Ik heb het op een CRT bewerkt, en ik zit meestal tegen het randje aan, dus zou best kunnen dat op sommige monitoren het er net overheen gaatquote:Op donderdag 23 november 2006 11:08 schreef Ymke het volgende:
Is die niet een beetje licht in het gezicht? Of ligt dat aan mijn laptop Re?
Ik zie een duidelijk verschil hoor, ms moet je even je scherm callibreren?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:07 schreef Matrixxx het volgende:
het was misschien ook mooi geweest als je het achtergrond íets lichter had gemaakt. Nu loopt haar kledingstuk bijna naadloos over in de achtergrond. Daar mag voor mij iets meer kleurverschil in zitten.
Absoluut geen slecht probeereltje. Een idee om verder uit te werken.quote:Op zondag 26 november 2006 02:28 schreef MissBliss het volgende:
Mja, ISO 800...
Jammer maar helaas, ik vond hem zo mooi dromerig en 'engelachtig'.
Het is een lichtstraal door het raam, daarvoor had Re daar foto's gemaakt met flits en dit was gewoon een soort probeerseltje)
tsja dan zullen ze gewoon nog een keertje bij me langs moeten komenquote:Op zondag 26 november 2006 07:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Absoluut geen slecht probeereltje. Een idee om verder uit te werken.
Thank you!quote:Op zondag 26 november 2006 07:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Absoluut geen slecht probeereltje. Een idee om verder uit te werken.
Wat moet dat moetquote:Op zondag 26 november 2006 10:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tsja dan zullen ze gewoon nog een keertje bij me langs moeten komen
lichtval is erg mooi MB, jammer van die scherpte ja
MB de junkquote:
daar is een ander topicje voor. Het grote lenzentopic, daar kan je die vraag beter stellenquote:Op zondag 26 november 2006 19:19 schreef Zephyrus het volgende:
Ik heb even wat vraagjes voor wat betreft portretfotografie. Ik heb een EOS 350D en wil graag een objectief ervoor kopen voor mooie portretten:
Wat is het beste (betaalbare) objectief voor portret? Voor hoeveel mm? (Ik zat zelf te denken aan 50mm) En is het het beste als ik een Canon objectief neem, aangezien ik een Canon camera heb, of is een objectief van een ander merk even goed, of zelfs beter? Maw, wat zouden jullie mij aanraden?
Bedankt in ieder geval!
Ok, bedankt! over het hoofd gezien!quote:Op zondag 26 november 2006 19:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar is een ander topicje voor. Het grote lenzentopic, daar kan je die vraag beter stellen
Het doet het voor mij net niet , en dat komt door het ontbreken van enig expressie in het model, De omgeving is koud en kaal , het model in een laken (?) gewikkeld , Wat moet het uitbeelden , angst? eenzaamheid ?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:59 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuk hoe je die blik gevangen hebt, maar ze is wel erg direct in het gezicht geflitst zo te zien. Wel weer mooi diepte in de foto door de DOF.
Onderstaand portretje hoort eigenlijk thuis in een serie, maar ik ben benieuwd hoe ie het zonder enige context doet:
[afbeelding]
Thnx, dat is nuttige input ook al klinkt dat ms gekquote:Op donderdag 30 november 2006 07:46 schreef Ymke het volgende:
[..]
Het doet het voor mij net niet , en dat komt door het ontbreken van enig expressie in het model, De omgeving is koud en kaal , het model in een laken (?) gewikkeld , Wat moet het uitbeelden , angst? eenzaamheid ?
Ze lijkt nu stoned of half in slaap te vallen. Laat haar met haar lichaamstaal of mimiek veel meer uitdrukken
Jammer dat de mond een beetje lijkt te "knijpen", maar verder vind ik 'm heel mooi. Heel dromerigquote:Op donderdag 30 november 2006 15:24 schreef PiperMaru het volgende:
Wat vinden jullie van dit portretje?
[afbeelding]
Prachtigquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:48 schreef Re het volgende:
Ik vind de huidbewerking iets minder Piper, do ogen staan mooi!
hier nog een uit de verzameling achterstallig werk
Ripley
[afbeelding]
De neige echte manier om een zwarte achtergrond te krijgen is om een zwarte achtergrond te nemen, dat kan natuurlijk op verschillende manieren, een achterwand systeem is dan het beste maar je hebt ook van die mobiele schermen die ze wel eens gebruiken om hokjes te maken om mensen af te schermen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:50 schreef sgoldie het volgende:
mooie foto Re! Hoe krijg je op een handige/makkelijke manier een zwarte achtergrond? Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met portretfotografie maar wil het toch proberen. Wellicht zal ikdaar een goeie lamp voor moeten aanschaffen, maar wil t ook wel met een bouwlamp eerst proberen...
Nog andere tips iemand?
Huh, maar je hebt 'm scherp gesteld op z'n haar?quote:Op dinsdag 5 december 2006 02:28 schreef fraubitch het volgende:
veel commentaar weinig foto's
daar moet ik gebruik van maken
[afbeelding]
ja klopt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:52 schreef snakelady het volgende:
jammer dat hij niet gefocust is om zijn oog, dat was denk ik mooier geweest.
Je had denk ik wat meer met licht moet werken. Nu is de foto erg vlak en doet hij weinig met me. Leuke spontante kop van het model, dat wel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:30 schreef sgoldie het volgende:
hm..zoals mijn voorgangster zei, ik zou toch op het oog hebben gefocust ipv zijn haar...wel leuke compositie..ik heb een wat saaiere compositie gebruikt maar toch zou ik jullie mening erover willen horen..
[afbeelding]
Dit verdomde beeldscherm is zo donker ingesteldquote:Op donderdag 7 december 2006 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
Erik! kijk nog ff snel naarje achtergrond, op PP zag ik het niet zo maar hier ineens wel, ik zie zwart ingevulde polygone lasso stukken, boven je linkeroor, en aan de andere kant van je hoofd twee stuks
Als je de foto selecteerd (hier in FF dus) zie je het beterquote:Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dit verdomde beeldscherm is zo donker ingesteld. Ik zla er eens naar kijken.
Gaan staan en dan van bovenaf op je scherm kijken. (voor lichte stukken van onderaf)quote:Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dit verdomde beeldscherm is zo donker ingesteld. Ik zla er eens naar kijken.
Mooie nabewerking! Past in ieder geval goed bij de plaat.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:24 schreef emagix het volgende:
[afbeelding]
Foto uit een spontane serie tijdens een herfstwandeling. De rest is hier te bekijken:
http://www.pbase.com/emagix/lilith4
alleen een soort van cross processing over heen gehaald (een curve actie in PS)quote:Op zondag 10 december 2006 00:08 schreef sgoldie het volgende:
[..]
gave foto! beetje jaren 80 disco idee, mooi gemaakt, veel bewerkt?
Mooi met die wolken op de achtergrond....quote:Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef BloodyLotte het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klasgenootjes.
Ik zal eens proberen de kleuren wat te veranderen.. Het is kaarslicht waardoor het die kleur heeftquote:Op maandag 11 december 2006 10:17 schreef Vliegvrager het volgende:
@MB: Compo is leuk, maar mij iets te donker, en de wb is niet helemaal lekker.
Tof gedaan, maar bij de laatste twee had de rechterkant wel iets meer licht mogen krijgen.quote:Op zondag 10 december 2006 21:51 schreef BloodyLotte het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klasgenootjes.
Achtergrond is per toeval, gewoon voorkant van de school. Volgende keer idd een reflectiescherm erbij. Vond die 2 van de jongen wel mooi omdat bij een foto zijn oogkleur zo mooi knalt en bij de andere vond ik het lugubere sfeertje cool. Maar zijn huid is zo donker, daar moet een reflectieschermpje bij, bij het meisje had ik dat probleem totaal niet.quote:Op maandag 11 december 2006 13:21 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Tof gedaan, maar bij de laatste twee had de rechterkant wel iets meer licht mogen krijgen.
Wel heel goeie achtergrond uitgezocht.
Ik vind ze ook mooi, en rechts wat te donker. Maar ook links wat te licht...! Die flitser had wat zachter gemogen imo.quote:Op maandag 11 december 2006 15:53 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Achtergrond is per toeval, gewoon voorkant van de school. Volgende keer idd een reflectiescherm erbij. Vond die 2 van de jongen wel mooi omdat bij een foto zijn oogkleur zo mooi knalt en bij de andere vond ik het lugubere sfeertje cool. Maar zijn huid is zo donker, daar moet een reflectieschermpje bij, bij het meisje had ik dat probleem totaal niet.
Mooie foto's...goeie foto focuspunten.en mooie lichtvalquote:Op zaterdag 23 december 2006 21:21 schreef afraidtech het volgende:
mooie foto re, ik krijg het gevoel bij deze foto dat de dame in kwestie diep in de zeik zit. weet niet of dat de bedoeling was maar bij deze,
maar om dat mooie topic maar eens de lucht in te schoppen heb ffies weer zitten te klooien, mijn zusje heeft het zwaar deze dagen
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
ik hoop dat jullie deze beter vinden dan mijn vorige serie.
De 2e is het mooiste voor mij.quote:Op zondag 17 december 2006 17:51 schreef BloodyLotte het volgende:
Gistermiddag een fotoshoot met DJ Vanilladisiak gehad. We zijn in Maastricht naar een gebouw gegaan dat op het punt staat gesloopt te worden. Het ligt al half in puin, dus het was een geweldige plek om de shoot te doen. In de stromende regen tussen het hek doorgekropen en daar 2 uur euforisch rondgerend terwijl ik foto's maakte. Dit zijn een paar foto's, ik heb er nog veel meer. Maar ik ben een beetje lui vandaag, want het is zondag.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldige fotoquote:
Een zwevend hoofdquote:
Leuke poses en sterke blik, maar ik houd niet zo van die scherpe lampen waardoor je die erg felle lichte plekken krijgt.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:08 schreef Puckzzz het volgende:
oeh...dan mag ik ook V.V.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
over die van jou:
hele leuke foto!succes
dat was de bedoelingquote:Op maandag 8 januari 2007 14:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Leuke poses en sterke blik, maar ik houd niet zo van die scherpe lampen waardoor je die erg felle lichte plekken krijgt.
Ik weet dat jij wel van die grote contrasten houdt, daarom zei ik ook niet dat je het anders moet doen, maar dat ík er niet zo van houdquote:Op maandag 8 januari 2007 14:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat was de bedoeling
nee echt serieus, ik heb hele harde belichting toegepast om een groot contrast te vormen, maar nu, gezien de kritiek discussie, komt dit er wel heel raar uit![]()
De lichte plekken storen ook niet, het is eerder die glans. Volgens mij kun je dat alleen voorkomen door visagie. Ik vind de belichting, compositie en houding van het model juist wel goed.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat was de bedoeling
nee echt serieus, ik heb hele harde belichting toegepast om een groot contrast te vormen, maar nu, gezien de kritiek discussie, komt dit er wel heel raar uit![]()
Ik vind ze erg mooiquote:Op maandag 8 januari 2007 14:08 schreef Puckzzz het volgende:
oeh...dan mag ik ook V.V.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
over die van jou:
hele leuke foto!succes
Het idee is leuk om een "thema" te nemen en dat verschillend uit te beelden. Alleen vind ik zelf de sfeer van de foto niet bij 't thema passen. Te vrolijk denk ik...quote:Op donderdag 11 januari 2007 23:47 schreef snopprinses het volgende:
3 verschillende verstikkingen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik snapte het effect van de vele polo's en kettingen e.d.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:00 schreef snopprinses het volgende:
harde schaduwen waren de hele bedoeling hierbij, afbeeldingen bij een campagne over jongeren met geldverproblemen, dat is verstikking door bijv ralp lauren. (zoals ook in de printcampagne gebruikt is).
Hej die dame op de foto is dat heet ze Denise toevallig?quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:30 schreef sgoldie het volgende:
hm..zoals mijn voorgangster zei, ik zou toch op het oog hebben gefocust ipv zijn haar...wel leuke compositie..ik heb een wat saaiere compositie gebruikt maar toch zou ik jullie mening erover willen horen..
[afbeelding]
HA! bijna geen PS! want dat mag niet voor de wedstrijd waar die voor genomen isquote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:07 schreef Falanx het volgende:
heyjoh spammert.
ik vind hem wel gaaf maar ik vind toch dat je te weinig ziet. ook is het duidelijk dat je wel flink in ps eraan hebt gehangen. verder wel misterieus sfeertje zo met die rook enalles
Mja, ik probeer het altijd te vermijden juistquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:48 schreef Shark.Bait het volgende:
ik vond dat juist leuk dat je het verschil tussen zijn shirt en de achtergrond niet meer zag
hij is een natural,![]()
Opaquote:
Mooi! Ik heb deze week ook portretten gemaakt van mijn opa en oma. Moet nog bewerken, dan post ik er ook wel eentje.quote:
quote:Op zondag 21 januari 2007 17:02 schreef Maxcre8 het volgende:
Ben n tijdje weggeweest..maar sinds half dec weer lekker aan het fotograveren
hier nog n portretje van de 17de.
Lavender Bite.
[afbeelding]
mooie foto hoor, paar hele kleine puntjes, ik vind de visagie wat slordig, vooral op de oogleden, ook door de bovencrop komen de wenkbrauwen wat vreemd uit en is de lucht iets te uitgebeten maar niet superstorendquote:Op zondag 21 januari 2007 17:02 schreef Maxcre8 het volgende:
Ben n tijdje weggeweest..maar sinds half dec weer lekker aan het fotograveren
hier nog n portretje van de 17de.
Lavender Bite.
[afbeelding]
um ja tis maar n lief moedervlekje.quote:Erg mooie foto, en hulde aan de visagiste!! Enige minpunt is het vlekje op haar neus.
Sweet! Flits iets te dicht bij haar gezicht, nu krijg je vervaging langs haar gezicht erdoor. Wel leuk idee!quote:Op maandag 22 januari 2007 22:02 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
um ja tis maar n lief moedervlekje.![]()
ok hier een met met heerlijke kleurtjes.
(large)
[afbeelding]
kep het moedervlekje maar weg geshopt om verwarring te voorkomen.
Prachtigquote:Op maandag 22 januari 2007 22:02 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
(large)
[afbeelding]
Netjes, freudquote:Op dinsdag 23 januari 2007 00:22 schreef freud het volgende:
Snel! Nu Fok het weer even doet:
[afbeelding]
heerlijk! in tegenstelling ot de anderen ben ik gek op dat soort tegenlichtenquote:Op maandag 22 januari 2007 22:02 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
(large)
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 00:22 schreef freud het volgende:
Snel! Nu Fok het weer even doet:
[afbeelding]
Wanneer kom jijquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:03 schreef Skaai het volgende:![]()
Freud, je hebt PeRi prachtig op de plaat gezet, hulde![]()
Mooie foto zeg.. ziet er erg pro uit, ook een super model !quote:Op maandag 22 januari 2007 22:02 schreef Maxcre8 het volgende:
[..]
(large)
[afbeelding]
Mooie foto, heerlijke blik! Alleen ben ik niet zo'n fan van die schaduw, en net even tikeltje te weinig licht op het oog aan haar donkere kant voor mijn smaak. Het blijft errrrrrg lastig om dat op te lossen, bijna moet je dan met een richtspot gaan werken of zo. Wat bij mij soms lukt, is om de RAW ook sterk overbelicht als laag eroverheen te gooien, en dan van die laag het stuk rond haar oog gebruiken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:53 schreef elmarz het volgende:
Geweldige foto's Maxcre8!! Hier een lichte voorkeur voor de kleurenfoto. Heerlijke frisse kleuren! Nice!
helaas wat artifacts door het verkleinen met Bordermaker but you get the idea:
[afbeelding]
Mooie pic MB!! Probeer voor de gein is een crop waarbij je rechts weghaalt zodat zijn oor er net afvalt?quote:
Ik zal het vanmiddag proberenquote:Op donderdag 25 januari 2007 08:13 schreef freud het volgende:
Mooie pic MB!! Probeer voor de gein is een crop waarbij je rechts weghaalt zodat zijn oor er net afvalt?
Heel mooi ook, maar ik vind 'm net een tikkeltje te groen/blauw, het is niet meer echt natuurlijk... Verder erg mooie plaat (en het kan ook aan mijn smaak liggen natuurlijkquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:07 schreef elmarz het volgende:
WOW! érg mooi mrfotografie!! super!!
[afbeelding]
Nicequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:07 schreef elmarz het volgende:
WOW! érg mooi mrfotografie!! super!!
[afbeelding]
DH gok ikquote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:23 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Nice
En waar haal je ze toch iedere keer weer vandaan...
haha nee geen DH dezequote:Op vrijdag 26 januari 2007 08:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
DH gok iken dat groenige is gewoon Marz zijn ding.
Marz, al jouw modellen staan altijd voor hetzelfde wandje...vind het wat eentonig worden/ alhoewel ik dit weer een bijzonder fijne dame vind
idd, niet helemaal scherp, donker op de oogjes, vingertjes afgesneden, maar een leuk meisje en een goede camera...dat wordt overdoenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:36 schreef -Bizzy-Bee- het volgende:
hallo allemaal....laat ik ook eens iets posten...
[afbeelding]
helaas niet helemaal scherp..maar ben nog druk aan het oefenen met mijn nieuwe camera (400 D)
moet inderdaad nog ff flink oefenen met de nieuwe camera...maar gaat goed komenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:38 schreef pea4fun het volgende:
[..]
idd, niet helemaal scherp, donker op de oogjes, vingertjes afgesneden, maar een leuk meisje en een goede camera...dat wordt overdoen
Dat is geen klodder, dat is een beestjequote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:42 schreef HMaster-II het volgende:
@MrFotografie
Ik vind persoonlijk de foto te overbelicht er is in mijn oogpunt geen overgang te vinden tussen gezicht en achtergrond.. Vind ik zelf niet zo..
@MarZ
MarZ waar koop je dergelijke porseleinen poppenTIs een toffe foto hoor, maar het model komt mij te levenloos over.
@Pea
Leuke foto's, maar soep die klodder nagellak effe weg van de pink van de dame op foto 2
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:53 schreef elmarz het volgende:
Geweldige foto's Maxcre8!! Hier een lichte voorkeur voor de kleurenfoto. Heerlijke frisse kleuren! Nice!
helaas wat artifacts door het verkleinen met Bordermaker but you get the idea:
[afbeelding]
nicequote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:41 schreef pea4fun het volgende:
Het ging om de visagie, maar ik heb meteen maar wat doorgeklikt...
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks, ja weinig spannend misschien, maar ik was al blij dat ik het licht enigzins kloppend hadquote:
Och, hoeft niet altijd spannend, want dan word spannend zo blasé. Ik vind de blik van de blondine leuk vastgelegd, de houding van de tweede vind ik origineel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:16 schreef pea4fun het volgende:
Thanks, ja weinig spannend misschien, maar ik was al blij dat ik het licht enigzins kloppend had
Tuurlijk welquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:48 schreef Ireth het volgende:
Niemand die tips, op of aanmerkingen heeft op mijn foto's?![]()
Thnx Falanx, ziet er inderdaad al stuk beter uit. ik ben nog niet heel erg bedreven met PS maar ik doe mijn best. Hij was inderdaad beetje dof als ik hem in vergelijking zie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef Falanx het volgende:
tuurlijk mag dat. ik vind hem wel gaaf. een kind dat aan het spelen is. leuk dat hij een beetje dichtbij is. zou nog wel wat nabewerking kunnen gebruiken misschien.
heb ik stiekem al even geprobeert. resultaat na 5 minuutjes.
[afbeelding]
Moet je juist wel doenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:35 schreef BubbleBabe het volgende:
En jij bent denk ik iets verder dan ik in fotografische zin, dus ik zou me er niet aan durven wagen
denk dat ik eerder vééél meer van jullie kan lerenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet je juist wel doenAndere standpunten, andere inzichten. Leren we alleen maar van he
Je leert zelf juist heel veel door commentaar te leveren op foto's van anderen. Kijk naar een foto en vraag je af waarom je m zo mooi (of juist niet) vindt. Heeft de fotograaf bepaalde regels toegepast, of juist bewust gebroken? Wat zou er toch nog beter kunnen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:37 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
denk dat ik eerder vééél meer van jullie kan leren![]()
Maar ik ga mijn best doen!![]()
Falanx, welke stappen heb je met PS gezet om dit resultaat te krijgen? Erg netjes gedaan, moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef Falanx het volgende:
tuurlijk mag dat. ik vind hem wel gaaf. een kind dat aan het spelen is. leuk dat hij een beetje dichtbij is. zou nog wel wat nabewerking kunnen gebruiken misschien.
heb ik stiekem al even geprobeert. resultaat na 5 minuutjes.
[afbeelding]
Dat zwarte vlekje is de klink van de tuindeuren, misschien nog even wegpoetsen idd. De bloem is in principe goed, misschien nog iets knallender. Wat me meer stoort zijn je ogen, da's een beetje teveel naar mijn idee. Net alsof je een alien ben. No offence, verder is 'ie best goed.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:35 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Wow BL...erg mooi! Zetten allemaal goed een sfeer neer...ik vind alleen het zwarte vlekje in het midden op de eerste foto een beetje storend...verder...TOF!!!
Zelfportretje. Eigelijk meer geschoten omdat ik eens wou experimenteren wat ik nou eigelijk allemaal kon met PS en waar ik steeds mn nek over bral en hoe wat dat gaan oplossen...
Commentaar is daarom altijd handig
Ow nog even over de velheid van de bloem.. ik heb hem al in 3 variaties...dus ik ben benieuwd
[afbeelding]
Yep, vond ik ook! Bloem in kleur, rest in z/w is volgens mij veel rustiger, wordt nu continue naar die ogen getrokken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:40 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Dat zwarte vlekje is de klink van de tuindeuren, misschien nog even wegpoetsen idd. De bloem is in principe goed, misschien nog iets knallender. Wat me meer stoort zijn je ogen, da's een beetje teveel naar mijn idee. Net alsof je een alien ben. No offence, verder is 'ie best goed.
ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik heb toch nog wat kleine "vlekjes" weggewerkt.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:41 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
okay...because I can't stop playin'
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07040/serious.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
HMaster II heeft even de laatste afwerking gedaan...een glim op mijn voorhoofd...dat kreeg ik niet weg...
Ik vind het ook heulemaal niet erg dat ze poseertquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef BloodyLotte het volgende:
Opdrachtje voor school. 3 portret/modefoto's, 3 verschillende sferen en stijlen met dezelfde persoon. En dan heb ik een overbuurmeisje/vriendinnetje die het heulemaal niet erg vindt om voor me te poseren.
heel lief bedoeld, maar:quote:Op zondag 28 januari 2007 09:12 schreef Msx-Hinter het volgende:
[..]
ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik heb toch nog wat kleine "vlekjes" weggewerkt.
kijk hier maar http://xs311.xs.to/xs311/07040/serious.jpg
tip : kijk eens naar de filters van imagenomic, als je meer portretten wil doen...
Ik vind ze heel erg gaaf. Hoe krijg je toch dat sfeertje zoals op de eerste plaat....echt heerlijk. En ja VV heeft gelijk, van mij mag het model hier vaker langs komen!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef BloodyLotte het volgende:
Opdrachtje voor school. 3 portret/modefoto's, 3 verschillende sferen en stijlen met dezelfde persoon. En dan heb ik een overbuurmeisje/vriendinnetje die het heulemaal niet erg vindt om voor me te poseren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 28 januari 2007 09:29 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik vind het ook heulemaal niet erg dat ze poseertMs moest ze er maar eens een hobby van gaan maken zelfs
maar het zijn fraaie foto's hoor, idd met hele verschillende sferen. Petje af.hoewel die ruis in #3 van mij niet had gehoeven.
Ik heb er een kwartier over gedaan om het zo te krijgen. 't Was een kutklus, wil je niet weten.quote:Op zondag 28 januari 2007 11:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind ze heel erg gaaf. Hoe krijg je toch dat sfeertje zoals op de eerste plaat....echt heerlijk. En ja VV heeft gelijk, van mij mag het model hier vaker langs komen!
eigenlijk welquote:Op zondag 28 januari 2007 11:59 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik heb er een kwartier over gedaan om het zo te krijgen. 't Was een kutklus, wil je niet weten.
Idd, ik vind die kleine menselijke perfecties mooi staan. Niks imperfecties, die moedervlek maakt je gezichtquote:Op zondag 28 januari 2007 10:53 schreef BeautifulXSecrets het volgende:maar even serieus...het moet wel realistisch blijven vind ik persoonlijk...en dat is het nu niet meer...
was allemaal niet zo moeilijk hoor. in ps een klein beetje met de levels spelen dan trekt het doffe al een beetje weg. daarna een lichte s curve erover. toen de mini snottebel onder de neus weg gehaald met de clone tool. klein beetje contrast erbij en daarna wat ruis eruit gehaald. daarna zag het huidje er mooi uit en een klein beetje verscherping om het af te maken. het duurt langer om dit te typen dan om het in PS te doenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Falanx, welke stappen heb je met PS gezet om dit resultaat te krijgen? Erg netjes gedaan, moet ik zeggen.
Held voor de uitlegquote:Op zondag 28 januari 2007 22:39 schreef Falanx het volgende:
[..]
was allemaal niet zo moeilijk hoor. in ps een klein beetje met de levels spelen dan trekt het doffe al een beetje weg. daarna een lichte s curve erover. toen de mini snottebel onder de neus weg gehaald met de clone tool. klein beetje contrast erbij en daarna wat ruis eruit gehaald. daarna zag het huidje er mooi uit en een klein beetje verscherping om het af te maken. het duurt langer om dit te typen dan om het in PS te doen
Dat nu net ik diegene ben die kritiek gaat leveren...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:22 schreef BloodyLotte het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hoeft je niet te verstoppen hoor... Doe ik ook niet, want ik ben het ook met je eens..quote:Op maandag 29 januari 2007 00:32 schreef Rubber_Soul het volgende:
[..]
Dat nu net ik diegene ben die kritiek gaat leveren...
Maar ik bedoel het goed![]()
Foto 3: Vind ik erg mooi zo, niets meer aan doen. De ruis vind ik ook niet storend. Heeft wel iets.
Foto 1 & 2: Ook leuk, maar... zou ze graag willen zien zonder dat zware opgepoetste.
Nu lijken het net "geschilderde" poppen. En aan de scherpte en details doet het ook niet veel goed.
Nu ga ik me verstoppen, want ik verwacht harde klappen![]()
ja voor de meeste fotos in het algemeen. eigenlijk word bijna elke foto er beter van. maar dit is geen hogere wiskunde hoor. gewoon een beetje basis PS.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:46 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Held voor de uitleg. Is dit een soort standaardroutine qua stappen die je met PS zet bij de meeste portretfoto's?
Voor mij was het dat tot nu toe wel, dus je hebt me hier zeker mee geholpen, bedankt.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:43 schreef Falanx het volgende:
[..]
ja voor de meeste fotos in het algemeen. eigenlijk word bijna elke foto er beter van. maar dit is geen hogere wiskunde hoor. gewoon een beetje basis PS.
Dat was ook de opdrachtquote:Op maandag 29 januari 2007 00:32 schreef Rubber_Soul het volgende:
Nu lijken het net "geschilderde" poppen.
ik vind deze wat doods qua kleurstelling dan, daar kan je veel meer uithalenquote:Op zondag 28 januari 2007 22:42 schreef Falanx het volgende:
om ook nog maar een beetje eigen werk te spammen
[afbeelding]
comments ?
Re, als ik die foto bekijk, ligt het focus punt te ver naar voren. Het ligt volgens mij in het vlak van haar Oksel en niet op de ogen.quote:
Ik hoor het wel vaker inderdaad, het is niet zo zeer bewust danwel een stijl die mij wel aanspreekt, ik werk meestal qua focus van onderen naar boven. Dat ragscherpte op de ogen is wel leuk maar het verliest daarmee de dromerigheid en levendigheid imhoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:33 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Re, als ik die foto bekijk, ligt het focus punt te ver naar voren. Het ligt volgens mij in het vlak van haar Oksel en niet op de ogen.
Is dat een bewuste keuze van je?
Het is ook geen klacht van mij ofzo, maar het viel me dit keer meer op dan op andere foto's van je..quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:42 schreef Re het volgende:
[..]
Ik hoor het wel vaker inderdaad, het is niet zo zeer bewust danwel een stijl die mij wel aanspreekt, ik werk meestal qua focus van onderen naar boven. Dat ragscherpte op de ogen is wel leuk maar het verliest daarmee de dromerigheid en levendigheid imho
Ik zag het dan ook niet als een klacht hoorquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:48 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het is ook geen klacht van mij ofzo, maar het viel me dit keer meer op dan op andere foto's van je..![]()
wowww jij bent wel heel kritisch aan het kijjken..hahaahquote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:36 schreef freud het volgende:
Mooie pic weer Re (en mooi model natuurlijk), maar wat ik wat minder vind, is dat je haar oor er nog ligt doorheen ziet.
Wow, mooi gedaan. Prachtige foto's. Vertel er eens wat meer over? (Instellingen, belichting?)quote:
Die tweede.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:01 schreef pinquit het volgende:
gut, dat was in de zomer.. dat weet ik niet meer![]()
iig heel veel heerlijk helder daglicht (zowiezo het beste ingredient voor mooie foto's)
en stiekum wat photosjop om de foto's wat mooier contrast en helderheid te laten krijgen en de achtergrondfrummels weg te werken(waaraan je nog wat sporen kan vinden op de 1e foto aan de rechterkant van t hoofdje)
foto's van de winter:
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooi gedaanquote:Op maandag 5 februari 2007 03:10 schreef MrFotografie het volgende:
Een paar foto's van afgelopen zaterdag..
[afbeelding]
(klik op de foto hier boven om hem groot te bekijken..)
[afbeelding]
de eerste doet het niet (kruisje) maar de tweede vind ik echt heel erg lekker. prachtige blik en posequote:Op maandag 5 februari 2007 03:10 schreef MrFotografie het volgende:
Een paar foto's van afgelopen zaterdag..
[afbeelding]
(klik op de foto hier boven om hem groot te bekijken..)
[afbeelding]
heb je er ook op geklikt?quote:Op zondag 11 februari 2007 12:14 schreef Olio het volgende:
Re hij's fijn. Maar hij lijkt wat overscherp? Gezeur, ik weet het, maar een mooie foto en model, en iets anders van je.
Mocht je haar huid wat willen verbeteren in ps dan kan je dat doen met de spothealingbrush of door een beetje te blurren. En ik zou een volgende keer iets meer van haar achterste schouder laten zien, maar dat is ook persoonlijke smaak. (dan lijkt het meer of ze gewoon 2 armen heeft)quote:Op zondag 11 februari 2007 17:13 schreef Claudiu het volgende:
Pea dank je voor je commentaar, dit is de eerste keer dat ik zo'n shoot heb gemaakt dus tips voor verbetering zijn altijd welkom
Yups.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:07 schreef Puckzzz het volgende:
owwww dus dat vieze smoeltje heeft ie altijd?
Voor het jongetje wilde ik graag z'n stroopmondje vastleggen, vandaar de kinderstoel en dan wil zuslief natuurlijk ook even op de foto. In het mooiste foto van de dag topic, staat zuslief spontaner met donkere achtergrond op, maar ook nog steeds met vuil mondje. Er zijn ouders die iedere minuut het gezichtje van hun kinderen schoonmaken en andere ouders die ze gewoon kind laten zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef pinquit het volgende:
het komt doordat je kinderen het handigst kan fotograferen in de kinderstoel, omdat ze dan blijven zitten waar ze zittenen sja dat is ook de plek om te eten!
Ik snap je motivatie wel, maar vieze snoetjes zijn alleen leuk voor ouders en oma's, voor buitenstaanders is het eigenlijk alleen maar onsmakelijk. Ik vind het een beetje zonde van de voor de rest leuke foto's.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:40 schreef ..zapper het volgende:
Ik kan ze natuurlijk ook nog even schoonshoppen, maar wellicht past het beter in mijn visie van mensen te fotograferen zoals ze zijn.
tuurlijk dat weet ik ook wel, je had die van mij es moeten zien toen ze zo oud waren.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Voor het jongetje wilde ik graag z'n stroopmondje vastleggen, vandaar de kinderstoel en dan wil zuslief natuurlijk ook even op de foto. In het mooiste foto van de dag topic, staat zuslief spontaner met donkere achtergrond op, maar ook nog steeds met vuil mondje. Er zijn ouders die iedere minuut het gezichtje van hun kinderen schoonmaken en andere ouders die ze gewoon kind laten zijn.
Dat zou een hele andere discussie worden waar ik maar even niet aan beginquote:Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Voor het jongetje wilde ik graag z'n stroopmondje vastleggen, vandaar de kinderstoel en dan wil zuslief natuurlijk ook even op de foto. In het mooiste foto van de dag topic, staat zuslief spontaner met donkere achtergrond op, maar ook nog steeds met vuil mondje. Er zijn ouders die iedere minuut het gezichtje van hun kinderen schoonmaken en andere ouders die ze gewoon kind laten zijn.
Het zijn niet mijn kinderen en waarom zou ik ze vastleggen alsof ze ouders hebben die iedere minuut hun mondje schoonvegen, dat is voor mij wel hier op z'n plek.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:21 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat zou een hele andere discussie worden waar ik maar even niet aan begin
meer voor in de slowchat. Als je wil wil ik er daar wel op ingaan?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:23 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn kinderen en waarom zou ik ze vastleggen alsof ze ouders hebben die iedere minuut hun mondje schoonvegen, dat is voor mij wel hier op z'n plek.
Wat liefquote:Op maandag 12 februari 2007 14:27 schreef Ireth het volgende:
Ik heb Photo impact er onwijs op los gelaten dus hij is vreselijk bewerkt
[afbeelding]
Deze is trouwens een heul stuk origineler
[afbeelding]
Eerste indruk is: "fijne platen", maar bij wat beter kijken valt er toch nog wel wat aan te verbeteren. De DOF is hier heel erg kort, waardoor je heel precies moet mikken. Bij #1 kom je er nog wel mee weg, maar bij #2 is het ene oog net niet en het andere helemaal niet scherp. En #2 mag van mij een klein tintje donkerder, je verliest nu wel erg veel detail.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Astridj0h het volgende:
Twee resultaatjes van vandaag
www.xs.toquote:Op maandag 12 februari 2007 17:08 schreef Claudiu het volgende:
Hmm ik zie nu dat mijn foto's ineens weg zijn hebben jullie misschien nog een persoonlijke aanrader qua hosting van je foto's die ook blijven staan?
ten eerste; gefeliciteerd met je aankoop..quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:54 schreef Flawless2006 het volgende:
Sow.. gister voor 't eerst een spiegelreflex gekocht want wil me er ook in verdiepen. Het is een instappertje de Nikon D40. Maar ben echt onder de indruk van jullie portretfotografie. Hoop dat ik met deze camera ook in de buurt kan komen van zulke foto's.
Thnx voor de tipsquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:11 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ten eerste; gefeliciteerd met je aankoop..![]()
ten tweede; gewoon lekker oefenen en wat fotoboeken op portretfotografie doorspitten.
ten derde; niet opkijken tegen het apparatuurgeweld hier... er zijn mensen die met een mobiel nog kwaliteitsfoto's maken...
ten vierde;niet bang zijn en je hier op je gemak gaan voelen.
samenvattend foto's posten en vragen wat er beter kan / goed is / anders gedaan kan. Daarbij vooral NIET proberen composities en ideeen van anderen na te doen.... Dit klinkt erg egoistisch, maar ik bedoel je duidelijk te maken, dat je beter zelf kan gaan spelen/klunsen om je eigen idee en techniek te ontwikkelen. Het kijken in boeken is een hulpmiddel.. Ontwikkel gewoon je eigen stijl en verbluf de gevestigde orde hier...![]()
Veel succes![]()
Ja, daar heb ik meteen een vraag over. Mocht ik ooit aan portretfotografie doen, moet bij een goede belichting rondom het model de flitser dan gewoon uitgeschakeld zijn over verschilt dat?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef Puckzzz het volgende:
ogeisitisch
en let vooral op dat de scherpte bij voorkeur op de ogen ligt, en belichting is erg belangrijk. niet meteen met je interne flitser je model platflitsen
dat verschilt bij elke foto en wat je wilt bereikenquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:19 schreef Flawless2006 het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik meteen een vraag over. Mocht ik ooit aan portretfotografie doen, moet bij een goede belichting rondom het model de flitser dan gewoon uitgeschakeld zijn over verschilt dat?
Deze post neem ik meequote:Op donderdag 15 februari 2007 10:32 schreef Puckzzz het volgende:
wat heb je gebruikt om 'm te belichten?
ow enneh.... Kanalen mixen voor zwart-witfoto's met photoshop CS2
eigen post quoten is lullig...i know...maar niemand zegt watquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:13 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
zelfportretje
[afbeelding]
en
nog eentje van Rianne....
[afbeelding]
Maar maar ik heb al gezegd wat ik er van vond op msnquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:04 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
eigen post quoten is lullig...i know...maar niemand zegt wat![]()
Ik vind die tweede tofquote:Op donderdag 15 februari 2007 11:04 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
eigen post quoten is lullig...i know...maar niemand zegt wat![]()
ik bedoel toch hier!quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:16 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Maar maar ik heb al gezegd wat ik er van vond op msn![]()
Dat zei ik toch al...quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:45 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
ik bedoel toch hier!
en P...
[afbeelding]
meer van maar maar weer TE ver van voren...spuugkapje
Ja niet lachen, maar gewoon in een relatief donkere ruimte een gedempte spot van een kant aangezet.quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:32 schreef Puckzzz het volgende:
wat heb je gebruikt om 'm te belichten?
ow enneh.... Kanalen mixen voor zwart-witfoto's met photoshop CS2
Zoiets, maar dan recht van voren en met een lekker klein dofjequote:Op donderdag 15 februari 2007 12:45 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
ik bedoel toch hier!
en P...
[afbeelding]
meer van maar maar weer TE ver van voren...spuugkapje
Ik dacht het al toen ik de foto maakte dus ik was eerderquote:
Ik vond de tweede foto erg mooiquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:09 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
Ik dacht het al toen ik de foto maakte dus ik was eerder
nog meer commentaar Hamster?![]()
ja idd erg moeilijk...helemaal als je geen geld hebt voor een externe flitser en dus direct moet flitsen met je ingebouwde flitsquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:38 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik vond de tweede foto erg mooiDe achtergrond doet het daar ook goed.
Let wel op dat je niet te fel gaat belichten (met flits?) bij de laatste foto vind ik de belichting een beetje "hard" (ik weet dat de belichting erg moeilijk is).
Een beetje afhankelijk van de camera en je eigen kennis kun je ook een oude flitser op je camera zetten. Ik kocht 2 goede oude flitsers voor 5 en voor 10 Euro op de bekende beurzen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:29 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
ja idd erg moeilijk...helemaal als je geen geld hebt voor een externe flitser en dus direct moet flitsen met je ingebouwde flits
there you goquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een beetje afhankelijk van de camera en je eigen kennis kun je ook een oude flitser op je camera zetten. Ik kocht 2 goede oude flitsers voor 5 en voor 10 Euro op de bekende beurzen.
wat een popje...quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:05 schreef PiperMaru het volgende:
Portretje van mijn nichtje
[afbeelding]
Ik hou zelf wel van krappe uitsnedes (maar da's een kwestie van smaak). Wat ik zelf wel jammer vind is dat de elastiekjes cq. staartjes er net niet helemaal op staan. Foto is zo gemaakt dus kan er helaas niks meer aan plakken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:22 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
wat een popje...
alleen...ik vind hem net iets te crap gecropt...
die fout maak ik ook regelmatig bijnaquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:22 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
wat een popje...
helemaal mee eens het is een schattig kind en daarom lijkt het nog wat maar eigenlijk is de foto verkniptquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:22 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
wat een popje...
Heeft het wel hoorquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:41 schreef Astridj0h het volgende:
[afbeelding]
ok heeft misschien niet zoveel met portret meer te maken...
Leuk gedaan, alleen is naar mijn mening de achtergrond wat te storend/veel aanwezig, waardoor je blik niet goed naar de gezichten wordt getrokken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:48 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
nog maar eentje
[afbeelding]
Mee eens is...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind hem tofMooi scherp oog en de contrasten zijn ook fijn. Ik vind die schaduw wel een beetje bij de foto passen eigenlijk
Veel contrastquote:Op maandag 19 februari 2007 09:14 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Mee eens is...![]()
Kan al duidelijk een stijl zien die An er op na houdt.![]()
Vielen dankquote:Op maandag 19 februari 2007 13:35 schreef pinquit het volgende:
wow flawless! mooie foto's en dan bedoel ik niet alleen technisch
Thanksquote:Op maandag 19 februari 2007 09:14 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Mee eens is...![]()
Kan al duidelijk een stijl zien die An er op na houdt.![]()
Haha klopt, reflectiescherm is inmiddels besteldquote:Op maandag 19 februari 2007 20:26 schreef DinoPK het volgende:
Schaduwen zijn er uit te krijgen met reflectiemateriaal, maar dat hoef ik denk ik niet te melden
Aardige foto, leuk verdeeld zwart vlak, oog springt er goed uit zo. Alleen wel jammer van de mond, en de schaduw daaronder. Net alsof de mond heel geforceerd dichtgehouden wordt?
Ik snap je punt. Softbox was het probleem niet, die heb ik namelijk...Kwestie van oefenen het licht goed te gebruiken!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:07 schreef Re het volgende:
Ik vind het geen flaterende foto An24, zijn kin ziet er zo niet uit, pokdalig etc., ook wat uitgebeten op de wang. Een mooie softbox aanschaffen dus
omgquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:09 schreef Ynske het volgende:
Portretjes... heb er nog altijd niet echt ervaring mee, maar probeer t wel
hebben jullie tips bij deze?
[afbeelding]
genomen tijdens de levende kersstal 2006
precies de kleur van Jezusquote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:31 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]![]()
en Joods.
En ze dronk chocomel uit plastic bekertjes
Als ik de foto iets naar beneden scroll, dan is jouw idee wel te doen en volgens mij wordt de foto ook sterker op een of andere manier.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
precies de kleur van Jezuschocokleurtje
maar goed. toch dus beter af kunnen snijden boven het bekertje proef ik hieruit
op deze manier?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 20:40 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als ik de foto iets naar beneden scroll, dan is jouw idee wel te doen en volgens mij wordt de foto ook sterker op een of andere manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |