abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 16:35:27 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43995502
Vorig deel

Babietjes

27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:19 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Meneer Kendahl heeft netjes binnen de randjes gescheten, die keurige jongen.
Ik word er alleen wel meer en meer op gewezen dat hij na dit maatje luiers echt de volgende maat mag hebben.

edit)wat minder is: we hebben misschien spruw. ik moet HA om 16:00 terugbellen om te vragen wat ze voorschrijft. In elk geval ga ik alles goed uitwassen, speelgoed, spuugdoekjes, beddengoed, voedingsbh's etc. Nog tips?
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:31 schreef Sugar het volgende:
He bah, spruw. Hopelijk snel over, PV!

Gisteren kreeg Storm weer prikjes, hij is bijna drie maanden.

De arts keek hem even na ook en ze vroeg: "Kwam ie gewoon met het hoofdje eerst?" en "Komen er heupafwijkingen voor in de familie?"
Ik: "Ja, Maria, zijn zus, had heupdysplasie. Hoezo? Kunnen zijn beentjes niet ver genoeg uit elkaar?" (want dat was ze op dat moment aan het proberen)
Ze vond idd dat hij star was, maar wel symmetrisch star, terwijl je bij dysplasie juist vaak asymmetrie ziet. Nu staat er voor Storm sowieso al een afspraak, omdat Maria het dus had. Maar ik denk dat ze ook puur op basis van zijn heupjes nu al had geadviseerd om te laten checken. En dus helemaal los van Maria. Wel gek, ik had toch echt in mijn hoofd dat het zeeeeeeeeer frappant zou zijn als Storm het ook heeft. Nou ja, over een paar weken weten we meer.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:19 schreef Neuk het volgende:
Brent is weer goedgekeurd door het CB Hij komt steevast 50 gram per dag aan en zijn regelmaat wordt ook al ietsje beter (dus niet meer de halve nacht doorbrullen). Ik dacht echt dat ik alles verkeerd deed maar valt dus allemaal hartstikke mee

[ Bericht 48% gewijzigd door Lois op 06-12-2006 20:09:59 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 29 november 2006 @ 16:38:36 #2
94046 PM-girl
pi_43995610
En ik herhaal mijn vraag nog even, zijn er hier ervaringen met babytjes en het luisteren naar (klassieke) muziek? Simon lijkt het wel mooi te vinden.
*
pi_43996472
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef PM-girl het volgende:
En ik herhaal mijn vraag nog even, zijn er hier ervaringen met babytjes en het luisteren naar (klassieke) muziek? Simon lijkt het wel mooi te vinden.
Klassieke muziek niet perse. Maar als ik een liedje zing, met of zonder tekst, vindt Kendahl dat vaak heel erg leuk. Hij heeft echt plezier bij muziek en lijkt er over na te denken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43997303
Anna houdt ook erg van muziek en zingen. Ze wordt er rustig van. Zingen deed ik al toen ze nog veel krampjes had. Bij het kdv hebben ze ontdekt dat ze erg gaat lachen als ze vals meezingen met een foute skyradio cd
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43997621
Eva's papa speelt orgel. Veel. En ook goed maar gelukkig heeft hij wel een koptelefoon erbij, voor als ik het zat ben
Hij speelt bijna elke dag wel wat, en Eva wordt er heel rustig van. Ze kent het al van tijdens de zwangerschap denk ik. En Simon heeft een heel goede smaak mijn lievelingsmuziek, Pachelbel
Eva
pi_43999668
Kim vind het leuk als ik met de radio meezing. Dan blijft ze kijken en klimt op schoot.
  woensdag 29 november 2006 @ 19:04:24 #7
94046 PM-girl
pi_44000262
Met gewone (kinder)liedjes reageert Simon ook wel, maar van Pachelbel werd hij helemaal rustig gisteren en keek met grote ogen in de diepte, alsof hij echt aan het luisteren was.
Voor Sinterklaas geven we hem nu dus maar pianoles.... nee grapje! Wel wil ik kijken naar een draagbare CD-speler, zodat we muziek kunnen spelen (nu alleen even via de laptop, dat is niet zo handig).

Ik speel eigenlijk zelf piano, maar het ligt nu al een jaartje of 2 op zijn gat en de piano staat nu ook niet in de kamer hier.
*
pi_44000495
heej daar is de pinquin weer!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 29 november 2006 @ 19:12:00 #9
94046 PM-girl
pi_44000517
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:11 schreef lcicle het volgende:
heej daar is de pinquin weer!
Ja je bracht me op een idee, maar heb het even door iemand laten uitvoeren, kreeg het zelf niet voor elkaar!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 19:56:00 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_44002084
spruw is niet leuk pv

sugar, tja, het zat er natuurlijk wel een beetje in, maargoed, misschien nog geen conclusies trekken en bovendien komt dat ook wel weer goed, is met Maria ook prima in orde gekomen.

Mijn kinderen houden allebei wel van muziek. Ezra vind het voornamelijk leuk als ik liedjes zing.

Ezra was zielig vandaag, toch nog een reactie op de prikken van gisteren waarschijnlijk. koortsig en weinig drinken, maar gelukkig wel genoeg. Hopenlijk morgen weer beter.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 29 november 2006 @ 20:00:14 #11
108648 cattie
lieve moeder
pi_44002241
Wat rot voor Ezra! Hopelijk gaat het snel weer over! Als het een reactie op de prikken is, hoort het morgen volgens mij wel over te zijn.
Ive houdt ook van liedjes zingen. En vanavond heeft hij voor het eerst echt geschatert van het lachen! Heel lief, mijn man deed maf en daar moest Ive keihard om lachen.
pi_44002822

Ik heb deze cd ooit gekocht (3 euro in de grabbelbak) toen ik nog zwanger was. Er staat muziek op met op de achtergrond een hartslag. Ik merkte dat Merlijn er meteen rustig van werd toen hij net geboren was. De geluiden schijnen op de geluiden uit de buik te lijken.
Nu vind hij de cd nog steeds mooi, en ikzelf krijg er altijd weer het gevoel van alsof ik nog in de kraamdagen zit

Verder speelt Papa altijd gitaar voor hem, vind hij erg leuk! Ik denk dat muziek goed en belangrijk is voor een baby.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 29 november 2006 @ 20:37:07 #13
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44003602
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef PM-girl het volgende:
Lief en ik hebben allebei muziektherapie gestudeerd, en lief is muziektechnoloog. We luisteren naar veel verschillende soorten muziek. Lucie houdt gelukkig ook van muziek, vooral van zangstemmen en van ritmes. Zelf spelen en zingen (teksten maken met haar naam er in verwerkt) is altijd een succes.

Wat luisteren betreft reageert ze duidelijk op Ierse muziek, clavecimbelmuziek van Bach, werk van de Amerikaanse componist Moondog, en de Soothing Sounds for Baby cd's van elektronische muziek pionier Raymond Scott. Allemaal heel ritmisch en met herhalende patronen. Ze luistert echt aandachtig naar de muziek, lacht en swingt mee met haar voetjes. Maar rustig wordt ze van speeldoosjes.
(Ik word juist rustig van Bach)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 30 november 2006 @ 00:50:05 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44011943
Hier nog maar even opnieuw wat te doen met een ontroostbaar hongerig kindje ? buiten veel troosten.
Andere voeding oid geven is nog geen optie helaas.
Het lukt haar soms wel rustig te krijgen door de afstandsbediening te geven , maar goed het is niet de bedoeling dat ze dit als speelgoed ziet. en normaal mag ze daar niet aankomen, en wijzen wij haar daarop.
Lijkt mij erg verwarrend voor haar.
Ze wordt zo giftig dan alsof ze echt boos op me is of papa.
Ik ga dit sowieso overleggen met de KA , misschien dat jullie ideetjes hebben.
Want het doet verdomd zeer je kind zo;n verdriet te zien hebben.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 30 november 2006 @ 08:03:45 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_44014414
evenstar, ik weet dat Arwen reflux heeft o.a. is het niet een idee om haar veel vaker kleinere beetjes fles te geven? misschien dat ze daardoor minder hongerig is? (sorry als ik iets stoms zeg of iets wat je allang geprobeerd hebt)
heb je niet een oude telefoon o.i.d. waar zewel mee mag spelen? soms zijn de meest simpele huishoudelijke dingen het leukst om mee te spelen. een fles, een bak lepels, van die dingen.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 november 2006 @ 09:12:23 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44015155
Belana je zegt niets stoms joh
qua vaker voeding aanbieden dat maakt hier niet uit in de zin van de reflux, en aan wat ze binnen krijgt. alleen dat ze dan 5 of 6 keer zo giftig wordt ipv 4 keer. Ze heeft gewoon echt geen voldoening en constant honger, maagje wat ook knort. buiten dat ze meer vocht niet verdraagt, ook al geprobeerd door water met half schepje wat extra te geven maar dan wordt de reflux ook weer erger. En mag ze maar 1000cc aan voeding zoals ze nu krijgt zeg maar.

oude lepels oid is wel een goed idee

Ik weet dat het in haar geval lastig is om tips te geven maar als je het zelf niet meer weet ..
pi_44015323
Wat vervelend zo evenstar. Misschien iets heel stoms, maar kun je haar voeding niet invriezen en als ijsje geven? Ik weet niet of het mag, maar dan is ze langer bezig met 'drinken' en misschien meer voldaan terwijl ze toch hetzelfde krijgt. Of alleen water als ijsje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 09:25:02 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_44015371
het is ook lastig evenstar. Ik hoop dat de kinderarts met een betere oplossing komt...

reclamefolders waren hier ook altijd een succes, lekker scheuren.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 30 november 2006 @ 09:26:11 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44015381
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:25 schreef Belana het volgende:
het is ook lastig evenstar. Ik hoop dat de kinderarts met een betere oplossing komt...

reclamefolders waren hier ook altijd een succes, lekker scheuren.
die verdwijnen hier in de mond

yppy das een goede, fabrikant mailen gaat!
pi_44015599
Hebben babies 's nachts meer last van krampjes...of verbeeld ik me dat maar.

Maud slaapt overdag behoorlijk goed. Maar krijgt het 's nachts niet voor elkaar om rustig in bed te liggen. Ik twijfel of het komt dat het dan te stil is. Nu ligt ze op mijn borst en hoort dan dus mijn hartslag en andere geluiden. Dan slaapt ze eigenlijk meteen. Wel onrustig door krampjes, maar wel slapen.
pi_44015649
Evenstar, wat lastig zeg.... hoop dat je snel een oplossing vind...

Chacama, ik heb geen flauw idee....Krampjes zijn vervelend...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44015676
Als Anna afgeleid was (knuffelen, rondlopen, wandelen, zingen, dansen) dan had ze minder last van krampjes. Misschien dat Maud zich zo vertrouwd voelt bij jou, dat ze het daardoor niet zo goed merkt.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 09:56:44 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44015920
Ijsjes maken mag nu nog ergens ijsjes vormen vandaan toveren lastig zo'n durrep
ze moest wel lachen, om het feit dat ze gewoon gruwelde bij de gedachte aan zulke ranzige ijsjes
pi_44016056
Super

Je kunt altijd nog van die danoontjes halen, die zelf opeten en het stokje en vormpje voor haar gebruiken.
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 10:05:56 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44016069
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:05 schreef YPPY het volgende:
Super

Je kunt altijd nog van die danoontjes halen, die zelf opeten en het stokje en vormpje voor haar gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')