korting op een msdn abbo ?quote:
LOLquote:
Ok !quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:01 schreef Jarno het volgende:
Joene, kijk ff [daar]!
Lutsers ik ga hier toch geen keys verspreidenquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:03 schreef mschol het volgende:
[..]
me too me too,.
ik ehb me bill gates vista nu naar msdn getoverd, mis alleen de key![]()
Whehehhehe een NL versie whehehehehehehe Goeie Garpquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:04 schreef Hare het volgende:
Is er op msdn een NL versie uit of alleen Engels?
genoeg andere mogelijkheden:quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Lutsers ik ga hier toch geen keys verspreiden
ik weet het maar wat heb jij thuis dus aan een ENTERPRISE editie .quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:06 schreef Parzival het volgende:
Geen enterprise .. *zucht*
Er zijn twee grove edities.. MSDN (huis tuin en keuken Vista.. ) en VLK (Volume License Key). De Enterprise versie is alleen verkrijgbaar in VLK vorm.. Hiervoor moet een bedrijf zijn eigen activatie server opzetten. Daarnaast heeft het nog wat andere voordelen..
http://www.microsoft.com/(...)ions/enterprise.mspx
IK gaat geen KEYS verspreiden aan niemandquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:07 schreef mschol het volgende:
[..]
genoeg andere mogelijkheden:
Youtube, Mail, PM, txt op webserver, etc etc etc![]()
ahhh ik zie binnenkort een heleboel downloads van Virtual PCquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:06 schreef Parzival het volgende:
Geen enterprise .. *zucht*
Er zijn twee grove edities.. MSDN (huis tuin en keuken Vista.. ) en VLK (Volume License Key). De Enterprise versie is alleen verkrijgbaar in VLK vorm.. Hiervoor moet een bedrijf zijn eigen activatie server opzetten. Daarnaast heeft het nog wat andere voordelen..
http://www.microsoft.com/(...)ions/enterprise.mspx
Jullie bedrijf gaat dus voor SP1 al vista installeren op de bedrijfs pc's ?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:09 schreef Parzival het volgende:
Thuis thuis... voor mn werk.. natuurlijk...
We hebben al een tijdje een activatie server in huis staan..
waarschijnlijk test omgeving??quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:10 schreef Joene het volgende:
[..]
Jullie bedrijf gaat dus voor SP1 al vista installeren op de bedrijfs pc's ?
Wij zijn net bekomen van de XP migratie, hou op schei uit!quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:10 schreef Joene het volgende:
[..]
Jullie bedrijf gaat dus voor SP1 al vista installeren op de bedrijfs pc's ?
idd oprotten vista gaat er niet op voor SP1 hier in het bedrijf in elk geval nietquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wij zijn net bekomen van de XP migratie, hou op schei uit!
moet je wel een aantal bestanden van die release hebben toch?quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Je kunt je RC1 of RC2 key ook gebruiken voor WIndows Vista RTM...
Ja.... *kuch* Usenet...quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:14 schreef mschol het volgende:
[..]
moet je wel een aantal bestanden van die release hebben toch?
Nou ik vind het niet "echt: gelul en heel leuk dat jij namelijk bij avanade ofzo werkt en partner bent van microsoft want welk bedrijf is het tegenwoordig niet , elke hovenier is tegenwoordig ook microsoft partner.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:12 schreef Parzival het volgende:
Ons bedrijf heeft zelfs al een paar (stuk of 100) consultants rondlopen met Vista wereldwijd.. Ik werk nml bij Avanade een partnering tussen Accenture en Microsoft. Dat gewacht op SP1...pfff
ja sorry hoor maar dat zegt echt geen rukquote:Op vrijdag 17 november 2006 11:36 schreef Parzival het volgende:
Check www.avanade.nl
of google avanade + microsoft + preferred partner
wat een BS, vista is zover ik gezien heb al standaard erg goed.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik vind het niet "echt: gelul en heel leuk dat jij namelijk bij avanade ofzo werkt en partner bent van microsoft want welk bedrijf is het tegenwoordig niet , elke hovenier is tegenwoordig ook microsoft partner.
Maar een service release en met name sp1 is toch wel degelijk belangrijk om te wachten of wil jouw bedrijf lekker buggie zijn het eerste half jaar.
En met SP1 komt waarschijklijk WinFS mee, dus kan je nog langer gaan testen...quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:20 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou ik vind het niet "echt: gelul en heel leuk dat jij namelijk bij avanade ofzo werkt en partner bent van microsoft want welk bedrijf is het tegenwoordig niet , elke hovenier is tegenwoordig ook microsoft partner.
Maar een service release en met name sp1 is toch wel degelijk belangrijk om te wachten of wil jouw bedrijf lekker buggie zijn het eerste half jaar.
Partnership met microsoft is easy ! noway strict.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:45 schreef mschol het volgende:
[..]
wat een BS, vista is zover ik gezien heb al standaard erg goed.
en het wachten op een SR of SP1 voor je overstapt is echt zo 1999
als jij de normale release test en alles werkt.. waarom niet overstappen?
en buggy zijn is geen argument, alles is buggy
en wat betreft MS partner...
je hovier wordt echt niet zo maar MS partner , zijn ze redelijk strikt in
zo ken ik wel een bedrijf dat MS gold partner is; m.a.w. alle MS software tot hun beschikking
Een echt it-bedrijf zal ook nooit nu al adviseren om over te stappen .quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:57 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het echt bijzonder onprofessioneel om nu al te roepen dat je nu gaat overstappen op Vista. Dat is leuk als je een klein IT bedrijfje bent, en je wilt intern wat kloten, maar elke grote organisatie zal op zijn minst de kat uit de boom kijken totdat duidelijk is hoe e.e.a. precies presteert.
Klein kan inderdaad relatief makkelijk overstappen, nieuwe pc kopen en klaar.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:57 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het echt bijzonder onprofessioneel om nu al te roepen dat je nu gaat overstappen op Vista. Dat is leuk als je een klein IT bedrijfje bent, en je wilt intern wat kloten, maar elke grote organisatie zal op zijn minst de kat uit de boom kijken totdat duidelijk is hoe e.e.a. precies presteert.
Dat zei jarno ook niet .quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer je nu pas de migratie naar XP afgerond hebt, doe je naar mijn idee ook niets niet helemaal goed.
Ik zeg bijkomen, niet dat het nu nét klaar is. Als je onrust in je organisatie wilt, moet je elk nieuw OS van MS blindelings en direct na verschijnen uitrollen. Vista zie ik hier serieus pas over 1 à 2 jaar verschijnen. En waarom ook niet? Eigenlijk was er al geen directe noodzaak tot het upgraden naar XP, 2000 is een prima OS wat eigenlijk nog gewoon voldeed ware het niet dat MS de stekker uit de actieve support trekt. Hetzelfde zal gebeuren met XP op termijn.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer je nu pas de migratie naar XP afgerond hebt, doe je naar mijn idee ook niets niet helemaal goed.
Vooral de nieuwe beveiligingsstructuur is volgens mij een erg onderschat gebeuren. Je moet je echt goed gaan afvragen hoe je daar als organisatie mee om zal gaan voordat je dat over de schutting heen pleurt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef GaRleC het volgende:
TE Beveiligd ; je krijgt 3 warnings voordat je iets kan veranderen/instaleren
Die minpunten van jouw vooral de beveiliging kan je gewoon UNC uitzetten en alles is like xp.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef GaRleC het volgende:
Als ik jullie was zou ik vista er niet op zetten.
+Punten
Super snel
Super mooi
Als je online bent downed ie meteen al je drivers.
-Punten
Heel veel spellen doen het niet meer.
TE uitgebreid; Een simpele rechtermuis knop zit er niet bij, je krijgt meteen weer een menu voor alles behalve voor wat je wilt.
Enn het is net een Mac.![]()
Welke spellen doen het niet dan?quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef GaRleC het volgende:
+Punten
Super snel
Super mooi
-Punten
TE uitgebreid; Een simpele rechtermuis knop zit er niet bij, je krijgt meteen weer een menu voor alles behalve voor wat je wilt.
Heb hem er op gezet gecracked en verwijdert.
Mn spellen deden het niet, Overal kinderziektes etc.
ik roep nergens dat ik dat wil ,dr loopt iemand te miepen over beveiliging en als het er niet inzit en volgende week is zn os verkloot met spyware miepen we daar gewoon overquote:Op vrijdag 17 november 2006 12:10 schreef GaRleC het volgende:
Jah maar als je een gamer bent houd het ook al snel op. En die kinderziektes zitten er ook in.
En als je Like XP wilt, waarom zou je dan vista er dan nog opzetten ?
Men ! en dat houd jouw tegen een OS te installeren whehehheheequote:Op vrijdag 17 november 2006 12:13 schreef GaRleC het volgende:
Foutjes = kinderziektes, Call of duty deed het niet dus daar hield het voo rmij op.
de spellen die ik heb geprobeerd werkte prima...quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:03 schreef GaRleC het volgende:
+Punten
Super snel
Super mooi
-Punten
Heb hem er op gezet gecracked en verwijdert.
Mn spellen deden het niet, Overal kinderziektes etc.
Nogmaals, welke kinderziektes/foutjes?quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:13 schreef GaRleC het volgende:
Foutjes = kinderziektes, Call of duty deed het niet dus daar hield het voo rmij op.
Poe zo ff snel weet ik dat uit mn hoofd niet te vindenquote:Op vrijdag 17 november 2006 12:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe zet ik die "Waarschuwings Assistent" uit? Nogal irritant dat ik telkens op "Allow" of "Continue" moet klikken.
Nee maar ik mag hopen dat je het snel hebt.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:24 schreef Rorata het volgende:
ik heb ook een msdn abbo via school maar ik zie vista er niet bijstaan,
heb ik nu aids?
http://www.iexbeta.com/wi(...)e_Compatibility_Listquote:Op vrijdag 17 november 2006 12:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nogmaals, welke kinderziektes/foutjes?
En CoD liep bij mij goed, dus misschien dat het aan jou ligt ipv Vista?
Voor de rest loop je wel te mekkeren maar iets concreets behalve 1 spel noemen lukt niet...
Download RC2 of RTM , geef het 30 dagen de kans en test het , RDP is backwards.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:39 schreef Maart85 het volgende:
Beste mensen, ik heb 4 vraagjes wat betreft de installatie van Windows Vista:
1) Ik wil Windows XP en WIndows Vista tegelijk op mijn laptop hebben. Moet ik hiervoor zelf mijn MBR etc aanpassen? Of kan ik dat gewoon instellen tijdens de installatie van Windows VIsta?
2) Is de Remote Desktop functie van Windows Vista backwards comaptible? Lees: Kan ik op de UvA met de Windows XP remote desktop, mijn Windows Vista Desktop benaderen thuis?
3) Beschikt Windows Vista over language packs? Of gaat dat komen? Is deze ook beschikbaar voor Vista Ultimate?
4) Kan ik via mijn XBOX BMC (Samba Protocol), mijn Vista Laptop benaderen? Waarschijnlijk niet toch?
Op je plaatje klikken in het startmenu, en daar kun je het heel simpel uitzettenquote:Op vrijdag 17 november 2006 12:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe zet ik die "Waarschuwings Assistent" uit? Nogal irritant dat ik telkens op "Allow" of "Continue" moet klikken.
Thnx.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:12 schreef Hare het volgende:
[..]
Op je plaatje klikken in het startmenu, en daar kun je het heel simpel uitzetten
Moet je alleen wel nog ff de computer opnieuw opstarten
Mijn volgende 'echte' Windows install (zit nu in Virtual PC 2007 beta met Vista te kutten...quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:31 schreef Jarno het volgende:
Mensen. Kom op. NL versies. Hoe moeilijk wil je het jezelf maken? Altijd gedonderd met patches, updates, office versies die de boel verzieken, etc.
Ik ga het NU testen in VPC 2007quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:20 schreef Tackleberry het volgende:
Pffff, Vista in Virtual PC 2007 (beta) draait voor geen meter. Voorlopig maar even in VMWare de test drive houden...
Zodra de consumenten edities van vista verkrijgbaar zijn denk ik, ik gok zelf dus januari.quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:26 schreef t-x-m het volgende:
Oke oke oke, ik snap dus jullie spuugen op de NL editie, maar mijn ouders willen het nou eenmaal. Er is dus nog niets bekend? want ik hoor er niemand over.
grt
tis niet super maar het zal vast prima draaien..quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:04 schreef Omkron het volgende:
[afbeelding]
Hoe is dit.. redelijk of slecht..?
zoek eens bij google naar "firefox embedded video"quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:40 schreef Jerkmaine het volgende:
Ok, een zwaar irritant probleem waar iemand hopelijk iets aan kan doen... Ik surf zelf het liefste met Vosje, maar ook met de bijgeleverde IE heb ik hetzelfde probleem;
Als ik bijvoorbeeld op de site van TMF hun mediaplayer wil checken (Ze maken daar gebruik van Windowsmedia), krijg ik een dikke error dat ik geen WMP heb draaien, wat dus wél 't geval is. Ik zie dat er op neowin.net exact hetzelfde probleem hebben, alleen draaiden deze mensen nog op een RC1 of RC2, en ik op de RTM (Oh maar dat is illegaal), en de link die daar in dat draadje staat, werkt ook voor geen ene meter. Het lijkt dus op hetzelfde probleem als het probleem @ Geen plugin? Mediaplayer? maar hier gaat 't om Vista. Iemand tips of wat dan ook? Ik ben nu elke keer genoodzaakt om m'n XP-laptop aan te slingeren om een embedded Windowsmedia videootje te bekijken
...
maak onder vista zelf een map aan en plaats daar dan media player classic in???quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:36 schreef Omkron het volgende:
Ik wil mediaplayer classic installen.. met de hand moet dat dus.. zit geen installer bij.
Met total commander wil ik een map maken in program files.. en dat gaat niet.. iemand enig idee..? Heeft met rechten te maken.. maar ik heb dat in XP ook nooit gebruikt.
om mijn files te beheren.. (voornamelijk downloads) hoe doe jij dat dan..?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:29 schreef mschol het volgende:
[..]
maak onder vista zelf een map aan en plaats daar dan media player classic in???
en waarom gebruik je total commander?
Druk op de Windowstoets op je toetsenbord en tik daarna de e even in. Er gaat een wereld voor je open.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:31 schreef Omkron het volgende:
[..]
om mijn files te beheren.. (voornamelijk downloads) hoe doe jij dat dan..?
gewoon met windows explorerquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:31 schreef Omkron het volgende:
[..]
om mijn files te beheren.. (voornamelijk downloads) hoe doe jij dat dan..?
et staat namelijk nie mooi en het klopt niet eens (WGA vind namelijk WEL dattie genuine isquote:Windows Vista(TM)
Build 6000
This copy of Windows is not genuine
Windows explorer..quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:37 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Druk op de Windowstoets op je toetsenbord en tik daarna de e even in. Er gaat een wereld voor je open.
Omg... net even bekeken...quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:43 schreef Omkron het volgende:
[..]
Windows explorer..op die manier is er geen snelheid in te krijgen..
![]()
total commander alle the way..![]()
heel ergquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Draait Vista met 2,16 Ghz Core2Duo en 2Gb intern geheugen een beetje soepel..?
mwah total commander heeft wel zijn voordelen hoor, explorer kan niet met 2 mappen tegelijk werkenquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:48 schreef mschol het volgende:
[..]
Omg... net even bekeken...
WTf, gewoon een klere win 3.11 programma dat een rechtermuisknop menu niet eens kent, zielig
Nee..quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:48 schreef mschol het volgende:
[..]
Omg... net even bekeken...
WTf, gewoon een klere win 3.11 programma dat een rechtermuisknop menu niet eens kent, zielig
Dat staat ook in het linkje dat ik gaf, en dat werkt helaas niet... Volgens mij is WMP11 compleet anders opgebouwd dan WMP10quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:12 schreef Incolumis het volgende:
[..]
zoek eens bij google naar "firefox embedded video"
staat wel een linkje om je te helpen, je moet 3 bestanden downloaden en naar je plug ins map van firefox kopiëren, dan doet ie het. (tenminste in XP, zal wss in vista ook wel doen)
Het draait hier enorm soepel op een AMD26000+ (2.11Ghz) met 1.5GB, dus ik denk dat jij nu best blij bentquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Draait Vista met 2,16 Ghz Core2Duo en 2Gb intern geheugen een beetje soepel..?
heb 2 scherm en kan dus makkelijk met 6 explorer mappen tegelijk werkenquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:50 schreef Incolumis het volgende:
[..]
mwah total commander heeft wel zijn voordelen hoor, explorer kan niet met 2 mappen tegelijk werken
512mb erbij prikkenquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:28 schreef -CRASH- het volgende:
Zit hier met een P4 2.66 GHz, 512MB geheugen
En de vista advisor raad me Vista Basic aan (wat ik echt niet wil)
Wat moet ik veranderen.... geheugen upgraden iig
Het is een GF FX 5200 (no action required)quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:34 schreef Omkron het volgende:
Videokaart is belangrijk, moet minimaal 128MB zijn en pixelshader 2.0 ondersteunen voor Aero.
quote:
ouchquote:
ZOEKTquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:44 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ouch![]()
dat is echt een eerste klas kutkaart, kun je echt helemaal niks mee. die zou ik ook veranderen als ik jou was
een leven zonder quickparquote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef Omkron het volgende:
quickpar schijnt niet meer te werken..?
met SABNZBD heb je geen quickpar meer nodig (alleen als je wilt uploaden)quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef Omkron het volgende:
Onder Vista? Ik heb net gewoon The.Exorcism.Of.Emily.Rose.PAL.NL.DVDr-PaTHe goed ge-PAR'd hoor?quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef Omkron het volgende:
kan aan je voeding liggenquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:14 schreef Omkron het volgende:
Nee klopt.. maar met quickpar kreeg ik een zelfde.
Ik heb zojuist een spontane reset gehad van mijn computer.. out of the blue.. tijdens de nieuwe opstart ging Vista de HD checken op consistency.. 8 min lang 'recovering orphaned file'.. gaat lekker..
Tuurlijk knul!quote:Op zondag 19 november 2006 05:35 schreef Parzival het volgende:
Dat jullie NU PAS klaar zijn met het upgraden naar Windows XP zegt al genoeg over de IT capaciteiten van je bedrijf of de super slechte applicaties welke voor jullie gemaakt zijn, immers SP3 komt er al bijna aan!
tuurlijk..quote:Op zondag 19 november 2006 05:35 schreef Parzival het volgende:
Dat jullie NU PAS klaar zijn met het upgraden naar Windows XP zegt al genoeg over de IT capaciteiten van je bedrijf of de super slechte applicaties welke voor jullie gemaakt zijn, immers SP3 komt er al bijna aan!
Hij heeft echt geen idee hoe het in de echte wereld gaat.quote:Op zondag 19 november 2006 13:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tuurlijk knul!. Pimp my werkplek, of niet?
En als het bedrijf XP niet nodig HAD voor de applicaties die het gebruikt? Waarom zou het dan de overstap naar XP moeten maken?quote:Op zondag 19 november 2006 05:35 schreef Parzival het volgende:
Moest dat testen al niet afgerond zijn met de pre-releases..?quote:Op zondag 19 november 2006 17:50 schreef Omkron het volgende:
Mijn hele vista leek gaar te zijn..? Kon niets meer downloaden.. kreeg IE niet meer open.. maar weer een volledige install weer gedaan.. we gaan vrolijk verder met testen..
Als particulier..? Moest toch mijn bak weer eens installen.. mooie gelegenheid om eens uitgebreid te testen voordat ik tot aanschaf overga.quote:Op zondag 19 november 2006 18:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Moest dat testen al niet afgerond zijn met de pre-releases..?
Windows Media Player 11 die in Vista zit speelt DVD's.quote:Op zondag 19 november 2006 22:21 schreef enlightenedwizza het volgende:
Vista net (weer) geinstalleerd, het is een tijd geleden dat ik 'm op m'n PC heb gehad
Anway, ik zoek nog een DVD afspeel programma die werkt (64bit Vista)...is die er überhaupt al?
Setup niet vanuit Windows zelf starten, maar vanaf de CD booten... Dat deed 't 'm bij mijquote:Op zondag 19 november 2006 22:39 schreef sexymofo het volgende:
hmm ik wou vista dus ook ff uitproberen, maar als ik em gebrand heb krijg ik bij elke versie een error van file missing ofzoen kan em dus niet installeren, iemand hier ook last van (gehad)?
Dat kan nietquote:Op maandag 20 november 2006 01:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik heb meerdere computers. Voor hoeveel computers kan ik legaal één Vista-key gebruiken? En als dat niet kan, hoe kan ik dan goedkoop voor een legale Windows op deze computers zorgen?
Maar ze verwachten toch niet serieus dat je 2 keer 250 euro uitgeeft omdat je een PC en een laptop hebt? :/quote:Op maandag 20 november 2006 02:10 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Dat kan niet. Bij XP mocht je de oem versie kopen als je minimaal 1 cruciaal onderdeel erbij kocht (bv geheugen, moederbord, hdd). Ik weet alleen niet of dat ook nog bij VIsta kan.
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 20 november 2006 05:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Maar ze verwachten toch niet serieus dat je 2 keer 250 euro uitgeeft omdat je een PC en een laptop hebt? :/
Vreemd, dan moet ie iig nog geassocieerd worden met DVDs (gaan we vanavond doen), ik kreeg niet veel te zien bij het afspelenquote:Op zondag 19 november 2006 22:30 schreef Omkron het volgende:
[..]
Windows Media Player 11 die in Vista zit speelt DVD's.
Nou laten we het even netjes houden.. ik ben voor jou geen "knul" maar gewoon een mede-fokker die zijn mening uit.quote:Op zondag 19 november 2006 13:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tuurlijk knul!. Pimp my werkplek, of niet?
of je gaat nu gewoon lopen mierenneukenquote:Op maandag 20 november 2006 10:36 schreef Parzival het volgende:
maarja installeer je dan Sp3 pas als SP4 uitkomt? :S dan zijn immers alle bugs eruit....... (ofzoiets..)
Nee.. niet zoals bij XP het geval was. Media center heb ik niet aan de praat gekregen vanwege geen drivers voor geluidskaart.. Media player zelf daarintegen speelde mijn dvd af.quote:Op maandag 20 november 2006 10:03 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
Vreemd, dan moet ie iig nog geassocieerd worden met DVDs (gaan we vanavond doen), ik kreeg niet veel te zien bij het afspelen
Je hebt dus geen 3rd party software nodig om 'm in MP11 te laten draaien?
Lekker commercieel nalullen van MS is dit. Noem eens wat van die voordelen? En met imaging hoef je niet aan te komen want dat doen we op een echte manier met ZENworks Imaging.quote:Op maandag 20 november 2006 10:12 schreef Parzival het volgende:
die de business extra geld kan opleveren.
ik zie in elk geval geen reden waarom een willekeurig bedrijf naar vista zal gaan (wat kan je er meer ? mee? ) zolang de support voor XP nog aanwezig is.quote:Op maandag 20 november 2006 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Lekker commercieel nalullen van MS is dit. Noem eens wat van die voordelen? En met imaging hoef je niet aan te komen want dat doen we op een echte manier met ZENworks Imaging.
Nee, ik durf bijna hard te beweren dat de overstap van 2000 naar XP voor 9 van de 10 bedrijven (puur functioneel gezien dan - even afgezien van support vanuit MS) een loze was. En dat de overstap naar Vista dit voorlopig ook zal zijn.
Behalve versie geilheid en het bezig moeten houden van de IT afdeling niet nee. (Overigens hoeft met beide niet echt iets mis te zijn hoor.)quote:Op maandag 20 november 2006 11:35 schreef Joene het volgende:
[..]
ik zie in elk geval geen reden waarom een willekeurig bedrijf naar vista zal gaan (wat kan je er meer ? mee? ) zolang de support voor XP nog aanwezig is.
Iets met if it ain't broke ofzo.quote:Op maandag 20 november 2006 11:38 schreef Joene het volgende:
Prive ben ik ook versie geil en update ik alles wat ik maar kan updaten.
Maar workrelated stuff doe ik altijd maar "netjes" rustig aan.
Werk zoeken is niet zo mijn ding.quote:
In Duitsland is het zo dat als je daar Windows Media Center koopt je een coupon krijgt waarmee je voor ongeveer 15 euro een upgrade naar Windows Vista Home Premium Edtition krijgt. Ben je dus zo'n 115 euro kwijt.quote:Op maandag 20 november 2006 01:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik heb meerdere computers. Voor hoeveel computers kan ik legaal één Vista-key gebruiken? En als dat niet kan, hoe kan ik dan goedkoop voor een legale Windows op deze computers zorgen?
Helaas wel.quote:Op maandag 20 november 2006 12:06 schreef G.Fawkes het volgende:
volgens viaarena.com zal mijn RAID Controller niet ondersteund worden, mijn laptop is pas een jaar oud en heeft godverdomme 1200 euro gekost, kunnen ze dat maken?
kan ik die kut raid dan niet gewoon ombouwen naar IDE?quote:Op maandag 20 november 2006 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Helaas wel.
Ik vrees dat er niks anders op zit dan gaan klagen bij die gasten...
Iemand enig idee met dit probleem !!!quote:Op maandag 20 november 2006 00:55 schreef Diego27 het volgende:
Van de week maar eens een van de laatste beta versies gedownload van de Nieuwe windows vista.
Installeren loopt allemaal heel vlot en alles draait goed na een verse install.
Alleen zit ik met het volgende probleem.
Als ik via mijn provider downloaden met diverse nieuwsgroepen providers dan zie ik dat alle files binnen lopen en gecontroleerd worden alleen als ik dan in de mappen kijk dan zie ik niks verschijnen in de map waar volgens het programma wat staat.
Wel kan ik binnen het programma de files controleren met quickpar maar helaas niet uitpakken omdat dat niet binnen het programma aanwezig is (uitpakken met winrar)
Ik gebruik de programma's
- Grabit (laatste 6 versies geprobeeerd)
- Newsleecher.. (meerdere versies)
Nou vraag ik me dus af of er in windows vista standaard mappe verborgen staan en dat je die moet unlocken. Het vreemde is namelijk ook dat de schijf als je aan het downloaden bent wel langzaaam volraakt.
Iemand die een oplossig heeft.
Thanks mensen...
Kijk hier eensquote:Op maandag 20 november 2006 17:09 schreef Diego27 het volgende:
[..]
Iemand enig idee met dit probleem !!!
| 1 |
Als je het tegen mij hebt : op de standaard plek die grabit gebruikt.quote:Op maandag 20 november 2006 18:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waar sla je je temp files op van Grabit?
Ja maar ik gebruik ze niet tegelijk. Als ik een game op twee computers wil installeren dan kan dat toch ook.quote:Op maandag 20 november 2006 07:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja, waarom niet?
Je gebruikt het toch?
Nah, Diegoquote:Op maandag 20 november 2006 19:07 schreef Omkron het volgende:
[..]
Als je het tegen mij hebt : op de standaard plek die grabit gebruikt.
Ik heb em via MA3D legaal. Naar mijn mening is het de moeite waard omdat ik het leuk vind. Maar als je programmeur bent, zul je toch moeten weten of je creatie ook aardijg zijn werk doet via vista of niet?quote:Op maandag 20 november 2006 19:36 schreef Jump het volgende:
Ik ben nu aan het twijfelen als ik heb binnenkort eens zou testen. Ik heb hem toch legaal via msdnaa. Is het de moeite waard voor schoolgebruik, programma ontwikkeling enzo?
Daemon werkt.quote:Op maandag 20 november 2006 21:07 schreef G.Fawkes het volgende:
Weet iemand of deamon tools of alcohol werkt op Vista. Ik installeer het ff niet omdat het bij een vriend van mij zorgde dat windows niet meer opstartte....
Ga em proberen dank!quote:
ik heb de bill gates naar officiele msdn getransofrmeerd en daar werkt hij prima onder (lees: hij werkt nu met rc1 key)quote:Op maandag 20 november 2006 22:08 schreef Jerkmaine het volgende:
Iemand trouwens (al) ervaring met Windows.Vista.RTM.Activation.Crack-iND onder Microsoft.Windows.Vista.Final-BillGates
ahum zoek de reebsaw dingesquote:Op maandag 20 november 2006 22:08 schreef Jerkmaine het volgende:
Iemand trouwens (al) ervaring met Windows.Vista.RTM.Activation.Crack-iND onder Microsoft.Windows.Vista.Final-BillGates
Daarom hebben die bedrijven speciale licentie overeenkomsten met Microsoft.. per machine betalen ze een stuk minder als jij in de winkel.. maar nadeel is weer dat ze dat bedrag elk jaar moeten betalen..quote:Op maandag 20 november 2006 19:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja maar ik gebruik ze niet tegelijk. Als ik een game op twee computers wil installeren dan kan dat toch ook.
Hoe zit het dan met bedrijven die 1000 computers hebben ofzo. Dat loopt nogal in de kosten zeg.
Jaquote:Op maandag 20 november 2006 21:54 schreef Caesu het volgende:
2de keer dat ik het vraag:
werkt deze laatste Vista release (RTM) in VMware onder Windows XP?
bij enkele eerdere releases was dit namelijk niet zo.
4.06 X86 doet het gewoon bij mij hoorquote:Op dinsdag 21 november 2006 09:04 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
de x64 wel te verstaan
de x86 doet niet veel
Alleen als 'ie écht werkt, die serial heb ik inmiddels aangevraagd en gekregen... U hoort vanavond van mijquote:
bij mij werkt ie iig, wel een beetje geklooi met rechten enzo, maar uiteindelijk lukte hetquote:Op dinsdag 21 november 2006 09:26 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Alleen als 'ie écht werkt, die serial heb ik inmiddels aangevraagd en gekregen... U hoort vanavond van mij...
oei met 5 hdd's wordt dat wel mindersquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:00 schreef Parzival het volgende:
Ik mag hopen dat Microsoft een nieuw truukje heeft ingebouwd.. crack detected.. format all disks.. !
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:39 schreef Omkron het volgende:
Dus we moeten nog even wachten op de legale versie..?
http://www.microsoft.com/(...)advisor/default.mspxquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:21 schreef honderd het volgende:
Waar kan ik checken of mijn PC goed is voor Vista?
Ik heb een AMD64 3000 en 1.5GB intern geheugen.
Ja, dat schijnt dus allemaal wel mee te vallen, de sticks van tegenwoordig gaan 15 jaar mee als je ze elke dag 8 uur laat Superfetchen is ergens eens berekend, nou, over 15 jaar weten we geeneens meer wat USB was dus dat geloof ik wel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:23 schreef Incolumis het volgende:
wat ik me afvraag, het zal wss de usb stick wel een stukje minder oud maken, aangezien zo'n stick maar ong 1 miljoen keer kan worden herschreven, en hoe vaak wordt die superfetch wel niet herschreven?
Boeien, dan koppel ik m'n datadisks wel effe af tijdens de installatiequote:Op dinsdag 21 november 2006 10:00 schreef Parzival het volgende:
Ik mag hopen dat Microsoft een nieuw truukje heeft ingebouwd.. crack detected.. format all disks.. !
dan is het: Lawsuit voor microsoft die ze kei en keihard gaan verliezen (MS that is)quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:00 schreef Parzival het volgende:
Hoe zit het nou precies dan met dat Superfetch, bestaat het al. Hoe zet ik het aan. Merk ik dan nog iets aan het superfetch gebeuren?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt dus allemaal wel mee te vallen, de sticks van tegenwoordig gaan 15 jaar mee als je ze elke dag 8 uur laat Superfetchen is ergens eens berekend, nou, over 15 jaar weten we geeneens meer wat USB was dus dat geloof ik wel.
Google is op VLK.quote:Op maandag 20 november 2006 19:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja maar ik gebruik ze niet tegelijk. Als ik een game op twee computers wil installeren dan kan dat toch ook.
Hoe zit het dan met bedrijven die 1000 computers hebben ofzo. Dat loopt nogal in de kosten zeg.
Wantquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:02 schreef mschol het volgende:
[..]
dan is het: Lawsuit voor microsoft die ze kei en keihard gaan verliezen (MS that is)
Windows SuperFetchquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:28 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Hoe zit het nou precies dan met dat Superfetch, bestaat het al. Hoe zet ik het aan. Merk ik dan nog iets aan het superfetch gebeuren?
Ik denk dat dit interessanter is dan via een usb interface:quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:36 schreef Jarno het volgende:
Wie kan mij wat meer vertellen over Superfetch icm EMD ? Ik wil graag een nieuwe USB stick, is het de moeite waard een 'heule snelle' te halen en deze dan te gaan gebruiken icm Vista?
oke, in iedergeval in NL, je mag niet zomaar andermans gegevens verwijderen zonder toestemming.quote:
Bij mij liep 'ie ietsjes anders dan in de *.nfo stond; gelijk bij het inloggen op m'n Vista account werd er om m'n key gevraagd, maar hij zeurt nu niet meer om een activatie... Hulde, thanks!quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:29 schreef Incolumis het volgende:
[..]
bij mij werkt ie iig, wel een beetje geklooi met rechten enzo, maar uiteindelijk lukte het
Jij knuffelt zeker ook bomen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:00 schreef Parzival het volgende:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:54 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Bij mij liep 'ie ietsjes anders dan in de *.nfo stond; gelijk bij het inloggen op m'n Vista account werd er om m'n key gevraagd, maar hij zeurt nu niet meer om een activatie... Hulde, thanks!![]()
![]()
Beetje domme opmerking. Ik vind eigenlijk wel dat hij gelijk heeft. Als je tevreden bent met een besturingssysteem dan hoor je die ook gewoon te kopen.quote:
Maar honderden euro's is ook weer overdrevenquote:Op woensdag 22 november 2006 00:24 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking. Ik vind eigenlijk wel dat hij gelijk heeft. Als je tevreden bent met een besturingssysteem dan hoor je die ook gewoon te kopen.
Control Panel > Ease of Access Center?quote:Op woensdag 22 november 2006 00:23 schreef Incolumis het volgende:
argh weet iemand hoe ik die irrtante narrator kan uitzetten in de startup, stom ding blijft terugkomen
30 a 40 euro voor een besturingssysteemquote:Op woensdag 22 november 2006 00:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar honderden euro's is ook weer overdreven
Als Vista een euro of 30 à 40 zou gaan kosten, ging ik hem zonder meer halen, maar ik leg verdomme geen 300 euro op de toonbank....
Als het niet fantastisch werkt.. waarom gebruik je het dan. Dan moet je overstappen op linux. Werkt ook niet fantastisch, maar is wel gratis. Laat me raden.. je gebruikt ook zeker al windows xp al jaren zonder dat je er voor betaaltquote:Op woensdag 22 november 2006 00:49 schreef Jerkmaine het volgende:
Dat bedoel ik dus... Zo lang het mijns insziens niet fantastisch werkt, ben ik niet van plan om er ¤400 voor neer te leggen; hoeveel grafisch geweld er wel niet in gebakken zit... Voor ¤100 a ¤150 wil ik 't best doen.
Yep, zowel op m'n laptop als op m'n desktopdoos OEMquote:Op woensdag 22 november 2006 01:22 schreef Mordreth het volgende:
Laat me raden.. je gebruikt ook zeker al windows xp al jaren zonder dat je er voor betaalt.
Dus kom je in aanmerking voor een upgradequote:Op woensdag 22 november 2006 01:25 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Yep, zowel op m'n laptop als op m'n desktopdoos OEM.
Je wil me niet gaan vertellen dat ik voor een prikkie een upgrade van 2x XP Homo edition naar 2x Ultimate kan krijgen?quote:Op woensdag 22 november 2006 01:26 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Dus kom je in aanmerking voor een upgrade(en je betaalt dus wel indirect voor die versie
).
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:44 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Je wil me niet gaan vertellen dat ik voor een prikkie een upgrade van 2x XP Homo edition naar 2x Ultimate kan krijgen?![]()
Maak me er niet druk omquote:Op woensdag 22 november 2006 01:52 schreef Jerkmaine het volgende:
Dat bedoel ik, m.a.w.; waar maak jij je druk om dat ik er geen ¤400 voor over heb, of valt het onder je MCSE om MS-bashers aan te pakken op fora
Bedrijven gebruiken negen van de tien keer een VLK, dus heb je dat gezeik niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
oke, in iedergeval in NL, je mag niet zomaar andermans gegevens verwijderen zonder toestemming.
stel dat het documenten zijn van letterlijk levensbelang. en die worden verwijderd om dat systeembeheer een illegale versie heeft geinstalleerd...
dan is a ) systeembeheer de schuldige -> ontslaan..
maar aangezien MS een format techniek gebruikt , zonder dat eerst toestemming is gevraagd, zijn zij ook strafbaar. en een EULA is leuk, maar niet rechtsgeldig in nederland
En je hebt Ultimate nodig voor?quote:Op woensdag 22 november 2006 01:44 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Je wil me niet gaan vertellen dat ik voor een prikkie een upgrade van 2x XP Homo edition naar 2x Ultimate kan krijgen?![]()
Aan de andere kant vind ik het wel bizar hoe er hier vanuit wordt gegaan dát je eigenlijk alleen maar een illegale versie zou kunnen/willen gebruiken.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:52 schreef Jerkmaine het volgende:
Dat bedoel ik, m.a.w.; waar maak jij je druk om dat ik er geen ¤400 voor over heb, of valt het onder je MCSE om MS-bashers aan te pakken op fora
alles staat uitgevinkt, maar elke keer als ik windows opstart, komt het weer terugquote:Op woensdag 22 november 2006 00:52 schreef Jerkmaine het volgende:
[..]
Control Panel > Ease of Access Center?
Vind ik ook hoor J.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik het wel bizar hoe er hier vanuit wordt gegaan dát je eigenlijk alleen maar een illegale versie zou kunnen/willen gebruiken.
Miscoooooooooooooop.nlquote:Op woensdag 22 november 2006 08:48 schreef Jarno het volgende:
Business staat al voor vanaf 225 in de Misco gids trouwens!
ik heb zelf zo iets van: de retail ultimate mag best wat minder kosten, ze kunnen OEM's toch ook voor 30% van de retail prijs wegzetten..quote:Op woensdag 22 november 2006 08:47 schreef Joene het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor J.
Koop gewoon je software maargoed dat is voor sommige mensen een "vreemd" begrip dat kopen.
Bovendien waarom thuis Business van 400$ terwijl home voor 199$ over de toonbank gaat straks.
Ik heb zelf zo iets van, laat MS lekker zelf zijn prijzen bepalen.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb zelf zo iets van: de retail ultimate mag best wat minder kosten
Ik vind gewoon als jij een bepaald product als 1 van de eerste in je bezit wilt hebben moet je gewoon betalenquote:Op woensdag 22 november 2006 08:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb zelf zo iets van: de retail ultimate mag best wat minder kosten, ze kunnen OEM's toch ook voor 30% van de retail prijs wegzetten..
en eigenlijk betaal je ~200 euro voor een doos en een handleiding...
de licensie is misschien anders, echter zal het waarschijnlijk gewoon mogelijk blijven om je OEM op een andere pc te installeren..
zou een mod oid dergelijks hier even op willen reageren aubquote:Op woensdag 22 november 2006 00:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Misschien een ideetje om een topic te openen over welke hardware/software wel compatible is met Vista en welke niet. Daarbij vertellend hoe je sommige problemen kunt oplossen.
Dan kunnen we dit topic gebruiken voor discussie en meningen en die andere voor support. Ik ben bang dat anders we deze topics steeds vaker moeten gaan gebruiken voor vragen als. Doet Nero het al bij vista en brand het dan net zo snel, enz enz
Wat een onzin, illegale versie werkt evengoed. Ik ga liever voor 400 euro even een weekend skieën dan dat te betalen voor een besturingsprogramma.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:22 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Als het niet fantastisch werkt.. waarom gebruik je het dan. Dan moet je overstappen op linux. Werkt ook niet fantastisch, maar is wel gratis. Laat me raden.. je gebruikt ook zeker al windows xp al jaren zonder dat je er voor betaalt.
En daarnaast.. als je xp legaal hebt betaal je maar 100 euro voor de upgrade.
't Is toch maar een OS he, wanneer gebruik je dat nou.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:50 schreef honderd het volgende:
[..]
Wat een onzin, illegale versie werkt evengoed. Ik ga liever voor 400 euro even een weekend skieën dan dat te betalen voor een besturingsprogramma.
Ja klopt, ik zet het er hooguit op omdat ik een DVDtje krijg van me buurjongen en omdat het nieuw is. Ik vind windows XP ook prima werken.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
't Is toch maar een OS he, wanneer gebruik je dat nou.
Koop je spellen legaal?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:50 schreef honderd het volgende:
[..]
Wat een onzin, illegale versie werkt evengoed. Ik ga liever voor 400 euro even een weekend skieën dan dat te betalen voor een besturingsprogramma.
Mensen en hun principesquote:Op woensdag 22 november 2006 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Koop je spellen legaal?
Zo ja, waarom een OS niet wat je het meest gebruikt?
Van mij mag Ms het inbouwen dat wanneer iemand hun OS kraakt dat dan de schijf geformatteerd wordt, met alle belangrijke data erbij...
Parasieten gedrag....
Wil ik wel..quote:Op woensdag 22 november 2006 10:52 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
zou een mod oid dergelijks hier even op willen reageren aub
uhm jij hebt zeker nog nooit de huidige XP retail prijs gezien???quote:Op woensdag 22 november 2006 09:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik vind gewoon als jij een bepaald product als 1 van de eerste in je bezit wilt hebben moet je gewoon betalen
tja tenzij je een bepaalde combinatie van functie's wilt hebben moet je wel...quote:Daarnaast vind ik dat als thuisgebruiker Ultimate way overdone is en je dus geen 200 euro voor een doos en handleiding extra hoeft uittegeven.
idd.. de eikels.. en men geeft er alleen nog maar een stabielere en veiligere windows voor terug.. hoe durven ze!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:13 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm jij hebt zeker nog nooit de huidige XP retail prijs gezien???
nog steeds even duur als in het begin...
RDP voor een thuisgebruiker?quote:tja tenzij je een bepaalde combinatie van functie's wilt hebben moet je wel...
als je Media center + RDP wilt hebben moet je wel bijvoorbeeld....
die 200 euro voor een doos + boekje is gewoon weg absurd...
Gezien en gekocht. De blauwe doos dus, met XP Pro CD. Geen OEM, geen discount versie, gewoon retail.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:13 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm jij hebt zeker nog nooit de huidige XP retail prijs gezien???
Zelf heb ik overigens nog nooit een OS in de winkel gehaald vanwege mn msdn subscriber gelulquote:Op woensdag 22 november 2006 14:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gezien en gekocht. De blauwe doos dus, met XP Pro CD. Geen OEM, geen discount versie, gewoon retail.
gebruikelijk is dat software naarmate het ouder is ook goedkoper wordt vanwege veroudering ..quote:Op woensdag 22 november 2006 14:20 schreef Mordreth het volgende:
[..]
idd.. de eikels.. en men geeft er alleen nog maar een stabielere en veiligere windows voor terug.. hoe durven ze!
[..]
RDP voor een thuisgebruiker?
En hoe kom je erbij dat je 200 euro betaald voor een doos + boekje? Beetje onzinnige gedachtengang. Lijkt me logischer dat het ontwikkelingskosten,reclamekosten, enz is.
Niet echt.. toen windows net uit kwam betaalde je dus ook de volle pond en daar zat dan dus jarenlange ondersteuning bij (service packs, nieuwste hardwareondersteuning, enz). Dus gewoon slimme marketing (en ook terechte marketing wat dat betreft).quote:Op woensdag 22 november 2006 14:37 schreef mschol het volgende:
[..]
gebruikelijk is dat software naarmate het ouder is ook goedkoper wordt vanwege veroudering ..
bij windows heb ik dit nog nooit gezien... beetje vreemde strategie
Die kosten zijn voor de fabrikantquote:onzinnige gedachtegang???
waarom kost een OEM dan 200 euro minder, terwijl je dezelfde software krijgt?????
Was toch alleen toegestaan bij een cruciaal onderdeel?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
En als het goed is mag je ook geen losse OEMs meer kopen, en de praktijken 'bij een muis van een 10tje een OS' zijn ook niet meer toegestaan.
het mag niet, maar wie controleert dat?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
En als het goed is mag je ook geen losse OEMs meer kopen, en de praktijken 'bij een muis van een 10tje een OS' zijn ook niet meer toegestaan.
Ms controleerd dat.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef mschol het volgende:
[..]
het mag niet, maar wie controleert dat?
nagenoeg niet, dus een beetje slim shoppen en je kan een muis + windows vista OEM kopen...
Maar goed, dan heb je nog steeds geen legale licentie natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef mschol het volgende:
[..]
het mag niet, maar wie controleert dat?
nagenoeg niet, dus een beetje slim shoppen en je kan een muis + windows vista OEM kopen...
Deel je je internetverbinding ook met die andere PCs?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:37 schreef enlightenedwizza het volgende:
nieuw probleem...m'n internet connectie vliegt er om de paar minuten uit
Vista heb ik er deze week 2x opgezet, bij de 2e keer kwam het voor
de netwerkverbinding is nog wel aanwezig (andere PCs zijn te zien)
ow nee?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar goed, dan heb je nog steeds geen legale licentie natuurlijk.
Maar dus nog steeds niet legaal.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ow nee?
het draait toch op een pc waar een moederbord, processor en geheugen inzit...
dat is niet illegaal...
en vervolgens is er overigens geen haan die er naar kraait...
MS ziet de activatie als een OEM, en activeert windows gewoon...
In principe is de licentie niet legaal omdat je 'm niet volgens de richtlijnen hebt gekocht.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ow nee?
het draait toch op een pc waar een moederbord, processor en geheugen inzit...
dat is niet illegaal...
en vervolgens is er overigens geen haan die er naar kraait...
MS ziet de activatie als een OEM, en activeert windows gewoon...
Check je licentie gegevens van je MSDN maar eens.. MSDN is niet unlimited gebruik van alle producten hoor .. voor een MS partner geldt iets van 10 desktop os'en, 10x office 2x server 1x exchange ofzoiets.. MSDN betekend dus niet ongelimiteerd installeren..quote:Op woensdag 22 november 2006 14:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Zelf heb ik overigens nog nooit een OS in de winkel gehaald vanwege mn msdn subscriber gelul
Niet dat dat goedkoop is trouwens
nope, gaat via een routerquote:Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef markvnl het volgende:
[..]
Deel je je internetverbinding ook met die andere PCs?
Ik had hetzelfde probleem, totdat ik "allow other network users to connect through this computer's internet connection" uitzette. Toen deed Internet het dus weer. Nu nog maar eens kijken hoe ik die andere PC weer netjes online krijg.
Ik weet hoe het werktquote:Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef Parzival het volgende:
[..]
Check je licentie gegevens van je MSDN maar eens.. MSDN is niet unlimited gebruik van alle producten hoor .. voor een MS partner geldt iets van 10 desktop os'en, 10x office 2x server 1x exchange ofzoiets.. MSDN betekend dus niet ongelimiteerd installeren..
Zelf ben ik van mening dat je best een keer een illegaal dingetje mag gebruiken, maar als je er plezier van hebt, of vaak gebruikt toch over moet gaan op een licentie.. die mensen werken ook gewoon hard voor hun geld hoor.. en hoe rijk billie ook mag zijn.. zijn werknemers willen graag nog even hun werk behouden net als ieder ander...
Wat betreft de prijzen.. MS heeft met Vista zo veel opties gemaakt dat er voor iedereen wel wat tussen zit.. mbt tot OEM.. bij het wisselen van geloof ik 4 onderdoelen moet je een nieuwe licentie aanschaffen.. alhoewel dat af en toe nog wil verschillen/veranderen met de combinatie moederbord/cpu..
MBT uitzuigers.. zoals mensen die echt weer jaaaren op illegale besturingssystemen gaan werken.. screw you.. echt die HD mag van mij encrypted worden gemaakt met bitlocker en de key wordt "per ongeluk" gewist.. stelletje uitzuigers, niets in deze wereld is gratis dus waarom je OS wel!.. en als je niet wil betalen.. dan neem je toch lekker linux.. dat is (volgens de kenners) toch veel beter, mooier, open source enzo.. en GRATIS!
Een Windows Vista-pc moet minimaal over het volgende beschikken:quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:11 schreef Parafernalia het volgende:
wat zijn de minimale systeemeisen als je al die fancy shit uitzet?
Welke probs heb je dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef Omkron het volgende:
Ik ben Vista af, vanaf nu.. wéér gezeik met opnieuw opstarten.. ik ga voorlopig nog een geruime tijd wachten.
Installeer Vista eens schoon op de sata schijf.quote:Op zondag 26 november 2006 11:31 schreef Openmind het volgende:
Ik heb het volgende probleem met Vista: Sinds de laatste update van Vista herkent het mijn SATA schijven. Daarna heb ik met True Image een kloon van de C: (IDE) schijf op een SATA schijf gemaakt. Daarna de power van de IDE schijf gehaald en in bios SATA als opstart gezet. pc weer gestart. Resultaat: pc start niet, probleem met winboot. IDE schijf weer power, opstart veranderd. Maar ook nu zelfde boodschap, pc start niet meer op. Ziet aardig omhoog, iemand die hulp kan bieden?
shadow copy not working <- of iets dergelijks..quote:
Naar ik heb begrepen is het wel gekraakt hoor.quote:Op maandag 27 november 2006 13:31 schreef veldmuis het volgende:
Klopt het nou dat er nogsteeds geen echte crack voor is? Respect voor MS hoor, dat het zolang duurt!
Prima versie iddquote:Op maandag 27 november 2006 14:20 schreef Jarno het volgende:
Beetje traag met opstarten, verder prrrrrrrrima! (Home Premium op een P4 3 Ghz met 3GB geheugen, Ati X800 SE kaart en 74 GB Raptor).
Istniks?quote:Op maandag 27 november 2006 14:21 schreef Joene het volgende:
Overigens heb ik zelf business geinstalleerd.
Naja niks mis mee opzich alleen de 12gb installatie op je schijf is wat overdone.quote:
Geen idee J. ik gebruik zo een symbian os device.quote:Op maandag 27 november 2006 14:22 schreef Jarno het volgende:
Owja, hoe sync ik mijn PDA met Windows Mail en Windows Calendar? Ik zie iets van een Sync Center maar die heeft het alleen over Windows Media Player.
Ah: http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx .quote:Op maandag 27 november 2006 14:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Geen idee J. ik gebruik zo een symbian os device.
Niet tofquote:Op maandag 27 november 2006 14:25 schreef Jarno het volgende:
Nouja, met Home Premium zit ik ook op de 16GB. En dan heb ik eigenlijk alleen de (beta) Ati drivers voor m'n graka geinstalleerd, verder niks.
vreemd, windows ultimate is hier net 8 gig ofzoquote:Op maandag 27 november 2006 14:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Naja niks mis mee opzich alleen de 12gb installatie op je schijf is wat overdone.
Overigens heb ik hier wel 3 GB aan swap en hybernate files staan. Dus dan zou het zijn 16 - 6 = 10 GB.quote:Op maandag 27 november 2006 14:35 schreef mschol het volgende:
[..]
vreemd, windows ultimate is hier net 8 gig ofzo
bij mij inclusief swap enzo . (is ergens rond de 2 GB)quote:Op maandag 27 november 2006 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Overigens heb ik hier wel 3 GB aan swap en hybernate files staan. Dus dan zou het zijn 16 - 6 = 10 GB.
Zoiets zou het bij mij ook wel zijn , sowieso minimaal 3,5gb swap.quote:Op maandag 27 november 2006 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Overigens heb ik hier wel 3 GB aan swap en hybernate files staan. Dus dan zou het zijn 16 - 6 = 10 GB.
Da's toch niks nieuws bij Windows.? Dat doet zoiets al minimaal 10 jaarquote:Op dinsdag 28 november 2006 00:00 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Windows Vista komt soms ineens met een super-freeze en dan moet ik rebooten. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het kan zomaar opkomen als ik gewoon iets doe. Bijvoorbeeld een programma open ofzo.
Dan ben je een flinke prutser want de laatste keer dat XP ge-BSOD't heeft bij mij kan ik me geeneens herinneren.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Da's toch niks nieuws bij Windows.? Dat doet zoiets al minimaal 10 jaar![]()
Idd, dat is nou AI...quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Da's toch niks nieuws bij Windows.? Dat doet zoiets al minimaal 10 jaar![]()
XP BSOD't idd zelden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan ben je een flinke prutser want de laatste keer dat XP ge-BSOD't heeft bij mij kan ik me geeneens herinneren.
Windows-fanboy..?quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan ben je een flinke prutser want de laatste keer dat XP ge-BSOD't heeft bij mij kan ik me geeneens herinneren.
Jij bent echt triest, dat je voor zoiets naar een Windows Vista-topic komtquote:Op dinsdag 28 november 2006 09:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Windows-fanboy..?![]()
Ik zeg toch nergens dat ik Windows gebruik. Ik kijk wel uit; ik ben geen prutser. Succes met je aero en desktop-search, of hoe dat geripte zooitje ook mag heten![]()
Ah, dus je weet gewoon niet waar je over lult? (Dacht ik al hoor).quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zeg toch nergens dat ik Windows gebruik.
Joh, ik vind Apple helemaal geweldig en als dat iemand zijn ding is, vooral doen. Mooi spul, mooie interface, niks mis mee. Maar in een Vista topic komen roepen dat Windows al 10 jaar lang alleen maar BSOD't, tsja dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen. Op OS X is ook genoég aan te merken maar ik zoek daar geen Apple topic voor op om dat te komen blaten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
Ach, denken dat Apple als eerste met een GUI was is ook leuk...
Ik neem een postgeschiedenis van >100 pagina's pas echt triest.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Jij bent echt triest, dat je voor zoiets naar een Windows Vista-topic komt.
Succes met je appeltje.
Groetjes,
veldmuis
Nou goed hoor, grote jongen, sticker halen bij de juf, jasje aan en dasje om, uitkijken bij het oversteken en opsodeflikkeren.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik neem een postgeschiedenis van >100 pagina's pas echt triest.![]()
Je neemt maar.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik neem een postgeschiedenis van >100 pagina's pas echt triest.![]()
Kralenketting halen, lekker gaan plassen en hopen dat je over zes jaar naar de grote school mag. Krijg je 's een echte opleiding, hoewel dat aan jouw intellect niet echt besteed zal zijn. Maar een MS-certified diploma zul je wellicht nog 's halen. Domme drol.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed hoor, grote jongen, sticker halen bij de juf, jasje aan en dasje om, uitkijken bij het oversteken en opsodeflikkeren..
Maar wat kom je hier eigenlijk doen dan? Tot nu toe heb ik je niets anders zien posten dan een sneer richting Windows en wat flames (waarin je nog eens erg slecht bent ook). Ik vraag me af wie hier dom is eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kralenketting halen, lekker gaan plassen en hopen dat je over zes jaar naar de grote school mag. Krijg je 's een echte opleiding, hoewel dat aan jouw intellect niet echt besteed zal zijn. Maar een MS-certified diploma zul je wellicht nog 's halen. Domme drol.
Zulke vragen gaan jouw intellect dus te boven. Doe geen moeite. Maar misschien kun je je afvragen waarom je mensen die hier wat komen zeggen wat je niet bevalt als 'prutser' moet bestempelen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar wat kom je hier eigenlijk doen dan? Tot nu toe heb ik je niets anders zien posten dan een sneer richting Windows en wat flames (waarin je nog eens erg slecht bent ook). Ik vraag me af wie hier dom is eigenlijk.
Oh, de onderbouwing waarom Windows al 10 jaar BSOD't komt dus nog begrijp ik? Ik wacht!quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zulke vragen gaan jouw intellect dus te boven. Doe geen moeite. Maar misschien kun je je afvragen waarom je mensen die hier wat komen zeggen wat je niet bevalt als 'prutser' moet bestempelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |