Als ik zie welk een enthousiasme de stichting uistraalt, kunnen wij natuurlijk niet achterblijven !quote:Beste mensen,
Graag informeer ik jullie over de doelstelling van de stichting Fibrosekinderen Op Kamp, kortom stichting FOK. Geweldig dat jullie je in gaan zetten voor onze stichting, zodat we weer veel mensen met Cystic Fibrosis blij kunnen maken!
Wat is Cystic Fibrosis?
Cystic Fibrosis is een ongeneeslijke, aangeboren aandoening, die bij één op de 3600 baby’s voorkomt. Jaarlijks worden er ongeveer 50 baby’s met Cystic Fibrosis geboren. Patiënten maken te taai slijm in hun hele lichaam, wat voornamelijk problemen geeft in de luchtwegen, de darmen, alvleesklier en lever. Ze kampen met klachten die steeds ernstiger worden en overlijden vrijwel zonder uitzondering op jonge leeftijd. De gemiddelde levensverwachting van een Cystic Fibrosis patiënt bedraagt 30 jaar. Dankzij intensieve medische zorg is de kwaliteit van leven van de Cystic Fibrosis patiënt tegenwoordig gelukkig veel beter dan in het verleden.
Cystic Fibrosis is een erfelijke ziekte. In Nederland is één op de dertig personen (ofwel een half miljoen mensen) drager van de erfelijke eigenschap die CF bepaald, het CF-gen.
Alléén wanneer beide ouders drager zijn van het gen, bestaat de kans dat hun kind de ziekte heeft. Die kans bedraagt 25 procent.
In de afgelopen 30 jaar organiseerde de stichting FOK vakantiekampen voor kinderen met CF, ook als er intensieve medische zorg nodig was. Daardoor hadden de CF-ers onderling plezier en konden ze ervaringen en verdriet delen. Tevens waren de ouders eens een week ‘vrij’ van de intensieve zorg.
Helaas is er echter nieuw medisch inzicht gekomen waardoor kinderen (maar ook oudere patiënten) in de toekomst van elkaar afgezonderd moeten worden. Dit houdt in dat kampen, maar ook andere gelegenheden waarbij veel CF patiënten bij elkaar komen, niet meer gehouden kunnen worden. Dat is voor heel veel patiënten echt een ramp, ze hadden veel aan het lotgenoten contact.
Omdat de ervaring van de kampen zo positief was heeft het bestuur van de stichting FOK besloten om door te gaan met het organiseren van activiteiten voor CF-ers.
We zijn bezig met twee verschillende projecten:
1. Verschaffen van toegang tot internet(primair in – kinder – ziekenhuizen) en daarmee onderlinge contacten mogelijk maken
2. Het organiseren van uitjes voor kinderen met broertjes of zusjes, vrienden en/of andere gezinsleden.
Hier volgt een korte toelichting op deze projecten:
Ad 1 :
Het verstrekken van apparatuur om middels tekst maar mogelijk ook met geluid en beeld met elkaar in contact te kunnen komen. Hoe dit precies vorm zal krijgen is nog niet duidelijk, maar gedacht kan worden aan het verstrekken van:
o hardware (PC’s en webcams),
o software (om met elkaar te kunnen spreken en elkaar te kunnen zien binnen een ‘veilige’ groep)
o zg. ‘breedband’ verbindingen.
Ad 2 :
We organiseren uitjes voor kinderen en jongeren met de juiste zorg. Dit met de hulp van een bestand van vrijwilligers, waarvan de meesten ervaren CF begeleiders.
Dit jaar hebben er acht uitjes plaatsgevonden. Tevens hebben we een kinderziekenhuis van laptops kunnen voorzien, waardoor de kinderen vanuit hun bed contact kunnen hebben met lotgenoten.
We zijn nu één jaar bezig met onze nieuwe projecten. Het is heel iets anders dan het organiseren van kampen, maar we zijn ervan overtuigd ook op deze manier veel mensen met CF blij te maken!
Heel, heel hartelijk bedankt voor jullie aktie.
Ontzettend veel succes en plezier!
Met vriendelijke groeten namens de stichting FOK,
Willeke Rasenberg
voorzitter
quote:[b]Op dinsdag 21 november 2006 16:46 schreef SCH het volgende:
Ik organiseer volgende week op mijn werk een boekenmarkt, doen we wel vaker - met boeken die we van uitgeverijen en zo gekregen hebben - meestal gaat het geld richting een aardbeving of tsunami maar dit keer dus naar Fok voor Fok!
Wel vast eenquote:
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:21 schreef Xilantof het volgende:
Ik begrijp dat mijn bedrage nog niet is ontvangen?
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef static het volgende:
Ik heb net 750¤ overgemaakt.
echt een hele, hele diepequote:Op dinsdag 28 november 2006 21:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
Helemaal top, we staan dan nu samen op 960, ik maak er (voor nu) even een mooie ronde 1000 van.
OS/Static DUIZEND EURO
quote:
Ik denk dat dat een heule goeie einddatum is!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:56 schreef gateway het volgende:
is er al een einddatum bekend eigenlijk?
Die zal, als ie er is, neem ik aan na de 22ste liggen, omdat dan de 100km gelopen wordt?
lijkt me een mjooi slot van de actie: de loop.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een heule goeie einddatum is!
Prima hoor.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wel vast eenvoor Stettik, maar ik tel het nog niet bij het totaalbedrag op; het hoort immers tot de veiling.
Wat dacht je van een webcam in de notebook zelfquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:21 schreef prupke het volgende:
euhm ff kleine brainstorm van deze kant
Als we laptops gaan kopen voor die kids en we hebben nog geld over naderhand ..zou het dan niet leuk zijn dat er webcams bij geleverd gaan worden , zodat ze elkaar ook kunnen zien als ze in het ziekenhuisbed liggen of thuis?
tis maar een ideetje?
oh en staticin het kwadraat
![]()
ik wist niet dat dat konquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat dacht je van een webcam in de notebook zelf![]()
dat is natuurlijk helemaal mooi, maar ook dit idee schijf ik ook even op. Misschien ook al om er voor te zorgen dat het thuisfront van de patiënten ook voorzien is van cam en microffon, zodat ze met hun kind in het ziekenhuis kunnen communiceren.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat dacht je van een webcam in de notebook zelf![]()
ik ga het van je horen, ik wacht met spanning afquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:32 schreef Dementor het volgende:
Je kunt ook wel een webcam er los bij doen maar dat is zo'n geklooi met draden en al.
klopt wel, maar wat ik al zei, met die webcams kun je twee kanten op. De verbindingen in het ziekenhuis zijn overigens umts, en volgens mij kun je daarmee prima een webcam gebruiken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:13 schreef Petre het volgende:
wel opletten of een webcam wel handig is ivm de verbinding.. geen breedband = geen cam nodig..
als je er nou van die skype koptelefoons bij doet (ok niet van skype zelf, maar die koptelefoons met microfoon) dan kunnen ze via de laptop bv ook muziek luisteren en een spelletje spelen zonder dat de hele afdeling mee hoeft te genieten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:30 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat is natuurlijk helemaal mooi, maar ook dit idee schijf ik ook even op. Misschien ook al om er voor te zorgen dat het thuisfront van de patiënten ook voorzien is van cam en microffon, zodat ze met hun kind in het ziekenhuis kunnen communiceren.
* genoteerd
hoi Fred,quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:55 schreef fredfok het volgende:
Hallo Allemaal,
Ongelooflijk hoe veel er al is opgehaald! Ik sta paf!
We zijn ons aan het orienteren op de mobiele internet toepassingen, met name de kosten. Valt nog niet mee, maar we vinden het zo belangrijk dat 'onze' kids in het ziekenhuis op internet kunnen dat we de kosten er voor over hebben.
Hoop dat we misschien nog wel dit jaar voor de ongelukkige die met oud jaar in het ziekenhuis zijn kunnen regelen dat die tenminste hun contacten kunnen onderhouden! Beetje MSN-en en misschien ook wel op de FOK! frontpage zich kunnen melden.
IEDEREEN bedankt voor de hulp!
Tot horen, groeten Fred
* Ook noteertquote:Op woensdag 29 november 2006 00:01 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als je er nou van die skype koptelefoons bij doet (ok niet van skype zelf, maar die koptelefoons met microfoon) dan kunnen ze via de laptop bv ook muziek luisteren en een spelletje spelen zonder dat de hele afdeling mee hoeft te genieten.
Hi Fred; welkom in ons maagdelijke nieuwe topicquote:Op dinsdag 28 november 2006 23:55 schreef fredfok het volgende:
Hallo Allemaal,
Hij is dus genuine? Sorry voor de vraag, maar heb al zoveel gelezen hier.quote:Op woensdag 29 november 2006 00:01 schreef buzzer het volgende:
[..]
hoi Fred,
Ik ga jou morgenochtend bellen.
Ik heb nieuws die actie van jullie kant behoeft(en die verder los staat van deze actie)
Dat zou echt super zijn voor die kinderen!quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:55 schreef fredfok het volgende:
Hallo Allemaal,
Ongelooflijk hoe veel er al is opgehaald! Ik sta paf!
We zijn ons aan het orienteren op de mobiele internet toepassingen, met name de kosten. Valt nog niet mee, maar we vinden het zo belangrijk dat 'onze' kids in het ziekenhuis op internet kunnen dat we de kosten er voor over hebben.
Hoop dat we misschien nog wel dit jaar voor de ongelukkige die met oud jaar in het ziekenhuis zijn kunnen regelen dat die tenminste hun contacten kunnen onderhouden! Beetje MSN-en en misschien ook wel op de FOK! frontpage zich kunnen melden.
IEDEREEN bedankt voor de hulp!
Tot horen, groeten Fred
Yeps; the one & onlyquote:Op woensdag 29 november 2006 00:48 schreef static het volgende:
Hij is dus genuine? Sorry voor de vraag, maar heb al zoveel gelezen hier.
Ik wil hem spreken.quote:
Jij en rellen. Je lispelt een riedeltje af als een plaat die blijft hangen.quote:Op woensdag 29 november 2006 07:21 schreef SCH het volgende:
Wat een softe actie eigenlijk, gaan we daarna weer rellen?
Hey tiefushondquote:Op woensdag 29 november 2006 07:42 schreef static het volgende:
[..]
Jij en rellen. Je lispelt een riedeltje af als een plaat die blijft hangen.
Op z'n minst gaan we ruzie zoekenquote:Op woensdag 29 november 2006 07:21 schreef SCH het volgende:
Wat een softe actie eigenlijk, gaan we daarna weer rellen?
Maar nu houden we nog even een heleboel beetjes van elkaar toch?quote:Op woensdag 29 november 2006 10:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Op z'n minst gaan we ruzie zoeken
Yeps, nu wel, dus geniet er nog ff vanquote:Op woensdag 29 november 2006 10:41 schreef SCH het volgende:
Maar nu houden we nog even een heleboel beetjes van elkaar toch?
Die staat er nog en de boekenverkoop ging echt als een speer dit keer - er liggen niet zoveel boeken maar ik laat de bus nog even staan voor giften en dergelijke.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yeps, nu wel, dus geniet er nog ff van
Hoe staat het met de collectebus?
ik vind hem evengoed al geweldigquote:Op woensdag 29 november 2006 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Die staat er nog en de boekenverkoop ging echt als een speer dit keer - er liggen niet zoveel boeken maar ik laat de bus nog even staan voor giften en dergelijke.
Ik kom vanmiddag met de eindstand maar het zal niet heel veel meer zijn dan er gisteren al was opgehaald.
Hi Twan, welkom om FOK! en bedankt voor je berichtje!quote:Op woensdag 29 november 2006 12:39 schreef twan_010384 het volgende:
Hallo,
Ik heb CF en ben 12 jaar met stichting FOK op kamp geweest.
Het is echt fantastisch wat die stichting heeft gedaan en nog steeds doet. Door hun heb ik al op vrij jonge leeftijd geleerd hoe ik m'n ziekte kan accepteren.
Ik wil iedereen dan ook bedanken voor wat ze al hebben gedaan om te sponzeren.![]()
Voor mijn persoonlijke verhaal verwijs ik je door naar mijn website: http://twan.longtransplantatie.nl
Groetjes Twan.
quote:Op woensdag 29 november 2006 12:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hi Twan, welkom om FOK! en bedankt voor je berichtje!
Ik heb net je website bekeken hjsquote:Op woensdag 29 november 2006 14:29 schreef hjs het volgende:
Twan?
Straks krijgen we Esmé, Lisa en Omi en weet ik veel wie nog meer ook op visite
en?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:29 schreef hjs het volgende:
Twan?
Straks krijgen we Esmé, Lisa en Omi en weet ik veel wie nog meer ook op visite
die post was niet cynisch bedoeld. Het zijn gewoon bekenden...quote:
Thnx, zwaar als gezin, tja eh je weet niet beterquote:Op woensdag 29 november 2006 14:37 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ik heb net je website bekeken hjs. Wat zullen jullie het zwaar hebben als gezin. Petje af voor jullie als ouders
.
quote:Op woensdag 29 november 2006 14:41 schreef pussydeluxe het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat CF patienten zijn.
ok, ik dacht al: wat maakt dat nou uitquote:Op woensdag 29 november 2006 14:45 schreef buzzer het volgende:
[..]
die post was niet cynisch bedoeld. Het zijn gewoon bekenden...
Zeg ik ook altijd als men vraagt of ik het erg vind dat ik maar met 1 oog kan zienquote:
dat vermoedde ik al, vandaar dat ik het even toelichttequote:Op woensdag 29 november 2006 14:52 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
[..]
ok, ik dacht al: wat maakt dat nou uit
Topquote:Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef SCH het volgende:
Het is al 460 inmiddels - ik zal het morgenochtend even helemaal uittellen en kijken hoe ik het bij jullie krijg.
460quote:Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef SCH het volgende:
Het is al 460 inmiddels - ik zal het morgenochtend even helemaal uittellen en kijken hoe ik het bij jullie krijg.
Heb je het nou wel of niet ontvangen?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:51 schreef ElisaB het volgende:
-knip-
ik zie het er wel bij staanquote:Op woensdag 29 november 2006 22:06 schreef static het volgende:
[..]
Heb je het nou wel of niet ontvangen?
quote:
Eh, ik heb toch alleen voor de sponsorloop betaald ?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:51 schreef ElisaB het volgende:
hjs(dat is de tweede; deze is voor de sponsorloop)
Wél ontvangen, maar het mag pas officieel meegeteld worden als de veiling is afgelopenquote:Op woensdag 29 november 2006 22:06 schreef static het volgende:
Heb je het nou wel of niet ontvangen?
Jaquote:Op woensdag 29 november 2006 22:17 schreef hjs het volgende:
Eh, ik heb toch alleen voor de sponsorloop betaald ?
(of had ik het niet duidelijk vermeld, dat 10tje dat ik net heb overgemaakt was dus voor de sponsorloop)
En OS uiteraard.quote:
dat wordt het zekerquote:
Dat is een goeie ! ik stuur Veerboot even een PMquote:Op donderdag 30 november 2006 09:48 schreef Semisane het volgende:
Tijd voor weer eens een updatetje op FP. Want wanneer is de laatste geweest?
de mijne ookquote:Op donderdag 30 november 2006 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Dit overtreft werkelijk mijn stoutste verwachtingen!
"A blessing and a curse"?quote:Chancellor Gordon Brown says he is upbeat about his son's future after revealing four-month-old Fraser has been diagnosed with cystic fibrosis.
Nou ja...met blessing bedoelde ik meer dat het nu een "hoge politicus" Verwachte opvolger Blair overkomt, waardoor er wellicht, ook op politiek vlak, meer aandacht voor komt. Daarom blessing tussen "" want het is en blijft tragisch...blessing in disguise dus.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:13 schreef hjs het volgende:
Blessing omdat de diagnose gelijk gesteld is, dat scheelt heel veel. Je kan gelijk inspringen met medicijnen e.d.
Curse, nou dat is logisch
Een van de belangrijkste medicijnen bij CF is het pancreas enzyme.
Bij veel CF-ers is de vet-vertering een groot probleem doordat de alvleesklier ook taaislijm produceert.
Daardoor worden de vetten niet (goed) afgebroken en mis de patient erg veel voeding stoffen.
mbv dit pancrease enzym (komt uit varkens geloof ik) zijn ze wel instaat om een redelijke vet opname te krijgen. Met als gevolg een veel beter voedings toestand en dus een veel betere gezondheid.
Ik zie het bij mijn dochters, bij de oudste wisten we het vrij snel (4 maanden) maar bij de jongste wisten we het vanaf het begin en dat is toch een veel betere start
(de oudste is de eerste maanden gewoon ondervoed geweest)
Spamquote:Op woensdag 29 november 2006 22:14 schreef buzzer het volgende:
[..]
De bedoeling van deze post ontgaat me even geloof ik
quote:Op donderdag 30 november 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
De Postbank was niet zo blij met de actie - dat zure wijf gooide wat zakjes op de toonbank met een snerpend, stop het daar maar inBen in totaal 3 kwartier zoet geweest in het postkantoor
Kreeg nog bijna woorden met haar, ze geloofde nauwelijks dat het voor een goed doel was - komt met dit adres natuurlijk ook niet echt geloofwaardig over - maar anders hadden we stortingkosten moeten betalen. Mooi niet dus.
Het precieze bedrag is uiteindelijk gekomen op 458, 25 euro.
Ik schreef bij de mededelingen SCH maar daar heeft die Postbanktrol SCHenking van gemaakt![]()
Okequote:
quote:Op donderdag 30 november 2006 13:05 schreef SCH het volgende:
Als je het geld op deze manier overmaakt lijkt het toch een beetje als of de poliep-operatie van de Heer Frans Bauer steunt
Postbankquote:Op donderdag 30 november 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
De Postbank was niet zo blij met de actie - dat zure wijf gooide wat zakjes op de toonbank met een snerpend, stop het daar maar inBen in totaal 3 kwartier zoet geweest in het postkantoor
Kreeg nog bijna woorden met haar, ze geloofde nauwelijks dat het voor een goed doel was - komt met dit adres natuurlijk ook niet echt geloofwaardig over - maar anders hadden we stortingkosten moeten betalen. Mooi niet dus.
Het precieze bedrag is uiteindelijk gekomen op 458, 25 euro.
Ik schreef bij de mededelingen SCH maar daar heeft die Postbanktrol SCHenking van gemaakt![]()
maar dát is nou net het verschil tussen formeel en empatisch handelenquote:Op donderdag 30 november 2006 13:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Postbank
Oh en SCH: het betreft geen schenking maar overmaken naar een prive persoon die er een schenking van gaat maken dus ze heeft gelijk![]()
Tskquote:Op donderdag 30 november 2006 13:49 schreef buzzer het volgende:
[..]
maar dát is nou net het verschil tussen formeel en empatisch handelen
Ik zal hem je beterschapswensen overbrengenquote:Op donderdag 30 november 2006 13:05 schreef SCH het volgende:
Als je het geld op deze manier overmaakt lijkt het toch een beetje als of de poliep-operatie van de Heer Frans Bauer steunt
Voor wie was "quote:Op donderdag 30 november 2006 15:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zal hem je beterschapswensen overbrengen
SCHat, bedanktHeel liev van je dat je je collega's hebt aangemoedigd ons en St Fok te ondersteunen!
Hoeveel collega's heb je eigenlijk? Ik doe wat kusjes voor de vuist weg (eerlijk delen):
![]()
Voor die aardige mevrouw op het postkantoor natuurlijkquote:
psies!quote:Op donderdag 30 november 2006 15:37 schreef Rewimo het volgende:
Voor die aardige mevrouw op het postkantoor natuurlijk
Geweldig Buzzerquote:Op donderdag 30 november 2006 16:02 schreef buzzer het volgende:
Buzzertje kon het toch niet laten, en heeft iets leuks op de kop getikt
De super super superaardige mevrouwvan de afdeling communicatie van een zeer bekend pretpark in de Flevopolder, laten we zeggen Walibi World heeft toegezegd in het kader van deze actie om in maart 2007
30 VRIJKAARTEN VOOR WALIBI WORLD naar de stichting te sturen ten bate van de dagjes uit.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 16:02 schreef buzzer het volgende:
De super super superaardige mevrouwvan de afdeling communicatie van een zeer bekend pretpark in de Flevopolder, laten we zeggen Walibi World heeft toegezegd in het kader van deze actie om in maart 2007
30 VRIJKAARTEN VOOR WALIBI WORLD naar de stichting te sturen ten bate van de dagjes uit.![]()
![]()
![]()
die aardige, hele aardige mevrouw heeft me nog wat adresjes gegevenquote:
Buzzzzzzzquote:Op donderdag 30 november 2006 16:02 schreef buzzer het volgende:
![]()
![]()
Whehehquote:Op donderdag 30 november 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
nee nog helemaal niet, dus als je nieuws hebt: mail me maarquote:Op donderdag 30 november 2006 19:42 schreef Dementor het volgende:
Buzzer heb je al concreet nieuws van die andere laptop leverancier?
Mail verstuurd.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:52 schreef buzzer het volgende:
[..]
nee nog helemaal niet, dus als je nieuws hebt: mail me maar
quote:Op donderdag 30 november 2006 20:43 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb eindelijk wat geld overgemaakt
quote:Op donderdag 30 november 2006 20:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben even bezig het bestand van de admie te herschikken, want dat leek me voor de overzichtelijkheid wat beter. Als dat klaar is, ga ik de stortingen van vandaag erin zetten en meld ik me.
Beetje te dramatisch hoor, zo erg is het nu ook weer niet.quote:De aandoening komt bij één op de 3600 baby's voor. Patiënten overlijden vrijwel zonder uitzondering op jonge leeftijd.
Ik heb maar 1 smiley die gepast is...quote:Op donderdag 30 november 2006 23:07 schreef ElisaB het volgende:
Met wat SCH vandaag in vriendelijke samenwerking met de postkantoordame op mijn rekening heeft gestort, zijn we de ¤ 5.000 voorbij!
Ik zeg WTF, waar eindigt dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
100 kilometer run voor het goede doel.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:06 schreef uncle_sjohie het volgende:
<voetbalsupportermodus>10! 10! 10! 10! 10! 10! 10!</voetbalsupportermodus>![]()
![]()
Ligt het nou aan mij, of is er een warme deken van saamhorigheid en gulheid over FOK! heen gevallen?![]()
![]()
![]()
Waar kan ik me trouwens ook alweer opgeven voor die sponsorloop? (salaris is binnen namelijk)
nog 5 te gaan tot de 100quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
100 kilometer run voor het goede doel.
Liefje, als je een betere oplossing weet, roep het danquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:05 schreef Dementor het volgende:
UMTS
Dat is peperduur en langzaam met datalimieten.
Wifi?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Liefje, als je een betere oplossing weet, roep het dan![]()
Misschien een hele stomme vraag... Mag dat in ziekenhuizen?quote:
Jammer van die smiley. Wel eens geprobeerd om als simpele ziel in een procedure- en protocollen gestuurde bureaucratie iets voor elkaar te krijgen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:05 schreef Dementor het volgende:
UMTS
Dat is peperduur en langzaam met datalimieten.
Misschien klopt er geen hout van, maar het beeld moet wel een beetje duidelijk zijnquote:
Ben ik niet met je eens. Als het kiezen is tussen géén internet of voor ¤ 80 per maand een umts geval, dan weet ik wel wat ik zou doen als ik precies in die maand in mijn eentje in een ziekenhuiskamertje van 3 bij 4 lag...quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:18 schreef Dementor het volgende:
Het is gewoon zonde van het geld om voor 80 euro per maand per laptop een UMTS verbinding neer te zetten.
Waarom? Als je het puur op financieel afrekent, dan ben ik het met je eens... Maar hier spelen ook nog eens aantal andere, belangrijkere factoren mee. Dat mag toch wel duidelijk worden uit het stukje van ElisaBquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:18 schreef Dementor het volgende:
Het is gewoon zonde van het geld om voor 80 euro per maand per laptop een UMTS verbinding neer te zetten.
op zicxh heb je gelijk, het is dan ook een noodoplossing, tot er per ziekenhuis een structurele goedkopere oplossing is. En aangezien ook ziekenhuis een hoog bureaucratie gehalte hebben, gaat daar best veel tijd in zitten. Overigens heb ik de stichting in contact gebracht met Vodafone afdeling sponsoring, dus wie weet wat daar nog uitkomt. (ik zit niet stil ondertussenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:18 schreef Dementor het volgende:
Als ik het zelf was die daar moest liggen, zou ik er ook wel ¤ 300 per maand voor over hebbenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:20 schreef Sjeen het volgende:
Waarom? Als je het puur op financieel afrekent, dan ben ik het met je eens... Maar hier spelen ook nog eens aantal andere, belangrijkere factoren mee. Dat mag toch wel duidelijk worden uit het stukje van ElisaB
Nou ja....ik heb jarenlang bij XS4ALL gewerkt...Ken daar een hoop mensen en hopelijk kennen ze mij nog...maar ja uit het oog, uit het hart...geloof ikquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:24 schreef buzzer het volgende:
het zou ook fijn zijn als er iemand is die dit topic leest, die ieen goede ngang heeft bij een provider. Kruiwagentjes zijn nooit weg. Ik breng je graag in contact met de stichting
Je kunt die 5000 euro er heel snel door heen jagen op die manier.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als ik het zelf was die daar moest liggen, zou ik er ook wel ¤ 300 per maand voor over hebben
Zonde van het geld (en dat is dan weer tegen Dementor) vind ik in deze gevallen (waarin het dus gaat om kinderen die afgezonderd van alles en iedereen in een afgesloten kamer liggen) het toppunt van verkeerde zuinigheid
Hoi... Ipv steeds met negatieve onliners te komen, zou je ook eens iets constructiefs kunnen postenquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:41 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je kunt die 5000 euro er heel snel door heen jagen op die manier.
Waren dementors niet die wezens die juist al het positieve uit je haalden?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoi... Ipv steeds met negatieve onliners te komen, zou je ook eens iets constructiefs kunnen posten![]()
En waren troela's niet vervelende meisjes?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Waren dementors niet die wezens die juist al het positieve uit je haalden?
Ey, ik ben geen troelaquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
En waren troela's niet vervelende meisjes?![]()
Als je vooraan in een rij staat ben jij troel a en is de volgende troel bquote:
Ja, net zoals hoer a en hoer b zekerquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Als je vooraan in een rij staat ben jij troel a en is de volgende troel b
Je trekt het onnodig in het negatieve en eigenlijk erger ik me daaraan.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:41 schreef Dementor het volgende:
6x80= 480
12x480= 5760.
Dag geld!
Wacht even... nu ineens begin je te draaien. Al je voorgaande posts waren uitsluitend negatief en niet constructief. Het enige wat je deed was vertellen dat het belachelijk was en duur.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:22 schreef Dementor het volgende:
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is om geld uit te geven aan een internet verbinding.
Maar het is onzinnig als er een bedraad netwerk door het ziekenhuis loopt en je een wifi routertje kan neerzetten welke later als CI door de IT mensen kan worden toegevoegd.
Dat jij iemand in de bek zou spugen omdat je het niet met hem of haar eens bent zegt wel genoeg denk ik.
Als je gewoon gelezen had wat ik hier en in de afgelopen delen over de (on-)mogelijkheden van de internetverbindingen heb gezegd, dan hadden je negatieve reacties hier niet gehoeven.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:22 schreef Dementor het volgende:
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is om geld uit te geven aan een internet verbinding.
Maar het is onzinnig als er een bedraad netwerk door het ziekenhuis loopt en je een wifi routertje kan neerzetten welke later als CI door de IT mensen kan worden toegevoegd.
Dat jij iemand in de bek zou spugen omdat je het niet met hem of haar eens bent zegt wel genoeg denk ik.
Ja inderdaad.. mijn zusje heeft zelf C.F. en we komen echt nooit in restaurants waar ze geen goed afgeschermde rookzone hebben. Dit limiteert ons vaak tot pannekoekenrestaurants, fastfoodketens, en het buitenland. We kijken dus al uit naar een algeheel rookvrije horeca.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:49 schreef hjs het volgende:
Het gaat echt super !!
Mag ik nog ff spammen voor een andere actie.
Zoals jullie wel weten ondertussen is een van de zwakke punten van cf-ers hun longen.
Maar ook cf-ers willen graag uit gaan (en waarom niet)
dus een rookvrije horeca is voor hun een uitkomst (net als voor alle mensen met longproblemen, of mensen die een hekel hebben aan stinkende kleren de volgende ochtend)
http://www.cleanairnederland.nl/asp/meldpunt_horeca_rookvrij.asp
Alvast bedankt.
we gaan ons in eerste instantie bezighouden met de laptopsquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:41 schreef Dementor het volgende:
[..]
6x80= 480
12x480= 5760.
Dag geld!
Thnx Bobquote:Beste mensen,
Ik ben 24 en heb zelf ook CF, maar heb het geluk 22 mnd geleden een
dubbele longtransplantatie te hebben gehad en er daardoor geen last
meer van te hebben. Helaas is dit nog niet voor iedereen weggelegd.
Ik vind jullie actie dan ook helemaal geweldig en wil hem graag
steunen. De kampen die FOk vroeger organiseerden en de uitjes en
dingen als internet in het ziekenhuis zijn heel goede initiatieven om
de vele problemen waar veel mensen met CF op jonge leeftijd mee te
maken krijgen. Heel gaaf dat jullie dit willen steunen op deze
manier. Ik zal jullie actie zometeen op mijn weblog zetten en hoop
dat er daadoor nog meer mensen jullie steunen.
Groeten,
Bob
http://bobkallen.blogspot.com/
Nog geen boekenmarktgeld binnen, maar we gaan écht als een speer!quote:
Die komt morgenquote:
Kquote:
quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:09 schreef ElisaB het volgende:
Ik moest de dollars nog even zien om te rekenen en kon zo snel de huidige koers van Paypal niet vinden. Maar ik hebbum inmiddels en je staat erbij voor morgen
Als je wint, dan schiet ik het wel voor; NPquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:16 schreef Lucille het volgende:
Is het noodzakelijk om voor de modveiling geld tussen 5-31 december over te maken? Ik ga namelijk precies van 5-31 december op vakantie (serieus).
quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als je wint, dan schiet ik het wel voor; NP
Dus jij mag eventueel later overmaken
quote:
urgh! Ik dacht dat ik euro's had gezegd tegen dat onding.quote:
Als het meer dan ¤ 10.000 wordt moet je ff bellenquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:22 schreef Lucille het volgende:Wat lief dat je het wilt voorschieten, terwijl je niet eens weet wat ik ga bieden.
Misschien had je dat wel gedaan, maar dan heeft ie je niet gehoordquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:23 schreef Vampier het volgende:
urgh! Ik dacht dat ik euro's had gezegd tegen dat onding.
Doe je dat nog schriftelijk?quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:16 schreef Lucille het volgende:
Is het noodzakelijk om voor de modveiling geld tussen 5-31 december over te maken? Ik ga namelijk precies van 5-31 december op vakantie (serieus).
Paypal rekent hier ¤ 6,81 (kosten zijn er dan vanaf).quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:29 schreef Vampier het volgende:
Het is iets van eur8.03 (net even gekeken naar de huidige exchange rate)
Nee, maar ik heb geen idee of ik in die periode online ben om te checken of ik de veiling gewonnen heb en dan ook nog eens online een overschrijving kan doen. Aangezien je via postbank.nl SMSjes krijgt met een code om je transacties te doen. Daar ga ik niet op vertrouwen als ik in verweggistan zit.quote:
Ow, ja ik was van plan om 20.000 te bieden. Wat is je nummer?quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het meer dan ¤ 10.000 wordt moet je ff bellen
0900-leenvanfrisiaquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:37 schreef Lucille het volgende:
Ow, ja ik was van plan om 20.000 te bieden. Wat is je nummer?
WTF!quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Paypal rekent hier ¤ 6,81 (kosten zijn er dan vanaf).
mijn ogen knipperen iedere keer weer als ik het bedrag ziequote:Op vrijdag 1 december 2006 21:08 schreef ElisaB het volgende:
En weer eenupdate
Bank 2.142,17
Giro 1.327,73
Anders 94,00
Sponsorloop 340,00
Subtotaal 3.903,90
Modveiling 750,00
Totaal ¤ 4.653,90
En een dikke kus voor:
ikdenkkris
Tjeez
hooibaal
Dit is al binnen. De prognose is voor nu rond de ¤ 6.500quote:Op zaterdag 2 december 2006 11:50 schreef wdn het volgende:
Bijna 5000 euro
Oh is dit alles dat al is binnengekomen? Of is dit wat binnen is EN een prognose?
Laat hem mij niet vergeten!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:37 schreef buzzer het volgende:
Lopende acties:
MeneerMuis doneert aan het einde van de rit nog extraatje:
(¤ 0,10 x aantal users dat aan de actie heeft meegdaan) = de extra storting van MeneerMuis
Hij denkt nog dat ie met ¤ 10 - ¤ 15 klaar is, maar dat is nu (wo 22 november) al een misvatting![]()
hoi Fred !quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:41 schreef fredfok het volgende:
Hallo Allemaal,
Wat loopt jullie actie ONGELOOFLIJK goed!! IK blijf keer op keer erg blij verrast!
Nog even als reactie op de mensen die aangeven dat UMTS belachelijk duur is: Dat is ook zo. Maar EliseB heeft het in haar reactie perfect verwoord: We (het bestuur van de stichting FOK) kiezen er voor om zo binnen enkele maand(en), hopelijk dit jaar nog, een aantal kinderen te kunnen helpen ondanks de hoge kosten. We blijven ook hard bezig om, in overleg met onder meer de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting, structurele (Soort van WiFi) oplossingen te regelen.
Nou als er nog mensen vragen hebben hoor ik het graag!
Groeten Fred, Secretaris Stichting FOK
Sta niet in de lijst.quote:
Heb je het al? Of heeft die trut van de Postbank het in haar decolledinges gestoptquote:Op vrijdag 1 december 2006 21:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nog geen boekenmarktgeld binnen, maar we gaan écht als een speer!
Het staat er nog niet op. Ik heb je net ge-PM-d en zal je een bericht sturen zodra ik het op mijn giro zie verschijnenquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:43 schreef SCH het volgende:
Heb je het al? Of heeft die trut van de Postbank het in haar decolledinges gestopt
In een ziekenhuis kan je niet zo maar een WLAN deployen.quote:Op zondag 3 december 2006 13:01 schreef gateway het volgende:
weetje he, ik snap niet dat er in ziekenhuizen niet al lang iets van Wlan is!! hoeveel mensen liggen er wel niet in een ziekenhuis, die een laptop hebben, en zo evt wat kunnen werken, of jongeren die via internet toch nog wat kunnen leren voor school?
ik vindt dat internet in ziekenhuizen standaart zou moeten zijn!
mailtje onderweg!
goedm hoeft natuurlijk geen wlan te zijn, LAN is ook goed, maar in elk geval een mogelijkheid om beetje te surfen.....quote:Op zondag 3 december 2006 13:23 schreef FallenAngel666 het volgende:
[..]
In een ziekenhuis kan je niet zo maar een WLAN deployen.
Interferentie met allerlei gevoelige medische apparatuur speelt een rol.
Denk ook aan pacemakers of iets 'simpels' als gehoorapparaten.
Ook de gevolgen van radiofrequente straling op de gezondheid van mensen is een twistpunt.
Niet zo'n eenvoudige situatie dus.
Dat werkt thuis al niet lekker, laat staan in een ziekenhuis....quote:Op zondag 3 december 2006 14:49 schreef wdn het volgende:
Via het stopcontact zou ik eerder aanraden. Paar van die homeplugs aanschaffen en dan op 1 plek in het ziekenhuis een PC met internet aansluiting. Dat zou zondermeer moeten kunnen werken.
dat gaat nooit lekker werken..... met verschillende groepen misschien, maar tussen verschillende fasen echt niet!quote:Op zondag 3 december 2006 14:49 schreef wdn het volgende:
Via het stopcontact zou ik eerder aanraden. Paar van die homeplugs aanschaffen en dan op 1 plek in het ziekenhuis een PC met internet aansluiting. Dat zou zondermeer moeten kunnen werken.
dat snap ik.... maar dat wil niet zeggen dat in de huidige tijd zoiets niet allang een keer gerealiseerd had kunnen worden....... Natuurlijk moet die internetverbinding voor patienten compleet los staan van het netwerk van het ziekenhuis!quote:Op zondag 3 december 2006 15:01 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou idd allemaal wel beter zijn, maar vergeet ook niet dat daar dan wel ook 'support' bij moet zitten en dat dat vanuit het ziekenhuis moet komen en dat die ook met budgetten zitten etc. etc.
Het moet dus allemaal wel goed overlegd worden.
Ga het ze vragen zou ik zeggenquote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef mcDavid het volgende:
dus waarom een ziekenhuis niet?
Goezzooquote:Op zondag 3 december 2006 16:03 schreef mcDavid het volgende:
oh ik lig er niet wakker van hoor!
Ik zie hier mijn actie nog niet bijstaan, wat opzich niet erg is. Maar ik geef dus ook nog eens 1 week voor sluitingstijd van de actie per persoon die geld gestort heeft ¤0.10 extra.quote:
Tuurlijk kan dat. Als je nog over hebt. En anders zijn de goede bedoelingen en het goede idee ook al heel geweldigquote:Op maandag 4 december 2006 04:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Kan ik op 12 december nog eens 15 euro overmaken of stopt dan de actie?
[KNIP]
Moet je wel natuurlijk wat geld over hebben
Buzzer komt hier morgen vast nog wel langs en dan kan ie het er ff bijzetten! We zitten nu op de 171 stortingen, maar daar zijn ook een paar stortingen voor alleen de sponsorloop en een paar dubbele stortingen bij. Op dit moment zou je voor jouw actie ongeveer kunnen uitgaan van 160 * ¤ 0,10quote:Op zondag 3 december 2006 22:50 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik zie hier mijn actie nog niet bijstaan, wat opzich niet erg is. Maar ik geef dus ook nog eens 1 week voor sluitingstijd van de actie per persoon die geld gestort heeft ¤0.10 extra.
Dus dat begint behoorlijk te stijgen merk ik![]()
Fijn dat het nog mogelijk isquote:Op maandag 4 december 2006 04:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Als je nog over hebt. En anders zijn de goede bedoelingen en het goede idee ook al heel geweldig
Thanks, Goodnight Goodmorningquote:
You're welcomequote:
idd, en als er voor een ziekenhuis in de buurt hulp nodig is bij het trekken van de kabels, ik wil wel helpenquote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef mcDavid het volgende:
Ik zeg: flinke router, flink wat snoeren, en een flink mannetje die die snoeren door de bestaande kabelgoten trekt en LAN-stopcontactjes maakt bij de bedden. Iedere zich zelf respecterende school heeft tegenwoordig om de 2 meter zo'n aansluiting, dus waarom een ziekenhuis niet?
ik geloof ook weld at de stichting alles eran doet om het vor een goede en zo goedkoop megelijke prijs te krijgen, maar toch blijf ik het heel raar vinden dat er in dit digitale wereldje in een ziekenhuis geen internet voor patienten is........quote:Op maandag 4 december 2006 13:17 schreef hjs het volgende:
Draadloos mbv een richt antenne naar de fokker op de hoek
Nee ik ben er van overtuigd dat de Stichting Fok doet wat mogenlijk en zo goedkoop mogenlijk.
Ik geef me bij deze als vrijwilliger op, om 50m kabel in te graven! (of om de kruipruimte in te duiken, ik ben niet zo groot)quote:Op maandag 4 december 2006 11:33 schreef wdn het volgende:
Of de kabels uit het raam van het ziekenhuis en dan via de buitenkant naar een prive-huis trekkenWe hebben genoeg FOK!-ers woonachtend bij ziekenhuizen. INTERNET KRIJGEN ZULLEN ZE.
Graag één met jonge kaas, en eentje met iets salade-achtigs (krab of garnalen)quote:Op maandag 4 december 2006 15:36 schreef phluphy het volgende:
Ik wil ook wel 20 meter graven, 50 is wat te veel![]()
Maar daar stel ik dan weer koffie- en broodjes service tegenover![]()
hehequote:Op maandag 4 december 2006 16:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Graag één met jonge kaas, en eentje met iets salade-achtigs (krab of garnalen)
Vanavond ga ik weer inloggen en de updates makenquote:Op maandag 4 december 2006 16:54 schreef gateway het volgende:
ElisaB, is me storting binnen?
Postbank is altijd langzaamquote:
Mijn geld was bijna gehalveerd toen het binnenkwam bij Elisabquote:
Dat komt vooral door de lage stand van de dollarquote:Op maandag 4 december 2006 19:02 schreef Vampier het volgende:
Mijn geld was bijna gehalveerd toen het binnenkwam bij Elisab
Bedankt paypal![]()
quote:Op maandag 4 december 2006 22:30 schreef ElisaB het volgende:
Vampier
Maeksy
Gateway
XcUZ_Me
Snarf
ReCreative
rulerofdeath
Bank 2.192,17
Giro 1.357,73
Anders 100,81
Sponsorloop 360,00
Subtotaal 4.010,71
Modveiling 750
Totaal 4.760,71
Het probleem is niet zozeer dat er geen internet is, dat hebben alle ziekenhuizen wel. Het probleem is dat ze dat alleen in de centrale hal hebben, en sinds kort mogen mensen met CF gewoon hun kamer niet meer af (vanwege mogelijk besmettingsgevaar met deze of gene => andere CF-er, die toevallig ook opgenomen is). En op die kamers is geen internet....quote:Op maandag 4 december 2006 13:33 schreef gateway het volgende:
[..]
ik geloof ook weld at de stichting alles eran doet om het vor een goede en zo goedkoop megelijke prijs te krijgen, maar toch blijf ik het heel raar vinden dat er in dit digitale wereldje in een ziekenhuis geen internet voor patienten is........
en dat bedoel ik. Als een ziekenhuis verbouwd/geupgraded of whatever wordt kan er toch wel een ethernetkabeltje naar de kamers? of in elk geval naar een aantal kamers? ok, ik snap dat dit extra kost, maar voor en tv moet je ook betalen, dus voor de aansluiting in de kamer voor internet kan men ook een vergoeding vragen.......quote:Op maandag 4 december 2006 22:39 schreef Yehudith het volgende:
[..]
En op die kamers is geen internet....
Ik dacht dat er alleen op yvonne al 1000 euro was geboden?quote:Op maandag 4 december 2006 22:30 schreef ElisaB het volgende:
Modveiling 750
Dit is wat er binnen is, volgens mij...quote:Op maandag 4 december 2006 22:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik dacht dat er alleen op yvonne al 1000 euro was geboden?
Hoe kan dat nou? De veiling loopt nog!quote:Op maandag 4 december 2006 22:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit is wat er binnen is, volgens mij...
Nou, dat is wat er overgemaakt is en ik denk niet dat iemand die 750 gaat toppen, zeg maar...quote:Op maandag 4 december 2006 22:53 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? De veiling loopt nog!
quote:Op maandag 4 december 2006 22:30 schreef ElisaB het volgende:
Vampier
Maeksy
Gateway
XcUZMe
Snarf
ReCreative
rulerofdeath
Bank 2.192,17
Giro 1.357,73
Anders 100,81
Sponsorloop 360,00
Subtotaal 4.010,71
Modveiling 750
Totaal 4.760,71
quote:Op maandag 4 december 2006 22:58 schreef buzzer het volgende:
[..]
![]()
morgen ga ik het sticky topic weer updaten..
Static en OS hebben samen 1000 geboden voor Yvonne (750 voor static, 250 voor OS)quote:Op maandag 4 december 2006 22:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, dat is wat er overgemaakt is en ik denk niet dat iemand die 750 gaat toppen, zeg maar...
En zo is hetquote:Op maandag 4 december 2006 23:07 schreef frederik het volgende:
Static en OS hebben samen 1000 geboden voor Yvonne (750 voor static, 250 voor OS)
Volgens mij had Static zijn deel al overgemaakt, dit onafhankelijk van of ze zouden winnen of niet (beetje vergelijkbaar met al die lopers, zouden die ook terugbetaald worden als er na 1 km sprake is van een verstuikte enkel)
Duidelijk!quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En zo is het
Stettik heeft gewoon vast betaald; mocht ie nog overboden worden, dan mag zijn ¤ 750 tot de gewone stortingen gerekend worden
Klasse van Staticquote:Op dinsdag 5 december 2006 00:17 schreef ElisaB het volgende:
En zo is het
Stettik heeft gewoon vast betaald; mocht ie nog overboden worden, dan mag zijn ¤ 750 tot de gewone stortingen gerekend worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |