Die tweede.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:01 schreef pinquit het volgende:
gut, dat was in de zomer.. dat weet ik niet meer![]()
iig heel veel heerlijk helder daglicht (zowiezo het beste ingredient voor mooie foto's)
en stiekum wat photosjop om de foto's wat mooier contrast en helderheid te laten krijgen en de achtergrondfrummels weg te werken(waaraan je nog wat sporen kan vinden op de 1e foto aan de rechterkant van t hoofdje)
foto's van de winter:
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooi gedaanquote:Op maandag 5 februari 2007 03:10 schreef MrFotografie het volgende:
Een paar foto's van afgelopen zaterdag..
[afbeelding]
(klik op de foto hier boven om hem groot te bekijken..)
[afbeelding]
de eerste doet het niet (kruisje) maar de tweede vind ik echt heel erg lekker. prachtige blik en posequote:Op maandag 5 februari 2007 03:10 schreef MrFotografie het volgende:
Een paar foto's van afgelopen zaterdag..
[afbeelding]
(klik op de foto hier boven om hem groot te bekijken..)
[afbeelding]
heb je er ook op geklikt?quote:Op zondag 11 februari 2007 12:14 schreef Olio het volgende:
Re hij's fijn. Maar hij lijkt wat overscherp? Gezeur, ik weet het, maar een mooie foto en model, en iets anders van je.
Mocht je haar huid wat willen verbeteren in ps dan kan je dat doen met de spothealingbrush of door een beetje te blurren. En ik zou een volgende keer iets meer van haar achterste schouder laten zien, maar dat is ook persoonlijke smaak. (dan lijkt het meer of ze gewoon 2 armen heeft)quote:Op zondag 11 februari 2007 17:13 schreef Claudiu het volgende:
Pea dank je voor je commentaar, dit is de eerste keer dat ik zo'n shoot heb gemaakt dus tips voor verbetering zijn altijd welkom
Yups.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:07 schreef Puckzzz het volgende:
owwww dus dat vieze smoeltje heeft ie altijd?
Voor het jongetje wilde ik graag z'n stroopmondje vastleggen, vandaar de kinderstoel en dan wil zuslief natuurlijk ook even op de foto. In het mooiste foto van de dag topic, staat zuslief spontaner met donkere achtergrond op, maar ook nog steeds met vuil mondje. Er zijn ouders die iedere minuut het gezichtje van hun kinderen schoonmaken en andere ouders die ze gewoon kind laten zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:10 schreef pinquit het volgende:
het komt doordat je kinderen het handigst kan fotograferen in de kinderstoel, omdat ze dan blijven zitten waar ze zittenen sja dat is ook de plek om te eten!
Ik snap je motivatie wel, maar vieze snoetjes zijn alleen leuk voor ouders en oma's, voor buitenstaanders is het eigenlijk alleen maar onsmakelijk. Ik vind het een beetje zonde van de voor de rest leuke foto's.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:40 schreef ..zapper het volgende:
Ik kan ze natuurlijk ook nog even schoonshoppen, maar wellicht past het beter in mijn visie van mensen te fotograferen zoals ze zijn.
tuurlijk dat weet ik ook wel, je had die van mij es moeten zien toen ze zo oud waren.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Voor het jongetje wilde ik graag z'n stroopmondje vastleggen, vandaar de kinderstoel en dan wil zuslief natuurlijk ook even op de foto. In het mooiste foto van de dag topic, staat zuslief spontaner met donkere achtergrond op, maar ook nog steeds met vuil mondje. Er zijn ouders die iedere minuut het gezichtje van hun kinderen schoonmaken en andere ouders die ze gewoon kind laten zijn.
Dat zou een hele andere discussie worden waar ik maar even niet aan beginquote:Op maandag 12 februari 2007 14:17 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Voor het jongetje wilde ik graag z'n stroopmondje vastleggen, vandaar de kinderstoel en dan wil zuslief natuurlijk ook even op de foto. In het mooiste foto van de dag topic, staat zuslief spontaner met donkere achtergrond op, maar ook nog steeds met vuil mondje. Er zijn ouders die iedere minuut het gezichtje van hun kinderen schoonmaken en andere ouders die ze gewoon kind laten zijn.
Het zijn niet mijn kinderen en waarom zou ik ze vastleggen alsof ze ouders hebben die iedere minuut hun mondje schoonvegen, dat is voor mij wel hier op z'n plek.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:21 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat zou een hele andere discussie worden waar ik maar even niet aan begin
meer voor in de slowchat. Als je wil wil ik er daar wel op ingaan?quote:Op maandag 12 februari 2007 14:23 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn kinderen en waarom zou ik ze vastleggen alsof ze ouders hebben die iedere minuut hun mondje schoonvegen, dat is voor mij wel hier op z'n plek.
Wat liefquote:Op maandag 12 februari 2007 14:27 schreef Ireth het volgende:
Ik heb Photo impact er onwijs op los gelaten dus hij is vreselijk bewerkt
[afbeelding]
Deze is trouwens een heul stuk origineler
[afbeelding]
Eerste indruk is: "fijne platen", maar bij wat beter kijken valt er toch nog wel wat aan te verbeteren. De DOF is hier heel erg kort, waardoor je heel precies moet mikken. Bij #1 kom je er nog wel mee weg, maar bij #2 is het ene oog net niet en het andere helemaal niet scherp. En #2 mag van mij een klein tintje donkerder, je verliest nu wel erg veel detail.quote:Op zondag 11 februari 2007 22:17 schreef Astridj0h het volgende:
Twee resultaatjes van vandaag
www.xs.toquote:Op maandag 12 februari 2007 17:08 schreef Claudiu het volgende:
Hmm ik zie nu dat mijn foto's ineens weg zijn hebben jullie misschien nog een persoonlijke aanrader qua hosting van je foto's die ook blijven staan?
ten eerste; gefeliciteerd met je aankoop..quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:54 schreef Flawless2006 het volgende:
Sow.. gister voor 't eerst een spiegelreflex gekocht want wil me er ook in verdiepen. Het is een instappertje de Nikon D40. Maar ben echt onder de indruk van jullie portretfotografie. Hoop dat ik met deze camera ook in de buurt kan komen van zulke foto's.
Thnx voor de tipsquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:11 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ten eerste; gefeliciteerd met je aankoop..![]()
ten tweede; gewoon lekker oefenen en wat fotoboeken op portretfotografie doorspitten.
ten derde; niet opkijken tegen het apparatuurgeweld hier... er zijn mensen die met een mobiel nog kwaliteitsfoto's maken...
ten vierde;niet bang zijn en je hier op je gemak gaan voelen.
samenvattend foto's posten en vragen wat er beter kan / goed is / anders gedaan kan. Daarbij vooral NIET proberen composities en ideeen van anderen na te doen.... Dit klinkt erg egoistisch, maar ik bedoel je duidelijk te maken, dat je beter zelf kan gaan spelen/klunsen om je eigen idee en techniek te ontwikkelen. Het kijken in boeken is een hulpmiddel.. Ontwikkel gewoon je eigen stijl en verbluf de gevestigde orde hier...![]()
Veel succes![]()
Ja, daar heb ik meteen een vraag over. Mocht ik ooit aan portretfotografie doen, moet bij een goede belichting rondom het model de flitser dan gewoon uitgeschakeld zijn over verschilt dat?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef Puckzzz het volgende:
ogeisitisch
en let vooral op dat de scherpte bij voorkeur op de ogen ligt, en belichting is erg belangrijk. niet meteen met je interne flitser je model platflitsen
dat verschilt bij elke foto en wat je wilt bereikenquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:19 schreef Flawless2006 het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik meteen een vraag over. Mocht ik ooit aan portretfotografie doen, moet bij een goede belichting rondom het model de flitser dan gewoon uitgeschakeld zijn over verschilt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |