abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44022449
Alleen die naam al; ''Ultimate''.

Maar dit is wel minder: http://tweakers.net/nieuw(...)eft-koude-start.html
quote:
AMD's Quad FX-platform zou alleen onder Ultimate werken
pi_44022755
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:39 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Doe anders even de moeite om je in te lezen in de verschillende soorten versie . De ultimate staat niet gelijk aan de xp pro. Vista Business is de tegenhanger van xp pro .
Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.
Slaat gewoon nergens op al die verschillende versies.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 14:05:44 #105
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44022802
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:04 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar tussen de XP home en pro zitten ook geen noemenswaardige verschillen die de prijsverschillen gerechtvaardigen.
Slaat gewoon nergens op al die verschillende versies.
Dus wel.
Want nu is er keuze.
Wie niet alles nodig heeft betaald minder dan diegene die denkt alles te gaan gebruiken.
Eigenlijk heel eerlijk systeem dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_44022893
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:04 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Niet? Zijn anders ongeveer dezelfde verschillen als die er nu tussen Home Premium en Ultimate zitten hoor: zakelijke netwerken, encryptie en multi-cpu support (kennelijk).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44022938
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus wel.
Want nu is er keuze.
Wie niet alles nodig heeft betaald minder dan diegene die denkt alles te gaan gebruiken.
Wat heb je echt nodig van PRO wat je in HOME niet hebt dan?
De meeste mensen weten geeneens het verschil maar denken: PRO, die zal wel beter zijn....

En je moet eerst een kleine studie gaan volgen wat er nu wel en of niet in al de verschillende versies zitten en van veel dingen weet je geeneens wat ze precies doen en dan kom je er later misschien tot je schrik achter dat je toch beter een andere versie moest kopen.

Vind het zelf gewoon erg verwarrend en onnodig.

In OS X zit alles voor de home en zakelijke gebruiker en als je er iets van nodig is kan je het altijd gebruiken.
Het zit in elk geval nooit in de weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tatutatu op 30-11-2006 14:16:02 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 14:13:24 #108
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44023019
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:10 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Wat heb je echt nodig van PRO wat je in HOME niet hebt dan?
De meeste mensen weten geeneens het verschil maar denken: PRO, die zal wel beter zijn....

En je moet eerst een kleine studie gaan volgen wat er nu wel en of niet in al de verschillende versies zitten en van veel dingen weet je geeneens wat ze precies doen en dan kom je er later misschien tot je schrik achter dat je toch beter een andere versie moest kopen.

Ik weet wel wat het verschil tussen Pro en Home is.
Ik heb thuis Pro draaien omdat ik een domain heb waarmee ik expirementeer.
Bij de meeste huis-tuin en keuken pc wordt Home mee geleverd.
Dus dat zal nu ook het geval zijn.
Mensen die iets anders willen weten waar ze het over hebben, en weten ze dat niet dan is dankzij hun eigen stommiteit en zijn ze een dief van hun eigen portomonee....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_44023025
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:10 schreef Tatutatu het volgende:

Mensen laten zichzelf ook zo graag gek maken doordat iedereen zo hard roept dat je de Ultimate versie MOET hebben, want daar zit immers alles in. Ja duh.

Geloof me, Home Premium is voor Truus en Henk de pc gebruiker echt méér dan genoeg. En ze zullen dan ook een Dell/Aldi/Dixons PC kopen mét die versie.

Enig idee hoeveel XP Pro Retail dozen er in NL verkocht zijn tot nu toe? Hint: het aantal kun je op 2 handen tellen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_44023984
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:04 schreef Joene het volgende:
Neem gewoon Home Premium zeikerd.
voldoet niet..
heb namelijk domein
pi_44024089
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:54 schreef mschol het volgende:

[..]

voldoet niet..
heb namelijk domein
Met een legale W2K/W2K3 server licentie?
pi_44024101
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus wel.
Want nu is er keuze.
in dat geval hadden ze toch een kale windows moeten maken met add-onn modules's
dan kan je je systeem echt aanpassen op je eigen wensen..
ik wil bijvoorbeeld domein support, areo en multicpu, maar geen rdp . als ik dit dan in modules kan kopen vind ik het prima, kan ik me eigen OS inelkaar moduleren
pi_44024132
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:58 schreef Jarno het volgende:

[..]

Met een legale W2K/W2K3 server licentie?
W2k3 idd
en voordat je het op de kosten gaat gooien:
voor deze licensie heb ik toestemming gekregen van mijn werk
pi_44024153
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:59 schreef mschol het volgende:

[..]

W2k3 idd
Als je W2K3 kunt kopen, de moeite neemt om een domein te installeren, CALs te kopen (naar ik aanneem), wat doe je dan moeilijk over een Vista licentie?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:01:11 #115
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44024182
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:58 schreef mschol het volgende:

[..]

in dat geval hadden ze toch een kale windows moeten maken met add-onn modules's
dan kan je je systeem echt aanpassen op je eigen wensen..
ik wil bijvoorbeeld domein support, areo en multicpu, maar geen rdp . als ik dit dan in modules kan kopen vind ik het prima, kan ik me eigen OS inelkaar moduleren
Tjsa, misschien iets voor de volgende versie?
Het is trouwens vrij normaal dat wanneer je meer nodig hebt dat je dan meer moet betalen.
Dat zie bij veel meer dingen, maar dat wordt wel geaccepteerd, beetje krom niet?
pi_44024222
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je W2K3 kunt kopen, de moeite neemt om een domein te installeren, CALs te kopen (naar ik aanneem), wat doe je dan moeilijk over een Vista licentie?
zie mijn edit
ik heb em dus niet zelf gekocht (als ik dat kon hoorde je me ook stukken minder over vista mekkeren )
pi_44024255
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tjsa, misschien iets voor de volgende versie?
Het is trouwens vrij normaal dat wanneer je meer nodig hebt dat je dan meer moet betalen.
Dat zie bij veel meer dingen, maar dat wordt wel geaccepteerd, beetje krom niet?
ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OS
pi_44024308
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:02 schreef mschol het volgende:

[..]

zie mijn edit
ik heb em dus niet zelf gekocht (als ik dat kon hoorde je me ook stukken minder over vista mekkeren )
Regel Vista dan ook via je werk.

Echt hoor, ik snap het niet. Dit zijn de edities, dit zijn de prijzen. Dan kun je wel heel moeilijk gaan lopen doen maar er gaat echt niks meer aan veranderen. En m.i. zit er voor 99% van de PC gebruikers een geschikte editie bij voor een niet erg onredelijke prijs, zeker als upgraden een optie is vanaf je huidige XP licentie.
pi_44024404
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ik accepteer het omdat ik niet anders kan, en ik zeur dus over vista om dat de prijzen astronomisch hoog zijn voor een OS
En dat komt denk ik doordat ze ongelooflijk veel kosten maken met het ontwikkelen van een nieuw OS en door hun slechte interne beleid.
Door hun geldverspillingen&vertragingen zeg maar moet de consument/bedrijfsleven meer betalen. Daarbij hebben ze nog altijd een monopoliepositie dus ze komen er gewoon mee weg.

Office is nog altijd de grootste cashkraker...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:09:28 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44024418
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

Tjsa, ik vind een radio die door de fabriek als "optie" ook te duur, maar daar zeur ik verder ook niet over.
Ik heb de keuze of dat ik 'm neem of niet, in dit geval niet.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:10:56 #121
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44024457
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

En dat komt denk ik doordat ze ongelooflijk veel kosten maken met het ontwikkelen van een nieuw OS en door hun slechte interne beleid.
Door hun geldverspillingen&vertragingen zeg maar moet de consument/bedrijfsleven meer betalen. Daarbij hebben ze nog altijd een monopoliepositie dus ze komen er gewoon mee weg.

Jij weet nogal veel dus van de interne bedrijfsvoering bij Ms.
Kan je daar wat meer over vertellen misschien?
Ow, en ze komen er niet "mee weg" omdat daar mw Kroes daar een stokje voor steekt...
pi_44024504
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:08 schreef Tatutatu het volgende:

Daarintegen denkt ook elke tiepmiep dat ze Office nodig heeft omdat ze 2 brieven per week moet tikken, terwijl dat net zo goed met Works kan. Wederom, mensen maken elkaar gek met edities en versies. Kijk nou gewoon eens naar wat je écht nodig hebt. Ik zou ook wel een dikke Audi A4 willen, maar voor die 15km die ik elke dag moet rijden is het ook een beetje overkill.
pi_44024596
Kansloos OS.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:15:37 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44024623
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:14 schreef most_wanted het volgende:
Kansloos OS.
Kansloze post.
pi_44024632
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij weet nogal veel dus van de interne bedrijfsvoering bij Ms.
Kan je daar wat meer over vertellen misschien?
Ow, en ze komen er niet "mee weg" omdat daar mw Kroes daar een stokje voor steekt...
http://moishelettvin.blog(...)utdown-crapfest.html

Windows probeert alles te supporten. Ze testen alle drivers van bijna alle hardware producten.
Ongeloofelijk groot budget om windows te (blijven) ontwikkelen en ongeloofelijk veel verschillende afdelingen etc etc.

Bedoel ze komen wel weg met de prijsverhogingen.
  donderdag 30 november 2006 @ 15:20:18 #126
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_44024759
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

Daarintegen denkt ook elke tiepmiep dat ze Office nodig heeft omdat ze 2 brieven per week moet tikken, terwijl dat net zo goed met Works kan. Wederom, mensen maken elkaar gek met edities en versies. Kijk nou gewoon eens naar wat je écht nodig hebt. Ik zou ook wel een dikke Audi A4 willen, maar voor die 15km die ik elke dag moet rijden is het ook een beetje overkill.
Dat is altijd al geweest, bij heel veel mensen draait het ook om status. Kijk eens wat ik heb, kijk eens wat ik kan, etc.
Ze rijden liever in een Audi A4 en betalen zich lam, dan die 15 km met de fiets of bus te gaan.
Zo ook met Vista, de meeste mensen MSN-en of doen wat internetten, games en e-mailen. Maar dan kunnen ze wel zeggen ik HEB de BESTE Vista, of de DUURSTE versie.

Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_44024790
Als je echt plast op die Aero interface, moet je een vent zijn ook en Home Basic nemen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 15:24:52 #128
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44024900
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:16 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

http://moishelettvin.blog(...)utdown-crapfest.html

Windows probeert alles te supporten. Ze testen alle drivers van bijna alle hardware producten.
Ongeloofelijk groot budget om windows te (blijven) ontwikkelen en ongeloofelijk veel verschillende afdelingen etc etc.

Bedoel ze komen wel weg met de prijsverhogingen.
Dat "artikel" heb ik door zitten lezen, ben er totaal niet van onder de indruk.
Iemand is pissig omdat "zijn" menu er niet doorheen kwam, shit happens.
Dus gaat hij zitten pissen op z'n oude werkgever.
Waar zijn de verhalen van z'n eerdere tijd bij Ms?
Toen ging het wel goed zeker...
Dat is pas een azijnpisser...

Ze moeten wel een hele hoop ondersteunen.
Dat is het nadeel van het meest gebruikte Os.
Wanneer OSX dat zou zijn geweest hadden we hetzelfde verhaal gehad, maar dan met Apple als discussiepunt ipv Ms.
pi_44025305
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat "artikel" heb ik door zitten lezen, ben er totaal niet van onder de indruk.
Iemand is pissig omdat "zijn" menu er niet doorheen kwam, shit happens.
Dus gaat hij zitten pissen op z'n oude werkgever.
Waar zijn de verhalen van z'n eerdere tijd bij Ms?
Toen ging het wel goed zeker...
Dat is pas een azijnpisser...

Ze moeten wel een hele hoop ondersteunen.
Dat is het nadeel van het meest gebruikte Os.
Wanneer OSX dat zou zijn geweest hadden we hetzelfde verhaal gehad, maar dan met Apple als discussiepunt ipv Ms.
Kijk even hoelang ze wel niet bezig zijn geweest met Vista/Longhorn. Dat zegt al genoeg over hun trage interne organisatie.

Op het moment dat Vista uit is zijn ze al weer achterhaald door de nieuwe versie van OS X.
Daarbij haalden ze hun meeste inspiratie zoals gewoonlijk van OS X.

Geloof niet dat Apple net als Ms alle hardware drivers test.
Het heeft voordelen dat Ms dat doet maar het kost wel wat.
pi_44025368
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:36 schreef Tatutatu het volgende:

hun trage interne organisatie.
Tsja. Aan de ene kant wel he, maar ze komen na x jaar met een cd'tje dat elke Boer Harmsen in elke Aldi PC kan stoppen, en het werkt met elk Taiwanees stukje meuk. Op zich is dat best een prestatie. Vind ik.
pi_44025452
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja. Aan de ene kant wel he, maar ze komen na x jaar met een cd'tje dat elke Boer Harmsen in elke Aldi PC kan stoppen, en het werkt met elk Taiwanees stukje meuk. Op zich is dat best een prestatie. Vind ik.
Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?
pi_44025500
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Ja dat klopt maar de basis hebben ze al met windows XP. Is de grootste verandering niet van hoe het eruit ziet nu? Ziet er allemaal wat gelikter uit maar zoveel vernieuwend is het toch niet?
Vergis je niet. Onder de motorkap is o.a. de HAL uit de kernel getrokken zodat een bokkend device niet meer je systeem mee onderuit zou mogen trekken. Ook is het hele UAC gebeuren best ingegrijpend. Vista afdoen als een gerestylede XP is écht onzin.
pi_44026907
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Vergis je niet. Onder de motorkap is o.a. de HAL uit de kernel getrokken zodat een bokkend device niet meer je systeem mee onderuit zou mogen trekken. Ook is het hele UAC gebeuren best ingegrijpend. Vista afdoen als een gerestylede XP is écht onzin.
Ok daar heb je wel gelijk in maar het heeft in elk geval heel lang geduurd om met die verbeteringen te komen waarvan de meeste allang in xp hadden moeten zitten.... Ben benieuwd hoe Vista gaat ''bevallen'' als ik 'm ooit gebruik...
pi_44027021
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:25 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Ok daar heb je wel gelijk in maar het heeft in elk geval heel lang geduurd om met die verbeteringen te komen waarvan de meeste allang in xp hadden moeten zitten.... Ben benieuwd hoe XP gaat ''bevallen'' als ik 'm ooit gebruik...
Maar met een Service Packje had je deze aanpassingen nooit voor elkaar gekregen, daarvoor zijn de aanpassingen te ingrijpend. Daarnaast zijn er voorbereidingen voor o.a. features als WinFS getrofen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 16:44:42 #135
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44027527
quote:

[..]

Je mekkert wel maar weet niet waar het over gaat
Ga je dan eerst even verdiepen in de veranderingen en kom dan pas terug....
pi_44028432
quote:

[..]

Je hebt werkelijk waar geen idee he?
pi_44030023
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:12 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk waar geen idee he?
Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.
Verder hebben ze het start menu geval iets veranderd.

De ''verkenners'' afgekeken van de mac lijkt het...

Verder mooie effecten ''flip3d'' en ''transparantie'' die grappig zijn vooral denk ik dan echt bruikzaam.

De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.

En voor de rest zie ik weinig nuttige dingen vergeleken met de oude versie.

Maar goed ''enlight'' me.
pi_44030336
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:05 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.
Verder hebben ze het start menu geval iets veranderd.

De ''verkenners'' afgekeken van de mac lijkt het...
[afbeelding]

[afbeelding]

Verder mooie effecten ''flip3d'' en ''transparantie'' die grappig zijn vooral denk ik dan echt bruikzaam.

De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.

En voor de rest zie ik weinig nuttige dingen vergeleken met de oude versie.

Maar goed ''enlight'' me.
Dat is pcies het probleem
Je kijkt alleen maar in plaats van lezen.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:21:49 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_44030485
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mensen laten zichzelf ook zo graag gek maken doordat iedereen zo hard roept dat je de Ultimate versie MOET hebben, want daar zit immers alles in. Ja duh.

Geloof me, Home Premium is voor Truus en Henk de pc gebruiker echt méér dan genoeg. En ze zullen dan ook een Dell/Aldi/Dixons PC kopen mét die versie.

Enig idee hoeveel XP Pro Retail dozen er in NL verkocht zijn tot nu toe? Hint: het aantal kun je op 2 handen tellen.
Wij hebben er een van
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44030875
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Nou ja het is een mening.
http://www.dailytechnobab(...)s-just-not-worth-it/
4 Reasons Why Windows Vista Is Just Not Worth It
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 19:32:26 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44032616
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:17 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Idd...
Tatutatu, veel leesplezier.
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/default.aspx
pi_44033554
quote:

[..]

uhm nee? XP is maar een heel kleine basis omdat XP zelf nog leunde op 16bit (dos)
dit is er nu helemaal uitgesloopt als het goed is..
pi_44034376
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Onzin. Maar gerust door in je niet-onderbouwde stellingen. Past wel bij het OS dat je gebruikt
Calmer than you are
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 november 2006 @ 20:18:50 #144
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_44034571
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Onzin. Maar gerust door in je niet-onderbouwde stellingen. Past wel bij het OS dat je gebruikt
Tuurlijk.
Wanneer iedereen met een Mac had gewerkt zouden de rollen omgedraaid zijn, omdat ook het MacOSX niet openbaar is...
pi_44034631
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Wanneer iedereen met een Mac had gewerkt zouden de rollen omgedraaid zijn, omdat ook het MacOSX niet openbaar is...
Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.
Calmer than you are
pi_44034829
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:55 schreef mschol het volgende:

[..]

uhm nee? XP is maar een heel kleine basis omdat XP zelf nog leunde op 16bit (dos)
dit is er nu helemaal uitgesloopt als het goed is..
Het is gebaseerd op de Windows Server 2003 kernel.
pi_44037971
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Speculatie tot en met, maar houd jezelf er gerust tevreden mee. Tot die tijd lach ik me rot met jullie nieuwigheidjes die grotendeels al >18 maanden in OSX zitten.
Waar je bijzonder veel aan hebt met hun wijdverspreide ondersteuning .

Je kan lullen wat je wilt, maar puur omdat OSX zo ver is met z'n trucjes is omdat ze niet verder hoefden te kloten om alle hardware compatible te maken.. want zoveel hardware is er niet .

[ Bericht 11% gewijzigd door Mordreth op 30-11-2006 21:54:19 ]
pi_44038230
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:36 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

Nou ja het is een mening.
http://www.dailytechnobab(...)s-just-not-worth-it/
4 Reasons Why Windows Vista Is Just Not Worth It
Geweldige toffe dooddoeners zit er in dat artikel. Echt geschreven door iemand die duidelijk te weinig met Vista heeft gewerkt .

Eerlijk is eerlijk.. op het eerste gezicht is er weinig veranderd op gebied van uiterlijk. Behalve dat het er net allemaal wat beter uit ziet. Maar als je er een aantal weken mee bezig bent dan merk je (ik tenminste) toch wel dat alles een stuk soepeler/sneller gaat dan in XP. En vastlopers.. zijn er wel.. elk OS heeft in het begin z'n bugjes. Maar de vastlopers die ik in Vista heb gehad die heeft ie tot nu toe zelf allemaal nog opgelost zonder dat ik zelf de computer opnieuw moest opstarten .

Maar om even niet over de discussie te hebben.. :
IDE apparaten zijn ook hot-pluggable . Gewoon even Vista in standby zetten en aansluiten maar . Erg erg handig (naja.. niet voor de normale thuisgebruiker).
pi_44039880
Inderdaad, Vista lijkt gewoon sneller te gaan werk naarmate je het langer gebruikt. De programmas die je het vaakst gebruikt, prefetch ie naar mijn idee ook veel beter dan in XP. In Vista zijn al mijn icoontjes naast de Windows-klok een heel stuk sneller geladen dan in XP. Dus ik kan praktisch mijn internet gebruiken zodra ik de desktop ervoor heb. Ik gebruik WLAN en in XP moest ik eerst ff wachten totdat mijn verbinding gereed was. (die progjes laden duurde gewoon langer in XP)

Nadeel is dat mijn X-Fi niet volledig werkt (Creative moet de driver(s) nog gaan optimaliseren en naar het schijnt, zelfs compleet opnieuw programmeren vanwege de andere driver-architectuur in Vista) en mijn Radeon 9700Pro-videokaart kan geen games draaien die OpenGL2.0 nodig hebben (o.a games die op de Doom3-engine lopen) omdat ATi deze nog niet in zijn huidige Vista RTM-driver heeft zitten.

Maar dat gaat goed komen. Ik ga zeker Vista Premium kopen als ik mijn nieuwe pc ga bouwen.
]I[ Melvin ]|[
pi_44039979
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:32 schreef MelvinB het volgende:
Nadeel is dat mijn X-Fi niet volledig werkt (Creative moet de driver(s) nog gaan optimaliseren en naar het schijnt, zelfs compleet opnieuw programmeren vanwege de andere driver-architectuur in Vista) en mijn Radeon 9700Pro-videokaart kan geen games draaien die OpenGL2.0 nodig hebben (o.a games die op de Doom3-engine lopen) omdat ATi deze nog niet in zijn huidige Vista RTM-driver heeft zitten.
Bij mij werkt X-Fi gewoon goed? Kan ook de 3 modussen selecteren. Alleen niet zo makkelijk als in XP.
Voor als je ze nog niet gevonden hebt: Onder control panel klik je rechtsonder op Additional Options .
pi_44040087
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:34 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Bij mij werkt X-Fi gewoon goed? Kan ook de 3 modussen selecteren. Alleen niet zo makkelijk als in XP.
Voor als je ze nog niet gevonden hebt: Onder control panel klik je rechtsonder op Additional Options .
Ja, dat werkt ook wel.

O.a EAX werkt niet, vanwege de compleet andere driver-architectuur in van Vista maar Creative is hier mee bezig:
quote:
In light of this, Creative stated that it has been working on a driver for Windows Vista. The new driver will intercept DirectSound 3D calls and translate them into OpenAL on the fly, thus allowing the Creative X-Fi to work its magic. Therefore, all games that are coded with EAX support will continue to play with it enabled on Windows Vista.
]I[ Melvin ]|[
pi_44040154
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeld
pi_44040826
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, ik werk tenminste met fatsoenlijke spullen, niet met een OS dat aan gare pc's is gekoppeld
Zijn gewoon pc's en komen uit dezelfde fabrieken van ASUS en ASER maar ja sindsdien is de kwaliteit wel iets achteruit gegaan geloof ik.

Maar goed je hebt idd minder keus met je hardware. Toch als ik de mac PRO zie dan heb je wel een ''dreammachine''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')