abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43965012
Ik ben eigenlijk ook met fruithapje begonnen puur omdat ik die hier had staan. Toen ik groen licht had dat ik ermee mocht gaan beginnen had ik geen zin om nog naar de winkel te gaan Maar deze week nog fruithapje en dan wil ik volgende week als ik weer op CB ben geweest eens kijken of ook groentehapje mag. Maar dan wil ik het liefst zelf maken en niet een potje wat allemaal hetzelfde smaakt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:17:58 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43966334
nicole je mag niet alle groentes geven nog en die smaka is meer voor volwassenen nog als babys
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:20:06 #278
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43966406
Hihi, nou, als ik hier lees is het in ieder geval 1 van de 3! Dankjewel voor jullie reacties, dan zal ik tot slot nog de mening van het CB horen volgende week!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43966440
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:37 schreef MeNicole het volgende:
Ik ben eigenlijk ook met fruithapje begonnen puur omdat ik die hier had staan. Toen ik groen licht had dat ik ermee mocht gaan beginnen had ik geen zin om nog naar de winkel te gaan Maar deze week nog fruithapje en dan wil ik volgende week als ik weer op CB ben geweest eens kijken of ook groentehapje mag. Maar dan wil ik het liefst zelf maken en niet een potje wat allemaal hetzelfde smaakt
Is heel makkelijk meestal Je doet gewoon een steelpannetje naast wat de rest van het gezin eet met één ingrediënt. Bijvoorbeeld: jullie hutspot, en ernaast kook je wat wortels aan gort. Meestal kom je zo wel het hele rondje groenten langs via jullie eigen menu, en anders vries je voor de dagen dat het niet lukt ff wat restjes in. Voor je het weet zitten ze naast je aan de chili con carne met bijbehorende gezonde luiers (of zeuren ze om een brommer).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43966824
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is heel makkelijk meestal Je doet gewoon een steelpannetje naast wat de rest van het gezin eet met één ingrediënt. Bijvoorbeeld: jullie hutspot, en ernaast kook je wat wortels aan gort. Meestal kom je zo wel het hele rondje groenten langs via jullie eigen menu, en anders vries je voor de dagen dat het niet lukt ff wat restjes in. Voor je het weet zitten ze naast je aan de chili con carne met bijbehorende gezonde luiers (of zeuren ze om een brommer).
Ik kan niet wachten

op dat eten maken dan he, die brommer kan ze mooi vergeten
pi_43969379
Bedankt voor het lijstje evenstar.
Hier willen we trouwens met fruit beginnen omdat ze dat op de creche ook geven en hij dan daar gewoon mee kan gaan doen. Het fruit is zoet dus ze wennen eraan argument snap ik trouwens niet helemaal, want borstvoeding is ook erg zoet.

Oja, nog iets mafs, gisteren liet ik Finn z'n borstel voelen (gewoon zo'n zachte babyhaarborstel). Nou dat vond ie dus heel eng. Hij ging heel bang kijken en dat terwijl ie verder echt alles leuk en interessant vindt. Echt vreemd.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:02:14 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43969632
geen dank en als je wta wilt weten gewoon vragen

Familie geschiedenis Kans op allergie
Zonder familiaire allergie 5 - 15 %
1 allergische ouder 20 - 40 %
1 allergisch broertje of zusje 20 - 40 %
1 allergisch(e) ouder + broertje of zusje 40 - 60 %
2 allergische ouders 60 - 80 %

beetje wat ik bedoelde, zo kun je zien hoeveel kans je kindje heetf zeg maar

en baby/kinderangsten zijn vaka erg onlogisch hoor
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:27:55 #283
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43970570
Eigenlijk hoefde ik pas over drie weken naar het cb, maar mama wil ook af en toe horen dat Kendahl goed groeit. Dus ben ik bij het cb geweest gisteren en hij weegt nu 6080 gram. Dus dat is prima en hij ziet er goed uit, zeiden ze.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43970590
Sarah is nu 5 maanden en wil volgend weekend eens gaan beginnen met een groentehapje. (is er een bepaalde groente die baby's lekker vinden, zoals worteltjes, boontjes of bloemkool?)
Ik heb haar gister eens in de fles rijstebloem Vanille gegeven en ze dronk alles op
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:32:38 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43970746
crazymoon hier boven vind je een lijstje zoals eerder genoemd kindjes hebben nog geen smaak die moeten ze nog ontwikkelen, dat komt tijdens het uitproberen allemaal.
de een vind bonen lekkerste de andere banaan enzovoorts.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:42:37 #286
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43971093
Is het niet zo dat de smaakpapillen zich moeten ontwikkelen? En dat ze wel gewoon iets vies of lekker kunnen vinden? Kendahl vond bijvoorbeeld de vit. K niet zo lekker en de vit. D wel.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:50:03 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43971287
die ontwikkelen ze gaanderweg wanneer ze iets proeven pas dus je kan nu nog niet zeggen toch of ze boontjes of banaan lekkerder vinden als ze dat nog niet grhad hebben kendahl heeft toen hij het kreeg besloten dat hij het niet lekker vind niet daarvoor
pi_43971622
Wat we zo grappig vinden is dat Kim op dezelfde plaatsen wijnvlekken heeft en een ooievaarsbeet, als Djeez. Op haar voorhoofd, net boven haar neus . Die is een stuk vervaagd. En wijnvlekken in haar nek.

Dat was ook het eerste wat opviel toen ze geboren was. Daarna vroegen we of het een jongen of meisje was.
pi_43972329
Mmm, 60-80% dus voor Finn.

Maargoed, we proberen het gewoon en we zien het wel.
pi_43976780
Naast bv kun je bijvoeding ook op verzoek aanbieden, hebben we bij Myrthe ook gedaan. Bij haar 'volgens Rapley', en veel hoeft het ook niet te zijn. Wij vallen in de 60-80% categorie; huisarts had zelfs leiver gezien dat we tot 9 mnd gewacht hadden maar toen was het al te laat (met 6 mnd begonnen).
Overigens hebben alle baby's van nature een voorkeur voor zoet voor zover ik weet, en zijn de meesten bijv gek op moedermelk-met-knoflook (erg jonge baby's); die smaakpapillen zijn 't eerst "af".
zie bijv http://www.kindengezin.be(...)kvoorkeuren_eten.jsp
  woensdag 29 november 2006 @ 12:04:05 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43987303
Vannacht 2 uur wakker geweest.
Arwen haar honger begint steeds meer een tol te eissen voor haar.
Ze zit nu op 4 flessen waar totaal 250 cc in zit, langzaam aan opgehoogd.
Meer mag niet want dat is onverantwoord voor de niertjes toch ?
Maar eind van elke voeding is het een groot drama, en ze wordt steeds moeilijker te troosten.
Ga het sowieso filmen voor de kinderarts, maar iemand tips
pi_43988438
Sorry, geen tips.

Jemig, hij blijft schijten. Het begon tien minuten geleden. En ik wacht dan altijd tot hij klaar, anders gaat hij verder op het aankleedkussen
Maar het houdt niet op Ik laat wel even weten wat ik in de luier heb aangetroffen
pi_43989246
whahaha hij blijft schijten PV toch. best maf eigenlijk dat dat tien minuten duurt
wel even in de gaten houden ofzo?!

de bultjes op de moedervlek lijken in te drogen, dus zit heel hard te twijfelen of het niet gewoon luieruitslag is.
ik wacht nog ff t weekend af en als het dan niet minder is geworden ga ik bellen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 29 november 2006 @ 13:30:45 #294
94046 PM-girl
pi_43989471
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:22 schreef pinquit het volgende:
whahaha hij blijft schijten PV toch. best maf eigenlijk dat dat tien minuten duurt
wel even in de gaten houden ofzo?!

de bultjes op de moedervlek lijken in te drogen, dus zit heel hard te twijfelen of het niet gewoon luieruitslag is.
ik wacht nog ff t weekend af en als het dan niet minder is geworden ga ik bellen.
Pinquit, je zou ook vast kunnen bellen ter advies en evt afspreken dat je anders maandag langsgaat? Ik vind dat altijd lastig, want in het weekend kun je niet zomaar bellen. Dan denk ik, ze weten het vast en maandag kijken we weer verder.

Onder het vlekje van Simon lijkt nu ook een bult te zitten, alsof het een stootbult is, alleen dan niet blauw. Ik twijfel of dat voorheen ook zo was en ik het niet gezien heb, of dat dat nieuw is.

PV, hier nog zo'n marathonschijtertje, ik blijf er ook maar bij met de vieze luier altijd, anders kost het me zo twee extra!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 14:07:34 #295
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43990592
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Jemig, hij blijft schijten. Het begon tien minuten geleden. En ik wacht dan altijd tot hij klaar, anders gaat hij verder op het aankleedkussen
Maar het houdt niet op Ik laat wel even weten wat ik in de luier heb aangetroffen
En? Wat is het geworden?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 november 2006 @ 14:08:23 #296
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43990637
Moeten we er een geboortekaartje voor ontwerpen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43991054
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

En? Wat is het geworden?
Meneer Kendahl heeft netjes binnen de randjes gescheten, die keurige jongen.
Ik word er alleen wel meer en meer op gewezen dat hij na dit maatje luiers echt de volgende maat mag hebben.

edit)wat minder is: we hebben misschien spruw. ik moet HA om 16:00 terugbellen om te vragen wat ze voorschrijft. In elk geval ga ik alles goed uitwassen, speelgoed, spuugdoekjes, beddengoed, voedingsbh's etc. Nog tips?

[ Bericht 19% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 29-11-2006 14:30:57 ]
  woensdag 29 november 2006 @ 14:31:51 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43991494
He bah, spruw. Hopelijk snel over, PV!

Gisteren kreeg Storm weer prikjes, hij is bijna drie maanden.

De arts keek hem even na ook en ze vroeg: "Kwam ie gewoon met het hoofdje eerst?" en "Komen er heupafwijkingen voor in de familie?"
Ik: "Ja, Maria, zijn zus, had heupdysplasie. Hoezo? Kunnen zijn beentjes niet ver genoeg uit elkaar?" (want dat was ze op dat moment aan het proberen)
Ze vond idd dat hij star was, maar wel symmetrisch star, terwijl je bij dysplasie juist vaak asymmetrie ziet. Nu staat er voor Storm sowieso al een afspraak, omdat Maria het dus had. Maar ik denk dat ze ook puur op basis van zijn heupjes nu al had geadviseerd om te laten checken. En dus helemaal los van Maria. Wel gek, ik had toch echt in mijn hoofd dat het zeeeeeeeeer frappant zou zijn als Storm het ook heeft. Nou ja, over een paar weken weten we meer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 29 november 2006 @ 14:57:02 #299
94046 PM-girl
pi_43992273
PV, spruw, dat is minder. In het bvtopic lees je wel welke creme ed. goed werken he!

Sugar, goed dat het nagekeken wordt, moet je dan naar de kinderarts?

Zijn er hier ervaringen met babytjes en luisteren naar klassieke muziek? Simon lijkt Pachelbel canon in D. heel mooi te vinden. Ik wil nu eens gaan kijken wat nog meer aanslaat.
*
  woensdag 29 november 2006 @ 15:19:46 #300
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43992888
Brent is weer goedgekeurd door het CB Hij komt steevast 50 gram per dag aan en zijn regelmaat wordt ook al ietsje beter (dus niet meer de halve nacht doorbrullen). Ik dacht echt dat ik alles verkeerd deed maar valt dus allemaal hartstikke mee
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')