hier tref ik het meeste publiek.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:27 schreef Bicks het volgende:
Mensen die politiek in een verkeerd forum behandelen![]()
waarom, dit vind ik echt geen porem zeg..quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:32 schreef Janetje het volgende:
Zeg, TS? Ik gooi het op slot met een link naar het centrale verkiezingsergernissen topic of ik schop 'm naar POL.. your choice.
Niet gemeen..quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waarom, dit vind ik echt geen porem zeg..
als je dan toch zo gemeen moet zijn dan naar POL...
maar liever hier houden, ik snap niet waarom je het uberhaupt op slot wilt gooien......
BoeHoequote:Op dinsdag 14 november 2006 19:34 schreef BaajGuardian het volgende:
als je dan toch zo gemeen moet zijn
eh?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:38 schreef _Flash_ het volgende:
Kom eens onder je steen vandaan TS
Niet waar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:33 schreef Djeez het volgende:
Komt nog bij dat dit kabinet aan korte termijnpolitiek doet. Ze schrapten oa de pil, psychologie en fysiotherapie uit het basispakket. Scheelt enorm, maar ze kijken niet naar de lange termijn. Wow hoor, de pil niet meer vergoeden, maar wie gaat er betalen voor al die kinderen ? En als iemand depressief is maar geen geld heeft voor het RIAGG, misschien gaat hij dan wel willekeurige mensen vermoorden! Dan ben je nog veel verder van huis.
Fysiotherapie net zo. Is heel erg duur als je je daar aanvullend voor moet verzekeren, maar als iemand met rugklachten die het nodig heeft en niet heen gaat omdat het niet te betalen is nu in de WIA komt, nou dan betaalt het Rijk nog veel meer! Maar nee, de domme kiezer ziet gewoon dat deze regering veel geld heeft bespaard en gaat weer voor dit kutkabinet stemmen.
Maar TS, onze partij, de SP staat nu op maar liefst 28 zetels volgens de laatste peiling! Hopelijk kan hij nog een vuist maken.
Ah en daarom stem je dus CDA, nou chappeau weten we dat ook weer.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:17 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt met JP veel fijner een biertje drinken dan met Jan, denk ik.
Nee, niet daarom. Maar het is een pre.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:18 schreef BaajGuardian het volgende:
Ah en daarom stem je dus CDA, nou chappeau weten we dat ook weer.
Jahoor, met plattelandszeeuwen is het fijner zuipen dan met een Brabanderquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:17 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt met JP veel fijner een biertje drinken dan met Jan, denk ik.
Brabanders laten zich gewoon vollopen en kramen vervolgens carnavalsnonsens uit. Da's niet leuk bier drinken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jahoor, met plattelandszeeuwen is het fijner zuipen dan met een BrabanderIk bedoel, die hebben het bier bij wijze van spreken uitgevonden...
ik twijfelde ook, het is niet dat de opositie zonder een piepje het door de keel liet schuifen, de opositie krijgt gewoon minder media aandacht dan de zittende macht.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:26 schreef NgInE het volgende:
overtuig mij!
ik twijfel ook tussen blanco of sp/pvdd...maar heb niet meer zo veel vertrouwen in de politiek. voor de verkiezingen beloofd men gouden bergen en hoeveel van die beloftes worden uiteindelijk ook waargemaakt? en als ik kijk naar de hoeveelheid privacy-schendende wetgevingen, die zonder ook maar een piepje van 'de oppositie' door onze keel heen zijn geschoven, ben ik het eigenlijk best wel zat.
Nee die grefo's zijn te vertrouwen..quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Brabanders laten zich gewoon vollopen en kramen vervolgens carnavalsnonsens uit. Da's niet leuk bier drinken.
Daarbij weet iedereen dat Brabanders onbetrouwbaar zijn.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Brabanders laten zich gewoon vollopen en kramen vervolgens carnavalsnonsens uit. Da's niet leuk bier drinken.
Daarbij weet iedereen dat Brabanders onbetrouwbaar zijn.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Onderhoud banden met massamoordenaars zoals Bush en Blair
Bush is niet de VS net zoals Blair niet UK is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:45 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Met dergelijke argumenten maak je je hele betoog belachelijk vent.. had je liever gezien dat alle banden met engeland en vs werden verbroken?
Misschien groenfront iets voor jou als ik je kortzichtigheid zie?
edit: en ja ik stem vvd inderdaad
dan kom jij niet veel buiten maar kijk je enkel naar de beurscijfertjes voor je eigen portemonaie.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef Tikorev het volgende:
We hebben de afgelopen 4 jaar juist grote vooruitgang geboekt. Als je ziet hoe Nederland er in 2002 voorstond, net na de moord op Fortuyn; grote sociale en maatschappelijke onrust, stijgende werkloosheid, dalende economische groei en een oplopend begrotingstekort en je vergelijkt dat met de toestand nu hebben ze het gewoon erg goed gedaan.
Ik denk dat het goed is dat we een premier hebben die zijn eigen korte termijn populariteit ondergeschikt heeft gemaakt aan de langere termijn belangen van het land. Ik stem dus vrij zeker weer op CDA of VVD.
Helaas, hier ben ik opgehouden met lezen. Zoals iedere zelfrespecterende Duitser zou doen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom niet?
De VVD:
Rutte liegt en bedriegt niet alleen hij komt ook nog met gezinslevenvernietigende belachelijke ideeen die een arbeidmachtfrei mentaliteit ondersteunen
"de vergrijzing lost zichzelf wel op, veranderingen in de AOW zijn niet nodig"quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:41 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Niet waar.
Dit kabinet is juist het eerste sinds decennia die aan de lange termijn denkt.
Probleem is dat je nooit kunt zeggen hoe een andere coalitie het had gedaan. De Nederlander is nog steeds ontevreden. Kijk maar eens wat er met de coalitie van 2002 en 2003 gebeurd is... bij lange na halen ze geen meerderheid. Er is weer een ideologische tweestrijd ontstaan zonder echte middenpartijen. Als de regering het echt goed had gedaan dan werd deze regering unaniem herkozen zoals Paars II en Lubbers II... die onvrede komt uiteraard uit de hoek van de zwakkeren. Die mensen zijn liegende politici meer dan zat en stemmen nu waarschijnlijk SP... als je de SP groot maakt dan heb je het mijn inziens niet goed gedaan.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef Tikorev het volgende:
We hebben de afgelopen 4 jaar juist grote vooruitgang geboekt. Als je ziet hoe Nederland er in 2002 voorstond, net na de moord op Fortuyn; grote sociale en maatschappelijke onrust, stijgende werkloosheid, dalende economische groei en een oplopend begrotingstekort en je vergelijkt dat met de toestand nu hebben ze het gewoon erg goed gedaan.
Ik denk dat het goed is dat we een premier hebben die zijn eigen korte termijn populariteit ondergeschikt heeft gemaakt aan de langere termijn belangen van het land. Ik stem dus vrij zeker weer op CDA of VVD.
Sorry hoor, maar als je niet hebt gemerkt dat het veel beter gaat leef je volgens mij echt geheel buiten de samenleving.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dan kom jij niet veel buiten maar kijk je enkel naar de beurscijfertjes voor je eigen portemonaie.
Als je de boodschap niet snapte wil je m ook duidelijk niet begrijpen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Bush is niet de VS net zoals Blair niet UK is.
wie is hier nu kortzichtig.
Het verbaasd mij nog steeds dat jij steeds dezelfde fout blijft maken met jou inteligentie en al jou gesprekken die jij met mensen uit de kringen voerd...quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:24 schreef BaajGuardian het volgende:
-knip-
Verdonk loopt op de zaken vooruit maar niet dat dat erg is voor haar imago, dat heeft ze zelf al genoeg naar de klote geholpen met haar letterlijk on-menselijke beleid van uitzetting.
-knip-
Ik lees de partij programma's door. Ik moet zeggen elke partij heeft zijn goede punten, maar als ik zie hoe de "linkse" kant de economie omzeep wil helpen...want die vergeten vaak dat er eerst geld moet zijn voordat je voor de armen kunt zorgen. Maar goed hoe vaak je de basis princiepes van economie ook uitlegd overkomen zal het niet (Netzoals nadat jou de basis princiepes van statieks, als ik mij niet vergis, uitgelegd waren)quote:Het is mij echt een raadsel waarom mensen nogsteeds op de partijen stemmen die ons land in de afgelopen jaren compleet naar de klote hebben geholpen op het gebied van zorg, zekerheid en vrijheid.
Ik weet dat Fok niet de juiste plek is om volwassen vragen te stellen aangezien "de jongere" totaal niet nadenkt over wat ze stemmen, het is meestal afgaan op populisten.
wie leest er uberhaupt alle partijprogrammas door?
Ik denk aan de economie en staatsschuld van Nederland. Voedselbanken zijn geen goede meetlat om te kijken hoeveel armen er zijn. Jij bent zelf ook een uitkeringstrekker, maar je kunt goed rondkomen. Zo goed zelfs dat je naar mijn idee niet eens de motivatie zou krijgen om voor een tientje meer te gaan werken, dat idee krijg ik als ik jou hoor lullen. Echter ik weet ook dat als ik jou moet geloven je (deels) afgekeurd bent.quote:Na een lange tijd van twijfel tussen sp en blanco, stem ik sp
ik hoop dat veel mensen dat met mij doen omdat de sp de enige hoop is op een ander kabinet dan de vorigen.
maar mensen die nu nog Cda en VVd stemmen :S waar zijn jullie mee bezig.....
Bij NOVA staan VVD en CDA samen op 70 zetels, nu hebben ze er 72. Dat vind ik geen dramatisch verlies. Sterker nog, de grootste regeringspartij en het gezicht van het beleid staat op winst en de grootste oppositiepartij, het gezicht van de oppositie, staat op zwaar verlies.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De Nederlander is nog steeds ontevreden. Kijk maar eens wat er met de coalitie van 2002 en 2003 gebeurd is... bij lange na halen ze geen meerderheid.
Hij is een uitkerings trekkerquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je niet hebt gemerkt dat het veel beter gaat leef je volgens mij echt geheel buiten de samenleving.
je moest eens weten hoeveel ik onder de mens ben en overal zie ik hetzelfde, problemen met overleven en met alle burocratie die erbij komt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je niet hebt gemerkt dat het veel beter gaat leef je volgens mij echt geheel buiten de samenleving.
In jou trailer park zie je misschien dingen die wij niet zien, maar in grote lijnen zijn we er heel erg goed op vooruit gegaan.. Geniet er nog maar lekker van.. Als Bos aan de macht komt, gaat hij het opgespaarde geld weggeven en heeft hij zieltjes zoals jou gewonnen en kunnen we een volgend kabinet weer gaan bezuinigen. Dan hoor je mensen zoals jij : Bij Bos was alles beter..quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dan kom jij niet veel buiten maar kijk je enkel naar de beurscijfertjes voor je eigen portemonaie.
Dat de PvdA op verlies staat komt door de publieke opinie. ik bedoel, onderschat het niet. Zelfs Seedorf staat weer in Oranjequote:Op dinsdag 14 november 2006 20:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bij NOVA staan VVD en CDA samen op 70 zetels, nu hebben ze er 72. Dat vind ik geen dramatisch verlies. Sterker nog, de grootste regeringspartij en het gezicht van het beleid staat op winst en de grootste oppositiepartij, het gezicht van de oppositie, staat op zwaar verlies.
Oh ja...quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je moest eens weten hoeveel ik onder de mens ben en overal zie ik hetzelfde, problemen met overleven en met alle burocratie die erbij komt.
1 pot nat !!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Bos is een populist, ik stem SP.
Daar heeft de VVD voor gestemd?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:06 schreef Oksel het volgende:
Ik ga VVD stemmen, en wel om de reden dat ze de uitkering voor mensen onder de 27 willen schrappen. En de JFS is er gekomen uit een gevallen kabinet, daar begrijp ik helemaal niets van
Dat is zeker geen goede zaak, maar daar gaat die tomaat je niet bij helpen kerelquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:05 schreef BaajGuardian het volgende:
lach ermaar om, er gaan mensen naar de klote.
is dat zo grappig?
Nee maar ik ben ook niet zo blind om te zien dat je het wel handig is om een goede economie te hebben voordat je mensen gaat helpen. Daarom dus de VVD en niet de SP.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:05 schreef BaajGuardian het volgende:
is dat zo grappig?
Gaan mensen soms uit medelijden SP stemmen?! Hmm, ik begrijp het niet!quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:13 schreef optifree het volgende:
[..]
Nee maar ik ben ook niet zo blind om te zien dat je het wel handig is om een goede economie te hebben voordat je mensen gaat helpen. Daarom dus de VVD en niet de SP.
Achterlijk minima gehuil. Nederland heeft het twee na hoogste minimumloon van Europa. De Nederlandse bijstand behoort tot de hoogste ter wereld en Nederland staat derde wat betreft de kleinste inkomensverschillen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:05 schreef BaajGuardian het volgende:
quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Achterlijk minima gehuil. Nederland heeft het twee na hoogste minimumloon van Europa. De Nederlandse bijstand behoort tot de hoogste ter wereld en Nederland staat derde wat betreft de kleinste inkomensverschillen.
Als er één groep in Nederland is die niets te klagen heeft zijn het de minima wel. Ze betalen amper belasting, hebben recht op zorgtoeslagen, huurtoeslagen, bijzondere bijstand en tal van andere subsidies. Elke maand worden er miljarden rondgepompt van de mensen die wel werken naar de mensen die dat niet doen. Maar een beetje dankbaarheid ho maar. Alleen maar klagen, zeiken en zeuren. En als dank helpen ze de ex-communisten van de SP aan 30 zetels...
![]()
Mensen zoals jij geven mij de overtuiging dat er nog flink wat bezuinigd kan worden op de sociale voorzieningen. Maak er maar weer een sociaal vangnet van i.p.v. een sociaal hangnet.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Achterlijk minima gehuil. Nederland heeft het twee na hoogste minimumloon van Europa. De Nederlandse bijstand behoort tot de hoogste ter wereld en Nederland staat derde wat betreft de kleinste inkomensverschillen.
Als er één groep in Nederland is die niets te klagen heeft zijn het de minima wel. Ze betalen amper belasting, hebben recht op zorgtoeslagen, huurtoeslagen, bijzondere bijstand en tal van andere subsidies. Elke maand worden er miljarden rondgepompt van de mensen die wel werken naar de mensen die dat niet doen. Maar een beetje dankbaarheid ho maar. Alleen maar klagen, zeiken en zeuren. En als dank helpen ze de ex-communisten van de SP aan 30 zetels...![]()
Mensen zoals jij geven mij de overtuiging dat er nog flink wat bezuinigd kan worden op de sociale voorzieningen. Maak er maar weer een sociaal vangnet van i.p.v. een sociaal hangnet.
De mensen gaan SP stemmen omdat ze meer willen ontvangen, maar vergeten om naar de lange termijn effecten van de plannen van de SP te kijken. Veel geld uitgeven is leuk, maar Nederland is al rijk (ook de armen), we kunnen er dus beter voor zorgen dat Nederland een wereld economie krijgt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gaan mensen soms uit medelijden SP stemmen?! Hmm, ik begrijp het niet!
Kijk dan voor de grap even in zijn profiel.. hi hiquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:30 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het aantal spelfouten in de OP is voor mij reden genoeg om dit bericht niet serieus te nemen. De inhoud is al helemaal niks.
Same here!quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:34 schreef optifree het volgende:
[..]
De mensen gaan SP stemmen omdat ze meer willen ontvangen, maar vergeten om naar de lange termijn effecten van de plannen van de SP te kijken. Veel geld uitgeven is leuk, maar Nederland is al rijk (ook de armen), we kunnen er dus beter voor zorgen dat Nederland een wereld economie krijgt.
Daarbij Nederlands zullen altijd blijven zeiken en klagen, want het is gewoon een asociaal lui kut volk. En ja dat was generaliserend, maar gelukkig ben ik zelf ook een zeikende Nederlander![]()
kleuters als jij kunnen dan beter niet stemmen als je dat al zo belangrijk vind, och help een spelfoutje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:30 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het aantal spelfouten in de OP is voor mij reden genoeg om dit bericht niet serieus te nemen. De inhoud is al helemaal niks.
Hier moet ik even offtopic op reageren. Ik kon zelfs de schrijf fouten uit jou Engels halenquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kleuters als jij kunnen dan beter niet stemmen als je dat al zo belangrijk vind, och help een spelfoutje.
roep je ook altijd tegen engelsen dat ze normaal nederlands moeten praten?
aangezien ik 24/7 in het engels spreek en schrijf/tiep
zeikfiguur.
Waar ze voor staan is niet zo belangrijk hè ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:33 schreef BttD het volgende:
Ik stem denk ik ook SP, zij zijn het betrouwbaarst!
Dat is pas lange termijn politiek... zo zijn er over 20 jaar weer genoeg mensen voor de arbeidsmarkt, zodat dat zij onze aow kunnen betalenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:33 schreef Djeez het volgende:
Komt nog bij dat dit kabinet aan korte termijnpolitiek doet. Ze schrapten oa de pil, psychologie en fysiotherapie uit het basispakket. Scheelt enorm, maar ze kijken niet naar de lange termijn. Wow hoor, de pil niet meer vergoeden, maar wie gaat er betalen voor al die kinderen ?
Je ziet toch wel dat dat een uitspraak is puur ten behoeve van de campagne en verkiezingen? Als reactie op Wouter Bos om oudere kiezers te trekken/behouden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
"de vergrijzing lost zichzelf wel op, veranderingen in de AOW zijn niet nodig"
JP
Dingen die jij hier als negatief bestempelt zie ik alleen maar als gunstige zakenquote:De VVD:
Rutte liegt en bedriegt niet alleen hij komt ook nog met gezinslevenvernietigende belachelijke ideeen die een arbeidmachtfrei mentaliteit ondersteunen
"Dan worden de kinderen maar elders ondergebracht zodat de moeder weer aan de bak kan"
zijn we hier een beetje totalitair aan het worden rutte?
Verdonk loopt op de zaken vooruit maar niet dat dat erg is voor haar imago, dat heeft ze zelf al genoeg naar de klote geholpen met haar letterlijk on-menselijke beleid van uitzetting.
Mensen die VVD stemmen zijn of realiteitszinontbrekende elitisten welk niks geven om "personen en gezinsstructuur" maar enkel om "quota" of een hekel hebben aan "buitenlanders"
Veel ouderen stemmen nog op CDA omdat het christelijk is en niet vanwege dat standpunten.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:09 schreef djenneke het volgende:
Dat mensen nog op Balkenende stemmen, dat vind ik echt zo ongelofelijk. Ik snap dat gewoon echt niet.
Het is gewoon niks, het heeft geen inhoud, het is niet rechts, het is niet links, het heeft geen mening, het heeft geen uitstraling. Het is echt zo niks.
Ik heb serieus meer respect voor mensen die op Pastors of Wilders stemmen. Dan heb je tenminste nog inhoud. Wel de verkeerde inhoud, maar toch.
Amen. Rot een k*teind op met alle lijers die het verdommen te gaan werken. Wil je pappie en mammie spelen? Dan zal je zelf alles betalen. Alle tokkies van tegenwoordig denken maar dat kinderen krijgen een hobby is ofzo...:rquote:Op woensdag 15 november 2006 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dingen die jij hier als negatief bestempelt zie ik alleen maar als gunstige zaken.
Gezinsstructuur en al dat burgerlijke gelul boeit me idd geen FUCK, ik werk, veel, heb lol na mijn werk met het uitgeven van mijn geld ja. En dat IKEA/meubelboulevard "hoeksteen van de maatschappij" leven is ongeveer mijn ergste burgerlijke nachtmerrie.
Kinderen krijgen is overrated en moet je lekker zelf weten, maar zadel MIJ niet op met je kosten, JIJ neukt toch je wijf zwanger?? betalen zal je..
Wie werkt heeft het goed, wie dat ECHT niet kan wordt verzorgd, en de rest van de ******* krijgen.. Klopt en zo hoort het ook.
ik wilde eigenlijk reageren maar deze post is zo dom triest dat ik daar geen leters aan ga verspillen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:24 schreef BaajGuardian het volgende:
quote:Op woensdag 15 november 2006 11:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik wilde eigenlijk reageren maar deze post is zo dom triest dat ik daar geen leters aan ga verspillen.
PS heb je het nog naar je zin op de sociale werkplaats?
Dat mensen op Bos stemmen. Ik kan er met mijn kop niet bij. Snappen die mensen dan echt gewoon niet dat Bos lucht verkoopt, zijn kont draait, stemmen trekt en zelfs geschiedenis in twijfel trekt, puur om MP te kunnen worden?quote:Op woensdag 15 november 2006 01:09 schreef djenneke het volgende:
Dat mensen nog op Balkenende stemmen, dat vind ik echt zo ongelofelijk. Ik snap dat gewoon echt niet.
Het is gewoon niks, het heeft geen inhoud, het is niet rechts, het is niet links, het heeft geen mening, het heeft geen uitstraling. Het is echt zo niks.
Ik heb serieus meer respect voor mensen die op Pastors of Wilders stemmen. Dan heb je tenminste nog inhoud. Wel de verkeerde inhoud, maar toch.
Ik ga ook niet op Bos stemmen, waarschijnlijk wel PvdA ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat mensen op Bos stemmen. Ik kan er met mijn kop niet bij. Snappen die mensen dan echt gewoon niet dat Bos lucht verkoopt, zijn kont draait, stemmen trekt en zelfs geschiedenis in twijfel trekt, puur om MP te kunnen worden?
Denken die mensen dan echt, echt echt echt waar dat hij het "beter" maakt in dit land? Denken die mensen dan echt dat dit land niet sociaal is? Denken ze dat echt? Tis allemaal zo.....populistisch.
En de hamvraag is: Hebben mensen dat zelf veroorzaakt door zich rijk te lenen of konden ze er echt niets aan doen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:05 schreef BaajGuardian het volgende:
is dat zo grappig?
Mijn stuk was ook niet bedoeld als directe aanval op bos. Ik probeerde alleen even te laten blijken dat je voor ELKE partij en ELKE politicus wel zo`n stukje kan schrijven.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ga ook niet op Bos stemmen, waarschijnlijk wel PvdA ja.
Persoonlijk denk ik dat alle politici lucht verkopen, kontendraaien, er minimaal toch op hopen stemmen te trekken (anders moet je toch eens een ander beroep gaan zoeken als politicus lijkt me). En wie verdraait de geschiedenis niet naar zijn eigen inzichten?
Of Bos dit uit eigen belang doet, puur en alleen om er MP van te worden? Nee, dat durf ik toch wel sterk te betwijfelen. Echter, wie politiek bedrijft op het hoogste niveau, moet toch willen regeren, en waarom dan niet het MP-schap ambieren? Doel van politiek is uiteindelijk toch om je invloed op het land uit te oefenen, positie en macht blijken daar toch enigszins bij te helpen
Om te kunnen bepalen of hij het beter zal doen, moeten we hem toch eerst op die plek zien, lijkt me.
Niet populistischer dan wat ik van andere partijleiders hoor.
Kan wel zijn, maar ik begrijp het gewoon echt niet...quote:Op woensdag 15 november 2006 15:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn stuk was ook niet bedoeld als directe aanval op bos. Ik probeerde alleen even te laten blijken dat je voor ELKE partij en ELKE politicus wel zo`n stukje kan schrijven.
Precies. Tegenwoordig is alles "onmenselijk", "armoedig", "ondermaats", "we gaan naar de klote" etc... bah.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:01 schreef drexciya het volgende:
[..]
En de hamvraag is: Hebben mensen dat zelf veroorzaakt door zich rijk te lenen of konden ze er echt niets aan doen?
Ik irriteer me nogal aan al die huilverhalen die in de media met grote vanzelfsprekendheid (en zonder enige vorm van relativering) ten toon worden gespreid. Jan Marijnissen ziet maar liefst 400.000 kinderen in Nederland die in armoede opgroeien, het is toch treurig.
Maar wanneer je het allemaal rationeel en objectief gaat bekijken dan blijkt het ineens volkomen anders in elkaar te steken. Mensen die zichzelf in de nesten hebben gewerkt door te lenen, mensen die (en daar is onderzoek naar gedaan) spullen kopen om een soort van imago in stand te houden en ga zo maar door.
Kijk dat er mensen zijn die het moeilijk hebben wil ik best geloven, maar als je er niets aan kunt doen is er heel veel hulp van gemeenten en instanties mogelijk. Niemand hoeft naar de klote te gaan, tenzij je zelf ongelofelijk stom bezig bent. Maar dan zie ik niet in waarom we mensen niet met de realiteit in aanraking laten komen.
Het probleem voor de eerste groep is dat de regelgeving en dergelijke complex is; je hebt notabene weer een instantie, MEE, die gehandicapten door het subsidie en uitkeringen bos helpt.
Maar zo erg als mensen zoals jij het schetsen is het echt niet. Dit soort huilverhalen wordt ook te pas en te onpas gebruikt om "aan te tonen" hoe "onmenselijk" het beleid wel niet is, maar waarom mag dat niet inspelen op onderbuikgevoelens worden genoemd?
Wat dat aangaat was ik stomverbaasd om afgelopen week eens een artikel te zien over iemand die zich in de schulden had gewerkt, daar op eigen kracht uit was gekomen en dat in een weblog bij had gehouden. Eindelijk eens geen zielig verhaal, maar iemand die toegaf dat ie stom was geweest, maar die wel de kracht had om zelf er weer uit te komen.
HEAR HEAR!quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:31 schreef ChRoNiC het volgende:
VVD, enige serieuze optie aan de rechterflank.
Links moet ik sowieso niks van hebben.
Tja, ik kan niet begrijpen dat je uberhaupt op links stemtquote:Op woensdag 15 november 2006 15:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar ik begrijp het gewoon echt niet...
It's a dirty job...quote:Op woensdag 15 november 2006 15:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik kan niet begrijpen dat je uberhaupt op links stemt![]()
Mensen zijn rare wezens![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 09:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is overrated en moet je lekker zelf weten, maar zadel MIJ niet op met je kosten, JIJ neukt toch je wijf zwanger?? betalen zal je..
Vreemd genoeg kan ik rechts dan weer wel begrijpen. Ik ben het er totaal niet mee eens. Maar begrijpen kan ik dat nog wel. Zoals eerder gezegd, dat heeft tenminste inhoud, al is het in mijn ogen dan de verkeerde.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, ik kan niet begrijpen dat je uberhaupt op links stemt![]()
Mensen zijn rare wezens![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 15:44 schreef buachaille het volgende:
Nou dit land is echt naar de kloten hoor het gaat allemaal zo slecht. Stap naar buiten en je wordt voor je kloten gereden door oma die vanuit het verpleeghuis met de SUV naar de AH rijdt om een pond ganzenlever te halen.
Zoals?quote:Op woensdag 15 november 2006 15:48 schreef dVTB het volgende:
Hoewel ik zelf doorgaans eerder links dan rechts stem, word ik doodmoe het populilstische linkse geneuzel van sommige mensen. Als je het nodig hebt om Bush en Blair als massamoordenaars te betitelen om je argumenten kracht bij te zetten, klopt er iets niet.
Er zijn GENOEG andere argumenten om geen CDA of VVD te stemmen.
Mee eens. BG is een relsocialist waar ik me ook niet mee wil identificeren.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:48 schreef dVTB het volgende:
Hoewel ik zelf doorgaans eerder links dan rechts stem, word ik doodmoe het populilstische linkse geneuzel van sommige mensen. Als je het nodig hebt om Bush en Blair als massamoordenaars te betitelen om je argumenten kracht bij te zetten, klopt er iets niet.
Er zijn GENOEG andere argumenten om geen CDA of VVD te stemmen.
Sinds Marijnissen serieus overweegt mee te gaan regeren, twijfel ik ook ten zeerste om nog SP te stemmen! Maar ja... alternatieven?quote:Op woensdag 15 november 2006 16:41 schreef Apropos het volgende:
Ik zal evenmin op een van beide partijen stemmen, maar een nepotistisch dictator als Marijnissen gun ik mijn stem zeker niet.
ja en daar ben ik het wel mee eens. Maar waar staat dat PvdA er niet mee bezig is, lange termijn. Die gooit het op de WAO. Vind ik ook goed. Maar ja ik ben ook nog geen gepensioneerdequote:Op dinsdag 14 november 2006 19:41 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Niet waar.
Dit kabinet is juist het eerste sinds decennia die aan de lange termijn denkt. Qua ziektekosten en vergrijzing bijvoorbeeld.
Trouwens, betalen voor alle kinderen? Ik denk dat :
a. iedereen prima in staat is condooms of de pil zelf te betalen
b. kinderen zijn juist nodig om de bevolking op peil te houden
Naar mijn bescheiden mening zijn het juist SP/GL/PvdA die goed zijn in korte termijn denken.
AOW = voor gepensioneerden!quote:Op woensdag 15 november 2006 16:54 schreef Tha_Sis het volgende:
[..]
ja en daar ben ik het wel mee eens. Maar waar staat dat PvdA er niet mee bezig is, lange termijn. Die gooit het op de WAO. Vind ik ook goed. Maar ja ik ben ook nog geen gepensioneerde. Kabinet Balkende heeft het startschot gegeven voor het lange termijn denken en the rest will follow. Naar mij mening. Ik ga PvdA stemmen.
De VVD lijkt mij het beste op lange termijnquote:Op woensdag 15 november 2006 16:50 schreef Bicks het volgende:
[..]
Sinds Marijnissen serieus overweegt mee te gaan regeren, twijfel ik ook ten zeerste om nog SP te stemmen! Maar ja... alternatieven?
Is het niet fijn als de staatschuld kleiner word, waardoor er weer meer geld overblijft dat ook weer onder de zogenaamde arme verdeeld kan worden?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef BaajGuardian het volgende:
tja als je een commercieel bedrijf hebt, maar de normale burger heeft geen baat bij het VVD.
Een ondernemer heeft baat bij de VVD, eensch. Maar wat versta jij onder een normale burger? Een gescheiden bijstands-moeder die bijbeunt? Een arbeidsongeschikte die zijn huis verbouwd? Of een kantoorlul?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef BaajGuardian het volgende:
tja als je een commercieel bedrijf hebt, maar de normale burger heeft geen baat bij het VVD.
Misschien hebben mensen met een baan ook baat bij een goede economie...quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Precies. Basis economie van de middelbare.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:07 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Misschien hebben mensen met een baan ook baat bij een goede economie...
en mensen zonder baan ook, want dan kunnen de werkenden belasting betalen om de werklozen te onderhouden
ps bestaan er ook niet-commerciele bedrijven ? en zo ja, dan wordne die waarschijnlijk onderhouden/betaald door... inderdaad...de werkenden, en die kunnen alleen maar werken door een goedlopende economie...
Marijnissen is praktisch net zo'n grote populist.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Bos is een populist, ik stem SP.
een economie gebouwd op lijken?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:07 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Misschien hebben mensen met een baan ook baat bij een goede economie...
en mensen zonder baan ook, want dan kunnen de werkenden belasting betalen om de werklozen te onderhouden
ps bestaan er ook niet-commerciele bedrijven ? en zo ja, dan wordne die waarschijnlijk onderhouden/betaald door... inderdaad...de werkenden, en die kunnen alleen maar werken door een goedlopende economie...
Waar heb je als de gewone burger dan wel baat bij?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef BaajGuardian het volgende:
kom eens buiten, nee serieus.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
de·ma·go·gie (de ~ (v.))
1 het ophitsen van de massa door leugenachtige voorstellingen
Zelfs áls... dan nog zijn 'moeilijkheden' geen 'lijken'.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:03 schreef BaajGuardian het volgende:
kom eens buiten, nee serieus.
je hebt echt geen idee in wat voor moeilijkheden mensen zitten door het huidige kabinet.
geen leugen aan.
Marijnissen liegt inderdaad niet. Iedereen kan zien dat 'ie een monomaan is die schijt heeft aan alles wat ''asociaal''is, oftewel: alles wat hem niet aanstaat. Helaas is, dankzij mensen zoals jij, politiek bedrijven op basis van emotie nog heel lucratief.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:49 schreef BaajGuardian het volgende:
wat een activiteit zeg.
maare, ik vind marijnissen geen populist, hij is mischien underdog maar daar blijft het bij.
ik stem op SP omdat de rest van de partijen liegt en bedriegt, en we zullen het aanzien met de verkiezingen maar ik vat gewoon niet waarom mensne nog op partijen stemmen die totaal niet bezig zijn met de wil van het volk.
oh werkerlijk, ik ken genoeg mensen die door dit kabinet of al dood zijn of stervende.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zelfs áls... dan nog zijn 'moeilijkheden' geen 'lijken'.
Je bent een demagoog, volgens VanDale..
oh werkerlijk, ik ken genoeg mensen die door dit kabinet nog leven of beter worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:10 schreef BaajGuardian het volgende:
oh werkerlijk, ik ken genoeg mensen die door dit kabinet of al dood zijn of stervende.
is dat demagogie? of realiteit.
ik weet het wel.
Je bent voor strengere TBS, begrijp ik. Uitstekend.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
oh werkerlijk, ik ken genoeg mensen die door dit kabinet of al dood zijn of stervende.
ik weet het wel.
Denk ik meteen aan Verhagen met zijn 'bejaardenbelasting'.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
de·ma·go·gie (de ~ (v.))
1 het ophitsen van de massa door leugenachtige voorstellingen
ich habe es nicht gewusst eh?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je bent voor strengere TBS, begrijp ik. Uitstekend.
financieel leven?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
oh werkerlijk, ik ken genoeg mensen die door dit kabinet nog leven of beter worden.
ik weet het wel.
Je spreekt ook al Duits! En niet eens het doodgeciteerde zinnetje! Ik begrijp het al, jij bent zo'n polyglotte, kosmopolitische socialist.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ich habe es nicht gewusst eh?
gut gut.
Mijn god, wat ben je dom!quote:Op woensdag 15 november 2006 22:17 schreef BaajGuardian het volgende:
wat zal ik lachen wanneer de SP straks de grootste is en jij loopt te huilen dat je niet meer 2x per week naar euro disney kan, parasiet.
Juist! Marijnissen z'n moeder wassen en matten vlechten zul je.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:17 schreef BaajGuardian het volgende:
wat zal ik lachen wanneer de SP straks de grootste is en jij loopt te huilen dat je niet meer 2x per week naar euro disney kan, parasiet.
nee ik ben een progressief amaterialistische alternativist, en na twijfel van sp en blanco word het sp.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je spreekt ook al Duits! En niet eens het doodgeciteerde zinnetje! Ik begrijp het al, jij bent zo'n polyglotte, kosmopolitische socialist.
Goed, ieder z'n mening en ik ben blij dat je stemt.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee ik ben een progressief amaterialistische alternativist, en na twijfel van sp en blanco word het sp.
pinda!
Je bent wellicht wat onnozel als je echt op de SP wilt stemmen, maar dan hoeven mensen je niet te haten, ik voel eerder een diep gevoel van medelijden met jequote:
Het is alleen jammer dat er een partij is die dat soort -ismen kennelijk een platform biedt. Dat zijn typisch -ismen waarmee ik niet lastig gevallen wil worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee ik ben een progressief amaterialistische alternativist, en na twijfel van sp en blanco word het sp.
pinda!
Als je zelf van die bank af zou komen en zou werken weet je dat geld niet oneindig uitgegeven kan worden, en dat lenen niets bijdraagt aan je financieele toekomst. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dat zo snel mogelijk afgelost moet worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:19 schreef BaajGuardian het volgende:
weet je wat jullie fout is, jullie denken alleen aan de cijfers niet aan het menselijk leed dat dat teweeg brengt, en op de bank met een zak chips kun je dan ook wel niet inzien hoe ver dat leed gaat maar ga het goddomme niet lopen ontkennen.
(p.s. hoe kun je uberhaupt op een partij stemmen waar mongool rutte en nazi verdonk de leiding voorstellen)
weet jij waarom ik niet kan werken? nee, dus ga me daar ook niet op aanvallen eikel.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als je zelf van die bank af zou komen en zou werken weet je dat geld niet oneindig uitgegeven kan worden, en dat lenen niets bijdraagt aan je financieele toekomst. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dat zo snel mogelijk afgelost moet worden.
Daarnaast zijn de meeste mensen die een uitkering hebben prima in staat om te werken, maar worden ze teveel gepamperd zodat ze niet meer de prikkel hebben om te werken. Het is voor iedereen beter als mensen in de bijstand aan het werk gaan.
Op personen spelen maakt je niet erg veel slimmer hoor...Los daarvan kun je beter eens kijken naar je grote leider van de SP
![]()
Weet jij wel dat anderen keihard moeten werken voor jou? Een beetje dankbaarheid zou je sierenquote:Op woensdag 15 november 2006 23:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
weet jij waarom ik niet kan werken? nee, dus ga me daar ook niet op aanvallen eikel.
Als je kan fokken kan je ook data-entry doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
weet jij waarom ik niet kan werken? nee, dus ga me daar ook niet op aanvallen eikel.
En waar komen die belastingen vandaan? Dan zou je juist op de VVD moeten stemmen zodat de belastingen omlaag gaan. Het zijn altijd de linkse partijen die veel geld geven aan subsidie-vretende organisaties etc, terwijl de VVD veel minder overheidsbemoeienis wil. Daarnaast zal er voldoende geld zijn voor de bijstand/WAO als niemand zou frauderen, en daar wil de VVD streng op toezien terwijl GL/SP in hun programma hebben staan dat er minder controle moet komen omdat het mensonterend isquote:Op woensdag 15 november 2006 23:45 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen die kunnen werken maar het bewust om luiegheid niet doen mogen ook van mij aan het werk maar ik geloof niet dat je mij begrijpt hoeveel mensen echt serieus niet kunnen werken, of zelfs wel werken maar dan nog amper rondkomen door allerlei soorten belastingen van het rijk.
Hoe kan hij dat weten dan?quote:Op woensdag 15 november 2006 23:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mensen die SP stemmen zijn dat ook meestal, waarom zou je SP stemmen als je eerlijk wilt werken voor je geld? SP is meer voor mensen die niet willen werken, en het wel heerlijk vinden om geld van de overheid te krijgen, en daarnaast heb je nog de boomknuffel-stemmers, die niet nadenken maar ervanuitgaan dat geld geven altijd het beste is.quote:Op woensdag 15 november 2006 23:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hoe kan hij dat weten dan?
Jij discussieert wel erg emotioneel en agressief zeg..
ik kan het je wel vertellen, jij kunt rustig thuis blijven zitten terwijl de overheid klauwen vol met geld naar je toe komt brengen. Mensen die wel hard werken voor hun geld moeten meer belasting gaan betalen, of we laten de staatsschuld oplopen zodat onze kinderen later de dupe worden van ons wangedrag zoals de generatie voor ons ook heeft gedaan.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:02 schreef NgInE het volgende:
werken is voor paupers...
hoe dan ook, ik ben heel benieuwd hoe de sp het zou doen, mochten de zetels zo hoog uitvallen als dat de peilingen doen geloven (wat ik niet doe btw). eigenlijk is het alleen al als experiment interresant om toch lekker links te stemmen
Goede zaak.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:06 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
ik kan het je wel vertellen, jij kunt rustig thuis blijven zitten terwijl de overheid klauwen vol met geld naar je toe komt brengen.
Dat zuicht.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:06 schreef Arnold_fan het volgende:Mensen die wel hard werken voor hun geld moeten meer belasting gaan betalen, of we laten de staatsschuld oplopen zodat onze kinderen later de dupe worden van ons wangedrag zoals de generatie voor ons ook heeft gedaan.
Tenzij u beschikt over een glazen bol zijn die rassenrellen niet te voorspellen, maar ik begrijp je standpunt en ben het er mee eens. Maar als ik kijk naar de 'alternatieven', dan moet ik toch tot de conclusie komen dat dit de 'lesser evil' is.quote:[b]Op donderdag 16 november 2006 00:06Daarnaast wordt er niets gedaan aan de problemen met allochtone jongeren omdat dat discriminerend zou zijn, en daardoor hebben we over een paar jaar ook hier rassenrellen.
Go SP![]()
Dan stem je CDA, iets minder extreem dan VVD, maar die zorgt er wel voor dat de staatsschuld niet uit de hand looptquote:Op donderdag 16 november 2006 00:23 schreef NgInE het volgende:
[..]
Goede zaak.
[..]
Dat zuicht.
[..]
Tenzij u beschikt over een glazen bol zijn die rassenrellen niet te voorspellen, maar ik begrijp je standpunt en ben het er mee eens. Maar als ik kijk naar de 'alternatieven', dan moet ik toch tot de conclusie komen dat dit de 'lesser evil' is.
Juist. En als je ook nog de kinderbijslag gaat verhogen (en afpakken van de mensen die wél werken), loopt het helemaal mis. Dan krijg je werkloze uitkeringstrekkers die het nemen van een kind alleen nog als bonus zienquote:Op donderdag 16 november 2006 01:52 schreef W_Smits het volgende:
De uitkeringen zijn al hoog genoeg. Waarom nog hoger? Zijn er dan zoveel mensen gestorven van de honger?
Met een minimumloon komt er minder geld binnen dan dat je een uitkering krijgt. Niet echt motiverend.
Dan kunnen de uitkeringstrekkers hun Mercedes S55 inruilen voor een nieuwe Ferrari en kunnen ze eindelijk die passé Flatscreen verwisselen voor een grote projector om de hele dag films op te kijken.quote:Op donderdag 16 november 2006 02:00 schreef W_Smits het volgende:
Ik wil graag een argument van de linkse users waarom de uitkeringen omhoog zouden moeten.
Maakt niet uit.quote:Op donderdag 16 november 2006 02:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan kunnen de uitkeringstrekkers hun Mercedes S55 inruilen voor een nieuwe Ferrari en kunnen ze eindelijk die passé Flatscreen verwisselen voor een grote projector om de hele dag films op te kijken.
En kunnen ze Drum roken in plaats van Belinda Menthol sigaretten.
En de werkenden moeten de tassen met geld komen brengen, want tussen het films kijken door hebben ze, op het vreten van frituur na, geen tijd om het op te halen. Uiteindelijk krijg je een omgekeerde hiërarchie: de armsten worden verzorgd door de rijkeren, zodat uiteindelijk de armeren de hoogste status bereiken.
Sorry, ik draaf door.![]()
Dat is zo'n vreemd eringestampteonwaarheid dat ondernemers baat hebben bij VVD. Ik ben zelfstandig ondernemer en betaal door dit kabinet al ¤ 1.800 per jaar aan premie zorgverzekering (omdat ondernemers deze ook nog apart op aanslag betalen naast de normale premie, wat de meeste mensen niet weten). Ik heb een belastingadviespraktijk en zie ook mijn mede-ondernemers er alleen maar op achteruitgaan. Terwijl als je in de programma's kijkt de ondernemers juist bij SP en Groen Links er beter op worden.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:07 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Een ondernemer heeft baat bij de VVD, eensch. Maar wat versta jij onder een normale burger? Een gescheiden bijstands-moeder die bijbeunt? Een arbeidsongeschikte die zijn huis verbouwd? Of een kantoorlul?
Er is geen partij in dit land die de gelijkwaardigheid van mensen ontkent. De stelling dat die gelijkwaardigheid betekent dat mensen hetzelfde toekomt heb ik ook de linkse partijen niet horen innemen.quote:Op donderdag 16 november 2006 02:10 schreef Skv het volgende:
Argument van links: mensen zijn gelijk en komen hetzelfde toe. Geld is alleen maar een materialistisch goed, wat ondergeschikt is aan de mensen zelf. Iedereen in zijn waarde laten en gelijk behandelen enzo. Gewoon een kwestie van ideologie.
Niet dat ik links ben, in tegendeel, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat belangrijk vinden.
Volgens BaajGuardian welquote:Op donderdag 16 november 2006 01:52 schreef W_Smits het volgende:
De uitkeringen zijn al hoog genoeg. Waarom nog hoger? Zijn er dan zoveel mensen gestorven van de honger?
Met een minimumloon komt er minder geld binnen dan dat je een uitkering krijgt. Niet echt motiverend.
Omdat ze gewoon WEL weten hoe de wereld werkt itt de linkse oogklepmaffiaquote:p.s. hoe kun je uberhaupt op een partij stemmen waar mongool rutte en nazi verdonk de leiding voorstellen
Heb je ook maar enige min of meer onderbouwde reden om dit te bewerenquote:Op donderdag 16 november 2006 09:49 schreef _Flash_ het volgende:
Ach laat de linkse kant maar een jaartje of 2 regeren..
Dan zijn we meteen voor minimaal 2 decennia van de SP en GL af. Burgers zullen die armoedeval en recessie onthouden en afstraffen.
Maar dat is omdat je een luie donder bentquote:Op donderdag 16 november 2006 10:33 schreef NgInE het volgende:
ik vindt dat niemand moet werken. gewoon allemaal robots maken die al het werk voor ons doen...maar dat is mijn mening.
Dat doen ze alleen op de verkeerde manier, door hoger opgeleiden en rijkeren te ontmoedigen om hard te werken. Waarom zou ik harder werken als ik uiteindelijk toch bijna hetzelfde over hou? 70-80% belasting wanneer je meer dan ... verdient is belachelijk, je betaalt in verhoudig immers ook al veel meer. En ondertussen gaat veel van het geld naar de mensen die juist te lui zijn om wat uit te vreten. Je maakt de hele economie kapot door dat nivelleren.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je ook maar enige min of meer onderbouwde reden om dit te beweren?
Wat zou in hemelsnaam het belang zijn van linkse partijen om de economie kapot te maken? Het is juist hun belang om iedereen aan het werk te krijgen.
sorry, maar je gebruikt het word parasiet verkeerd...quote:Op woensdag 15 november 2006 22:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
financieel leven?
Ik dacht dat voedselbanken prive initiatieven waren die (bijna) geen subsidie kregen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:34 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Voedselbanken zijn volstrekt overbodig. Weet je waarom voedselbanken er zijn? Steuntrekkers brengen hun uitkering naar de slijter en de sigarenboer, dan is het geld op en krijgen ze hun brood en fruit gratis van belastinggeld.
Het mag alvast duidelijk zijn dat voedselbanken niet nodig zijn maar er alleen zijn doordat mensen hun geld over de balk smijten. Als mensen geen lening afsluiten voor een 105cm breedbeeld plams en een duur home-cinemaset zouden ze later niet in de problemen komen met afbetalen.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:11 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik dacht dat voedselbanken prive initiatieven waren die (bijna) geen subsidie kregen.
In ieder geval niet structureel.
Er is niets mis met privé initatieven lijkt me.
Wat meer respect voor de TS, BaajGuardian is misschien wat vreemd qua denkbeelden, dat is geen reden om hem te beledigen.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:48 schreef arjanus het volgende:
freak
Meer geld naar zorg en onderwijs (vooral naar meer managers en bureaucratie dus), meer geld naar uitkeringen WIA (terugdraaien herkeuringen), AOW, bijstand, en zorg/huurtoeslag, meer geld naar openbaar vervoer.. Dit is alleen te betalen door groei van de staatsschuld en hogere belastingen voor midden- en hoge inkomens (inkomsten, hypotheekrente).quote:Op donderdag 16 november 2006 10:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je ook maar enige min of meer onderbouwde reden om dit te beweren?
Wat zou in hemelsnaam het belang zijn van linkse partijen om de economie kapot te maken? Het is juist hun belang om iedereen aan het werk te krijgen.
maar ook een 'efficiente' donder.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Maar dat is omdat je een luie donder bent![]()
Gelukkig heb jij er stukken meer verstand van dan het CPBquote:Op donderdag 16 november 2006 12:08 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Meer geld naar zorg en onderwijs (vooral naar meer managers en bureaucratie dus), meer geld naar uitkeringen WIA (terugdraaien herkeuringen), AOW, bijstand, en zorg/huurtoeslag, meer geld naar openbaar vervoer.. Dit is alleen te betalen door groei van de staatsschuld en hogere belastingen voor midden- en hoge inkomens (inkomsten, hypotheekrente).
Gevolg hiervan is remming en vervolgens inkrimping van de economie. Mensen raken sneller verstrikt in uitkeringen, minder motivatie om te werken. Minder mensen kunnen zich een eigen huis veroorloven. Zo kom je in een negatieve spiraal terecht.
Dat is de reden om voor mij te zeggen dat dit land heel slecht af is met een links kabinet. En zeg nou zelf, complimenten voor kabinet Balkenende toch? Ze hebben wel mooi maar even de eerste stappen gezet naar een socialer Nederland. En onder sociaal versta ik sociaal tegenover de komende generaties, de huidige jong-werkenden, en zelfs sociaal tegenover de babyboomers. Ja zelfs tegenover de babyboomers. Als het aan mij lag zouden die veel harder aangepakt zijn. Via versoepeling ontslagrecht, wegnemen VUT/prepensioenrechten (per direct, voor iedereen die jonger dan 65 is), inkomstenbelastingen van ouderen gelijktrekken met inkomstenbelastingen van de rest van de burgers etcetera.
Nee, maar dat is wel het kernpunt van het socialisme, niet?quote:Op donderdag 16 november 2006 07:26 schreef Argento het volgende:
[..]
Er is geen partij in dit land die de gelijkwaardigheid van mensen ontkent. De stelling dat die gelijkwaardigheid betekent dat mensen hetzelfde toekomt heb ik ook de linkse partijen niet horen innemen.
Socialisme is een "bestuursvorm" die gelijkheid ziet in geld in plaats van rechten en plichten.quote:quote:Op donderdag 16 november 2006 07:26 schreef Argento het volgende:
[..]
Er is geen partij in dit land die de gelijkwaardigheid van mensen ontkent. De stelling dat die gelijkwaardigheid betekent dat mensen hetzelfde toekomt heb ik ook de linkse partijen niet horen innemen.
Nee, maar dat is wel het kernpunt van het socialisme, niet?
Als je zo cynisch gaat beginnen, of geef je me juist gelijk, je komt een beetje onduidelijk over, dan kan ik melden dat jij weinig kaas van deze materie gegeten hebt. Babyboomers hebben hun hypotheek juist de afgelopen jaren afbetaald en hebben dus over het algemeen geen profijt meer van de HRA. Juist de starters zijn er mee gebaat omdat ze anders nog 10 jaar extra in hun (studenten)huurflatje moeten blijven zitten. En zo komt die huurwoning ook weer vrij voor iemand die minder verdient.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij er stukken meer verstand van dan het CPB.
Volgens mij doet dit kabinet er juist alles aan om de babyboomers te paaien. Niks doen aan HRA en AOW of de pensioenleeftijd dat zijn de punten waarmee je de babyboomers paait.
Dat zit er voor mij voorlopig toch nog niet in. Tegenwoordig moet je onderhand verplicht samenwonen met iemand en met zijn tweeen weet ik veel uur in de week maken om een huisje te kunnen betalen. Rechts trekt zich daar niks van aan want die hebben hun hachje al. Links denkt in mijn ogen veel meer aan de toekomst van jongeren en mensen die nog maar net op de arbeidsmarkt te vinden zijn (zoals mij).quote:Op donderdag 16 november 2006 12:08 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Minder mensen kunnen zich een eigen huis veroorloven. Zo kom je in een negatieve spiraal terecht.
Toen mijn ouders jong waren was dat niet anders. Snap niet dat je de illusie kan hebben dat jij met jouw startsalarisje meteen je droomtoko kan kopen.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat zit er voor mij voorlopig toch nog niet in. Tegenwoordig moet je onderhand verplicht samenwonen met iemand en met zijn tweeen weet ik veel uur in de week maken om een huisje te kunnen betalen. Rechts trekt zich daar niks van aan want die hebben hun hachje al. Links denkt in mijn ogen veel meer aan de toekomst van jongeren en mensen die nog maar net op de arbeidsmarkt te vinden zijn (zoals mij).
Wat NiGeLaToR zegt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat zit er voor mij voorlopig toch nog niet in. Tegenwoordig moet je onderhand verplicht samenwonen met iemand en met zijn tweeen weet ik veel uur in de week maken om een huisje te kunnen betalen. Rechts trekt zich daar niks van aan want die hebben hun hachje al. Links denkt in mijn ogen veel meer aan de toekomst van jongeren en mensen die nog maar net op de arbeidsmarkt te vinden zijn (zoals mij).
hhmmm zeg ikquote:Op woensdag 15 november 2006 16:56 schreef Bicks het volgende:
[..]
AOW = voor gepensioneerden!
WAO = WIA is voor arbeidsongeschikten
Pcies, niet kijken naar wat je (nog) niet hebt, maar kijken naar wat wel kan.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:52 schreef _Flash_ het volgende:
Komt wel goed Twinkle20
Volgens intermediair salariswijzer verdien je dan iets van 25.000 euro. Dan kan je 125.000 lenen tegen 5 procent (conservatief berekend op een makelaarswebsite). Vervolgens even gekeken op funda, er staan veel appartementen en aardig wat (nette) rijtjeshuizen op die je voor zo'n bedrag kan kopen. Moet je wel in de tussenliggende jaren de KK bij elkaar sparen.
Et voila, je eigen rijtjeshuis binnen 3 jaar.
Waarmee ik niet wil aangeven dat ik vind dat het loon van onderwijzers perse hoger moet!quote:Op donderdag 16 november 2006 17:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Pcies, niet kijken naar wat je (nog) niet hebt, maar kijken naar wat wel kan.
Niet stilzitten en zeuren dat je je achtergesteld voelt, maar er wat aan doen.
Vind het mooi hoe creatief mensen zijn als de middelen beperkt zijn. Nog een teken dat we rijk zijn, er is weinig creativiteit te bespeuren momenteel.
Dan moet je op Wilders of Een NL stemmen, die willen meer salaris voor docentenquote:Op donderdag 16 november 2006 18:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waarmee ik niet wil aangeven dat ik vind dat het loon van onderwijzers perse hoger moet!
Ik heb plezier in mijn werk, en dat vind ik ook erg belangrijk. Maar ik wil ook graag vooruit denken. Het valt me mee dat jullie toch huizen weten te vinden die dan wel betaalbaar voor mij zouden zijn. Als ik zo de huiskranten lees die ze in mijn regio verspreiden.. een beetje huis begint rond de 2 ton.
Maar jullie post stelt me dan wel weer een beetje gerust
Ik vroeg me altijd al af hoe andere mensen dat allemaal deden.
En creatief ben ik wel :p .. Zit nu ook op mezelf. Enige inkomsten zijn stufie en loon, waar ik dan ook erg hard voor werk. Maar het geeft me dan inderdaad veel voldoening als ik eindelijk iets kan kopen waar ik dan al maanden keihard voor gespaard heb. Maar soms lijkt het gras aan de andere kant toch een stukje groener...
Ik heb geprobeerd niet te reageren in dit topic maar ik ga het toch maar doen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:33 schreef BttD het volgende:
Ik stem denk ik ook SP, zij zijn het betrouwbaarst!
Je doet toch mee aan de verkiezingen om te gaan regeren? Of vergis ik mij heel erg?quote:Op woensdag 15 november 2006 16:50 schreef Bicks het volgende:
[..]
Sinds Marijnissen serieus overweegt mee te gaan regeren, twijfel ik ook ten zeerste om nog SP te stemmen! Maar ja... alternatieven?
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 november 2006 21:06 schreef optifree het volgende:
[..]
Is het niet fijn als de staatschuld kleiner word, waardoor er weer meer geld overblijft dat ook weer onder de zogenaamde arme verdeeld kan worden?
Vergeet ook niet dat de ondernemers er voor zorgen dat er werk is. Zonder werk gaat Nederland nog verder naar de knoppe. Zeker als je de uitkeringen wil ophogen, dan willen de mensen helemaal niet meer werken omdat je met een minimum loon minder krijgt dan met een uitkering.
Vergelijk je nu het nationaal socialisme met de SP? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:10 schreef BaajGuardian het volgende:
nationaal socialisme echt zo gek nog niet overigens
Over globalisten en dergelijke, lees jij je eens in in het boek: "European Economic Integration" De 4e editie, Edited by McDonald & Dearden. Daar leggen ze onder andere in uit dat globalisatie goed voor de werkgelegenheid isquote:Op vrijdag 17 november 2006 20:10 schreef BaajGuardian het volgende:
zonder militairisme en rassenleer is nationaal socialisme echt zo gek nog niet overigens.
maar dat is mijn eigen mening, wat is er uberhaupt zo fout aan sociaal zijn voor mensen, en tegelijkertijd graag nederland behouden ipv een concubine worden van de globalist.
Maar ook dit:quote:"(het streven naar een) maatschappijvorm, wijze van samenleving gericht op afschaffing van privaat kapitaalbezit, socialisatie van de productiemiddelen en gemeenschappelijke voorziening in de behoeften van haar leden"
Mensen hoeven zich dus niet meer omhoog te werken, want of je nou directeur bent en verantwoordelijk bent voor je werknemers of gewoon een arbeider bent, je krijgt evenveel betaald. Daarbij wil je geen directeur zijn, want je bent verantwoordelijk voor het bedrijf wat niet van jou is en waar je beter een werknemer kan zijn met minder verantwoordelijkheden voor hetzelfde geld.quote:"(het streven naar een) sociaaleconomische orde waarin de productie is afgestemd op de behoeften van de gemeenschap en de klassentegenstellingen zijn opgeheven"
Je begrijpt hem waarschijnlijk goed, tevens staat er in de statuten van de SP dat ze iets van een socialistische staat willen stichten. Op naar klein sovjet uniequote:Op vrijdag 17 november 2006 20:17 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Vergelijk je nu het nationaal socialisme met de SP? Of begrijp ik je verkeerd?
Als het SP ook staat voor "It will preserve and defend those basic principles on which our nation has been built. It regards Christianity as the foundation of our national morality, and the family as the basis of national life ... I pledge that I never will tie myself to parties who want to destroy Christianity ... regards Christianity as the unshakable foundation of the morals and moral code of the nation ... We were convinced that the people needs and requires this faith. We have therefore undertaken the fight against the atheistic movement, and that not merely with a few theoretical declarations: we have stamped it out. " topquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:24 schreef optifree het volgende:
Je begrijpt hem waarschijnlijk goed, tevens staat er in de statuten van de SP dat ze iets van een socialistische staat willen stichten. Op naar klein sovjet unie![]()
Ja nou bijna...ik hem even voor je verbeterd. Niet dat de SP geen enkel goed punt heeft.....maar over het algemeen genomenquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:30 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Als het SP ook staat voor "It will preserve and defend those basic principles on which our nation has been built. It regards Socialism as the foundation of our national morality, and the family as the basis of national life ... I pledge that I never will tie myself to parties who want to destroy Socialism ... regards Socialism as the unshakable foundation of the morals and moral code of the nation ... We were convinced that the people needs and requires this faith. We have therefore undertaken the fight against the atheistic movement, and that not merely with a few theoretical declarations: we have stamped it out. " top.
Dat hebben ze nu toch al jaren niet onthouden dus waarom in de toekomst wel?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:49 schreef _Flash_ het volgende:
Ach laat de linkse kant maar een jaartje of 2 regeren..
Dan zijn we meteen voor minimaal 2 decennia van de SP en GL af. Burgers zullen die armoedeval en recessie onthouden en afstraffen.
nee ik constateer dat een ideale samenleving bestaat uit sociaal met elkaar omgaan en nederland weer nederland maken wat dus nationalisme genoemd zou kunnen worden, dat word dan 1+1=nationaal socialisme.quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:17 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Vergelijk je nu het nationaal socialisme met de SP? Of begrijp ik je verkeerd?
Ik denk dat je het als volgt moet zien.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:24 schreef optifree het volgende:
[..]
Je begrijpt hem waarschijnlijk goed, tevens staat er in de statuten van de SP dat ze iets van een socialistische staat willen stichten. Op naar klein sovjet unie![]()
Het idee hierachter vind ik niet slecht (zeker niet met voor het onderwijsquote:Op vrijdag 17 november 2006 21:48 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik denk dat je het als volgt moet zien.
Stel je Nederland voor als een school waar alle kinderen dezelfde basisbehoeften mogen gebruiken.
Iedereen mag in een verwarmde school zitten en iedereen mag onderwijs krijgen.
De kinderen die hun best doen krijgen goede cijfers en die gaan over naar de volgende klas en de kinderen die hun best niet doen krijgen slechte cijfers en gaan met moeite over of ze blijven zelfs zitten.
Ondanks goede of slechte cjifers krijgt iedereen wel dezelfde basisbehoeften en dat zou ik ook graag in Nederland willen zien.
Nederland is nu niet meer Nederland wat een onzin.quote:
Nazisme is toch echt iets anders hoor.quote:wat dus nationalisme genoemd zou kunnen worden, dat word dan 1+1=nationaal socialisme.
Ik vind ook dat er mensen met verstand moeten zitten, maar door alle lonen gelijk te trekken zul je op de top geen goede mensen krijgen. Je haalt de motivatie bij de mensen weg.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:
@ optifree: dan kunnen directeurs weer mensen zijn die er dus verstand van hebben en er bewust voor geleerd hebben ipv omdat het beter verdiend.
Waarom zouden mensen niet iets voor zichzelf mogen doen? Als ze hard genoeg werken, werken ze automatisch ook voor Nederland. Dus was is dan het probleem?quote:de ratrace moet eens ophouden en mensen moeten maar weer werken om wat van nederland zelf te maken ipv voor "hun"zelf.
Wat ging er o.a. mis in de USSR, waarom boekte ze daar bijna geen vooruitgang? en werden daar alle wetenschappers e.d. wel beter betaald dan de rest? Je moet niet vergeten de USSR, was ook socialistisch. Daar werden mensen ook minder produktief, waarom? Omdat er geen motivatie was, wat je ook deed je bleef op dezelfde plek in je leven. 't Was letterlijk geboren als een dubbeltje, gestorven als een dubbeltje.quote:ik zie geen kwaad in het socialisme, juist goed.
Het gaat dus om de basisvoorzieningen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:53 schreef optifree het volgende:
[..]
Het idee hierachter vind ik niet slecht (zeker niet met voor het onderwijs). Maar, juist in het onderwijs zul je wel mensen in groepen gaan verdelen, want als je de slechte bij de goede laat zitten, zullen de goede minder gaan presteren. Dit is helaas al vele malen bewezen. Echter moeten de groepen wel zo klein zijn dat ieder kind alle aandacht krijgt en alle kans heeft omzich te bewijzen.
Voor de rest van Nederland, het is een mooi idee, maar iedereen gelijk gaat niet werken. Sjonnie vind zichzelf beter als hij een dikkere uitlaat onder zijn wagen heeft dan de buurman, mensen willen beter zijn dan andere.
De USSR was niet socialistisch maar dat idee werd gebruikt om het volk klein te houden.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:03 schreef optifree het volgende:
Wat ging er o.a. mis in de USSR, waarom boekte ze daar bijna geen vooruitgang? en werden daar alle wetenschappers e.d. wel beter betaald dan de rest? Je moet niet vergeten de USSR, was ook socialistisch. Daar werden mensen ook minder produktief, waarom? Omdat er geen motivatie was, wat je ook deed je bleef op dezelfde plek in je leven. 't Was letterlijk geboren als een dubbeltje, gestorven als een dubbeltje.
Dat snap ik en die zijn voor iedereen ook te verkrijgen, ja ook met een uitkering.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:05 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het gaat dus om de basisvoorzieningen.
De loketten van het rijk e.d. mogen soms wel wat duidelijker, maar met zoeken ja zoeken ja kom je ver, want ik kan veel vinden terwijl ik ze niet eens nodig heb. Daarbij zijn voedselbanken denk ik niet eens nodig. Die mensen moeten ten eerste (als ze het uiteraard al doen), stoppen met roken en drinken, daarbij hoeven ze niet de nieuwe PS3 XBOX360 of wat dan ook voor hen kinderen aan te schaffen en op afbetalingkopen moeten ze al helemaal vergeten.quote:Net als op die school moet iedereen normaal kunnen leven zonder voedselbank en zonder loketten van instanties die niemand kan vinden.
Dat spreekt voorzich, maar veel mensen gaan veel te gemakkelijk schulden aan. Ze denken dat geld lenen bijna gratis is, nou nee geld hebben kost geld.quote:Als je de boel verpest of als je bewust in de schulden komt dan moet je ook zelf de gevolgen ondervinden maar als basis moet iedereen normaal kunnen leven.
Met schoonmaakwerk kun je toch aan je basisbehoefte voldoen? Dat ik inversteer in mijn toekomst en de schoonmaker dit niet gedaan heeft, wil dat gelijk zeggen dat ik evenveel moet verdienen als de schoonmaker? Nee, ik heb langer gestudeerd om juist meer te kunnen verdienen en iets doen wat ik leuk vind.quote:Als je meer wilt dan die basis dan moet je er wat extra's voor doen maar dan kan het niet zo zijn dat schoonmaakwerk nauwelijks wat opleverd terwijl een titel of iets dergelijks altijd garant staat voor een hoge beloning.
Niet voldoende om normaal van te leven.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:16 schreef optifree het volgende:
[..]
Dat snap ik en die zijn voor iedereen ook te verkrijgen, ja ook met een uitkering.
Die verhalen van roken en plasma tv's is een verklaring van de rijken om de armoede te verklaren.quote:De loketten van het rijk e.d. mogen soms wel wat duidelijker, maar met zoeken ja zoeken ja kom je ver, want ik kan veel vinden terwijl ik ze niet eens nodig heb. Daarbij zijn voedselbanken denk ik niet eens nodig. Die mensen moeten ten eerste (als ze het uiteraard al doen), stoppen met roken en drinken, daarbij hoeven ze niet de nieuwe PS3 XBOX360 of wat dan ook voor hen kinderen aan te schaffen en op afbetalingkopen moeten ze al helemaal vergeten.
Pas als je alles hebt gedaan om te kunnen rondkomen met je uitkering en niet kan rondkomen, dan pas vind ik dat je mag zeiken. En nee de uitkering is geen vetpot, maar daarvoor is het ook niet bedoelt, want dan zouden er nog veel en veel meer in de uitkering zitten.
Echter ben ik wel van mening dat de lonen die bijna gelijk zijn aan de uitkeringen, iets meer belasting voordeel krijgen, zodat het aantrekkelijker word om te werken.
Rijke mensen hebben het altijd over keihard werken om te verklaren waarom ze zoveel geld hebben maar als een schoonmaker keihard werkt verdiend hij of zij vrijwel niks.quote:Met schoonmaakwerk kun je toch aan je basisbehoefte voldoen? Dat ik inversteer in mijn toekomst en de schoonmaker dit niet gedaan heeft, wil dat gelijk zeggen dat ik evenveel moet verdienen als de schoonmaker? Nee, ik heb langer gestudeerd om juist meer te kunnen verdienen en iets doen wat ik leuk vind.
Oh. Leven noem ik wel een basisbehoefte en aangezien de mensen niet op straat liggen te creperen zoals BG wil doen laten geloven. Daarbij zijn er zat subsidies.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:31 schreef Colnago het volgende:
Niet voldoende om normaal van te leven.
De armoede grens word berekend op de vaste lasten, die een gezin minimaal gemiddeld maakt. Met een uitkering en de bijbehorende subsidies kom je daarboven. En ja ik ga er vanuit dat je over het maximale van aanvraagt, want dat doet het CPB ook.quote:Die verhalen van roken en plasma tv's is een verklaring van de rijken om de armoede te verklaren.
Ik heb een veel beter meetpunt, kijk gewoon naar de hoogte van een uitkering of het minimumloon en tel de vaste lasten op om te zien wat de praktijk is.
Als een schoonmaker keihard werkt verdiend hij meer, maar inderdaad nog steeds niks. Dan moet hij maar een schoonmaak bedrijf opzetten. Goed bedrijfsplan in elkaar flansen, zorgen voor een investeerder (en ja die zijn er zat) en hup hij kan net zo hard rijk worden.quote:Rijke mensen hebben het altijd over keihard werken om te verklaren waarom ze zoveel geld hebben maar als een schoonmaker keihard werkt verdiend hij of zij vrijwel niks.
Laaggeschold werk is automatisch goedkoper omdat deze mensen minder hebben hoeven investeren in hen toekomst. Nu praat ik niet goed dat er mensen direct uit het buitenland gehaald worden, maar je kunt niet verwachten dat hen loon gelijk veel en veel hoger word.quote:Rijke mensen hebben het altijd over hun onmisbaarheid om te verklaren dat ze zo rijk zijn maar als er een gebrek aan schoonmakers of verpleegkundigen is worden ze uit het buitenland gehaald inplaats van de lonen te verhogen.
Diegenen die vanaf zijn 16e werkt, heeft minder geinvesteerd in zijn ontwikkeling en is daardoor minder waard, waardoor zijn basis loon gelijk al lager ligt. De academici zullen zich gemakkelijker omhoog kunnen werken, maar hen basissalaris is niet verschrikkelijk hoog als ze gewoon op dezelfde positie blijven (en alleen leeftijd opslag krijgen)quote:Mensen met een hoge opleiding verklaren hun studie als rechtvaardiging om een hoog salaris te mogen ontvangen maar als iemand werkt vanaf z'n 16 e moet diegene altijd genoegen nemen met een laag salaris.
De persoon die hard werkt zonder opleiding is simpel minder waard, omdat hij over het algemeen minder kennis van zaken heeft. Houd er wel rekening mee dat als zo'n persoon echt wil, ze zich heel goed omhoog kunnen werken binnen een bedrijf. Maar dan moeten ze het wel willen.quote:Vreemd omdat diegenen niet bepaald lui is en omdat diegene inplaats van kosten juist baten opleverd maar toch wordt zijn inzet en productiviteit niet beloond zoals iemand die een lange studie heeft genoten.
Ik zou mijn leven geen arts willen worden, 8 a 12 jaar lang studeren en dan een schamele ton per jaar verdienen als je eenmaal volledig arts bent. Nee als je echt geld wil verdienen dan moet je je eigen bedrijf starten of je goed de directie inlullen. Echter zijn de mensen in de directie vaak al 40+ en vaak 50+ erg lastig dus, zelfs voor de academiciquote:Ik denk dan ook dat de elite de hoogte van de salarissen bepaald en dat zie je weer terug bij artsen, specialisten, directie en dergelijke.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |