abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43954199
Ik ben ook wel benieuwd naar de BSODXP10jaar kwestie!
pi_43954208
Tvp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 09:57:04 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43954219
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Zulke vragen gaan jouw intellect dus te boven. Doe geen moeite. Maar misschien kun je je afvragen waarom je mensen die hier wat komen zeggen wat je niet bevalt als 'prutser' moet bestempelen.

En nu op naar je Vista desktopsearch-cursus!
Interessant lullen kan iedereen.
Dus kom maar op met het verhaal of voorbeelden...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43954229
Oh ok hier gaan we rellen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_43954260
Rellen. Puik.
pi_43954267
Vista Noobs Presents ! .

J , heb je eigenlijk al geactiveerd ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_43954273
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:57 schreef Joene het volgende:
Oh ok hier gaan we rellen.
Jammer dat het altijd van die Apple-hoeren zijn, die komen altijd met van die dooddoeners ipv argumenten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43954290
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 09:59 schreef Joene het volgende:
Vista Noobs Presents ! .

J , heb je eigenlijk al geactiveerd ?
Noops. Ik kijk het nog heel even aan. Denk wel dat ik bij Vista blijf, maar misschien doe ik nog een verse install aan het einde van de 30 dagen als ik alle truukjes ken enzo.
pi_43954299
Maar Vista zuigt ook wel keihard natuurlijk. Om de rellen maar even te starten.
pi_43954300
tt aangepast
pi_43954335
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Noops. Ik kijk het nog heel even aan. Denk wel dat ik bij Vista blijf, maar misschien doe ik nog een verse install aan het einde van de 30 dagen als ik alle truukjes ken enzo.
Misschien dat in de uiteindelijke release wel een Bootlogo zit.

pi_43954355
whehehe
pi_43954367
Ik denk trouwens dat de hardware fabrikanten wel enorm blij zullen zijn met Vista. .
pi_43954404
Ja nee, vet man. Een nieuwe computer kopen alleen omdat Microsoft niet kan programmeren

Je PC aan hebben staan alleen voor het OS Want extra programma's draaien zit er toch niet meer in Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
pi_43954410
ik ga het nog niet draaien, wel in een vmware omgeving om te testen...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_43954426
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Lunar het volgende:
Ja nee, vet man. Een nieuwe computer kopen alleen omdat Microsoft niet kan programmeren
Onderbouw!
pi_43954430
Huh? Noemde ik Vista daar een Operating System?

OMG!!111EINZ
pi_43954449
quote:

Je PC aan hebben staan alleen voor het OS Want extra programma's draaien zit er toch niet meer in Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
Nee, CPUs die niks staan te doen en geheugen dat niet gebruikt wordt, dát is nuttig gebruik maken van je PC. Hup, werken met je donder. Ik heb die meuk niet voor niets gekocht.
pi_43954459
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Onderbouw!
quote:
Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
AIXGL draait al op een simpele MX400. Terwijl je voor Vista fucking DirectX 9 nodig hebt met Pixel Shader 2.0 Dan doe je toch iets fout hoor
pi_43954470
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Da's toch niks nieuws bij Windows.? Dat doet zoiets al minimaal 10 jaar
ik heb een idee voor jou: kom eens onder die steen vandaan en kijk hoe de wereld er nu uitziet
pi_43954487
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:02 schreef Joene het volgende:

[..]

Misschien dat in de uiteindelijke release wel een Bootlogo zit.

[afbeelding]
d'r zit ook geen bootlogo in de RTM -> MSDN release
pi_43954497
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef Lunar het volgende:

[..]

[..]

AIXGL draait al op een simpele MX400. Terwijl je voor Vista fucking DirectX 9 nodig hebt met Pixel Shader 2.0 Dan doe je toch iets fout hoor
Hey, welkom in de 21e eeuw!
pi_43954521
quote:
Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
ik weet nie hoor maar bij cold boot is minder dan eenderde van mijn memory (1,25GB) gebruikt..

niet echt veel verschil met XP..
en ja ik draai aero
pi_43954570
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, CPUs die niks staan te doen en geheugen dat niet gebruikt wordt, dát is nuttig gebruik maken van je PC. Hup, werken met je donder. Ik heb die meuk niet voor niets gekocht.
Dat ben ik niet helemaal met je eens! CPU's moeten niks te doen hebben! Cool&Quiet .

Daarover gesproken, dat werkt dus niet met Vista hè? .
pi_43954588
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:11 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet nie hoor maar bij cold boot is minder dan eenderde van mijn memory (1,25GB) gebruikt..

niet echt veel verschil met XP..
en ja ik draai aero
Vista gaat anders om met je geheugen, net als Linux bijvoorbeeld wordt het geheugen wat beschikbaar is gewoon gebruikt, en wordt er niet net als bij alle vorige Windows versies alleen gebruikt wat nodig is.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:15:04 #26
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_43954591
Ach ja - xp was natuurlijk ook een beetje my-first-operating system.

Al vind ik het wel grappig dat een team van 43 mensen een jaar lang gewerkt heeft aan 15 verschillende manieren om je laptop af te sluiten....

[ Bericht 19% gewijzigd door wijsneus op 28-11-2006 10:16:44 (linkjes aangepast) ]
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:15:11 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_43954595
Voor de mensen die digitale rekeningafschriften ontvangen via Rabobank Internetbankieren en over willen stappen op Vista in combinatie met IE 7.0

Sterkte!

Want dan kan je niet meer bij je rekeningafschriften komen

Commentaar van de helpdesk: dat ondersteunen we niet. Op de wedervraag waarom nog niet en per wanneer wel nog geen reactie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43954607
Ach, ik kan nou eenmaal niks met mensen die vinden dat de hele wereld nog in 640kb moet passen en dat een Core 2 Duo (gvd een beest van een cpu!) 9 van de 10 cycles uit zijn neus moet gaan staan eten. Maar wél een mooie interface en ondersteuning voor elke Taiwanees stukje hardware willen...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 10:15:56 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43954615
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef wijsneus het volgende:
Ach ja - xp was natuurlijk ook een beetje my-first-operating system.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43954651
Geweldig OS! Op zeker een verbetering ten opzichte van XP. Kan dat?

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista
pi_43954681
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef Troel het volgende:

Commentaar van de helpdesk: dat ondersteunen we niet. Op de wedervraag waarom nog niet en per wanneer wel nog geen reactie.
Neem van mij aan dat wanneer de eerste Dell Pc's met Vista van de band gaan rollen, ze als de sodemieter ondersteuning zullen gaan bieden hoor.

Iedereen lijkt te vergeten dat Vista alleen nog maar beschikbaar is via MSDN. Waarin de 'D' staat voor developer, niet consumer.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:23:36 #32
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_43954758
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef Jarno het volgende:
Ach, ik kan nou eenmaal niks met mensen die vinden dat de hele wereld nog in 640kb moet passen en dat een Core 2 Duo (gvd een beest van een cpu!) 9 van de 10 cycles uit zijn neus moet gaan staan eten. Maar wél een mooie interface en ondersteuning voor elke Taiwanees stukje hardware willen...
Mijn beryl draait op een 1.2ghz amd en een budget nvidea kaartje.
pi_43954792
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef wijsneus het volgende:

[..]

En als je Need for Speed Carbon wilt spelen? Hoe doe je dat op je beryl?
(wel mooi hoor, en zeker een knap staaltje programmeerwerk, daar niet van)
pi_43954794
quote:

[..]

Nou, hup, lekker jezelf aftrekken over je beriel!
pi_43954812
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neem van mij aan dat wanneer de eerste Dell Pc's met Vista van de band gaan rollen, ze als de sodemieter ondersteuning zullen gaan bieden hoor.

Iedereen lijkt te vergeten dat Vista alleen nog maar beschikbaar is via MSDN. Waarin de 'D' staat voor developer, niet consumer.
Idd de consumenten editie pas 30 januari. en tot die tijd moet je niet zeiken over ontbrekende drivers of niet werkende shit.
pi_43954881
quote:
Voor de mensen die digitale rekeningafschriften ontvangen via Rabobank Internetbankieren en over willen stappen op Vista in combinatie met IE 7.0

Sterkte!

Want dan kan je niet meer bij je rekeningafschriften komen

na de 2e keer lezen realiseer ik me dat je het over de Rabobank hebt .
fucke-die-fuck.
dan hebben veel mensen/klanten een probleem...
pi_43954938
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:28 schreef SlimShady het volgende:

Nee, want Vista is én nog niet uit én al was het uit, niemand dwingt je over te stappen.
pi_43955005
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, want Vista is én nog niet uit én al was het uit, niemand dwingt je over te stappen.
Als je niet van experimenteren houd of niet een ontwikkelaar bent is het natuurlijk ook bullshit om voor de consumenten release al te switchen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:40:51 #39
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_43955184
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Nou, hup, lekker jezelf aftrekken over je beriel!
Het gaat even om het argument veldmuis - het is echt niet nodig om zwaarder hardware nodig te hebben voor de geile effectjes, waar heb je immers die 3d kaart voor - die rekent dat toch alles door?

Vista is, net als windows XP, een stukje bloatware van heb ik jou daar. Dat is de kritiek. 15 manieren om je laptop af te sluiten is natuurlijk ook een beetje overkill

Jarno inderdaad - gamen onder linux is helaas nog steeds beperkt.
pi_43955225
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:40 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Vista is, net als windows XP, een stukje bloatware van heb ik jou daar. Dat is de kritiek. 15 manieren om je laptop af te sluiten is natuurlijk ook een beetje overkill
Klopt , standby shutdown , hybernate was ruim voldoende.

Echter de nieuwe powerschema's van vista zijn subliem. Echt helemaal top !
pi_43955260
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:40 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Het gaat even om het argument veldmuis - het is echt niet nodig om zwaarder hardware nodig te hebben voor de geile effectjes, waar heb je immers die 3d kaart voor - die rekent dat toch alles door?
Overigens legt Vista al heel veel Aero effecten bij de GPU ipv de CPU neer. Dacht ik. Enniewee, dat Vista bloated is, dat geloof ik best, maar daarintegen verwacht iedereen dat Kutapp 0.1 uit '93 het ook nog steeds gewoon doet en sleept het een hoop (trieste) historie mee.
pi_43955285
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:42 schreef Joene het volgende:

[..]

Klopt , standby shutdown , hybernate was ruim voldoende.

Echter de nieuwe powerschema's van vista zijn subliem. Echt helemaal top !
Sowieso, de interface is enorm veel consistenter gemaakt. Waren er in XP nog 100 wegen die naar Rome leiden, nu gaat alles op dezelfde manier in élk venster. Erg grote stap vooruit imho.
pi_43955329
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sowieso, de interface is enorm veel consistenter gemaakt. Waren er in XP nog 100 wegen die naar Rome leiden, nu gaat alles op dezelfde manier in élk venster. Erg grote stap vooruit imho.
Dat is idd erg prettig , soms wel zoeken
pi_43955415
quote:

[..]

fucke-die-fuck.
Maar wel erg slecht.

Juist vista en IE7 zouden veiliger moeten zijn, waar je juist veel aan hebt met internet bankieren, en dan ondersteunen ze het niet
pi_43955441
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:51 schreef Giem het volgende:

[..]

Maar wel erg slecht.

Juist vista en IE7 zouden veiliger moeten zijn, waar je juist veel aan hebt met internet bankieren, en dan ondersteunen ze het niet
Is toch logisch dat je geen product ondersteund wat niet op de markt is ?

Ze testen momenteel uiteraard wel wat ze aan moeten passen zodat vista + ie7 werkt.
pi_43955466
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:51 schreef Giem het volgende:

[..]

Maar wel erg slecht.

HALLO-HOOO? VISTA IS NOG NIET BECHIKBAAR VOOR CONSUMENTEN EN DE RABOBANK HEEFT DUS NOG 2 MAANDEN OM HUN SITE AAN TE PASSEN!!
pi_43955512
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

HALLO-HOOO? VISTA IS NOG NIET BECHIKBAAR VOOR CONSUMENTEN EN DE RABOBANK HEEFT DUS NOG 2 MAANDEN OM HUN SITE AAN TE PASSEN!!
IE7 WEL!!
pi_43955525
quote:

[..]

Als het op 30 januari 7 uur 's ochtends werkt is het prima mijns inziens.
pi_43955531
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:55 schreef tonks het volgende:

[..]

IE7 WEL!!
IE7 werkt ook onder xp op de rabobank site hoor.
pi_43955541
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:55 schreef tonks het volgende:

[..]

IE7 WEL!!
Grote sticker op de site plakken: niet geschikt voor IE7, en klaar. Plus dat zoals het hierboven vermeld stond, het leek te gaan om de combo Vista + IE7 en niet alleen IE7.
pi_43955611
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:56 schreef Joene het volgende:

[..]

IE7 werkt ook onder xp op de rabobank site hoor.
Laatst moest ik geld over maken naar mijn paypal (heb zelf geen rabo maar abn) maar mijn vader heeft wel rabo dus dat gebruikte ik icm met ie7. toen heb ik gewoon alles normaal ingevuld en 1x die code van de RR ingevuld maar het bedrag kwam er 2x bij .
pi_43955617
Vista kreeg m'n amd 3500+ met 2gb geheugen onder VPC volledig op zn knieen
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:00:58 #53
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_43955648
quote:

[..]

wtf! dat is ruig!

ook nog nooit van gehoord enzo.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_43955657
Hardleerse mensen hier

En die verschillende manieren om af te sluiten zijn er toch net zoveel als nu
pi_43955690
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:01 schreef hermandeperman het volgende:
Hardleerse mensen hier

En die verschillende manieren om af te sluiten zijn er toch net zoveel als nu
Nouja, wel zoveel, maar ernstig verbeterd. Hibernaten en sleepen werken nu véél beter en sneller dan voorheen. Onder XP stond m'n PC altijd een paar minuten te hakkelen op hibernate, nu staat -ie zo uit.
pi_43955742
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, wel zoveel, maar ernstig verbeterd. Hibernaten en sleepen werken nu véél beter en sneller dan voorheen. Onder XP stond m'n PC altijd een paar minuten te hakkelen op hibernate, nu staat -ie zo uit.
Oke, mooi.

Hibernaten duurt inderdaad zeker een minuut ja. Itt sleep, wat in 10 seconden werkt.
pi_43955759
quote:

[..]

Precies , ook het ontwaken met de windows toets is 10x zo snel.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:09:45 #58
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_43955850
quote:

[..]

Tsja - windows98 startte baggertraag op, windows XP binnen 15 seconden - maar afsluiten duurt bij mij soms minuten. Net of ze alles dat win98 traag deed opstarten bij winXP naar het afsluiten hebben verplaatst.

Hoe snel start Vista op?
pi_43955949
quote:

[..]

fucke-die-fuck.
Nee hoor. www.opera.com
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 11:15:00 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43955973
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:09 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Tsja - windows98 startte baggertraag op, windows XP binnen 15 seconden - maar afsluiten duurt bij mij soms minuten. Net of ze alles dat win98 traag deed opstarten bij winXP naar het afsluiten hebben verplaatst.

Hoe snel start Vista op?
Wanneer XP langzaam afsluit ligt dat aan jou pc of aan de door jou geinstalleerde programma's, niet aan XP zelf.
Vista start bij lekker snel op en sluit ook lekker snel af...
pi_43955974
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:09 schreef wijsneus het volgende:

Hoe snel start Vista op?
Eerlijk is eerlijk: enorm traag. . Bij mij dan. Maar goed, mijn PC gaat toch maar 1 x per dag aan en uit.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:16:21 #62
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43956013
Leuk OSje, maar niet alles kan erop, ook gaat Anno 1701 erg langzaam, terwijl het in XP veel sneller gaat.
pi_43956019
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk: enorm traag. . Bij mij dan. Maar goed, mijn PC gaat toch maar 1 x per dag aan en uit.
Op een X2 4400 , met 2 GB intern en een raptor bootdisk. start hij op binnen 1 minuut.
pi_43956024
Heb Vista nu paar dagen draaien en ik ben wel erg tevreden tot nu toe. Wat mij opviel is dat .NET applicaties sneller werken. Wat voor mij wel groot punt is namelijk.

En over dat het geheugen zuipt: waarom heb je anders geheugen? om niks te laten doen?
En je kan nog steeds veel applicaties naast elkaar openen en snel werken!

en op mijn AMD 3200+ 1GB met raptor schijf, ook binnen de minuut op!
pi_43956077
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Op een X2 4400 , met 2 GB intern en een raptor bootdisk. start hij op binnen 1 minuut.
Ik weet ook niet waar de bottleneck zit bij mij, moet haast wel de CPU zijn. Ik heb ook een raptor, en 3GB geheugen. Alleen nog een 'oude' P4 (wel 3 ghz) en AGP videokaart.
pi_43956163
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waar de bottleneck zit bij mij, moet haast wel de CPU zijn. Ik heb ook een raptor, en 3GB geheugen. Alleen nog een 'oude' P4 (wel 3 ghz) en AGP videokaart.
Hmmm , AGP kaart als er maar genoeg geheugen opzit zal ook het probleem niet zijn.
Je intern geheugen is ZAT ! . dus idd je cpu blijft over.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 november 2006 @ 11:23:51 #67
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43956201
Chipset driver gemekker misschien?
pi_43956226
Wel jammer, op zich is het geen antieke cpu, en zit er toch Hyperthreading op enzo. Videokaart heeft 256 mb en zou dus ook afdoende moeten zijn.
pi_43956256
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:24 schreef Jarno het volgende:
Wel jammer, op zich is het geen antieke cpu, en zit er toch Hyperthreading op enzo. Videokaart heeft 256 mb en zou dus ook afdoende moeten zijn.
Ik geef je de tip zet hyperthreading uit ! dat is echt een BULLSHIT optie en vertraagd alleen de boel.
pi_43956284
Dat HT niet het beloofde land is ben ik met je eens, maar zou het er ook echt sneller van worden? Hm, misschien eens een herinstall aan wagen dan.
pi_43956360
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Jarno het volgende:
Dat HT niet het beloofde land is ben ik met je eens, maar zou het er ook echt sneller van worden? Hm, misschien eens een herinstall aan wagen dan.
Ik haal 10% meer performance uit sql2005 als ik HT uitzet op mn processoren.
pi_43961334
quote:

[..]

Prutser.

Je kunt echt niet normaal reageren he..? Ik blijf dit topic dus maar even volgen.
Calmer than you are
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:54:48 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_43961631
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Och, het is natuurlijk ook geen onoverkomelijk probleem, het gaat slechts om rekeningafschriften, die je normaliter gewoon op papier thuis krijgt, maar ik vond het toch iets wat ik moest melden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43961813
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Jarno het volgende:
Gewoon uitzetten in de bios, herinstallatie is niet nodig.

Slomer wordt alleen je favo dos-installatie of halfgare linux distro, 'n normale windows-installatie heeft er op z'n minst baat bij
pi_43966379
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Och, het is natuurlijk ook geen onoverkomelijk probleem, het gaat slechts om rekeningafschriften, die je normaliter gewoon op papier thuis krijgt, maar ik vond het toch iets wat ik moest melden
met Windows XP en IE7 kon ik zonet wel inloggen en m'n rekening zien.
gelukkig geen problemen hier. betalingen zal ik later wel testen.
pi_43967159
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:19 schreef SlimShady het volgende:

[..]

met Windows XP en IE7 kon ik zonet wel inloggen en m'n rekening zien.
gelukkig geen problemen hier. betalingen zal ik later wel testen.
Het ging dan ook om de rekeningafschriften in IE7 op Vista.
Niet om je rekening overzicht op XP in IE7.
pi_43967297
Ik wacht voorlopig nog met het testen van Vista... Misschien dat ik het eerst nog even in een multiboot ga proberen, 'helemaal over' zie ik nog niet zo zitten.
.
pi_43967340
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:43 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Het ging dan ook om de rekeningafschriften in IE7 op Vista.
Niet om je rekening overzicht op XP in IE7.
dat is iig een pluspunt voor nu.
pi_43973308
Voor de mensen die problemen hebben met internet (bv errors met aanmelding van msn):

• Click start
  • Type: cmd
  • Right-click cmd.exe when it appears under Applications
  • Click Run As Administrator
  • Type the following: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
  • Press enter
  • Restart your computer

Blijkbaar doet windows nogal moeilijk waardoor routers er geen hout meer van snappen.
  • pi_43987511
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 17:47 schreef Tackleberry het volgende:
    Ik wacht voorlopig nog met het testen van Vista... Misschien dat ik het eerst nog even in een multiboot ga proberen, 'helemaal over' zie ik nog niet zo zitten.
    Vista draaid goed, heb alleen wel multi boot, want bf2 werkt niet echt snel onder vista.
    pi_43988172
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 12:11 schreef Giem het volgende:

[..]

Vista draaid goed, heb alleen wel multi boot, want bf2 werkt niet echt snel onder vista.
    Hij werkt bij mij niet!
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 november 2006 @ 12:41:44 #82
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_43988232
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 12:39 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Hij werkt bij mij niet!
    Je moet het ook niet op die laptop proberen...
      woensdag 29 november 2006 @ 14:09:49 #83
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_43990698
    Ik zit met het volgde probleem.

Ik gebruik newsleecher voor usenet. En deze download alles mooi in het mapje c:program filesnewsleecherdownload. Nu kan ik via de explorer in newsleecher deze map gewoon zien. Ga ik via Deze Computer naar de map newsleecher, dan staat er geen map downloads...

Rara, hoe kan dat?
    pi_43998412
    Ok, ik heb nu 2 dagen Windows Vista gedraaid, maar ik ben er niet tevreden over.

Langzaam bij opstarten, langzaam bij programm's opstarten, langzaam bij afsluiten.(ligt ook wel aan mijn eigen computertje). totaal niet compitable met mijn andere software..

Conclusie, deze jongen is nog niet klaar voor Vista.

format c: /q
    insert Windows XP disc
      woensdag 29 november 2006 @ 18:09:29 #85
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_43998540
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 18:04 schreef Petrulli het volgende:
    Ok, ik heb nu 2 dagen Windows Vista gedraaid, maar ik ben er niet tevreden over.

Langzaam bij opstarten, langzaam bij programm's opstarten, langzaam bij afsluiten.(ligt ook wel aan mijn eigen computertje). totaal niet compitable met mijn andere software..

Conclusie, deze jongen is nog niet klaar voor Vista.

format c: /q
    insert Windows XP disc
    Dat langzame dat heb ik dus juist niet. Heb je wel voldoende geheugen en dergelijke in je pc zitten?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_43998605
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 18:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat langzame dat heb ik dus juist niet. Heb je wel voldoende geheugen en dergelijke in je pc zitten?
    Whehehehhehehe
    pi_43998652
    512, is volgens mij het minimumm.. maar goed, ik zei al: Deze jongen is nog niet klaar voor Vista
      woensdag 29 november 2006 @ 18:15:46 #88
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_43998715
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 18:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Whehehehhehehe
    Ey, dat scheelt echt hoor!

Ik dacht jaren geleden XP te kunnen draaien op 128. Het werkte wel, maar wel retetraag!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_43998812
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 18:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Ey, dat scheelt echt hoor!

Ik dacht jaren geleden XP te kunnen draaien op 128. Het werkte wel, maar wel retetraag!
    Dat weet ik meisje dat is ook niet het punt maar ik vind altijd zo leuk als meisjes pc adviezen gaan geven
    pi_43999393
    tvp. ja.. ben weer terug bij xp maar ik blijf volgen..
      woensdag 29 november 2006 @ 20:31:21 #91
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_44003370
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 18:19 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat weet ik meisje dat is ook niet het punt maar ik vind altijd zo leuk als meisjes pc adviezen gaan geven
    Ik dacht dat je me aan het uitlachen was omdat ik iets heel doms zei

O wacht, dat deed je ook gewoon
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_44010315
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 12:39 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Hij werkt bij mij niet!
    Allee visual studio 2005 doet af en toe een beetje brak.
      donderdag 30 november 2006 @ 00:11:20 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44011249
    Ik heb Vista er weer afgedonderd en ben weer terug gegaan naar XP. Niet dat ik echt ontevreden was over de stabiliteit en/of snelheid, maar ik kreeg toch regelmatig een Explorer crash om mijn oren (die wel weer heel netjes herstarte trouwens), en een aantal spellen hadden wat grafische bugs die ik voorheen niet had, maar dat kan ook aan de beta drivers van ATI liggen.

Ook de performance van een aantal spellen was veel langzamer dan onder XP. OpenTTD, een heel erg simpel spelletje, deed wat vreemde dingen met mijn geluid. De nieuwste Realtek drivers voor Vista (22 nov) losten dat ook niet op.

XP start ook een heel stuk sneller op bij mij, maar als Vista eenmaal loopt wil het best aardig. Ik stap nog wel over op Vista, maar ik wacht denk ik eerst even af tot Microsoft de belangrijkste bugs oplost met Windows Update. Tot die tijd heb ik mijn XP MCE2005 weer van stal gehaald.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 30 november 2006 @ 00:18:27 #94
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44011429
    quote:
    Windows Vista is ook pas in Februari 2007 beschikbaar voor consumenten, dus ze hebben nog een maand of 2 om e.e.a op te lossen. Bedrijven die erachter komen dat Rabo telebankieren niet lekker werkt hebben meestal nog wel een stel XP of zelfs 2000 licenties liggen.

De meeste bedrijven zijn toch niet zo scheutig om Vista maar meteen op alle desktops uit te rollen.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 30 november 2006 @ 00:20:48 #95
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_44011474
    Werkt FireFox 2.0 niet met de Rabo site trouwens?
    -
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 07:19:07 #96
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44014175
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 00:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Windows Vista is ook pas in Februari 2007 beschikbaar voor consumenten, dus ze hebben nog een maand of 2 om e.e.a op te lossen.
    En dat is precies de reden waarom bij jou spellen nog niet goed liepen.
    Bagger drivers van de fabrikant, Ati danwel Nvidia.
    Maar die hoeven ook nog niet omdat Vista voor de consument nog niet uit is.
    Tegen de tijd dat het wel uit is zullen de drivers ook wel komen.
    pi_44014558
    Handige topic.
    Misschien toch even 3 maanden wachten met de update naar Vista.
    pi_44015142
    Ik zag op tweakers staan dat iemand een schone Windows installatie er over heen had gepleurd en dat dit goed werkte.
    En alle drivers stonden op een aparte partitie dus dat is wel handig.
    pi_44020375
    quote:
    De meest uitgebreide 'Ultimate Edition' van het nieuwe besturingssysteem gaat 549 euro kosten, of 369 voor een upgrade.
    ik dacht dat ultimate hetzelfde qua prijs zou zijn van Windows XP Pro???
    als hij 550 gaat kosten los kopieer ik em wel
    vieze zakken vullers...
    300 vond ik al veel maar nog redelijk betaalbaar...
    voor 550 kan je een hele pc kopen
    pi_44021086
    Neem gewoon Home Premium zeikerd.
    pi_44022074
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 12:42 schreef mschol het volgende:

[..]

ik dacht dat ultimate hetzelfde qua prijs zou zijn van Windows XP Pro???
    als hij 550 gaat kosten los kopieer ik em wel
    vieze zakken vullers...
    300 vond ik al veel maar nog redelijk betaalbaar...
    voor 550 kan je een hele pc kopen
    Doe anders even de moeite om je in te lezen in de verschillende soorten versie . De ultimate staat niet gelijk aan de xp pro. Vista Business is de tegenhanger van xp pro .
    pi_44022164
    Ik snap écht niet waarom je de Ultimate zou willen hebben, of je moet thuis in een domain hangen ofzo. Of echt enorm geilen op een feature als Bitlocker.
    pi_44022449
    Alleen die naam al; ''Ultimate''.

Maar dit is wel minder: http://tweakers.net/nieuw(...)eft-koude-start.html
    quote:
    AMD's Quad FX-platform zou alleen onder Ultimate werken
    pi_44022755
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Doe anders even de moeite om je in te lezen in de verschillende soorten versie . De ultimate staat niet gelijk aan de xp pro. Vista Business is de tegenhanger van xp pro .
    Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.
    Slaat gewoon nergens op al die verschillende versies.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 14:05:44 #105
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44022802
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:04 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.
    Slaat gewoon nergens op al die verschillende versies.
    Dus wel.
    Want nu is er keuze.
    Wie niet alles nodig heeft betaald minder dan diegene die denkt alles te gaan gebruiken.
    Eigenlijk heel eerlijk systeem dus.
    pi_44022893
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:04 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Niet? Zijn anders ongeveer dezelfde verschillen als die er nu tussen Home Premium en Ultimate zitten hoor: zakelijke netwerken, encryptie en multi-cpu support (kennelijk).
    pi_44022938
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus wel.
    Want nu is er keuze.
    Wie niet alles nodig heeft betaald minder dan diegene die denkt alles te gaan gebruiken.
    Wat heb je echt nodig van PRO wat je in HOME niet hebt dan?
    De meeste mensen weten geeneens het verschil maar denken: PRO, die zal wel beter zijn....

En je moet eerst een kleine studie gaan volgen wat er nu wel en of niet in al de verschillende versies zitten en van veel dingen weet je geeneens wat ze precies doen en dan kom je er later misschien tot je schrik achter dat je toch beter een andere versie moest kopen.

Vind het zelf gewoon erg verwarrend en onnodig.

In OS X zit alles voor de home en zakelijke gebruiker en als je er iets van nodig is kan je het altijd gebruiken.
    Het zit in elk geval nooit in de weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tatutatu op 30-11-2006 14:16:02 ]
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 14:13:24 #108
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44023019
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:10 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Wat heb je echt nodig van PRO wat je in HOME niet hebt dan?
    De meeste mensen weten geeneens het verschil maar denken: PRO, die zal wel beter zijn....

En je moet eerst een kleine studie gaan volgen wat er nu wel en of niet in al de verschillende versies zitten en van veel dingen weet je geeneens wat ze precies doen en dan kom je er later misschien tot je schrik achter dat je toch beter een andere versie moest kopen.

Ik weet wel wat het verschil tussen Pro en Home is.
    Ik heb thuis Pro draaien omdat ik een domain heb waarmee ik expirementeer.
    Bij de meeste huis-tuin en keuken pc wordt Home mee geleverd.
    Dus dat zal nu ook het geval zijn.
    Mensen die iets anders willen weten waar ze het over hebben, en weten ze dat niet dan is dankzij hun eigen stommiteit en zijn ze een dief van hun eigen portomonee....
    pi_44023025
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:10 schreef Tatutatu het volgende:

Mensen laten zichzelf ook zo graag gek maken doordat iedereen zo hard roept dat je de Ultimate versie MOET hebben, want daar zit immers alles in. Ja duh.

Geloof me, Home Premium is voor Truus en Henk de pc gebruiker echt méér dan genoeg. En ze zullen dan ook een Dell/Aldi/Dixons PC kopen mét die versie.

Enig idee hoeveel XP Pro Retail dozen er in NL verkocht zijn tot nu toe? Hint: het aantal kun je op 2 handen tellen.
    pi_44023984
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 13:04 schreef Joene het volgende:
    Neem gewoon Home Premium zeikerd.
    voldoet niet..
    heb namelijk domein
    pi_44024089
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:54 schreef mschol het volgende:

[..]

voldoet niet..
    heb namelijk domein
    Met een legale W2K/W2K3 server licentie?
    pi_44024101
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus wel.
    Want nu is er keuze.
    in dat geval hadden ze toch een kale windows moeten maken met add-onn modules's
    dan kan je je systeem echt aanpassen op je eigen wensen..
    ik wil bijvoorbeeld domein support, areo en multicpu, maar geen rdp . als ik dit dan in modules kan kopen vind ik het prima, kan ik me eigen OS inelkaar moduleren
    pi_44024132
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Met een legale W2K/W2K3 server licentie?
    W2k3 idd
    en voordat je het op de kosten gaat gooien:
    voor deze licensie heb ik toestemming gekregen van mijn werk
    pi_44024153
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:59 schreef mschol het volgende:

[..]

W2k3 idd
    Als je W2K3 kunt kopen, de moeite neemt om een domein te installeren, CALs te kopen (naar ik aanneem), wat doe je dan moeilijk over een Vista licentie?
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:01:11 #115
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44024182
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:58 schreef mschol het volgende:

[..]

in dat geval hadden ze toch een kale windows moeten maken met add-onn modules's
    dan kan je je systeem echt aanpassen op je eigen wensen..
    ik wil bijvoorbeeld domein support, areo en multicpu, maar geen rdp . als ik dit dan in modules kan kopen vind ik het prima, kan ik me eigen OS inelkaar moduleren
    Tjsa, misschien iets voor de volgende versie?
    Het is trouwens vrij normaal dat wanneer je meer nodig hebt dat je dan meer moet betalen.
    Dat zie bij veel meer dingen, maar dat wordt wel geaccepteerd, beetje krom niet?
    pi_44024222
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je W2K3 kunt kopen, de moeite neemt om een domein te installeren, CALs te kopen (naar ik aanneem), wat doe je dan moeilijk over een Vista licentie?
    zie mijn edit
    ik heb em dus niet zelf gekocht (als ik dat kon hoorde je me ook stukken minder over vista mekkeren )
    pi_44024255
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tjsa, misschien iets voor de volgende versie?
    Het is trouwens vrij normaal dat wanneer je meer nodig hebt dat je dan meer moet betalen.
    Dat zie bij veel meer dingen, maar dat wordt wel geaccepteerd, beetje krom niet?
    ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OS
    pi_44024308
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:02 schreef mschol het volgende:

[..]

zie mijn edit
    ik heb em dus niet zelf gekocht (als ik dat kon hoorde je me ook stukken minder over vista mekkeren )
    Regel Vista dan ook via je werk.

Echt hoor, ik snap het niet. Dit zijn de edities, dit zijn de prijzen. Dan kun je wel heel moeilijk gaan lopen doen maar er gaat echt niks meer aan veranderen. En m.i. zit er voor 99% van de PC gebruikers een geschikte editie bij voor een niet erg onredelijke prijs, zeker als upgraden een optie is vanaf je huidige XP licentie.
    pi_44024404
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OS
    En dat komt denk ik doordat ze ongelooflijk veel kosten maken met het ontwikkelen van een nieuw OS en door hun slechte interne beleid.
    Door hun geldverspillingen&vertragingen zeg maar moet de consument/bedrijfsleven meer betalen. Daarbij hebben ze nog altijd een monopoliepositie dus ze komen er gewoon mee weg.

Office is nog altijd de grootste cashkraker...
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:09:28 #120
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44024418
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

Tjsa, ik vind een radio die door de fabriek als "optie" ook te duur, maar daar zeur ik verder ook niet over.
    Ik heb de keuze of dat ik 'm neem of niet, in dit geval niet.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:10:56 #121
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44024457
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

En dat komt denk ik doordat ze ongelooflijk veel kosten maken met het ontwikkelen van een nieuw OS en door hun slechte interne beleid.
    Door hun geldverspillingen&vertragingen zeg maar moet de consument/bedrijfsleven meer betalen. Daarbij hebben ze nog altijd een monopoliepositie dus ze komen er gewoon mee weg.

Jij weet nogal veel dus van de interne bedrijfsvoering bij Ms.
    Kan je daar wat meer over vertellen misschien?
    Ow, en ze komen er niet "mee weg" omdat daar mw Kroes daar een stokje voor steekt...
    pi_44024504
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Tatutatu het volgende:

Daarintegen denkt ook elke tiepmiep dat ze Office nodig heeft omdat ze 2 brieven per week moet tikken, terwijl dat net zo goed met Works kan. Wederom, mensen maken elkaar gek met edities en versies. Kijk nou gewoon eens naar wat je écht nodig hebt. Ik zou ook wel een dikke Audi A4 willen, maar voor die 15km die ik elke dag moet rijden is het ook een beetje overkill.
    pi_44024596
    Kansloos OS.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:15:37 #124
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44024623
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:14 schreef most_wanted het volgende:
    Kansloos OS.
    Kansloze post.
    pi_44024632
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij weet nogal veel dus van de interne bedrijfsvoering bij Ms.
    Kan je daar wat meer over vertellen misschien?
    Ow, en ze komen er niet "mee weg" omdat daar mw Kroes daar een stokje voor steekt...
    http://moishelettvin.blog(...)utdown-crapfest.html

Windows probeert alles te supporten. Ze testen alle drivers van bijna alle hardware producten.
    Ongeloofelijk groot budget om windows te (blijven) ontwikkelen en ongeloofelijk veel verschillende afdelingen etc etc.

Bedoel ze komen wel weg met de prijsverhogingen.
      donderdag 30 november 2006 @ 15:20:18 #126
    124655 DarkManta
    Tiepvouten onder voorbehout
    pi_44024759
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

Daarintegen denkt ook elke tiepmiep dat ze Office nodig heeft omdat ze 2 brieven per week moet tikken, terwijl dat net zo goed met Works kan. Wederom, mensen maken elkaar gek met edities en versies. Kijk nou gewoon eens naar wat je écht nodig hebt. Ik zou ook wel een dikke Audi A4 willen, maar voor die 15km die ik elke dag moet rijden is het ook een beetje overkill.
    Dat is altijd al geweest, bij heel veel mensen draait het ook om status. Kijk eens wat ik heb, kijk eens wat ik kan, etc.
    Ze rijden liever in een Audi A4 en betalen zich lam, dan die 15 km met de fiets of bus te gaan.
    Zo ook met Vista, de meeste mensen MSN-en of doen wat internetten, games en e-mailen. Maar dan kunnen ze wel zeggen ik HEB de BESTE Vista, of de DUURSTE versie.

Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
    pi_44024790
    Als je echt plast op die Aero interface, moet je een vent zijn ook en Home Basic nemen.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:24:52 #128
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44024900
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:16 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

http://moishelettvin.blog(...)utdown-crapfest.html

Windows probeert alles te supporten. Ze testen alle drivers van bijna alle hardware producten.
    Ongeloofelijk groot budget om windows te (blijven) ontwikkelen en ongeloofelijk veel verschillende afdelingen etc etc.

Bedoel ze komen wel weg met de prijsverhogingen.
    Dat "artikel" heb ik door zitten lezen, ben er totaal niet van onder de indruk.
    Iemand is pissig omdat "zijn" menu er niet doorheen kwam, shit happens.
    Dus gaat hij zitten pissen op z'n oude werkgever.
    Waar zijn de verhalen van z'n eerdere tijd bij Ms?
    Toen ging het wel goed zeker...
    Dat is pas een azijnpisser...

Ze moeten wel een hele hoop ondersteunen.
    Dat is het nadeel van het meest gebruikte Os.
    Wanneer OSX dat zou zijn geweest hadden we hetzelfde verhaal gehad, maar dan met Apple als discussiepunt ipv Ms.
    pi_44025305
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat "artikel" heb ik door zitten lezen, ben er totaal niet van onder de indruk.
    Iemand is pissig omdat "zijn" menu er niet doorheen kwam, shit happens.
    Dus gaat hij zitten pissen op z'n oude werkgever.
    Waar zijn de verhalen van z'n eerdere tijd bij Ms?
    Toen ging het wel goed zeker...
    Dat is pas een azijnpisser...

Ze moeten wel een hele hoop ondersteunen.
    Dat is het nadeel van het meest gebruikte Os.
    Wanneer OSX dat zou zijn geweest hadden we hetzelfde verhaal gehad, maar dan met Apple als discussiepunt ipv Ms.
    Kijk even hoelang ze wel niet bezig zijn geweest met Vista/Longhorn. Dat zegt al genoeg over hun trage interne organisatie.

Op het moment dat Vista uit is zijn ze al weer achterhaald door de nieuwe versie van OS X.
    Daarbij haalden ze hun meeste inspiratie zoals gewoonlijk van OS X.

Geloof niet dat Apple net als Ms alle hardware drivers test.
    Het heeft voordelen dat Ms dat doet maar het kost wel wat.
    pi_44025368
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:36 schreef Tatutatu het volgende:

hun trage interne organisatie.
    Tsja. Aan de ene kant wel he, maar ze komen na x jaar met een cd'tje dat elke Boer Harmsen in elke Aldi PC kan stoppen, en het werkt met elk Taiwanees stukje meuk. Op zich is dat best een prestatie. Vind ik.
    pi_44025452
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja. Aan de ene kant wel he, maar ze komen na x jaar met een cd'tje dat elke Boer Harmsen in elke Aldi PC kan stoppen, en het werkt met elk Taiwanees stukje meuk. Op zich is dat best een prestatie. Vind ik.
    Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?
    pi_44025500
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?
    Vergis je niet. Onder de motorkap is o.a. de HAL uit de kernel getrokken zodat een bokkend device niet meer je systeem mee onderuit zou mogen trekken. Ook is het hele UAC gebeuren best ingegrijpend. Vista afdoen als een gerestylede XP is écht onzin.
    pi_44026907
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Vergis je niet. Onder de motorkap is o.a. de HAL uit de kernel getrokken zodat een bokkend device niet meer je systeem mee onderuit zou mogen trekken. Ook is het hele UAC gebeuren best ingegrijpend. Vista afdoen als een gerestylede XP is écht onzin.
    Ok daar heb je wel gelijk in maar het heeft in elk geval heel lang geduurd om met die verbeteringen te komen waarvan de meeste allang in xp hadden moeten zitten.... Ben benieuwd hoe Vista gaat ''bevallen'' als ik 'm ooit gebruik...
    pi_44027021
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 16:25 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Ok daar heb je wel gelijk in maar het heeft in elk geval heel lang geduurd om met die verbeteringen te komen waarvan de meeste allang in xp hadden moeten zitten.... Ben benieuwd hoe XP gaat ''bevallen'' als ik 'm ooit gebruik...
    Maar met een Service Packje had je deze aanpassingen nooit voor elkaar gekregen, daarvoor zijn de aanpassingen te ingrijpend. Daarnaast zijn er voorbereidingen voor o.a. features als WinFS getrofen.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 16:44:42 #135
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44027527
    quote:

[..]

Je mekkert wel maar weet niet waar het over gaat
    Ga je dan eerst even verdiepen in de veranderingen en kom dan pas terug....
    pi_44028432
    quote:

[..]

Je hebt werkelijk waar geen idee he?
    pi_44030023
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk waar geen idee he?
    Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.
    Verder hebben ze het start menu geval iets veranderd.

De ''verkenners'' afgekeken van de mac lijkt het...

Verder mooie effecten ''flip3d'' en ''transparantie'' die grappig zijn vooral denk ik dan echt bruikzaam.

De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.

En voor de rest zie ik weinig nuttige dingen vergeleken met de oude versie.

Maar goed ''enlight'' me.
    pi_44030336
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 18:05 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.

De ''verkenners'' afgekeken van de mac lijkt het...
    [afbeelding]

[afbeelding]

Verder mooie effecten ''flip3d'' en ''transparantie'' die grappig zijn vooral denk ik dan echt bruikzaam.

De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.

En voor de rest zie ik weinig nuttige dingen vergeleken met de oude versie.

Maar goed ''enlight'' me.
    Dat is pcies het probleem
    Je kijkt alleen maar in plaats van lezen.
      donderdag 30 november 2006 @ 18:21:49 #139
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_44030485
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mensen laten zichzelf ook zo graag gek maken doordat iedereen zo hard roept dat je de Ultimate versie MOET hebben, want daar zit immers alles in. Ja duh.

Geloof me, Home Premium is voor Truus en Henk de pc gebruiker echt méér dan genoeg. En ze zullen dan ook een Dell/Aldi/Dixons PC kopen mét die versie.

Enig idee hoeveel XP Pro Retail dozen er in NL verkocht zijn tot nu toe? Hint: het aantal kun je op 2 handen tellen.
    Wij hebben er een van
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_44030875
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Nou ja het is een mening.
    http://www.dailytechnobab(...)s-just-not-worth-it/
    4 Reasons Why Windows Vista Is Just Not Worth It
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 19:32:26 #141
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44032616
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Idd...
    Tatutatu, veel leesplezier.
    http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/default.aspx
    pi_44033554
    quote:

[..]

uhm nee? XP is maar een heel kleine basis omdat XP zelf nog leunde op 16bit (dos)
    dit is er nu helemaal uitgesloopt als het goed is..
    pi_44034376
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Onzin. Maar gerust door in je niet-onderbouwde stellingen. Past wel bij het OS dat je gebruikt
    Calmer than you are
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 20:18:50 #144
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44034571
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 20:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Onzin. Maar gerust door in je niet-onderbouwde stellingen. Past wel bij het OS dat je gebruikt
    Tuurlijk.
    Wanneer iedereen met een Mac had gewerkt zouden de rollen omgedraaid zijn, omdat ook het MacOSX niet openbaar is...
    pi_44034631
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 20:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tuurlijk.
    Wanneer iedereen met een Mac had gewerkt zouden de rollen omgedraaid zijn, omdat ook het MacOSX niet openbaar is...
    Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.
    Calmer than you are
    pi_44034829
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 19:55 schreef mschol het volgende:

[..]

uhm nee? XP is maar een heel kleine basis omdat XP zelf nog leunde op 16bit (dos)
    dit is er nu helemaal uitgesloopt als het goed is..
    Het is gebaseerd op de Windows Server 2003 kernel.
    pi_44037971
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.
    Waar je bijzonder veel aan hebt met hun wijdverspreide ondersteuning .

Je kan lullen wat je wilt, maar puur omdat OSX zo ver is met z'n trucjes is omdat ze niet verder hoefden te kloten om alle hardware compatible te maken.. want zoveel hardware is er niet .

[ Bericht 11% gewijzigd door Mordreth op 30-11-2006 21:54:19 ]
    pi_44038230
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 18:36 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Nou ja het is een mening.
    http://www.dailytechnobab(...)s-just-not-worth-it/
    4 Reasons Why Windows Vista Is Just Not Worth It
    Geweldige toffe dooddoeners zit er in dat artikel. Echt geschreven door iemand die duidelijk te weinig met Vista heeft gewerkt .

Eerlijk is eerlijk.. op het eerste gezicht is er weinig veranderd op gebied van uiterlijk. Behalve dat het er net allemaal wat beter uit ziet. Maar als je er een aantal weken mee bezig bent dan merk je (ik tenminste) toch wel dat alles een stuk soepeler/sneller gaat dan in XP. En vastlopers.. zijn er wel.. elk OS heeft in het begin z'n bugjes. Maar de vastlopers die ik in Vista heb gehad die heeft ie tot nu toe zelf allemaal nog opgelost zonder dat ik zelf de computer opnieuw moest opstarten .

Maar om even niet over de discussie te hebben.. :
    IDE apparaten zijn ook hot-pluggable . Gewoon even Vista in standby zetten en aansluiten maar . Erg erg handig (naja.. niet voor de normale thuisgebruiker).
    pi_44039880
    Inderdaad, Vista lijkt gewoon sneller te gaan werk naarmate je het langer gebruikt. De programmas die je het vaakst gebruikt, prefetch ie naar mijn idee ook veel beter dan in XP. In Vista zijn al mijn icoontjes naast de Windows-klok een heel stuk sneller geladen dan in XP. Dus ik kan praktisch mijn internet gebruiken zodra ik de desktop ervoor heb. Ik gebruik WLAN en in XP moest ik eerst ff wachten totdat mijn verbinding gereed was. (die progjes laden duurde gewoon langer in XP)

Nadeel is dat mijn X-Fi niet volledig werkt (Creative moet de driver(s) nog gaan optimaliseren en naar het schijnt, zelfs compleet opnieuw programmeren vanwege de andere driver-architectuur in Vista) en mijn Radeon 9700Pro-videokaart kan geen games draaien die OpenGL2.0 nodig hebben (o.a games die op de Doom3-engine lopen) omdat ATi deze nog niet in zijn huidige Vista RTM-driver heeft zitten.

Maar dat gaat goed komen. Ik ga zeker Vista Premium kopen als ik mijn nieuwe pc ga bouwen.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44039979
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef MelvinB het volgende:
    Nadeel is dat mijn X-Fi niet volledig werkt (Creative moet de driver(s) nog gaan optimaliseren en naar het schijnt, zelfs compleet opnieuw programmeren vanwege de andere driver-architectuur in Vista) en mijn Radeon 9700Pro-videokaart kan geen games draaien die OpenGL2.0 nodig hebben (o.a games die op de Doom3-engine lopen) omdat ATi deze nog niet in zijn huidige Vista RTM-driver heeft zitten.
    Bij mij werkt X-Fi gewoon goed? Kan ook de 3 modussen selecteren. Alleen niet zo makkelijk als in XP.
    Voor als je ze nog niet gevonden hebt: Onder control panel klik je rechtsonder op Additional Options .
    pi_44040087
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:34 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Bij mij werkt X-Fi gewoon goed? Kan ook de 3 modussen selecteren. Alleen niet zo makkelijk als in XP.
    Voor als je ze nog niet gevonden hebt: Onder control panel klik je rechtsonder op Additional Options .
    Ja, dat werkt ook wel.

O.a EAX werkt niet, vanwege de compleet andere driver-architectuur in van Vista maar Creative is hier mee bezig:
    quote:
    In light of this, Creative stated that it has been working on a driver for Windows Vista. The new driver will intercept DirectSound 3D calls and translate them into OpenAL on the fly, thus allowing the Creative X-Fi to work its magic. Therefore, all games that are coded with EAX support will continue to play with it enabled on Windows Vista.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44040154
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeld
    pi_44040826
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeld
    Zijn gewoon pc's en komen uit dezelfde fabrieken van ASUS en ASER maar ja sindsdien is de kwaliteit wel iets achteruit gegaan geloof ik.

Maar goed je hebt idd minder keus met je hardware. Toch als ik de mac PRO zie dan heb je wel een ''dreammachine''.
    pi_44042500
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Waar je bijzonder veel aan hebt met hun wijdverspreide ondersteuning .

Je kan lullen wat je wilt, maar puur omdat OSX zo ver is met z'n trucjes is omdat ze niet verder hoefden te kloten om alle hardware compatible te maken.. want zoveel hardware is er niet .
    Kom maar met referenties; wederom speculatie tot en met

En omdat OSX minder gebruikt wordt dan W2K/XP heb ik er weinig aan...? Je kunt lullen wat je wilt, maar dat doet niks af aan het feit dat, zoals ik al zei, de meeste dingen in Vista al minimaal anderhalf jaar te gebruiken zijn in OSX. En daar is niks speculatiefs aan.
    Calmer than you are
    pi_44042564
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

Mooi. Nog een OSX-gebruiker

Calmer than you are
    pi_44042716
    Het is echt geen VS topic.
    Enough is enough wat mij betreft.
    pi_44042792
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 23:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Kom maar met referenties; wederom speculatie tot en met

En omdat OSX minder gebruikt wordt dan W2K/XP heb ik er weinig aan...? Je kunt lullen wat je wilt, maar dat doet niks af aan het feit dat, zoals ik al zei, de meeste dingen in Vista al minimaal anderhalf jaar te gebruiken zijn in OSX. En daar is niks speculatiefs aan.
    Nee.. dat er niet veel keuze is in programma's . En dat lijkt me toch vrij algemeen bekend? .
    En vertel me eens wat in OSX zit en nu net pas in Vista? En kom dan nu niet aan met dat het er net zo uit ziet.. want naar mijn weten is dat niet het belangrijkste in een os .
    pi_44042796
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 23:51 schreef Godlike02 het volgende:
    Het is echt geen VS topic.
    Enough is enough wat mij betreft.
    pi_44042830
    Toch jammer dat in een fatsoenlijk topic die apple-fappers de boel weer komen verstieren...
    pi_44042973
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 23:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Mooi. Nog een OSX-gebruiker

je snapt het nog steeds niet he...
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 07:27:11 #161
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44045837
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 23:59 schreef mschol het volgende:

[..]

je snapt het nog steeds niet he...
    Zal hij ook nooit gaan doen...
    pi_44046423
    Jammer hele topic naar de klote .
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 08:52:02 #163
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44046459
    Nah, we negeren het osx gedeelte en gaan vrolijk door.
    pi_44046574
    Ja of gewoon ff een mod die ff de VS reacties eruit tieft
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 09:03:55 #165
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44046622
    Ik hoop dat Nvidia hun drivers aardig gaan aanpassen voordat de normale versie van Vista gelanceerd wordt.
    Dit geldt voor zowel de raidcontroller als de videokaarten.
    Anders zit ik toch te denken aan een overstap naar Ati.
    Het is alleen jammer dat die zo achter blijven kwa performance tov Nvidia...
    Op chipset niveau.
    pi_44046687
    Ik moet zeggen , dat de raidcontroller door vista keurig is opgepakt in vista.
    Waar ik wel op wacht zijn de 8800GTX drivers.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 09:11:51 #167
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44046740
    Dat wel, maar ik vraag me af wie daar uiteindelijk verantwoordelijk voor geweest is, Ms of Nvidia.
    Ik denk zelf Ms namelijk, omdat op de site van Nvidia een "driver" stond/staat die totaal niet werkt tijdens de setup, maar alleen wanneer je vista al geinstalleerd had....
    pi_44046764
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
    Dat wel, maar ik vraag me af wie daar uiteindelijk verantwoordelijk voor geweest is, Ms of Nvidia.
    Ik denk zelf Ms namelijk, omdat op de site van Nvidia een "driver" stond/staat die totaal niet werkt tijdens de setup, maar alleen wanneer je vista al geinstalleerd had....
    De NVidia raid controller moest je even extracten en de inf enzo op een diskette zetten en toen werkte ook de nvidai driver prima.

Deze driver zit nu ook gewoon in vista. dus het is een nvidia driver waarmee nu alles werkt.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 09:15:40 #169
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44046791
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 09:13 schreef Joene het volgende:

[..]

De NVidia raid controller moest je even extracten en de inf enzo op een diskette zetten en toen werkte ook de nvidai driver prima.

Deze driver zit nu ook gewoon in vista. dus het is een nvidia driver waarmee nu alles werkt.
    Dat heb ik geprobeerd op alle mogelijke manieren, zelfs verschillende uitpakproggies geprobeerd.
    Ik kreeg Vista pas bij RC2 aan de praat op m'n raidset.
    Nu was ik niet de enige die dat probleem had, getuige het nvidia forum.
    pi_44046881
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 09:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeerd op alle mogelijke manieren, zelfs verschillende uitpakproggies geprobeerd.
    Ik kreeg Vista pas bij RC2 aan de praat op m'n raidset.
    Nu was ik niet de enige die dat probleem had, getuige het nvidia forum.
    Had dat ff gemeld in dit topic , ik extracte ze gewoon met winrar.
    pi_44047503
    Heb jij een 8800 joene?!
    pi_44047526
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 10:00 schreef Jarno het volgende:
    Heb jij een 8800 joene?!
    nee Jarno , die komt er pas als den drivers voor vista er zijn
    pi_44048840
    Als nVidia idd zn drivers op orde heeft voor de chipset en voor de grafischekaarten stap ik ook over.
    pi_44048859
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Als nVidia idd zn drivers op orde heeft voor de chipset en voor de grafischekaarten stap ik ook over.
    Alles is op orde behalve de 8800 serie.
    pi_44048927
    Nou, dan ga ik het vanavond proberen
    pi_44050357
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:05 schreef Joene het volgende:

[..]

Alles is op orde behalve de 8800 serie.
    pi_44055472
    Hoi hebben jullie vista gecrackt? Zo ja, lees verder en reply dadelijk!
    Hoe heb je het gedaan?
    De datum-truuk en gewoon geen key ingevuld, of de gekraakte files van RC2 gebruikt?

En wat werkt wel en niet?

Groetjes,

veldmuis

ps. en komt er nog een echte crack of blijft het zo matig?
    pi_44055493
    Ik heb niet gekraakt. .
      vrijdag 1 december 2006 @ 14:35:42 #179
    108558 Messenga
    pi_44055546
    Geen key invullen werkt oneindig.
    pi_44055567
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:34 schreef Jarno het volgende:
    Ik heb niet gekraakt. .
    Jarno heb jij voor mij ook een key? Groetjes, veldmuis ps. stone lsland vriends
    pi_44055664
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:34 schreef Jarno het volgende:
    Ik heb niet gekraakt. .
    ik ook niet
    pi_44055695
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Jarno heb jij voor mij ook een key? Groetjes, veldmuis ps. stone lsland vriends
    Neen.
    pi_44055786
    AL die mensen die alles maar illegaal willen
    pi_44055797
    wat stom
    pi_44055802
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:44 schreef Joene het volgende:
    AL die mensen die alles maar illegaal willen
    joene kalm aan jongeman
    pi_44056021
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:44 schreef veldmuis het volgende:

[..]

joene kalm aan jongeman
    Je kan ook gewoon een abbootje nemen van ms voor 400/500 per jaar voor MSDN OS subscriptie.
    pi_44056049
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:50 schreef Joene het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een abbootje nemen van ms voor 400/500 per jaar voor MSDN OS subscriptie.
    Ik denk er niet aan!
    pi_44056075
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:51 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik denk er niet aan!
    nee jij denkt ze kraken het straks wel neem ik lekker een illegaal osje. want dat gebruik ik bijna nooit
    pi_44058308
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:35 schreef Messenga het volgende:
    dan zit je op een 30 dagen trail volgens mij ???
    pi_44058673
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 16:15 schreef mschol het volgende:

[..]

dan zit je op een 30 dagen trail volgens mij ???
    Datum een tijd vooruit gooien, windows installeren, datum terug, en zie daar je trial tijd .
    pi_44058679
    Ahum, zei ik iets?
    pi_44059495
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 16:26 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Datum een tijd vooruit gooien, windows installeren, datum terug, en zie daar je trial tijd .
    ow..
    pi_44060239
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:35 schreef Messenga het volgende:
    En dan syspreppen? Werkt maar 2x .
    pi_44060243
    Vista staat pas begin Januari op MSDNAA. Ik heb alwel een serial via t gewone MSDN
    pi_44063377
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 18:50 schreef most_wanted het volgende:
    Vista got owned!

Goedzo.
    Ja, gut, wat een verrassing dat niet elke bedrijf op de wereld gelijk gaat migreren. Nounou, dát hadden we niet verwacht. Wat een pure ownage. .
    pi_44063499
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, gut, wat een verrassing dat niet elke bedrijf op de wereld gelijk gaat migreren. Nounou, dát hadden we niet verwacht. Wat een pure ownage. .
    Was met XP in den beginne ook zo. Niks nieuws onder de zon, maar sommige mensen lezen een artikel, denken niet na en probeer zo te stoken. Die gasten hou je toch en moet je gewoon negeren.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44063678
    Nu zal steve wel slecht slapen.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 19:42:39 #199
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44063817
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 18:50 schreef most_wanted het volgende:
    Vista got owned!

Goedzo.
    Kon je niet met iets beters aan zetten dan dit?
    Dit is een normale reactie van het bedrijfsleven op een nieuw OS.
    Dus Ms zal hier totaal niet van onder de indruk zijn.
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:52:33 #200
    108558 Messenga
    pi_44064083
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 17:21 schreef Mordreth het volgende:

[..]

En dan syspreppen? Werkt maar 2x .
    Syspreppen?
    pi_44064108
    Ziet er goed uit , heb nu OSX maar ik denk toch dat ik straks beter met Vista kan werken dan met OSX kan er na een jaar nog steeds niet zo lekker mee werken dan met Windows
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 19:56:47 #202
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44064192
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:52 schreef Messenga het volgende:

[..]

Syspreppen?
    http://support.microsoft.com/kb/302577/nl
    pi_44064200
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:53 schreef Remzz het volgende:
    Ziet er goed uit , heb nu OSX maar ik denk toch dat ik straks beter met Vista kan werken dan met OSX kan er na een jaar nog steeds niet zo lekker mee werken dan met Windows
    .
      vrijdag 1 december 2006 @ 19:57:45 #204
    108558 Messenga
    pi_44064223
    quote:
    Hoevaak gebruik je dat nou?
    pi_44064229
    Ik heb 2 weken met Vista gedraait, mooi en leuk programma.. Maar het is het heel wat anders dan Windows XP, en logisch toch? Aardig wat programma's waren al stabiel met Vista. Dus daar hoefde ik niet mee te zitten. Ben toch maar terug naar XP gegaan aangezien ik toch FPS verlies had in Armed Assault... Komt door BETA drivers etc. Maar verder zeer tevreden over dat programmatje...
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 19:58:33 #206
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44064252
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef Messenga het volgende:

[..]

Hoevaak gebruik je dat nou?
    Thuis?
    Niet, waarschijnlijk.
    Bedrijfsmatig?
    Ik zeer vaak.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 19:59:11 #207
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44064272
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef WesHell het volgende:
    Ik heb 2 weken met Vista gedraait, mooi en leuk programma.. Maar het is het heel wat anders dan Windows XP, en logisch toch? Aardig wat programma's waren al stabiel met Vista. Dus daar hoefde ik niet mee te zitten. Ben toch maar terug naar XP gegaan aangezien ik toch FPS verlies had in Armed Assault... Komt door BETA drivers etc. Maar verder zeer tevreden over dat programmatje...
    Programma'tje...
    Het is een compleet OS....
    pi_44064276
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Thuis?
    Niet, waarschijnlijk.
    Bedrijfsmatig?
    Ik zeer vaak.
    Same here. Erg erg handig in combinatie met een unattended cd'tje. Even installeren.. sysprep eroverheen en klaar is kees.
    pi_44067000
    Prijzen zijn bekend:
    http://tweakers.net/nieuws/45414

Wel erg duur!!! wat maar weer bewijst wat ik al zei dat ze gewoon kunnen vragen wat ze willen door hun eigen buiten proporties gemaakte kosten & door de boete misschien opgelegd door de EU..?

¤ 549 voor de ultimatie versie!!!! dat is iets van 1300 guldens!
    Slaat gewoon nergens op.

Ok, de meesten zullen wel voor de ''Vista Home Premium'' kiezen maar dat is nog altijd ¤329/700 guldens....
    pi_44067030
    quote:
    De gepubliceerde lijst geeft alleen maar aan welk prijspeil we verwachten, maar het staat de resellers altijd vrij om meer of minder marge op hun inkoopprijs te doen. De prijzen liggen zeker niet vast.'
    pi_44067400
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 21:50 schreef veldmuis het volgende:

[..]
    Maar het is wel een ''adviesprijs''.
    En jij gaat het toch niet kopen? of wel dan?
    pi_44067454
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 21:49 schreef Tatutatu het volgende:
    ¤ 549 voor de ultimatie versie!!!! dat is iets van 1300 guldens!
    Slaat gewoon nergens op.

Ok, de meesten zullen wel voor de ''Vista Home Premium'' kiezen maar dat is nog altijd ¤329/700 guldens....
    Kijk ook eens hoe vaak je gebruik maakt van je OS... Het is geen game die je een keer of wat per week speelt en na een tijd waarschijnlijk weglegt en een laag stof laat ontwikkelen...
    .
    pi_44067569
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:04 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Kijk ook eens hoe vaak je gebruik maakt van je OS... Het is geen game die je een keer of wat per week speelt en na een tijd waarschijnlijk weglegt en een laag stof laat ontwikkelen...
    maar als je er geen ''game'' op kon spelen was je het nog geen ¤50 waard of wel dan? en dan ging je gewoon ''linux'' gebruiken?
    pi_44067642
    heb ut ook ff geprobeert, alleen ik vind t gruwelijk traag

en dan heb je een X2 4400 en 2GB ram.. en een X1900XT
    pi_44067741
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:09 schreef Tatutatu het volgende:
    maar als je er geen ''game'' op kon spelen was je het nog geen ¤50 waard of wel dan? en dan ging je gewoon ''linux'' gebruiken?
    Ik gebruik mijn OS voor meer dan alleen gamen hoor... Maar als jij meer denkt te weten, prima hoor.
    .
    pi_44067814
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:14 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn OS voor meer dan alleen gamen hoor... Maar als jij meer denkt te weten, prima hoor.
    Ja ok maar was het de prijs dan nog wel waard geweest?
    Ik durf te wedden dat je dan nog niet de helft wou betalen...
    pi_44068187
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:16 schreef Tatutatu het volgende:
    Ja ok maar was het de prijs dan nog wel waard geweest?
    Ik durf te wedden dat je dan nog niet de helft wou betalen...
    Ik zou niet weten waarom niet... Het is OS is zo'n groot onderdeel van je gebruikerservaring... Ik zeg absoluut niet dat Vista een koopje is, maar niemand verplicht je ook om meteen over te stappen op Vista. XP voldoet voorlopig prima hier.

Waarschijnlijk komt Vista pas op mijn pc op het moment dat ik een nieuw systeem in elkaar sleutel.
    .
    pi_44068298
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:30 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet... Het is OS is zo'n groot onderdeel van je gebruikerservaring... Ik zeg absoluut niet dat Vista een koopje is, maar niemand verplicht je ook om meteen over te stappen op Vista. XP voldoet voorlopig prima hier.

Waarschijnlijk komt Vista pas op mijn pc op het moment dat ik een nieuw systeem in elkaar sleutel.
    En wat is je voornaamste reden daarvoor?
    ''games'' anders is het je niet waard om te ''upgraden'' en de volle prijs te betalen.
    pi_44068340
    Van die prijs kan je een hele nieuwe pc kopen.
    pi_44068413
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:36 schreef most_wanted het volgende:
    Van die prijs kan je een hele nieuwe pc kopen.
    Ja en dan krijg je Vista dr zowat gratis bij
    pi_44068432
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je Vista dr zowat gratis bij
    Ik hoef Vista niet.
    pi_44068486
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:39 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Ik hoef Vista niet.
    doe maar XP-Lite

ook al maken ze een Viesta Lite XP blijft beter o/
    pi_44068575
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:34 schreef Tatutatu het volgende:
    ''games'' anders is het je niet waard om te ''upgraden'' en de volle prijs te betalen.
    Games spelen speelt inderdaad mee in de beslissing om te upgraden ja, is dat een probleem?

Maar wat wil je hiermee bereiken? Hoe graag heb je gelijk?
    .
    pi_44068724
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:45 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Games spelen speelt inderdaad mee in de beslissing om te upgraden ja, is dat een probleem?

Maar wat wil je hiermee bereiken? Hoe graag heb je gelijk?
    Dat het meer een rol speelt dan vista opzichzelf? En dat Vista dus niks bijzonders is in principe en of het belangrijk is dat ik gelijk heb of niet is niet belangrijk opzich maar wel dat je vele duiten moet betalen voor weinig ''meerwaarde''.
    Laat staan dat bedrijven er erg veel belangstelling in zullen tonen!
    Dus vista is eigenlijk meer een hype en niks bijzonders en het geld niet waard om te upgraden tenzij je niet anders kan ----- dat het dus meegeleverd wordt met je nieuwe pc en dan is het wel waardevol genoeg?

[ Bericht 3% gewijzigd door Tatutatu op 01-12-2006 22:58:40 ]
    pi_44069003
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:51 schreef Tatutatu het volgende:
    Dat het meer een rol speelt dan vista opzichzelf? En dat Vista dus niks bijzonders is in principe en of het belangrijk is dat ik gelijk heb of niet is niet belangrijk opzich maar wel dat je vele duiten moet betalen voor weinig ''meerwaarde''.
    Laat staan dat bedrijven er erg veel belangstelling in zullen tonen!
    Dus vista is eigenlijk meer een hype en niks bijzonders en het geld niet waard om te upgraden tenzij je niet anders kan ----- dat het dus meegeleverd wordt met je nieuwe pc en dan is het wel waardevol genoeg?
    Dat maak jij ervan, ik heb nog niet genoeg met Vista kunnen stoeien om te bepalen of het an sich de moeite waard is om een full retail versie te kopen. Ik weet niet genoeg van de ins en outs om te bepalen of het voor mij interessant genoeg is op dit moment. Laat staan dat ik kan bepalen of alle onderhuidse veranderingen voor bedrijven interessant genoeg zijn. Maar ik heb het idee dat jij iets te gemakkelijk denkt over het feit dat Vista 'niet zoveel voorstelt'...

Maar goed, dat is jouw mening. Maar die is nu ook wel duidelijk.
    .
    pi_44069229
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 23:01 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, ik heb nog niet genoeg met Vista kunnen stoeien om te bepalen of het an sich de moeite waard is om een full retail versie te kopen. Ik weet niet genoeg van de ins en outs om te bepalen of het voor mij interessant genoeg is op dit moment. Laat staan dat ik kan bepalen of alle onderhuidse veranderingen voor bedrijven interessant genoeg zijn. Maar ik heb het idee dat jij iets te gemakkelijk denkt over het feit dat Vista 'niet zoveel voorstelt'...

Maar goed, dat is jouw mening. Maar die is nu ook wel duidelijk.
    Je gaf anders al je eigen mening; dat je Vista op dit moment nog niet waardevol genoeg vindt om te upgraden tenzij je een nieuwe pc gaat kopen en dat heeft toch te maken met de prijs van Vista&games, of niet dan?

Of je moet net een nvidia 8800 kaart hebben gekocht... maar daar zijn nog geeneens games voor uit. En alsof ze geen dx10 kunnen uitbrengen voor de oude XP!?
      Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 23:16:32 #227
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_44069424
    vandaag vista business edition geinstalleerd op mijn laptop, specs:

512mb ddr2, 60gb HD, T2050 (1,6ghz dual core), s3/via video, via geluid, via netwerk

niet spectaculair maar normaal gezien voldoende om vista normaal te draaien, alleen hij loopt dus steeds vast, op willekeurige ogenblikken hangt ie helemaal, meestal al vrij in het begin, soms kan ik nog wel het startmenu in ofzo maar het is dan al snel over. n safe mode werkt ie wel goed.

Waar kan dit aan liggen? HD is geformatteerd via vista setup, dus een compleet nieuwe installatie, iemand tips?
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_44069504
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 23:09 schreef Tatutatu het volgende:
    Of je moet net een nvidia 8800 kaart hebben gekocht... maar daar zijn nog geeneens games voor uit. En alsof ze geen dx10 kunnen uitbrengen voor de oude XP!?
    Kunnen ze wel.. gaan ze alleen niet doen .

Maar goed.. met jou in discussie gaan is zo te merken geen doen, aangezien jij je totaal niet hebt ingelezen wat Vista nu eigenlijk meer kan . De punten die je naar voren brengt blijven een beetje oppervlakkig.
    pi_44069560
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 23:16 schreef djkoelkast het volgende:
    vandaag vista business edition geinstalleerd op mijn laptop, specs:

512mb ddr2, 60gb HD, T2050 (1,6ghz dual core), s3/via video, via geluid, via netwerk

niet spectaculair maar normaal gezien voldoende om vista normaal te draaien, alleen hij loopt dus steeds vast, op willekeurige ogenblikken hangt ie helemaal, meestal al vrij in het begin, soms kan ik nog wel het startmenu in ofzo maar het is dan al snel over. n safe mode werkt ie wel goed.

Waar kan dit aan liggen? HD is geformatteerd via vista setup, dus een compleet nieuwe installatie, iemand tips?
    Nieuwste (al dan niet beta) drivers al geprobeerd? . Geen foutmeldingen?
    pi_44069716
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 23:19 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Kunnen ze wel.. gaan ze alleen niet doen .

Maar goed.. met jou in discussie gaan is zo te merken geen doen, aangezien jij je totaal niet hebt ingelezen wat Vista nu eigenlijk meer kan . De punten die je naar voren brengt blijven een beetje oppervlakkig.
    Ok, wat is voor jou de voornaamste reden (of meer?) om te ''upgraden'' dan?
    En ga je dus de volle pond betalen? Ik wil bijv. best voor vista dokken maar met die prijzen is het het niet waard! of wel dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tatutatu op 01-12-2006 23:39:40 ]
      Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 23:27:10 #231
    55052 crew  djkoelkast
    www.xms.nl
    pi_44069728
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 23:21 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Nieuwste (al dan niet beta) drivers al geprobeerd? . Geen foutmeldingen?
    hij begon na installatie meteen met updaten van van alles, de ingebouwde webcam kon ie niet vinden dus heb ik laten zoeken, toen ie die vond: crash, dus later driver verwijderd en gezegd "niet meer vragen" (of zoiets).

De drivers updaten zal moeilijk gaan want hij crasht meteen al, meestal 10-20 seconden nadat je in windows zelf bent.

Kan ik ook drivers updaten onder safe + networking eigenlijk?

-edit: onder normale mode zie ik bij Windows Vista Business Edition het windows vlaggetje niet helemaal goed, in safe mode wel, dus wellicht toch iets met de video driver?
    Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
    Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
    pi_44074700
    Toch jammer dat een josti dit topic komt verkloten...
    pi_44075181
    IK heb besloten Vista Premium NL Upgrade te kopen zodra ik mijn nieuwe pc ga bouwen. (ergens rond de release van UT2007)

Ik heb een geldige XP Pro NL-licensie, dus die upgrade hoeft alleen de cd van XP Pro ff te zien en dan gaat ie installen. Je hoeft dus niet XP al te hebben geinstalleerd, wat ik in 1e instantie dus dacht.

Upgrade is wel goedkoper dan de retail, maar nog steeds duur.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44076282
    Waarom NL editie?
    pi_44078601
    Omdat ik op Tweakers lees dat je geen Vista uit het buitenland kan bestellen via internet ofzo vanwege één of andere wetgeving.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44078640
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 14:08 schreef MelvinB het volgende:
    Omdat ik op Tweakers lees dat je geen Vista uit het buitenland kan bestellen via internet ofzo vanwege één of andere wetgeving.
    Engels verkopen ze ook gewoon in nederland.
    pi_44078891
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 14:08 schreef MelvinB het volgende:
    ben ik dan wel benieuwd naar
    ik mag gewoon software uit amerika bestellen hoor..
    pi_44079134
    Ik zie het nu zo gebeuren dat je een ''illegaal?'' netwerk krijgt van mensen die vistas verkopen met geldige licenties gekocht in het buitenland/amerika.
    pi_44080277
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 14:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Engels verkopen ze ook gewoon in nederland.
    Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.

Ik doelde op het importeren vanuit het buitenland.

-edit-

Ik heb die reacties ff terug kunnen vinden op Tweakers:
    quote:
    V: Is het ook gewoon legaal om in de VS een retail of upgrade te kopen en hier te gebruiken?

A: Ja is legaal om daar te kopen, maar hier bij douane kan je "gepakt"worden, dan betaal je nog flink bij.
    Amazon stuurt geen software via de post iig (ja wel in USA, maar niet naar Europa).
    -edit 2-
    quote:
    A: Is het legaal om als Nederlander een exemplaar + bijbehorende licentie in Amerika aan te schaffen? Een groot deel van de tweakers draait toch op de engelse versie namelijk

A: Nee is niet legaal moet je maar lezen... Staat namelijk op de achterkant van de doos, dat die software alleen mag worden gebruikt en geinstalleerd in het land waar je het gekocht hebt, ook mag het niet over de grens worden meegenomen enzo...
    Deze vraag en antwoord kwam hier weg.

Ik moet nog maar ff zien of je nou wel of niet Vista goedkoop kan importeren uit Amerika.

[ Bericht 25% gewijzigd door MelvinB op 02-12-2006 15:49:20 ]
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44081657
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef MelvinB het volgende:

[..]

Ik doelde op het importeren vanuit het buitenland.

-edit-

Ik heb die reacties ff terug kunnen vinden op Tweakers:
    [..]

-edit 2-
    [..]

Deze vraag en antwoord kwam hier weg.

Ik moet nog maar ff zien of je nou wel of niet Vista goedkoop kan importeren uit Amerika.
    zols er ook staat betreft het de eula, dit kan de douane geen ene hol schelen, lees: dit mogen ze niet opvolgen, zij moeten de nederlandse wet volgen.. en nie een of andere eula
    pi_44081697
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef MelvinB het volgende:

[..]

Ik geloof dat de vraag dan ook was waarom je de nederlandse wil.
    pi_44083002
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 16:41 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik geloof dat de vraag dan ook was waarom je de nederlandse wil.
    Ja, maar die vraag kwam voor mij over van ''waarom neem je niet een engelse versie uit het buitenland omdat ie daar goedkoper is''.

Puur qua taal zou ik gewoon weer Nederlands willen hebben, zoals ik nu ook heb met mijn XP. Ik zou niet weten waarom je als Nederlander de Engelse wil hebben.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44083510
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 17:36 schreef MelvinB het volgende:

[..]

Puur qua taal zou ik gewoon weer Nederlands willen hebben, zoals ik nu ook heb met mijn XP. Ik zou niet weten waarom je als Nederlander de Engelse wil hebben.
    Omdat alles wat ook maar computers te maken sowieso engels is , je als nederlander dusdanig goed engels spreekt en leest dat het geen belemmeringen vormt. Omdat het nederlandse menu'tjes irritant zijn enz.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 2 december 2006 @ 18:12:24 #244
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44083878
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 23:26 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Ok, wat is voor jou de voornaamste reden (of meer?) om te ''upgraden'' dan?
    En ga je dus de volle pond betalen? Ik wil bijv. best voor vista dokken maar met die prijzen is het het niet waard! of wel dan?
    Wanneer jij je nou eerst eens even gaat inlezen in de veranderingen die in Vista zitten tegenover XP.
    Wij hoeven jou niet te gaan overtuigen om Vista te gaan kopen, dat maakt ieder voor zich uit.
    Wanneer jij dat niet gaat doen, mij best.
    Wanneer je het wel gaat doen, dan horen we dat snel genoeg.
    Maar wanneer je het niet gaat doen en je komt hier toch posten over Vista, zorg dan wel dat je weet waar je het over hebt, anders krijg je net als nu een hoop geblaat maar zeer weinig inhoud.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 2 december 2006 @ 18:13:03 #245
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44083901
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 22:34 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

pi_44085914
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 17:58 schreef Joene het volgende:

[..]

Omdat het nederlandse menu'tjes irritant zijn enz.
    Tsjah, vind ik niet. Heb er geen problemen mee.

Ik draai nu ook een engelse vista en kan er prima mee uit de voeten, maar ik geef gewoon de voorkeur aan de nederlandse versie.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44090652
    Ik heb net Vista 15 minuten geleden geìnstalleerd, het ziet er goed uit tot nu toe, maar wel even wennen na tig jaar XP.
    pi_44090764
    Onder VirtualPC liep het voor geen kut jammer genoeg
    pi_44092432
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 18:05 schreef Tatutatu het volgende:

Direct zoeken daar kwam Microsoft als eerste mee, het werd al heel vroeg in de ontwikkelingsfase van Longhorn aangekondigd. Apple heeft het alleen sneller geïmplementeerd.

En Apple heeft widgets gejat van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! widgets).

Dus niet doen alsof Apple zo geweldig is, ze jatten net zo goed als wie dan ook.
    Vloerplint
    pi_44092461
    Heeft er al iemand een mogelijkheid gevonden om het nieuws van de FP via RSS in die gadget-balk rechts te krijgen?
    pi_44092645
    Het is al gelukt!
    pi_44092919
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:21 schreef Burbo het volgende:
    Ik heb net Vista 15 minuten geleden geìnstalleerd, het ziet er goed uit tot nu toe, maar wel even wennen na tig jaar XP.
    en dan te bedenken dat sommige mensen door systeembeheerders gedwongen worden om de oude windows 2000 look te kennen, die krijgen allemaal een mega schok

(daarom zou ik zelf nooit die look aan xp geven, gewoon het standaard mrnu van xp + interface..
    pi_44093341
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 23:38 schreef Burbo het volgende:
    Het is al gelukt!
    Via die standaard RSS reader van MS ?
    pi_44093347
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 23:29 schreef XrAiDeN het volgende:

[..]

Direct zoeken daar kwam Microsoft als eerste mee, het werd al heel vroeg in de ontwikkelingsfase van Longhorn aangekondigd. Apple heeft het alleen sneller geïmplementeerd.

En Apple heeft widgets gejat van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! widgets).

Dus niet doen alsof Apple zo geweldig is, ze jatten net zo goed als wie dan ook.
    Uhnmmm met systeem 7/8 kwamen er al direct zoekresultaten on the fly (seconde werk voor je hele HD) Misschien al eerder maar toen gebruikte ik het nog niet. Maar nu is het nog wat geadvanceerder dan voorheen.

Je kan zeggen wat je wilt maar het is meestal andersom.
    En door hun supertrage ontwikkeling bij Ms hedendaags lopen ze gewoon achter.

Die RRS reader hebben ze ook totaal afgekeken, ik zal proberen een filmpje te zoeken van een tijd terug..
    Het gaat dus vooral op de manier waarop ze het maken want dat is dus gewoon afgekeken.

Ze hebben een budget van tig meer en ze lopen achter en waar moeten ze dat geld voornamelijk insteken ? Beveiliging, beveiliging en nu betaal je daarvoor een belachelijke prijs voor je OS.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tatutatu op 03-12-2006 00:24:33 ]
      zondag 3 december 2006 @ 00:29:08 #255
    101274 Burbo
    Ajax dus.
    pi_44093661
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 00:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Via die standaard RSS reader van MS ?
    Ja!
    Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik die uit kan rekken, zodat er meer dan 4 artikelen tegelijk opkunnen.
    pi_44093663
    Ok gevonden:
    http://events.apple.com.edgesuite.net/aug_2006/event/index.html

Even doorspoelen naar 00:24:15
      zondag 3 december 2006 @ 00:43:24 #257
    101274 Burbo
    Ajax dus.
    pi_44093978
    Die snipping-tool is verdomd handig zeg!
      zondag 3 december 2006 @ 01:03:43 #258
    101274 Burbo
    Ajax dus.
    pi_44094311
    Hoe krijg ik dit trouwens aan? :

pi_44094368
    Zo net halve dag Vista, jammer dat mn soundmax driver niet meewerkt
    Hij geeft wel 5.1 en tijdens het testen doen ze het allemaal, maar als ik eenmaal muziek afspeel heb ik alleen de frontspeakers die het doen
    Verder ziet het er wel goed uit
      zondag 3 december 2006 @ 01:08:16 #260
    101274 Burbo
    Ajax dus.
    pi_44094391
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 01:07 schreef Ricard0j het volgende:
    Hij geeft wel 5.1 en tijdens het testen doen ze het allemaal, maar als ik eenmaal muziek afspeel heb ik alleen de frontspeakers die het doen
    Bij mij werden de sound-drivers automatisch geinstalleerd, hoefde niets te doen. Het geluid klinkt stukken beter dan bij XP, en gewoon in 5.1
    pi_44094870
    Heb je ook SoundMax?
    pi_44095332
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 01:03 schreef Burbo het volgende:
    Hoe krijg ik dit trouwens aan? :

[afbeelding]
    Gewoon dat windows logo'tje + Tab
      zondag 3 december 2006 @ 10:30:51 #263
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_44097603
    Gisteren de vouchers binnen gekregen voor een "gratis" upgrade naar Windows Vista Hom of Windows Vista Home Premium

Maar het is niet gratis, tenminste, je krijgt je DVD met serial gratis, maar je moet wel verzend- en afhandelingskosten betalen

Bovendien zijn de prijzen van Home en Home premium geschat op $49 ( = ±38 euro) en $79 ( = ±62 euro). Dat is aanzienlijk goedkoper dan Windows XP Home nu kost...
    Dure grap dus eigenlijk om nu nog XP Home bij je PC te nemen met het plan direct over te stappen naar Vista, kan je beter nog een paar maanden wachten en een pc kopen waar al gelijk Windows Vista op staat. Heb je ook geen problemen met upgraden. Menig Windows gebruiker heeft in het verleden al gemerkt dat dit niet altijd goed gaat.
    So we just called him Fred
    pi_44097759
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 00:43 schreef Burbo het volgende:
    Die snipping-tool is verdomd handig zeg!
    snipping tool?
      zondag 3 december 2006 @ 11:29:15 #265
    101274 Burbo
    Ajax dus.
    pi_44098353
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 10:46 schreef mschol het volgende:

[..]

snipping tool?
    Start> All Programs > Accesoires > Snipping Tool.

Geen gekloot meer met paint!
    pi_44098891
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 10:30 schreef FredvZ het volgende:
    Gisteren de vouchers binnen gekregen voor een "gratis" upgrade naar Windows Vista Hom of Windows Vista Home Premium

Maar het is niet gratis, tenminste, je krijgt je DVD met serial gratis, maar je moet wel verzend- en afhandelingskosten betalen

Bovendien zijn de prijzen van Home en Home premium geschat op $49 ( = ±38 euro) en $79 ( = ±62 euro). Dat is aanzienlijk goedkoper dan Windows XP Home nu kost...
    Dure grap dus eigenlijk om nu nog XP Home bij je PC te nemen met het plan direct over te stappen naar Vista, kan je beter nog een paar maanden wachten en een pc kopen waar al gelijk Windows Vista op staat. Heb je ook geen problemen met upgraden. Menig Windows gebruiker heeft in het verleden al gemerkt dat dit niet altijd goed gaat.
    Tijdens de herinstallatie van Vista even je XP cd erin doen is voldoende, je hoeft dus net per se een 'daadwerkelijke upgrade' van je XP uit te voeren.
    .
    pi_44099987
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 11:29 schreef Burbo het volgende:

[..]

Start> All Programs > Accesoires > Snipping Tool.

Geen gekloot meer met paint!
    straks eff kijken...
    pi_44100595
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 10:30 schreef FredvZ het volgende:
    kan je beter nog een paar maanden wachten en een pc kopen waar al gelijk Windows Vista op staat.
    we wachten allemaal. maar of dat verstandiger is...?
    quote:
    Heb je ook geen problemen met upgraden. Menig Windows gebruiker heeft in het verleden al gemerkt dat dit niet altijd goed gaat.
    ze beloofden dat door de nieuwe setup-procedure er aanzienlijk minder upgrade-problemen zijn.
    en het is volgens MS ook geen echte upgrade meer;
    setup verzamelt informatie, data en programma's en gebruikt het voor de installatie van Vista.
    pi_44102943
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 01:07 schreef Ricard0j het volgende:
    Ehmm, muziek is toch stereo, dus niet zo vreemd dat je front speakers het dan alleen doen.
    ]I[ Melvin ]|[
    pi_44103251
    Iemand een idee of er ook Vista en Office 2007 versies komen voor studenten/docenten? Lees: goedkopere versies?

Iemand uberhaupt enig idee hoe duur de pakketen worden?
    pi_44103728
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:44 schreef Billy_Mack het volgende:
    Iemand een idee of er ook Vista en Office 2007 versies komen voor studenten/docenten? Lees: goedkopere versies?

Iemand uberhaupt enig idee hoe duur de pakketen worden?
    http://tweakers.net/nieuw(...)hijnlijk-bekend.html
    Dat is de vermoedelijke NL prijs studenten heb ik nog niks over gelezen.
    pi_44112738
    Ik wil ook Vista installeren.
    Alleen zodra ik de DVD laat booten kan hij mijn drivers van de HardDisk niet vinden.

Als ik "via windows XP" installeer vind hij het (tot dusver) wel allemaal.
    pi_44112754
    wat voor een HD heb je?
    pi_44112846
    Zo uit mijn hoofd is het een SATA-schijf van Western Digital. Dat ik daarvoor driver nodig heb dat weet ik ondertussen wel. Dus die heb'k op zowel floppy als USB-stick.

Het probleem is dat als ik via de DVD-boot, Vista ineens "blind" is voor mijn harde schijf, ookal verwijs ik hem naar de juiste driver.
    pi_44113140
    Wel de juiste driver? (drivers speciaal voor vista dus ).
    pi_44113252
    Op de site van Sillicon heb ik zowel de BETA als de RTM drivers gevonden en gedownload. Maar daarmee blijft de foutmelding komen.

Ik heb voor mezelf besloten nog even te wachten met de installatie want ik wil het eigenlijk wel in 1x goed doen.
    pi_44176214
    Vista ad

En ik dacht het het operating system al bagger was....
    Calmer than you are
      woensdag 6 december 2006 @ 19:57:36 #279
    86633 AntiHero
    MAAK NIE UIT JOH
    pi_44203604
    Ik probeerde net te upgraden van RC2 naar Final. Alles goed en wel vraagt naar een key en ik typ die in (van een klasgenoot gekregen, dat wel ). Druk bezig met installeren paar keer opnieuw opstarten enzo.

Is ie uiteindelijk helemaal klaar met installeren, vraagt ie of ik m'n key opnieuw in wil voeren, pakt ie hem niet . En ik kan ook nergens aangeven dat ik hem even wil proberen zonder key (zodat ik die patch kan installeren ).

En om het af te maken: ik wil Windows XP erop knallen kan ie geen schijven vinden en sluit de installatie af . Kan nu dus mooi helemaal niet meer computeren.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 6 december 2006 @ 20:14:45 #280
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44204266
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef AntiHero het volgende:
    Ik probeerde net te upgraden van RC2 naar Final. Alles goed en wel vraagt naar een key en ik typ die in (van een klasgenoot gekregen, dat wel ). Druk bezig met installeren paar keer opnieuw opstarten enzo.

Is ie uiteindelijk helemaal klaar met installeren, vraagt ie of ik m'n key opnieuw in wil voeren, pakt ie hem niet . En ik kan ook nergens aangeven dat ik hem even wil proberen zonder key (zodat ik die patch kan installeren ).

En om het af te maken: ik wil Windows XP erop knallen kan ie geen schijven vinden en sluit de installatie af . Kan nu dus mooi helemaal niet meer computeren.
    Upgraden moet je nooit doen, altijd een versie install.
    Vrees dat er niks anders op zit dan XP schoon te installeren...
      woensdag 6 december 2006 @ 20:24:49 #281
    86633 AntiHero
    MAAK NIE UIT JOH
    pi_44204632
    Dat betekend dus alle bestanden eraf flikkeren? Is er niet de mogelijkheid om een echte key te kopen en deze in te voeren ofzo?

En mocht ik echt XP gaan installeren hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Als ik hem boot met de installatie CD van WinXP dan zegt ie geen schijven te kunnen vinden.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 6 december 2006 @ 20:27:25 #282
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44204729
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 20:24 schreef AntiHero het volgende:
    Dat betekend dus alle bestanden eraf flikkeren? Is er niet de mogelijkheid om een echte key te kopen en deze in te voeren ofzo?

En mocht ik echt XP gaan installeren hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Als ik hem boot met de installatie CD van WinXP dan zegt ie geen schijven te kunnen vinden.
    Heb je Sata toevallig?
    Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een floppy nodig met de benodigde drivers erop zodat de XP setup de sata controller kan herkennen....
    Vista is nog niet te koop tot Jan volgend jaar voor de consument...
      woensdag 6 december 2006 @ 20:31:05 #283
    86633 AntiHero
    MAAK NIE UIT JOH
    pi_44204890
    Kopen is misschien ook ietsje overdreven
      woensdag 6 december 2006 @ 20:37:01 #284
    86633 AntiHero
    MAAK NIE UIT JOH
    pi_44205114
    Was trouwens ook geen update, die kon ik niet kiezen. Het was gewoon een installatie waarbij ie niet alles wiste
    pi_44205256
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef AntiHero het volgende:
    Was trouwens ook geen update, die kon ik niet kiezen. Het was gewoon een installatie waarbij ie niet alles wiste
    Je moet dus gewoon je sataraid drivers met floppy er in duwen
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 6 december 2006 @ 20:43:49 #286
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44205339
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef AntiHero het volgende:
    Vanuit Windows opgestart?
    Zo ja, een upgrade dus...
    Anders had je van de dvd moeten booten.
    En wat is er mis met kopen?
    pi_44205816
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 20:24 schreef AntiHero het volgende:

de truc is dan ook om te upgraden met een nieuwe (of oude lege) HD. Werkt het niet zet je de XP harddisc terug en geen vuiltje aan de lucht, en heb je een nieuwe HD voor de prunmp3-collectie
    pi_44207063
    mensen, ik hoorde van een Academic versie van Vista, voor studenten. Ik kan op internet echter alleen de upgrade versie vinden (XP > Vista) van rond de 90 euro. Weet iemand of hier ook een volledige versie van is?
    pi_44208230
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 21:29 schreef Billy_Mack het volgende:
    mensen, ik hoorde van een Academic versie van Vista, voor studenten. Ik kan op internet echter alleen de upgrade versie vinden (XP > Vista) van rond de 90 euro. Weet iemand of hier ook een volledige versie van is?
    studenten krijgen volgens mij nooit een volledige versie...
    pi_44226697
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 20:41 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je moet dus gewoon je sataraid drivers met floppy er in duwen
    En wat als je geen floppy drive hebt (ik dus)? Bij XP kon ik gewoon met nLite de raid drivers op de cd gooien, maar met vista werkt dit niet.
    Schanulleke is meer mans dan jij!
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 december 2006 @ 16:31:28 #291
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44226754
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 16:29 schreef bacoboyb het volgende:

[..]

En wat als je geen floppy drive hebt (ik dus)? Bij XP kon ik gewoon met nLite de raid drivers op de cd gooien, maar met vista werkt dit niet.
    Voor een XP installatie heb je een floppy nodig, of de drivers moeten geslipstreamed zijn.
    pi_44226849
    Ja bij XP had ik ze dus geslipstreamed maar is dat ook al mogelijk met Vista?
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 december 2006 @ 16:36:01 #293
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44226943
    Bij de Vista setup kan je tegenwoordig ook een usb sticky gebruiken waar de drivers op staan.
    pi_44227221
    En vista herkend er ook al heel veel standaard
    pi_44230918
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
    Bij de Vista setup kan je tegenwoordig ook een usb sticky gebruiken waar de drivers op staan.
    Vanuit Vista: Bedankt!
    pi_44231186
    Vista NL rolt nu es naar mn pc... moet mn laptop toch nog es opnieuw installeren.. :p

KANS voor de TEST!
    pi_44247093
    hoe zit het met mijn apparatuur als printer, scanner, videokaart et cetera... wordt dit automatisch herkent en geinstalleerd door Vista? of moet ik hier weer aparte drivers voor downloaden?
    pi_44247208
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 12:34 schreef Billy_Mack het volgende:
    hoe zit het met mijn apparatuur als printer, scanner, videokaart et cetera... wordt dit automatisch herkent en geinstalleerd door Vista? of moet ik hier weer aparte drivers voor downloaden?
    bijna al mijn hardware werdt herkent
    behalve:
    Webcam
    logitech Joystick + gamepad

volgens mij pakte hij ook automatisch me canon pixma 150 , weet ik alleen niiet zeker meer...
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 12:38:47 #299
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44247251
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 12:34 schreef Billy_Mack het volgende:
    Hangt van de appartuur af of Vista het standaard ondersteund of niet, zelfde geldt voor de fabrikant.
    Hoe ouder hoe minder kans dat het werkt.
    Je kan ook dit tooltje runnen, dan weet het meteen:
    http://www.microsoft.com/(...)advisor/default.mspx

Mocht Vista het standaard niet ondersteunen, dan op de site van de fabrikant kijken voor eventueele drivers.
    pi_44247461
    dank voor de snelle reactie

wij hebben hier thuis 2 pc's, dan moeten we zeker ook 2x 300 nogwat euro neertellen voor Vista? of mag je het voor thuis ook op twee pc's installeren?
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 12:46:39 #301
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_44247491
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 12:45 schreef Billy_Mack het volgende:
    dank voor de snelle reactie

wij hebben hier thuis 2 pc's, dan moeten we zeker ook 2x 300 nogwat euro neertellen voor Vista? of mag je het voor thuis ook op twee pc's installeren?
    Nee, dat wordt 2x 300 euro.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')