
He jakkes. Zeker weten dat ik nu weer een angst erbij heb. Maar dat neem ik jou niet kwalijk hoor, Shirley! Fijn dat het verder zo goed gaat met je menneke
  maandag 4 december 2006 @ 13:08:03 #139
94046 PM-girl
pi_44129187
Girly, wat een schrik zeg. Ik ben daarom ook wel tevreden zo, nu Simon bij ons ligt. Maarja, een keer moet hij toch naar de overkant!
Maar wat een mooi mannetje!

Linda, alweer zo'n uitslapertje!
Neuk, tot zes uur slapen is al doorslapen hoor, terwijl voor mijn gevoel dat nog echt nacht is! Maar elke baby is anders daarin, echt waar.
*
pi_44130739
Girly, wat een nachtmerrie! Gelukkig gaat het goed met je mooie mannetje!

Neuk ik vind Brent echt al heel goed doorslapen, zo te horen! Hij is een beetje vergelijkbaar met Ronja nu, maar die is dat pas sinds een paar weken gaan doen!
De mensen die zeggen dat hun kind al met drie dagen door sliep zijn de uitzonderingen, de meeste kinderen doen er gewoon dik een jaar over...
pi_44131547
Merlijn heeft een enkele keer doorgeslapen, nu ben ik blij als hij pas om 4.45 komt wat hij gelukkig de laatste keer vaker doet. Hij slaapt dan van ongeveer 23.30 tot 4.45, voor 11 maanden vin dik het voor hem best netjes. Hij wordt gelukkig dan niet echt wakker maar wilt wel persé drinken.

Bah Girly wat eng.
pi_44131834
Girly, wat eng zeg! Gelukkig dat jullie er op tijd bij waren.
Mooi ventje hoor!

Wat betreft doorslapen. Kim slaapt ’s nachts door sinds ze 6 weken was.
Maar ze slaapt overdag en ’s avonds dan weer minder/weinig. Verschilt echt per dag.
Toevallig slaapt ze nu sinds ca 15 minuten.

Nog maar 2 nachtjes slapen, dan is Kim alweer 1!
Hebben we erg veel zin in. Ben benieuwd wat ze van de slingers en balonnen vind! En de cadeautjes. Ze zal het inpakpapier vast leuker vinden.
  maandag 4 december 2006 @ 15:49:35 #143
94046 PM-girl
pi_44134452
Wat gaat dat snel he Ingrid! Waarschijnlijk vindt ze het scheuren idd interessanter dan de cadeaus zelf!

Simon heeft net zijn eerste prikken gehad,
Simon
mama
Was goed gegroeid, ruim een kilo aangekomen in 3 weken (nu 6340 gram) en 59 cm. lang!
Het vlekje benoemden ze ook als een aardbeienvlekje. (het heet zo omdat het zo groot wordt als een aardbei soms.)
*
pi_44134639
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:49 schreef PM-girl het volgende:

Simon
mama
Heel herkenbaar!
  maandag 4 december 2006 @ 16:07:39 #145
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44135073
Hallo allemaal!

Cas gaat ineens weer heel hard.
Hij rolt van zijn rug op zijn buik en weer terug.
Ook hebben we onze eerste wortelpoepluier te pakken. Oftewel meneer heeft zijn eerste groentehapje prima verdragen. Het was 1x kokhalzen, maar daarna slurpte hij vrolijk een half potje naar binnen. Nog even en hij vraagt om een scooter.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 4 december 2006 @ 16:09:05 #146
94046 PM-girl
pi_44135129
Alweer groentehapjes voor Cas! En rollen, goed hoor! Ach, hij zal eerst nog om een gameboy gaan zeuren!

Moonah, hoe is het met Thieske, doet ie het nog steeds zo goed?
*
pi_44135499
Simon en PM-girl voor de prikken. Wij moeten woensdag

En Cas al omrollen. Wat gaat het allemaal vreselijk snel
  maandag 4 december 2006 @ 16:47:29 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_44136598
Goedzo Cas dat je al omrolt en terug rolt. En ook al een half potje worteltjes!
pi_44137245
PM, die rotprikken ook. Ik vond het ook echt niet leuk, en Eva liet het maar over zich heen gaan. Cas! Grote knul alweer...
Eva
  maandag 4 december 2006 @ 17:38:34 #150
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44138464
Volgens mij krijgt Kendahl nu al de baard in de keel Nee, geintje Hij is zijn stemgeluid aan het uitproberen. Zo leuk is dat! Af en toe een hele rits lang 'whaooaoaoahwaoahaowahowhao'. Vaak ook bij een bepaalde handeling. Bijvoorbeeld wanneer ik hem insmeer met zinkzalf en vaak in de box praat hij tegen zijn speelgoed, vooral de spiegel.
  maandag 4 december 2006 @ 21:31:32 #151
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44146374
PV: aanmelden voor de X-factor!
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:12:49 #152
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44158790
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:31 schreef Neuk het volgende:
PV: aanmelden voor de X-factor!
Ze zien me al aankomen.
edit: hij geeft nu overigens weer een show weg op mijn schoot.

[ Bericht 16% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 05-12-2006 13:58:07 ]
pi_44162103
Hmz, net weer naar het CB geweest en volgens die groeigrafieken zijn 100 percent van de baby's kleiner dan Fons. Hopelijk stopt hij op tijd met groeien.
6,690 kilo en 62 cm op zeven weken.
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:19:21 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44162154
wat een beertje , maar kan zo ineens omslaan hoor als hij het verders goed doet zou ik me er niet zon zorgen om maken
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:26:59 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44162348
ooh girly wat een narigheid zeg!!

maar leuk dat je even komt posten! en erg leuk om fotootjes te zien van je mooie mannetje
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:27:21 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44162357
met max ga ik strakjes naar de HA voor zn gezwel zn moedervlekkie dus
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:27:49 #157
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44162370
Fons is echt om trots op te zijn BM!
Iedere golf van de zee,
pi_44162428
kBen nu wel trots, maar hij moet niet gaan overdrijven, he! Straks wordt hij ne vent van meer dan twee meter.
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:27:10 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44164101
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:29 schreef Bass-Miss het volgende:
kBen nu wel trots, maar hij moet niet gaan overdrijven, he! Straks wordt hij ne vent van meer dan twee meter.
Lekker toch zo'n reus?!
pi_44167447
Iemand die het verschil weet tussen Danoontje Start en gewone Danoontje
Liefde
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 17:16:50 #161
81992 Githa
pi_44167527
Danoontje start is aangemaakt met babymelk ( KV ) ipv koemelk , als ik het goed heb
pi_44167573
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:16 schreef Githa het volgende:
Danoontje start is aangemaakt met babymelk ( KV ) ipv koemelk , als ik het goed heb
Dus dan mag Mikael in princiepe ook wel gewone danoontje?
Liefde
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 17:21:27 #163
81992 Githa
pi_44167670
Danoontje mag in principe wel, maar het is toch wel een stuk zoeter als yoghurt. Het is wat je wil, ik zou starten met wat yoghurt op smaak gemaakt met gepureerd fruit als je dan toch iets wil geven.
pi_44167781
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:21 schreef Githa het volgende:
Danoontje mag in principe wel, maar het is toch wel een stuk zoeter als yoghurt. Het is wat je wil, ik zou starten met wat yoghurt op smaak gemaakt met gepureerd fruit als je dan toch iets wil geven.
Ik heb nu dus Danoontje Start gekocht. Is heel erg zoet idd. Mika vind het wel lekker Maar yoghurt is ook goed idee. Kan ik daar ook diksap ofzo doorheen doen?
Soms voel ik me zooo dom
Liefde
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 17:34:08 #165
81992 Githa
pi_44168091
diksap kan ook, maar die heeft dan weer niet de vitamines van vers fruit
hey, ik heb het helemaal niet gevolgd hoor, maar moet Mika al een toetje hebben ?
Eigenlijk geef je dat toch pas als ze avondeten mee gaan eten ter vervanging van de fles.
pi_44168357
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:34 schreef Githa het volgende:
diksap kan ook, maar die heeft dan weer niet de vitamines van vers fruit
hey, ik heb het helemaal niet gevolgd hoor, maar moet Mika al een toetje hebben ?
Eigenlijk geef je dat toch pas als ze avondeten mee gaan eten ter vervanging van de fles.
Mika krijgt gewoon 4 flessen. 's Ochtends en 's avonds een fles van 240 cc en de 2 flessen daartussen van 200 cc. Na zijn middag slaapje krijgt fruithapje die ik zelf maak. Tegen 4 uur krijgt ie fles en dan krijgt ie tegen half 6 weer honger=zin in iets . Maar wil hem dan niet een fles geven. Nu wil ik dus proberen of ie het met Danoontje of yoghurt een beetje zijn honger kan stillen. Wil morgen op het cb ook even vragen of ie 's avonds gewoon warme hap mag.
Tis niet zo dat hij honger heeft maar hij blijft net zo lang mopperen totdat ie iets krijgt. Had al geprobeerd om de fruithap later te doen maar dan zeurt ie als ie uit bed komt. Klinkt beetje raar maar ja!
Liefde
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:14:03 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44169273
ik vind het echt (te)veel voor een 4 maanden oud kindje hoor.
en vooral met iets als danoontje op die leeftijd, kan je hem beter een rijstewafeltje of baby liga tussendoorgeven.
En met de pot mee eten is nog te vroeg voor zo;n kleintje.

Ik zou dan zelf s ochtends pap fles tussen de middag fles ( s ochtends half potje fruithap) na zijn middagslaapje baby rijstewafeltje/liga ( eventueel prutje van maken met wat fruit) s avond groente hapje wanneer jullie eten en dan fles erbij en voor die gaat slapen een papfles.
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 18:14:29 #168
81992 Githa
pi_44169285
Ik zou dan niet voor een danoontje gaan maar voor wat fruit, met warme hap zou ik nog even wachten hoor, anders is het wel heel veel en vroeg toch ook?
Of als hij echt zo'n honger heeft wat rijstebloem erdoor of forte geven, valt wat zwaarder allemaal.
Misschien heb je dat allemaal al geprobeerd hoor, ik heb het niet zo goed gevolgd.
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:27:10 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44169605
Even aan het bijlezen.
Doorslapen? Wat is dat...
Thies meldt zich elke nacht 2x, en vannacht zelfs om de 2 uur (12, 2, 4, 6 uur dus... ).
Om 4 uur begon hij daarna te mopperen in zijn bedje, dus na een minuut of 10 jengelen zegt mijn lief "Leg hem maar tussen ons in". Begint meneertje toch te lachen en te kraaien...
Wát een ondeugd! Die blik in zijn ogen...! Heel vertederend, maar toch heb ik hem toen streng toegesproken en in zijn eigen bedje teruggelegd. En ja hoor, hij ging slapen!

Over Danoontje... Ik zou sowieso mijn kind nog geen gesuikerde produkten geven op zo'n jonge leeftijd.

En B-M, Fons is echt the king hoor! Wow!
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:09 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, hoe is het met Thieske, doet ie het nog steeds zo goed?
Wat attent van je dat je naar hem vraagt.
Thies is een beetje van slag de laatste week. Vaker dan normaal huilerig. Wil heel veel bij ons zijn, ligt nu bij zijn papa op de borst. Mss hangt het samen met het dipje dat ik zelf heb gehad. Maar da's denk ik een kip/ei-verhaal.... Hij lacht wel heel regelmatig, en kraait echt supercute!

En wat zielig die prikjes he....
Simon is wel een stoere zeg, dat hij bijna meteen in slaap valt. Thies moet 18 dec....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:28:25 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44169649
fijn dat het opzich met thies goed gaat , moet wel vermoeiend zijn zulke gebroken nachten, maar petje af hoor
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:32:55 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44169773
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:28 schreef _evenstar_ het volgende:
fijn dat het opzich met thies goed gaat , moet wel vermoeiend zijn zulke gebroken nachten, maar petje af hoor

Tja, je doet er niets tegen he?
Maar het brak me wel op afgelopen week.
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:34:14 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44169819
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tja, je doet er niets tegen he?
Maar het brak me wel op afgelopen week.
als je ook maar aan jezelf denkt en rust tussen die 2 uurtjes neemt. trouwens een fototje van thies is wel leuk
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:37:52 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44169932
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:27 schreef Moonah het volgende:
En wat zielig die prikjes he....
Simon is wel een stoere zeg, dat hij bijna meteen in slaap valt. Thies moet 18 dec....
Hier op Fok was toch ook iemand die de prikjes had uitgesteld?
Was jij dat Evenstar, of was het Owlet?
Ik heb daar ernstig over nagedacht. Tot hoofdbrekens toe. Thies heeft al zó veel rommel binnengekregen via mij (al die weeënremmers, en daarna nog 3 antibioticakuren). Ik wilde hem eigenlijk wat rust in zijn lijfje gunnen. Maar ja, ik moet binnenkort weer werken (sta voor de klas) en al die kleuters die het eea bij zich kunnen dragen...
Mijn lief staat erop dat we het normale schema volgen. Hij vindt dat uitstellen maar alternatief gedoe en wil ook absoluut niet dat Thies maar enig risico loopt (ik natuurlijk ook niet...).
Nou ja, we doen het maar gewoon, al druist het best wel tegen mijn gevoel in.
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:40:49 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44170026
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:34 schreef _evenstar_ het volgende:
trouwens een fototje van thies is wel leuk
Vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt...

dinsdag 5 december 2006 @ 18:43:40 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44170114
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hier op Fok was toch ook iemand die de prikjes had uitgesteld?
Was jij dat Evenstar, of was het Owlet?
Ik heb daar ernstig over nagedacht. Tot hoofdbrekens toe. Thies heeft al zó veel rommel binnengekregen via mij (al die weeënremmers, en daarna nog 3 antibioticakuren). Ik wilde hem eigenlijk wat rust in zijn lijfje gunnen. Maar ja, ik moet binnenkort weer werken (sta voor de klas) en al die kleuters die het eea bij zich kunnen dragen...
Mijn lief staat erop dat we het normale schema volgen. Hij vindt dat uitstellen maar alternatief gedoe en wil ook absoluut niet dat Thies maar enig risico loopt (ik natuurlijk ook niet...).
Nou ja, we doen het maar gewoon, al druist het best wel tegen mijn gevoel in.
jelief heeft het uitgesteld owlet dacht ik ook.
wij niet, omdat mijn zus ivm de reden die jij noemt ook uitgestelde vaccinaties kreeg ivm vele medicaties al op vroege leeftijd binnen.
en die heetf dus op veel latere leetfijden de kinderziektes gehad en er dus wel veel last van ervaren. Maar dat is een ervaring tegenover misschien wel 10000 positieve ervaring wb het uitstellen.
Je zou misscien Elegantly wasted of digger of saffier kunnen PM-en omdat zij ook wee remmers hebben gehad.
en jelief( en owlet?) kan wel beantwoorden over het verlaat inenten.
Lijkt me een lastige keus als jij er zo over denkt en je man anders.
maar eruit komen doen jullie wel
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:44:10 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44170130
smelt wat een mooierd
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:59:08 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44170580
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:44 schreef _evenstar_ het volgende:
smelt wat een mooierd
Tnx.
En wat die prikken betreft, pfff, ik ga maar mee in het schema. Ik zou het mezelf ook nooit vergeven als Thies via mij iets oploopt van de kinderen op school...
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:08:13 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_44170853
ow Moonah wat is ie mooi
stormy waters...
sailin'
pi_44171312
Wat een mooi kereltje Moonah
pi_44172138
Ze zeiden trouwens vandaag op het CB dat ze zijn gewicht in het oog gingen houden. En toen ik vroeg wat ze er dan gingen aan doen als hij zo blijft groeien zeiden ze dat hij dan eventueel op dieet moet...
Vraag me af hoe dat moet bij borstvoeding....
Nu ja, toen ik opmerkte dat zijn gewicht toch wel in verhouding was met zijn lengte, wist ze toch niet meer wat te zeggen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 20:03:57 #181
43556 miss_dynastie
pi_44172749
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt...

[afbeelding]
pi_44173037
Fons op dieet? Bizar
Toen ik de eerste keer met Morris naar het CB gingen hadden ze het ook over te zwaar. De 2e keer was er een ander en die vertelde dat ze op die leeftijd nog helemaal niet 'te zwaar' kunnen zijn. Dat leek mij ook wel logischer en ik heb besloten dat te onthouden!
Stel je voor zeg, dat je je kind voeding moet onthouden
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:12:25 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_44173054
Bass-Miss, misschien heb je wat aan deze gewicht/lengte curve: who curve jongens

Moonah, wat een mooie vent! En over het niet-doorslapen: dat kan je echt slopen, weet ik. Wat mij helpt is proberen me er zo min mogelijk over na te denken en van aan te trekken (dus niet 's ochtends gaan nadenken hoe weinig je geslapen hebt enzo) en middagslaapjes doen.

MeNicole, danoontje zou ik niet doen, daar is heel veel suiker aan toegevoegd. Misschien kun je de introductieschema's volgen, alleen dan wat naar voren geschoven? (Dus waar staat dat het vanaf 6 mnd is, vanaf 4 mnd doen enz). Deze is van het borstvoedingsforum, maar kan denk ik ook prima bij fv kindjes: schema
pi_44173647
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:12 schreef cattie het volgende:
Bass-Miss, misschien heb je wat aan deze gewicht/lengte curve: who curve jongens
Aha, in deze curve past hij wel nog. Bij die van het CB, past de bovenste lijn zelfs niet.

Ow, er staat gewoon geen aantal weken bij hier.

Zolang hij in de lengte even snel gaat dan in de breedte , denk ik ook niet dat ik me zorgen moet maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bass-Miss op 05-12-2006 20:38:07 ]
pi_44174605
Ik zou me er niks van aantrekken BM!

Bij Kim werd en wordt er vaak gezegd dat ze te klein is en te dun.
Het is nooit goed.
  † In Memoriam † dinsdag 5 december 2006 @ 21:06:31 #186
141844 Macka66
pi_44174970
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:41 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mika krijgt gewoon 4 flessen. 's Ochtends en 's avonds een fles van 240 cc en de 2 flessen daartussen van 200 cc. Na zijn middag slaapje krijgt fruithapje die ik zelf maak. Tegen 4 uur krijgt ie fles en dan krijgt ie tegen half 6 weer honger=zin in iets . Maar wil hem dan niet een fles geven. Nu wil ik dus proberen of ie het met Danoontje of yoghurt een beetje zijn honger kan stillen. Wil morgen op het cb ook even vragen of ie 's avonds gewoon warme hap mag.
Tis niet zo dat hij honger heeft maar hij blijft net zo lang mopperen totdat ie iets krijgt. Had al geprobeerd om de fruithap later te doen maar dan zeurt ie als ie uit bed komt. Klinkt beetje raar maar ja!
MeNicole, in Danoontje zit suiker en producten met suiker zijn slecht voor babies, hier een uitleg waarom. Er worden aan het eind wat goede tussendoortjes genoemd, ook yoghurt.
Op het Forum Bijvoeding is veel te vinden over introductie van vast voedsel, ook wel als je kind kunstvoeding krijgt (lijkt in eerste instantie alleen over borstgevoede kinderen te gaan, maar kunstvoeding komt ook wel aan bod).

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 06-12-2006 00:17:53 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:41:17 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_44176375
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:28 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Aha, in deze curve past hij wel nog. Bij die van het CB, past de bovenste lijn zelfs niet.

Ow, er staat gewoon geen aantal weken bij hier.

Zolang hij in de lengte even snel gaat dan in de breedte , denk ik ook niet dat ik me zorgen moet maken.
Er staat idd geen leeftijd bij, maar geeft aan wat de standaard is qua gewicht ten opzichte van lengte. En daar past Fons prima in, hij loopt dus alleen nogal voor in tijd, maar is niet te zwaar voor zijn lengte.
Misschien heb je er wat aan als het cb Fons op dieet wil zetten (wat mij dus niet nodig lijkt).
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:53:17 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44176820
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Ze zeiden trouwens vandaag op het CB dat ze zijn gewicht in het oog gingen houden. En toen ik vroeg wat ze er dan gingen aan doen als hij zo blijft groeien zeiden ze dat hij dan eventueel op dieet moet...
Vraag me af hoe dat moet bij borstvoeding....
Nu ja, toen ik opmerkte dat zijn gewicht toch wel in verhouding was met zijn lengte, wist ze toch niet meer wat te zeggen.
As I said before, lekker laten lullen.
Onze wijkverpleegkundige had het er eerst ook over dat Thies op dieet zou moeten. Ik heb haar toen heel hard uitgelachen en vervolgens gevragd van wie ze dat had geleerd. Nou, ze had het overlegd met de CBarts. Uhuh. Toen ik betreffende arts ontmoette, confronteerde ik haar met die uitspraak en toen werd het allemaal gerelativeerd. Tja, ze zag gewoon dat Thies er prima uitziet.
Volg gewoon je gevoel (makkelijk gezegd). Maar net wat je zegt, je geeft BV, dat kán toch alleen maar perfect op je kind zijn afgestemd...

Edit: En bedankt voor de complimentjes over mijn ventje.
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:45:28 #189
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44178928
Moonah: ik wil wel meer foto's zien!
Iedere golf van de zee,
pi_44179977
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 22:45 schreef Neuk het volgende:
Moonah: ik wil wel meer foto's zien!
Ja, ik ook. Ik zou graag Thies,Simon,Brent en Fons eens op een rijtje naast mekaar zien.
Waarom wonen jullie ook zo ver?
pi_44180233
Oh Moonah, die vingertjes, die oogjes

Ik ga spontaan weer in rammelstand
pi_44181465
je hebt PB
pi_44181630
MeNicole, ik zou echt geen danoontje geven. Te veel suiker, te veel zuivel.
Waarom moet het trouwens allemaal zo snel en veel ineens? En dat is niet als kritiek bedoeld hoor, ik vraag het me alleen af omdat ik bij Ronja echt niet zou kunnen zien of ze "trek in iets heeft"
En al heeft ze het, dan krijgt ze nog niets. Dan wacht ze maar lekker tot ze zes maanden is
  woensdag 6 december 2006 @ 01:00:41 #194
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44182602
@Moonah: wat een prachtig kindje!
@BM: niks van aantrekken, wees trots op je teddybeertje!

Je zult het niet geloven, Kendahl heeft gedurende het cadeautjes uitpakken steeds lekker boven geslapen in de kinderwagenbak. Kwam denk ik door zijn lekkere warme nieuwe slaapzakje. Hij vond het net ook weer dolkomisch toen ik hem in zijn slaapzakje ritste. Toen ik de kamer verliet lag hij vrolijk te brabbelen. Hij heeft sowieso vanaaf weer een show weggeven. 'Woaoahaoahaoahaohaoahaoah'
  woensdag 6 december 2006 @ 11:49:48 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44188447
Moonah wat is het toch een lieffie.
BM, ik vind het raar dat ze zoiets zeggen. Je hebt een mooie stevige vent. Vroeger zouden ze zeggen dat het een gezonde 'hollandse' vent is en nu hebben ze het over dieten. Nee, echt raar. En voor een prille mama niet leuk om te horen.

Kendahl, lekker geslapen. Ik wil Maud ook in een slaapzakje leggen...alleen zijn ze allemaal nog te groot....iemand tips?

Vandaag naar CB geweest voor gewichtcontrole. En ze is netjes aangekomen. Vorige week zat ze nog onder d'r geboortegewicht (kleine terugval, want aan het eind van de kraamweek zat ze er ook net boven), maar nu weegt ze 3020 gram. Dus 15 gram boven geboortegewicht en sinds vorige week 120 gram aangekomen. .
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2006 @ 11:57:14 #196
81992 Githa
pi_44188659
Bij de Hema verkopen ze slaapzakje vanaf maat 56 meen ik, maar je kan ook de armsgaten een stuk dicht aaien en dan de lange flap een stukje om de onderkant van de matras vouwen.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:09:14 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44188937
met veiligheidsspelden de armsgaten en hals gaten kleiner maken
pi_44189081
Lis en ik zijn net terug van het CB. Ze weegt nu 6080 gram en is 60 cm
Maar op zich ook netjes in verhouding. En ze heeft 2 prikken gehad en liet weten dat ze dat toch echt heeeeeeeeeel stom vond
Ik kreeg te horen dat ze of heel vast kon gaan slapen of ontroostbaar zou kunnen huilen. Ik geloof dat het het eerste is geworden
Ik heb haar maar in de bak van de kinderwagen laten liggen en die staat in de stuurhut.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:32:35 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44189508
fijn dat lis het zo goed doet
  woensdag 6 december 2006 @ 12:33:38 #200
94046 PM-girl
pi_44189539
Lis ook al zo groot!

Pinquit, hoe was het bij de ha?

Enne een grote mannen meet met Fons, Thies, Brent en Simon, ik ben voor!!
*
  woensdag 6 december 2006 @ 12:35:07 #201
94046 PM-girl
pi_44189583
Simon heeft trouwens de avond van zijn prikjes nog wat gehuild en verhoging gekregen. Wij dus een half zetpilletje erin gestopt, maar hij poepte hem meteen weer uit!! Uiteindelijk met de thermometer maar aangeduwd!
*
  woensdag 6 december 2006 @ 13:10:01 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44190484
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:33 schreef PM-girl het volgende:
Lis ook al zo groot!

Pinquit, hoe was het bij de ha?

Enne een grote mannen meet met Fons, Thies, Brent en Simon, ik ben voor!!
Het was goed
de moedervlek was 'rustig' zoals dat heet. gelukkig maar
  woensdag 6 december 2006 @ 13:11:42 #203
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44190538
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:35 schreef PM-girl het volgende:
Simon heeft trouwens de avond van zijn prikjes nog wat gehuild en verhoging gekregen. Wij dus een half zetpilletje erin gestopt, maar hij poepte hem meteen weer uit!! Uiteindelijk met de thermometer maar aangeduwd!
Je hebt zeker geen foto's?
Iedere golf van de zee,
  woensdag 6 december 2006 @ 13:12:33 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44190571
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:35 schreef PM-girl het volgende:
ik heb dat eens 3 keer achter elkaar gehad
  woensdag 6 december 2006 @ 13:12:59 #205
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44190588
Grote mannenmeet? Brent is morgen 5 wk en inmiddels al ong. 1,5kg aangekomen en 56 cm Gaat hard met die jongen!
Iedere golf van de zee,
  woensdag 6 december 2006 @ 13:34:29 #206
94046 PM-girl
pi_44191272
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:12 schreef Neuk het volgende:
Grote mannenmeet? Brent is morgen 5 wk en inmiddels al ong. 1,5kg aangekomen en 56 cm Gaat hard met die jongen!
Is toch een grote mannen meet dan?
*
  woensdag 6 december 2006 @ 13:40:10 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44191462
fijn pinq en max
  woensdag 6 december 2006 @ 15:31:28 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44194699
quote:
Op woensdag 6 december 2006 13:10 schreef pinquit het volgende:
Het was goed
de moedervlek was 'rustig' zoals dat heet. gelukkig maar
Overheen gelezen. Maar heeft Max al een moedervlekje? Da's best bijzonder voor een klein kindje, of niet?

Grote mannen meet...! Ik stem voor!
  woensdag 6 december 2006 @ 15:34:13 #209
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44194791
Thies is denk ik een beetje ziekjes.
Ziiiieeeelig...
Hij dronk vanochtend heel slecht, hij kijkt waterig uit zijn oogjes en toen ik hem temperatuurde had hij een beetje verhoging (37.4). Overigens spoot hij met het inbrengen van de thermometer mijn hele hand vol derrie...
  woensdag 6 december 2006 @ 16:03:27 #210
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44195708
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:34 schreef Moonah het volgende:
Thies is denk ik een beetje ziekjes.
Ziiiieeeelig...
Hij dronk vanochtend heel slecht, hij kijkt waterig uit zijn oogjes en toen ik hem temperatuurde had hij een beetje verhoging (37.4). Overigens spoot hij met het inbrengen van de thermometer mijn hele hand vol derrie...
Verhoging is toch tussen 37.5 en 38.0? En vanaf 38.0 is het toch koorts?

Kendahl schommelt trouwens ook heen en weer met zijn tempje. Net als de snotneuzen, die komen en gaan ook maar.
  woensdag 6 december 2006 @ 17:32:16 #211
94046 PM-girl
pi_44198618
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Verhoging is toch tussen 37.5 en 38.0? En vanaf 38.0 is het toch koorts?

Kendahl schommelt trouwens ook heen en weer met zijn tempje. Net als de snotneuzen, die komen en gaan ook maar.
Ligt eraan wat de basistemperatuur van iemand is.
Ikzelf heb al verhoging bij 37.0, omdat ik normaal 36.0 heb.
*
pi_44199355
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:31 schreef Moonah het volgende:
En ik tegen! discriminaasie

Eva is zo lief en zo braaf, en een ongelooflijke flirt . We zijn vandaag naar mijn werk geweest, en ze heeft ongeveer tegen iedereen gelachen (en dat waren wel 60 mensen ) Het was leuk om lekker te pronken met mijn liefje, en iedereen vond haar zo mooi!
*trots*
Eva
  woensdag 6 december 2006 @ 18:26:41 #213
94046 PM-girl
pi_44200427
Ik ben vandaag ook op het werk geweest! Door de kinderen overladen met cadeautjes en tekeningen ed. Simon heeft wel wat gehuild, misschien was zo veel van hand tot hand gaan iets te veel! Nu slaapt hij lekker dus dat komt wel goed.

Pinquit, fijn dat het in orde was met de moedervlek. Simon heeft er ook al eentje op zijn been, maar nu ik er over na denk verder inderdaad geen, terwijl ik er ook redelijk wat heb.
*
pi_44203095
Wij komen afscheid nemen. Kim is nu 1 jaar! en lekker verwend.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:45:48 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44203167
Dag kimmetje tot over 24 dagen
pi_44203616
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Dag kimmetje tot over 24 dagen
Ik zal op je wachten Arwen.
  woensdag 6 december 2006 @ 20:10:42 #217
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44204106
Linda had je maar een knulleke moeten brouwen

Kim en Ingrid van harte gefeliciteerd!
Iedere golf van de zee,
pi_44204676
Mmm, ik heb hier wel een knulletje, maar die wordt snel ingehaald door de babybeertjes die ik hier voorbij zie komen volgens mij

Kim, Ingrid en Djeez, gefeliciteerd!
  woensdag 6 december 2006 @ 20:27:38 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44204741
Tamea ze gaan gewoon onze kleine grote babytjes in halen
  woensdag 6 december 2006 @ 20:37:21 #220
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44205126
Oeh meiden, ik kom jullie even jaloers maken...Jetske heeft gisteren geslapen van 18.45 tot vanmorgen 6.30 toen moest ik haar wakker maken, ik was zo bang dat er iets was en kon anders niet gerust naar mijn werk. We gaan het vandaag weer proberen, ze ligt er sinds 19.15 in.

Kim gefeliciteerd

Leuk he dat pronken met je kindje Alleen daarom al ben ik tegen de grote mannen meet, grote meiden mogen ook meedoen vind ik. Ik zal jullie vrijdag laten weten hoe groot ze dan is geworden, ik gok zo rond de 14 pond.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjak op 06-12-2006 21:35:32 ]
Lekker douchen!
pi_44206279
En kleine meiden ook!
Eva
  woensdag 6 december 2006 @ 21:22:19 #222
94046 PM-girl
pi_44206808
Sjak, wat een doorslaapactie van Jetske! Ik geloof dat je je dan zorgen maakt, terwijl zij gewoon lekker uitgeslapen heeft!

Simon had net ineens een dikke poepluier, itt de dunne bv-poep die normaal meteen zijn luier uitloopt. Het rook ook anders, terwijl hij gewoon alleen maar bv heeft gehad. Vreemd?
*
pi_44206949
Eva's poep ruikt nu ook heel anders (viezer ) terwijl ze nog precies dezelfde flesjes krijgt...
gek hè?
Eva
  woensdag 6 december 2006 @ 21:39:32 #224
94046 PM-girl
pi_44207386
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:26 schreef linda856763 het volgende:
Eva's poep ruikt nu ook heel anders (viezer ) terwijl ze nog precies dezelfde flesjes krijgt...
gek hè?
Zou het de ongeveer-negen-weken-oude-baby-poepwisselings-fase zijn?
*
  donderdag 7 december 2006 @ 00:06:05 #225
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44211416
Nog een poepvraagje: Brent poept een heel stuk minder dan voorheen. Da's ook raar maar hij heeft wel zware piesluiers dus zal wel goed zijn, niet?
Iedere golf van de zee,
pi_44211507
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:06 schreef Neuk het volgende:
Nog een poepvraagje: Brent poept een heel stuk minder dan voorheen. Da's ook raar maar hij heeft wel zware piesluiers dus zal wel goed zijn, niet?
is prima, bij borstvoeding is er geen echte regel omtrend poepen
  donderdag 7 december 2006 @ 06:14:56 #227
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44213974
En ze slaapt nog steeds
Lekker douchen!
  donderdag 7 december 2006 @ 06:59:50 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_44214033
sjak wat lekker! doorslapen is goed!

zieke kindjes lees ik ook, beterschap! Ezra is ook ziek. neus vol, hoesten, zo zielig. Gelukkig eet ie goed (genoeg) en hij blijft er redelijk vrolijk onder. Ik wist niet dat het mocht, maar lois wist me te vertellen dat er ook voor zuigelingen hoestdruppels zijn van bisolvon zodat ie beter het slijm op kan hoesten en die werken erg goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door Belana op 07-12-2006 09:50:29 ]
stormy waters...
sailin'
pi_44215454
Zielig hoor, al die zieken kindjes. En wat een grote mannen! Morgen weer wegen en ik ben al blij als Anna meer dan 100 gram is aangekomen.

Een tijdje terug heb ik gelezen dat het handig kan zijn om foto's/filmopnamen te maken, voor als je er 'ooit' wel van kan genieten. Dat probeer ik vaak, maar ik ben daar zo slecht in. Nu probeer ik een foto te maken van Anna en mij samen maar dat is zo moeilijk. Er zit een vertrager op mijn toestel, maar voor ik met haar voor het toestel zit, is hij al afgegaan en voor haar is het niet leuk als ik dat achter elkaar doe. De camera 'op de gok' voor ons houden is ook zo lastig, vaak halve hoofden. Hoe doen jullie zoiets? Ik heb geen idee wanneer ze gaat lachen, van de ene op de andere tel kan ze even boos kijken dat vind ik dan weer jammer.
*OUD heilige*
pi_44215485
ik zou jarno inzetten yppy!

beterschap voor alle zieke ukkies!
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2006 @ 09:43:37 #231
81992 Githa
pi_44215531
Yppy, in de spiegel doen en dan de camera schuin houden zodat die er niet mee opstaat.
voorbeeldje

of nog makkelijker zoals Bix zegt

[ Bericht 9% gewijzigd door Githa op 07-12-2006 11:33:14 ]
pi_44215702
Dat vraag ik al weken (zo niet maanden) bixis en ik wil niet blijven zeuren. Daarom probeer ik het zelf maar.

Goed plan Githa, wordt passen met onze ikea-golvende spiegel, maar ik ga het proberen als ze wakker wordt.
*OUD heilige*
  donderdag 7 december 2006 @ 13:17:17 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44220812
quote:
Op woensdag 6 december 2006 21:08 schreef linda856763 het volgende:
En kleine meiden ook!
. Ben ik het helemaal mee eens!!!!
pi_44223588
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Overheen gelezen. Maar heeft Max al een moedervlekje? Da's best bijzonder voor een klein kindje, of niet?

geen idee hoor, hij is er mee geboren
en hij heeft ook een 'verse' op zn beentje
pi_44223615
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:52 schreef YPPY het volgende:
Dat vraag ik al weken (zo niet maanden) bixis en ik wil niet blijven zeuren. Daarom probeer ik het zelf maar.

Goed plan Githa, wordt passen met onze ikea-golvende spiegel, maar ik ga het proberen als ze wakker wordt.
max en ik hebben een leuke foto gemaakt, we zijn op de grond gaan liggen (buik) en paar keer proberen en dan zit er altijd wel een leuk bij
pi_44227415
Jeeetje.. wat een verhaaltjes weer allemaal Ben hier al té lang niet meer geweest!

Girly, wat zullen jullie geschrokken zijn! Wat ontzettend knap dat jullie zo snel gehandeld hebben, heb ik echt bewondering voor. Mijn schoonzusje heeft een tijd geleden iets soortgelijks (bijna-wiegedood) meegemaakt en is ook in sneltreinvaart naar de ehbo gescheurd. Ik hoop dat wij dat ook kunnen, mócht het ooit nodig zijn! Niet te hopen uiteraard..!

Ahwww prikjes voor Simon.. en traantjes voor mama..

Wat een knapperd Moonah!!

YPPY, waar wonen jullie?
pi_44227607
Ohja, ik wilde nog iets zeggen over de vaccinaties Moonah..

Ik heb er naar aanleiding van een discussie hier op fok ook even over gedacht om níet te vaccineren. Veel over gelezen enzo.. Wat bij mij de doorslag gaf om juist wél te vaccineren was dat Merlijn ook ándere kindjes kan besmetten wanneer hij ziek wordt en het principe 'vaccineren' niet werkt wanneer veel mensen er niet aan mee doen. Dan kunnen ernstige ziekten weer de kop op steken.
Dus niet zozeer voor Merlijn zélf, maar ook voor anderen.
pi_44231499
oh oh oh maar als je bij yppy op bezoek gaat mag je ook wel wat van die mooie kiekjes van max maken
pi_44236100
Jamaar jamaar jamaarrrr jij woont nóg verder weg!
Ik hoorde iets over een grote mannen meeting..
pi_44236182
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:35 schreef lcicle het volgende:Ik hoorde iets over een grote mannen meeting..
Is Merlijn groot dan?
pi_44236241
Lis is groot, maar dat is dan weer een meisje...
pi_44236288
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:43 schreef snoopy het volgende:
Lis is groot, maar dat is dan weer een meisje...
Okay dan, omdat het zo een stevige brok is.

Enig idee nog hoe groot en zwaar zij was op ongeveer zeven weken?
pi_44236310
B-M, ik zag die foto van Fonsie die huilt op zijn site en mijn eerste gedachte was 'fons hoort niet te huilen, die is altijd vrolijk.'
Grappig hoe foto's je een bepaalde indruk geven van een kindje want elke baby huilt wel eens natuurlijk.
Maar heb ik het goed als ik denk dat fons weinig huilt?
pi_44236441
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:45 schreef reese.com het volgende:
B-M, ik zag die foto van Fonsie die huilt op zijn site en mijn eerste gedachte was 'fons hoort niet te huilen, die is altijd vrolijk.'
Grappig hoe foto's je een bepaalde indruk geven van een kindje want elke baby huilt wel eens natuurlijk.
Maar heb ik het goed als ik denk dat fons weinig huilt?
Hij kan zijn keel nochtans goed open zetten, hoor. Vooral 's avonds heeft hij het soms moeilijk.
Maar ik moet zeggen dat ik hem meestal bij de eerste kik in m'n armen heb en op die manier huilt hij idd niet veel. Ik heb alleen dan wel de hele avond m'n armen vol.
pi_44237104
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:40 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Is Merlijn groot dan?
Net zo groot als die van jou
pi_44237685
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:14 schreef lcicle het volgende:

[..]

Net zo groot als die van jou
Ja, nu wel, ja.
  vrijdag 8 december 2006 @ 00:04:19 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44238258
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:35 schreef lcicle het volgende:
Jamaar jamaar jamaarrrr jij woont nóg verder weg!
Ik hoorde iets over een grote mannen meeting..
jamaar jamaar niet toch? ik woon bij yppy in de straat man
pi_44238307
Hm.. dan ben ik topografisch niet zo goed onderlegd, ofzo
pi_44240911
Hemelsbreed gezien woon je dichterbij denk ik pinquit. Dat is wel weer zo. Ik weet niet precies waar je woon, maar zeker een km of 2?

Overigens heb ik van Anna foto's laten maken bij de fotograaf die in het winkelcentrum was. Niet de hele serie, ze vond het na een tijdje niet zo leuk. Opa's en oma's willen erg graag foto's en op deze manier hoefde ik niet 'weg' met haar. Kon nu tijdens het boodschappen doen. Twee weken terug heeft J. ze opgehaald en meteen de hele serie meegenomen. Leuke verrassing voor de opa's en oma's met de kerst.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:56:19 #250
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44241559
Kendahl is vandaag alweer 5 maanden...
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:56:37 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44242644
Hurray for Kendahl!
Taart?

Goed. Gezien de jaloerse reacties van diverse meisjesmama's :
Zullen we een verse moedermeet houden?
Wij stonden immers op springen of waren net gesprongen toen de Utrechtmeet in september was...
En de belegen moeders mogen ook best komen als ze willen...
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:57:25 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44242664
PV, 5 maanden. Woh. Dat gaat hard zeg. Maud is AL 3 weken.
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:58:51 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44242693
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:56 schreef Moonah het volgende:
Hurray for Kendahl!
Taart?

Wij stonden immers op springen of waren net gesprongen toen de Utrechtmeet in september was...
Lijkt me een super tof plan. Name the place and date....we'll be there. (Als het niet te snel is tenminste )
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:59:55 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44242710
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:57 schreef chacama het volgende:
PV, 5 maanden. Woh. Dat gaat hard zeg. Maud is AL 3 weken.
Geef haar ook taart!
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:01:14 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44242733
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Geef haar ook taart!
Zal straks wel wat lekker nemen. Dan komt het vanzelf bij haar uit. Wordt alleen geen chocoladetaart. Maud krijgt kramp als ik chocolade eet. Mooi, he.....blijf ik er in elk geval met mijn tengels vanaf.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:18:15 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44246631
Storm's heupjes zijn vanochtend gecheckt. We krijgen de officiele uitslag pas volgende week, maarrrrrrr de arts die het deed, zei: "Zien er allebei goed en normaal uit. Dus volgende week zal degene die de uitslag doorgeeft, hetzelfde zeggen. "
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44246656
Storm

Fijn nieuws Sugar
pi_44246960
Als de meet heel dicht bij is, ga ik twijfelen Moonah, maar als jij het organiseert is het vast in Braboland.

Wat goed Storm!

Anna is 130 gram aangekomen deze week. Ze is nu ruim 3,5 maanden en 4538 gram.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:34:23 #259
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44247104
Jeetje, wat een lichtgewichtje is Anna dan toch, hee! Storm weegt al bijna 6,5 kilo. En Lis ook bijna ! Om van Fons maar niet te spreken. Grappig, die verschillen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44247275
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:34 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, wat een lichtgewichtje is Anna dan toch, hee! Storm weegt al bijna 6,5 kilo. En Lis ook bijna ! Om van Fons maar niet te spreken. Grappig, die verschillen.
Ja, gek he. Vraag me toch de zin af van groeigrafieken per leeftijd eerlijk gezegd.
Zolang het in verhouding is, lijkt het me toch ok?
pi_44247343
Gemiddeld zitten ze vast ergens in het midden.

Ik denk dat die grafieken er vooral zijn voor de artsen die het in de gaten willen houden. Als ouders kun je ook zonder zo'n grafiek wel zien of het goed of niet goed gaat. En voor de schematjes. Misschien Arcee eens een lijstje maken van gemiddelde gewichten van fok!baby's op bepaalde leeftijden.
*OUD heilige*
pi_44247420
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:41 schreef YPPY het volgende:
Gemiddeld zitten ze vast ergens in het midden.

Ik denk dat die grafieken er vooral zijn voor de artsen die het in de gaten willen houden. Als ouders kun je ook zonder zo'n grafiek wel zien of het goed of niet goed gaat. En voor de schematjes. Misschien Arcee eens een lijstje maken van gemiddelde gewichten van fok!baby's op bepaalde leeftijden.
Ja, maar ik bedoel dat het wel goed is dat ze in het oog kunnen houden of het kind in kwestie niet te dik of te mager is, maar dan niet op leeftijd bv.
Ik weet niet of Anna echt te licht is, ofdat ze ook gewoon klein is en dus wel in verhouding.
pi_44247783
Zoiets ja, dat lijkt me al handiger.
Haar lengte zit wel iets boven het onderste lijntje van het cb, maar de arts vond het twee weken terug wel goed in verhouding. Wel smal, maar niet te. Verder doet ze het erg goed, alleen mocht ze niet nog minder gaan groeien. Daarom ook de extra voeding. Ze komt door de nachtvoedingen al wel dichter op het onderste lijntje.
*OUD heilige*
pi_44248342
Eva is ruim 2 maanden en 4900 gram. Ik vind het allemaal best, gooi die schema's maar in mijn pet. Als ik haar met een dikke onderkin naast mij naar haar handjes zie kijken, en brabbelen, vind ik dat ze het goed doet.

Een meet, leuk! Midden van het land? Ik weet nog een schattig stadje aan de IJssel met een hele leuke thee-tent, waar ze het vast geweldig vinden om zoveel babies te ontvangen...
Eva
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:12:44 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44248354
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:30 schreef YPPY het volgende:
Als de meet heel dicht bij is, ga ik twijfelen Moonah, maar als jij het organiseert is het vast in Braboland.
Als er voldoende animo blijkt in dit topic (of het volgende, deze is immers bijna vol ) wil ik wel een poging tot oganiseren wagen. Ik ben een muts in organiseren, maar mijn nieuwsgierigheid naar de diverse moeders met hun hummeltjes drijft mij vast tot ongekende krachten!

Oh, en is het taartjesdag vandaag?
Storm!
Anna!
Moonah!
Hieperdepiep!
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:13:32 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44248378
ik wil ook meeten hoor!
en eigenlijk wil ik fonske ook zien, maar dat zal wel niet zo snel gebeuren
pi_44248380
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:56 schreef Moonah het volgende:

Niet te ver dan, he!
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:13:34 #268
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44248383
Ah, Linda neemt de organisatie al over zie ik!
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:13:54 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44248389
als BM ook komt moet het iets van breda worden
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:14:36 #270
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44248411
Of Den Bosch....
pi_44248431
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:13 schreef pinquit het volgende:
ik wil ook meeten hoor!
en eigenlijk wil ik fonske ook zien, maar dat zal wel niet zo snel gebeuren
Als het niet belachelijk ver is, wil ik wel.
pi_44248461
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:14 schreef Moonah het volgende:
Of Den Bosch....
Of Gent.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:16:57 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44248493
gent is niet zo ver maar dan moet ik toch een auto regelen
pi_44249202
Kendahl gefeliciteerd! Morgen is Ronja al weer vier maanden, het gaat zo snel!
En Storm zijn heupjes goed

Yay, een meeting! Als het niet te ver weg is zijn we zeker van de partij (sprak zij makkelijk, zonder enige poging tot helpen met het organiseren )

En nu ga ik heel snel weer bijslapen want die vier maanden zijn heel mooi maar de bijbehorende vier-maanden-dip is minder
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:59:46 #275
94046 PM-girl
pi_44249970
Jaaa een baby/brabo/grotemannen/versemamma-meet! Ik doe mee!
Brabant zou perfect zijn, maar ik ben nieuwsgierig genoeg om er even voor te reizen hoor, ik laad Simon wel in de auto en melk heb ik bij me!

Den Bosch: bossche bollen van Jan de Groot
Gent: chocola
IJsselstadje: thee

Sugar fijn dat Storms heupjes in orde zijn!
*
pi_44250243
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:13 schreef Moonah het volgende:
Ah, Linda neemt de organisatie al over zie ik!
Hmm. Alleen als het in Deventer mag. Maar dan zien we Fonske niet . Nou ja, doe dan maar in Brabant ofzo, of Gelderland? Ik hoor het wel, wil best helpen!

ik bedenk net, Eva is al in Gent geweest. Ben nog een weekendje daar geweest met een vriendin. Heel vies gegeten . Eerst kreeg ik bevroren carapaccio (was natuurlijk mijn straf omdat ik dat eigenlijk niet mocht) en ze durfden ook nog te beweren dat dat zo hoorde, en daarna kreeg ik als alternatief zompige kaaskroketten...Als we daar heen gaan, moet B-M maar een goede gelegenheid adviseren...

[ Bericht 28% gewijzigd door linda856763 op 08-12-2006 14:15:39 ]
Eva
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:18:08 #277
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44250561
Linda woon jij in Deventer?
pi_44250580
Tijdens de zwangerschap was dat dus. Kan mijn bericht niet editten
Eva
pi_44250645
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:18 schreef dutchie het volgende:
Linda woon jij in Deventer?

Jij ook ?
Eva
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:21:45 #280
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44250694
Ben er geboren. Mijn mams woont er nog.
Ga morgenmiddag nog even snel langs de H&M en Villa Happ.
pi_44250705
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:14 schreef Moonah het volgende:
Of Den Bosch....
Hier stem ik op
Maar nog liever Eindhoven natuurlijk, anders laat ik m'n camera thuis
pi_44251552
Ik stem voor wat centraler, Utrecht ofzo. Eindhoven en Den Bosch zijn vast prachtig, maar om dat hele eind met de trein te doen wordt voor ons net even te duur.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:00:01 #283
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44251983
Oeh Deventer vind ik ook ok! Arnhem ook, Utrecht misschien.... verder ga ik niet (moet met de trein denk ik).
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:09:38 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44252799
Moonah, ik wilde even zeggen dat ik Thies echt een snoepje vind
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:26:06 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44252847
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:24 schreef Wolkje het volgende:
Moonah, ik wilde even zeggen dat ik Thies echt een snoepje vind
Ik wil hem ook altijd opeten.... mag niet van mijn lief...

Tnx
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:35:02 #287
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44253169
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:22 schreef lcicle het volgende:

[..]

Hier stem ik op
Maar nog liever Eindhoven natuurlijk, anders laat ik m'n camera thuis
Dat is gemeen

Iris heeft een hapje gegeten van de week. Ze zat lekker op een gekookt worteltje te kluiven. Volgens mij heeft er niks van binnen gekregen, maar ze vond het wel lekker.
En ze zat vandaag voor het eerst in een kinderstoel (wat een mijlpaal ), maar ze zag er toen zo ontzetten groot uit
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_44255036
Nou ik kom me hier ook maar eens melden, zie nu pas dat we zelfs al in het rijtje staan Heb eerlijk gezegd best wel aan het moeder zijn moeten wennen. Heb ook niet echt de tijd gehad om tijdens mn zwangerschap een beetje uit te rusten, want na 1 week verlof kwam Kyllian al. Supermooi natuurlijk, want ben reuzeblij met hem, maar je komt wel plotseling in een drukke periode terecht terwijl ik verwacht had even te kunnen bijkomen van de hectiek op mn werk.
Heb nu alles wel weer onder controle en geniet steeds meer van ons gezinnetje

Moet me nog wel een beetje inlezen hier, geen idee waar jullie hier allemaal over kletsen
  † In Memoriam † vrijdag 8 december 2006 @ 17:01:55 #289
141844 Macka66
pi_44256349
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:35 schreef LadyS het volgende:

[..]
Iris heeft een hapje gegeten van de week. Ze zat lekker op een gekookt worteltje te kluiven. Volgens mij heeft er niks van binnen gekregen, maar ze vond het wel lekker.
En ze zat vandaag voor het eerst in een kinderstoel (wat een mijlpaal ), maar ze zag er toen zo ontzetten groot uit
(Hehe, daarom had ik het gevoel dat er een gat in m'n dinsdag zat )
Herkenning LadyS, wij hebben gisteren een kinderstoel voor Lucie aangeschaft en haar proef laten zitten. Inderdaad een lief gezicht, maar het gaat me ook veuls te hard Met dat worteltje wacht ze nog maar een week. (Ze is ook een weekje jonger dan Iris.)
Ga je met Iris al meer proberen, of hou je het even op worteltjes?
  vrijdag 8 december 2006 @ 17:19:18 #290
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44256853
Jetske is weer goedgekeurd. Ze weegt bijna 7 kg (op 35 gram na) en is precies 65 cm. Altijd weer fijn om te horen. De prikken zijn ook weer binnen, daar zijn we nu gelukkig weer even vanaf.
Lekker douchen!
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:36:30 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_44259330
heej wat grappig, Ezra was eerst kleiner en heeft Jet nu ingehaald dus
fijn dat ze weer goed gekeurd is

Heej meimeltje
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:42:49 #292
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44259536
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:58 schreef chacama het volgende:

[..]

Lijkt me een super tof plan. Name the place and date....we'll be there. (Als het niet te snel is tenminste )
Na 2 februari dan, dan pas ik (hopelijk ) ook in de doelgroep
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 9 december 2006 @ 00:08:26 #293
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_44267192
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:01 schreef Macka66 het volgende:

[..]

(Hehe, daarom had ik het gevoel dat er een gat in m'n dinsdag zat )
Herkenning LadyS, wij hebben gisteren een kinderstoel voor Lucie aangeschaft en haar proef laten zitten. Inderdaad een lief gezicht, maar het gaat me ook veuls te hard Met dat worteltje wacht ze nog maar een week. (Ze is ook een weekje jonger dan Iris.)
Ga je met Iris al meer proberen, of hou je het even op worteltjes?
Ze heeft nu 3 dagen worteltjes gehad en dat ging prima. Vanmorgen (in die kinderstoel dus bij een eettentje) had ze een schijfje komkommer, vond ze ook lekker.
Ik heb net niet de 6 maanden volgemaakt, maar toch wel bijna
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_44275643
Wij zijn afgelopen woensdag weer bij CB geweest. Mika is in een maand tijd net 500 gram aangekomen. Nu kon ie het wel missen maar ze vonden dat toch wel weinig. maar door zijn slechte drinken is het ook niet zo heel raar. Hij mag dus nu wel danoontje of yoghurt met diksap. Fruithapje krijgt ie na zijn middagslaapje en dan mag is als wij warm eten een toetje. Krijgt ie meer binnen en komt ie ook vast in het ritme dat ie straks mee kan eten.
Hij is wel heel erg lang geworden, 6 cm in een maand tijd. Maar volgens het CB kon het niet daar aan liggen dat ie minder aangekomen was. Verder moeten we volgende week met hem naar de huisarts. Hij heeft nog steeds een behoorlijke hartruis en omdat ie dus ook slecht drinkt al een maand wilde ze het toch even na laten kijken
Liefde
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:58:36 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_44275862
he bah MeNicole, das minder leuk zeg! had ie dat al die ruis?
sterkte me je mannetje!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 15:01:25 #296
81992 Githa
pi_44275923
Ooohw, dat is spannend MeNicole, hopelijk valt het mee...wanneer moet je ?
pi_44276061
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:01 schreef Githa het volgende:
Ooohw, dat is spannend MeNicole, hopelijk valt het mee...wanneer moet je ?
Hij had dat ruisje bij de eerste controle al. Maar op het cb zeiden ze toen dat ie er wel overheen zou groeien en dat heel veel babys dat hebben. Maar hij is nu 4 maand en dan zou het minder of weg moeten zijn. En dat was niet het geval. Maar moet eerst even wachten op de verwijsbrief en dan kan ik bellen. Normaal krijg je verwijsbrief mee maar de arts was druk dus ze stuurt hem op
Liefde
pi_44277921
Spannend Nicole... Hopelijk is het niets
pi_44278000
Nicole, hopelijk valt het allemaal mee!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:37:24 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44284661
Nicole, ik duim dat het niets is.

Was gisteren bij de chriropracter voor mezelf, maar hij heeft Maud ook even gecontroleerd. Ze heeft toch een kleine 'klap' gekregen van de snelle bevalling. Paar blokades heeft ie weggehaald. Nu ligt ze niet meer te draaien tot ze d'r hoofd naar rechts heeft. Blijkt dat het veel bij babies voorkomt dat er rechts iets vastzit. Fleur had dit ook maar bij haar zat het tegen het KISS-sydroom aan. Dat heeft Maud niet. Gevolg van het vast zitten (naast de voorkeerushouding) is darmproblemen. Het deel van de hersenen dat de darmen aanstuurt zit bij die wervels en spiergroep in de buurt en doordat die groep geprikkeld is heeft het een negatieve invloed op dat hersengedeelte. Wist ik niet, dus ik heb wat geleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')