Thuis?quote:
Programma'tje...quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:57 schreef WesHell het volgende:
Ik heb 2 weken met Vista gedraait, mooi en leuk programma.. Maar het is het heel wat anders dan Windows XP, en logisch toch? Aardig wat programma's waren al stabiel met Vista. Dus daar hoefde ik niet mee te zitten. Ben toch maar terug naar XP gegaan aangezien ik toch FPS verlies had in Armed Assault... Komt door BETA drivers etc. Maar verder zeer tevreden over dat programmatje...
Same here. Erg erg handig in combinatie met een unattended cd'tje. Even installeren.. sysprep eroverheen en klaar is kees.quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Thuis?
Niet, waarschijnlijk.
Bedrijfsmatig?
Ik zeer vaak.
quote:De gepubliceerde lijst geeft alleen maar aan welk prijspeil we verwachten, maar het staat de resellers altijd vrij om meer of minder marge op hun inkoopprijs te doen. De prijzen liggen zeker niet vast.'
Kijk ook eens hoe vaak je gebruik maakt van je OS... Het is geen game die je een keer of wat per week speelt en na een tijd waarschijnlijk weglegt en een laag stof laat ontwikkelen...quote:Op vrijdag 1 december 2006 21:49 schreef Tatutatu het volgende:
¤ 549 voor de ultimatie versie!!!!dat is iets van 1300 guldens!
Slaat gewoon nergens op.
Ok, de meesten zullen wel voor de ''Vista Home Premium'' kiezen maar dat is nog altijd ¤329/700 guldens....
maar als je er geen ''game'' op kon spelen was je het nog geen ¤50 waard of wel dan? en dan ging je gewoon ''linux'' gebruiken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:04 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Kijk ook eens hoe vaak je gebruik maakt van je OS... Het is geen game die je een keer of wat per week speelt en na een tijd waarschijnlijk weglegt en een laag stof laat ontwikkelen...
Ik gebruik mijn OS voor meer dan alleen gamen hoor...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:09 schreef Tatutatu het volgende:
maar als je er geen ''game'' op kon spelen was je het nog geen ¤50 waard of wel dan? en dan ging je gewoon ''linux'' gebruiken?
Ja ok maar was het de prijs dan nog wel waard geweest?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:14 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn OS voor meer dan alleen gamen hoor...Maar als jij meer denkt te weten, prima hoor.
Ik zou niet weten waarom niet...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:16 schreef Tatutatu het volgende:
Ja ok maar was het de prijs dan nog wel waard geweest?
Ik durf te wedden dat je dan nog niet de helft wou betalen...
En wat is je voornaamste reden daarvoor?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:30 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet...Het is OS is zo'n groot onderdeel van je gebruikerservaring... Ik zeg absoluut niet dat Vista een koopje is, maar niemand verplicht je ook om meteen over te stappen op Vista. XP voldoet voorlopig prima hier.
Waarschijnlijk komt Vista pas op mijn pc op het moment dat ik een nieuw systeem in elkaar sleutel.
Ja en dan krijg je Vista dr zowat gratis bijquote:Op vrijdag 1 december 2006 22:36 schreef most_wanted het volgende:
Van die prijs kan je een hele nieuwe pc kopen.
Ik hoef Vista niet.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je Vista dr zowat gratis bij
Games spelen speelt inderdaad mee in de beslissing om te upgraden ja, is dat een probleem?quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:34 schreef Tatutatu het volgende:
En wat is je voornaamste reden daarvoor?
''games''anders is het je niet waard om te ''upgraden'' en de volle prijs te betalen.
Dat het meer een rol speelt dan vista opzichzelf? En dat Vista dus niks bijzonders is in principe en of het belangrijk is dat ik gelijk heb of niet is niet belangrijk opzich maar wel dat je vele duiten moet betalen voor weinig ''meerwaarde''.quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:45 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Games spelen speelt inderdaad mee in de beslissing om te upgraden ja, is dat een probleem?
Maar wat wil je hiermee bereiken? Hoe graag heb je gelijk?
Dat maak jij ervan, ik heb nog niet genoeg met Vista kunnen stoeien om te bepalen of het an sich de moeite waard is om een full retail versie te kopen. Ik weet niet genoeg van de ins en outs om te bepalen of het voor mij interessant genoeg is op dit moment. Laat staan dat ik kan bepalen of alle onderhuidse veranderingen voor bedrijven interessant genoeg zijn. Maar ik heb het idee dat jij iets te gemakkelijk denkt over het feit dat Vista 'niet zoveel voorstelt'...quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:51 schreef Tatutatu het volgende:
Dat het meer een rol speelt dan vista opzichzelf? En dat Vista dus niks bijzonders is in principe en of het belangrijk is dat ik gelijk heb of niet is niet belangrijk opzich maar wel dat je vele duiten moet betalen voor weinig ''meerwaarde''.
Laat staan dat bedrijven er erg veel belangstelling in zullen tonen!
Dus vista is eigenlijk meer een hype en niks bijzonders en het geld niet waard om te upgraden tenzij je niet anders kan ----- dat het dus meegeleverd wordt met je nieuwe pc en dan is het wel waardevol genoeg?
Je gaf anders al je eigen mening; dat je Vista op dit moment nog niet waardevol genoeg vindt om te upgraden tenzij je een nieuwe pc gaat kopen en dat heeft toch te maken met de prijs van Vista&games, of niet dan?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:01 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan, ik heb nog niet genoeg met Vista kunnen stoeien om te bepalen of het an sich de moeite waard is om een full retail versie te kopen. Ik weet niet genoeg van de ins en outs om te bepalen of het voor mij interessant genoeg is op dit moment. Laat staan dat ik kan bepalen of alle onderhuidse veranderingen voor bedrijven interessant genoeg zijn. Maar ik heb het idee dat jij iets te gemakkelijk denkt over het feit dat Vista 'niet zoveel voorstelt'...
Maar goed, dat is jouw mening. Maar die is nu ook wel duidelijk.
Kunnen ze wel.. gaan ze alleen niet doenquote:Op vrijdag 1 december 2006 23:09 schreef Tatutatu het volgende:
Of je moet net een nvidia 8800 kaart hebben gekocht... maar daar zijn nog geeneens games voor uit. En alsof ze geen dx10 kunnen uitbrengen voor de oude XP!?
Nieuwste (al dan niet beta) drivers al geprobeerd?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:16 schreef djkoelkast het volgende:
vandaag vista business edition geinstalleerd op mijn laptop, specs:
512mb ddr2, 60gb HD, T2050 (1,6ghz dual core), s3/via video, via geluid, via netwerk
niet spectaculair maar normaal gezien voldoende om vista normaal te draaien, alleen hij loopt dus steeds vast, op willekeurige ogenblikken hangt ie helemaal, meestal al vrij in het begin, soms kan ik nog wel het startmenu in ofzo maar het is dan al snel over. n safe mode werkt ie wel goed.
Waar kan dit aan liggen? HD is geformatteerd via vista setup, dus een compleet nieuwe installatie, iemand tips?
Ok, wat is voor jou de voornaamste reden (of meer?) om te ''upgraden'' dan?quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:19 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Kunnen ze wel.. gaan ze alleen niet doen.
Maar goed.. met jou in discussie gaan is zo te merken geen doen, aangezien jij je totaal niet hebt ingelezen wat Vista nu eigenlijk meer kan. De punten die je naar voren brengt blijven een beetje oppervlakkig.
hij begon na installatie meteen met updaten van van alles, de ingebouwde webcam kon ie niet vinden dus heb ik laten zoeken, toen ie die vond: crash, dus later driver verwijderd en gezegd "niet meer vragen" (of zoiets).quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:21 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Nieuwste (al dan niet beta) drivers al geprobeerd?. Geen foutmeldingen?
Engels verkopen ze ook gewoon in nederland.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:08 schreef MelvinB het volgende:
Omdat ik op Tweakers lees dat je geen Vista uit het buitenland kan bestellen via internet ofzo vanwege één of andere wetgeving.
ben ik dan wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:08 schreef MelvinB het volgende:
Omdat ik op Tweakers lees dat je geen Vista uit het buitenland kan bestellen via internet ofzo vanwege één of andere wetgeving.
Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:09 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Engels verkopen ze ook gewoon in nederland.
-edit 2-quote:V: Is het ook gewoon legaal om in de VS een retail of upgrade te kopen en hier te gebruiken?
A: Ja is legaal om daar te kopen, maar hier bij douane kan je "gepakt"worden, dan betaal je nog flink bij.
Amazon stuurt geen software via de post iig (ja wel in USA, maar niet naar Europa).
Deze vraag en antwoord kwam hier weg.quote:A: Is het legaal om als Nederlander een exemplaar + bijbehorende licentie in Amerika aan te schaffen? Een groot deel van de tweakers draait toch op de engelse versie namelijk
A: Nee is niet legaal moet je maar lezen... Staat namelijk op de achterkant van de doos, dat die software alleen mag worden gebruikt en geinstalleerd in het land waar je het gekocht hebt, ook mag het niet over de grens worden meegenomen enzo...
zols er ook staat betreft het de eula, dit kan de douane geen ene hol schelen, lees: dit mogen ze niet opvolgen, zij moeten de nederlandse wet volgen.. en nie een of andere eulaquote:Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.
Ik doelde op het importeren vanuit het buitenland.
-edit-
Ik heb die reacties ff terug kunnen vinden op Tweakers:
[..]
-edit 2-
[..]
Deze vraag en antwoord kwam hier weg.
Ik moet nog maar ff zien of je nou wel of niet Vista goedkoop kan importeren uit Amerika.
Ik geloof dat de vraag dan ook was waarom je de nederlandse wil.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:26 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Ja, da's hier even duur, dus kan ik net zo goed voor NL gaan.
Ja, maar die vraag kwam voor mij over van ''waarom neem je niet een engelse versie uit het buitenland omdat ie daar goedkoper is''.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:41 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik geloof dat de vraag dan ook was waarom je de nederlandse wil.
Omdat alles wat ook maar computers te maken sowieso engels is , je als nederlander dusdanig goed engels spreekt en leest dat het geen belemmeringen vormt. Omdat het nederlandse menu'tjes irritant zijn enz.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:36 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Puur qua taal zou ik gewoon weer Nederlands willen hebben, zoals ik nu ook heb met mijn XP. Ik zou niet weten waarom je als Nederlander de Engelse wil hebben.
Wanneer jij je nou eerst eens even gaat inlezen in de veranderingen die in Vista zitten tegenover XP.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:26 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ok, wat is voor jou de voornaamste reden (of meer?) om te ''upgraden'' dan?
En ga je dus de volle pond betalen? Ik wil bijv. best voor vista dokken maar met die prijzen is het het niet waard! of wel dan?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:34 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
En wat is je voornaamste reden daarvoor?
''games''anders is het je niet waard om te ''upgraden'' en de volle prijs te betalen.
Tsjah, vind ik niet. Heb er geen problemen mee.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:58 schreef Joene het volgende:
[..]
Omdat het nederlandse menu'tjes irritant zijn enz.
Direct zoeken daar kwam Microsoft als eerste mee, het werd al heel vroeg in de ontwikkelingsfase van Longhorn aangekondigd. Apple heeft het alleen sneller geīmplementeerd.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:05 schreef Tatutatu het volgende:
Nou ja, ze stoppen er veel dingen in zoals ''direkt zoeken'' wat al eeuwen op de mac zit.
Verder hebben ze het start menu geval iets veranderd.
De gadgets is ook weereens afgekeken van ''dashboard'' van os x alleen dan net iets anders.
en dan te bedenken dat sommige mensen door systeembeheerders gedwongen worden om de oude windows 2000 look te kennen, die krijgen allemaal een mega schokquote:Op zaterdag 2 december 2006 22:21 schreef Burbo het volgende:
Ik heb net Vista 15 minuten geleden geėnstalleerd, het ziet er goed uit tot nu toe, maar wel even wennen na tig jaar XP.
Via die standaard RSS reader van MS ?quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:38 schreef Burbo het volgende:
Het is al gelukt!
Uhnmmm met systeem 7/8 kwamen er al direct zoekresultaten on the fly (seconde werk voor je hele HD) Misschien al eerder maar toen gebruikte ik het nog niet. Maar nu is het nog wat geadvanceerder dan voorheen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:29 schreef XrAiDeN het volgende:
[..]
Direct zoeken daar kwam Microsoft als eerste mee, het werd al heel vroeg in de ontwikkelingsfase van Longhorn aangekondigd. Apple heeft het alleen sneller geīmplementeerd.
En Apple heeft widgets gejat van Konfabulator (tegenwoordig Yahoo! widgets).
Dus niet doen alsof Apple zo geweldig is, ze jatten net zo goed als wie dan ook.
Ja!quote:Op zondag 3 december 2006 00:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Via die standaard RSS reader van MS ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |