Nee, serieus. CDA/PvdA lijkt me niks. Ik zie 't liever over rechts of links gaan. Denk dat de meeste mensen dat ook liever willen. Wordt 't niks, dan kun je ze daar over 4 jaar weer op afrekenen. Ik zou op zich best voor een 2-partijen-stelsel zijn, alleen zou 't dan wel een stuk kleurlozer worden tijdens de verkiezingen en ook in de Kamer.quote:
Ach....ja weer een loze niet onderbouwde kreet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:08 schreef MrX1982 het volgende:
De lange termijn visie van links is inderdaad buitengewoon goed. De jaren 60 en 70 met al zijn revoluties en nieuwe ideeën. Daar plukken we nu nog de zure vruchten van.
Die goede oude Mammoetwet, ingevoerd door de beste man, Jo Cals, van de KVP, voorloper van het het CDA.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:13 schreef MrX1982 het volgende:
De doodsteek van het onderwijs ligt toch echt in die tijd. Mammoetwet en later de schaalvergroting.
Geen onderwijs waar de leerling centraal staat maar een onderwijsfabriek waar je een nummertje bent.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:17 schreef Ooster het volgende:
Ach ja, die goede oude Mammoetwet, ingevoerd door de beste man Job Cals van de KVP, voorloper van het het CDA.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jo_Cals
Dat was zeker nog uit de tijd dat mensen die CDA stemmen per definitie links waren.![]()
![]()
quote:K.V.P. (Katholieke Volkspartij), vanaf 22 december 1945 (behoorde tot linkervleugel)
Welke wijze politicus was dit. Maar genoeg over die oude Mammoetwet.quote:"Laat die mammoet maar in het sprookjesleven voort bestaan"
Wees eens een man en geef toe dat je een onzin verhaal ophangt, de linkervleugel van de VVD is ook niet opeens "links".quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
Welke wijze politicus was dit. Maar genoeg over die oude Mammoetwet.
Morgen verkiezingen.
quote:Behoorde in de KVP tot de linkervleugel, maar bleef wel zijn partij trouw.
De KVP vertegenwoordigde een zuil, de katholieke zuil. Ongetwijfeld links én rechts maar dat op parlement.com over Jo Cals is dus onzin?quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:27 schreef Ooster het volgende:
Wees eens een man en geef toe dat je een onzin verhaal ophangt, de linkervleugel van de VVD is ook niet opeens "links".
De partijen van dat kabinetquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Welke wijze politicus was dit. Maar genoeg over die oude Mammoetwet.
Morgen verkiezingen.
CDA VVD dus en is dat tegenwoordig linksquote:KVP, VVD, ARP en CHU
Het zou al met al ook maar zo 'es net zo'n beetje kunnen worden als in 2003.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:31 schreef Genverbrander het volgende:
Het wordt in elk geval bloedstollend.
Nou, toen had Bos het heel slim aangepakt door heel lang te wachten met z'n kandidaatpremier, waardoor hij tot die zondag eigenlijk de media controleerde. Dat is nu toch anders.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het zou al met al ook maar zo 'es net zo'n beetje kunnen worden als in 2003.
Daarom zei ik ook "al met al". Al met al kunnen er natuurlijk net zo'n beetje de cijfers als in 2003 uitrollen, met name voor 't CDA en de PvdA.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, toen had Bos het heel slim aangepakt door heel lang te wachten met z'n kandidaatpremier, waardoor hij tot die zondag eigenlijk de media controleerde. Dat is nu toch anders.
Wat zie jij als een overwinning voor links? Persoonlijk zie ik een CDA/PvdA-regering als een nederlaag voor iedereen en die coalitie maakt de meeste kans.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:44 schreef Californian_dreamer het volgende:
ik hoop zelf op een overwinning voor links.
Ik durf de stelling aan dat de LPF iig gaat dalen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "al met al". Al met al kunnen er natuurlijk net zo'n beetje de cijfers als in 2003 uitrollen, met name voor 't CDA en de PvdA.
Ik ben alleen tevreden met CDA/PvdA als Bos premier wordt. Ik snak naar een ander gezicht op die post, en dan gaat er ook echt een andere wind waaien.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat zie jij als een overwinning voor links? Persoonlijk zie ik een CDA/PvdA-regering als een nederlaag voor iedereen en die coalitie maakt de meeste kans.
Nee, wat er op parlement.com staat is geen onzin, de conclusies die jij trekt zijn onzin.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef MrX1982 het volgende:
De KVP vertegenwoordigde een zuil, de katholieke zuil. Ongetwijfeld links én rechts maar dat op parlement.com over Jo Cals is dus onzin?
Ik denk dat je daarmee bij de bookies niet veel gaat verdienenquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik durf de stelling aan dat de LPF iig gaat dalen.
en jij denkt serieus dat deze coalitie een kans maakt? deze 2 partijen zijn niet te verenigen, daarvoor zijn de verschillen te groot.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat zie jij als een overwinning voor links? Persoonlijk zie ik een CDA/PvdA-regering als een nederlaag voor iedereen en die coalitie maakt de meeste kans.
Ik denk dat het best meevalt. De soep wordt niet zo heet gegeten etc, en als je naar hun programma's kijkt zijn er ook geen écht onoverkomelijke meningsverschillen. Maar goed, je wint geen verkiezing door te zeggen dat je zo op elkaar lijkt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:54 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
en jij denkt serieus dat deze coalitie een kans maakt? deze 2 partijen zijn niet te verenigen, daarvoor zijn de verschillen te groot.
Als het CDA wint, zal er met alle macht geprobeerd worden een coalitie te vormen waarbij ze de PvdA niet nodig zullen hebben (zoals in 2003), en wint het PvdA zal het precies zo gaan, alleen dan word er gezocht naar een coalitie zonder CDA.
Als het er op aankomt valt dat reuze mee hoor.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:54 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
en jij denkt serieus dat deze coalitie een kans maakt? deze 2 partijen zijn niet te verenigen, daarvoor zijn de verschillen te groot.
Ja ben ik wel met je eens. Ze komen er denk ik wel uit. Maar toch denk ik dat het gat tussen PvdA en CDA niet alleen verkiezingsretoriek is. Denk idd dat het nog nooit zo groot is geweest als nu. In de PvdA heeft de linkerflank op dit moment het overwicht, in het CDA de rechterflank. Er zijn enkele zeer grote inhoudelijke bruggen te slaan (huurbeleid, hypotheekrenteaftrek, generaal pardon) bij de coalitiebesprekingen. Er hoeft dan maar weinig te gebeuren of de besprekingen liggen weer op z'n gat, net als in 2003.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik denk dat het best meevalt. De soep wordt niet zo heet gegeten etc, en als je naar hun programma's kijkt zijn er ook geen écht onoverkomelijke meningsverschillen. Maar goed, je wint geen verkiezing door te zeggen dat je zo op elkaar lijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |