quote:
Jammer van die smiley. Wel eens geprobeerd om als simpele ziel in een procedure- en protocollen gestuurde bureaucratie iets voor elkaar te krijgen?
Fred en zijn collega's van de stichting zijn met diverse ziekenhuizen in gesprek om te kijken:
* wat er kan
* wat er mag
En nu ga ik even fantaserend samenvatten, want ik heb een beeld gekregen van hoe het gaat, maar het ontbreekt me aan voldoende technische kennis. Dus doe ik eigenlijk alleen een poging om het beeld ook aan jullie helder te krijgen:
In sommige ziekenhuizen is het simpel: daar steek je het draadje in de telefoonaansluiting en klaar.
In sommige ziekenhuizen kán het op zich wel, maar zijn de faciliteiten alleen aanwezig voor de eigen organisatie. Daar zul je dus eerst de staf ervan moeten overtuigen dat het een goed idee is om dit ook beschikbaar te stellen voor de kinderen (daar zal wel een commissie over moeten beslissen). En daarna moet er een opdracht naar de facilitaire dienst (of zoiets) om het in orde te maken. Er gaat weken overheen...
In sommige ziekenhuizen kan het niet, maar zijn ze best bereid mee te denken / werken aan een oplossing. Natuurlijk zijn er overal internetmogelijkheden. Alleen was de kinderafdeling nou niet de eerste prioriteit om toegang te verschaffen. Dat betekent wellicht gewoon dat er draden moeten worden doorgetrokken. Kan op zich allemaal. Maar of het mag en wanneer het kan is de vraag.
In sommige ziekenhuizen is de IC het probleem. Met alle apparatuur die daar nodig is om mensen in leven te houden, is een door de ether zwevend wifi-signaal niet altijd even handig.
In sommige ziekenhuizen vinden ze alles te ingewikkeld en zien ze er niet overheen. Dan is de laatste mogelijkheid om te internetten via UMTS. Sloom en duur, maar dat waren de 56k-modempjes
10 15 jaar geleden ook.
Tuurlijk is UMTS niet de goedkoopste oplossing. Integendeel; duurder kan bijna niet geloof ik. En natuurlijk is dit niet de eerste oplossing waar de stichting naar kijkt. Maar ze weten nu al dat het in sommige ziekenhuizen voorlopig niet anders kan. Dus is het kiezen: laat je in die ziekenhuizen de kinderen nog maanden wachten, of regel je voor die gevallen dat er per direct een oplossing is.
[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 01-12-2006 11:24:01 ]