Blijkbaar geldt die regel niet meer.quote:Op zondag 12 november 2006 18:56 schreef Aoristus het volgende:
je was wel eerder
Die woont in een leuke vila en vermaakt zich wel denk ikquote:Op zondag 12 november 2006 22:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, hoe zou het met Herman Heinsbroek gaan?![]()
'quote:Op maandag 20 november 2006 19:23 schreef Reya het volgende:
Ik ben sowieso niet zo;n liefhebber van filosofie![]()
Z'n potentie durf ik wel ter discussie te stellen. Hij rijdt naar verluid tegenwoordig geen Bentley meer maar Ferrari.quote:Op zondag 12 november 2006 22:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat doet me eraan denken, hoe zou het met Herman Heinsbroek gaan?![]()
Je, ik zit steeds te denken dat die lui dat ook vantevoren wel konden weten. Waarom dan nog zoveel energie steken in z'n conferentie.quote:Op maandag 20 november 2006 19:42 schreef Autodidact het volgende:
Worden jullie er ook zo triest van, als 's werelds klimaatdeskundigen voor twee weken bij elkaar komen en er alweer niks van bakken?
Tsja, het is jammer dat er van verscheidene kante nog zo weinig prioriteit wordt gegeven aan klimaatproblematiek. Maar wellicht brengt de toekomst wat meer commitmentquote:Op maandag 20 november 2006 19:42 schreef Autodidact het volgende:
Worden jullie er ook zo triest van, als 's werelds klimaatdeskundigen voor twee weken bij elkaar komen en er alweer niks van bakken?
Heb een vak wetenschapsfilosofie gevolgd. Was wel erg boeiendquote:Op maandag 20 november 2006 19:23 schreef Reya het volgende:
Ik ben sowieso niet zo;n liefhebber van filosofie![]()
http://www.playfuls.com/n(...)r_in_Racist_Row.htmlquote:
Three-time Emmy Award winner actor Michael Richards, best known for playing Cosmo Kramer on the television show Seinfeld, is accused by a witness who says at Friday night appearance Richards shouted a racial slur repeatedly and clearly referenced lynching.
In a report first aired Sunday on CNN's Anderson Cooper 360, the witness claims that a Friday night appearance by Richards at the Los Angeles Laugh Factory got ugly fast when Richards responded to hecklers by screaming at the audience shouting a racial slur repeatedly and clearly referencing lynching. The audience reacted angrily, and Richards walked off the stage.
It appears two guys, both African-American, were in the cheap seats playfully heckling Richards when suddenly, the comedian lost it. TMZ published a video online of the incident. The camera started rolling just as Richards began his attack, screaming at one of the men, "Fifty years ago we'd have you upside down with a f***ing fork up your ass." Richards continued, "You can talk, you can talk, you're brave now motherf**ker. Throw his ass out. He's a nigger! He's a nigger! He's a nigger! A nigger, look, there's a nigger!"
Ah, juist, en dit was er één van volgens mij: Veel plezier met Balkenende 4 met z'n 8 posts.quote:De PvdA en het CDA zetten groepen vrijwilligers in die ingezonden brieven schrijven naar kranten en reageren op internetfora en populaire websites over door de partijen aangegeven onderwerpen en standpunten.
http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/126829/
Er zitten hier ook een paar CDA'ers die ik ervan verdenkquote:Op maandag 20 november 2006 20:03 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ah, juist, en dit was er één van volgens mij: Veel plezier met Balkenende 4 met z'n 8 posts.
schoot me in ieder geval onmiddellijk in het verkeerde keelgat![]()
neem een armageddonverhaaltje, giet daar een sausje Leni Riefenstahl overheen, en het gaat erin als koek.quote:Op maandag 20 november 2006 19:55 schreef MrX1982 het volgende:
Vanochtend hoorde ik Femke Halsema bij Edwin Evers beginnen over de film van Al Gore. De instant adoratie van Al Gore vind ik maar eng.
Gelukkig had ik een parkeerplek gevonden en was klaar om uit te stappen.
Het blijft een Amerikaan.quote:Op maandag 20 november 2006 20:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Adoratie lijkt me een wat zwaar woord. Het is een makkelijke en duidelijke referentie.
Maar stel dat mensen verwijzen naar zijn film, wat is daar eng aan?
FuifDuif?quote:Op maandag 20 november 2006 20:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zitten hier ook een paar CDA'ers die ik ervan verdenk.
De ene keer is dat een voordeel, de andere keer een nadeel.quote:
Het feit dat hij een politieke missionaris is overgoten met een theatraal Hollywood sausje.quote:Op maandag 20 november 2006 20:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De ene keer is dat een voordeel, de andere keer een nadeel.
Maar dit is een antwoord van niks. Leg het nu s echt uit.
Welk onderdeel in zijn eigen gewin dan? Behalve dan dat mensen misschien het idee krijgen dat het verstandig is om te kijken naar het eigen consumptiepatroon?quote:Op maandag 20 november 2006 20:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het feit dat hij een politieke missionaris is overgoten met een theatraal Hollywood sausje.
In Amerika maken ze van alles een show meestal voor eigen gewin.
Geld en aanzien.quote:Op maandag 20 november 2006 20:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Welk onderdeel in zijn eigen gewin dan? Behalve dan dat mensen misschien het idee krijgen dat het verstandig is om te kijken naar het eigen consumptiepatroon?
Kijktipquote:Tegenlicht: De luiken dicht (VPRO)
21:00 - 22:00 Informatief
Teletekst ondertiteld
Weblink links
website
Tegenlicht: De luiken dicht
Er lijkt iets grondig mis met de Tweede Kamerverkiezingen 2006. Een groeiend aantal critici vindt dat de campagne nergens over gaat. Wat het feest van de democratie had moeten zijn, wordt door velen tegemoet getreden met calvinistische stemplicht, zonder de illusie zich met hun stem uit te spreken over de belangrijke vraagstukken van deze tijd. De politici verweren zich heftig tegen deze kritiek. Premier Balkenende sprak onlangs smalend van 'een klagende intelligentsia over het niveau van de politiek, je kunt er de klok op gelijk zetten.' Heeft Balkenende gelijk en gaat het om niet meer dan voorspelbare, rituele kritiek? Of is er dit keer meer aan de hand dan met de Nederlandse democratie? Aan de vooravond van de verkiezingen stelt Tegenlicht die vraag aan de orde in een discussie geleid door Felix Rottenberg. Samen met Halleh Ghorashi (hoogleraar Management van diversiteit en integratie), publicist Bas Heyne en Sveder van Wijnbergen (hoogleraar Economie en voormalig secretaris-generaal op het ministerie van Economische Zaken) onderzoekt hij de vraag waarom internationale verhoudingen en mondiale thema's vrijwel verdwenen lijken uit de huidige campagne. Is het politieke speelveld teruggebracht tot de postzegel Nederland? Mogen de verkiezingsthema's niet verder reiken dan de kartelrand? Heeft het Gidsland de luiken dicht gegooid? Presentatie: Felix Rottenberg.
Maar omdat zijn verhaal bijval vindt en blijkbaar herkenbaar is voor veel mensen krijgt hij aanzien (geld heeft ie al zat) en is dus eng.quote:Op maandag 20 november 2006 20:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geld en aanzien.
Met dat laatse is opzich niets mis. Ik hoop dat Al Gore het goede voorbeeld geeft.
http://www.cei.org/gencon/030,05478.cfmquote:Op maandag 20 november 2006 20:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Maar omdat zijn verhaal bijval vindt en blijkbaar herkenbaar is voor veel mensen krijgt hij aanzien (geld heeft ie al zat) en is dus eng.
Maar je zegt dus niks over de kern van waarheid in het hele verhaal.
Dat is niet echt een onafhankelijke bron...quote:Op maandag 20 november 2006 20:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.cei.org/gencon/030,05478.cfm
http://www.unmuseum.org/moonhoax.htmquote:Op maandag 20 november 2006 20:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.cei.org/gencon/030,05478.cfm
Bestaat er in deze discussie nog een onafhankelijke bron?quote:Op maandag 20 november 2006 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is niet echt een onafhankelijke bron...
ik heb het document gezien het is 10 regels tekst waarin staat dat hij niet klopt. Meer zie ik niet.quote:Op maandag 20 november 2006 20:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bestaat er in deze discussie nog een onafhankelijke bron?
Heb je het document bekeken en de bronvermeldingen?
persoonlijk denk ik dat we dat gezwets van die Amerikanen eens een beetje van ons af moeten houden, daar hebben we namelijk al genoeg van gehad de afgelopen jaren. Moeten we dat nu allemaal nog serieus gaan nemen?quote:Op maandag 20 november 2006 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is niet echt een onafhankelijke bron...
120 pagina tellend pdf file.quote:Op maandag 20 november 2006 20:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
ik heb het document gezien het is 10 regels tekst waarin staat dat hij niet klopt. Meer zie ik niet.
Ik kom ook niet met de site van greenpeace aanzetten.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 20 november 2006 20:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik dat we dat gezwets van die Amerikanen eens een beetje van ons af moeten houden, daar hebben we namelijk al genoeg van gehad de afgelopen jaren. Moeten we dat nu allemaal nog serieus gaan nemen?
die Amerikanen met hun grootspraak en fantastische verhalen beginnen mij behoorlijk de keel uit te hangen. Ik hoor liever wat een Europese wetenschapper er van vind dan één of ander Hollywood projectje in combinatie met een gefrustreerde Amerikaanse ex-politicus, die beiden natuurlijk ook flink de kassa willen laten rinkelen.quote:Op maandag 20 november 2006 20:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen?
Dat de opwarming een Amerikaans fabeltje is?
Nee ken ik niet.quote:Op maandag 20 november 2006 21:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ken je "Darwin's Black Box"? Dat is 300 pagina's pseudowetenschappelijke poep.
wat vind je van Lingo met Pechtold, Rouvoet en Huizinga?quote:Op maandag 20 november 2006 20:30 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang er geen tv filmpjes van politici met gezinsleden zijn is het zo slecht nog niet.
Ik zag het toen ik aan het zappen was. Alleen Pechtold heb ik niet gezien. Ik zap snelquote:Op maandag 20 november 2006 21:06 schreef zakjapannertje het volgende:
wat vind je van Lingo met Pechtold, Rouvoet en Huizinga?
De vorm is misschien niet heel verstandig gekozen. Maar het is ook bedoeld om het niet denkende deel van de bevolking aan te spreken. Zeg maar havo-. Je moet dat niet vergeten.quote:Op maandag 20 november 2006 21:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
die Amerikanen met hun grootspraak en fantastische verhalen beginnen mij behoorlijk de keel uit te hangen. Ik hoor liever wat een Europese wetenschapper er van vind dan één of ander Hollywood projectje in combinatie met een gefrustreerde Amerikaanse ex-politicus, die beiden natuurlijk ook flink de kassa willen laten rinkelen.
Als jij graag verder wil kijken en de wetenschappelijke vindingen bijhoudt is dat toch prima? Maar gun leken (dat is niet erg, sommige mensen hebben het druk), de grote meerderheid, ook een kijkje in wat de wetenschappelijke consensus nu is. Daar is vaak een beetje show voor nodig. Gore kan in het bedrijfsleven natuurlijk veel meer verdienen dus dat is geen argument.quote:Op maandag 20 november 2006 21:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
die Amerikanen met hun grootspraak en fantastische verhalen beginnen mij behoorlijk de keel uit te hangen. Ik hoor liever wat een Europese wetenschapper er van vind dan één of ander Hollywood projectje in combinatie met een gefrustreerde Amerikaanse ex-politicus, die beiden natuurlijk ook flink de kassa willen laten rinkelen.
Maar je aandacht is wel getrokken. Alleen maar mooi dat het minder eng is dan het van afstand lijkt.quote:Op maandag 20 november 2006 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
Als je de dingen die je kunt doen om de "ramp" te voorkomen op de site van Al Gore leest valt het opzich best mee met de opofferingen. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
quote:
quote:Op maandag 20 november 2006 21:12 schreef LXIV het volgende:
Wtf: HRA voor 3x modaal E40.119,=!
Dat is een compleet modaal salaris! Als subsidie voor een huis!
Niet verwacht dat het zó dol zou zijn:
http://www.overgeld.nl/rubriek/hypotheken/article839785.ece
En ondertussen is er geen geld voor: noem maar op!
wel Viking Metal hè;[b]In the Groves of Death[/url]quote:
Godsamme, je struikelt werkelijk over die dingen tegenwoordig. Nog even en er zijn meer ooievaars dan meeuwen in NL.quote:
Of je doet het goed, want je hebt weinig lasten.quote:Op maandag 20 november 2006 21:34 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Wat kreeg ik ook al weer? Zoiets als ¤ 500,- HRA. Per jaar. Ik doe iets verkeerd.
Er is trouwens een boel geld nodig voor allerlei dingen. Zo moet mijn vader een bouwvergunning aanvragen voor het plaatsen van een ooievaarsnest. Je leest het goed..
Heeft Bos of zij dat in jouw oor gefluisterd?quote:Op maandag 20 november 2006 21:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Mei Li Vos heeft zich minimaal 1 keer in de kont laten nemen door Bos.
En die Braziliaan maar rukken.quote:Op maandag 20 november 2006 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft Bos of zij dat in jouw oor gefluisterd?
Zij natuurlijk.quote:Op maandag 20 november 2006 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heeft Bos of zij dat in jouw oor gefluisterd?
Tuterdetuut. Juffrouw mier? Ed? Willem? Bor?quote:Op maandag 20 november 2006 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of je doet het goed, want je hebt weinig lasten.
Maar wanneer ooievaars nu zelf een nest bouwen, moeten zij dan ook een vergunning aanvragen? En bij wie dan?
ook een vriendje van Sigme zeker?quote:Op maandag 20 november 2006 22:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En die Braziliaan maar rukken.![]()
Doe dat nu niet, dat connecten gaat al zo sloom. (Maar als je gewoon drie keer klikt gaat het wel snel.)quote:Op maandag 20 november 2006 22:21 schreef problematiQue het volgende:
* problematiQue geeft fok een schop
Marijnissen heeft een groot nadeel: hij heeft het niet in eigen hand. De SP staat en valt bij de indruk die de PvdA achterlaat. Zodra het weer crescendo met de PvdA gaat, zakt de SP weg.quote:Op maandag 20 november 2006 22:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Vind ik ook van Femke en Pechtold. Terwijl Maorijnissen rustig is en Rutte nog steeds onder de voet wordt gelopen.
tja, de D66 campagne doet dat ook, maar die kicken gewoon een oude, allang afgelopen discussie over een of ander genuanceerd onderwerp met een uitgebreidere voor-en-tegen-post, waarna er niemand verder op reageert ...quote:Op maandag 20 november 2006 20:03 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ah, juist, en dit was er één van volgens mij: Veel plezier met Balkenende 4 met z'n 8 posts.
schoot me in ieder geval onmiddellijk in het verkeerde keelgat![]()
Vorig weekend in Meppel bij het ziekenhuis, zeker 30 van die beesten steeds als koppeltje op lantaarnpalen. Hoop geboortes die dag schijnbaarquote:Op maandag 20 november 2006 21:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Godsamme, je struikelt werkelijk over die dingen tegenwoordig. Nog even en er zijn meer ooievaars dan meeuwen in NL.
3 winnende partijen op links moet nog lukkenquote:Op maandag 20 november 2006 23:26 schreef MrX1982 het volgende:
Het is stormachtig op links.
En waar blijft de nieuwe Frits Bolkestein. De God op rechts.
PVV de grootste is anders ook nog een mogelijkheidquote:Op maandag 20 november 2006 23:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
3 winnende partijen op links moet nog lukken.
GL op verlies en linksom geen meerderheid. Dat zou een redelijke donderdag worden.quote:Op maandag 20 november 2006 23:30 schreef du_ke het volgende:
3 winnende partijen op links moet nog lukken.
Nog gehad bij Inleiding Milieukunde. Al gaven ze daar toch een iets andere draai eraan dan Duke.quote:
M'n docenten zijn er ook dol opquote:Op maandag 20 november 2006 23:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nog gehad bij Inleiding Milieukunde. Al gaven ze daar toch een iets andere draai eraan dan Duke.
Er zijn echter wel peilingen die in de richting gaan van winst voor alle linkse partijenquote:Op maandag 20 november 2006 23:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
PVV de grootste is anders ook nog een mogelijkheid![]()
GL en PvdA heb ik anders nog niet op winst zien staan, althans niet met de huidige zetelverdeling.quote:Op maandag 20 november 2006 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn echter wel peilingen die in de richting gaan van winst voor alle linkse partijen.
Zou het erger zijn dan de rechtse partijen samen?quote:Op maandag 20 november 2006 23:40 schreef MrX1982 het volgende:
Alle linkse partijen samen. Pudding coalitie.
Er is inderdaad geen peil op te trekken, dat klopt.quote:Op maandag 20 november 2006 23:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
GL en PvdA heb ik anders nog niet op winst zien staan, althans niet met de huidige zetelverdeling.
Aan de andere kant lopen de peilingen zover uiteen en is de campagne bijhoorlijk inhoudsloos dat er geen peil op te trekken is.
En nu ga ik slapen![]()
Meer dan 3 partijen is sowieso weinig effectief en onwerkbaar. Het beste is gewoon 2 partijen denk ik zo.quote:Op maandag 20 november 2006 23:43 schreef du_ke het volgende:
Zou het erger zijn dan de rechtse partijen samen?
Denk zelfs nog stabieler.
Of ben je het LPF debacle vergeten? De laatste keer dat de VVD een coalitie uitzat was Paars1.
Helemaal mee eens. Eigenlijk he zouden er 4 weken voor de verkiezingen geen peilingen meer moeten zijn.quote:Op maandag 20 november 2006 23:50 schreef Reya het volgende:
Er is sowieso een overload aan opiniepeilingen. Een keer per week kan nog wel eens, alhoewel ik er vrijwel geen waarde aan hecht, maar dat er dagelijks drie nieuwe uitkomen is werkelijk bizar.
quote:
737 tt-EEN 737 ma 20 nov 23:35:59
NIEUWS
NACHTTREIN IN RUSLAND
Na herhaalde klachten van vrouwen over
wangedrag van mannen op nachttreinen
heeft de Russische spoorwegmaatschappij
aparte wagons voor vrouwen ingevoerd.
Dit geldt alleen voor 1e en 2e klasse,
zo meldt de Rossiskaia Gazeta. Vrouwen
die 3e klasse reizen zijn economisch
niet interessant en moeten het maar
onder elkaar regelen.
Of is de spoorwegmaatschappij misschien
van mening dat het proletariaat zich
veel beter gedraagt dan hogere klassen,
dat aparte coupe's dus niet nodig zijn?
In Nederland zou de Islam daar gewoon de schuld van krijgenquote:
In Nederland doen ze het ook niet slecht.quote:Op maandag 20 november 2006 23:54 schreef MrX1982 het volgende:
In totalitaire regimes rijden de treinen tenminste op tijd.
Dol op? Hoeveel vakken milieukunde krijg je?quote:Op maandag 20 november 2006 23:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
M'n docenten zijn er ook dol op. Maar welke draai gaven ze er bij jou dan aan?
Had een vak milieuplanning waar het in voorkwam en daarvoor van de zelfde hoogleraar een vak Planning Theory. En ook in Infrastructureplanning kwam het naarvoren.quote:Op maandag 20 november 2006 23:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dol op? Hoeveel vakken milieukunde krijg je?
Mijn insteek is vooral dat de mens egoïstisch is en dat er soms een overheid nodig is om in te grijpen.quote:De insteek van Geerlings&van Ast was overigens niet zo moraliserend als de jouwe maar meer over de noodzaak van coordinatie (en uitputting). Verder staat me nog vaag iets bij over aerosolen en over een Gooselake dat ondanks een dalende vervuiling helemaal afstierf. Vond ik vrij schokkend maar kan er niets meer over terugvinden.
Ik heb geen idee. Maak al tijden geen gebruik meer van de NS.quote:Op maandag 20 november 2006 23:56 schreef du_ke het volgende:
In Nederland doen ze het ook niet slecht.
http://en.wikipedia.org/w(...)lth_of_Nations_quotequote:Op dinsdag 21 november 2006 00:00 schreef du_ke het volgende:
Mijn insteek is vooral dat de mens egoïstisch is en dat er soms een overheid nodig is om in te grijpen.
Dat mag en als planoloog heb ik geleerd iets verder te kijken dan het individu.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)lth_of_Nations_quote
Als goed econoom geloof ik dat wij allen, uiteindelijk, het beste profiteren van egoisme der individuen.
Als het waar op aankomt?quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ieder mens is als het erop aankomt egoïstisch. Oer instinct.
Dat doet juist Smith ook. Hij keek zelfs zover dat hij zag dat uiteindelijk allen profiteren van het streven naar eigenbelang door het individu.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:09 schreef du_ke het volgende:
Dat mag en als planoloog heb ik geleerd iets verder te kijken dan het individu.
slaapie doen!quote:It is not from the benevolence of the butcher, the brewer or the baker that we expect our dinner, but from their regard to their own self-interest.
Truste.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat doet juist Smith ook. Hij keek zelfs zover dat hij zag dat uiteindelijk allen profiteren van het streven naar eigenbelang door het individu.
[..]
slaapie doen!
Zodra eigen belang in het geding komt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:10 schreef kLowJow het volgende:
Als het waar op aankomt?
Oh ja... die theorie dat je alles wat je doet uit eigen belang doet. Daar hebben we het al eens over gehad, dus ik geloof het wel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zodra eigen belang in het geding komt.
Nou alles is weer meteen zo zwaar. Egoïsme klinkt ook zo vervelend. Eigen belang is beter.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:27 schreef kLowJow het volgende:
Oh ja... die theorie dat je alles wat je doet uit eigen belang doet. Daar hebben we het al eens over gehad, dus ik geloof het wel.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:15 schreef tvlxd het volgende:
Schoolboek: Alle terroristen zijn moslims
quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)lth_of_Nations_quote
Als goed econoom geloof ik dat wij allen, uiteindelijk, het beste profiteren van egoisme der individuen.
mja, overdrijven is ook een kunst. Als het nu nog was; "Alle moslims zijn terroristen, en als moslims géén terroristen zijn, zijn het takfir, ja dan ...quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:15 schreef tvlxd het volgende:
en ze kan vast lekker koken!quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Haar huidskleur en die mooie donkere ogen maken het af.
en met deze nona in een keukenschortje, en dan ook alléén een keukenschortjequote:Op dinsdag 21 november 2006 01:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Rijsttafels zo ver je kunt kijken
quote:Op maandag 20 november 2006 22:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ook een vriendje van Sigme zeker?
Ik snapte dat ook niet.quote:
schuld van Amerikaquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:15 schreef tvlxd het volgende:
http://www.wereldomroep.nl/actua/europa/act20061120_klimaatquote:Kan de EU haar klimaatambities waarmaken?
door Perro de Jong
20-11-2006
Bij de klimaattop in Nairobi presenteerde de Europese Unie zich als voorbeeld voor de rest van de wereld. Europa blijft vasthouden aan het verdrag van Kyoto, waarmee de Verenigde Naties klimaatverandering willen tegengaan. De Verenigde Staten doen dat niet, evenmin als een aantal andere belangrijke landen. Maar hoe overtuigend is de voortrekkersrol van de EU?
Over één ding zijn voor- en tegenstanders van Kyoto het eens: zonder de Verenigde Staten hebben de Europese inspanningen weinig zin. Als Europa alléén verder gaat, zou de opwarming van de aarde in 2050 met niet meer dan 0,02 graad afgeremd worden. Te weinig om zichtbaar te zijn op de meeste thermometers, terwijl Kyoto de EU zo'n honderd tot honderdvijftig miljard euro per jaar kost.
Gefopt
"Dat is bij het milieu altijd het probleem", reageert Klaas van Egmond van het Nederlandse Milieu- en Natuurplanbureau. "Als ik iets doe en u doet het niet, dan helpt het niet en ik ben gefopt." Van Egmond hoopt dat Amerika alsnog over de streep wordt getrokken. "Er wordt natuurlijk wel heel veel druk uitgeoefend. En er is wel een wending geweest in het Congres, waarbij de Democraten nu de meerderheid hebben. Het ligt voor de hand dat ook de positie rond het klimaat daardoor zal veranderen, want het gaat om het leiderschap in de wereld bij een mondiaal probleem."
In Nairobi probeerde de Europese Unie dat streven kracht bij te zetten door middel van een uitgebreid eigen programma. Veel nadruk werd gelegd op de handel in emissierechten: investeren in schone energieprojecten in andere landen, waardoor boetes voor een te hoge uitstoot van CO2 kunnen worden afgekocht.
Voorbeeldfunctie
Maar volgens Hans Labohm, econoom en bekend scepticus op het gebied van de klimaatverandering, ligt het minder voor de hand dan ooit dat de Verenigde Staten het Europese voorbeeld zullen volgen. "De Europese Unie zit Amerika achter de broek. Tegelijkertijd is het zo dat de Europese Unie, ondanks het feit dat ze verplichtingen heeft aanvaard in het kader van Kyoto, de laatste jaren meer groei van de CO2-uitstoot heeft gehad dan de Verenigde Staten. Met andere woorden: men wilde een voorbeeldfunctie vervullen maar in werkelijkheid is dat niet het geval geweest."
Ook Van Egmond meent dat er weinig is om trots op te zijn. Zuid-Europese landen als Italië, Spanje en Portugal zullen volgens hem de Kyoto-deadline van 2012, voor het terugbrengen van de CO2-uitstoot met 5 procent, niet halen. "Maar het accent ligt wat ons betreft nu ook al op de gebeurtenissen na 2012, want dan moeten we in 2020 zo'n 25 procent hebben gereduceerd. Dus de opgave na 2012, die wordt pas echt fors."
Isolement
Volgens Labohm loopt Europa het risico in een ernstig isolement te geraken als Kyoto niet tijdig wordt losgelaten. "Als je de grote moeilijkheden ziet waar die landen voor staan, het feit dat het een ernstige druk op het bedrijfsleven uitoefent en dat het mogelijk leidt tot ontslagen en sociale onrust, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze na 2012 nog zullen meedoen met een vervolg op dit Kyoto. Ik denk dat dan een systeem zal worden gezocht dat meer in de richting gaat van het Amerikaanse, waarin men streeft naar een verbetering van de energie-efficiency."
Dat de VS het momenteel beter lijken te doen dan Europa is misleidend, zegt Klaas van Egmond. "Het hangt ervan af hoever je industrie of je maatschappij al is gemoderniseerd. Wij in Nederland hebben al de meest moderne elektriciteitscentrales en de meest moderne technieken. Als wij hier nog een megaton CO2 moeten reduceren is dat relatief duur, want dan moeten we dus die hele moderne centrales vervangen door nog modernere. Als je in Polen of in de Verenigde Staten een ouwe kolencentrale vervangt door een nieuwere, dan heb je een geweldig succes wat betreft minder CO2-uitstoot en het is heel goedkoop."
Niveau
Maar er is nog een andere reden waarom het Europa aan overtuigend leiderschap ontbreekt, meent Hans Labohm. "We drukken de reductiedoelstellingen uit ten opzichte van het basisjaar 1990. En het gekke is dat die basis na vijftien, zestien jaar nog steeds niet is vastgesteld. Het kan dus zo zijn dat men dat niveau verhoogt waardoor het over enige tijd zou lijken dat men de doelstellingen behoorlijk heeft gehaald. Maar dat zou dan alleen maar komen doordat men die basis van 1990 wat heeft opgehoogd, en daardoor de ambitie in feite heeft verlaagd."
Ook Van Egmond is boos over dit staaltje Brusselse bureaucratie. Om nu nog te marchanderen over een paar procent meer of minder in het basisjaar, terwijl het na 2012 over veel hogere reductiecijfers zal gaan, noemt hij ronduit "beschamend". Uiteindelijk is het volgens hem vooral een kwestie van "politieke wil" of Europa nog iets van haar ambities kan waarmaken. Andere pressiemiddelen zijn er nauwelijks, meent ook Hans Labohm. "Je kunt geen kanonneerboten naar die landen sturen om ze te dwingen om mee te doen."
Hoe meer ik Mei Li Vos aan het woord zie (hoor), hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ze het van d'r toetje moet hebben. Niet echt dom maar ook niet heel slim, en toch vooral een lekker ding.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:33 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik snapte dat ook niet.
Maar ik geloof dat mijn Meil Li Vos campagne vruchten begint af te werpen.![]()
Het gaat natuurlijk wel om de inhoud...
heb wel het idee dat ze heel oppervlakkig lijkt, maar dat ze weldegelijk intelligent is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe meer ik Mei Li Vos aan het woord zie (hoor), hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ze het van d'r toetje moet hebben. Niet echt dom maar ook niet heel slim, en toch vooral een lekker ding.
Je bent gewoon jaloersquote:Op dinsdag 21 november 2006 08:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe meer ik Mei Li Vos aan het woord zie (hoor), hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ze het van d'r toetje moet hebben. Niet echt dom maar ook niet heel slim, en toch vooral een lekker ding.
Waarop? Op een jeugd in een sekte en op anorexia? Op een plaatsje op de PvdA-lijst?quote:
wat is dat?quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:57 schreef sigme het volgende:
Op Hope & Prosperity?
Mei Li's variant van de Harries.quote:
ben bang van niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Mei Li's variant van de Harries.
Je weet wel wie de Harries zijn?
Pleit voor je.quote:
quote:"Hierna wil ik nooit meer over borsten praten", zei Georgina. [Verbaan]
"Ik ben dol op mijn Harries, maar zoveel aandacht als ze na de Playboy-reportage hebben gehad, slaat echt alles", vervolgt de actrice.
Die Duitse pornokranten lees je toch?quote:Op maandag 20 november 2006 21:24 schreef Godslasteraar het volgende:
ow, nou, ik volg het ook allemaal niet zo hoor, en ik heb de film ook niet gekeken. Het is meer dat ik bij mijzelf al sinds geruime tijd (+/- 2jaar) merk dat ik minder en minder Amerikaanse/Engelse kranten weekbladen lees
Gore is eigenlijk al decennia bezig met klimaatverandering....maar misschien is het toch handig eerst te film te zien voor zo te oordelen...quote:Op maandag 20 november 2006 21:24 schreef Godslasteraar het volgende:
, serieus nemen doe ik ze nauwelijks nog. Idem voor muziek en films. Oudere bands, muziek en films nog wel, maar recent spul, nee, ik pruim het niet meer. En dan komt er weer zo'n Amerikaan het toneel op gegaloppeerd met een of andere milieue film. Jawel, 20 jaar na dato hebben de Amerikanen dan ook eindelijk het broeikaseffect ontdekt, en denken dat ze de primeur hebben ofzo. Jezus, wat een eikels![]()
Europeanen zijn niet arrogant en bot? Ik heb niet genoeg van dat land, maar van die meneer in z'n witte huis en de christenfundamentalisten (zijn ook isolationisten trouwens). De meeste Amerikanen die ik tegen ben gekomen zijn zacht, aardig en behulpzaam...quote:Op maandag 20 november 2006 21:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik begin eigenlijk best wel genoeg te krijgen van dat land. ik zou willen dat wij, en de politiek, die Amerikanen een beetje op afstand beginnen te houden, agressief, arrogant en bot. Nee, dat zijn geen bondgenoten.
aaah ok. Ik dacht het is een of andere tokkies familie ofzoquote:
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/domestic/#5087542quote:Groot deel electoraat 'zweeft' nog
Een dag voor de Tweede Kamer-verkiezingen heeft een groot deel van de kiezers nog steeds geen definitieve keuze gemaakt over de partij waarop ze gaan stemmen. Volgens verschillende opiniepeilingen is zeker twintig procent van het electoraat nog altijd 'zwevend'. Een deel wacht mogelijk het laatste lijsttrekkersdebat van dinsdagavond af.
VVD en PvdA hebben maandag met een laatste grote bijeenkomst hun campagnes officiëel afgesloten. PvdA-leider Bos zei dat alleen een stem op zijn partij een nieuwe rechtse coalitie kan voorkomen. Bos zette zich nadrukkelijk af tegen het CDA, en schurkte meer dan voorheen aan tegen SP en GroenLinks. Eerder op de dag besprak Bos met SP-leider Marijnissen en GroenLinks-lijsttrekker Halsema de mogelijkheid van een linkse coalitie.
Ook VVD-lijsttrekker Rutte zette zich af tegen het CDA. Volgens hem moeten twijfelende kiezers niet op die partij stemmen, om te voorkomen dat de trein van het CDA en de PvdA linksaf zal slaan, zoals hij het noemde.
De opiniepeilingen geven nog steeds geen duidelijkheid over de meest waarschijnlijke coalitie. Het CDA staat aan kop, maar de peilingen zijn verre van eensluidend over de zetelverdeling over de linkse partijen. In één kiezersonderzoek komt niet de PvdA, maar de SP als tweede partij uit de bus.
Dat heeft niets met het zelfzuchtig zijn van mensen te maken hè. Integendeel, het toont biologisch ingeprent altruïsme aan.quote:
kan het mij best voorstellen dat je bij deze verkiezingen zweeft eigenlijk, zo veel duidelijk onderscheid is er niet als je je er maar oppervlakkig in verdiept.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:49 schreef zakjapannertje het volgende:
democratie blijft een lastig iets
[..]
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/domestic/#5087542
Hoe meer ik me erin verdiep hoe minder onderscheid ik zie.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:00 schreef problematiQue het volgende:
[..]
kan het mij best voorstellen dat je bij deze verkiezingen zweeft eigenlijk, zo veel duidelijk onderscheid is er niet als je je er maar oppervlakkig in verdiept.
ben ik het niet mee eens, iemand die alleen aan de oppervlakte geïnformeerd is kan waarschijnlijk niet goed kiezen tussen het sociale beleid van GroenLinks, SP of PvdA, of tussen het "anti-allochtonen"-beleid van PVV/EénNL/Verdonk/LPF/PvN. Of wie moet je kiezen als je het eens was met het kabinetsbeleid, CDA of VVD? Terwijl er toch wel verschillen zijn, maar dan moet je wel de partijprogrammas lezen of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe meer ik me erin verdiep hoe minder onderscheid ik zie.
Nee, de indruk dat de verschillen miniem zijn en kunstmatig worden benadrukt, is geen defaitisme.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:06 schreef problematiQue het volgende:
EDIT: misschien al verdiep je je nog verder dat je een soort van defaitisme over je heen krijgt dat het toch allemaal geen zak uitmaakt, maar dat is wat anders
ik weet niet of een groter deel van het electoraat 'zweeft' dan vroeger ...quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:49 schreef zakjapannertje het volgende:
democratie blijft een lastig iets
[..]
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/domestic/#5087542
ik zal er in mijn lunchpauze is naar kijken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, de indruk dat de verschillen miniem zijn en kunstmatig worden benadrukt, is geen defaitisme.
Dat het allemaal geen zak uitmaakt is ook te plat uitgedrukt. Ik gooi er even een paar serieuze analyses tegenaan, voor het geval je zin hebt je er meer in te verdiepen dan iets sufs als een partijprogramma. (Het 2e bestand heb ik nog niet gelezen, eerlijk gezegd).
http://dnpp.eldoc.ub.rug.(...)jb1999/ankersmit.pdf
http://dnpp.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/jb-dnpp/jb2000/debeus.pdf
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:17 schreef KroJo het volgende:
[..]
ik weet niet of een groter deel van het electoraat 'zweeft' dan vroeger ...
Dr Eisinga; Data per datumquote:Zien we even voorbij aan de op- en neergaande bewegingen in de figuur en
beperken we ons tot de lange-termijn ontwikkeling, dan blijkt dat het
percentage zwevende kiezers in de afgelopen 27 jaar niet systematisch is
toegenomen. Na de afschaffing van de opkomstplicht in 1970 begon het aantal
zwevende kiezers in eerste instantie te stijgen. Deze stijging is waarschijnlijk
deels te wijten aan de polarisatiepolitiek en deels aan de verwarring die volgde
op de richtingenstrijd binnen de christen-democratische partijen voor dat zij
opgingen in het CDA. Na 1976 nam het aantal zwevende kiezers echter niet
verder toe en daalde het zelfs naar een lager niveau. Het geijkte beeld dat het
deel van de kiezers dat twijfelt door de jaren heen is toegenomen, komt dus niet
overeen met de cijfers.
In de figuur is immers te zien dat het aantal zwevende kiezers niet alsmaar
stijgt, maar dat de percentages voortdurend op en neer bewegen. Daarbij volgen
ze nauwgezet het ritme van de verkiezingen en dan met name die voor de
Tweede Kamer. Enkele weken voor de Kamerverkiezingen bedraagt het aantal
zwevende kiezers ruwweg 30% van het electoraat. In de aanloop naar de
verkiezingen neemt dit percentage in korte tijd af naar ongeveer 15% om
vervolgens na de verkiezingen weer langzaam naar het oude niveau te stijgen.
http://youtube.com/watch?v=UMKZ3O6gUZ4quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
Tieten maken de man.
quote:Hey!
What makes a man?
Is it the power in his hands?
Is it his quest for glory?
Give it all you got
To fight to the top
So we can know your story
Now you're a man (man)
A man, man, man
Now you're a man (man)
A manny, manny, man
A man, man, man (man)
You are now a man
You're a man
Now you're a man
Live it, live it
What makes a man?
Is it the woman in his arms?
Just 'cause she has big titties
Or is the way
He fights everyday?
No, it's probably the titties
Now you're a man (man)
A man, man, man
Now you're a man-man (man)
Man-man, man, man-man
Now you're a man (man)
M-A-N, man, man
Man-man, man
Now you're man
Je ne connais pas?quote:
Gaat automatisch volgens SMithquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:16 schreef du_ke het volgende:
Ik vind het echter ook van belang om de belangen die niet direct aan 1 persoon te koppelen zijn ook mee te nemen.
Das wat anders dan Adam Smithquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh ja... die theorie dat je alles wat je doet uit eigen belang doet. Daar hebben we het al eens over gehad, dus ik geloof het wel.
Denk dat het voor zelfmoordterroristen wel opgaat.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:15 schreef tvlxd het volgende:
Dat is niet het geval en kennelijk hebben ze het over gewone terroristen. Dit is haatpropaganda.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:52 schreef Napalm het volgende:
Denk dat het voor zelfmoordterroristen wel opgaat.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:37 schreef tvlxd het volgende:
[..]
http://youtube.com/watch?v=UMKZ3O6gUZ4
[..]
handen, of 'klauwen' meer eigenlijk, dacht ik.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:47 schreef sigme het volgende:
Dat doet me eraan denken, wat betekent 'mits' in de volgende context:
I cant keep my mits off your tits
(Het is de titel van een nummer van Durwood Douché, ik vind de complete tekst zo snel niet zo snel, het is een beetje obscuur.)
Dank je!quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
handen, of 'klauwen' meer eigenlijk, dacht ik.
EDIT: ja, handen: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=mits
de CU is potentieel heel interessant voor de coalitie vorming, en de 3 linkse partijen zijn vaste kost. Zo dus denk ik.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef tvlxd het volgende:
Vanavond twee debatten. Tussen de kleine en tussen de grote partijen. Maar D66 is groter dan CU en PVV heeft in sommige peilingen meer zetels dan CU of GL. Hoe bepalen ze zoiets, vraag ik mij.
spitzenfingergefuhl, jingjang, eksterogen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef tvlxd het volgende:
Vanavond twee debatten. Tussen de kleine en tussen de grote partijen. Maar D66 is groter dan CU en PVV heeft in sommige peilingen meer zetels dan CU of GL. Hoe bepalen ze zoiets, vraag ik mij.
Denk dat men het verhaal van Wilders wel geheel kent onderhandquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:15 schreef tvlxd het volgende:
Misschien zou ie betere resultaten boeken met het lezen van ingewanden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:25 schreef Chewie het volgende:
de Hond's methode is het aloude beenderen strooien en lezen.
Maar was dat dan ook de dag vóór? Meningen zijn namelijk lastig te peilen, ze willen nog wel eens veranderen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:29 schreef Chewie het volgende:
Hij heeft er anders ook wel eens faliekant naast gezeten.
[Prof. Dr. Mr. Akkermans]Daar is ook literatuur over:quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:31 schreef Chewie het volgende:
Dacht het wel, maar is ook nogal lang geleden. Hij zat er in (dacht) 86 zo ver naast dat het afgelopen leek te zijn met zijn carriere.
[/Akkermans]quote:Zie bijvoorbeeld: Andeweg, R.B. (1988). Pech, slecht onderzoek, of wispelturige
kiezers? Pp. 7-26 In R.B. Andeweg (red.). Tussen steekproef en stembus. Beschouwingen over
verkiezingspeilingen naar aanleiding van de discrepantie tussen de peilingen en de
verkiezingsuitslag van 21 mei 1986. Leiden: DSWO Press.
Neequote:Op dinsdag 21 november 2006 11:38 schreef problematiQue het volgende:
hoe weet je dat soort dingen allemaal te vinden sigme? politicologie gestudeerd o.i.d.?
gewoon een soort van hobbyisme dus?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Ik hou me voornamelijk bezig met logische tekstanalyse.
Ik kan goed zoeken (beter gezegd: goed vinden), en ik heb een aardig geheugen om wat ik eenmaal heb gezien weer terug te vinden. Ik ben ook best bruikbaar om huiswerk te doen, ik heb mutants huiswerk wel eens gemaakt, ik hoef er niets van te begrijpen namelijk.
Er zijn natuurlijk ook nog nooit zoveel peilingen geweest als nu. Daarom denk ik ook dat de meeste peilers er nu wel redelijk ver naast zitten.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:33 schreef tvlxd het volgende:
Dat is twintig jaar geleden, hij kan zijn methode verbeterd hebben en meer en betere gegevens hebben. Volgens mij heeft hij er de afgelopen paar jaren niet ver naast gezeten. Wat peilingen betreft.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:46 schreef Napalm het volgende:
Sigme is het vrouwtje dat de google zoekopdrachten verwerkt.
(en jij maar denken dat daar gewoon een grote database staat)...
Aha, wat is het probleem met Kants wetenschapsfilosofie?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:51 schreef Silmarwen het volgende:
Okay, ik geloof dat ik nu eindelijk Hume, Berkeley, Kant en Locke door heb. De basis dan
tabula rasa!quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:51 schreef Silmarwen het volgende:
Okay, ik geloof dat ik nu eindelijk Hume, Berkeley, Kant en Locke door heb. De basis dan
Nou, Locke en Berkeley begreep ik nog wel, maar toen kwam Hume met zijn suffe analyses en tautologiëen en toen was ik het even kwijt waardoor ik Kant ook niet meer begreep omdat hij Hume wil tegenspreken. En nu heb ik hoofdpijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Aha, wat is het probleem met Kants wetenschapsfilosofie?
Kijk, dat deel begreep ik wel, maar ook alleen maar door de vakken pedagogiek, psychologie en onderwijskunde.quote:
Valt wel mee, is mijn idee. De Hond zat er aardig dichtbij met de Europese Grondwet, zijn peiling vorige verkiezing was zeer nauwkeurig. Van de twee andere grote bureau's is er alleen eentje, geloof ik, die een wat andere uitslag meestal heeft.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook nog nooit zoveel peilingen geweest als nu. Daarom denk ik ook dat de meeste peilers er nu wel redelijk ver naast zitten.
Ja, eigenlijk wel. Het houdt me van de straat.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
gewoon een soort van hobbyisme dus?
Mijn beroep is softwaretester. Wat ik voornamelijk doe is beschrijvingen controleren op consistentie, eenduidigheid, volledigheid, uitsluiting en dergelijke. En uiteindelijk het gebouwde programma naast de documentatie houden om te kijken of de programmeur gedaan heeft wat de tekst (in mijn ogen) voorschreef.quote:Klinkt wel interessant, logische tekstanalyse. Is dat jouw beroep? Spit je dan stukken tekst door naar opbouwfouten o.i.d.?
wat moet je met doe ouwe lullen johquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:56 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou, Locke en Berkeley begreep ik nog wel, maar toen kwam Hume met zijn suffe analyses en tautologiëen en toen was ik het even kwijt waardoor ik Kant ook niet meer begreep omdat hij Hume wil tegenspreken. En nu heb ik hoofdpijn.
Hey wat leuk, mijn schoonvader is ook tester. Dat hoor je niet vaak, vooral niet dat er ook vrouwelijke testers zijn. Knut vindt testers meestal niet zo lief, hij is programmeur.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Het houdt me van de straat.
[..]
Mijn beroep is softwaretester. Wat ik voornamelijk doe is beschrijvingen controleren op consistentie, eenduidigheid, volledigheid, uitsluiting en dergelijke. En uiteindelijk het gebouwde programma naast de documentatie houden om te kijken of de programmeur gedaan heeft wat de tekst (in mijn ogen) voorschreef.
Hoe kun je nadenken over filosofie als je de steunpilaren waar het op gebouwd is niet kent of begrijpt..quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wat moet je met doe ouwe lullen joh![]()
Carl Sagan - The Demon Haunted World (science as a candle in the dark)
kan 'm zelfs vanavond wel even uploaden, als men mij weet over te halen![]()
Hij zat er bij Verdonk vs Rutte toch naast?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:57 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Valt wel mee, is mijn idee. De Hond zat er aardig dichtbij met de Europese Grondwet, zijn peiling vorige verkiezing was zeer nauwkeurig. Van de twee andere grote bureau's is er alleen eentje, geloof ik, die een wat andere uitslag meestal heeft.
Dat kan zijn, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij zat er bij Verdonk vs Rutte toch naast?
NEe!quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:02 schreef sigme het volgende:
Rotterdam Zuidplein?
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:54 schreef sigme het volgende:
Ik heb dan ook anderen nodig om de dingen voor me te duiden.
Ik werk voor 3 maanden (tot de jaarwisseling) bij een Accountantskantoor. Ze zijn sinds hun oprichting erg slordig met het archief omgesprongen (zo van, ja pleur maar in die map, klaar), en toen er kortgeleden opeens richtlijnen werden opgesteld waar accountantskantoren zich aan dienen te houden waren ze zwaar de lul, want hun archief voldeed voor geen meter. Daarom mag ik het nu gaan opruimen. Komt erop neer dat ik alle dossiers van een klant erbij pak, de belangrijke stukken eruithaal, en die in een aparte map doe. Opbergen, rinse, repeat.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:02 schreef sigme het volgende:
Wat doe jij? Je hebt luchpauzes, en internet. Je bent geld aan het verdienen voor je reis naar Kenia, maar hoe, wat, waar Rotterdam Zuidplein?
vanavond maar verder, ik ga alleen Mutant nog effe iriteren, en dan foetsiequote:Op dinsdag 21 november 2006 12:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hoe kun je nadenken over filosofie als je de steunpilaren waar het op gebouwd is niet kent of begrijpt..
Net even Sagan gegoogled. Klinkt interessant.
Ik ben op dit moment bezig met De geografie van goed en kwaad van Kinneging. Ook wel boeiend, ik moet hem trouwens nu echt eens uit gaan lezen.
Daarom hebben wij ook vrouwelijke testers - dan luisteren de bouwers beterquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:03 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hey wat leuk, mijn schoonvader is ook tester. Dat hoor je niet vaak, vooral niet dat er ook vrouwelijke testers zijn. Knut vindt testers meestal niet zo lief, hij is programmeur.
Kritiek van vrouwen is natuurlijk helemaal een deuk in de ego van de hardwerkende man.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Daarom hebben wij ook vrouwelijke testers - dan luisteren de bouwers beter.
Ongeveer een kwart van mijn testafdeling is vrouw.
? waarmee.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:11 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
vanavond maar verder, ik ga alleen Mutant nog effe iriteren, en dan foetsie![]()
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/99468/index.htmlquote:Toch blijkt uit de laatste peiling van opinieonderzoeker Maurice de Hond dat Verdonk nog altijd kan rekenen op 52 procent van de VVD-kiezers. Rutte kom niet verder dan 37 procent.
omg dossiercontrole. Dat zuigt. Die riochtlijnen zijn alweer een tijdje effectief dus ze zijn laat, erg laat...quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:11 schreef problematiQue het volgende:
zeker omdat mijn collegae ook niet echt de meest sprankelende persoonlijkheden zijn,
Dat betekent dat je mij af en toe langs ziet rijden zonder dat je het door hebt. Eng he.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:16 schreef problematiQue het volgende:
het kantoor waar ik werk staat overigens pal naast zuidplein ja, de metro's rijden langs mijn/ons raam.
allicht, maar het is flink frustrerend af en toe om als post-puberteit jongere te werken met allemaal mensen die zich alleen maar druk maken om geld en hoelang ze die ochtend wel niet in de file hebben gestaan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:15 schreef Napalm het volgende:
Verder geen accountants dissen. Tot nog toe het beste soort collega`s wat ik gehad heb; hardwerkend, bekwaam, eerlijk en neit te bijdehand. En geen problemen.
Je bent niet in de war met het RIAGG?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:16 schreef problematiQue het volgende:
het kantoor waar ik werk staat overigens pal naast zuidplein ja, de metro's rijden langs mijn/ons raam.
Als ik het vraag hebben ze niet eens in de gaten dat je het zou kunnen opvatten als kritiek.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Kritiek van vrouwen is natuurlijk helemaal een deuk in de ego van de hardwerkende man.
ik werk in het vierkante rode gebouwtje tussen zuidplein en maashaven (?), en dan vlak na zuidplein aan de grote weg. Zwaai je volgende keer?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat betekent dat je mij af en toe langs ziet rijden zonder dat je het door hebt. Eng he.
Kom nou toch. Je enige echte klacht is dat er geen lekkere wijven werken, niet soms?!quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:19 schreef problematiQue het volgende:
allicht, maar het is flink frustrerend af en toe om als post-puberteit jongere te werken met allemaal mensen die zich alleen maar druk maken om geld en hoelang ze die ochtend wel niet in de file hebben gestaan.
Poeh, met een dergelijke beschrijving kom ik niet verquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:21 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik werk in het vierkante rode gebouwtje tussen zuidplein en maashaven (?), en dan vlak na zuidplein aan de grote weg. Zwaai je volgende keer?
Ja, dat vond ik ook nogal aparte dingen. Het blijkt dus dat je in plaats van elke keer een euro, je ook gewoon voor een euro een kartonnen stripje kan kopen, die je dan later in het gokautomaat kan doen. Ja, ik weet dat het niet echt logisch klinkt. Je kon ze ook weer inleveren, maar dan kostte het je geld (10,50 voor tien kopen, 10,00 terug). De helft gaf ik aan een jongen, maar hij had mij nog geen geld gegeven en hij kwam maar niet en ik bedacht mij dat ik zoveel van die kaartjes had, dat ik die nooit op zou kunnen maken. Toen werd ik wakker en ik moest mijzelf echt even verzekeren: 'Het was maar een droom.'quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:25 schreef sigme het volgende:
Wat zijn kartonnen gokautomaatstripjes?
Rare dingen, dromen. Het hadden ook kartonnen beeldverhalen kunnen zijn (stripjes).quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:29 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook nogal aparte dingen. Het blijkt dus dat je in plaats van elke keer een euro, je ook gewoon voor een euro een kartonnen stripje kan kopen, die je dan later in het gokautomaat kan doen. Ja, ik weet dat het niet echt logisch klinkt. Je kon ze ook weer inleveren, maar dan kostte het je geld (10,50 voor tien kopen, 10,00 terug). De helft gaf ik aan een jongen, maar hij had mij nog geen geld gegeven en hij kwam maar niet en ik bedacht mij dat ik zoveel van die kaartjes had, dat ik die nooit op zou kunnen maken. Toen werd ik wakker en ik moest mijzelf echt even verzekeren: 'Het was maar een droom.'
Welnee, je wint er toch niets mee.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Rare dingen, dromen. Het hadden ook kartonnen beeldverhalen kunnen zijn (stripjes).
Ik ben er nooit achter gekomen hoe gokautomaten werken. Gooi jij geld in zo'n eenarmige bandiet?
Nee allemaal aso's en hangaso's. Zegt ook veel over de buurten die bij Zuidplein liggen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:40 schreef Autodidact het volgende:
Proberen ze je geld uit de portemonnee te kloppen in dat winkelcentrum?
Het is een te druk winkelcentrum.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:39 schreef MrX1982 het volgende:
Zuidplein is overigens een walgelijk winkelcentrum.
Nee, ze nemen gewoon je hele beurs mee.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:40 schreef Autodidact het volgende:
Proberen ze je geld uit de portemonnee te kloppen in dat winkelcentrum?
Dat is gewoon dikke onzin. De eerste hangaso moet ik daar nog tegenkomen. Of noem je jongeren die in de pause even vreten halen in het winkelcentrum ook maar meteen hangaso's. Sterker nog, je krijgt daar niet eens de kans om te hangen, aangezien de bewaking je dan wegschopt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee allemaal aso's en hangaso's. Zegt ook veel over de buurten die bij Zuidplein liggen.
Het heeft niet zoveel met drukte te maken. Alexandrium is ook druk maar niet zo verloederd als Zuidplein.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een te druk winkelcentrum.
Verloedering in wat voor zin? Dat er mensen rondlopen met een tintje?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met drukte te maken. Alexandrium is ook druk maar niet zo verloederd als Zuidplein.
Ik weet niet wanneer jij op Zuidplein komt maar als ik er ben zie ik veel (hang) aso's.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is gewoon dikke onzin. De eerste hangaso moet ik daar nog tegenkomen. Of noem je jongeren die in de pause even vreten halen in het winkelcentrum ook maar meteen hangaso's. Sterker nog, je krijgt daar niet eens de kans om te hangen, aangezien de bewaking je dan wegschopt.
Ze staan wel bekend als extreem suf natuurlijkquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Kom nou toch. Je enige echte klacht is dat er geen lekkere wijven werken, niet soms?!![]()
Ik kom er regelmatig.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer jij op Zuidplein komt maar als ik er ben zie ik veel (hang) aso's.
kom nou toch. Toen ik nog op zuid naar school ging kon je gewoon s avonds je kleine winkeltje ophouden op zuidplein of als oud vrouwtje rond sluitingstijd erover lopen. Dat is toch grondig verziekt in de jaren 90.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verloedering in wat voor zin? Dat er mensen rondlopen met een tintje?O my god er lopen negers rond!
Ik zie daar ook genoeg Sjonnie's en Anita's. Het is gewoon het geheel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
Verloedering in wat voor zin? Dat er mensen rondlopen met een tintje?O my god er lopen negers rond! En dat het Alexandrium alleen kak-mensen aantrekt?
Er lopen nogsteeds ouwe vrouwtjes in mijn straat met hondje en al , en ja het zijn blanke bejaarden. Net als dat er nogsteeds gewoon avondwinkels zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
kom nou toch. Toen ik nog op zuid naar school ging kon je gewoon s avonds je kleine winkeltje ophouden op zuidplein of als oud vrouwtje rond sluitingstijd erover lopen. Dat is toch grondig verziekt in de jaren 90.
Dat is met de komst van de koopwoningen al jaren minder aan het worden. Ze slopen alle oude huurhutjes die weer onderverhuurd werden, en er komen eensgezinswoningen voor in de plaats. Dat zie je op heel zuid. En dat zijn eensgezinswoningen die toch al gauw 3 ton kosten.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie daar ook genoeg Sjonnie's en Anita's. Het is gewoon het geheel.
De buurten in de omgeving zijn immers ook niet de beste buurten van Rotterdam.
Er is nog een hoop werk te doen. Ondanks dat ik me afvraag in hoeverre optische verbeteringen helpen om een buurt sociaal-economisch beter te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is met de komst van de koopwoningen al jaren minder aan het worden. Ze slopen alle oude huurhutjes die weer onderverhuurd werden, en er komen eensgezinswoningen voor in de plaats. Dat zie je op heel zuid.
nee, we zijn niet allemaal zo als jij napalmquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:22 schreef Napalm het volgende:
Kom nou toch. Je enige echte klacht is dat er geen lekkere wijven werken, niet soms?!![]()
het feit dat schijnbaar iemand laatst is aangezien voor die TBS'er op zuidplein zegt genoeg over het soort mensen wat er rondlooptquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee allemaal aso's en hangaso's. Zegt ook veel over de buurten die bij Zuidplein liggen.
In de stad wonen blijft populair, de prijsstijgingen zetten dan ook fors door. Om zo'n woning te kunnen betalen moet je toch tweeverdiener zijn, bovendien zijn het eensgezinswoningen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is nog een hoop werk te doen. Ondanks dat ik me afvraag in hoeverre optische verbeteringen helpen om een buurt sociaal-economisch beter te maken.
Mensen met geld trekken de stad natuurlijk uit naar randgemeentes.
In Limburg was dat ook het geval, op dezelfde dag. Dat zegt genoeg over het soort mensen dat in limburg rondloopt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:55 schreef problematiQue het volgende:
[..]
het feit dat schijnbaar iemand laatst is aangezien voor die TBS'er op zuidplein zegt genoeg over het soort mensen wat er rondloopt![]()
Hoe heet die straat.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
Wolphaertse bocht is inderdaad wel veranderd maar nog steeds is dat geen top buurt hoor.
Er is maar een top straat in Charlois en daar wonen mijn opa&oma.
Werken er lekkere wijven dan?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
nee, we zijn niet allemaal zo als jij napalm![]()
't Is me toch een figuur, die Verhagen. Heeft hij uberhaupt iets inhoudelijks gemeld in de campagne?quote:De waarschuwing tegen een links kabinet laat hij over aan adjudant Verhagen. Die noemt de ontmoeting van Bos, Marijnissen en Halsema ’s ochtends ‘een duur kopje koffie voor Nederland’, dat zal leiden tot teruglopende groei en werkgelegenheid.
(grotendeels) omdat het in de tweede wereldoorlog is platgebombardeerd is het een stad zonder identiteit, de gebouwen zijn vaak lelijk en het heeft gewoon geen charme. Een van mijn minst favoriete steden die ik ooit heb bezocht.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:46 schreef tvlxd het volgende:
Rotterdam is sowieso een rukstad, lijkt mij. Ik ben er natuurlijk meer een keer geweest, toen ik naar Black Sabbath ging, en er doorheen getreind op weg naar de Ardennen, maar Amsterdam is een smerige stad, Rotterdam lijkt mij nog erger.
"Bos verdraait de feiten! Een links kabinet zal ons land in de verdoemenis storten!"quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
't Is me toch een figuur, die Verhagen. Heeft hij uberhaupt iets inhoudelijks gemeld in de campagne?
Volgens mij vertrekken er nog steeds meer mensen uit de stad dan er bij komen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
In de stad wonen blijft populair, de prijsstijgingen zetten dan ook fors door. Om zo'n woning te kunnen betalen moet je toch tweeverdiener zijn, bovendien zijn het eensgezinswoningen.
Het is een kille stad zonder ziel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:58 schreef problematiQue het volgende:
(grotendeels) omdat het in de tweede wereldoorlog is platgebombardeerd is het een stad zonder identiteit, de gebouwen zijn vaak lelijk en het heeft gewoon geen charme. Een van mijn minst favoriete steden die ik ooit heb bezocht.
ik doelde op het feit dat mensen c.q. vrouwen mij niet teleurstellen omdat ze er niet als fotomodellen uitzienquote:
Toch worden dat soort koopwoningen over het algemeen zonder veel problemen gesleten. met een groter percentage koopwoningen verander je de sociaal-economische structuur wel degelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is nog een hoop werk te doen. Ondanks dat ik me afvraag in hoeverre optische verbeteringen helpen om een buurt sociaal-economisch beter te maken.
Mensen met geld trekken de stad natuurlijk uit naar randgemeentes.
Zodra er een huis in mijn buurt " te koop staat", staat er na 2 weken "verkocht". En dan heb ik het niet over simpele kamertjes, maar echte woningen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij vertrekken er nog steeds meer mensen uit de stad dan er bij komen.
Het ligt aan de vliet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe heet die straat.
Zuidplien = jouw straatquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Er lopen nogsteeds ouwe vrouwtjes in mijn straat met hondje en al , en ja het zijn blanke bejaarden. Net als dat er nogsteeds gewoon avondwinkels zijn.![]()
Jij zit in de puberteit. Je zou al geil meoten worden van het woord vrouw...quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:54 schreef problematiQue het volgende:
nee, we zijn niet allemaal zo als jij napalm![]()
Dat moet je niet zeggen, nu impliceer je indirect dat je of lelijk bent of blind of dom.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:00 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik doelde op het feit dat mensen c.q. vrouwen mij niet teleurstellen omdat ze er niet als fotomodellen uitzien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |