abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43782062
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:37 schreef mschol het volgende:

[..]

gebruikelijk is dat software naarmate het ouder is ook goedkoper wordt vanwege veroudering ..
bij windows heb ik dit nog nooit gezien... beetje vreemde strategie
Niet echt.. toen windows net uit kwam betaalde je dus ook de volle pond en daar zat dan dus jarenlange ondersteuning bij (service packs, nieuwste hardwareondersteuning, enz). Dus gewoon slimme marketing (en ook terechte marketing wat dat betreft).
quote:
onzinnige gedachtegang???
waarom kost een OEM dan 200 euro minder, terwijl je dezelfde software krijgt?????
Die kosten zijn voor de fabrikant (dus indirect betaal jij er wel voor, alleen krijgen die lui korting dus zullen de kosten lager uitvallen ).
pi_43782186
En als het goed is mag je ook geen losse OEMs meer kopen, en de praktijken 'bij een muis van een 10tje een OS' zijn ook niet meer toegestaan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43782221
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
En als het goed is mag je ook geen losse OEMs meer kopen, en de praktijken 'bij een muis van een 10tje een OS' zijn ook niet meer toegestaan.
Was toch alleen toegestaan bij een cruciaal onderdeel?
En idd.. bij Vista is dat niet meer toegestaan.
pi_43782889
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
het mag niet, maar wie controleert dat?
nagenoeg niet, dus een beetje slim shoppen en je kan een muis + windows vista OEM kopen...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:10:49 #245
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43782952
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef mschol het volgende:

[..]

nagenoeg niet, dus een beetje slim shoppen en je kan een muis + windows vista OEM kopen...
Ms controleerd dat.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43783106
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:09 schreef mschol het volgende:

[..]

Maar goed, dan heb je nog steeds geen legale licentie natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43783394
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:37 schreef enlightenedwizza het volgende:
nieuw probleem...m'n internet connectie vliegt er om de paar minuten uit

Vista heb ik er deze week 2x opgezet, bij de 2e keer kwam het voor
de netwerkverbinding is nog wel aanwezig (andere PCs zijn te zien)
Deel je je internetverbinding ook met die andere PCs?
Ik had hetzelfde probleem, totdat ik "allow other network users to connect through this computer's internet connection" uitzette. Toen deed Internet het dus weer. Nu nog maar eens kijken hoe ik die andere PC weer netjes online krijg.
pi_43783847
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar goed, dan heb je nog steeds geen legale licentie natuurlijk.
ow nee?
het draait toch op een pc waar een moederbord, processor en geheugen inzit...
dat is niet illegaal...
en vervolgens is er overigens geen haan die er naar kraait...
MS ziet de activatie als een OEM, en activeert windows gewoon...
pi_43783902
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ow nee?
dat is niet illegaal...
Maar dus nog steeds niet legaal.

Een OEM verkregen bij een niet toegestane product-combinatie, is gewoon een ongeldige OEM. Wat sommige winkels ook mogen beweren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 22 november 2006 @ 15:36:44 #250
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43783918
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ow nee?
dat is niet illegaal...
In principe is de licentie niet legaal omdat je 'm niet volgens de richtlijnen hebt gekocht.
Ja, het is kommaneuken, maar het is wel zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:08:27 #251
54408 Parzival
Where it happens
pi_43787725
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:24 schreef Joene het volgende:

[..]

Zelf heb ik overigens nog nooit een OS in de winkel gehaald vanwege mn msdn subscriber gelul
Niet dat dat goedkoop is trouwens
Check je licentie gegevens van je MSDN maar eens.. MSDN is niet unlimited gebruik van alle producten hoor .. voor een MS partner geldt iets van 10 desktop os'en, 10x office 2x server 1x exchange ofzoiets.. MSDN betekend dus niet ongelimiteerd installeren..

Zelf ben ik van mening dat je best een keer een illegaal dingetje mag gebruiken, maar als je er plezier van hebt, of vaak gebruikt toch over moet gaan op een licentie.. die mensen werken ook gewoon hard voor hun geld hoor.. en hoe rijk billie ook mag zijn.. zijn werknemers willen graag nog even hun werk behouden net als ieder ander...

Wat betreft de prijzen.. MS heeft met Vista zo veel opties gemaakt dat er voor iedereen wel wat tussen zit.. mbt tot OEM.. bij het wisselen van geloof ik 4 onderdoelen moet je een nieuwe licentie aanschaffen.. alhoewel dat af en toe nog wil verschillen/veranderen met de combinatie moederbord/cpu..

MBT uitzuigers.. zoals mensen die echt weer jaaaren op illegale besturingssystemen gaan werken.. screw you.. echt die HD mag van mij encrypted worden gemaakt met bitlocker en de key wordt "per ongeluk" gewist.. stelletje uitzuigers, niets in deze wereld is gratis dus waarom je OS wel!.. en als je niet wil betalen.. dan neem je toch lekker linux.. dat is (volgens de kenners) toch veel beter, mooier, open source enzo.. en GRATIS!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_43799347
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:23 schreef markvnl het volgende:

[..]

Deel je je internetverbinding ook met die andere PCs?
Ik had hetzelfde probleem, totdat ik "allow other network users to connect through this computer's internet connection" uitzette. Toen deed Internet het dus weer. Nu nog maar eens kijken hoe ik die andere PC weer netjes online krijg.
nope, gaat via een router
anyway, na reinstall is het opgelost
pi_43811659
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:08 schreef Parzival het volgende:

[..]

Check je licentie gegevens van je MSDN maar eens.. MSDN is niet unlimited gebruik van alle producten hoor .. voor een MS partner geldt iets van 10 desktop os'en, 10x office 2x server 1x exchange ofzoiets.. MSDN betekend dus niet ongelimiteerd installeren..

Zelf ben ik van mening dat je best een keer een illegaal dingetje mag gebruiken, maar als je er plezier van hebt, of vaak gebruikt toch over moet gaan op een licentie.. die mensen werken ook gewoon hard voor hun geld hoor.. en hoe rijk billie ook mag zijn.. zijn werknemers willen graag nog even hun werk behouden net als ieder ander...

Wat betreft de prijzen.. MS heeft met Vista zo veel opties gemaakt dat er voor iedereen wel wat tussen zit.. mbt tot OEM.. bij het wisselen van geloof ik 4 onderdoelen moet je een nieuwe licentie aanschaffen.. alhoewel dat af en toe nog wil verschillen/veranderen met de combinatie moederbord/cpu..

MBT uitzuigers.. zoals mensen die echt weer jaaaren op illegale besturingssystemen gaan werken.. screw you.. echt die HD mag van mij encrypted worden gemaakt met bitlocker en de key wordt "per ongeluk" gewist.. stelletje uitzuigers, niets in deze wereld is gratis dus waarom je OS wel!.. en als je niet wil betalen.. dan neem je toch lekker linux.. dat is (volgens de kenners) toch veel beter, mooier, open source enzo.. en GRATIS!
Ik weet hoe het werkt heb overigens gewoon een 20user msdn licentie dus maak je niet druk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_43844893
Iemand een idee hoe ik Vista onder VMware aan de praat krijg? RC2 werkte wel (met de SVGA setting in de vmx file)

Nu krijg ik direct na het grafische gedeelte met de balk dat Vista aan het opstarten is een command prompt die verwijst naar X: (tijdelijke RAM drive?)

Ik heb verschillende settings geprobeerd in VMware. De SVGA setting, USB devices op False, USB devices verwijderd, Geluidskaart verwijderd, debugging aan, LSI SCSI adapter etc. Niets helpt.

Als ik in boot logging eenzet is het laatste wat geladen wordt disk.sys

Hieronder de schermdump

Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:07:02 #255
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_43848424
Volgens mij gewoon wachten tot het Setup scherm komt.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_43849329
ehhzz? en als je in die command prompt gewoon kan typen ofzo? het is dus geen script ofzo dat uitgevoerd wordt
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:11:09 #257
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_43879166
wat zijn de minimale systeemeisen als je al die fancy shit uitzet?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_43882616
Iemand een idee voor ASUS WL-138G drivers ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_43883086
Ik ben Vista af, vanaf nu.. wéér gezeik met opnieuw opstarten.. ik ga voorlopig nog een geruime tijd wachten.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:26:49 #260
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_43883836
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:53 schreef rolf2 het volgende:

Hieronder de schermdump

mooi!
stil
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 25 november 2006 @ 20:00:56 #261
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43886116
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:11 schreef Parafernalia het volgende:
wat zijn de minimale systeemeisen als je al die fancy shit uitzet?
Een Windows Vista-pc moet minimaal over het volgende beschikken:

Een recente processor (minimaal 800 MHz1).
512 MB systeemgeheugen.
Een grafische processor die geschikt is voor DirectX 9.

Een Windows Vista Premium-pc moet minimaal aan de volgende vereisten voldoen:

1 GHz 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor1.
1 GB systeemgeheugen
Ondersteuning voor DirectX 9-graphics met een WDDM-stuurprogramma, 128 MB grafisch geheugen (minimaal)2, Pixel Shader 2.0 en 32 bits per pixel.
Vaste schijf van 40 GB met 15 GB vrije schijfruimte.
Dvd-station3.
Audio-uitgang.
Internettoegang

http://www.microsoft.com/(...)etready/capable.mspx
pi_43886636
Mijn probleem met de wifi adapter is opgelost door windows update
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 25 november 2006 @ 20:20:39 #263
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43886814
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 17:55 schreef Omkron het volgende:
Ik ben Vista af, vanaf nu.. wéér gezeik met opnieuw opstarten.. ik ga voorlopig nog een geruime tijd wachten.
Welke probs heb je dan?
pi_43899288
Ik heb het volgende probleem met Vista: Sinds de laatste update van Vista herkent het mijn SATA schijven. Daarna heb ik met True Image een kloon van de C: (IDE) schijf op een SATA schijf gemaakt. Daarna de power van de IDE schijf gehaald en in bios SATA als opstart gezet. pc weer gestart. Resultaat: pc start niet, probleem met winboot. IDE schijf weer power, opstart veranderd. Maar ook nu zelfde boodschap, pc start niet meer op. Ziet aardig omhoog, iemand die hulp kan bieden?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 26 november 2006 @ 21:46:55 #265
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43915661
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:31 schreef Openmind het volgende:
Ik heb het volgende probleem met Vista: Sinds de laatste update van Vista herkent het mijn SATA schijven. Daarna heb ik met True Image een kloon van de C: (IDE) schijf op een SATA schijf gemaakt. Daarna de power van de IDE schijf gehaald en in bios SATA als opstart gezet. pc weer gestart. Resultaat: pc start niet, probleem met winboot. IDE schijf weer power, opstart veranderd. Maar ook nu zelfde boodschap, pc start niet meer op. Ziet aardig omhoog, iemand die hulp kan bieden?
Installeer Vista eens schoon op de sata schijf.
Zou moeten werken sinds RC2.
Tenminste, op Nforce4 Nvidia raid controllers.
Anders even op de site van de fabrikant kijken of ze al drivers hebben.
Zo ja, deze kan je tijdens de setup installeren, ook van bv een usb stickie.
Dus niet alleen meer van floppy.
pi_43915911
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Welke probs heb je dan?
shadow copy not working <- of iets dergelijks..
en na reboots start ie soms niet meer op en dan echt totaal niet meer..

mijn proc is overigens een amd64 3000+ , kan zijn dat ik verkeerde appz draai (32bit) geen flauw idee eigenlijk.. kan ik dingen als grabit, deamon tools, utorrent etc.. draaien of heb ik hier toch echt een 64b variant van nodig..?
  zondag 26 november 2006 @ 23:10:31 #267
86633 AntiHero
MAAK NIE UIT JOH
pi_43917022
Bij mij op de Haagse Hogeschool gebruiken ze SecureW2 om via het draadloze netwerk in te loggen. Onder Vista kan ik deze wel installeren en de draadloze netwerkverbinding zo instellen als ze beschrijven (http://wireless.hhs.nl). Maar hij blijft maar zeggen dat het netwerk om inloggegevens vraagt.

Als ik in SecureW2 de optie "prompt user for credentials" aanvink dan vraagt ie me gewoon om m'n studentID en bijbehorend wachtwoord, maar zodra ik dat invul vraagt ie het opnieuw. Iemand enig idee?
pi_43927112
Klopt het nou dat er nogsteeds geen echte crack voor is? Respect voor MS hoor, dat het zolang duurt!
pi_43927919
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:31 schreef veldmuis het volgende:
Klopt het nou dat er nogsteeds geen echte crack voor is? Respect voor MS hoor, dat het zolang duurt!
Naar ik heb begrepen is het wel gekraakt hoor.
pi_43928498
Beetje traag met opstarten, verder prrrrrrrrima! (Home Premium op een P4 3 Ghz met 3GB geheugen, Ati X800 SE kaart en 74 GB Raptor).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')