abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:19:15 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43958964
hypoallergene gevoedde kindjes zijn juist bitter gewend, dus dan zou fruit voor hun vies zijn.
een kindje moet zijn smaak nog ontwikkelen, wat gebeurt met de bijvoeding, daarvoor kunnen ze nl nog geen smaken onderscheiden.

de grooste fout die vaak wel wordt gemaakt als ze met fruit beginnen is dat ze direct voor banaan of appel kiezen wat dus wel mierzoet is. en daardoor dus wel smaak gewenning kunnen krijgen. maar wissel je af met groente en fruit maakt dat niets uit. dan is het gewoon omdat kindjes ook niet altijd alles lusten en of de structuur anders is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:21:33 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43959038
Nou dat vond ik dus ook toen Icicle en daarom ga ik het weer zo doen bij Cas. Al heeft Evenstar daar ook wel een punt.

Wilde dit weekend eigenlijk starten met groentehapje, want hij kijkt zo langzaamaan het eten uit je mond. Mooi moment dus. Ware het niet dat meneertje nu koorts heeft en veel spuugt. We stellen het nog maar even een weekje uit.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:25:51 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43959167
als ze ziekig zijn even wachten want mochten ze reageren is het dubieus ofdat het door ziekte of intolerantie/allergie komt.

even lijstje neerplempt:

maand 1:

Broccoli
Bloemkool
Wortel/Peen
Peer (Wordt bij sommige kinderen niet goed verdragen)
Abrikoos vers of gedroogde ongezwavelde abrikoos
Rijstebloem.( geen vanille!) Instant-rijstemeel (Biobom Baby, Johannusmolen).
Rijstwafel

maand 2:

Verse perzik of nectarine
Banaan
Pruim, vers of gedroogd (ongezwafeld)
Lamsvlees
Kalkoen
Pompoen
Andijvie*
Bietjes*
Witlof
Koolrabi*
Aardappel

* Deze groentesoorten zijn nitraatrijk. Geef ze niet vaker dan 1 ŕ 2 keer per week.

spersiebonen staat voor 4 maanden, maar beter is daar mee te wachten nog ivm veel nitraat en allergeen

Gaat dit allemaal goed dan kan je kindje met de pot mee eten

gregroet de KMAffia

dinsdag 28 november 2006 @ 13:26:20 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43959179
ben met max ook begonnen met groente hoor dutch.
maar dat was ook op advies van het CB omdat max ook een grote-kans-op-allergie kindje is.
maar nu is max écht fan van zuur gelukkig spuugt ie niet meer, dus het kan gewoon

beterschap voor cas

max heeft een grote moedervlek op zijn bil (al vanaf zijn geboorte)
maar nu beginnen er ineens bultjes op te komen eerst even internet speuren en dan maar eens een afspraak maken bij de HA...
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:28:42 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43959241
pinquit hebben ze op het cb er nooit naar gekeken?
mij is gezegd als een moedervlek van vorm verandert.anders eruit gaat zien beter even ;aten controleren. Vaak zegt het niets maar beter voor de zekerheid teveel als te wienig gaan
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:30:31 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43959290
ja vorige week nog.
KA zei; ik denk dat het open is geweest.
maar ik weet dat dat niet zo is.
en toen zei ze: als het donkerder of groter wordt moet je langs de HA.

gek mens.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:32:16 #257
24188 Belana
kloon van belana
pi_43959329
Ezra is sinds 10 oktober een kilo gegroeid en weegt nu 7 kilo en is 5 cm gegroeid en nu 65,5 cm en hij heeft geen kick gegeven bij de prikken onze bikkel

ow en waarom ik met fruit ben begonnen? weet niet, nooit over nagedacht eigenlijk
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:34:08 #258
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43959375
quote:
tenslotte de e van Elevation, het Engelse woord voor verheven. Wanneer een moedervlek dikker wordt, als er bobbeltjes opkomen of kuiltjes in ontstaan is dat een teken een afspraak met de huisarts te maken
vond ik bij een page over huidkanker

getverderrie.
afspraak maken dan maar
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:37:35 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43959474
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:32 schreef Belana het volgende:
Ezra is sinds 10 oktober een kilo gegroeid en weegt nu 7 kilo en is 5 cm gegroeid en nu 65,5 cm en hij heeft geen kick gegeven bij de prikken onze bikkel

ow en waarom ik met fruit ben begonnen? weet niet, nooit over nagedacht eigenlijk
die gaat arwen in halen kleine grote bikkel
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:37:40 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43959477
belana heeft ezra niet gehuild bij het prikkken, wat stoer zeg
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:38:31 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43959505
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

vond ik bij een page over huidkanker

getverderrie.
afspraak maken dan maar
meissie nooit op dat soort dingen googlen. maak een afspraak meer kan je niet doen zo maak je jezelf alleen onnodig zorgen/gek in de kop
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:38:44 #262
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43959511
Oe Pinquit, dat wil je helemaal niet lezen.
Ben sowieso al een beetje hyper wanneer het op moedervlekken enzo aankomt. Ik zou idd die afspraak gaan maken, gewoon voor je eigen gemoedsrust.

Soms is het helemaal niet zo leuk om een medium als internet te hebben waarop je werkelijk van alles kunt vinden. Het kan je goed gek maken, terwijl dat ms helemaal niet nodig is.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:41:29 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_43959588
ik heb mijn hele leven al honderden moedervlekken, sommige heel klein, anderen heel groot, ik heb me daar eigenlijk nog nooit druk om gemaakt. En ik heb er echt serieus honderden hoor.
pinq, je moet gewoon ff naar de huisarts gaan, niet jezelf gek maken.
stormy waters...
sailin'
pi_43959649
Pinquit, de kans dat het iets naars is is echt heel klein bij een babietje gelukkig. Maar even na laten kijken lijkt me een goed plan.

Ik wil met Ronja absoluut wachten tot ze zes maanden is en dan rustig aan beginnen met rapley. Een reep gekookte courgette lijkt me wel wat als eerste hapje.
Ik vind het ongelofelijk om te zien dat er al weer kindjes uit Ronja's lichting beginnen met hapjes, wat gaat de tijd snel

Ik las trouwens laatst ook nog ergens dat het niet zo heel erg uit maakt of je met fruit of groente begint, als je maar in je achterhoofd houdt dat het zeker een keer of tien proeven kost voor een kind een smaakje echt kan waarderen. Of dat nou zoet, zuur, zout of bitter zou zijn. Even volhouden loont de moeite, als het dus puur of niet lusten gaat (niet als er echt nare reacties op komen natuurlijk!)
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:48:01 #265
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43959673
Pinquit, idd, gewoon de ha bellen!

Simon heeft zo'n rood vlekje op zijn bolletje, een gesprongen adertje zei het CB. Is dat een aardbeivlekje? Het is pas na zijn geboorte gekomen namelijk, dus een ooievaarsbeet lijkt me niet?

Net het stukje over doorslapen gelezen, ik denk dat die engelse moeders van die docu over bv laatst dat stuk ook gelezen hebben!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 28 november 2006 @ 13:50:10 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43959722
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 13:48 schreef PM-girl het volgende:
Pinquit, idd, gewoon de ha bellen!

Simon heeft zo'n rood vlekje op zijn bolletje, een gesprongen adertje zei het CB. Is dat een aardbeivlekje? Het is pas na zijn geboorte gekomen namelijk, dus een ooievaarsbeet lijkt me niet?

Net het stukje over doorslapen gelezen, ik denk dat die engelse moeders van die docu over bv laatst dat stuk ook gelezen hebben!
kan je foto maken? arwen heeft nl aarbeien vlekje kan ik vergelijken
pi_43959810
Of een wijnvlekje PM, die kleuren ook vaak later pas op.
Mijn jongste zusje moest de couveuse in omdat ze zo blauw zag. Tot ze er achter kwamen dat het een wijnvlek over haar wang en lip was die donkerder kleurde als ze huilde!
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:02:01 #268
94046 PM-girl
pi_43960052
Hier staat een foto. Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Een wijnvlek is toch echt wijnkleurig dacht ik? Dit is meer alsof hij zich gestoten heeft, alleen is dat niet zo (en het zit er al 6/7 weken).

Ik vond net dit op internet over vlekjes, dan zou ik zeggen een ooievaarsbeet, omdat er geen bultjes opzitten:
quote:
Ongeveer de helft van de baby’s wordt geboren met kleine roze of rode vlekken op de huid. Deze vlekken zijn vaak grillig gevormd en bevinden zich op het gezicht, meestal op de neus of de oogleden, of in de nek. Dit zijn kleine huidaandoeningen die in de meeste gevallen onschadelijk zijn en vanzelf verdwijnen. In de medische wereld wordt een onderscheid gemaakt tussen een aantal van deze geboortevlekken.

Ooievaarsbeet
Een ooievaarsbeet is een rozerode vlek, die een paar dagen na de geboorte duidelijk zichtbaar wordt. Meestal heeft je baby meerdere van deze vlekjes bij elkaar. Er kan een groepje vlekjes verschijnen op het voorhoofd van je kindje, op de bovenste oogleden of in de haargrens op het achterhoofd.
Een ooievaarsbeet kan ook onder de huid van je kindje zitten. In dat geval is de vlek minder goed of helemaal niet zichtbaa en wordt hij meestal door een arts ontdekt. Ook de onzichtbare vlekken bevinden zich vaak rond de oogjes. Als je kind een dergelijke vlek heeft, kan het zijn dat het voor controle naar een oogarts moet. Een arts kan bovendien onderzoeken of je kind meer van dit soort vlekken heeft.
De naam van de vlekjes is ontleend aan het fabeltje dat vertelt dat baby’s gebracht worden door de ooievaar. De vlekjes in de nek van je baby worden dan ook wel aangeduid als een afdruk van de snavel van de ooievaar. Het lijkt er immers op dat dat de plek was waar de ooievaar je baby vasthield, voordat hij je kindje bij je bracht. De vlekjes op het voorhoofd en de oogleden van je baby worden met een lieve term ook wel engeltjeskussen genoemd.
In werkelijkheid worden de vlekken gevormd door groepjes bloedvaten in de huid. Er wordt gezegd dat deze bloedvaten tijdelijk wat te wijd en uitgezet zijn, wat een vlekkerig effect geeft. Na verloop van tijd slinken deze bloedvaten weer en verdwijnen de vlekjes. Anderen beweren dat op de plaats van de vlek te veel bloedvaatjes in de huid aanwezig zijn. Volgens hen verdwijnen de vlekken wanneer de bloedvaten afsterven, omdat ze geen functie hebben.
Het kan zes maanden tot een jaar duren voordat de vlekjes weer verdwenen zijn. In de loop van de tijd worden ze geleidelijk steeds lichter van kleur. De wat grotere en sterker gekleurde plekken in de nek kunnen langer zichtbaar blijven. Bij sommige volwassenen is de oude vlek in de nek nog steeds te zien. Deze schoonheidsfoutjes worden in de loop van de tijd vaak bedekt door de haren van je kind.
Het kan zijn dat de vlek, ook nadat hij verdwenen lijkt te zijn, weer even terugkeert wanneer je kind zich inspant, bijvoorbeeld bij heftige huilbuien en bij persen of wanneer je kind heeft geslapen. Ook wanneer je kind ziek is en koorts heeft, kunnen de vlekjes duidelijker worden. Het is overigens goed mogelijk dat ooievaarsvlekken erfelijk zijn, maar bewezen is dit nog niet.

Aardbeienvlek
Wanneer je baby rode vlekjes heeft die bobbelig aanvoelen en bovenop de huid lijken te liggen, heeft hij zogenaamde aardbeienvlekjes. Net als een ooievaarsvlek verschijnt een aardbeienvlek in de eerste dagen na de geboorte. Na het verschijnen kunnen ze nog behoorlijk groeien, van een kleine stip tot een echte vlek.
Een aardbeienvlek wordt ook wel eens een frambozenvlek genoemd. Net als bij de ooievaarsbeet is er hier sprake van een kluwen bloedvaatjes die zich in de huid hebben opgehoopt. Ook deze opeenhopingen zijn ongevaarlijk, maar dat neemt niet weg dat ze behoorlijk opvallend kunnen zijn. Aardbeienvlekken kunnen behalve in het gezicht en in de hals ook op andere plekken van het lichaam voorkomen.
Een gedeelte van deze vlekken verdwijnt al naar zes maanden. Het kan ook zijn dat de vlekken pas na het vijfde jaar van je kind helemaal weg zijn. In weer andere gevallen gaan de vlekken helemaal niet weg. Omdat de vlekken vaak op duidelijk zichtbare plekken zitten, bijvoorbeeld in het gezicht, en ze met je kind meegroeien, kun je besluiten om een hardnekkige vlek weg te laten halen. Dit is een simpele en in principe ongevaarlijke schoonheidsoperatie.

Wijnvlek
Een wijnvlek is een vaak grote, rode of paarsachtige vlek op de huid, die het meest voorkomt in het gezicht of in de hals. In tegenstelling tot de ooievaarsbeet en de aardbeienvlek gaat een wijnvlek niet uit zichzelf weg. Zonder behandeling blijven ze het hele leven duidelijk zichtbaar. Vaak is er wel iets aan deze vlekken te doen.
Informeer voor de behandeling van wijnvlekken bij je huisarts.

Mongolenvlek
Baby’s met een donkere huidskleur kunnen zogenaamde mongolenvlekken hebben. Dat zijn blauwe vlekken op de onderrug en op de billen van je kindje. Ze komen voor bij zwarte baby’s en Aziatische baby’s, maar ook bij kinderen uit de landen rond de Middellandse Zee. De vlekken doen denken aan een blauwe plek. Ze zijn echter volkomen onschadelijk en verdwijnen vanzelf.
*
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:05:24 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43960154
PM het lijkt wel op het vlekje van arwen, de beschrijving van aardbeien vlekje vind ik maar vreemd.
Bij arwen is het een egaal vlekje maar dan wel een soort blaasje, maar niet bobbelig oid.
en ik heb zelf een ooievaarsbeet onde rmijn oog en dat is mer een heldere punt met kleine vertakkinkjes.

een aarbeien vlekje trekt meestal rond het eerste jaar weg, hier istie wel kleiner geworden
pi_43960191
Ziet er uit als een ooievaarsbeet of een wijnvlekje. Bijna iedereen bij mij in de familie heeft wijnvlekken en eigenlijk zijn ze geen van alle wijnkleurig. Allemaal rood of zelfs wat lichter.
Naar mijn wete is het enige verschil tussen een wijnvlek en een ooievaarsbeet dat de eerste variant niet verdwijnt en de tweede wel
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:13:33 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_43960410
ik weet de benaming niet, maar hier wer het aardbeienvlek genoemd, Liam heeft dat in zijn nek, ook van na de geboorte. Het was toen ook dikkig. Hij heeft het nog steeds, maar wel veel minder. schijnt wel tot de kleutertijd te kunnen duren.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:14:31 #272
94046 PM-girl
pi_43960447
Moet maandag voor de prikken naar het CB, zal het dan wel eens vragen. Ben benieuwd of Simon ook zo'n bikkel is als Ezra!
*
pi_43962868
PM, dat is een aardbeienvlekje. Mijn dochter had er drie. Zijn allemaal al vervaagd.
Variety is the spice of life
pi_43962937
Pinquit, ik zou ook een afspraak maken met de HA.
Variety is the spice of life
pi_43963911
Mijn oppaskindje had een aardbeienvlekje in haar nek die echt bovenop de huid lag. Na 9 maanden was ie al een stuk kleiner. Weet niet hoe het nu is eigenlijk. Zal binnenkort eens in haar nek turen.
Syllables govern the world
pi_43965012
Ik ben eigenlijk ook met fruithapje begonnen puur omdat ik die hier had staan. Toen ik groen licht had dat ik ermee mocht gaan beginnen had ik geen zin om nog naar de winkel te gaan Maar deze week nog fruithapje en dan wil ik volgende week als ik weer op CB ben geweest eens kijken of ook groentehapje mag. Maar dan wil ik het liefst zelf maken en niet een potje wat allemaal hetzelfde smaakt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:17:58 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43966334
nicole je mag niet alle groentes geven nog en die smaka is meer voor volwassenen nog als babys
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:20:06 #278
94046 PM-girl
pi_43966406
Hihi, nou, als ik hier lees is het in ieder geval 1 van de 3! Dankjewel voor jullie reacties, dan zal ik tot slot nog de mening van het CB horen volgende week!
*
pi_43966440
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik ben eigenlijk ook met fruithapje begonnen puur omdat ik die hier had staan. Toen ik groen licht had dat ik ermee mocht gaan beginnen had ik geen zin om nog naar de winkel te gaan Maar deze week nog fruithapje en dan wil ik volgende week als ik weer op CB ben geweest eens kijken of ook groentehapje mag. Maar dan wil ik het liefst zelf maken en niet een potje wat allemaal hetzelfde smaakt
Is heel makkelijk meestal Je doet gewoon een steelpannetje naast wat de rest van het gezin eet met één ingrediënt. Bijvoorbeeld: jullie hutspot, en ernaast kook je wat wortels aan gort. Meestal kom je zo wel het hele rondje groenten langs via jullie eigen menu, en anders vries je voor de dagen dat het niet lukt ff wat restjes in. Voor je het weet zitten ze naast je aan de chili con carne met bijbehorende gezonde luiers (of zeuren ze om een brommer).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43966824
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is heel makkelijk meestal Je doet gewoon een steelpannetje naast wat de rest van het gezin eet met één ingrediënt. Bijvoorbeeld: jullie hutspot, en ernaast kook je wat wortels aan gort. Meestal kom je zo wel het hele rondje groenten langs via jullie eigen menu, en anders vries je voor de dagen dat het niet lukt ff wat restjes in. Voor je het weet zitten ze naast je aan de chili con carne met bijbehorende gezonde luiers (of zeuren ze om een brommer).
Ik kan niet wachten

op dat eten maken dan he, die brommer kan ze mooi vergeten
pi_43969379
Bedankt voor het lijstje evenstar.
Hier willen we trouwens met fruit beginnen omdat ze dat op de creche ook geven en hij dan daar gewoon mee kan gaan doen. Het fruit is zoet dus ze wennen eraan argument snap ik trouwens niet helemaal, want borstvoeding is ook erg zoet.

Oja, nog iets mafs, gisteren liet ik Finn z'n borstel voelen (gewoon zo'n zachte babyhaarborstel). Nou dat vond ie dus heel eng. Hij ging heel bang kijken en dat terwijl ie verder echt alles leuk en interessant vindt. Echt vreemd.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:02:14 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43969632
geen dank en als je wta wilt weten gewoon vragen

Familie geschiedenis Kans op allergie
Zonder familiaire allergie 5 - 15 %
1 allergische ouder 20 - 40 %
1 allergisch broertje of zusje 20 - 40 %
1 allergisch(e) ouder + broertje of zusje 40 - 60 %
2 allergische ouders 60 - 80 %

beetje wat ik bedoelde, zo kun je zien hoeveel kans je kindje heetf zeg maar

en baby/kinderangsten zijn vaka erg onlogisch hoor
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:27:55 #283
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43970570
Eigenlijk hoefde ik pas over drie weken naar het cb, maar mama wil ook af en toe horen dat Kendahl goed groeit. Dus ben ik bij het cb geweest gisteren en hij weegt nu 6080 gram. Dus dat is prima en hij ziet er goed uit, zeiden ze.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43970590
Sarah is nu 5 maanden en wil volgend weekend eens gaan beginnen met een groentehapje. (is er een bepaalde groente die baby's lekker vinden, zoals worteltjes, boontjes of bloemkool?)
Ik heb haar gister eens in de fles rijstebloem Vanille gegeven en ze dronk alles op
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:32:38 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43970746
crazymoon hier boven vind je een lijstje zoals eerder genoemd kindjes hebben nog geen smaak die moeten ze nog ontwikkelen, dat komt tijdens het uitproberen allemaal.
de een vind bonen lekkerste de andere banaan enzovoorts.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:42:37 #286
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43971093
Is het niet zo dat de smaakpapillen zich moeten ontwikkelen? En dat ze wel gewoon iets vies of lekker kunnen vinden? Kendahl vond bijvoorbeeld de vit. K niet zo lekker en de vit. D wel.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:50:03 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43971287
die ontwikkelen ze gaanderweg wanneer ze iets proeven pas dus je kan nu nog niet zeggen toch of ze boontjes of banaan lekkerder vinden als ze dat nog niet grhad hebben kendahl heeft toen hij het kreeg besloten dat hij het niet lekker vind niet daarvoor
pi_43971622
Wat we zo grappig vinden is dat Kim op dezelfde plaatsen wijnvlekken heeft en een ooievaarsbeet, als Djeez. Op haar voorhoofd, net boven haar neus . Die is een stuk vervaagd. En wijnvlekken in haar nek.

Dat was ook het eerste wat opviel toen ze geboren was. Daarna vroegen we of het een jongen of meisje was.
pi_43972329
Mmm, 60-80% dus voor Finn.

Maargoed, we proberen het gewoon en we zien het wel.
pi_43976780
Naast bv kun je bijvoeding ook op verzoek aanbieden, hebben we bij Myrthe ook gedaan. Bij haar 'volgens Rapley', en veel hoeft het ook niet te zijn. Wij vallen in de 60-80% categorie; huisarts had zelfs leiver gezien dat we tot 9 mnd gewacht hadden maar toen was het al te laat (met 6 mnd begonnen).
Overigens hebben alle baby's van nature een voorkeur voor zoet voor zover ik weet, en zijn de meesten bijv gek op moedermelk-met-knoflook (erg jonge baby's); die smaakpapillen zijn 't eerst "af".
zie bijv http://www.kindengezin.be(...)kvoorkeuren_eten.jsp
  woensdag 29 november 2006 @ 12:04:05 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43987303
Vannacht 2 uur wakker geweest.
Arwen haar honger begint steeds meer een tol te eissen voor haar.
Ze zit nu op 4 flessen waar totaal 250 cc in zit, langzaam aan opgehoogd.
Meer mag niet want dat is onverantwoord voor de niertjes toch ?
Maar eind van elke voeding is het een groot drama, en ze wordt steeds moeilijker te troosten.
Ga het sowieso filmen voor de kinderarts, maar iemand tips
pi_43988438
Sorry, geen tips.

Jemig, hij blijft schijten. Het begon tien minuten geleden. En ik wacht dan altijd tot hij klaar, anders gaat hij verder op het aankleedkussen
Maar het houdt niet op Ik laat wel even weten wat ik in de luier heb aangetroffen
pi_43989246
whahaha hij blijft schijten PV toch. best maf eigenlijk dat dat tien minuten duurt
wel even in de gaten houden ofzo?!

de bultjes op de moedervlek lijken in te drogen, dus zit heel hard te twijfelen of het niet gewoon luieruitslag is.
ik wacht nog ff t weekend af en als het dan niet minder is geworden ga ik bellen.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:30:45 #294
94046 PM-girl
pi_43989471
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:22 schreef pinquit het volgende:
whahaha hij blijft schijten PV toch. best maf eigenlijk dat dat tien minuten duurt
wel even in de gaten houden ofzo?!

de bultjes op de moedervlek lijken in te drogen, dus zit heel hard te twijfelen of het niet gewoon luieruitslag is.
ik wacht nog ff t weekend af en als het dan niet minder is geworden ga ik bellen.
Pinquit, je zou ook vast kunnen bellen ter advies en evt afspreken dat je anders maandag langsgaat? Ik vind dat altijd lastig, want in het weekend kun je niet zomaar bellen. Dan denk ik, ze weten het vast en maandag kijken we weer verder.

Onder het vlekje van Simon lijkt nu ook een bult te zitten, alsof het een stootbult is, alleen dan niet blauw. Ik twijfel of dat voorheen ook zo was en ik het niet gezien heb, of dat dat nieuw is.

PV, hier nog zo'n marathonschijtertje, ik blijf er ook maar bij met de vieze luier altijd, anders kost het me zo twee extra!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 14:07:34 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43990592
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Jemig, hij blijft schijten. Het begon tien minuten geleden. En ik wacht dan altijd tot hij klaar, anders gaat hij verder op het aankleedkussen
Maar het houdt niet op Ik laat wel even weten wat ik in de luier heb aangetroffen
En? Wat is het geworden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:08:23 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43990637
Moeten we er een geboortekaartje voor ontwerpen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43991054
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

En? Wat is het geworden?
Meneer Kendahl heeft netjes binnen de randjes gescheten, die keurige jongen.
Ik word er alleen wel meer en meer op gewezen dat hij na dit maatje luiers echt de volgende maat mag hebben.

edit)wat minder is: we hebben misschien spruw. ik moet HA om 16:00 terugbellen om te vragen wat ze voorschrijft. In elk geval ga ik alles goed uitwassen, speelgoed, spuugdoekjes, beddengoed, voedingsbh's etc. Nog tips?

[ Bericht 19% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 29-11-2006 14:30:57 ]
  woensdag 29 november 2006 @ 14:31:51 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43991494
He bah, spruw. Hopelijk snel over, PV!

Gisteren kreeg Storm weer prikjes, hij is bijna drie maanden.

De arts keek hem even na ook en ze vroeg: "Kwam ie gewoon met het hoofdje eerst?" en "Komen er heupafwijkingen voor in de familie?"
Ik: "Ja, Maria, zijn zus, had heupdysplasie. Hoezo? Kunnen zijn beentjes niet ver genoeg uit elkaar?" (want dat was ze op dat moment aan het proberen)
Ze vond idd dat hij star was, maar wel symmetrisch star, terwijl je bij dysplasie juist vaak asymmetrie ziet. Nu staat er voor Storm sowieso al een afspraak, omdat Maria het dus had. Maar ik denk dat ze ook puur op basis van zijn heupjes nu al had geadviseerd om te laten checken. En dus helemaal los van Maria. Wel gek, ik had toch echt in mijn hoofd dat het zeeeeeeeeer frappant zou zijn als Storm het ook heeft. Nou ja, over een paar weken weten we meer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 29 november 2006 @ 14:57:02 #299
94046 PM-girl
pi_43992273
PV, spruw, dat is minder. In het bvtopic lees je wel welke creme ed. goed werken he!

Sugar, goed dat het nagekeken wordt, moet je dan naar de kinderarts?

Zijn er hier ervaringen met babytjes en luisteren naar klassieke muziek? Simon lijkt Pachelbel canon in D. heel mooi te vinden. Ik wil nu eens gaan kijken wat nog meer aanslaat.
*
  woensdag 29 november 2006 @ 15:19:46 #300
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43992888
Brent is weer goedgekeurd door het CB Hij komt steevast 50 gram per dag aan en zijn regelmaat wordt ook al ietsje beter (dus niet meer de halve nacht doorbrullen). Ik dacht echt dat ik alles verkeerd deed maar valt dus allemaal hartstikke mee
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')