Interessant lullen kan iedereen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zulke vragen gaan jouw intellect dus te boven. Doe geen moeite. Maar misschien kun je je afvragen waarom je mensen die hier wat komen zeggen wat je niet bevalt als 'prutser' moet bestempelen.
En nu op naar je Vista desktopsearch-cursus!
Jammer dat het altijd van die Apple-hoeren zijn, die komen altijd met van die dooddoeners ipv argumenten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:57 schreef Joene het volgende:
Oh ok hier gaan we rellen.
Noops. Ik kijk het nog heel even aan. Denk wel dat ik bij Vista blijf, maar misschien doe ik nog een verse install aan het einde van de 30 dagen als ik alle truukjes ken enzo.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:59 schreef Joene het volgende:
Vista Noobs Presents ! .
J , heb je eigenlijk al geactiveerd ?
Misschien dat in de uiteindelijke release wel een Bootlogo zit.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Noops. Ik kijk het nog heel even aan. Denk wel dat ik bij Vista blijf, maar misschien doe ik nog een verse install aan het einde van de 30 dagen als ik alle truukjes ken enzo.
Onderbouw!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Lunar het volgende:
Ja nee, vet man. Een nieuwe computer kopen alleen omdat Microsoft niet kan programmeren
Nee, CPUs die niks staan te doen en geheugen dat niet gebruikt wordt, dát is nuttig gebruik maken van je PC. Hup, werken met je donder. Ik heb die meuk niet voor niets gekocht.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Lunar het volgende:
Ja nee, vet man. Een nieuwe computer kopen alleen omdat Microsoft niet kan programmerenJe PC aan hebben staan alleen voor het OS
Want extra programma's draaien zit er toch niet meer in
Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
quote:
AIXGL draait al op een simpele MX400. Terwijl je voor Vista fucking DirectX 9 nodig hebt met Pixel Shader 2.0quote:Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
ik heb een idee voor jou: kom eens onder die steen vandaan en kijk hoe de wereld er nu uitzietquote:Op dinsdag 28 november 2006 08:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Da's toch niks nieuws bij Windows.? Dat doet zoiets al minimaal 10 jaar![]()
d'r zit ook geen bootlogo in de RTM -> MSDN releasequote:Op dinsdag 28 november 2006 10:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Misschien dat in de uiteindelijke release wel een Bootlogo zit.
[afbeelding]
Hey, welkom in de 21e eeuw!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef Lunar het volgende:
[..]
[..]
AIXGL draait al op een simpele MX400. Terwijl je voor Vista fucking DirectX 9 nodig hebt met Pixel Shader 2.0![]()
Dan doe je toch iets fout hoor
ik weet nie hoor maar bij cold boot is minder dan eenderde van mijn memory (1,25GB) gebruikt..quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:05 schreef Lunar het volgende:
Die Aero Glass interface zuigt al je geheugen al op.
Dat ben ik niet helemaal met je eens! CPU's moeten niks te doen hebben! Cool&Quietquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, CPUs die niks staan te doen en geheugen dat niet gebruikt wordt, dát is nuttig gebruik maken van je PC. Hup, werken met je donder. Ik heb die meuk niet voor niets gekocht.
Vista gaat anders om met je geheugen, net als Linux bijvoorbeeld wordt het geheugen wat beschikbaar is gewoon gebruikt, en wordt er niet net als bij alle vorige Windows versies alleen gebruikt wat nodig is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:11 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet nie hoor maar bij cold boot is minder dan eenderde van mijn memory (1,25GB) gebruikt..
niet echt veel verschil met XP..
en ja ik draai aero
quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef wijsneus het volgende:
Ach ja - xp was natuurlijk ook een beetje my-first-operating system.
Neem van mij aan dat wanneer de eerste Dell Pc's met Vista van de band gaan rollen, ze als de sodemieter ondersteuning zullen gaan bieden hoor.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef Troel het volgende:
Commentaar van de helpdesk: dat ondersteunen we niet. Op de wedervraag waarom nog niet en per wanneer wel nog geen reactie.
Mijn beryl draait op een 1.2ghz amd en een budget nvidea kaartje.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef Jarno het volgende:
Ach, ik kan nou eenmaal niks met mensen die vinden dat de hele wereld nog in 640kb moet passen en dat een Core 2 Duo (gvd een beest van een cpu!) 9 van de 10 cycles uit zijn neus moet gaan staan eten. Maar wél een mooie interface en ondersteuning voor elke Taiwanees stukje hardware willen...
En als je Need for Speed Carbon wilt spelen? Hoe doe je dat op je beryl?quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Mijn beryl draait op een 1.2ghz amd en een budget nvidea kaartje.
Nou, hup, lekker jezelf aftrekken over je beriel!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Idd de consumenten editie pas 30 januari. en tot die tijd moet je niet zeiken over ontbrekende drivers of niet werkende shit.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Neem van mij aan dat wanneer de eerste Dell Pc's met Vista van de band gaan rollen, ze als de sodemieter ondersteuning zullen gaan bieden hoor.
Iedereen lijkt te vergeten dat Vista alleen nog maar beschikbaar is via MSDN. Waarin de 'D' staat voor developer, niet consumer.
na de 2e keer lezen realiseer ik me dat je het over de Rabobank hebtquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef Troel het volgende:
Voor de mensen die digitale rekeningafschriften ontvangen via Rabobank Internetbankieren en over willen stappen op Vista in combinatie met IE 7.0
Sterkte!
Want dan kan je niet meer bij je rekeningafschriften komen
Commentaar van de helpdesk: dat ondersteunen we niet. Op de wedervraag waarom nog niet en per wanneer wel nog geen reactie.
Nee, want Vista is én nog niet uit én al was het uit, niemand dwingt je over te stappen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:28 schreef SlimShady het volgende:
dan hebben veel mensen/klanten een probleem...
Als je niet van experimenteren houd of niet een ontwikkelaar bent is het natuurlijk ook bullshit om voor de consumenten release al te switchen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, want Vista is én nog niet uit én al was het uit, niemand dwingt je over te stappen.
Het gaat even om het argument veldmuis - het is echt niet nodig om zwaarder hardware nodig te hebben voor de geile effectjes, waar heb je immers die 3d kaart voor - die rekent dat toch alles door?quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nou, hup, lekker jezelf aftrekken over je beriel!
Klopt , standby shutdown , hybernate was ruim voldoende.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:40 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Vista is, net als windows XP, een stukje bloatware van heb ik jou daar. Dat is de kritiek. 15 manieren om je laptop af te sluiten is natuurlijk ook een beetje overkill
Overigens legt Vista al heel veel Aero effecten bij de GPU ipv de CPU neer. Dacht ik. Enniewee, dat Vista bloated is, dat geloof ik best, maar daarintegen verwacht iedereen dat Kutapp 0.1 uit '93 het ook nog steeds gewoon doet en sleept het een hoop (trieste) historie mee.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:40 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Het gaat even om het argument veldmuis - het is echt niet nodig om zwaarder hardware nodig te hebben voor de geile effectjes, waar heb je immers die 3d kaart voor - die rekent dat toch alles door?
Sowieso, de interface is enorm veel consistenter gemaakt. Waren er in XP nog 100 wegen die naar Rome leiden, nu gaat alles op dezelfde manier in élk venster. Erg grote stap vooruit imho.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:42 schreef Joene het volgende:
[..]
Klopt , standby shutdown , hybernate was ruim voldoende.
Echter de nieuwe powerschema's van vista zijn subliem. Echt helemaal top !
Dat is idd erg prettig , soms wel zoekenquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sowieso, de interface is enorm veel consistenter gemaakt. Waren er in XP nog 100 wegen die naar Rome leiden, nu gaat alles op dezelfde manier in élk venster. Erg grote stap vooruit imho.
Maar wel erg slecht.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:28 schreef SlimShady het volgende:
[..]
na de 2e keer lezen realiseer ik me dat je het over de Rabobank hebt.
fucke-die-fuck.
Is toch logisch dat je geen product ondersteund wat niet op de markt is ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:51 schreef Giem het volgende:
[..]
Maar wel erg slecht.
Juist vista en IE7 zouden veiliger moeten zijn, waar je juist veel aan hebt met internet bankieren, en dan ondersteunen ze het niet![]()
HALLO-HOOO? VISTA IS NOG NIET BECHIKBAAR VOOR CONSUMENTEN EN DE RABOBANK HEEFT DUS NOG 2 MAANDEN OM HUN SITE AAN TE PASSEN!!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:51 schreef Giem het volgende:
[..]
Maar wel erg slecht.
Juist vista en IE7 zouden veiliger moeten zijn, waar je juist veel aan hebt met internet bankieren, en dan ondersteunen ze het niet![]()
IE7 WEL!!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
HALLO-HOOO? VISTA IS NOG NIET BECHIKBAAR VOOR CONSUMENTEN EN DE RABOBANK HEEFT DUS NOG 2 MAANDEN OM HUN SITE AAN TE PASSEN!!
Als het op 30 januari 7 uur 's ochtends werkt is het prima mijns inziens.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
HALLO-HOOO? VISTA IS NOG NIET BECHIKBAAR VOOR CONSUMENTEN EN DE RABOBANK HEEFT DUS NOG 2 MAANDEN OM HUN SITE AAN TE PASSEN!!
IE7 werkt ook onder xp op de rabobank site hoor.quote:
Grote sticker op de site plakken: niet geschikt voor IE7, en klaar. Plus dat zoals het hierboven vermeld stond, het leek te gaan om de combo Vista + IE7 en niet alleen IE7.quote:
Laatst moest ik geld over maken naar mijn paypal (heb zelf geen rabo maar abn) maar mijn vader heeft wel rabo dus dat gebruikte ik icm met ie7. toen heb ik gewoon alles normaal ingevuld en 1x die code van de RR ingevuld maar het bedrag kwam er 2x bijquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:56 schreef Joene het volgende:
[..]
IE7 werkt ook onder xp op de rabobank site hoor.
wtf! dat is ruig!quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Nouja, wel zoveel, maar ernstig verbeterd. Hibernaten en sleepen werken nu véél beter en sneller dan voorheen. Onder XP stond m'n PC altijd een paar minuten te hakkelen op hibernate, nu staat -ie zo uit.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:01 schreef hermandeperman het volgende:
Hardleerse mensen hier
En die verschillende manieren om af te sluiten zijn er toch net zoveel als nu
Oke, mooi.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, wel zoveel, maar ernstig verbeterd. Hibernaten en sleepen werken nu véél beter en sneller dan voorheen. Onder XP stond m'n PC altijd een paar minuten te hakkelen op hibernate, nu staat -ie zo uit.
Precies , ook het ontwaken met de windows toets is 10x zo snel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, wel zoveel, maar ernstig verbeterd. Hibernaten en sleepen werken nu véél beter en sneller dan voorheen. Onder XP stond m'n PC altijd een paar minuten te hakkelen op hibernate, nu staat -ie zo uit.
Tsja - windows98 startte baggertraag op, windows XP binnen 15 seconden - maar afsluiten duurt bij mij soms minuten. Net of ze alles dat win98 traag deed opstarten bij winXP naar het afsluiten hebben verplaatst.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee hoor. www.opera.comquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:28 schreef SlimShady het volgende:
[..]
na de 2e keer lezen realiseer ik me dat je het over de Rabobank hebt.
fucke-die-fuck.
Wanneer XP langzaam afsluit ligt dat aan jou pc of aan de door jou geinstalleerde programma's, niet aan XP zelf.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:09 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Tsja - windows98 startte baggertraag op, windows XP binnen 15 seconden - maar afsluiten duurt bij mij soms minuten. Net of ze alles dat win98 traag deed opstarten bij winXP naar het afsluiten hebben verplaatst.
Hoe snel start Vista op?
Eerlijk is eerlijk: enorm traag.quote:
Op een X2 4400 , met 2 GB intern en een raptor bootdisk. start hij op binnen 1 minuut.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: enorm traag.. Bij mij dan. Maar goed, mijn PC gaat toch maar 1 x per dag aan en uit.
Ik weet ook niet waar de bottleneck zit bij mij, moet haast wel de CPU zijn. Ik heb ook een raptor, en 3GB geheugen. Alleen nog een 'oude' P4 (wel 3 ghz) en AGP videokaart.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Op een X2 4400 , met 2 GB intern en een raptor bootdisk. start hij op binnen 1 minuut.
Hmmm , AGP kaart als er maar genoeg geheugen opzit zal ook het probleem niet zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waar de bottleneck zit bij mij, moet haast wel de CPU zijn. Ik heb ook een raptor, en 3GB geheugen. Alleen nog een 'oude' P4 (wel 3 ghz) en AGP videokaart.
Ik geef je de tip zet hyperthreading uit ! dat is echt een BULLSHIT optie en vertraagd alleen de boel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:24 schreef Jarno het volgende:
Wel jammer, op zich is het geen antieke cpu, en zit er toch Hyperthreading op enzo. Videokaart heeft 256 mb en zou dus ook afdoende moeten zijn.
Ik haal 10% meer performance uit sql2005 als ik HT uitzet op mn processoren.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Jarno het volgende:
Dat HT niet het beloofde land is ben ik met je eens, maar zou het er ook echt sneller van worden? Hm, misschien eens een herinstall aan wagen dan.
Prutser.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Och, het is natuurlijk ook geen onoverkomelijk probleem, het gaat slechts om rekeningafschriften, die je normaliter gewoon op papier thuis krijgt, maar ik vond het toch iets wat ik moest meldenquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Neem van mij aan dat wanneer de eerste Dell Pc's met Vista van de band gaan rollen, ze als de sodemieter ondersteuning zullen gaan bieden hoor.
Iedereen lijkt te vergeten dat Vista alleen nog maar beschikbaar is via MSDN. Waarin de 'D' staat voor developer, niet consumer.
Gewoon uitzetten in de bios, herinstallatie is niet nodig.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Jarno het volgende:
Dat HT niet het beloofde land is ben ik met je eens, maar zou het er ook echt sneller van worden? Hm, misschien eens een herinstall aan wagen dan.
met Windows XP en IE7 kon ik zonet wel inloggen en m'n rekening zien.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Och, het is natuurlijk ook geen onoverkomelijk probleem, het gaat slechts om rekeningafschriften, die je normaliter gewoon op papier thuis krijgt, maar ik vond het toch iets wat ik moest melden
Het ging dan ook om de rekeningafschriften in IE7 op Vista.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:19 schreef SlimShady het volgende:
[..]
met Windows XP en IE7 kon ik zonet wel inloggen en m'n rekening zien.
gelukkig geen problemen hier. betalingen zal ik later wel testen.
dat is iig een pluspunt voor nu.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:43 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Het ging dan ook om de rekeningafschriften in IE7 op Vista.
Niet om je rekening overzicht op XP in IE7.
Vista draaid goed, heb alleen wel multi boot, want bf2 werkt niet echt snel onder vista.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:47 schreef Tackleberry het volgende:
Ik wacht voorlopig nog met het testen van Vista... Misschien dat ik het eerst nog even in een multiboot ga proberen, 'helemaal over' zie ik nog niet zo zitten.
Hij werkt bij mij niet!quote:Op woensdag 29 november 2006 12:11 schreef Giem het volgende:
[..]
Vista draaid goed, heb alleen wel multi boot, want bf2 werkt niet echt snel onder vista.
Je moet het ook niet op die laptop proberen...quote:
Dat langzame dat heb ik dus juist niet. Heb je wel voldoende geheugen en dergelijke in je pc zitten?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:04 schreef Petrulli het volgende:
Ok, ik heb nu 2 dagen Windows Vista gedraaid, maar ik ben er niet tevreden over.
Langzaam bij opstarten, langzaam bij programm's opstarten, langzaam bij afsluiten.(ligt ook wel aan mijn eigen computertje). totaal niet compitable met mijn andere software..
Conclusie, deze jongen is nog niet klaar voor Vista.
format c: /q
insert Windows XP disc
Whehehehhehehequote:Op woensdag 29 november 2006 18:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat langzame dat heb ik dus juist niet. Heb je wel voldoende geheugen en dergelijke in je pc zitten?
Ey, dat scheelt echt hoor!quote:
Dat weet ik meisje dat is ook niet het punt maar ik vind altijd zo leuk als meisjes pc adviezen gaan gevenquote:Op woensdag 29 november 2006 18:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ey, dat scheelt echt hoor!
Ik dacht jaren geleden XP te kunnen draaien op 128. Het werkte wel, maar wel retetraag!
Ik dacht dat je me aan het uitlachen was omdat ik iets heel doms zeiquote:Op woensdag 29 november 2006 18:19 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat weet ik meisje dat is ook niet het punt maar ik vind altijd zo leuk als meisjes pc adviezen gaan geven![]()
![]()
Windows Vista is ook pas in Februari 2007 beschikbaar voor consumenten, dus ze hebben nog een maand of 2 om e.e.a op te lossen. Bedrijven die erachter komen dat Rabo telebankieren niet lekker werkt hebben meestal nog wel een stel XP of zelfs 2000 licenties liggen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:15 schreef Troel het volgende:
En dat is precies de reden waarom bij jou spellen nog niet goed liepen.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Windows Vista is ook pas in Februari 2007 beschikbaar voor consumenten, dus ze hebben nog een maand of 2 om e.e.a op te lossen.
quote:De meest uitgebreide 'Ultimate Edition' van het nieuwe besturingssysteem gaat 549 euro kosten, of 369 voor een upgrade.
Doe anders even de moeite om je in te lezen in de verschillende soorten versiequote:Op donderdag 30 november 2006 12:42 schreef mschol het volgende:
[..]ik dacht dat ultimate hetzelfde qua prijs zou zijn van Windows XP Pro???
als hij 550 gaat kosten los kopieer ik em wel
vieze zakken vullers...
300 vond ik al veel maar nog redelijk betaalbaar...
voor 550 kan je een hele pc kopen
quote:AMD's Quad FX-platform zou alleen onder Ultimate werken
Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Doe anders even de moeite om je in te lezen in de verschillende soorten versie. De ultimate staat niet gelijk aan de xp pro. Vista Business is de tegenhanger van xp pro
.
Dus wel.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:04 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.
Slaat gewoon nergens op al die verschillende versies.
Niet? Zijn anders ongeveer dezelfde verschillen als die er nu tussen Home Premium en Ultimate zitten hoor: zakelijke netwerken, encryptie en multi-cpu support (kennelijk).quote:Op donderdag 30 november 2006 14:04 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.
Wat heb je echt nodig van PRO wat je in HOME niet hebt dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus wel.
Want nu is er keuze.
Wie niet alles nodig heeft betaald minder dan diegene die denkt alles te gaan gebruiken.
Eigenlijk heel eerlijk systeem dus.
Ik weet wel wat het verschil tussen Pro en Home is.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:10 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Wat heb je echt nodig van PRO wat je in HOME niet hebt dan?
De meeste mensen weten geeneens het verschil maar denken: PRO, die zal wel beter zijn....
En je moet eerst een kleine studie gaan volgen wat er nu wel en of niet in al de verschillende versies zitten en van veel dingen weet je geeneens wat ze precies doen en dan kom je er later misschien tot je schrik achter dat je toch beter een andere versie moest kopen.
Vind het zelf gewoon erg verwarrend en onnodig.
Mensen laten zichzelf ook zo graag gek maken doordat iedereen zo hard roept dat je de Ultimate versie MOET hebben, want daar zit immers alles in. Ja duh.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:10 schreef Tatutatu het volgende:
Vind het zelf gewoon erg verwarrend en onnodig.
voldoet niet..quote:Op donderdag 30 november 2006 13:04 schreef Joene het volgende:
Neem gewoon Home Premium zeikerd.
Met een legale W2K/W2K3 server licentie?quote:Op donderdag 30 november 2006 14:54 schreef mschol het volgende:
[..]
voldoet niet..
heb namelijk domein
in dat geval hadden ze toch een kale windows moeten maken met add-onn modules'squote:Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus wel.
Want nu is er keuze.
Wie niet alles nodig heeft betaald minder dan diegene die denkt alles te gaan gebruiken.
Eigenlijk heel eerlijk systeem dus.
W2k3 iddquote:Op donderdag 30 november 2006 14:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met een legale W2K/W2K3 server licentie?
Als je W2K3 kunt kopen, de moeite neemt om een domein te installeren, CALs te kopen (naar ik aanneem), wat doe je dan moeilijk over een Vista licentie?quote:
Tjsa, misschien iets voor de volgende versie?quote:Op donderdag 30 november 2006 14:58 schreef mschol het volgende:
[..]
in dat geval hadden ze toch een kale windows moeten maken met add-onn modules's
dan kan je je systeem echt aanpassen op je eigen wensen..
ik wil bijvoorbeeld domein support, areo en multicpu, maar geen rdp . als ik dit dan in modules kan kopen vind ik het prima, kan ik me eigen OS inelkaar moduleren
zie mijn editquote:Op donderdag 30 november 2006 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je W2K3 kunt kopen, de moeite neemt om een domein te installeren, CALs te kopen (naar ik aanneem), wat doe je dan moeilijk over een Vista licentie?
ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OSquote:Op donderdag 30 november 2006 15:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tjsa, misschien iets voor de volgende versie?
Het is trouwens vrij normaal dat wanneer je meer nodig hebt dat je dan meer moet betalen.
Dat zie bij veel meer dingen, maar dat wordt wel geaccepteerd, beetje krom niet?
Regel Vista dan ook via je werk.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:02 schreef mschol het volgende:
[..]
zie mijn edit
ik heb em dus niet zelf gekocht (als ik dat kon hoorde je me ook stukken minder over vista mekkeren )
En dat komt denk ik doordat ze ongelooflijk veel kosten maken met het ontwikkelen van een nieuw OS en door hun slechte interne beleid.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OS
Tjsa, ik vind een radio die door de fabriek als "optie" ook te duur, maar daar zeur ik verder ook niet over.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OS
Jij weet nogal veel dus van de interne bedrijfsvoering bij Ms.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
En dat komt denk ik doordat ze ongelooflijk veel kosten maken met het ontwikkelen van een nieuw OS en door hun slechte interne beleid.
Door hun geldverspillingen&vertragingen zeg maar moet de consument/bedrijfsleven meer betalen. Daarbij hebben ze nog altijd een monopoliepositie dus ze komen er gewoon mee weg.
Office is nog altijd de grootste cashkraker...
Daarintegen denkt ook elke tiepmiep dat ze Office nodig heeft omdat ze 2 brieven per week moet tikken, terwijl dat net zo goed met Works kan. Wederom, mensen maken elkaar gek met edities en versies. Kijk nou gewoon eens naar wat je écht nodig hebt. Ik zou ook wel een dikke Audi A4 willen, maar voor die 15km die ik elke dag moet rijden is het ook een beetje overkill.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Tatutatu het volgende:
Office is nog altijd de grootste cashkraker...
Kansloze post.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:14 schreef most_wanted het volgende:
Kansloos OS.
http://moishelettvin.blog(...)utdown-crapfest.htmlquote:Op donderdag 30 november 2006 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij weet nogal veel dus van de interne bedrijfsvoering bij Ms.
Kan je daar wat meer over vertellen misschien?
Ow, en ze komen er niet "mee weg" omdat daar mw Kroes daar een stokje voor steekt...
Dat is altijd al geweest, bij heel veel mensen draait het ook om status. Kijk eens wat ik heb, kijk eens wat ik kan, etc.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarintegen denkt ook elke tiepmiep dat ze Office nodig heeft omdat ze 2 brieven per week moet tikken, terwijl dat net zo goed met Works kan. Wederom, mensen maken elkaar gek met edities en versies. Kijk nou gewoon eens naar wat je écht nodig hebt. Ik zou ook wel een dikke Audi A4 willen, maar voor die 15km die ik elke dag moet rijden is het ook een beetje overkill.
Dat "artikel" heb ik door zitten lezen, ben er totaal niet van onder de indruk.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:16 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
http://moishelettvin.blog(...)utdown-crapfest.html
Windows probeert alles te supporten. Ze testen alle drivers van bijna alle hardware producten.
Ongeloofelijk groot budget om windows te (blijven) ontwikkelen en ongeloofelijk veel verschillende afdelingen etc etc.
Bedoel ze komen wel weg met de prijsverhogingen.
Kijk even hoelang ze wel niet bezig zijn geweest met Vista/Longhorn. Dat zegt al genoeg over hun trage interne organisatie.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat "artikel" heb ik door zitten lezen, ben er totaal niet van onder de indruk.
Iemand is pissig omdat "zijn" menu er niet doorheen kwam, shit happens.
Dus gaat hij zitten pissen op z'n oude werkgever.
Waar zijn de verhalen van z'n eerdere tijd bij Ms?
Toen ging het wel goed zeker...
Dat is pas een azijnpisser...
Ze moeten wel een hele hoop ondersteunen.
Dat is het nadeel van het meest gebruikte Os.
Wanneer OSX dat zou zijn geweest hadden we hetzelfde verhaal gehad, maar dan met Apple als discussiepunt ipv Ms.
Tsja. Aan de ene kant wel he, maar ze komen na x jaar met een cd'tje dat elke Boer Harmsen in elke Aldi PC kan stoppen, en het werkt met elk Taiwanees stukje meuk. Op zich is dat best een prestatie. Vind ik.quote:
Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja. Aan de ene kant wel he, maar ze komen na x jaar met een cd'tje dat elke Boer Harmsen in elke Aldi PC kan stoppen, en het werkt met elk Taiwanees stukje meuk. Op zich is dat best een prestatie. Vind ik.
Vergis je niet. Onder de motorkap is o.a. de HAL uit de kernel getrokken zodat een bokkend device niet meer je systeem mee onderuit zou mogen trekken. Ook is het hele UAC gebeuren best ingegrijpend. Vista afdoen als een gerestylede XP is écht onzin.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?
Ok daar heb je wel gelijk in maar het heeft in elk geval heel lang geduurd om met die verbeteringen te komen waarvan de meeste allang in xp hadden moeten zitten.... Ben benieuwd hoe Vista gaat ''bevallen'' als ik 'm ooit gebruik...quote:Op donderdag 30 november 2006 15:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vergis je niet. Onder de motorkap is o.a. de HAL uit de kernel getrokken zodat een bokkend device niet meer je systeem mee onderuit zou mogen trekken. Ook is het hele UAC gebeuren best ingegrijpend. Vista afdoen als een gerestylede XP is écht onzin.
Maar met een Service Packje had je deze aanpassingen nooit voor elkaar gekregen, daarvoor zijn de aanpassingen te ingrijpend. Daarnaast zijn er voorbereidingen voor o.a. features als WinFS getrofen.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:25 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ok daar heb je wel gelijk in maar het heeft in elk geval heel lang geduurd om met die verbeteringen te komen waarvan de meeste allang in xp hadden moeten zitten.... Ben benieuwd hoe XP gaat ''bevallen'' als ik 'm ooit gebruik...
Je mekkert wel maar weet niet waar het over gaatquote:Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?
Je hebt werkelijk waar geen idee he?quote:Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk waar geen idee he?![]()
Dat is pcies het probleemquote:Op donderdag 30 november 2006 18:05 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.
Verder hebben ze het start menu geval iets veranderd.
De ''verkenners'' afgekeken van de mac lijkt het...
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder mooie effecten ''flip3d'' en ''transparantie'' die grappig zijn vooral denk ik dan echt bruikzaam.
De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.
En voor de rest zie ik weinig nuttige dingen vergeleken met de oude versie.
Maar goed ''enlight'' me.
Wij hebben er een vanquote:Op donderdag 30 november 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mensen laten zichzelf ook zo graag gek maken doordat iedereen zo hard roept dat je de Ultimate versie MOET hebben, want daar zit immers alles in. Ja duh.
Geloof me, Home Premium is voor Truus en Henk de pc gebruiker echt méér dan genoeg. En ze zullen dan ook een Dell/Aldi/Dixons PC kopen mét die versie.
Enig idee hoeveel XP Pro Retail dozen er in NL verkocht zijn tot nu toe? Hint: het aantal kun je op 2 handen tellen.
Nou ja het is een mening.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat is pcies het probleem
Je kijkt alleen maar in plaats van lezen.![]()
Idd...quote:Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat is pcies het probleem
Je kijkt alleen maar in plaats van lezen.![]()
uhm nee? XP is maar een heel kleine basis omdat XP zelf nog leunde op 16bit (dos)quote:Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Onzin. Maar gerust door in je niet-onderbouwde stellingen. Past wel bij het OS dat je gebruiktquote:Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer OSX dat zou zijn geweest hadden we hetzelfde verhaal gehad, maar dan met Apple als discussiepunt ipv Ms.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Onzin. Maar gerust door in je niet-onderbouwde stellingen. Past wel bij het OS dat je gebruikt![]()
Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.quote:Op donderdag 30 november 2006 20:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Wanneer iedereen met een Mac had gewerkt zouden de rollen omgedraaid zijn, omdat ook het MacOSX niet openbaar is...![]()
Het is gebaseerd op de Windows Server 2003 kernel.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:55 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm nee? XP is maar een heel kleine basis omdat XP zelf nog leunde op 16bit (dos)
dit is er nu helemaal uitgesloopt als het goed is..
Waar je bijzonder veel aan hebt met hun wijdverspreide ondersteuningquote:Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.
Geweldige toffe dooddoeners zit er in dat artikel. Echt geschreven door iemand die duidelijk te weinig met Vista heeft gewerktquote:Op donderdag 30 november 2006 18:36 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Nou ja het is een mening.
http://www.dailytechnobab(...)s-just-not-worth-it/
4 Reasons Why Windows Vista Is Just Not Worth It
Bij mij werkt X-Fi gewoon goed? Kan ook de 3 modussen selecteren. Alleen niet zo makkelijk als in XP.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef MelvinB het volgende:
Nadeel is dat mijn X-Fi niet volledig werkt (Creative moet de driver(s) nog gaan optimaliseren en naar het schijnt, zelfs compleet opnieuw programmeren vanwege de andere driver-architectuur in Vista) en mijn Radeon 9700Pro-videokaart kan geen games draaien die OpenGL2.0 nodig hebben (o.a games die op de Doom3-engine lopen) omdat ATi deze nog niet in zijn huidige Vista RTM-driver heeft zitten.
Ja, dat werkt ook wel.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:34 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Bij mij werkt X-Fi gewoon goed? Kan ook de 3 modussen selecteren. Alleen niet zo makkelijk als in XP.
Voor als je ze nog niet gevonden hebt: Onder control panel klik je rechtsonder op Additional Options.
quote:In light of this, Creative stated that it has been working on a driver for Windows Vista. The new driver will intercept DirectSound 3D calls and translate them into OpenAL on the fly, thus allowing the Creative X-Fi to work its magic. Therefore, all games that are coded with EAX support will continue to play with it enabled on Windows Vista.
ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeldquote:Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.
Zijn gewoon pc's en komen uit dezelfde fabrieken van ASUS en ASER maar ja sindsdien is de kwaliteit wel iets achteruit gegaan geloof ik.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeld
Kom maar met referenties; wederom speculatie tot en metquote:Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Waar je bijzonder veel aan hebt met hun wijdverspreide ondersteuning.
Je kan lullen wat je wilt, maar puur omdat OSX zo ver is met z'n trucjes is omdat ze niet verder hoefden te kloten om alle hardware compatible te maken.. want zoveel hardware is er niet.
Mooi. Nog een OSX-gebruikerquote:Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeld
Nee.. dat er niet veel keuze is in programma'squote:Op donderdag 30 november 2006 23:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kom maar met referenties; wederom speculatie tot en met![]()
En omdat OSX minder gebruikt wordt dan W2K/XP heb ik er weinig aan...? Je kunt lullen wat je wilt, maar dat doet niks af aan het feit dat, zoals ik al zei, de meeste dingen in Vista al minimaal anderhalf jaar te gebruiken zijn in OSX. En daar is niks speculatiefs aan.
quote:Op donderdag 30 november 2006 23:51 schreef Godlike02 het volgende:
Het is echt geen VS topic.
Enough is enough wat mij betreft.
quote:Op donderdag 30 november 2006 23:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mooi. Nog een OSX-gebruiker![]()
![]()
Zal hij ook nooit gaan doen...quote:Op donderdag 30 november 2006 23:59 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
je snapt het nog steeds niet he...
De NVidia raid controller moest je even extracten en de inf enzo op een diskette zetten en toen werkte ook de nvidai driver prima.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
Dat wel, maar ik vraag me af wie daar uiteindelijk verantwoordelijk voor geweest is, Ms of Nvidia.
Ik denk zelf Ms namelijk, omdat op de site van Nvidia een "driver" stond/staat die totaal niet werkt tijdens de setup, maar alleen wanneer je vista al geinstalleerd had....
Dat heb ik geprobeerd op alle mogelijke manieren, zelfs verschillende uitpakproggies geprobeerd.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:13 schreef Joene het volgende:
[..]
De NVidia raid controller moest je even extracten en de inf enzo op een diskette zetten en toen werkte ook de nvidai driver prima.
Deze driver zit nu ook gewoon in vista. dus het is een nvidia driver waarmee nu alles werkt.
Had dat ff gemeld in dit topic , ik extracte ze gewoon met winrar.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd op alle mogelijke manieren, zelfs verschillende uitpakproggies geprobeerd.
Ik kreeg Vista pas bij RC2 aan de praat op m'n raidset.
Nu was ik niet de enige die dat probleem had, getuige het nvidia forum.
nee Jarno , die komt er pas als den drivers voor vista er zijnquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:00 schreef Jarno het volgende:
Heb jij een 8800 joene?!
Alles is op orde behalve de 8800 serie.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Als nVidia idd zn drivers op orde heeft voor de chipset en voor de grafischekaarten stap ik ook over.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Alles is op orde behalve de 8800 serie.
ik ook nietquote:
Neen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Jarno heb jij voor mij ook een key? Groetjes, veldmuis ps. stone lsland vriends
joene kalm aan jongemanquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:44 schreef Joene het volgende:
AL die mensen die alles maar illegaal willen
Je kan ook gewoon een abbootje nemen van ms voor 400/500 per jaar voor MSDN OS subscriptie.quote:
Ik denk er niet aan!quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een abbootje nemen van ms voor 400/500 per jaar voor MSDN OS subscriptie.
nee jij denkt ze kraken het straks wel neem ik lekker een illegaal osje. want dat gebruik ik bijna nooitquote:
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:35 schreef Messenga het volgende:
Geen key invullen werkt oneindig.
Datum een tijd vooruit gooien, windows installeren, datum terug, en zie daar je trial tijdquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:15 schreef mschol het volgende:
[..]dan zit je op een 30 dagen trail volgens mij ???
ow..quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:26 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Datum een tijd vooruit gooien, windows installeren, datum terug, en zie daar je trial tijd.
En dan syspreppen? Werkt maar 2xquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:35 schreef Messenga het volgende:
Geen key invullen werkt oneindig.
Ja, gut, wat een verrassing dat niet elke bedrijf op de wereld gelijk gaat migreren. Nounou, dát hadden we niet verwacht. Wat een pure ownage.quote:
Was met XP in den beginne ook zo. Niks nieuws onder de zon, maar sommige mensen lezen een artikel, denken niet na en probeer zo te stoken. Die gasten hou je toch en moet je gewoon negeren.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, gut, wat een verrassing dat niet elke bedrijf op de wereld gelijk gaat migreren. Nounou, dát hadden we niet verwacht. Wat een pure ownage..
Kon je niet met iets beters aan zetten dan dit?quote:
Syspreppen?quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:21 schreef Mordreth het volgende:
[..]
En dan syspreppen? Werkt maar 2x.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:53 schreef Remzz het volgende:
Ziet er goed uit, heb nu OSX maar ik denk toch dat ik straks beter met Vista kan werken dan met OSX kan er na een jaar nog steeds niet zo lekker mee werken dan met Windows
Hoevaak gebruik je dat nou?quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://support.microsoft.com/kb/302577/nl
Thuis?quote:
Programma'tje...quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef WesHell het volgende:
Ik heb 2 weken met Vista gedraait, mooi en leuk programma.. Maar het is het heel wat anders dan Windows XP, en logisch toch? Aardig wat programma's waren al stabiel met Vista. Dus daar hoefde ik niet mee te zitten. Ben toch maar terug naar XP gegaan aangezien ik toch FPS verlies had in Armed Assault... Komt door BETA drivers etc. Maar verder zeer tevreden over dat programmatje...
Same here. Erg erg handig in combinatie met een unattended cd'tje. Even installeren.. sysprep eroverheen en klaar is kees.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Thuis?
Niet, waarschijnlijk.
Bedrijfsmatig?
Ik zeer vaak.
quote:De gepubliceerde lijst geeft alleen maar aan welk prijspeil we verwachten, maar het staat de resellers altijd vrij om meer of minder marge op hun inkoopprijs te doen. De prijzen liggen zeker niet vast.'
Kijk ook eens hoe vaak je gebruik maakt van je OS... Het is geen game die je een keer of wat per week speelt en na een tijd waarschijnlijk weglegt en een laag stof laat ontwikkelen...quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:49 schreef Tatutatu het volgende:
¤ 549 voor de ultimatie versie!!!!dat is iets van 1300 guldens!
Slaat gewoon nergens op.
Ok, de meesten zullen wel voor de ''Vista Home Premium'' kiezen maar dat is nog altijd ¤329/700 guldens....
maar als je er geen ''game'' op kon spelen was je het nog geen ¤50 waard of wel dan? en dan ging je gewoon ''linux'' gebruiken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:04 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Kijk ook eens hoe vaak je gebruik maakt van je OS... Het is geen game die je een keer of wat per week speelt en na een tijd waarschijnlijk weglegt en een laag stof laat ontwikkelen...
Ik gebruik mijn OS voor meer dan alleen gamen hoor...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:09 schreef Tatutatu het volgende:
maar als je er geen ''game'' op kon spelen was je het nog geen ¤50 waard of wel dan? en dan ging je gewoon ''linux'' gebruiken?
Ja ok maar was het de prijs dan nog wel waard geweest?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:14 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn OS voor meer dan alleen gamen hoor...Maar als jij meer denkt te weten, prima hoor.
Ik zou niet weten waarom niet...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:16 schreef Tatutatu het volgende:
Ja ok maar was het de prijs dan nog wel waard geweest?
Ik durf te wedden dat je dan nog niet de helft wou betalen...
En wat is je voornaamste reden daarvoor?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:30 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet...Het is OS is zo'n groot onderdeel van je gebruikerservaring... Ik zeg absoluut niet dat Vista een koopje is, maar niemand verplicht je ook om meteen over te stappen op Vista. XP voldoet voorlopig prima hier.
Waarschijnlijk komt Vista pas op mijn pc op het moment dat ik een nieuw systeem in elkaar sleutel.
Ja en dan krijg je Vista dr zowat gratis bijquote:Op vrijdag 1 december 2006 22:36 schreef most_wanted het volgende:
Van die prijs kan je een hele nieuwe pc kopen.
Ik hoef Vista niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je Vista dr zowat gratis bij
Games spelen speelt inderdaad mee in de beslissing om te upgraden ja, is dat een probleem?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:34 schreef Tatutatu het volgende:
En wat is je voornaamste reden daarvoor?
''games''anders is het je niet waard om te ''upgraden'' en de volle prijs te betalen.
Dat het meer een rol speelt dan vista opzichzelf? En dat Vista dus niks bijzonders is in principe en of het belangrijk is dat ik gelijk heb of niet is niet belangrijk opzich maar wel dat je vele duiten moet betalen voor weinig ''meerwaarde''.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:45 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Games spelen speelt inderdaad mee in de beslissing om te upgraden ja, is dat een probleem?
Maar wat wil je hiermee bereiken? Hoe graag heb je gelijk?
Dat maak jij ervan, ik heb nog niet genoeg met Vista kunnen stoeien om te bepalen of het an sich de moeite waard is om een full retail versie te kopen. Ik weet niet genoeg van de ins en outs om te bepalen of het voor mij interessant genoeg is op dit moment. Laat staan dat ik kan bepalen of alle onderhuidse veranderingen voor bedrijven interessant genoeg zijn. Maar ik heb het idee dat jij iets te gemakkelijk denkt over het feit dat Vista 'niet zoveel voorstelt'...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:51 schreef Tatutatu het volgende:
Dat het meer een rol speelt dan vista opzichzelf? En dat Vista dus niks bijzonders is in principe en of het belangrijk is dat ik gelijk heb of niet is niet belangrijk opzich maar wel dat je vele duiten moet betalen voor weinig ''meerwaarde''.
Laat staan dat bedrijven er erg veel belangstelling in zullen tonen!
Dus vista is eigenlijk meer een hype en niks bijzonders en het geld niet waard om te upgraden tenzij je niet anders kan ----- dat het dus meegeleverd wordt met je nieuwe pc en dan is het wel waardevol genoeg?
Je gaf anders al je eigen mening; dat je Vista op dit moment nog niet waardevol genoeg vindt om te upgraden tenzij je een nieuwe pc gaat kopen en dat heeft toch te maken met de prijs van Vista&games, of niet dan?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:01 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, ik heb nog niet genoeg met Vista kunnen stoeien om te bepalen of het an sich de moeite waard is om een full retail versie te kopen. Ik weet niet genoeg van de ins en outs om te bepalen of het voor mij interessant genoeg is op dit moment. Laat staan dat ik kan bepalen of alle onderhuidse veranderingen voor bedrijven interessant genoeg zijn. Maar ik heb het idee dat jij iets te gemakkelijk denkt over het feit dat Vista 'niet zoveel voorstelt'...
Maar goed, dat is jouw mening. Maar die is nu ook wel duidelijk.
Kunnen ze wel.. gaan ze alleen niet doenquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:09 schreef Tatutatu het volgende:
Of je moet net een nvidia 8800 kaart hebben gekocht... maar daar zijn nog geeneens games voor uit. En alsof ze geen dx10 kunnen uitbrengen voor de oude XP!?
Nieuwste (al dan niet beta) drivers al geprobeerd?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:16 schreef djkoelkast het volgende:
vandaag vista business edition geinstalleerd op mijn laptop, specs:
512mb ddr2, 60gb HD, T2050 (1,6ghz dual core), s3/via video, via geluid, via netwerk
niet spectaculair maar normaal gezien voldoende om vista normaal te draaien, alleen hij loopt dus steeds vast, op willekeurige ogenblikken hangt ie helemaal, meestal al vrij in het begin, soms kan ik nog wel het startmenu in ofzo maar het is dan al snel over. n safe mode werkt ie wel goed.
Waar kan dit aan liggen? HD is geformatteerd via vista setup, dus een compleet nieuwe installatie, iemand tips?
Ok, wat is voor jou de voornaamste reden (of meer?) om te ''upgraden'' dan?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:19 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Kunnen ze wel.. gaan ze alleen niet doen.
Maar goed.. met jou in discussie gaan is zo te merken geen doen, aangezien jij je totaal niet hebt ingelezen wat Vista nu eigenlijk meer kan. De punten die je naar voren brengt blijven een beetje oppervlakkig.
hij begon na installatie meteen met updaten van van alles, de ingebouwde webcam kon ie niet vinden dus heb ik laten zoeken, toen ie die vond: crash, dus later driver verwijderd en gezegd "niet meer vragen" (of zoiets).quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:21 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Nieuwste (al dan niet beta) drivers al geprobeerd?. Geen foutmeldingen?
Engels verkopen ze ook gewoon in nederland.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:08 schreef MelvinB het volgende:
Omdat ik op Tweakers lees dat je geen Vista uit het buitenland kan bestellen via internet ofzo vanwege één of andere wetgeving.
ben ik dan wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:08 schreef MelvinB het volgende:
Omdat ik op Tweakers lees dat je geen Vista uit het buitenland kan bestellen via internet ofzo vanwege één of andere wetgeving.
Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:09 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Engels verkopen ze ook gewoon in nederland.
-edit 2-quote:V: Is het ook gewoon legaal om in de VS een retail of upgrade te kopen en hier te gebruiken?
A: Ja is legaal om daar te kopen, maar hier bij douane kan je "gepakt"worden, dan betaal je nog flink bij.
Amazon stuurt geen software via de post iig (ja wel in USA, maar niet naar Europa).
Deze vraag en antwoord kwam hier weg.quote:A: Is het legaal om als Nederlander een exemplaar + bijbehorende licentie in Amerika aan te schaffen? Een groot deel van de tweakers draait toch op de engelse versie namelijk
A: Nee is niet legaal moet je maar lezen... Staat namelijk op de achterkant van de doos, dat die software alleen mag worden gebruikt en geinstalleerd in het land waar je het gekocht hebt, ook mag het niet over de grens worden meegenomen enzo...
zols er ook staat betreft het de eula, dit kan de douane geen ene hol schelen, lees: dit mogen ze niet opvolgen, zij moeten de nederlandse wet volgen.. en nie een of andere eulaquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.
Ik doelde op het importeren vanuit het buitenland.
-edit-
Ik heb die reacties ff terug kunnen vinden op Tweakers:
[..]
-edit 2-
[..]
Deze vraag en antwoord kwam hier weg.
Ik moet nog maar ff zien of je nou wel of niet Vista goedkoop kan importeren uit Amerika.
Ik geloof dat de vraag dan ook was waarom je de nederlandse wil.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.
Ja, maar die vraag kwam voor mij over van ''waarom neem je niet een engelse versie uit het buitenland omdat ie daar goedkoper is''.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:41 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik geloof dat de vraag dan ook was waarom je de nederlandse wil.
Omdat alles wat ook maar computers te maken sowieso engels is , je als nederlander dusdanig goed engels spreekt en leest dat het geen belemmeringen vormt. Omdat het nederlandse menu'tjes irritant zijn enz.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:36 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Puur qua taal zou ik gewoon weer Nederlands willen hebben, zoals ik nu ook heb met mijn XP. Ik zou niet weten waarom je als Nederlander de Engelse wil hebben.
Wanneer jij je nou eerst eens even gaat inlezen in de veranderingen die in Vista zitten tegenover XP.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:26 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ok, wat is voor jou de voornaamste reden (of meer?) om te ''upgraden'' dan?
En ga je dus de volle pond betalen? Ik wil bijv. best voor vista dokken maar met die prijzen is het het niet waard! of wel dan?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:34 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
En wat is je voornaamste reden daarvoor?
''games''anders is het je niet waard om te ''upgraden'' en de volle prijs te betalen.
Tsjah, vind ik niet. Heb er geen problemen mee.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:58 schreef Joene het volgende:
[..]
Omdat het nederlandse menu'tjes irritant zijn enz.
Direct zoeken daar kwam Microsoft als eerste mee, het werd al heel vroeg in de ontwikkelingsfase van Longhorn aangekondigd. Apple heeft het alleen sneller geïmplementeerd.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:05 schreef Tatutatu het volgende:
Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.
Verder hebben ze het start menu geval iets veranderd.
De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.
en dan te bedenken dat sommige mensen door systeembeheerders gedwongen worden om de oude windows 2000 look te kennen, die krijgen allemaal een mega schokquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:21 schreef Burbo het volgende:
Ik heb net Vista 15 minuten geleden geìnstalleerd, het ziet er goed uit tot nu toe, maar wel even wennen na tig jaar XP.
Via die standaard RSS reader van MS ?quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:38 schreef Burbo het volgende:
Het is al gelukt!
Uhnmmm met systeem 7/8 kwamen er al direct zoekresultaten on the fly (seconde werk voor je hele HD) Misschien al eerder maar toen gebruikte ik het nog niet. Maar nu is het nog wat geadvanceerder dan voorheen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:29 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Direct zoeken daar kwam Microsoft als eerste mee, het werd al heel vroeg in de ontwikkelingsfase van Longhorn aangekondigd. Apple heeft het alleen sneller geïmplementeerd.
En Apple heeft widgets gejat van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! widgets).
Dus niet doen alsof Apple zo geweldig is, ze jatten net zo goed als wie dan ook.
Ja!quote:Op zondag 3 december 2006 00:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Via die standaard RSS reader van MS ?
Bij mij werden de sound-drivers automatisch geinstalleerd, hoefde niets te doen. Het geluid klinkt stukken beter dan bij XP, en gewoon in 5.1quote:Op zondag 3 december 2006 01:07 schreef Ricard0j het volgende:
Zo net halve dag Vista, jammer dat mn soundmax driver niet meewerkt
Hij geeft wel 5.1 en tijdens het testen doen ze het allemaal, maar als ik eenmaal muziek afspeel heb ik alleen de frontspeakers die het doen![]()
Verder ziet het er wel goed uit
Gewoon dat windows logo'tje + Tabquote:Op zondag 3 december 2006 01:03 schreef Burbo het volgende:
Hoe krijg ik dit trouwens aan? :
[afbeelding]
snipping tool?quote:Op zondag 3 december 2006 00:43 schreef Burbo het volgende:
Die snipping-tool is verdomd handig zeg!
Tijdens de herinstallatie van Vista even je XP cd erin doen is voldoende, je hoeft dus net per se een 'daadwerkelijke upgrade' van je XP uit te voeren.quote:Op zondag 3 december 2006 10:30 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren de vouchers binnen gekregen voor een "gratis" upgrade naar Windows Vista Hom of Windows Vista Home Premium
Maar het is niet gratis, tenminste, je krijgt je DVD met serial gratis, maar je moet wel verzend- en afhandelingskosten betalen
Bovendien zijn de prijzen van Home en Home premium geschat op $49 ( = ±38 euro) en $79 ( = ±62 euro). Dat is aanzienlijk goedkoper dan Windows XP Home nu kost...
Dure grap dus eigenlijk om nu nog XP Home bij je PC te nemen met het plan direct over te stappen naar Vista, kan je beter nog een paar maanden wachten en een pc kopen waar al gelijk Windows Vista op staat. Heb je ook geen problemen met upgraden. Menig Windows gebruiker heeft in het verleden al gemerkt dat dit niet altijd goed gaat.
straks eff kijken...quote:Op zondag 3 december 2006 11:29 schreef Burbo het volgende:
[..]
Start> All Programs > Accesoires > Snipping Tool.
Geen gekloot meer met paint!
we wachten allemaal. maar of dat verstandiger is...?quote:Op zondag 3 december 2006 10:30 schreef FredvZ het volgende:
kan je beter nog een paar maanden wachten en een pc kopen waar al gelijk Windows Vista op staat.
ze beloofden dat door de nieuwe setup-procedure er aanzienlijk minder upgrade-problemen zijn.quote:Heb je ook geen problemen met upgraden. Menig Windows gebruiker heeft in het verleden al gemerkt dat dit niet altijd goed gaat.
Ehmm, muziek is toch stereo, dus niet zo vreemd dat je front speakers het dan alleen doen.quote:Op zondag 3 december 2006 01:07 schreef Ricard0j het volgende:
Zo net halve dag Vista, jammer dat mn soundmax driver niet meewerkt
Hij geeft wel 5.1 en tijdens het testen doen ze het allemaal, maar als ik eenmaal muziek afspeel heb ik alleen de frontspeakers die het doen![]()
Verder ziet het er wel goed uit
http://tweakers.net/nieuw(...)hijnlijk-bekend.htmlquote:Op zondag 3 december 2006 14:44 schreef Billy_Mack het volgende:
Iemand een idee of er ook Vista en Office 2007 versies komen voor studenten/docenten? Lees: goedkopere versies?
Iemand uberhaupt enig idee hoe duur de pakketen worden?
Upgraden moet je nooit doen, altijd een versie install.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:57 schreef AntiHero het volgende:
Ik probeerde net te upgraden van RC2 naar Final. Alles goed en wel vraagt naar een key en ik typ die in (van een klasgenoot gekregen, dat wel). Druk bezig met installeren paar keer opnieuw opstarten enzo.
Is ie uiteindelijk helemaal klaar met installeren, vraagt ie of ik m'n key opnieuw in wil voeren, pakt ie hem niet. En ik kan ook nergens aangeven dat ik hem even wil proberen zonder key (zodat ik die patch kan installeren
).
En om het af te maken: ik wil Windows XP erop knallen kan ie geen schijven vinden en sluit de installatie af. Kan nu dus mooi helemaal niet meer computeren.
Heb je Sata toevallig?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:24 schreef AntiHero het volgende:
Dat betekend dus alle bestanden eraf flikkeren? Is er niet de mogelijkheid om een echte key te kopen en deze in te voeren ofzo?
En mocht ik echt XP gaan installeren hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Als ik hem boot met de installatie CD van WinXP dan zegt ie geen schijven te kunnen vinden.
Je moet dus gewoon je sataraid drivers met floppy er in duwenquote:Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef AntiHero het volgende:
Was trouwens ook geen update, die kon ik niet kiezen. Het was gewoon een installatie waarbij ie niet alles wiste
Vanuit Windows opgestart?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:37 schreef AntiHero het volgende:
Was trouwens ook geen update, die kon ik niet kiezen. Het was gewoon een installatie waarbij ie niet alles wiste
de truc is dan ook om te upgraden met een nieuwe (of oude lege) HD. Werkt het niet zet je de XP harddisc terug en geen vuiltje aan de lucht, en heb je een nieuwe HD voor de prunmp3-collectiequote:Op woensdag 6 december 2006 20:24 schreef AntiHero het volgende:
Dat betekend dus alle bestanden eraf flikkeren? Is er niet de mogelijkheid om een echte key te kopen en deze in te voeren ofzo?
En mocht ik echt XP gaan installeren hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Als ik hem boot met de installatie CD van WinXP dan zegt ie geen schijven te kunnen vinden.
studenten krijgen volgens mij nooit een volledige versie...quote:Op woensdag 6 december 2006 21:29 schreef Billy_Mack het volgende:
mensen, ik hoorde van een Academic versie van Vista, voor studenten. Ik kan op internet echter alleen de upgrade versie vinden (XP > Vista) van rond de 90 euro. Weet iemand of hier ook een volledige versie van is?
En wat als je geen floppy drive hebt (ik dus)? Bij XP kon ik gewoon met nLite de raid drivers op de cd gooien, maar met vista werkt dit niet.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:41 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Je moet dus gewoon je sataraid drivers met floppy er in duwen
Voor een XP installatie heb je een floppy nodig, of de drivers moeten geslipstreamed zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:29 schreef bacoboyb het volgende:
[..]
En wat als je geen floppy drive hebt (ik dus)? Bij XP kon ik gewoon met nLite de raid drivers op de cd gooien, maar met vista werkt dit niet.
Vanuit Vista: Bedankt!quote:Op donderdag 7 december 2006 16:36 schreef Netsplitter het volgende:
Bij de Vista setup kan je tegenwoordig ook een usb sticky gebruiken waar de drivers op staan.
bijna al mijn hardware werdt herkentquote:Op vrijdag 8 december 2006 12:34 schreef Billy_Mack het volgende:
hoe zit het met mijn apparatuur als printer, scanner, videokaart et cetera... wordt dit automatisch herkent en geinstalleerd door Vista? of moet ik hier weer aparte drivers voor downloaden?
Hangt van de appartuur af of Vista het standaard ondersteund of niet, zelfde geldt voor de fabrikant.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:34 schreef Billy_Mack het volgende:
hoe zit het met mijn apparatuur als printer, scanner, videokaart et cetera... wordt dit automatisch herkent en geinstalleerd door Vista? of moet ik hier weer aparte drivers voor downloaden?
Nee, dat wordt 2x 300 euro.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:45 schreef Billy_Mack het volgende:
dank voor de snelle reactie
wij hebben hier thuis 2 pc's, dan moeten we zeker ook 2x 300 nogwat euro neertellen voor Vista?of mag je het voor thuis ook op twee pc's installeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |