Niet echt.. toen windows net uit kwam betaalde je dus ook de volle pond en daar zat dan dus jarenlange ondersteuning bij (service packs, nieuwste hardwareondersteuning, enz). Dus gewoon slimme marketing (en ook terechte marketing wat dat betreft).quote:Op woensdag 22 november 2006 14:37 schreef mschol het volgende:
[..]
gebruikelijk is dat software naarmate het ouder is ook goedkoper wordt vanwege veroudering ..
bij windows heb ik dit nog nooit gezien... beetje vreemde strategie
Die kosten zijn voor de fabrikantquote:onzinnige gedachtegang???
waarom kost een OEM dan 200 euro minder, terwijl je dezelfde software krijgt?????
Was toch alleen toegestaan bij een cruciaal onderdeel?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
En als het goed is mag je ook geen losse OEMs meer kopen, en de praktijken 'bij een muis van een 10tje een OS' zijn ook niet meer toegestaan.
het mag niet, maar wie controleert dat?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
En als het goed is mag je ook geen losse OEMs meer kopen, en de praktijken 'bij een muis van een 10tje een OS' zijn ook niet meer toegestaan.
Ms controleerd dat.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef mschol het volgende:
[..]
het mag niet, maar wie controleert dat?
nagenoeg niet, dus een beetje slim shoppen en je kan een muis + windows vista OEM kopen...
Maar goed, dan heb je nog steeds geen legale licentie natuurlijk.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef mschol het volgende:
[..]
het mag niet, maar wie controleert dat?
nagenoeg niet, dus een beetje slim shoppen en je kan een muis + windows vista OEM kopen...
Deel je je internetverbinding ook met die andere PCs?quote:Op woensdag 22 november 2006 10:37 schreef enlightenedwizza het volgende:
nieuw probleem...m'n internet connectie vliegt er om de paar minuten uit
Vista heb ik er deze week 2x opgezet, bij de 2e keer kwam het voor
de netwerkverbinding is nog wel aanwezig (andere PCs zijn te zien)
ow nee?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar goed, dan heb je nog steeds geen legale licentie natuurlijk.
Maar dus nog steeds niet legaal.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ow nee?
het draait toch op een pc waar een moederbord, processor en geheugen inzit...
dat is niet illegaal...
en vervolgens is er overigens geen haan die er naar kraait...
MS ziet de activatie als een OEM, en activeert windows gewoon...
In principe is de licentie niet legaal omdat je 'm niet volgens de richtlijnen hebt gekocht.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ow nee?
het draait toch op een pc waar een moederbord, processor en geheugen inzit...
dat is niet illegaal...
en vervolgens is er overigens geen haan die er naar kraait...
MS ziet de activatie als een OEM, en activeert windows gewoon...
Check je licentie gegevens van je MSDN maar eens.. MSDN is niet unlimited gebruik van alle producten hoor .. voor een MS partner geldt iets van 10 desktop os'en, 10x office 2x server 1x exchange ofzoiets.. MSDN betekend dus niet ongelimiteerd installeren..quote:Op woensdag 22 november 2006 14:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Zelf heb ik overigens nog nooit een OS in de winkel gehaald vanwege mn msdn subscriber gelul
Niet dat dat goedkoop is trouwens
nope, gaat via een routerquote:Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef markvnl het volgende:
[..]
Deel je je internetverbinding ook met die andere PCs?
Ik had hetzelfde probleem, totdat ik "allow other network users to connect through this computer's internet connection" uitzette. Toen deed Internet het dus weer. Nu nog maar eens kijken hoe ik die andere PC weer netjes online krijg.
Ik weet hoe het werktquote:Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef Parzival het volgende:
[..]
Check je licentie gegevens van je MSDN maar eens.. MSDN is niet unlimited gebruik van alle producten hoor .. voor een MS partner geldt iets van 10 desktop os'en, 10x office 2x server 1x exchange ofzoiets.. MSDN betekend dus niet ongelimiteerd installeren..
Zelf ben ik van mening dat je best een keer een illegaal dingetje mag gebruiken, maar als je er plezier van hebt, of vaak gebruikt toch over moet gaan op een licentie.. die mensen werken ook gewoon hard voor hun geld hoor.. en hoe rijk billie ook mag zijn.. zijn werknemers willen graag nog even hun werk behouden net als ieder ander...
Wat betreft de prijzen.. MS heeft met Vista zo veel opties gemaakt dat er voor iedereen wel wat tussen zit.. mbt tot OEM.. bij het wisselen van geloof ik 4 onderdoelen moet je een nieuwe licentie aanschaffen.. alhoewel dat af en toe nog wil verschillen/veranderen met de combinatie moederbord/cpu..
MBT uitzuigers.. zoals mensen die echt weer jaaaren op illegale besturingssystemen gaan werken.. screw you.. echt die HD mag van mij encrypted worden gemaakt met bitlocker en de key wordt "per ongeluk" gewist.. stelletje uitzuigers, niets in deze wereld is gratis dus waarom je OS wel!.. en als je niet wil betalen.. dan neem je toch lekker linux.. dat is (volgens de kenners) toch veel beter, mooier, open source enzo.. en GRATIS!
Een Windows Vista-pc moet minimaal over het volgende beschikken:quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:11 schreef Parafernalia het volgende:
wat zijn de minimale systeemeisen als je al die fancy shit uitzet?
Welke probs heb je dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef Omkron het volgende:
Ik ben Vista af, vanaf nu.. wéér gezeik met opnieuw opstarten.. ik ga voorlopig nog een geruime tijd wachten.
Installeer Vista eens schoon op de sata schijf.quote:Op zondag 26 november 2006 11:31 schreef Openmind het volgende:
Ik heb het volgende probleem met Vista: Sinds de laatste update van Vista herkent het mijn SATA schijven. Daarna heb ik met True Image een kloon van de C: (IDE) schijf op een SATA schijf gemaakt. Daarna de power van de IDE schijf gehaald en in bios SATA als opstart gezet. pc weer gestart. Resultaat: pc start niet, probleem met winboot. IDE schijf weer power, opstart veranderd. Maar ook nu zelfde boodschap, pc start niet meer op. Ziet aardig omhoog, iemand die hulp kan bieden?
shadow copy not working <- of iets dergelijks..quote:
Naar ik heb begrepen is het wel gekraakt hoor.quote:Op maandag 27 november 2006 13:31 schreef veldmuis het volgende:
Klopt het nou dat er nogsteeds geen echte crack voor is? Respect voor MS hoor, dat het zolang duurt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |