abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:23:06 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43331614
Deel 1: Marco van Basten moet ontslagen worden! #1
Deel 2: Marco van Basten moet ontslagen worden! #2
Deel 3: Marco van Basten moet ontslagen worden! #3
Deel 4: Marco van Basten moet ontslagen worden! #4
Deel 5: Marco van Basten moet ontslagen worden! #5
Deel 6: Marco van Basten moet ontslagen worden! #6
Deel 7: Marco van Basten moet ontslagen worden! #7
Deel 8: Marco van Basten moet ontslagen worden! #8
Deel 9: Marco van Basten moet ontslagen worden! #9

Wanneer kruipt de KNVB uit de kont van Johan Cruijff? Wanneer zien zij in dat Marco van Basten wel een goede voetballer was, maar absoluut geen goede trainer/coach? Wanneer wordt er nu eindelijk actie ondernomen? Pas wanneer we na een gemakkelijke kwalificatie (Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Belarus, Luxemburg en Albanië zullen hoogstwaarschijnlijk geen bedreiging vormen) grandioos op ons bek gaan tijdens het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland? Of al eerder? Zal San Marco dan nog steeds geforceerd 4-3-3 blijven spelen, zonder dat hij daar de spelers voor heeft? En wanneer jongens uit de huidige spelersgroep een eigen mening krijgen en niet mak achter de bondscoach aanlopen, worden ze dan ook meteen gepasseerd net als Clarence Seedorf, Edgar Davids, Roy Makaay, Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel? De laatste heeft zijn conclusies getrokken, moedig heeft hij bedankt voor Oranje onder de huidige bondscoach. Nu maar hopen dat er snel een andere bondscoach komt, één die wél gebruikt maakt van de beste Nederlandse voetballers die er op dit moment rondlopen! Marco van Basten pretendeert bij het samenstellen van zijn selectie puur een alleen naar de voetbalkwaliteiten van een speler te kijken, maar dat geloof toch niemand meer? Wanneer zal San Marco eindelijk eens duidelijkheid verschaffen aan Clarence Seedorf, waarom hij telkens genegeerd wordt? Want als het dus puur en alleen om zijn voetbalkwaliteiten gaat, ben ik benieuwd hoe goed hij bij AC Milan moet gaan spelen? Nog beter dan Ronaldinho in vorm? Zoals de wél geselecteerde Evander Sno bijvoorbeeld? Of heeft het eigenlijk toch helemaal niets met de voetbalkwaliteiten van Clarence Seedorf te maken?

Moet de KNVB Marco van Basten ontslaan of niet?
» Ja.
» Nee.

Verdient middenvelder Clarence Seedorf een kans in Oranje?
» Ja.
» Nee.

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_43331633
Helemaal mee eens.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43331707
Op de post van Montana waarin hij zich (weer) afvroeg waarom van Basten Seedorf nou in de afgelopen 2 jaar geen kans heeft gegeven:

ik denk dat het een combinatie is van factoren:

-Bassie wil ja-knikkers.

-Bassie heeft toentertijd over de rug van bepaalde spelers zichzelf nog populairder gemaakt bij het volk. Ik weet nog dat mensen het spel van Oranje niet om aan te zien vonden, maar doodleuk beweerden "ach, Oranje is wel weer van het volk! ( )"

-Seedorf heeft nooit goed gepresteerd in Oranje ( wat een drogreden is, aangezien hij anderen die ook nooit hun clubniveau haalden in Oranje wel heeft blijven oproepen)

-Deels misschien ook uit afgunst..Seedorf is al een van meest succesvolle (club)voetballers uit Nederland..qua prestaties (niet qua faam!) zit hij niet ver af van van Basten. Met het niet selecteren van Seedorf heeft van Basten wellicht de hoop gehad dat tegen het jaar 2006 niemand in Nederland het ooit nog over Seedorf zou hebben. Hoe anders is het gelopen

Dat is mijn mening in ieder geval.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_43331804
Die laatste mening is grappig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:30:37 #5
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43331845
teeveepee
  Trouwste user 2022 woensdag 8 november 2006 @ 03:35:48 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_43348903
Als het aan Fok ligt moet ie dus verdwijnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43351233
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 8 november 2006 @ 10:07:34 #9
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_43351277
TvP
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
pi_43351878
quote:
Op woensdag 8 november 2006 03:35 schreef tong80 het volgende:

Aan de percentages valt af te leiden dat fok gelukkig niet het lage voetbal inside niveau behaalt
  woensdag 8 november 2006 @ 10:37:02 #11
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43351881
quote:
Op woensdag 8 november 2006 03:35 schreef tong80 het volgende:

Hij mag wel assistent worden van de nieuwe zolang hij zich maar niet bemoeit met de speelwijze, opstelling en selectiebeleid.
pi_43351934
ben ik de enige die tevreden is met van basten?
  woensdag 8 november 2006 @ 10:40:57 #13
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43351960
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:39 schreef rival het volgende:
Waarom ben je tevreden?
  woensdag 8 november 2006 @ 10:41:26 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_43351967
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:39 schreef rival het volgende:
waarom dan?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_43352082
Ik ben pro Van Basten omdat hij als één van de weinige coaches echt het beste team wil opstellen en niet de beste spelers, helaas is die gigantisch doorgeslagen en denk ik dat op deze doorgeslagen manier wij niet de beste resultaten (zullen) behalen
  woensdag 8 november 2006 @ 10:49:47 #16
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43352166
Alsjeblieft niet seedorf terug
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  woensdag 8 november 2006 @ 10:58:12 #17
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43352342
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben pro Van Basten omdat hij als één van de weinige coaches echt het beste team wil opstellen en niet de beste spelers, helaas is die gigantisch doorgeslagen en denk ik dat op deze doorgeslagen manier wij niet de beste resultaten (zullen) behalen
Idd hij probeert wel het beste team bij elkaar te krijgen, maar z'n selectiebeleid is belachelijk nu
  woensdag 8 november 2006 @ 11:35:17 #18
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_43353251
nee Sno zal een verrijking zijn in teamverband
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
pi_43353299
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:35 schreef Roedah het volgende:
nee Sno zal een verrijking zijn in teamverband
Zijn moeder schijnt heerlijke appeltaarten te kunnen bakken, dus zeker een aanwinst
  woensdag 8 november 2006 @ 11:38:00 #20
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_43353332
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zijn moeder schijnt heerlijke appeltaarten te kunnen bakken, dus zeker een aanwinst
Mijn moeder maakt lekkere goulash, mag ik ook?
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
pi_43353585
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:38 schreef Roedah het volgende:

[..]

Mijn moeder maakt lekkere goulash, mag ik ook?
als je een beetje kan slijmen? tuurlijk!
Hajeto!
  woensdag 8 november 2006 @ 12:51:38 #22
67174 Dos37
Come on Twente
pi_43355443
Toch nie in de Goulash
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_43357882
Van Basten ziet gewoon de kwalificatie als een groot oefentoernooi en hoopt dat spelers als Urby, De Zeeuw, Huntelaar, Schaars en eventueel Ibi, Isi en De Guzman er klaar voor zijn in 2008.

Valt wel wat voor te zeggen, zeker als de resultaten goed zijn.

Het is maar de vraag of Bommel, Makaay, Ruud en Seedorf in 2008 nog top zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43357952
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
hoopt
dat is nou het hele probleem. Een bondscoach moet niet hopen dat die spelers het wellicht gaan kunnen brengen. Hij moet uitgaan van spelers waarvan hij in zekere mate overtuigd is dat zij zullen brengen wat hij verwacht.
pi_43358136
En dat is in 2008 uiterst twijfelachtig
pi_43358162
Het is hem in 2006 ook gelukt met Robben, Van Persie, Kuyt, Boula en Mathijsen
pi_43358187
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is in 2008 uiterst twijfelachtig
Zo oud zijn Van Bommel, Seedorf en Van Nistelrooy dan nog niet hoor.
pi_43358229
32 of 33. Noem mij een speler die op die leeftijd nog uitblinkt op een eindronde
  woensdag 8 november 2006 @ 14:26:56 #29
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43358433
Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van de selecties van wereldkampioen Italië, verliezend finalist Frankrijk en halve finalist Brazilië tijdens het voorgaande WK. Juist de ervaren spelers zorgen voor de prestaties, niet door uit te blinken, maar door er te staan op zo'n eindronde. Oranje herbergt maar één zo'n speler in de huidige selectie van wie hetzelfde kan worden gezegd en dat is Edwin van der Sar, maar juist Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij zouden dit ook kunnen/moeten zijn.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_43358486
Brazilie als voorbeeld nemen, het moet niet gekker worden
  woensdag 8 november 2006 @ 14:30:06 #31
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43358516
Omdat Brazilië faalde tijdens afgelopen WK? Of omdat wij ons simpelweg niet mogen vergelijken met deze viervoudig (?) wereldkampioen?
pi_43358540
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
32 of 33. Noem mij een speler die op die leeftijd nog uitblinkt op een eindronde
Van Bommel is dan 31 en Van Nistelrooy en Seedorf 32. Dat zijn gewoon prima leeftijden. Deze spelers aangevuld met jonge(re) talenten kunnen een heel sterk team vormen. Een elftal zonder routine werkt ook nooit.
pi_43358566
Sar 37

Gio 31
Ooyer 33
Boula 27
Heitinga 25

De Zeeuw 24
Schaars 23
Sneijder 25

Robben 24
Kuyt 28
Persie 25

Gemiddelde leeftijd 26 jaar
pi_43358579
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:30 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Van Bommel is dan 31 en Van Nistelrooy en Seedorf 32. Dat zijn gewoon prima leeftijden. Deze spelers aangevuld met jonge(re) talenten kunnen een heel sterk team vormen. Een elftal zonder routine werkt ook nooit.
Ooyer, Gio, Sar, Kuyt
pi_43358603
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:30 schreef M0NTANA het volgende:
Omdat Brazilië faalde tijdens afgelopen WK? Of omdat wij ons simpelweg niet mogen vergelijken met deze viervoudig (?) wereldkampioen?
Omdat ze volgevreten waren en een kut WK speelden
  woensdag 8 november 2006 @ 14:33:03 #36
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43358607
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sar 37

Gio 31
Ooyer 33
Boula 27
Heitinga 25

De Zeeuw 24
Schaars 23
Sneijder 25

Robben 24
Kuyt 28
Persie 25

Gemiddelde leeftijd 26 jaar
Die gemiddelde leeftijd zegt niet zoveel, vooral de doelman zorgt ervoor dat het gemiddelde wordt opgekrikt en verder nog twee middelmatige verdedigers.
pi_43358656
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:26 schreef M0NTANA het volgende:
Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van de selecties van wereldkampioen Italië, verliezend finalist Frankrijk en halve finalist Brazilië tijdens het voorgaande WK. Juist de ervaren spelers zorgen voor de prestaties, niet door uit te blinken, maar door er te staan op zo'n eindronde. Oranje herbergt maar één zo'n speler in de huidige selectie van wie hetzelfde kan worden gezegd en dat is Edwin van der Sar, maar juist Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij zouden dit ook kunnen/moeten zijn.
Van Nistelrooy en van Bommel waren ook aanwezig op het afgelopen WK, en die stonden er verre van hoor.
pi_43358670
van bommel hield zich niet aan zijn taak! en nu gaf van basten hem weer een kans en hij wilde niet! zijn ego is te groot... of zijn pikkie te klein....

van nistelrooy kan scoren. maar daar is alles mee gezegt. als je hem niet alleen voor de keeper plaatst kan hij niks!

seedorf, die moeten we hebben ja!

ik ben tevreden met van basten omdat we onder hem goede resultaten boeken! (geen monsteroverwinningen, maar wel overwinningen!) en nauwelijks verloren wedstrijden!
pi_43358714
Je moet maar eens kijken hoeveel (internationale) ervaring spelers zoals De Zeeuw, Schaars, Urby en Huntelaar hebben medio juni 2008.

Kuyt, Boula, Mathijsen, Sneijder, Robben, Persie, Vaart, De Jong, Heitinga en dergelijke hebben sws al veel ervaring en vaak 2 eindtoernooien erop zitten voordat ze aan het EK beginnen
pi_43358745
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ooyer, Gio, Sar, Kuyt
En dan wel Ooijer en Van Bronckhorst meenemen zeker? Ooijer die in Engeland door de mand valt en dan al 33 jaar oud is. En Van Bronckhorst die nu verdedigend al zeer matig is.
Je hebt routine nodig in het veld, dus dan heb je minder aan de Keeper. Dan houd je eigenlijk alleen Kuijt over die niveau heeft en tegen die tijd hopelijk ervaring op het hoogste niveau.

Dan heb ik toch echt liever in ieder geval Van Bommel en Seedorf erbij.
pi_43358810
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:37 schreef Nywuob het volgende:

[..]

En dan wel Ooijer en Van Bronckhorst meenemen zeker? Ooijer die in Engeland door de mand valt en dan al 33 jaar oud is. En Van Bronckhorst die nu verdedigend al zeer matig is.
Je hebt routine nodig in het veld, dus dan heb je minder aan de Keeper. Dan houd je eigenlijk alleen Kuijt over die niveau heeft en tegen die tijd hopelijk ervaring op het hoogste niveau.

Dan heb ik toch echt liever in ieder geval Van Bommel en Seedorf erbij.
Vaart is tegen die tijd 25 en heeft er dan al 50 interlands, 50 EC wedstrijden, 200 competitie en 2 eindrondes opzitten. Kan je ook niet meer bepaald een jong pikkie noemen
  woensdag 8 november 2006 @ 14:40:39 #42
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43358866
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Van Nistelrooy en van Bommel waren ook aanwezig op het afgelopen WK, en die stonden er verre van hoor.
Dat ligt aan het systeem, Italië zou ook geen wereldkampioen geworden als zij 4-3-3 zouden spelen.
pi_43358882
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vaart is tegen die tijd 25 en heeft er dan al 50 interlands, 50 EC wedstrijden, 200 competitie en 2 eindrondes opzitten. Kan je ook niet meer bepaald een jong pikkie noemen
is dat inclusief 60% blessure?

Van Bommel en Seedorf zijn wel spelers waar je een veldslag mee kan winnen.
pi_43358914
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat ligt aan het systeem, Italië zou ook geen wereldkampioen geworden als zij 4-3-3 zouden spelen.
Schuif het maar af op het systeem. Met de ervaring en kwaliteiten zouden ze beiden gewoon goed moeten kunnen presteren in elk systeem. Cocu kon dat wel prima, maar van Bommel niet? En van Nistelrooy was hopeloos uit vorm, dat had niets met het systeem te maken, maar met een slecht jaar bij United waardoor hij vol frustratie zat.
pi_43358941
1999/00 Ajax 1 0 Eredivisie
2000/01 Ajax 27 7 Eredivisie
2001/02 Ajax 20 14 Eredivisie
2002/03 Ajax 21 18 Eredivisie
2003/04 Ajax 26 7 Eredivisie
2004/05 Ajax 22 6 Eredivisie
2005/06 Hamburger SV 19 9 Bundesliga
2006/07 Hamburger SV 7 0 Bundesliga
Totaal 143 61

Zal wel een heel eind op de 200 zitten tegen die tijd. 50 EC wedstrijden en 50 interlands lukt ook wel denk
pi_43358963
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Schuif het maar af op het systeem. Met de ervaring en kwaliteiten zouden ze beiden gewoon goed moeten kunnen presteren in elk systeem. Cocu kon dat wel prima, maar van Bommel niet? En van Nistelrooy was hopeloos uit vorm, dat had niets met het systeem te maken, maar met een slecht jaar bij United waardoor hij vol frustratie zat.
Ja hij speelde echt kut bij MU. Scoorde ook bijna niet en zo
pi_43359032
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die kun je dan inderdaad ook goed gebruiken, maar dat houdt niet in dat Van Bommel en Seedorf dan overbodig zijn. Om nu te speculeren dat Schaars en De Zeeuw het middenveld kunnen dragen is veel te risicovol. Die spelen dan misschien nog wel bij AZ of net bij een grotere club, dus die hebben dan echt niet ineens noemenswaardige ervaring op het hoogste niveau.
pi_43359110
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

2002/03 Ajax 21 18 Eredivisie
Toen was hij echt een doelpuntenmachine, alle wedstrijden met 1-0 2-0 winnen door goals van VdV. Heeerlijk.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_43359150
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja hij speelde echt kut bij MU. Scoorde ook bijna niet en zo
ach wordt je held weer aangevallen jochie
pi_43359164
Is Bassie nog steeds niet weg ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43359169
quote:

[..]

Cocu speelde ook niet goed hoor. Landzaat ook niet, net als Sneijder. Het hele middenveld deugde van geen kant. De spits kreeg geen bal, ook niet toen Kuijt erin stond.
pi_43359226
Landzaat is ook al een ervaren speler die er bij zal zijn onder Bassie
pi_43359298
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Landzaat is ook al een ervaren speler die er bij zal zijn onder Bassie
Maar dat is echt een lachertje vergeleken met Seedorf en Van Bommel. Landzaat die maar één a twee goede seizoenen heeft gespeeld heeft in zijn gehele carrière en wisselspeler is van Wigan. Die heeft helemaal geen relevante ervaring.
pi_43359384
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is hem in 2006 ook gelukt met Robben, Van Persie, Kuyt, Boula en Mathijsen
Die waren in zekere zin al goed
  woensdag 8 november 2006 @ 14:55:59 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43359399
quote:

[..]

Phillip Cocu speelde ook een dramatisch WK, maar wanneer kijkt San Marco nou eens kritisch (en objectief) naar het systeem? Of mag dat niet van Johan Cruijff? De beste Nederlandse voetballers van dit moment (waaronder dus onder andere Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij) renderen het beste in een 4-4-2-systeem, dus waarom niet van systeem wisselen? Italië gaat toch ook niet een 4-3-3-systeem hanteren, als 4-4-2 succesvoller is?
pi_43359761
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Phillip Cocu speelde ook een dramatisch WK, maar wanneer kijkt San Marco nou eens kritisch (en objectief) naar het systeem? Of mag dat niet van Johan Cruijff? De beste Nederlandse voetballers van dit moment (waaronder dus onder andere Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij) renderen het beste in een 4-4-2-systeem, dus waarom niet van systeem wisselen? Italië gaat toch ook niet een 4-3-3-systeem hanteren, als 4-4-2 succesvoller is?
Of je gaat andere spelers selecteren .
pi_43359768
Seedorf i.p.v. Landzaat in de basis. Van Bommel en Ruud op de bank en je bent een heel eind volgens mij.

Mijn ideale elftal in 2008, zoals ik dat nu in kan schatten:

------------------------ Van der Sar------------------------

Tiendalli------Boulahrouz-------Mathijsen-------De Cler

----------------------Mendes da Silva----------------------

---------Seedorf--------------------------Van der Vaart--

Van Persie-------------Huntelaar-----------------Robben

Bank/rest van selectie:
Stekelenburg
Greene (is zowat overal inzetbaar)
Sankoh (wordt opvolger van Alex bij PSV; goed en solide)
Heitinga (wordt betrouwbare centrumverdediger bij Ajax)
Emanuelson
De Jong (back up voor Mendes da Silva)
Van Bommel (back up voor Seedorf)
Sneijder (zit heel dicht tegen VdVaart aan)
Afellay (kan als back up voor Seedorf of VdVaart dienen)
Van Nistelrooy
Kuyt
Ryan Babel
Anduele Slory (niet lachen, hij gaat zich ontwikkelen als rechtsbuiten, let maar op)

- Opmerkingen: Tiendalli is een wilde gok, want bij de rechtsbackpositie heb ik geen idee hoe dat zich gaat ontwikkelen. Heitinga is geen rechtsback, maar centrumverdidiger. Tiendalli, Zuiverloon en Greene hebben allemaal potentie maar het is lastig te zeggen wie definitief door gaat breken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43359818
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Die Van Basten vervolgens ook niet aan het voetballen krijgt.
pi_43359946
Tiendali

Geen Schaars
pi_43360160
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tiendali

Geen Schaars
Wie zou bij jou rechtsback spelen? Ooijer?

En inderdaad geen Schaars. Ik vind hem niet zo verschrikkelijk fantastisch als iedereen hem lijkt te vinden. Bovendien is zijn positie (linkshalf in een 4-4-2 systeem) er niet in dit Oranje. Voor de punt-naar-achteren is een Mendes da Silva veel completer en beter dan Schaars.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_43360194
Ja die Van Gaal ook met zijn typische 4-4-2

Heitinga denk ik of Kromkamp of De Jong
pi_43360258
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja die Van Gaal ook met zijn typische 4-4-2

Heitinga denk ik of Kromkamp of De Jong
Kromkamp zou kunnen inderdaad, De Jong misschien ook. Heitinga vind ik te beperkt als rechtsback. Maar ik heb zo'n gevoel dat Tiendalli zich goed gaat ontwikkelen bij Feyenoord. Bij Utrecht was hij ook prima en op het jeugd-ek was hij als beste rechtsback verkozen. Hij komt er wel.
  woensdag 8 november 2006 @ 15:29:54 #63
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43360474
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zie je het al voor je? Italië dat desperate 4-3-3 gaat spelen met de punt naar achteren? En daarom Francesco Totti maar thuislaat? EN Luca Toni ook meteen maar? Je hoort gewoon als bondscoach het systeem te kiezen, waarin je beste spelers het beste uitkomen en niet andersom.
pi_43360639
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zie je het al voor je? Italië dat desperate 4-3-3 gaat spelen met de punt naar achteren? En daarom Francesco Totti maar thuislaat? EN Luca Toni ook meteen maar? Je hoort gewoon als bondscoach het systeem te kiezen, waarin je beste spelers het beste uitkomen en niet andersom.
Ja hoor. Doet Dunga bij Brazilie toch ook? Doet McLaren bij Engeland toch ook? Spanje wordt het ook gedaan.

Nogmaals, ik vind dat je de 11 spelers moet opstellen die samen het beste team vormen en niet de 11 beste spelers opstellen die een team vormen. Jij vindt iets anders, beide meningen zijn niet de absolute waarheid of gelijkheid.
pi_43360677
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Totti hadden ze sws niet mee moeten nemen
pi_43360874
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ja hoor. Doet Dunga bij Brazilie toch ook? Doet McLaren bij Engeland toch ook? Spanje wordt het ook gedaan.

Nogmaals, ik vind dat je de 11 spelers moet opstellen die samen het beste team vormen en niet de 11 beste spelers opstellen die een team vormen. Jij vindt iets anders, beide meningen zijn niet de absolute waarheid of gelijkheid.
Brazilië kun je niet met Nederland vergelijken en met Engeland en Spanje gaat het ook dramatisch.

Van Basten heeft nog geen enkel elftal in welke samenstelling dan ook aan het voetballen gekregen. Als al die jonge spelers het geweldig deden, dan zouden de oudere spelers wat mij betreft ook niet meer nodig zijn, maar dat is niet het geval. Het kan best eens gebeuren dat er een speler is die gewoon niet past in Oranje. Maar dat het er zoveel zouden zijn volgens Van Basten is niet normaal. Dat ligt hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de starre mentaliteit van Van Basten zelf.
  woensdag 8 november 2006 @ 15:43:50 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43360951
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

San Marco vindt dat je 4-3-3 moet spelen en dan de grootste talenten moet oproepen en niet de beste Nederlandse voetballers van dit moment.

Als de bondscoach alle mogelijke Nederlandse voetballers analyseert en daarna tot de conclusie komt om (bijvoorbeeld) 4-3-3 te spelen en in die formatie de beste opstelling maakt, dan is dat goed. Maar Marco van Basten had éérst besloten om 4-3-3 te spelen en daarna besloot hij dat zo ongeveer de beste Nederlandse voetballers die hij tot zijn beschikking heeft/had, hier niet in kunnen functioneren.
pi_43360974
Toch gek dat hij pas een wedstrijd verloren heeft in een officiele interland
pi_43361107
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toch gek dat hij pas een wedstrijd verloren heeft in een officiele interland
De topwedstrijden waren allemaal slecht. En ik heb liever een moeizame kwalificatie en dan vervolgens een goed eindtoernooi, dan andersom. De kwalificatie was meer geluk dan wijsheid en tijdens het WK viel Oranje door de mand. Het voetbal was niet een keer overtuigend. Nu na dik twee jaar is Oranje nog geen stap verder, dus van dat zogenaamde bouwen is ook niets terecht gekomen.
pi_43361156
Als Nederland was blijven voetballen in de 2e helft tegen Portugal hadden ze in de halve finale gestaan
pi_43361286
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Nederland was blijven voetballen in de 2e helft tegen Portugal hadden ze in de halve finale gestaan
Daar hebben we nu dus niets aan. Van Basten krijgt een eltal duidelijk niet aan het voetballen. Zijn we het daar in ieder geval over eens.
pi_43361347
Ik las in de nieuwe Sportweek dat Van Basten ook Orlando Engelaar misschien gaat uitnodigen voor Engeland.
pi_43361420
quote:
Op woensdag 8 november 2006 15:54 schreef koningdavid het volgende:
Ik las in de nieuwe Sportweek dat Van Basten ook Orlando Engelaar misschien gaat uitnodigen voor Engeland.
Want Engelaar is natuurlijk veel beter op linkshalf dan Seedorf.
pi_43361605
quote:
Dat moet een vervroegde 1 april garp zijn
  Trouwste user 2022 woensdag 8 november 2006 @ 18:09:35 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_43365966
quote:
Wie is dat

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43366046
Sportweek.

Al is Danny K. ook wel een goede grap
  Trouwste user 2022 woensdag 8 november 2006 @ 18:16:27 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_43366207
quote:
Op woensdag 8 november 2006 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sportweek.
Waar speelt Sportweek ?

pi_43366682
Hahahahaha
  donderdag 9 november 2006 @ 14:05:57 #79
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43394196
quote:
'AC Milan denkt aan Van Basten'
Geschreven door Harm Jan Deuring op donderdag, 9 november om 13:39

Marco van Basten is voor AC Milan de belangrijkste kandidaat om komende zomer Carlo Ancelotti op te volgen als trainer de <i>rossoneri.</i> Onder Ancelotti won Milan de laatste twee seizoenen geen enkele prijs en ook dit seizoen lijkt een nieuwe landstitel niet haalbaar.

Mocht het team ook dit seizoen uiteindelijk met lege handen staan, dan zal het bestuur van AC Milan trainer Ancelotti vervangen. Marco van Basten staat hierbij bovenaan het lijstje van voorzitter Berlusconi en rechterhand Galliani, maar ook Lippi en Spaletti zijn kandidaat.

Het is overigens onwaarschijnlijk dat Van Basten daadwerkelijk in zal gaan op een eventuele aanbieding van zijn oude werkgever. De huidige bondscoach probeert zich momenteel met Oranje te kwalificeren voor het EK van 2008, dat in Zwitserland en Oostenrijk wordt gehouden.
Wanneer de KNVB een afkoopsom verlangt, betaal ik wel mee. Oprotten met San Marco!
pi_43394285
Als hij de 'filmsterren' van Milan moet gaan trainen gaat hij zeker door de mand vallen...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_43394291
Wat is de bron?
  donderdag 9 november 2006 @ 14:26:00 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43394860
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is de bron?
Dit bericht heb ik van Voetbalzone.nl en zie verder twee buitenlandse sites die dit melden: Marca en Record.
  donderdag 9 november 2006 @ 14:39:57 #83
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43395307
Arme seedorf
  donderdag 9 november 2006 @ 14:46:55 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43395539
Ik heb eigenlijk meer medelijden met AC Milan en haar supporters, die zijn straks ook al hun bewondering voor San Marco kwijt als blijkt wat voor een waardeloze trainer/coach het is. Clarence Seedorf komt heus wel weer bij een andere (top)club terecht, want zijn kwaliteiten staan wél buiten kijf.

Maar goed, we kunnen hier wel hopen op een daadwerkelijk vertrek van Marco van Basten naar AC Milan, maar laten we het kalf nog maar niet verdrinken voor het geslacht is.
pi_43395735
Misschien is het juist wel een supergoede clubcoach. Toch wel knap dat je hem met zo'n staat van dienst (2x verlies oid in 25 wedstrijden?) een waardeloze coach noemt omdat hij niet het systeem en de spelers gebruikt die jij wel zou willen.

Ik bedoel, ik heb ook een schijthekel aan Hiddink, maar die man heeft ook wel kwaliteiten.
pi_43395805
Gaat dit niet vervelen?
pi_43395931
Al 10 topics lang een haperende platenspeler. Ik vind het een prestatie.
  donderdag 9 november 2006 @ 15:00:01 #88
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43395958
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Misschien is het juist wel een supergoede clubcoach. Toch wel knap dat je hem met zo'n staat van dienst (2x verlies oid in 25 wedstrijden?) een waardeloze coach noemt omdat hij niet het systeem en de spelers gebruikt die jij wel zou willen.

Ik bedoel, ik heb ook een schijthekel aan Hiddink, maar die man heeft ook wel kwaliteiten.
neem daarbij de 6 wedstrijden waar het er om ging 2 keer winst tegen tsjechie, 1 keer verlies tegen portugal, 1 keer verlies tegen italie, gelijkspel tegen argentinie, en dan die voorbereiding op het wk
Het is om te janken, mager resultaat tegen luxemburg en ga maar door.
Dus ga nou niet zeiken dat het een geweldige coach is, want de resultaten zijn uiterst matig, neem daarbioj het vertoonde spel tegen verschillende D landen, en het is een waardeloze coach.
pi_43396900
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:00 schreef Grimm het volgende:

[..]

neem daarbij de 6 wedstrijden waar het er om ging 2 keer winst tegen tsjechie, 1 keer verlies tegen portugal, 1 keer verlies tegen italie, gelijkspel tegen argentinie, en dan die voorbereiding op het wk
Het is om te janken, mager resultaat tegen luxemburg en ga maar door.
Dus ga nou niet zeiken dat het een geweldige coach is, want de resultaten zijn uiterst matig, neem daarbioj het vertoonde spel tegen verschillende D landen, en het is een waardeloze coach.
Tsjechië was de afgelopen 2 jaar ook nog is dramatisch trouwens. Op het WK zelfs met Nedved erbij kansloos afgeslacht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 november 2006 @ 15:58:36 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43397875
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:59 schreef VoreG het volgende:
Al 10 topics lang een haperende platenspeler. Ik vind het een prestatie.
zo zitten er wel meer topicreeksen op VBL
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43401224
Foppe for bondscoach!
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_43404420
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wanneer de KNVB een afkoopsom verlangt, betaal ik wel mee. Oprotten met San Marco!
Ik denk dat Hofs, Landzaat en Koevermans een gat in de lucht springen. Spelen in het eerste van Milan ten faveure van Seedorf, Pirlo en Kaka. Niet verkeerd
pi_43427321
De gemiste pingel van Sno van de week gaf het al aan: die wordt geselecteerd.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_43427924
Als ik Hofs in Oranje zie staan moet ik denken aan bromsnor:

Die jongen wordt thuis gepest als hij opgeroepen wordt in plaats van Seedorf
pi_43428146
quote:
'Sneijder en Van der Vaart zijn beter'

10/11/2006 14:40

'Ik ga dus niet zeggen dat ik Clarence Seedorf een slechtere voetballer vind dan Evander Sno.' Bondscoach Marco van Basten moest zich vrijdagmiddag in Zeist verdedigen voor zijn beslissing Seedorf niet op te roepen voor de oefeninterland van het Nederlands elftal tegen Engeland.
'Het was een goed gepland charmeoffensief', verwees Van Basten naar de grote media-aandacht die Seedorf de laatste weken heeft gehad. 'Maar ik blijf van mening dat we hem nog niet nodig hebben. Ik selecteer niet op basis van interviews.'

'Je hebt verschillende soorten middenvelders. Je hebt creatieve middenvelders, controlerende middenvelders en middenvelders met een groot loopvermogen. Ik vind Seedorf creatief en technisch goed geschoold. Hij moet dus concurreren met Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Ik geef voorlopig de voorkeur aan Van der Vaart en Sneijder. Zij hebben mij nog niet teleurgesteld.'

'Ik ga dus niet zeggen dat ik Seedorf een slechtere voetballer vind dan Evander Sno. Dat is appels met peren vergelijken. Sno is een controlerende middenvelder. Ik ga ook niet zeggen dat ik Seedorf nooit meer een kans geef. Het is wel zo dat ik voorlopig de voorkeur aan anderen geef.'
Vi.nl
pi_43428182
Zeg het maar Montana

Ik vind het een vrij plausibele verklaring, al vind ik Seedorf wel beter dan Van der Vaart.
pi_43428231
Hij zegt dus voorlopig en dat Seedorf nog niet is afgeschreven.
Komt allemaal goed.
pi_43428287
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zeg het maar Montana

Ik vind het een vrij plausibele verklaring, al vind ik Seedorf wel beter dan Van der Vaart.
Ik denk dat Sneijder en Van der Vaart allebei beter passen op die positie dan Seedorf inderdaad.
Maar Seedorf kan ook als rechtshalf redelijk uit de voeten. In ieder geval beter dan Landzaat.
pi_43428321
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik denk dat Sneijder en Van der Vaart allebei beter passen op die positie dan Seedorf inderdaad.
Maar Seedorf kan ook als rechtshalf redelijk uit de voeten. In ieder geval beter dan Landzaat.
Landzaat is een ander soort voetballer dan Seedorf. Dat is appels met peren vergelijken
pi_43428331
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:18 schreef VoreG het volgende:
Hij zegt dus voorlopig en dat Seedorf nog niet is afgeschreven.
Komt allemaal goed.
Seedorf is natuurlijk allang afgeschreven voor Van Basten. Toen Van der Vaart en Sneijder er niet bij waren selecteerde hij immers Theo Janssen. Of zou hij hem ook beter vinden dan Seedorf?
pi_43429376
Waarom werd Seedorf niet opgeroepen toen Van der Vaart geblesseerd was?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43430221
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:54 schreef cultheld het volgende:
Omdat Van Basten onzin praat.
pi_43430268
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:54 schreef cultheld het volgende:
Je had journalist moeten worden.

Dit is toch de 1e vraag die je als journalist moet stellen in reactie op dat lulverhaal van van Basten?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:33:22 #104
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_43432238
hij overwoog seedorf tegen luxemburg..

haha, wat een schlemiel.. leuke praatjes pikhoofd..
pi_43434251
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:33 schreef steve-urkel het volgende:
hij overwoog seedorf tegen luxemburg..
quote:
haha, wat een schlemiel.. leuke praatjes pikhoofd..
pi_43434280
Net reportage gekeken van Studio Sport.nl
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vond voor een speler van dat kaliber.

Wat moet je daar nou weer mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door koningdavid op 10-11-2006 18:58:52 ]
pi_43434323
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:53 schreef koningdavid het volgende:
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vondt voor een speler van dat kaliber.

hahaha die van Basten is echt de weg kwijt
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:58:15 #108
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43434414
quote:
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vondt voor een speler van dat kaliber.

Hij beledigd indirect alle spelers die hij wel heeft opgeroepen.

Gelukkig dat hij geen trainer van Juventus is, dan zou hij de hele selectie op de bank houden in de Serie B.
  zondag 12 november 2006 @ 23:10:32 #109
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_43493252
Seedorf is opgeroepen voor het Nederlands elftal volgens Humberto Tan.
pi_43493271
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:10 schreef MrSASO het volgende:
pi_43493734
Hoe moeilijk kan het zijn voor Frits Barend om die telefoon op te nemen in de uitzending?!
Last.fm
  zondag 12 november 2006 @ 23:23:26 #112
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_43493774
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:22 schreef DubzOne het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn voor Frits Barend om die telefoon op te nemen in de uitzending?!
Inderdaad, wat een eikel.
  maandag 13 november 2006 @ 00:04:29 #113
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43495048
Nog steeds ontslaan die gast, Seedorf wordt zeker een zoethoudertje. Hoorde Frits en Jan bij de wedstrijden Van Basten alweer een compliment geven.

Ben benieuwd naar de onzin die Van Basten op de volgende persconferentie uit zal kramen. Seedorf er nu weer bij, tja hij presteert gewoon zo goed ineens bij Milan de laatste weken.

Hij moest natuurlijk ook wel Seedorf oproepen, hij had zichzelf pas vastgeluld door te stellen dat hij voor Seedorf zijn positie al Van der Vaart en Sneijder had en die deden het totzover goed. Wanneer hij Seedorf nu niet had opgeroepen zou dat weer tegen hem gebruikt kunnen worden en werd hij nog ongeloofwaardiger zover dat nog kan.
  maandag 13 november 2006 @ 00:07:04 #114
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43495122
als ik Van Basten's logica moet geloven, is Seedorf dus derde keus achter Sneijder en Van der Vaart. Beetje vreemd
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  maandag 13 november 2006 @ 00:34:54 #115
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43495926
quote:
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vond voor een speler van dat kaliber.

LOLLEROMFGBBQ

maar een speler van dat kaliber 2 jaar lang buiten de selectie laten en afzeiken terwijl je iedereen die een wedstrijd in de HCE meer dan 3 ballen redelijk heeft gespeeld in 1 pot oproept is niet te min
  maandag 13 november 2006 @ 00:44:09 #116
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43496164
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:10 schreef MrSASO het volgende:
Hij moest ook wel door de (lichte) blessure van Wesley Sneijder, gezien zijn opmerking van vrijdag.

Ben blij dat San Marco eindelijk een kans geeft aan Clarence Seedorf, ook al is dat tweeënhalf jaar te laat.
  maandag 13 november 2006 @ 01:41:05 #117
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_43497154
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hij moest ook wel door de (lichte) blessure van Wesley Sneijder, gezien zijn opmerking van vrijdag.

Ben blij dat San Marco eindelijk een kans geeft aan Clarence Seedorf, ook al is dat tweeënhalf jaar te laat.
Domme uitspraak van vrijdag dus, hij zet zichzelf goed te kakken.
Vraag me overigens af of ik blij moet zijn met seedorf terug. in 1e instantie vond ik het goed dat hij het eens zonder seedorf wou proberen, zeg wat je wilt, het is niet voor niets dat zo veel mensen hem er niet graag bij willen en hem arrogant vinden etc. Toen bleek dat het er alleen maar slechter door werd had hij hem gelijk al na een paar wedstrijden er bij moeten halen. Nu ga je een speler die je al sinds zijn 27e/28e niet meer hebt opgeroepen opeens nog een kans geven voor een toernooi op z'n 32e... Ik denk dat tegen die tijd een de Zeeuw/Schaars/Sneijder op gestaan is als leider op het middenveld.
pi_43497510
Ontslagen?Gevierendeeld lijkt me meer van toepassing,die zgn. ajacieden leren het nooit,je zou es moeten weten wat ik vanavond op het ajaxforum gelezen heb,dat al die gristenpolderdorpen maar snel onder water staan,dom naar kaas stinkend gorgelvolk,biewtje?
  maandag 13 november 2006 @ 02:42:30 #119
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43497683
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:07 schreef gitaarsnaar het volgende:
als ik Van Basten's logica moet geloven, is Seedorf dus derde keus achter Sneijder en Van der Vaart. Beetje vreemd
Ik vind dat niet zo vreemd. Sneijder is tweebenig en multifunctioneel. Speelt altijd en een belangrijk onderdeel van het team. Van der Vaart valt meer voor te zeggen waarom hij er nog bij zit, gezien z'n blessures, maar is ook bekend bij Van Basten en waarom zou je twee uitermate goede voetballers die je kent passeren voor een uitermate goede voetballer die je niet kent wanneer er geen aanleiding toe is (blessures?). Het enige wat vreemd was, was dat een van deze twee ongetwijfeld wel eens hebben ontbroken aan de selectie en dat Seedorf toen niet voor hen in de plaats is gekomen.

Van Basten heeft zichzelf afgelopen weekend goed buitenspel gezet door dit verhaal naar buiten te brengen. Nu is Sneijder geblesseerd, en kan hij dus niets anders dan Seedorf selecteren. Anders verliest hij (nog meer van?) zijn geloofwaardigheid.

Persoonlijk vind ik dat er vrij dramatisch over Van Basten en zijn prestaties worden gedaan. Alsof het WK zo slecht was. Alsof z'n selectiemethode altijd zo vreemd was. Seedorf is jaren uitgekotst door het Nederlandse volk, iedereen was blij met de nieuwe gezichten. Maar nu er op het WK is verloren van Portugal, en land waar zo goed als traditioneel van verloren wordt, is het allemaal een probleem en is Seedorf een issue wat erbij wordt gesleept.

Voor het EK schreeuwde iedereen om Huntelaar en was het onbegrijpelijk dat hij niet werd meegenomen. Een deel van de media en van het volk stelde zelfs de vraag of Van Nistelrooij wel mee moest door zijn gebrek aan spelen, gezien de vorm van Huntelaar. En nu is Van Nistelrooij een issue.

Het enige waar hij mijns inziens echt de fout mee in is gegaan is Van Bommel. Die hoort er bij. Maar elke coach heeft z'n issues. Hiddink kon niet met Davids overweg. Advocaat kon zoveel dingen niet, Van Gaal wist zich uberhaupt niet te kwalificeren en Marco ziet het blijkbaar niet zitten in Van Bommel.

De prestaties zijn oke, de prestaties op het WK waren oke en wat mij betreft mag alles gewoon lekker zo door gaat tot en met het EK 2008.
  maandag 13 november 2006 @ 08:32:45 #120
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43498681
Hoe zou Marco van Basten gereageerd hebben op het nieuws van de lichte blessure van Wesley Sneijder? Denk dat hij aardig heeft zitten vloeken, aangezien hij Clarence Seedorf nu wel moest selecteren.

Blij dat Clarence Seedorf nu eindelijk een kans krijgt, zoals ik al zei moest hij ook wel gezien zijn opmerking van vrijdag, maar het blijft vreemd. Want waarom kreeg hij de afgelopen tweeënhalf jaar niet geselecteerd, toen Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart geblesseerd waren?
pi_43498753
Van Basten had al een paar keer duidelijk gemaakt dat de creatieve middenvelders bestaan uit Van der Vaart, Sneijder en Seedorf. Nu valt er iemand weg en dan is Seedorf aan de beurt. Zo lijkt het nu het geval.

Alleen snap ik dan niet dat dit pas de eerste keer is MvB dit doet, want Van der Vaart is al heel lang geblesseerd geweest en Sneijder ook af en toe, maar dan roept hij toch anderen op .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_43499828
quote:
Op maandag 13 november 2006 08:37 schreef RayMania het volgende:
Van Basten had al een paar keer duidelijk gemaakt dat de creatieve middenvelders bestaan uit Van der Vaart, Sneijder en Seedorf. Nu valt er iemand weg en dan is Seedorf aan de beurt. Zo lijkt het nu het geval.

Alleen snap ik dan niet dat dit pas de eerste keer is MvB dit doet, want Van der Vaart is al heel lang geblesseerd geweest en Sneijder ook af en toe, maar dan roept hij toch anderen op .
van Basten is inderdaad altijd duidelijk geweest! hij heeft bij eerdere blesures anderen opgetrommeld om te kjiken hoe die functioneerden. maar nu is het engeland natuurlijk! dus wilt hij een goede man erin. seedorf dus.

en seedorf is gelukkig niet zo kinderachtig als van nistelrooy of van bommel en is blij met deze kans!

goeie zet van San Marco!
pi_43499888
Seedorf: "Ik heb twee jaar gewacht op dit moment" en "Ik ben al blij als ik enkele minuten krijg".

Het zijn teksten van een 20-jarige debutant, maar Seedorf is gewoon 77-voudig international en al jaren internationale top.
pi_43500183
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:55 schreef koningdavid het volgende:
Seedorf: "Ik heb twee jaar gewacht op dit moment" en "Ik ben al blij als ik enkele minuten krijg".

Het zijn teksten van een 20-jarige debutant, maar Seedorf is gewoon 77-voudig international en al jaren internationale top.
dat is nou een teken van een volwassen persoon!

wat had hij dan moeten doen? zeggen dat hij geen vertrouwen heeft in van basten net als die middelmatige middenvelder van een van bommel?
pi_43508582
quote:
Op maandag 13 november 2006 08:32 schreef M0NTANA het volgende:
Hoe zou Marco van Basten gereageerd hebben op het nieuws van de lichte blessure van Wesley Sneijder? Denk dat hij aardig heeft zitten vloeken, aangezien hij Clarence Seedorf nu wel moest selecteren.

Blij dat Clarence Seedorf nu eindelijk een kans krijgt, zoals ik al zei moest hij ook wel gezien zijn opmerking van vrijdag, maar het blijft vreemd. Want waarom kreeg hij de afgelopen tweeënhalf jaar niet geselecteerd, toen Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart geblesseerd waren?
Toen was Cocu er ook nog
En ook van Bommel was er toen nog wel eens bij

Maar goed dat hij een kans krijgt, alleen snap ik niet waarom nu opeens wel.
Knieval?
  maandag 13 november 2006 @ 15:08:28 #126
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43508759
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:02 schreef Robar het volgende:

[..]

Toen was Cocu er ook nog
En ook van Bommel was er toen nog wel eens bij

Maar goed dat hij een kans krijgt, alleen snap ik niet waarom nu opeens wel.
Knieval?
Zeker weten, afgelopen vrijdag moest San Marco wel met een goede reden komen, toen men hem vroeg wat nu de werkelijke reden was van het negeren van Clarence Seedorf. Hij kon moeilijk zeggen dat het aan de persoonlijkheid van de AC Milan-middenvelder lag, aangezien hij eerder aangaf puur op basis van voetbalkwaliteiten te selecteren. Marco van Basten gaf dus aan dat Clarence Seedorf derde keuze zou zijn als creatieve middenvelder, achter Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder, dus hij zou wel even flink hebben gebaald toen Wesley Sneijder zich afmeldde.
pi_43508916
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:08 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zeker weten, afgelopen vrijdag moest San Marco wel met een goede reden komen, toen men hem vroeg wat nu de werkelijke reden was van het negeren van Clarence Seedorf. Hij kon moeilijk zeggen dat het aan de persoonlijkheid van de AC Milan-middenvelder lag, aangezien hij eerder aangaf puur op basis van voetbalkwaliteiten te selecteren. Marco van Basten gaf dus aan dat Clarence Seedorf derde keuze zou zijn als creatieve middenvelder, achter Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder, dus hij zou wel even flink hebben gebaald toen Wesley Sneijder zich afmeldde.
De kop van MvB toen hij hoorde dat Sneijder geblesseerd was . . . . . priceless
  maandag 13 november 2006 @ 15:16:53 #128
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43509007
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:13 schreef Robar het volgende:

[..]

De kop van MvB toen hij hoorde dat Sneijder gebelseerd was . . . . . priceless
Had hij nu maar een andere reden verzonnen, dan had hij mooi Sergio Zijler kunnen oproepen.
pi_43509130
.
  maandag 13 november 2006 @ 15:22:09 #130
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43509176
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
.
Sergio Zijler wordt wellicht wel opgeroepen nu Robin van Persie hoogstwaarschijnlijk afhaakt.
pi_43509229
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sergio Zijler wordt wellicht wel opgeroepen nu Robin van Persie hoogstwaarschijnlijk afhaakt.
Ik vind dat hij het bij de Mul moet proberen
pi_43513879
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:23 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vind dat hij het bij de Mul moet proberen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_43515104
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wie? ik ken hem serieus niet
Hajeto!
pi_43515684
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:17 schreef Crack_david het volgende:

[..]

pi_43515721
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:17 schreef Crack_david het volgende:

[..]

Gisteren viel hij erg op bij Twente - Groningen. Hij scoorde de twee laatste treffers voor de thuisclub
pi_43516067
dat is inderdaad een prima reden voor een uitverkiezing voor oranje
Hajeto!
  maandag 13 november 2006 @ 18:48:59 #137
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43516169
Dat niet. Maar hij komt uit de Ajax-jeugd
pi_43516202
De sfeer is toch al helemaal verpest om er nog iets van te maken.

Beter een nieuwe coach zonder dit verleden.

Remember '90?
2 feitjes:
-Het Nederlandse koningshuis kost de belastingbetaler ¤ 102 miljoen per jaar.
-Het Nederlandse koningshuis is de duurste van Europa.
pi_43519794
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:42 schreef twi het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik dat er vrij dramatisch over Van Basten en zijn prestaties worden gedaan. Alsof het WK zo slecht was. Alsof z'n selectiemethode altijd zo vreemd was. Seedorf is jaren uitgekotst door het Nederlandse volk, iedereen was blij met de nieuwe gezichten. Maar nu er op het WK is verloren van Portugal, en land waar zo goed als traditioneel van verloren wordt, is het allemaal een probleem en is Seedorf een issue wat erbij wordt gesleept.

Voor het EK schreeuwde iedereen om Huntelaar en was het onbegrijpelijk dat hij niet werd meegenomen. Een deel van de media en van het volk stelde zelfs de vraag of Van Nistelrooij wel mee moest door zijn gebrek aan spelen, gezien de vorm van Huntelaar. En nu is Van Nistelrooij een issue.

Het enige waar hij mijns inziens echt de fout mee in is gegaan is Van Bommel. Die hoort er bij. Maar elke coach heeft z'n issues. Hiddink kon niet met Davids overweg. Advocaat kon zoveel dingen niet, Van Gaal wist zich uberhaupt niet te kwalificeren en Marco ziet het blijkbaar niet zitten in Van Bommel.

De prestaties zijn oke, de prestaties op het WK waren oke en wat mij betreft mag alles gewoon lekker zo door gaat tot en met het EK 2008.
Nou, laten we is beginnen met wat hij heeft beloofd toen ie begon als coach van het Nederlands elftal. Hij zou spelers opstellen op de plek waar ze bij hun club ook speelden en het beste uit de verf kwamen, en hij zou alleen spelers oproepen die regelmatig spelen bij hun club. En hij zou herkenbaar aanvallend voetbal gaan spelen.

Het eerste heeft ie al mee gebroken, toen hij Kuijt als rechtsbuiten opstelde, die behalve z'n werklust geen kwaliteiten heeft als rechtsbuiten. Later kwamen daar nog bij Sneijder als verdedigende middenvelder, Babel als linksbuiten. v. Persie als rechtsbuiten en meer.

Het tweede heeft ie zich ook al niet aangehouden, toen bijvoorbeeld Davids, die tot dan toe gewoon goed presteerde in Oranje niet meer opgeroepen werd omdat hij af en toe op de bank zat. Maaaaaar, nou komt het, Maduro speelt 3/4 wedstrijden in Ajax 1 en word ineens wel opgeroepen? Beetje vreemd toch? Later nog gevolgd door het debuut van bijvoorbeeld Urby Emanuelson, Ryan Babel(ook al geen vaste basis op dat moment), Evander Sno, Rafaël van der Vaart(WK) en meer.

Tel daarbij op dat hij Nederlands beste spelers als oud vuil behandelt(vervelende uitspraken over o.a. Davids, Seedorf, v. Nistelrooij). En dat hij de ene week het ene zegt, en de andere week compleet het tegenovergestelde, precies zoals het hem uitkomt. Dan is het niet zo vreemd dat veel mensen hem niet meer moeten.

Komt nog bij dat het beloofde aanvallende herkenbare voetbal pas een keer te zien is geweest in 2 jaar tijd. De meeste spelers(waaronder Cocu, Sneijder, v. Bommel etc.) in Oranje onder hem vooral op het wk niet hebben gefunctioneerd. En de resultaten tegen de echte toplanden ook niet geweldig zijn, hij het zelfs presteert 2 x tegen Macedonië gelijk te spelen, en de kwalificatiereeks naar het EK tot nu toe een drama is. Nee, dan vind ik het niet zo vreemd dat veel mensen vinden dat ie op moet rotten.
pi_43520331
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:24 schreef Solstice het volgende:
Babel als linksbuiten. v. Persie als rechtsbuiten

door het debuut van bijvoorbeeld Urby Emanuelson, Ryan Babel(ook al geen vaste basis op dat moment), Sno, Rafaël van der Vaart(WK)
Babel stond vaak genoeg als linksbuiten bij Ajax...
Van Persie blijkt een erg goede rechtsbuiten te zijn, waar zeik je nou over
Urby speelde toen gewoon goed bij Ajax, net als Babel.
Sno is inderdaad onzin
VDV is toch altijd terecht opgeroepen
pi_43520753
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:38 schreef VoreG het volgende:

[..]

Babel stond vaak genoeg als linksbuiten bij Ajax...
Van Persie blijkt een erg goede rechtsbuiten te zijn, waar zeik je nou over
Urby speelde toen gewoon goed bij Ajax, net als Babel.
Sno is inderdaad onzin
VDV is toch altijd terecht opgeroepen
Babel was vorig jaar geen vaste basisspeler bij Ajax, wat volgens van Basten wel een voorwaarde was om bij het Nederlands elftal te spelen, en werd wel opgeroepen voor het WK, over z'n kwaliteiten als linksbuiten zullen we het verder maar niet hebben.
Van Persie blijkt een erg goede voetballer te zijn, zo goed dat ie zelfs op rechtsbuiten beslissend is, maar z'n beste positie is dat zeker niet, en het is ook niet waar hij normaal gesproken bij Arsenal speelt.
Urby heeft vorig jaar ook veel wedstrijden bij Ajax als linksback gespeelt, dus daar heb je wel een punt. Al vind ik lang niet genoeg en constant genoeg om hem op te roepen.
Sno zijn we het dan over eens, al verschilt dat niet veel met bijvoorbeeld Urby, Sno speelt nu een paar wedstrijden goed, en had bij Nac ook geregeld een basisplaats vorig jaar. Maar het is zeker onzin dat ie opgeroepen wordt, wat voor veel spelers geldt.
VdV was voor en zelfs tijdens het WK geblesseerd, dus zeker onterecht opgeroepen toen. 1. Hij speelde niet wekelijks voor z'n club wat een voorwaarde was volgens van Basten en 2. hij was niet eens fit!
pi_43533633
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:33 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Wat?

Er hebben vaker Belgen in zijn lijstje gestaan.
pi_43533792
Willen alle pro-Seedorf ers voor hem een kaarsje opsteken ? Want als hij géén toegevoegde waarde blijkt tegen Engeland dan is over en uit.
janneman
pi_43533928
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:23 schreef horstjan het volgende:
Willen alle pro-Seedorf ers voor hem een kaarsje opsteken ? Want als hij géén toegevoegde waarde blijkt tegen Engeland dan is over en uit.
Dat geldt dan neem ik aan ook voor alle andere spelers die niet voldoen in die wedstrijd ?
Als van Basten op basis van die ene wedstrijd Seedorf compleet afschrijft, dan mag hij van mij echt een enkeltje Vuurland krijgen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:21:22 #145
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43534522
San Marco zal alles aangrijpen om Clarence Seedorf af te vallen, als hij hem überhaupt al speeltijd gunt, een compliment zal er niet bijzijn. De bondscoach is vreselijk afgegaan in de hele Clarence Seedorf-kwestie, want eerst negeert hij hem tweeënhalf jaar om onduidelijke redenen en kort voordat hij (onder druk van media, supporters) hem besluit alnog een kans te geven, geeft hij aan dat Clarence Seedorf voor hem derde keuze is achter Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Waarom werd de AC Milan-middenvelder dan niet eerder opgeroepen, bijvoorbeeld toen Van der Vaart en Sneijder te maken hadden met blessures en zwangerschaps-perikelen? Zeg dan gewoon eerlijk dat je bang bent dat Clarence Seedorf een rotte appel in de selectie zal zijn, want dit is wel héél ongeloofwaardig!

Schitterend dat Sneijder zich overigens (licht) geblesseerd moest afmelden, zou dat afgesproken werk zijn?
pi_43534577
quote:
Seedorf en Van Basten eindelijk bij elkaar

TERUG IN ORANJE

RIJNSBURG, dinsdag
,,Inderdaad, het lijkt er wel op of de verloren zoon is teruggekeerd naar Nederland.” Clarence Seedorf kon er wel om lachen, wat hem gisteren overkwam toen hij zich meldde bij het Nederlands elftal in Noordwijk. Een batterij aan media en wat strandgangers zorgden voor een hectiek, waar ze zelfs bij AC Milan niet aan zijn gewend. ,,Wel mooi, ik ben blij met m’n terugkeer. Hier heb ik ruim twee jaar op gewacht. Ik ga er nu alles aan doen om erbij te blijven en te doen wat de bondscoach van me verwacht. We hebben inmiddels kort gesproken.”

Tot Seedorfs geluk verwacht Van Basten geen ‘mop’ meer van spelers die te laat komen. Door vertraging van het vliegtuig vanuit Milaan zette de middenvelder een uurtje later dan was afgesproken voet op Nederlandse bodem. Vrees dat hij niet zou komen opdagen, bleek ongegrond. ,,Ik kreeg een goed gevoel over de persconferentie van Van Basten afgelopen vrijdag bij de bekendmaking van de selectie. Toen hij vervolgens zondagavond belde, wist ik dat het goed was om me bij Oranje te voegen.”

Van Basten zei vrijdag dat hij weinig problemen kende bij het invullen van het middenveld met creatief, technisch vaardige middenvelders. Hij noemde Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Na wat aanslagen in de wedstrijd Ajax-PSV kreeg Sneijder zoveel last van zijn knie dat hij en Ajax het onverstandig vonden om de oefeninterland morgen tegen Engeland in actie te komen. En dus was de weg vrij voor de terugkeer van Seedorf sinds de verloren halve finale van het EK tegen Portugal.

Naast Sneijder viel trouwens ook Robin van Persie af voor het duel tegen de Engelsen. De aanvaller van Arsenal verwacht samen met zijn vrouw één dezer dagen hun eerste baby en wil graag bij de geboorte aanwezig zijn.

Terug naar Seedorf, die gevat opmerkte dat zijn relatie met Van Basten gisteren pas is begonnen. Hoewel de twee al driemaal met elkaar spraken. Onder andere over het Nederlands elftal. De bondscoach sloeg na het EK een andere weg in. Zonder Seedorf, hoewel deze bij een Europese topclub als AC Milan wekelijks in de basis staat.

Na het wegvallen van Sneijder kon Van Basten nauwelijks meer om Seedorf heen aangezien hij vrijdag vertelde dat de drievoudig winnaar van de Champions League nummer drie was achter Van der Vaart en Sneijder. Dat deze oproep voor Seedorf voorvloeit uit het bijna genante media-offensief dat vorige week werd ontketend door, of rond Seedorf, is niet aannemelijk. Omdat Marco van Bastens persoonlijkheid daarvoor geen ruimte laat en het eigenlijk simpel een afstrepen van namen is geweest voor de keuzeheer.

,,De interviews heb ik ook niet met die achterliggende gedachte gegeven”, verontschuldigde Seedorf zich bijna. ,,Ik wilde m’n situatie nog eenmaal kenbaar maken en heb gewoon mijn hart laten spreken”, aldus Seedorf, die vertelde zo dolgraag terug te willen keren in het Nederlands elftal om onvervulde dromen te verwezenlijken. Zijnde het winnen van prijzen met het nationale team. ,,Vandaar is het fantastisch weer deel uit te maken van de selectie. Verbaasd? Nee, blij. Overigens gaf het wel een speciaal gevoel om me weer te melden. Kriebels? Zo zou je het kunnen omschrijven.”

Morgen tegen Engeland zal de 30-jarige Seedorf zijn 78e interland gaan spelen. Hoewel Marco van Basten wellicht vandaag een inkijkje geeft in zijn plannen voor de laatste interland van 2006, lijken Van der Vaart en Seedorf beiden een helft te gaan spelen als aanvallende middenvelder. ,,Als het zover komt, ga ik het zo goed mogelijk invullen.” Dat zal gebeuren in een totaal ander Oranje dan in 2004. Op Arjen Robben en Van der Vaart na was er verder geen enkele speler van het EK in Portugal aanwezig gisteren in Noordwijk. ,,De helft van de internationals ken ik wel van naam, maar niet van gezicht. Daar zijn deze dagen voor. Dat komt wel goed.”

Wel hoopt Seedorf op de steun van het Nederlandse publiek. Voorheen kreeg hij nogal eens de wind van voren door allerlei oorzaken. Waarschijnlijk is hij de meest uitgefloten international in eigen land. ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat de wedstrijd tegen Engeland in een goede sfeer plaatsvindt. Negatieve gedachtes heb ik ook helemaal niet bij het publiek van Oranje. Ik heb de steun van iedereen nodig om te presteren.”

Volgens de diverse polls heeft Seedorf niets te vrezen van het Nederlandse publiek. Bondscoach Van Basten bleef onbewogen bij het charme-offensief van de middenvelder, maar het Nederlandse voetbalpubliek smolt voor Seedorf. Volgens de polls zien ze hem zelfs het liefst in de basisopstelling. Iets wat trouwens nauwelijks op voetbalachtergrond gebaseerd kan zijn. Maar bondscoach Marco van Basten bepaalt de opstelling en die zal niet zijn ontgaan dat AC Milan zaterdag de topper tegen AS Roma verloor door een beslissende fout van Seedorf.
pi_43534718
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:25 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Van wie is dit stukje?
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:40:47 #148
17542 Mescalino
dit is een ondertitel....
pi_43534840
Het einde is nabij.... Seedorf in oranje

VAN BASTEN!!! Wakker worden!!

Snap toch al niet wat hij ooit bij oranje heeft te zoeken. (en nee het gaat me niet alleen om die twee verschrikkelijk belangrijke strafschoppen die hij gemist heeft)

Echt een waardeloze voetballer.
96 M; MESCALINE; 3,4,5-TRIMETHOXYPHENETHYLAMINE
pi_43534940
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:40 schreef Mescalino het volgende:

Snap toch al niet wat hij ooit bij oranje heeft te zoeken. (en nee het gaat me niet alleen om die twee verschrikkelijk belangrijke strafschoppen die hij gemist heeft)

You just entered the wrong topic on the wrong day at the wrong time

pi_43534961
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:23 schreef horstjan het volgende:
Ik neem aan dat Seedorf kansen te over mag krijgen gezien het continu laten spelen van spelers als Heitinga etc.
Last.fm
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:53:45 #151
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_43535047
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:40 schreef Mescalino het volgende:

Echt een waardeloze reactie van jou die goed aangeeft op welk niveau jou voetbalverstand zich begeeft... Een waardeloze voetballer...Ga nu maar weer met de lego spelen
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:20:59 #152
17542 Mescalino
dit is een ondertitel....
pi_43537080
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:53 schreef Roedah het volgende:

[..]

Echt een waardeloze reactie van jou die goed aangeeft op welk niveau jou voetbalverstand zich begeeft... Een waardeloze voetballer...Ga nu maar weer met de lego spelen
Tja over voetbal verstand gesroken, ik hoef alleen maar naar je signature te kijken.... Roda JC
Denk dat JIJ degene bent die maar weer met LEGO moet gaan spelen.
96 M; MESCALINE; 3,4,5-TRIMETHOXYPHENETHYLAMINE
pi_43537171
Jeugdspelers Ajax trainen met Oranje

Uitgegeven: 14 november 2006 11:20
AMSTERDAM - Op uitnodiging van Marco van Basten trainden Vurnon Anita en John Goossens dinsdagochtend mee met de selectie van Oranje. De bondscoach deed in de Amsterdam Arena een beroep op beide jeugdspelers van Ajax omdat hij dan een volwaardig partijspelletje kon laten spelen.

Van Basten heeft nog maar de beschikking over zeventien spelers en twee doelmannen. Wesley Sneijder meldde zich maandag geblesseerd af. Robin van Persie ontbreekt bij Oranje omdat hij ieder moment vader kan worden. Middenvelder Anita en linksbuiten Goossens zijn nog A-junior bij Ajax.

van Basten met zijn jodenkliekje
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_43537289
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:20 schreef Mescalino het volgende:

[..]

Tja over voetbal verstand gesroken, ik hoef alleen maar naar je signature te kijken.... Roda JC
Denk dat JIJ degene bent die maar weer met LEGO moet gaan spelen.
Omdat hij een andere club dan jij aanhangt?

Dat is dan weer het volgende stukje onzin wat je uitkraamt!
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:48:16 #155
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43537708
Ik denk dat Clarence wel uitgefloten zal worden, maar dat ligt aan dat hockey-publiek dat geen verstand van voetbal heeft, dat zich altijd bij Oranje laat zien.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_43538474
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:25 schreef the_undertaker het volgende:

AMSTERDAM - Op uitnodiging van Marco van Basten trainden Vurnon Anita en John Goossens dinsdagochtend mee met de selectie van Oranje. De bondscoach deed in de Amsterdam Arena een beroep op beide jeugdspelers van Ajax omdat hij dan een volwaardig partijspelletje kon laten spelen.

Van Basten heeft nog maar de beschikking over zeventien spelers en twee doelmannen. Wesley Sneijder meldde zich maandag geblesseerd af. Robin van Persie ontbreekt bij Oranje omdat hij ieder moment vader kan worden. Middenvelder Anita en linksbuiten Goossens zijn nog A-junior bij Ajax.

Dat soort reacties is een van de redenen waarom in de kritiek op Van Basten nooit serieus neem. Tuurlijk zijn er wat kritiekpuntjes, maar over het gehele beeld doet hij het fantastisch. We zijn op weg met een nieuwe generatie, gemengd met een paar van de oude generatie misschien. En de nieuwe generatie loopt over van het talent.

99 procent van de kritiek komt van boertjes/havenslaven als jij. Wat is er nou mis mee dat die jongens meedoen? Van Basten wil 11 tegen 11 trainen en Anita en Goossens zijn de enige die op dat moment kunnen meedoen. Ajax-selectie is op 5 man na naar het interlandvoetbal, dus dan kom je al gauw op die jongens. Bovendien leuke ervaring voor ze, die zitten over 2/3 jaar ook in Oranje. Waarom niet.

Foei jij calimero
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_43538552
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik denk dat Clarence wel uitgefloten zal worden, maar dat ligt aan dat hockey-publiek dat geen verstand van voetbal heeft, dat zich altijd bij Oranje laat zien.
Ik verwacht eerder dat Clarence een ovatie krijgt dan dat hij wordt uitgefloten hoor. De berichtgeving is de laatste tijd zo positief.
pi_43538703
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
en al dat gezeik in de stadions bij competitiewedstrijden ligt ook aan het hockeypubliek?
pi_43538955
Seedorf in de basisopstelling volgens nu.nl, was af te zien aan de training met de hesjes.

Nah, dat is wel eehhhhh....wazig
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:41:45 #160
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43539004
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:21 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Dat soort reacties is een van de redenen waarom in de kritiek op Van Basten nooit serieus neem. Tuurlijk zijn er wat kritiekpuntjes, maar over het gehele beeld doet hij het fantastisch. We zijn op weg met een nieuwe generatie, gemengd met een paar van de oude generatie misschien. En de nieuwe generatie loopt over van het talent.

99 procent van de kritiek komt van boertjes/havenslaven als jij. Wat is er nou mis mee dat die jongens meedoen? Van Basten wil 11 tegen 11 trainen en Anita en Goossens zijn de enige die op dat moment kunnen meedoen. Ajax-selectie is op 5 man na naar het interlandvoetbal, dus dan kom je al gauw op die jongens. Bovendien leuke ervaring voor ze, die zitten over 2/3 jaar ook in Oranje. Waarom niet.

Foei jij calimero
Hij doet het fantastisch? Wat is er dan zo fantastisch? Dat we ons zo makkelijk voor het WK geplaatst hebben? Of juist dat we er op het WK niet stonden, toen het er omging? Of de huidige prestaties in de EK-kwalificatiereeks?
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:42:25 #161
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43539023
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
Seedorf in de basisopstelling volgens nu.nl, was af te zien aan de training met de hesjes.

Nah, dat is wel eehhhhh....wazig
Zijn Rafael van der Vaart én Welsey Sneijder er dan niet bij?
pi_43539056
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nederland - Engeland #1: Met de definitieve selectie!
pi_43539075
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als vervanger meteen basisplaats terwijl die lange tijd niet goed genoeg was.
Seedorf was vorige keren toch ook niet als vervanger opgeroepen?
pi_43539081
Edit: lees het al
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:46:33 #165
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43539112
quote:
OK, helder. San Marco stelt ook Rafael van der Vaart op, op zijn eigen positie?
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:26:43 #166
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43540348
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hij doet het fantastisch? Wat is er dan zo fantastisch? Dat we ons zo makkelijk voor het WK geplaatst hebben? Of juist dat we er op het WK niet stonden, toen het er omging? Of de huidige prestaties in de EK-kwalificatiereeks?
Je blijft maar raaskallen dat we er niet stonden toen het erom ging. In een groep waarin je er net zo goed uit kan liggen ga je door, en tegen Portugal vlieg je eruit. Portugal, het land waar regelmatig van verloren wordt. Da's kut, maar het kan gebeuren.

Je missie tegen Marco van Basten begint een beetje trieste vormen aan te nemen...
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:41:44 #167
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43540833
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef twi het volgende:

[..]

Je blijft maar raaskallen dat we er niet stonden toen het erom ging. In een groep waarin je er net zo goed uit kan liggen ga je door, en tegen Portugal vlieg je eruit. Portugal, het land waar regelmatig van verloren wordt. Da's kut, maar het kan gebeuren.

Je missie tegen Marco van Basten begint een beetje trieste vormen aan te nemen...
Het was niet alleen tegen portugal, tegen meerdere landen hebben we slecht gespeeld, niet alleen portugal maar ook landen zoals luxemburg etc.
Het is geen toeval meer, ik zou liever een meer ervaren coach voor de groep zien.
Daarbij Van Basten z'n rare selectiebeleid, en het weg pesten van de beste voetballers.
Dan denk ik bij mezelf, ben je nou aan het coachen en trainen of ben je meer met je eigen ego bezig.
pi_43540897
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:25 schreef the_undertaker het volgende:

Idd waarom moeten die jeugdspelers van ajax zijn
pi_43540929
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:43 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Idd waarom moeten die jeugdspelers van ajax zijn
Ben je nou écht zo dom?
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:46:35 #170
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43540993
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Ben je nou écht zo dom?
Vraag jij je nog steeds af waarom Van Basten kwaad bloed zet bij iedereen behalve ajakkes fans?
pi_43541014
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:44 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Ben je nou écht zo dom?
Wat is dat nou weer voor reactie.
pi_43541076
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het Ajax jeugdspelers zijn? Misschien omdat hij in Amsterdam traint met Oranje? Of wil je jeugdspelers uit eindhoven halen om ze mee te laten doen?
pi_43541104
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ze trainen in de Arena. Waar de fuck moet ie dan twee extra spelers vandaan halen in laten we zeggen een kwartier? Persee in Eindhoven? Wat boeit het nou waar die twee extra spelers vandaan komen om een elftal voor een fucking trainingspotje compleet te maken.
pi_43541126
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het Ajax jeugdspelers zijn? Misschien omdat hij in Amsterdam traint met Oranje? Of wil je jeugdspelers uit eindhoven halen om ze mee te laten doen?

Ja die kun je net zo goed uit Rotterdam halen die komen toch wel.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:51:21 #175
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43541153
Az was ook niet ver weg geweest
pi_43541158
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:46 schreef Grimm het volgende:

[..]

Vraag jij je nog steeds af waarom Van Basten kwaad bloed zet bij iedereen behalve ajakkes fans?
Nope. Ben het vaak eens met de kritiek op Van Basten. Wmb horen Van Nistelrooij en Van Bommel ook gewoon in Oranje. Maar als TLK het topic doorleest, had hij niet zo'n domme vraag gesteld. DPG heeft namelijk al uitgelegt waarom Van Basten voor die 2 jeugdspelers van Ajax heeft gekozen.
pi_43541187
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:50 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ja die kun je net zo goed uit Rotterdam halen die komen toch wel.
Piep piep hoi
pi_43541200
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:51 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Nope. Ben het vaak eens met de kritiek op Van Basten. Wmb horen Van Nistelrooij en Van Bommel ook gewoon in Oranje. Maar als TLK het topic doorleest, had hij niet zo'n domme vraag gesteld. DPG heeft namelijk al uitgelegt waarom Van Basten voor die 2 jeugdspelers van Ajax heeft gekozen.
Van BAsten moet je niet serieus nemen.
We hebben gezien waar hij de fout inging en toch gaf hij zichzelf nog een 7
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:55:57 #179
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43541303
Ik vind het nl elftal toch een lachekkend iets de laatste tijd, marokkanen en turken die niet willen of wel willen maar er dan maar een keertje bij zitten.
Erg jonge jongens die de kar moeten trekken, reserve spelers in het nl elftal, B spelers die in engeland voetballen d'r bij.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig.
pi_43541386
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef Grimm het volgende:
Ik vind het nl elftal toch een lachekkend iets de laatste tijd, marokkanen en turken die niet willen of wel willen maar er dan maar een keertje bij zitten.
Erg jonge jongens die de kar moeten trekken, reserve spelers in het nl elftal, B spelers die in engeland voetballen d'r bij.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig.
Laatst wou hij Boschker nog selecteren
Neem dan een jonge talentvolle doelman.

Die zijn er vast te vinden/.
pi_43541507
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Uh, nee? Krul is geblesseerd en dan houdt het op qua talent.
pi_43541598
Kenneth Vermeer. Waterman.

Maar dan maak je Jong Oranje weer zwakker.
pi_43541677
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Zo makkelijk dit he. Kritiek leveren, maar geen enkele argumentatie.

Ook ik vind dat Van Basten rare en vreemde keuzes maakt, maar als je dan kritiek levert, kom dan op z'n minst met een onderbouwing. Wie had er ipv Boschker bij de voorlopige selectie gemoeten?
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:05:58 #184
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43541681
Dat zou ik ook niet weten welke keeper je dan zou moeten nemen.
Ik vond boschker dan wel weer een goede keuze.
pi_43541720
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Radegast het volgende:

[..]

Uh, nee? Krul is geblesseerd en dan houdt het op qua talent.
Krul wou ik nog als voorbeeld noemen.

Maar anders haal je iemand uit de 2de klasse om hem mee te laten trainen.
Podolski kwam als voorbeeld ook uit de 2de bundesliga.
2de bundesliga is wat beter dan bij onze 2de klasse maar je kan het altijd proberen.

Maar Landzaat die zich met moêite bij Wigan in de basis kan spelen staat bij Oranje in de basis.
van Basten beloopt gewoon de verkeerd weg.
pi_43541766
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Zo makkelijk dit he. Kritiek leveren, maar geen enkele argumentatie.

Ook ik vind dat Van Basten rare en vreemde keuzes maakt, maar als je dan kritiek levert, kom dan op z'n minst met een onderbouwing. Wie had er ipv Boschker bij de voorlopige selectie gemoeten?
Ik had tim krul kunnen noemen die is nu geblesseerd, maar toen was hij dat nog niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 november 2006 @ 14:08:20 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43541782
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kenneth Vermeer. Waterman.

Maar dan maak je Jong Oranje weer zwakker.
inderdaad.

Krul en Vermeer zijn de echt grote keeperstalenten in Nederland. Als van der Sar stopt gok ik dat één van beide z'n plaats in gaat nemen!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 november 2006 @ 14:09:06 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43541817
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:07 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik had tim krul kunnen noemen die is nu geblesseerd, maar toen was hij dat nog niet.
op het moment van de voorselectie had Krul nog niet die wedstrijd tegen Palermo gespeeld....... En van alleen keepen bij het 2e wordt je geen international.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_43541997
Die jongens kun je eens laten meedraaien met het eerste op ze te laten stimuleren.
Wat moet je met [Boschker als je Stekelenburg en Timmer nog hebt.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:18:26 #190
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43542168
Ben het in zoverre met M0ntana eens dat het beleid wat van Basten zegt te hanteren steeds meer scheuren begint de vertonen.

Hij maakt zich gewoon iedere keer dat hij van dat soort rare fratsen uithaalt nog ongeloofwaardiger dan dat hij voor een groot gedeelte van het Nederlandse volk al was.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:22:54 #191
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43542322
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

op het moment van de voorselectie had Krul nog niet die wedstrijd tegen Palermo gespeeld....... En van alleen keepen bij het 2e wordt je geen international.
met Van Basten aan het roer?
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:27:39 #192
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43542504
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

en al dat gezeik in de stadions bij competitiewedstrijden ligt ook aan het hockeypubliek?
Het is zo moeilijk om aan kaarten te komen voor Oranje omdat er teveel fout publiek bij Oranje zit. Publiek dat niet voor het voetbal komt maar voor de hoempapa-sfeer eromheen, vaak nog via sponsors ofzo.
Juist dat deel van het publiek zou Seedorf wel eens kunnen uitfluiten.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:31:54 #193
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43542649
Dat er nu besloten wordt om twee talenten van Jong Ajax mee te laten trainen, zodat er wel een afsluitend partijtje kan plaatsvinden, kan ik best inkomen. Wanneer deze interland in de Kuip zou worden afgewerkt, zou men wellicht enkele Feyenoorders laten meedoen, dus dit is puur toeval en reken ik San Marco ook niet aan.

Maar goed, er zijn voldoende dingen die ik hem wel aanreken. Zo denk ik dat een capabele bondscoach allang overgestapt zou zijn naar een ander systeem, één waar onze wereldtoppers zoals Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooij, Roy Makaay, Robin van Persie, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz en Rafael van der Vaart beter in presteren dan het huidige 4-3-3-systeem met de punt naar achteren.

Natuurlijk kan je zeggen dat Marco van Basten puur naar de toekomst kijkt en daarom Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooij en Roy Makaay liever thuislaat, maar wees dan consequent en zeg dat ook. Nu zoekt hij naar redenen, die continue veranderen. Sowieso is de bondscoach zijn geloofwaardigheid verloren, door eerdere uitspraken nu volledig tegen te spreken.

Kijk, de KNVB heeft in eerste instantie de fout gemaakt. Want hoe kun je nu geweldige prestaties verwachten van iemand zonder ervaring, iemand die alles nog moet leren? Alleen maar omdat Johan Cruijff hem aandroeg, werd Marco van Basten bondscoach, normaal zou men toch geen beginnend trainer/coach van Jong Ajax de kans geven? Ook al was het ooit een geweldig voetballer, maar dat staat er buiten, heeft er niets mee te maken.
pi_43542945
Onprofessioneel om spelers erbij te nemen die dit jaar nog niet eens in het 1e gespeeld hebben van hun club.

Dat je geen Jong Oranje spelers neemt okay, die voorbereiding van hen wil je niet verstoren in dit late stadium, maar neem dan Beerens i.p.v. Goossens, die speelt tenminste wel op CL/eredivisie niveau dit jaar, en erg goed ook nog.

En voor Anita kan ie ook Afellay laten meetrainen voor ene keer, of Janssen of Hofs terugnemen, of wie dan ook nemen met eredivisie niveau. Het komt gewoon niet professioneel over als je je laat verrassen door blessures en met dit soort knip/plak-werk je selectie op peil houdt uit de 020-vijver. Zo kom je natuurlijk nooit van je partijdige gekleurde imago af. Domme zet.
pi_43544657
Er waren allang tegenstrijdigheden. Zo zou Van Basten aanvallend spelen en speelt hij met de punt naar achter zonder een 10. We hebben nog nooit op zo'n lelijke, verdedigende manier gespeeld. Dat creatieve smurf Sneijder op 6 niet goed speelt, dat kan iedereen bedenken. Nooit had hij dat geprobeerd en dan doet hij het op een wk tegen grote sterke opkomende middenvelders en sterke tegenstanders!

Tegenstrijdigheid 2: Zou Marco niet alleeen spelers oproepen die speelden bij hun eerste elftal?

Tegenstrijdigheid 3: Wie goed speelt en in vorm is wordt opgeroepen: behalve Seedorf.

Tegenstrijdigheid 4: Nicky Hofs is beter dan Seedorf. Dat neemt natuurlijk niemand serieus en het is onbegrijpelijk dat hij zoiets zegt.

Tegenstrijdigheid 5: wij selecteren puur op voetbalkwaliteiten. Maar Van Nistelrooy is dus niet goed genoeg meer?

The list goes on, de logica is weg. Ik geloof niet dat er geen logica achter zit, maar ik gelooof wel dat er te veel wordt geblaat over wat Marco moet zeggen en niet gewoon de waarheid zegt achter de echte logica. Hij lult zich zo steeds vast.

Maar op zich ben ik wel een fan van zijn persoonlijkheid en heb grote bewondering ervoor dat hij zijn eigen gang gaat. Maar hij moet nog veel leren als trainer.
pi_43545813
Kan iemand mij een opstelling geven van spelers + coach zonder enige 020 achtergrond?
Behalve Seedorf dan.
janneman
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:07:05 #197
147174 soccerbrain
blauw zwart groen geel
pi_43546024
Heeft oranje de vaderlandse eer hoog gehouden tijdens het WK of niet...Om aan de hele discussie een einde te maken dit: Ik ben deze zomer 3 maanden in het voetbalmaffe Egypte geweest en iedere taxi chauffeur zei dat oranje vroeger - 1998 bv- heel goed was en nu slecht is.Ook zeiden velen dat ze Bassie niet begrijpen. Het nederlandse voetbal is in het buitenland zwaar in aanzien gedaald sinds deze zomer.
Ik zat zelf in het stadion tegen Ivoorkust en oranje werd fysiek, taktisch maar ook technisch als ploeg overspeeld.
brugge-ado
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:19:50 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43546479
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:01 schreef horstjan het volgende:
Kan iemand mij een opstelling geven van spelers + coach zonder enige 020 achtergrond?
Behalve Seedorf dan.
Lodewijks, Kromkamp, Opdam, Mathijsen, Van Bronckhorst, Van Bommel, Seedorf, Robben, Van Persie, Makaay en Van Nistelrooij. Guus Hiddink als bondscoach, Erwin Koeman zijn assistent.

Wat is je doel hiermee?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:28:50 #199
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43546812
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:39 schreef LuukBes het volgende:
Onprofessioneel om spelers erbij te nemen die dit jaar nog niet eens in het 1e gespeeld hebben van hun club.
Als er in Eindhoven gespeeld zou zijn, zouden Afellay en Aissati vast mee hebben getrained. Als het in Rotterdam zou zijn, zouden Davids en De Guzman vast mee hebben getrained.

Neem jij het de Engelse coach ook kwalijk dat hij een jeugdspeler van Arsenal mee laat voetballen voor een 8 tegen 8 omdat hij op het complex van Arsenal traint? Of had je hem daar liever iemand van Chelsea, Manchester United of zelfs Liverpool zien invliegen?
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:45:48 #200
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43547447
quote:
Heitinga voor de zekerheid bij Oranje
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 14 november om 16:41

Bondscoach Marco van Basten heeft vanmiddag John Heitinga als twintigste international toegevoegd aan de selectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Engeland. Een blessure van Joris Mathijsen is de oorzaak van de aanwezigheid van de Ajacied.

De verdediger van Hamburger raakte namelijk vandaag op de training geblesseerd, maar zal desondanks tegen The Three Lions inzetbaar zijn.

“Hij kreeg een tik op zijn neus. De neus was niet gebroken maar is wel in het ziekenhuis recht gezet. Joris kan tegen de Engelsen spelen. Voor de zekerheid hebben we Heitinga toch maar opgeroepen”, aldus Van Basten.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:47:04 #201
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43547507
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:45 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
OMFGWOWZERS EEN JOOD, WEG MET DIE NEUZ WTF!?!
pi_43547525
Nog zo'n neus erbij. Die kutjoden ook
pi_43547547
KNJB
pi_43547881
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Lodewijks, Kromkamp, Opdam, Mathijsen, Van Bronckhorst, Van Bommel, Seedorf, Robben, Van Persie, Makaay en Van Nistelrooij. Guus Hiddink als bondscoach, Erwin Koeman zijn assistent.

Wat is je doel hiermee?
Ik vraag me af of de anti 020 sentimenten niet de boventoon zijn gaan voeren bij het selekteren van het nederlandselftal in deze topic en daar worden we niet beter van. Overigens geldt dat niet voor iedereen met gefundeerde kritek op Marco.
janneman
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:21:58 #205
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43548771
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:56 schreef horstjan het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de anti 020 sentimenten niet de boventoon zijn gaan voeren bij het selekteren van het nederlandselftal in deze topic en daar worden we niet beter van. Overigens geldt dat niet voor iedereen met gefundeerde kritek op Marco.
Dat valt wel mee, maar het is wel opvallend dat van basten zo 020 georienteerd is.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:27:43 #206
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_43548961
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:28:34 #207
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43548995
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:21 schreef Grimm het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, maar het is wel opvallend dat van basten zo 020 georienteerd is.
Dat lijkt wel zo, zeker in sommige gevallen. Maar ik kan dat op zich wel begrijpen wanneer er bij de andere twee clubs ofwel zo weinig basisspelers Nederlands zijn, ofwel dramatisch wordt gepresteerd. Zodra er dan een talent wordt uitgenodigd is er gelazer of hij voor Nederland zou moeten kiezen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:18:48 #208
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_43550504
ik pleit nog altijd voor serghino greene bij oranje.. zeer ondergewaardeerd en meestal de beste man aan feyenoord kant..
pi_43551112
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:18 schreef steve-urkel het volgende:
ik pleit nog altijd voor serghino greene bij oranje.. zeer ondergewaardeerd en meestal de beste man aan feyenoord kant..
Wie kopt 'm in?
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:43:53 #210
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43551288
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:28 schreef twi het volgende:

[..]

Dat lijkt wel zo, zeker in sommige gevallen. Maar ik kan dat op zich wel begrijpen wanneer er bij de andere twee clubs ofwel zo weinig basisspelers Nederlands zijn, ofwel dramatisch wordt gepresteerd. Zodra er dan een talent wordt uitgenodigd is er gelazer of hij voor Nederland zou moeten kiezen.
Mwah Veel ajax supporters vinden dat hun spelers zo geweldig zijn terwijl het maar een middelmatig team heeft.
Sommige spelers zijn wel aardig hoor zoals stam en snijeder en huntelaar maar de rest is vooral erg middelmatig.
Om ze dan direct voor het nl elftal te selecteren gaat mij te ver.
En dan moet je vooral ook nog jongens van de b's van ajax uitnodigen.
D'r zijn toch wel andere spelers.
pi_43551426
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:43 schreef Grimm het volgende:

[..]
D'r zijn toch wel andere spelers.
Noem ze eens.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:52:20 #212
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43551566
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:48 schreef VoreG het volgende:

[..]

Noem ze eens.
D'r zijn toch wel een 100 andere ere divisie waardige spelers die ook graag mee hadden gedaan, dan een stel kleuters uit de B's.
Lekker potje voetbal krijg je dan.
pi_43551600
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Grimm het volgende:

[..]

D'r zijn toch wel een 100 andere ere divisie waardige spelers die ook graag mee hadden gedaan, dan een stel kleuters uit de B's.
Hey Einstein je snapt het niet echt.
Die gasten waren daar al bezig en Van Basten had mensen nodig voor een training. Dan kies je toch die gasten uit of vond jij het een goed idee om Zijler uit Twente in te laten vliegen?
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:53:45 #214
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43551624
Ik vind dit echt te ver gaan, junioren van ajaks mee laten trainen

Hallo het is het Nederlands Elftal hoor, kijk eens wat verder dan je NEUS lang is!!!!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43551682
Ik snap de ophef niet over die twee A-junioren van Ajax die meetrainden.

Maar waarom selecteert Bassie niet gewoon 22 man?
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:57:12 #216
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43551748
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:53 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hey Einstein je snapt het niet echt.
Die gasten waren daar al bezig en Van Basten had mensen nodig voor een training. Dan kies je toch die gasten uit of vond jij het een goed idee om Zijler uit Twente in te laten vliegen?
Ik snap het best, reken maar als jij hofs en jansen of dergeljike had opgebeld dat die direct kwamen.
Dan laat je zulke jongens toch mee trainen.
Dit was de uitgelezen kans om jonkies de kans te geven om mee te trainen en daar bedoel ik mee jongens zoals maduro en sno en dergelijke.
Beter dan een stel B junioren.
Marco is weer lekker bezig met z'n clubje
pi_43551814
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:57 schreef Grimm het volgende:

[..]

reken maar als jij hofs en jansen of dergeljike had opgebeld dat die direct kwamen.
En inmiddels is het anderhalf uur later voordat die knakkers aanwezig zijn. Nee lekkere training hoor
Maar ja Van Basten is gewoon een Jood en kijkt alleen maar naar Amsterdam kut KNJB
pi_43551958
Grimm, kan je je ondertitel niet veranderen in 'piep piep hoi'? Zelden zo'n zielige calimero gezien.
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:09:23 #219
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43552217
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:02 schreef the_hunter het volgende:
Grimm, kan je je ondertitel niet veranderen in 'piep piep hoi'? Zelden zo'n zielige calimero gezien.
Valt het je niet op dat de enige die over calimero-gedrag praten ajaksieden zijn?

Of wil je dat niet zien? Zit je neus in de weg
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43552272
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Valt het je niet op dat de enige die over calimero-gedrag praten ajaksieden zijn?

Of wil je dat niet zien? Zit je neus in de weg
Ach, eigenlijk is die frustratie tov ons ook wel weer leuk
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:13:57 #221
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43552394
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:10 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Ach, eigenlijk is die frustratie tov ons ook wel weer leuk
Ook zo genoten van het weekend?
pi_43552439
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Valt het je niet op dat de enige die over calimero-gedrag praten Ajacieden zijn?
Zou een beetje stom zijn als Calimero's over Calimero's beginnen te zeiken
pi_43552499
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:13 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ook zo genoten van het weekend?
Neuh. 22-10-2006 wel trouwens
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:21:48 #224
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43552614
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:17 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Neuh. 22-10-2006 wel trouwens
Ach wij pretenderen ook niet keer op keer de beste te zijn
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:31:33 #225
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43555095
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Grimm het volgende:

[..]

Lekker potje voetbal krijg je dan.
Denk jij nou echt dat er 2 Ajacieden mee hadden gedaan wanneer Oranje in De Kuip of 't Philips Stadion had getrained? Of ben je nu echt eencellig?
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:37:24 #226
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43555365
-

[ Bericht 100% gewijzigd door twi op 14-11-2006 20:37:38 (Verkeerd topic) ]
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:53:08 #227
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43555982
Van der Vaart in een 'vrije rol' op rechtsbuiten. Hoe haal ik het minimale rendement uit een topspeler.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_43556309
quote:
Van Basten hoopt dat 'nette Seedorf' goed speelt

14/11/2006 18:03

'Ik hoop dat hij het goed doet. Dat is goed voor hem en voor ons', keek Marco van Basten uit naar de terugkeer van Clarence Seedorf in het Nederlands elftal. Dinsdagmiddag legde de bondscoach uit waarom hij de middenvelder terughaalde na hem dertig interlands te hebben gepasseerd.

Seedorf mocht zich maandag melden bij Oranje nadat Wesley Sneijder zich had afgemeld voor het oefenduel met Engeland van komende woensdag. Van Basten had vrijdag nog aangeven de 77-voudig international als nummer drie beschouwde op de positie van creatieve middenvelder en dat hij Sneijder en Rafael van der Vaart op die plek hoger inschat. Seedorf was niet nodig: 'Twee is genoeg.'

Toch ontbraken Sneijder en van der Vaart al vaker zonder dat Seedorf werd opgeroepen. 'Toen hebben we andere spelers opgeroepen. Die bewuste jongens hebben niet gebracht wat ze moesten brengen', wees Van Basten onder anderen op Nick Hofs en Theo Janssen.

'Daarom krijgt Clarence nu de kans. We hebben twee maanden geleden voor de uitwedstrijd bij Luxemburg ook al aan hem gedacht. Toen besloten we anders. Nu mag hij wel laten zien dat we niet meer om hem heen kunnen.'

Omdat ook Robin van Persie ontbreekt zal Seedorf woensdag in de basis te starten, aldus Van Basten. 'Ik speel met de gedachten om Van der Vaart een vrije rol op rechts te geven. Op het middenveld ontbreken dus Sneijder en Van der Vaart. Dan is het toch best logisch dat ik Seedorf een kans geef. Ik hoop dat hij het goed doet. Dat is goed voor hem en voor ons. Hij is een aardige, nette jongen.'
Nou montana, als je nu nog steeds gaat lopen janken; of je het eens bent of niet, hij geeft nu duidelijkheid en openheid van zaken, wellicht wat te laat. Prima toch? Speelt Seedorf naar behoren is ie er de volgende keer naar alle waarschijnlijk gewoon weer bij.
pi_43556555
Hij lult! Volgende keer staat seedorf er mooi niet bij hoor, kut van basten
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:20:14 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43557025
Speelt hij goed, hoop ik dat hij erbij blijft. Speelt hij kut, verdient hij nog wel een keer een kansje op revanche, maar dan lijkt het me duidelijk dat het niet meer dan een rol op het 2e plan wordt. Seedorf blijven selecteren om het Seedorf selecteren is natuurlijk je reinste onzin.
pi_43557501
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:20 schreef twi het volgende:
Speelt hij goed, hoop ik dat hij erbij blijft. Speelt hij kut, verdient hij nog wel een keer een kansje op revanche, maar dan lijkt het me duidelijk dat het niet meer dan een rol op het 2e plan wordt. Seedorf blijven selecteren om het Seedorf selecteren is natuurlijk je reinste onzin.
Seedorf afrekenen op één wedstrijd vind ik ook onzin.
pi_43557651
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:06 schreef Robar het volgende:

[..]

Wat?

Er hebben vaker Belgen in zijn lijstje gestaan.
Dat wist ik niet
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:40:15 #233
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43557967
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:30 schreef the_hunter het volgende:
Seedorf afrekenen op één wedstrijd vind ik ook onzin.
Hij wordt niet afgerekend op één wedstrijd, hij heeft er immers al 77 gespeeld. Wanneer hij morgen een zaadpot speelt is en blijft hij wat mij betreft een 3e keus zoals Van Basten het blijkbaar ziet.
pi_43558354
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:40 schreef twi het volgende:

[..]

Hij wordt niet afgerekend op één wedstrijd, hij heeft er immers al 77 gespeeld. Wanneer hij morgen een zaadpot speelt is en blijft hij wat mij betreft een 3e keus zoals Van Basten het blijkbaar ziet.
Aha op zo'n manier. Nou ja, we zullen het wel zien morgen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:56:14 #235
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43563751
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:03 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nou montana, als je nu nog steeds gaat lopen janken; of je het eens bent of niet, hij geeft nu duidelijkheid en openheid van zaken, wellicht wat te laat. Prima toch? Speelt Seedorf naar behoren is ie er de volgende keer naar alle waarschijnlijk gewoon weer bij.
En als hij niet naar behoren speelt? Wordt hij dan afgevallen in de persconferentie en krijgt hij geen kans meer onder San Marco of mag hij ook tientallen wedstrijden aanmodderen, zoals bijvoorbeeld Denny Landzaat?

Deze quote van de bondscoach vind ik persoonlijk het mooiste:
quote:
Op het middenveld ontbreken dus Sneijder en Van der Vaart. Dan is het toch best logisch dat ik Seedorf een kans geef.
Waarom heeft Clarence Seedorf dan geen kans gekregen in al die wedstrijden dat óf Rafael van der Vaart óf Wesley Sneijder er vanwege blessures/zwangerschappen niet bijwaren?

Heel logisch, Marco!
  woensdag 15 november 2006 @ 00:09:14 #236
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43564193
Persie met z'n zwangere vrouw
Als mijn vrouw zwanger is dan wahc tik gewoon het telefoontje af, tís toch verdomme werk voor die lui of niet.
pi_43564296
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

En als hij niet naar behoren speelt? Wordt hij dan afgevallen in de persconferentie en krijgt hij geen kans meer onder San Marco of mag hij ook tientallen wedstrijden aanmodderen, zoals bijvoorbeeld Denny Landzaat?

Deze quote van de bondscoach vind ik persoonlijk het mooiste:
[..]

Waarom heeft Clarence Seedorf dan geen kans gekregen in al die wedstrijden dat óf Rafael van der Vaart óf Wesley Sneijder er vanwege blessures/zwangerschappen niet bijwaren?

Heel logisch, Marco!
Inderdaad. Hij heeft al veel eerder de gelegenheid gehad om Seedorf een kans te geven. Hij moet wel een heel groot bord voor zijn kop hebben gehad als hij echt dacht dat Hofs en Janssen beter waren. Waarom geeft hij niet gewoon toe dat hij een fout heeft gemaakt door te selecteren op basis van vage vooroordelen over de persoonlijkheid van Seedorf.
pi_43564755
Dat heeft ie ook uitgelegd bij Talpa of SBS, en had te maken met de volgens hem onomstreden onaantastbare Cocu op links als controleur. Daardoor bleef alleen de positie van rechtshalf over, en daarin moest ie destijds in het rijtje plaatsnemen achter Landzaat, Sneijder, VdV en Bommel (en ook Hofs en weet ik wat allemaal).

Maar goed, het blijft een rammelend verhaal.
pi_43565620
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:30 schreef LuukBes het volgende:
Dat heeft ie ook uitgelegd bij Talpa of SBS, en had te maken met de volgens hem onomstreden onaantastbare Cocu op links als controleur. Daardoor bleef alleen de positie van rechtshalf over, en daarin moest ie destijds in het rijtje plaatsnemen achter Landzaat, Sneijder, VdV en Bommel (en ook Hofs en weet ik wat allemaal).

Maar goed, het blijft een rammelend verhaal.
Hij probeert het nu allemaal krampachtig recht te praten, maar het is bijna nooit voorgekomen dat iedereen fit was. Er zijn al meerdere keren situaties ontstaan waarbij het logisch zou zijn geweest Seedorf een kans te geven. Tijdens het WK bijvoorbeeld heeft Van der Vaart ook geen bal geraakt omdat hij nog half geblesseerd was. Dan had je veel meer aan Seedorf gehad. Zeker met zijn ervaring en fysiek had hij iets kunnen toevoegen aan Oranje.
pi_43569014
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

[..]

quote:
Toch ontbraken Sneijder en van der Vaart al vaker zonder dat Seedorf werd opgeroepen. 'Toen hebben we andere spelers opgeroepen. Die bewuste jongens hebben niet gebracht wat ze moesten brengen', wees Van Basten onder anderen op Nick Hofs en Theo Janssen.
  woensdag 15 november 2006 @ 09:09:14 #241
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43569048
quote:
Op woensdag 15 november 2006 09:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[..]
Dus onze bondscoach dacht serieus dat Nicky Hofs en Theo Janssen beter waren dan Clarence Seedorf op dat moment? Want dan is San Marco simpelweg niet (meer) serieus te nemen.
pi_43570982
Marco heeft al gezegd dat hij inconsequent is
  woensdag 15 november 2006 @ 13:51:35 #243
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43575602
San Marco heeft overigens aangegeven dat Leonardo (NAC) ook op zijn lijstje staat, dus wanneer hij over een Nederlands paspoort beschikt, zal hij wellicht zijn kans krijgen in Oranje.

Tegenwoordig is dus zelfs interesse van Ajax al voldoende voor een selectie!
pi_43581644
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:51 schreef M0NTANA het volgende:
San Marco heeft overigens aangegeven dat Leonardo (NAC) ook op zijn lijstje staat, dus wanneer hij over een Nederlands paspoort beschikt, zal hij wellicht zijn kans krijgen in Oranje.

Tegenwoordig is dus zelfs interesse van Ajax al voldoende voor een selectie!
Die vertrekt toch naar de Spurs?
pi_43581678
niet als San Marco hem gouden bergen beloofd

Leonardo die de integratie-toets gaat halen

P.S. Het blijft gek dat iemand die veroordeeld is voor fraude met paspoorten wel Nederlander kan worden
pi_43581772
Edit: Foutje, verkeerde topic
pi_43582271
[img][img][/img]
janneman
  woensdag 15 november 2006 @ 18:59:38 #248
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43583882
D'r staat een typfout in
  woensdag 15 november 2006 @ 19:07:03 #249
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43584181
Denk trouwens wel dat Seedorf gaat vlammen vanavond.Die gast lult totaal anders en gedraagt zich totaal anders vergeleken met een aantal jaren terug.Hij lijkt zelfs gretig!
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_43591599
Arme Seedorf, wat een kutwedstrijd.

Over Van Basten: hij doet het niet slechter dan Advocaat en Van Gaal, wel slechter dan Hiddink en Rijkaard maar die hadden veel betere spelers. Goed doet hij het in elk geval niet, al hoeft hij ook weer niet ontslagen te worden. Hij had er gewoon nooit aan moeten beginnen.
  woensdag 15 november 2006 @ 22:09:24 #251
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_43591927
De wedstrijd vandaag maakte het weer eens duidelijk : van Basten moet weg!
pi_43592128
Ik heb veel aan te merken op Van Bastens beslissingen, maar wat ik vooral niet snap.

Waaorm selecteer je 3 spelers voor de punt-naar-achteren (Mendes da Silva, Maduro en Sno) en speel je daar de hele wedstrijd met iemand die daar normaal NOOIT speelt (Schaars)?

Ik vat het niet.
pi_43592286
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:13 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb veel aan te merken op Van Bastens beslissingen, maar wat ik vooral niet snap.

Waaorm selecteer je 3 spelers voor de punt-naar-achteren (Mendes da Silva, Maduro en Sno) en speel je daar de hele wedstrijd met iemand die daar normaal NOOIT speelt (Schaars)?

Ik vat het niet.
Wie vat het nou nog wel?
Er zit totaal geen logica achter zijn tactieken en opstellingen.
  woensdag 15 november 2006 @ 22:17:25 #254
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43592289
Ik kan het heel kort houden.

Optyfen.
pi_43592425
Schaars liet vooral zien defensief te kwetsbaar te zijn. Ik had Mendes da Silva lekker op die positie laten starten. Hij is specialist op die positie.
pi_43592542
Zelfs van Gaal vind dat het mischien beter is om van systeem te veranderen, en gelijk heeft hij.
Heb je ook meteen de problematiek in de spits positie op gelost.
pi_43592606
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:22 schreef koningdavid het volgende:
Schaars liet vooral zien defensief te kwetsbaar te zijn. Ik had Mendes da Silva lekker op die positie laten starten. Hij is specialist op die positie.
Schaars is dan ook een linkshalf. Mendes is een echte controleur. Robben zet je ook niet in de spits.
pi_43592800
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

Schaars is dan ook een linkshalf. Mendes is een echte controleur. Robben zet je ook niet in de spits.
Precies.

Eigenlijk is het absurd dat je in een wedstrijd van dit niveau een 22-jarige jongen op een positie zet waar hij nooit speelt.

Dit soort fratsen heeft Van Basten veel vaker.
  woensdag 15 november 2006 @ 22:42:29 #259
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43593100
pff... ik word echt doodziek van het systeem dat Van Basten probeert te spelen
pi_43598378
wel 1-1 tegen engeland! niet zomaar een team! stelletje zeikerds!
  donderdag 16 november 2006 @ 08:16:35 #261
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43598539
Je moet niet alleen maar naar het resultaat kijken natuurlijk. Het spel was weer dramatisch, er zit geen enkele lijn in, de spitspositie is veel te slap bij ons. Kuyt kan het niveau niet aan en Huntelaar is zwaar uit vorm. En omdat Bassie Ruud persoonlijk niet mag wordt hij niet meer geselecteerd. Daar moet je als coach boven staan, bassie oprotten!!
  donderdag 16 november 2006 @ 08:25:28 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_43598623
Resultaat alleen zegt niet genoeg. In de kwalificatiereeks voor het WK wonnen we ook bijna alles en werd iedereen in slaap gesust. Op het WK zelf bleek uiteindelijk dat we als het er echt op aankomt voetballend gewoon tekort komen (zie wedstrijden tegen Argentinie en Portugal). In het spel zit nog steeds geen verbetering sinds afgelopen zomer.
  donderdag 16 november 2006 @ 09:07:25 #263
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43599112
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:42 schreef gitaarsnaar het volgende:
pff... ik word echt doodziek van het systeem dat Van Basten probeert te spelen
Ja dat kutte 3 spitsen systeem
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 09:22:03 #264
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43599355
Persoonlijk zou ik deze opstelling weleens in actie willen zien:

De enige positie met problemen is die van defensieve middenvelder, Edgar Davids is over zijn top, maar wat zijn de alternatieven? Serginho Greene? David Mendes da Silva? Hedwiges Maduro? Johnny Heitinga? Theo Lucius? Wesley Sneijder?
  donderdag 16 november 2006 @ 09:24:26 #265
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43599399
Allemaal ongeschikt voor die positie, en ik zou Sneijder graag op de plek van VdV zien.En Kromkamp er niet in,die gast is zoooooooo zwak.Zet dan Ooijer rechtsback.
LUHG
pi_43599444
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:24 schreef Cantona_No.7 het volgende:
En Kromkamp er niet in,die gast is zoooooooo zwak.Zet dan Ooijer rechtsback.
Juist! Ooijer en Boulah van positie wisselen. Boulah is op zijn sterkst centraal en Ooijer is iemand die op rechts redelijk tot goed mee op kan komen. Keuze tussen van der Vaart en Sneijder kan ik niet maken. Zijn twee wereldspelers.
  donderdag 16 november 2006 @ 09:28:48 #267
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43599498
  donderdag 16 november 2006 @ 09:30:25 #268
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43599540
Is een optie MONTANA,alleen ik zie van Nistelrooij niet zo graag in Oranje.
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 09:31:55 #269
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43599577
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:30 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Is een optie MONTANA,alleen ik zie van Nistelrooij niet zo graag in Oranje.
Ik wel, is de beste spits die we hebben en in 4-4-2 zeer succesvol. Hij en Roy Makaay moeten worden afgerekend op prestaties in hun favoriete systeem, hetzelfde 4-4-2.
pi_43599885
ik zie een middenveld met sneijder links. seedorf midden en vdvaart rechts wel zitten moet ik zeggen! en dan robben huntelaar en persie ervoor....
pi_43600057
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef rival het volgende:
ik zie een middenveld met sneijder links. seedorf midden en vdvaart rechts wel zitten moet ik zeggen! en dan robben huntelaar en persie ervoor....
Met Davids op de '4'. En drie verdedigers. Tegen ploegen als Albanië en Luxemburg zou je zo best kunnen spelen inderdaad. Tegen de grotere landen lijkt het me toch te aanvallend.
  donderdag 16 november 2006 @ 09:59:11 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43600156
Een driemansmiddenveld met Clarence Seedorf, Rafael van der Vaart én Wesley Sneijder is véél te aanvallend, je moet ook minimaal één defensieve middenvelder opstellen.
pi_43600172
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
Een driemansmiddenveld met Clarence Seedorf, Rafael van der Vaart én Wesley Sneijder is véél te aanvallend, je moet ook minimaal één defensieve middenvelder opstellen.
Davids? En dan 3 verdedigers.
  donderdag 16 november 2006 @ 10:02:13 #274
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43600217
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:00 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Davids? En dan 3 verdedigers.
Drie verdedigers kan, maar dat wel met twee mandekkers en één vrije man en dus geen vleugelverdedigers. Maar het is ruim tien jaar geleden dat een team (Ajax) zo speelde, tegenwoordig komen alle backs op.
pi_43600252
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:02 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Drie verdedigers kan, maar dat wel met twee mandekkers en één vrije man en dus geen vleugelverdedigers. Maar het is ruim tien jaar geleden dat een team (Ajax) zo speelde, tegenwoordig komen alle backs op.
Ooijer, Boulah als mandekkers. Heitinga als vrije man. Maar deze opstelling kan alleen tegen de kleinere landen. Op een WK of EK moet je toch wat behoudender gaan spelen.
pi_43600259
quote:
Van der Vaart kan hangend op rechtsbuiten, van Persie in de spits en dan De Jong ofzo verdedigende middenvelder.
pi_43600276
quote:
sneijder en seedorf (heb ik gemerkt) verdedigen ook vaak mee! maarja. in het heetst van de strijd zitten ze wel vooral voorin inderdaad!
pi_43600287
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:02 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ajax speelde tegen PSV ook zo; Vermaelen en Grygera mandekkers, Stam erachter en Heitinga ervoor.
  donderdag 16 november 2006 @ 10:29:03 #279
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43600825
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ajax speelde tegen PSV ook zo; Vermaelen en Grygera mandekkers, Stam erachter en Heitinga ervoor.
Klopt, dat was ook een soort van 3-4-3. Nadeel is dat Ajax niet twee maar drie type mandekkers opstelde, zowel Zdenek Grygera, Jaap Stam als Thomas Vermaelen zijn niet vergelijkbaar met Frank Rijkaard en Danny Blind in de gouden Ajax-tijd, Hedwiges Maduro en Johnny Heitinga kunnen wél in deze rol spelen. Maar je hebt gelijk, afgelopen zondag werd er wel in een vergelijkbaar systeem gespeeld, zonder vleugelverdedigers.
pi_43601068
quote:
'Van Basten passeerde Sneijder voor Seedorf'

16/11/2006 10:01

Clarence Seedorf heeft zijn rentree in Oranje niet te danken aan de afmelding van Wesley Sneijder. Volgens het Algemeen Dagblad heeft bondscoach Marco van Basten zelf besloten de Ajacied te passeren ten faveure van de routinier van AC Milan. Die lezing werd bevestigd door Ajax, aldus het AD.
Sneijder zou zondagavond vol verbazing hebben gereageerd toen bleek dat hij niet in de selectie zat en Seedorf wel. De spelmaker van Ajax kampte met knieklachten, maar dacht met rust op maandag op tijd speelklaar te zijn voor het duel met Engeland op woensdag. Sneijder had dat Van Basten ook verteld.

Van Basten hakte vervolgens zelf de knoop door met een smachtende Seedorf achter de hand. En wekte daarmee de indruk dat Seedorfs charmeoffensief nog succesvoller is geweest dan hij zelf schoorvoetend al had bekend.
www.vi.nl
Last.fm
pi_43601257
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:39 schreef DubzOne het volgende:

[..]

www.vi.nl
Hij had ze toch allebei op kunnen roepen. Dat had Sneijder in ieder geval reserve kunnen zijn voor de linkshalfpositie, want Van der Vaart speelde toch rechtsbuiten.

Wordt Sneijder nu de nieuwe Van Bommel?
  donderdag 16 november 2006 @ 10:53:39 #282
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43601424
LUHG
pi_43601648
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:53 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[afbeelding]
Huntelaar is uit vorm, dus heb je meer aan Van Nistelrooy en Seedorf hoor er ook in met zijn voetballend vermogen, fysiek en ervaring. Dan kunnen Van der Vaart en Sneijder onderling uitmaken wie op tien speelt.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:04:54 #284
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43601773
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:00 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Huntelaar is uit vorm, dus heb je meer aan Van Nistelrooy en Seedorf hoor er ook in met zijn voetballend vermogen, fysiek en ervaring. Dan kunnen Van der Vaart en Sneijder onderling uitmaken wie op tien speelt.
Ik vindt VdV beter.En van Nistelrooij of Huntelaar in de spits maakt geen verschil op dit moment.En dan kun je beter Huntelaar in de spits zetten met het oog op de toekomst.
LUHG
pi_43601812
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:04 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Ik vindt VdV beter.En van Nistelrooij of Huntelaar in de spits maakt geen verschil op dit moment.En dan kun je beter Huntelaar in de spits zetten met het oog op de toekomst.
Van Nistelrooy is toch een stuk beter in vorm hoor. Zeker als 4-4-2 spits. En hij kan nog makkelijk mee tot het EK.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:10:33 #286
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43601919
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:06 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Van Nistelrooy is toch een stuk beter in vorm hoor. Zeker als 4-4-2 spits. En hij kan nog makkelijk mee tot het EK.
Bij Real is ie in vorm ja.En als ie bij Oranje speelt is het weer fuck shite
LUHG
pi_43601968
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:10 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Bij Real is ie in vorm ja.En als ie bij Oranje speelt is het weer fuck shite
Niet als hij goed wordt gebruikt.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:13:21 #288
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43602013
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:12 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Hoe moet ie dan worden gebruikt?
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 11:13:48 #289
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43602028
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:12 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Wanneer is de laatste keer dat er een spits goed werkt gebruikt? 4-3-3 is gewoon passe voor Nederland, die opstelling die hierboven staat is prima. 4-4-2 met een ruit.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:19:32 #290
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43602226
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:13 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Hoe moet ie dan worden gebruikt?
Niet in 4-3-3, zoals bijna IEDEREEN beter rendeert in een 4-4-2-opstelling.

donderdag 16 november 2006 @ 11:20:58 #291
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43602271
Volgens mij heeft Ruud kansen genoeg gehad in 4-4-2
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 11:22:15 #292
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43602314
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:19 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Niet in 4-3-3, zoals bijna IEDEREEN beter rendeert in een 4-4-2-opstelling.

[afbeelding]
Ik vind Sneijder op dit moment beter dan Van der Vaart. Liever hij op 10. Ook zou ik liever met Van Persie en Robben spelen, Nistelrooij is dan maar een mooi breekijzer.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:22:56 #293
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43602336
Trouwens misschien de Zeeuw een keer als verdedigende middenvelder proberen?
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 11:28:24 #294
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43602519
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef twi het volgende:

[..]

Ik vind Sneijder op dit moment beter dan Van der Vaart. Liever hij op 10. Ook zou ik liever met Van Persie en Robben spelen, Nistelrooij is dan maar een mooi breekijzer.
Arjen Robben is al anderhalf jaar uit vorm en ik zou in elk geval spelen met één goalgetter.

Welsey Sneijder en Rafael van der Vaart ontlopen elkaar niet zo, maar ze zijn toch nooit beide tegelijk fit.
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Trouwens misschien de Zeeuw een keer als verdedigende middenvelder proberen?
Demy de Zeeuw, Hedwiges Maduro en David Mendes da Silva zijn opties op die positie, maar allen onervaren.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:32:13 #295
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43602658
Maduro en Mendes vindt ik te zacht.De Zeeuw vindt ik wel een bikkelaar.
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 11:38:09 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43602846
Stel dat Edgar Davids weer aan spelen toekomt, bijvoorbeeld door een huurperiode bij Ajax, denk ik dat hij zeker nog meekan in Oranje. Een middenveld met Clarence Seedorf, Mark van Bommel, Edgar Davids en Rafael van der Vaart/Wesley Sneijder zal zich zeker kunnen meten met een middenveld met Denny Landzaat, Stijn Schaars en Demy de Zeeuw.
pi_43602908
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:38 schreef M0NTANA het volgende:
Stel dat Edgar Davids weer aan spelen toekomt, bijvoorbeeld door een huurperiode bij Ajax, denk ik dat hij zeker nog meekan in Oranje. Een middenveld met Clarence Seedorf, Mark van Bommel, Edgar Davids en Rafael van der Vaart/Wesley Sneijder zal zich zeker kunnen meten met een middenveld met Denny Landzaat, Stijn Schaars en Demy de Zeeuw.
Zal zich zeker kunnen meten? Dat eerste middenveld is 5 klassen beter.
  donderdag 16 november 2006 @ 11:43:13 #298
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43603019
Ik vindt Edgar verleden tijd.Moet jij als fan van de Spurs toch weten Montana.
LUHG
  donderdag 16 november 2006 @ 11:44:57 #299
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43603075
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:39 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Zal zich zeker kunnen meten? Dat eerste middenveld is 5 klassen beter.
Sorry, als ik iets ironisch bedoel, zal ik voortaan een smilie gebruiken.
pi_43603144
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sorry, als ik iets ironisch bedoel, zal ik voortaan een smilie gebruiken.
Oops
  donderdag 16 november 2006 @ 11:49:07 #301
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43603208
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:43 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ik vindt Edgar verleden tijd.Moet jij als fan van de Spurs toch weten Montana.
Natuurlijk, hij is op dit moment bankzitter en dat gaat de komende tijd niet veranderen. Maar qua leeftijd kan hij nog zeker anderhalf jaar mee, dus als hij elders aan spelen toekomt, vind ik hem nog een optie waard bij Oranje. Natuurlijk moet je niet teveel vasthouden aan het verleden, maar op zijn positie (defensieve middenvelder) zijn er niet veel alternatieven, die er meteen staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')