Aan de percentages valt af te leiden dat fok gelukkig niet het lage voetbal inside niveau behaaltquote:Op woensdag 8 november 2006 03:35 schreef tong80 het volgende:
Als het aan Fok ligt moet ie dus verdwijnen.
Hij mag wel assistent worden van de nieuwequote:Op woensdag 8 november 2006 03:35 schreef tong80 het volgende:
Als het aan Fok ligt moet ie dus verdwijnen.
Waarom ben je tevreden?quote:Op woensdag 8 november 2006 10:39 schreef rival het volgende:
ben ik de enige die tevreden is met van basten?
waarom dan?quote:Op woensdag 8 november 2006 10:39 schreef rival het volgende:
ben ik de enige die tevreden is met van basten?
Idd hij probeert wel het beste team bij elkaar te krijgen, maar z'n selectiebeleid is belachelijk nuquote:Op woensdag 8 november 2006 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben pro Van Basten omdat hij als één van de weinige coaches echt het beste team wil opstellen en niet de beste spelers, helaas is die gigantisch doorgeslagen en denk ik dat op deze doorgeslagen manier wij niet de beste resultaten (zullen) behalen
Zijn moeder schijnt heerlijke appeltaarten te kunnen bakken, dus zeker een aanwinstquote:Op woensdag 8 november 2006 11:35 schreef Roedah het volgende:
nee Sno zal een verrijking zijn in teamverband![]()
Mijn moeder maakt lekkere goulash, mag ik ook?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn moeder schijnt heerlijke appeltaarten te kunnen bakken, dus zeker een aanwinst![]()
als je een beetje kan slijmen? tuurlijk!quote:Op woensdag 8 november 2006 11:38 schreef Roedah het volgende:
[..]
Mijn moeder maakt lekkere goulash, mag ik ook?![]()
dat is nou het hele probleem. Een bondscoach moet niet hopen dat die spelers het wellicht gaan kunnen brengen. Hij moet uitgaan van spelers waarvan hij in zekere mate overtuigd is dat zij zullen brengen wat hij verwacht.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
hoopt
Zo oud zijn Van Bommel, Seedorf en Van Nistelrooy dan nog niet hoor.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is in 2008 uiterst twijfelachtig
Van Bommel is dan 31 en Van Nistelrooy en Seedorf 32. Dat zijn gewoon prima leeftijden. Deze spelers aangevuld met jonge(re) talenten kunnen een heel sterk team vormen. Een elftal zonder routine werkt ook nooit.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
32 of 33. Noem mij een speler die op die leeftijd nog uitblinkt op een eindronde
Ooyer, Gio, Sar, Kuytquote:Op woensdag 8 november 2006 14:30 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Van Bommel is dan 31 en Van Nistelrooy en Seedorf 32. Dat zijn gewoon prima leeftijden. Deze spelers aangevuld met jonge(re) talenten kunnen een heel sterk team vormen. Een elftal zonder routine werkt ook nooit.
Omdat ze volgevreten waren en een kut WK speeldenquote:Op woensdag 8 november 2006 14:30 schreef M0NTANA het volgende:
Omdat Brazilië faalde tijdens afgelopen WK? Of omdat wij ons simpelweg niet mogen vergelijken met deze viervoudig (?) wereldkampioen?
Die gemiddelde leeftijd zegt niet zoveel, vooral de doelman zorgt ervoor dat het gemiddelde wordt opgekrikt en verder nog twee middelmatige verdedigers.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sar 37
Gio 31
Ooyer 33
Boula 27
Heitinga 25
De Zeeuw 24
Schaars 23
Sneijder 25
Robben 24
Kuyt 28
Persie 25
Gemiddelde leeftijd 26 jaar
Van Nistelrooy en van Bommel waren ook aanwezig op het afgelopen WK, en die stonden er verre van hoor.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:26 schreef M0NTANA het volgende:
Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van de selecties van wereldkampioen Italië, verliezend finalist Frankrijk en halve finalist Brazilië tijdens het voorgaande WK. Juist de ervaren spelers zorgen voor de prestaties, niet door uit te blinken, maar door er te staan op zo'n eindronde. Oranje herbergt maar één zo'n speler in de huidige selectie van wie hetzelfde kan worden gezegd en dat is Edwin van der Sar, maar juist Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij zouden dit ook kunnen/moeten zijn.
En dan wel Ooijer en Van Bronckhorst meenemen zeker? Ooijer die in Engeland door de mand valt en dan al 33 jaar oud is. En Van Bronckhorst die nu verdedigend al zeer matig is.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ooyer, Gio, Sar, Kuyt
Vaart is tegen die tijd 25 en heeft er dan al 50 interlands, 50 EC wedstrijden, 200 competitie en 2 eindrondes opzitten. Kan je ook niet meer bepaald een jong pikkie noemenquote:Op woensdag 8 november 2006 14:37 schreef Nywuob het volgende:
[..]
En dan wel Ooijer en Van Bronckhorst meenemen zeker? Ooijer die in Engeland door de mand valt en dan al 33 jaar oud is. En Van Bronckhorst die nu verdedigend al zeer matig is.
Je hebt routine nodig in het veld, dus dan heb je minder aan de Keeper. Dan houd je eigenlijk alleen Kuijt over die niveau heeft en tegen die tijd hopelijk ervaring op het hoogste niveau.
Dan heb ik toch echt liever in ieder geval Van Bommel en Seedorf erbij.
Dat ligt aan het systeem, Italië zou ook geen wereldkampioen geworden als zij 4-3-3 zouden spelen.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Van Nistelrooy en van Bommel waren ook aanwezig op het afgelopen WK, en die stonden er verre van hoor.
is dat inclusief 60% blessure?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vaart is tegen die tijd 25 en heeft er dan al 50 interlands, 50 EC wedstrijden, 200 competitie en 2 eindrondes opzitten. Kan je ook niet meer bepaald een jong pikkie noemen
quote:Op woensdag 8 november 2006 14:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat ligt aan het systeem, Italië zou ook geen wereldkampioen geworden als zij 4-3-3 zouden spelen.
Ja hij speelde echt kut bij MU. Scoorde ook bijna niet en zoquote:Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Schuif het maar af op het systeem. Met de ervaring en kwaliteiten zouden ze beiden gewoon goed moeten kunnen presteren in elk systeem. Cocu kon dat wel prima, maar van Bommel niet? En van Nistelrooy was hopeloos uit vorm, dat had niets met het systeem te maken, maar met een slecht jaar bij United waardoor hij vol frustratie zat.
Die kun je dan inderdaad ook goed gebruiken, maar dat houdt niet in dat Van Bommel en Seedorf dan overbodig zijn. Om nu te speculeren dat Schaars en De Zeeuw het middenveld kunnen dragen is veel te risicovol. Die spelen dan misschien nog wel bij AZ of net bij een grotere club, dus die hebben dan echt niet ineens noemenswaardige ervaring op het hoogste niveau.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vaart is tegen die tijd 25 en heeft er dan al 50 interlands, 50 EC wedstrijden, 200 competitie en 2 eindrondes opzitten. Kan je ook niet meer bepaald een jong pikkie noemen
Toen was hij echt een doelpuntenmachine, alle wedstrijden met 1-0 2-0 winnen door goals van VdV. Heeerlijk.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2002/03 Ajax 21 18 Eredivisie
ach wordt je held weer aangevallen jochiequote:Op woensdag 8 november 2006 14:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja hij speelde echt kut bij MU. Scoorde ook bijna niet en zo
Cocu speelde ook niet goed hoor. Landzaat ook niet, net als Sneijder. Het hele middenveld deugde van geen kant. De spits kreeg geen bal, ook niet toen Kuijt erin stond.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Schuif het maar af op het systeem. Met de ervaring en kwaliteiten zouden ze beiden gewoon goed moeten kunnen presteren in elk systeem. Cocu kon dat wel prima, maar van Bommel niet? En van Nistelrooy was hopeloos uit vorm, dat had niets met het systeem te maken, maar met een slecht jaar bij United waardoor hij vol frustratie zat.
Maar dat is echt een lachertje vergeleken met Seedorf en Van Bommel. Landzaat die maar één a twee goede seizoenen heeft gespeeld heeft in zijn gehele carrière en wisselspeler is van Wigan. Die heeft helemaal geen relevante ervaring.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Landzaat is ook al een ervaren speler die er bij zal zijn onder Bassie
Die waren in zekere zin al goedquote:Op woensdag 8 november 2006 14:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is hem in 2006 ook gelukt met Robben, Van Persie, Kuyt, Boula en Mathijsen
Phillip Cocu speelde ook een dramatisch WK, maar wanneer kijkt San Marco nou eens kritisch (en objectief) naar het systeem? Of mag dat niet van Johan Cruijff? De beste Nederlandse voetballers van dit moment (waaronder dus onder andere Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij) renderen het beste in een 4-4-2-systeem, dus waarom niet van systeem wisselen? Italië gaat toch ook niet een 4-3-3-systeem hanteren, als 4-4-2 succesvoller is?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Of je gaat andere spelers selecterenquote:Op woensdag 8 november 2006 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Phillip Cocu speelde ook een dramatisch WK, maar wanneer kijkt San Marco nou eens kritisch (en objectief) naar het systeem? Of mag dat niet van Johan Cruijff? De beste Nederlandse voetballers van dit moment (waaronder dus onder andere Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij) renderen het beste in een 4-4-2-systeem, dus waarom niet van systeem wisselen? Italië gaat toch ook niet een 4-3-3-systeem hanteren, als 4-4-2 succesvoller is?
Die Van Basten vervolgens ook niet aan het voetballen krijgt.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Of je gaat andere spelers selecteren.
Wie zou bij jou rechtsback spelen? Ooijer?quote:
Kromkamp zou kunnen inderdaad, De Jong misschien ook. Heitinga vind ik te beperkt als rechtsback. Maar ik heb zo'n gevoel dat Tiendalli zich goed gaat ontwikkelen bij Feyenoord. Bij Utrecht was hij ook prima en op het jeugd-ek was hij als beste rechtsback verkozen. Hij komt er wel.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja die Van Gaal ook met zijn typische 4-4-2
Heitinga denk ik of Kromkamp of De Jong
Zie je het al voor je? Italië dat desperate 4-3-3 gaat spelen met de punt naar achteren? En daarom Francesco Totti maar thuislaat? EN Luca Toni ook meteen maar? Je hoort gewoon als bondscoach het systeem te kiezen, waarin je beste spelers het beste uitkomen en niet andersom.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Of je gaat andere spelers selecteren.
Ja hoor. Doet Dunga bij Brazilie toch ook? Doet McLaren bij Engeland toch ook? Spanje wordt het ook gedaan.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zie je het al voor je? Italië dat desperate 4-3-3 gaat spelen met de punt naar achteren? En daarom Francesco Totti maar thuislaat? EN Luca Toni ook meteen maar? Je hoort gewoon als bondscoach het systeem te kiezen, waarin je beste spelers het beste uitkomen en niet andersom.
Totti hadden ze sws niet mee moeten nemenquote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zie je het al voor je? Italië dat desperate 4-3-3 gaat spelen met de punt naar achteren? En daarom Francesco Totti maar thuislaat? EN Luca Toni ook meteen maar? Je hoort gewoon als bondscoach het systeem te kiezen, waarin je beste spelers het beste uitkomen en niet andersom.
Brazilië kun je niet met Nederland vergelijken en met Engeland en Spanje gaat het ook dramatisch.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja hoor. Doet Dunga bij Brazilie toch ook? Doet McLaren bij Engeland toch ook? Spanje wordt het ook gedaan.
Nogmaals, ik vind dat je de 11 spelers moet opstellen die samen het beste team vormen en niet de 11 beste spelers opstellen die een team vormen. Jij vindt iets anders, beide meningen zijn niet de absolute waarheid of gelijkheid.
San Marco vindt dat je 4-3-3 moet spelen en dan de grootste talenten moet oproepen en niet de beste Nederlandse voetballers van dit moment.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja hoor. Doet Dunga bij Brazilie toch ook? Doet McLaren bij Engeland toch ook? Spanje wordt het ook gedaan.
Nogmaals, ik vind dat je de 11 spelers moet opstellen die samen het beste team vormen en niet de 11 beste spelers opstellen die een team vormen. Jij vindt iets anders, beide meningen zijn niet de absolute waarheid of gelijkheid.
De topwedstrijden waren allemaal slecht. En ik heb liever een moeizame kwalificatie en dan vervolgens een goed eindtoernooi, dan andersom. De kwalificatie was meer geluk dan wijsheid en tijdens het WK viel Oranje door de mand. Het voetbal was niet een keer overtuigend. Nu na dik twee jaar is Oranje nog geen stap verder, dus van dat zogenaamde bouwen is ook niets terecht gekomen.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toch gek dat hij pas een wedstrijd verloren heeft in een officiele interland
Daar hebben we nu dus niets aan. Van Basten krijgt een eltal duidelijk niet aan het voetballen. Zijn we het daar in ieder geval over eens.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Nederland was blijven voetballen in de 2e helft tegen Portugal hadden ze in de halve finale gestaan
Want Engelaar is natuurlijk veel beter op linkshalf dan Seedorf.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:54 schreef koningdavid het volgende:
Ik las in de nieuwe Sportweek dat Van Basten ook Orlando Engelaar misschien gaat uitnodigen voor Engeland.![]()
Dat moet een vervroegde 1 april garp zijnquote:Op woensdag 8 november 2006 15:54 schreef koningdavid het volgende:
Ik las in de nieuwe Sportweek dat Van Basten ook Orlando Engelaar misschien gaat uitnodigen voor Engeland.![]()
Wie is datquote:Op woensdag 8 november 2006 15:54 schreef koningdavid het volgende:
Waar speelt Sportweek ?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sportweek.
Wanneer de KNVB een afkoopsom verlangt, betaal ik wel mee. Oprotten met San Marco!quote:'AC Milan denkt aan Van Basten'
Geschreven door Harm Jan Deuring op donderdag, 9 november om 13:39
Marco van Basten is voor AC Milan de belangrijkste kandidaat om komende zomer Carlo Ancelotti op te volgen als trainer de <i>rossoneri.</i> Onder Ancelotti won Milan de laatste twee seizoenen geen enkele prijs en ook dit seizoen lijkt een nieuwe landstitel niet haalbaar.
Mocht het team ook dit seizoen uiteindelijk met lege handen staan, dan zal het bestuur van AC Milan trainer Ancelotti vervangen. Marco van Basten staat hierbij bovenaan het lijstje van voorzitter Berlusconi en rechterhand Galliani, maar ook Lippi en Spaletti zijn kandidaat.
Het is overigens onwaarschijnlijk dat Van Basten daadwerkelijk in zal gaan op een eventuele aanbieding van zijn oude werkgever. De huidige bondscoach probeert zich momenteel met Oranje te kwalificeren voor het EK van 2008, dat in Zwitserland en Oostenrijk wordt gehouden.
Dit bericht heb ik van Voetbalzone.nl en zie verder twee buitenlandse sites die dit melden: Marca en Record.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is de bron?
quote:Op donderdag 9 november 2006 14:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Misschien is het juist wel een supergoede clubcoach. Toch wel knap dat je hem met zo'n staat van dienst (2x verlies oid in 25 wedstrijden?) een waardeloze coach noemt omdat hij niet het systeem en de spelers gebruikt die jij wel zou willen.
Ik bedoel, ik heb ook een schijthekel aan Hiddink, maar die man heeft ook wel kwaliteiten.
Tsjechië was de afgelopen 2 jaar ook nog is dramatisch trouwens. Op het WK zelfs met Nedved erbij kansloos afgeslacht.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:00 schreef Grimm het volgende:
[..]
neem daarbij de 6 wedstrijden waar het er om ging 2 keer winst tegen tsjechie, 1 keer verlies tegen portugal, 1 keer verlies tegen italie, gelijkspel tegen argentinie, en dan die voorbereiding op het wk
Het is om te janken, mager resultaat tegen luxemburg en ga maar door.
Dus ga nou niet zeiken dat het een geweldige coach is, want de resultaten zijn uiterst matig, neem daarbioj het vertoonde spel tegen verschillende D landen, en het is een waardeloze coach.
zo zitten er wel meer topicreeksen op VBLquote:Op donderdag 9 november 2006 14:59 schreef VoreG het volgende:
Al 10 topics lang een haperende platenspeler. Ik vind het een prestatie.
Ik denk dat Hofs, Landzaat en Koevermans een gat in de lucht springen. Spelen in het eerste van Milan ten faveure van Seedorf, Pirlo en Kaka. Niet verkeerdquote:Op donderdag 9 november 2006 14:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wanneer de KNVB een afkoopsom verlangt, betaal ik wel mee. Oprotten met San Marco!![]()
Vi.nlquote:'Sneijder en Van der Vaart zijn beter'
10/11/2006 14:40
'Ik ga dus niet zeggen dat ik Clarence Seedorf een slechtere voetballer vind dan Evander Sno.' Bondscoach Marco van Basten moest zich vrijdagmiddag in Zeist verdedigen voor zijn beslissing Seedorf niet op te roepen voor de oefeninterland van het Nederlands elftal tegen Engeland.
'Het was een goed gepland charmeoffensief', verwees Van Basten naar de grote media-aandacht die Seedorf de laatste weken heeft gehad. 'Maar ik blijf van mening dat we hem nog niet nodig hebben. Ik selecteer niet op basis van interviews.'
'Je hebt verschillende soorten middenvelders. Je hebt creatieve middenvelders, controlerende middenvelders en middenvelders met een groot loopvermogen. Ik vind Seedorf creatief en technisch goed geschoold. Hij moet dus concurreren met Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Ik geef voorlopig de voorkeur aan Van der Vaart en Sneijder. Zij hebben mij nog niet teleurgesteld.'
'Ik ga dus niet zeggen dat ik Seedorf een slechtere voetballer vind dan Evander Sno. Dat is appels met peren vergelijken. Sno is een controlerende middenvelder. Ik ga ook niet zeggen dat ik Seedorf nooit meer een kans geef. Het is wel zo dat ik voorlopig de voorkeur aan anderen geef.'
Ik denk dat Sneijder en Van der Vaart allebei beter passen op die positie dan Seedorf inderdaad.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zeg het maar Montana![]()
Ik vind het een vrij plausibele verklaring, al vind ik Seedorf wel beter dan Van der Vaart.
Landzaat is een ander soort voetballer dan Seedorf. Dat is appels met peren vergelijkenquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik denk dat Sneijder en Van der Vaart allebei beter passen op die positie dan Seedorf inderdaad.
Maar Seedorf kan ook als rechtshalf redelijk uit de voeten. In ieder geval beter dan Landzaat.
Seedorf is natuurlijk allang afgeschreven voor Van Basten. Toen Van der Vaart en Sneijder er niet bij waren selecteerde hij immers Theo Janssen. Of zou hij hem ook beter vinden dan Seedorf?quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:18 schreef VoreG het volgende:
Hij zegt dus voorlopig en dat Seedorf nog niet is afgeschreven.
Komt allemaal goed.
Omdat Van Basten onzin praat.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:54 schreef cultheld het volgende:
Waarom werd Seedorf niet opgeroepen toen Van der Vaart geblesseerd was?
Je had journalist moeten worden.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:54 schreef cultheld het volgende:
Waarom werd Seedorf niet opgeroepen toen Van der Vaart geblesseerd was?
quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:33 schreef steve-urkel het volgende:
hij overwoog seedorf tegen luxemburg..
quote:haha, wat een schlemiel.. leuke praatjes pikhoofd..
hahaha die van Basten is echt de weg kwijtquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:53 schreef koningdavid het volgende:
Net reportage gekeken van Studio Sport.nl
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vondt voor een speler van dat kaliber.
Wat moet je daar nou weer mee?![]()
Hij beledigd indirect alle spelers die hij wel heeft opgeroepen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:53 schreef koningdavid het volgende:
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vondt voor een speler van dat kaliber.
quote:Op zondag 12 november 2006 23:10 schreef MrSASO het volgende:
Seedorf is opgeroepen voor het Nederlands elftal volgens Humberto Tan.
Inderdaad, wat een eikel.quote:Op zondag 12 november 2006 23:22 schreef DubzOne het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn voor Frits Barend om die telefoon op te nemen in de uitzending?!![]()
LOLLEROMFGBBQquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:53 schreef koningdavid het volgende:
Daar zegt Van Basten dus dat hij Seedorf niet opriep voor Luxemburg omdat hij dat te min vond voor een speler van dat kaliber.
Hij moest ook wel door de (lichte) blessure van Wesley Sneijder, gezien zijn opmerking van vrijdag.quote:Op zondag 12 november 2006 23:10 schreef MrSASO het volgende:
Seedorf is opgeroepen voor het Nederlands elftal volgens Humberto Tan.
Domme uitspraak van vrijdag dus, hij zet zichzelf goed te kakken.quote:Op maandag 13 november 2006 00:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij moest ook wel door de (lichte) blessure van Wesley Sneijder, gezien zijn opmerking van vrijdag.
Ben blij dat San Marco eindelijk een kans geeft aan Clarence Seedorf, ook al is dat tweeënhalf jaar te laat.
Ik vind dat niet zo vreemd. Sneijder is tweebenig en multifunctioneel. Speelt altijd en een belangrijk onderdeel van het team. Van der Vaart valt meer voor te zeggen waarom hij er nog bij zit, gezien z'n blessures, maar is ook bekend bij Van Basten en waarom zou je twee uitermate goede voetballers die je kent passeren voor een uitermate goede voetballer die je niet kent wanneer er geen aanleiding toe is (blessures?). Het enige wat vreemd was, was dat een van deze twee ongetwijfeld wel eens hebben ontbroken aan de selectie en dat Seedorf toen niet voor hen in de plaats is gekomen.quote:Op maandag 13 november 2006 00:07 schreef gitaarsnaar het volgende:
als ik Van Basten's logica moet geloven, is Seedorf dus derde keus achter Sneijder en Van der Vaart. Beetje vreemd![]()
van Basten is inderdaad altijd duidelijk geweest! hij heeft bij eerdere blesures anderen opgetrommeld om te kjiken hoe die functioneerden. maar nu is het engeland natuurlijk! dus wilt hij een goede man erin. seedorf dus.quote:Op maandag 13 november 2006 08:37 schreef RayMania het volgende:
Van Basten had al een paar keer duidelijk gemaakt dat de creatieve middenvelders bestaan uit Van der Vaart, Sneijder en Seedorf. Nu valt er iemand weg en dan is Seedorf aan de beurt. Zo lijkt het nu het geval.
Alleen snap ik dan niet dat dit pas de eerste keer is MvB dit doet, want Van der Vaart is al heel lang geblesseerd geweest en Sneijder ook af en toe, maar dan roept hij toch anderen op.
dat is nou een teken van een volwassen persoon!quote:Op maandag 13 november 2006 09:55 schreef koningdavid het volgende:
Seedorf: "Ik heb twee jaar gewacht op dit moment" en "Ik ben al blij als ik enkele minuten krijg".
Het zijn teksten van een 20-jarige debutant, maar Seedorf is gewoon 77-voudig international en al jaren internationale top.
Toen was Cocu er ook nogquote:Op maandag 13 november 2006 08:32 schreef M0NTANA het volgende:
Hoe zou Marco van Basten gereageerd hebben op het nieuws van de lichte blessure van Wesley Sneijder? Denk dat hij aardig heeft zitten vloeken, aangezien hij Clarence Seedorf nu wel moest selecteren.
Blij dat Clarence Seedorf nu eindelijk een kans krijgt, zoals ik al zei moest hij ook wel gezien zijn opmerking van vrijdag, maar het blijft vreemd. Want waarom kreeg hij de afgelopen tweeënhalf jaar niet geselecteerd, toen Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart geblesseerd waren?
Zeker weten, afgelopen vrijdag moest San Marco wel met een goede reden komen, toen men hem vroeg wat nu de werkelijke reden was van het negeren van Clarence Seedorf. Hij kon moeilijk zeggen dat het aan de persoonlijkheid van de AC Milan-middenvelder lag, aangezien hij eerder aangaf puur op basis van voetbalkwaliteiten te selecteren. Marco van Basten gaf dus aan dat Clarence Seedorf derde keuze zou zijn als creatieve middenvelder, achter Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder, dus hij zou wel even flink hebben gebaald toen Wesley Sneijder zich afmeldde.quote:Op maandag 13 november 2006 15:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Toen was Cocu er ook nog
En ook van Bommel was er toen nog wel eens bij
Maar goed dat hij een kans krijgt, alleen snap ik niet waarom nu opeens wel.
Knieval?
De kop van MvB toen hij hoorde dat Sneijder geblesseerd was . . . . . pricelessquote:Op maandag 13 november 2006 15:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zeker weten, afgelopen vrijdag moest San Marco wel met een goede reden komen, toen men hem vroeg wat nu de werkelijke reden was van het negeren van Clarence Seedorf. Hij kon moeilijk zeggen dat het aan de persoonlijkheid van de AC Milan-middenvelder lag, aangezien hij eerder aangaf puur op basis van voetbalkwaliteiten te selecteren. Marco van Basten gaf dus aan dat Clarence Seedorf derde keuze zou zijn als creatieve middenvelder, achter Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder, dus hij zou wel even flink hebben gebaald toen Wesley Sneijder zich afmeldde.
Had hij nu maar een andere reden verzonnen, dan had hij mooi Sergio Zijler kunnen oproepen.quote:Op maandag 13 november 2006 15:13 schreef Robar het volgende:
[..]
De kop van MvB toen hij hoorde dat Sneijder gebelseerd was . . . . . priceless
Sergio Zijler wordt wellicht wel opgeroepen nu Robin van Persie hoogstwaarschijnlijk afhaakt.quote:
Ik vind dat hij het bij de Mul moet proberenquote:Op maandag 13 november 2006 15:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sergio Zijler wordt wellicht wel opgeroepen nu Robin van Persie hoogstwaarschijnlijk afhaakt.
quote:Op maandag 13 november 2006 15:23 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vind dat hij het bij de Mul moet proberen
Wie? ik ken hem serieus nietquote:Op maandag 13 november 2006 15:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sergio Zijler wordt wellicht wel opgeroepen nu Robin van Persie hoogstwaarschijnlijk afhaakt.
quote:
Gisteren viel hij erg op bij Twente - Groningen. Hij scoorde de twee laatste treffers voor de thuisclubquote:
Nou, laten we is beginnen met wat hij heeft beloofd toen ie begon als coach van het Nederlands elftal. Hij zou spelers opstellen op de plek waar ze bij hun club ook speelden en het beste uit de verf kwamen, en hij zou alleen spelers oproepen die regelmatig spelen bij hun club. En hij zou herkenbaar aanvallend voetbal gaan spelen.quote:Op maandag 13 november 2006 02:42 schreef twi het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat er vrij dramatisch over Van Basten en zijn prestaties worden gedaan. Alsof het WK zo slecht was. Alsof z'n selectiemethode altijd zo vreemd was. Seedorf is jaren uitgekotst door het Nederlandse volk, iedereen was blij met de nieuwe gezichten. Maar nu er op het WK is verloren van Portugal, en land waar zo goed als traditioneel van verloren wordt, is het allemaal een probleem en is Seedorf een issue wat erbij wordt gesleept.
Voor het EK schreeuwde iedereen om Huntelaar en was het onbegrijpelijk dat hij niet werd meegenomen. Een deel van de media en van het volk stelde zelfs de vraag of Van Nistelrooij wel mee moest door zijn gebrek aan spelen, gezien de vorm van Huntelaar. En nu is Van Nistelrooij een issue.
Het enige waar hij mijns inziens echt de fout mee in is gegaan is Van Bommel. Die hoort er bij. Maar elke coach heeft z'n issues. Hiddink kon niet met Davids overweg. Advocaat kon zoveel dingen niet, Van Gaal wist zich uberhaupt niet te kwalificeren en Marco ziet het blijkbaar niet zitten in Van Bommel.
De prestaties zijn oke, de prestaties op het WK waren oke en wat mij betreft mag alles gewoon lekker zo door gaat tot en met het EK 2008.
Babel stond vaak genoeg als linksbuiten bij Ajax...quote:Op maandag 13 november 2006 20:24 schreef Solstice het volgende:
Babel als linksbuiten. v. Persie als rechtsbuiten
door het debuut van bijvoorbeeld Urby Emanuelson, Ryan Babel(ook al geen vaste basis op dat moment), Sno, Rafaël van der Vaart(WK)
Babel was vorig jaar geen vaste basisspeler bij Ajax, wat volgens van Basten wel een voorwaarde was om bij het Nederlands elftal te spelen, en werd wel opgeroepen voor het WK, over z'n kwaliteiten als linksbuiten zullen we het verder maar niet hebben.quote:Op maandag 13 november 2006 20:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
Babel stond vaak genoeg als linksbuiten bij Ajax...
Van Persie blijkt een erg goede rechtsbuiten te zijn, waar zeik je nou over
Urby speelde toen gewoon goed bij Ajax, net als Babel.
Sno is inderdaad onzin
VDV is toch altijd terecht opgeroepen
Dat geldt dan neem ik aan ook voor alle andere spelers die niet voldoen in die wedstrijd ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:23 schreef horstjan het volgende:
Willen alle pro-Seedorf ers voor hem een kaarsje opsteken ? Want als hij géén toegevoegde waarde blijkt tegen Engeland dan is over en uit.![]()
quote:Seedorf en Van Basten eindelijk bij elkaar
TERUG IN ORANJE
RIJNSBURG, dinsdag
,,Inderdaad, het lijkt er wel op of de verloren zoon is teruggekeerd naar Nederland.” Clarence Seedorf kon er wel om lachen, wat hem gisteren overkwam toen hij zich meldde bij het Nederlands elftal in Noordwijk. Een batterij aan media en wat strandgangers zorgden voor een hectiek, waar ze zelfs bij AC Milan niet aan zijn gewend. ,,Wel mooi, ik ben blij met m’n terugkeer. Hier heb ik ruim twee jaar op gewacht. Ik ga er nu alles aan doen om erbij te blijven en te doen wat de bondscoach van me verwacht. We hebben inmiddels kort gesproken.”
Tot Seedorfs geluk verwacht Van Basten geen ‘mop’ meer van spelers die te laat komen. Door vertraging van het vliegtuig vanuit Milaan zette de middenvelder een uurtje later dan was afgesproken voet op Nederlandse bodem. Vrees dat hij niet zou komen opdagen, bleek ongegrond. ,,Ik kreeg een goed gevoel over de persconferentie van Van Basten afgelopen vrijdag bij de bekendmaking van de selectie. Toen hij vervolgens zondagavond belde, wist ik dat het goed was om me bij Oranje te voegen.”
Van Basten zei vrijdag dat hij weinig problemen kende bij het invullen van het middenveld met creatief, technisch vaardige middenvelders. Hij noemde Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Na wat aanslagen in de wedstrijd Ajax-PSV kreeg Sneijder zoveel last van zijn knie dat hij en Ajax het onverstandig vonden om de oefeninterland morgen tegen Engeland in actie te komen. En dus was de weg vrij voor de terugkeer van Seedorf sinds de verloren halve finale van het EK tegen Portugal.
Naast Sneijder viel trouwens ook Robin van Persie af voor het duel tegen de Engelsen. De aanvaller van Arsenal verwacht samen met zijn vrouw één dezer dagen hun eerste baby en wil graag bij de geboorte aanwezig zijn.
Terug naar Seedorf, die gevat opmerkte dat zijn relatie met Van Basten gisteren pas is begonnen. Hoewel de twee al driemaal met elkaar spraken. Onder andere over het Nederlands elftal. De bondscoach sloeg na het EK een andere weg in. Zonder Seedorf, hoewel deze bij een Europese topclub als AC Milan wekelijks in de basis staat.
Na het wegvallen van Sneijder kon Van Basten nauwelijks meer om Seedorf heen aangezien hij vrijdag vertelde dat de drievoudig winnaar van de Champions League nummer drie was achter Van der Vaart en Sneijder. Dat deze oproep voor Seedorf voorvloeit uit het bijna genante media-offensief dat vorige week werd ontketend door, of rond Seedorf, is niet aannemelijk. Omdat Marco van Bastens persoonlijkheid daarvoor geen ruimte laat en het eigenlijk simpel een afstrepen van namen is geweest voor de keuzeheer.
,,De interviews heb ik ook niet met die achterliggende gedachte gegeven”, verontschuldigde Seedorf zich bijna. ,,Ik wilde m’n situatie nog eenmaal kenbaar maken en heb gewoon mijn hart laten spreken”, aldus Seedorf, die vertelde zo dolgraag terug te willen keren in het Nederlands elftal om onvervulde dromen te verwezenlijken. Zijnde het winnen van prijzen met het nationale team. ,,Vandaar is het fantastisch weer deel uit te maken van de selectie. Verbaasd? Nee, blij. Overigens gaf het wel een speciaal gevoel om me weer te melden. Kriebels? Zo zou je het kunnen omschrijven.”
Morgen tegen Engeland zal de 30-jarige Seedorf zijn 78e interland gaan spelen. Hoewel Marco van Basten wellicht vandaag een inkijkje geeft in zijn plannen voor de laatste interland van 2006, lijken Van der Vaart en Seedorf beiden een helft te gaan spelen als aanvallende middenvelder. ,,Als het zover komt, ga ik het zo goed mogelijk invullen.” Dat zal gebeuren in een totaal ander Oranje dan in 2004. Op Arjen Robben en Van der Vaart na was er verder geen enkele speler van het EK in Portugal aanwezig gisteren in Noordwijk. ,,De helft van de internationals ken ik wel van naam, maar niet van gezicht. Daar zijn deze dagen voor. Dat komt wel goed.”
Wel hoopt Seedorf op de steun van het Nederlandse publiek. Voorheen kreeg hij nogal eens de wind van voren door allerlei oorzaken. Waarschijnlijk is hij de meest uitgefloten international in eigen land. ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat de wedstrijd tegen Engeland in een goede sfeer plaatsvindt. Negatieve gedachtes heb ik ook helemaal niet bij het publiek van Oranje. Ik heb de steun van iedereen nodig om te presteren.”
Volgens de diverse polls heeft Seedorf niets te vrezen van het Nederlandse publiek. Bondscoach Van Basten bleef onbewogen bij het charme-offensief van de middenvelder, maar het Nederlandse voetbalpubliek smolt voor Seedorf. Volgens de polls zien ze hem zelfs het liefst in de basisopstelling. Iets wat trouwens nauwelijks op voetbalachtergrond gebaseerd kan zijn. Maar bondscoach Marco van Basten bepaalt de opstelling en die zal niet zijn ontgaan dat AC Milan zaterdag de topper tegen AS Roma verloor door een beslissende fout van Seedorf.
You just entered the wrong topic on the wrong day at the wrong timequote:Op dinsdag 14 november 2006 09:40 schreef Mescalino het volgende:
Het einde is nabij.... Seedorf in oranje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VAN BASTEN!!! Wakker worden!!![]()
![]()
Snap toch al niet wat hij ooit bij oranje heeft te zoeken. (en nee het gaat me niet alleen om die twee verschrikkelijk belangrijke strafschoppen die hij gemist heeft)
Echt een waardeloze voetballer.
Ik neem aan dat Seedorf kansen te over mag krijgen gezien het continu laten spelen van spelers als Heitinga etc.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:23 schreef horstjan het volgende:
Willen alle pro-Seedorf ers voor hem een kaarsje opsteken ? Want als hij géén toegevoegde waarde blijkt tegen Engeland dan is over en uit.![]()
Echt een waardeloze reactie van jou die goed aangeeft op welk niveau jou voetbalverstand zich begeeft...quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:40 schreef Mescalino het volgende:
Het einde is nabij.... Seedorf in oranje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VAN BASTEN!!! Wakker worden!!![]()
![]()
Snap toch al niet wat hij ooit bij oranje heeft te zoeken. (en nee het gaat me niet alleen om die twee verschrikkelijk belangrijke strafschoppen die hij gemist heeft)
Echt een waardeloze voetballer.
Tja over voetbal verstand gesroken, ik hoef alleen maar naar je signature te kijken.... Roda JCquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:53 schreef Roedah het volgende:
[..]
Echt een waardeloze reactie van jou die goed aangeeft op welk niveau jou voetbalverstand zich begeeft...Een waardeloze voetballer...Ga nu maar weer met de lego spelen
Omdat hij een andere club dan jij aanhangt?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:20 schreef Mescalino het volgende:
[..]
Tja over voetbal verstand gesroken, ik hoef alleen maar naar je signature te kijken.... Roda JC![]()
![]()
Denk dat JIJ degene bent die maar weer met LEGO moet gaan spelen.
Dat soort reacties is een van de redenen waarom in de kritiek op Van Basten nooit serieus neem. Tuurlijk zijn er wat kritiekpuntjes, maar over het gehele beeld doet hij het fantastisch. We zijn op weg met een nieuwe generatie, gemengd met een paar van de oude generatie misschien. En de nieuwe generatie loopt over van het talent.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:25 schreef the_undertaker het volgende:
Jeugdspelers Ajax trainen met Oranje
Uitgegeven: 14 november 2006 11:20
AMSTERDAM - Op uitnodiging van Marco van Basten trainden Vurnon Anita en John Goossens dinsdagochtend mee met de selectie van Oranje. De bondscoach deed in de Amsterdam Arena een beroep op beide jeugdspelers van Ajax omdat hij dan een volwaardig partijspelletje kon laten spelen.
Van Basten heeft nog maar de beschikking over zeventien spelers en twee doelmannen. Wesley Sneijder meldde zich maandag geblesseerd af. Robin van Persie ontbreekt bij Oranje omdat hij ieder moment vader kan worden. Middenvelder Anita en linksbuiten Goossens zijn nog A-junior bij Ajax.![]()
van Basten met zijn jodenkliekje![]()
Ik verwacht eerder dat Clarence een ovatie krijgt dan dat hij wordt uitgefloten hoor. De berichtgeving is de laatste tijd zo positief.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik denk dat Clarence wel uitgefloten zal worden, maar dat ligt aan dat hockey-publiek dat geen verstand van voetbal heeft, dat zich altijd bij Oranje laat zien.
en al dat gezeik in de stadions bij competitiewedstrijden ligt ook aan het hockeypubliek?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik denk dat Clarence wel uitgefloten zal worden, maar dat ligt aan dat hockey-publiek dat geen verstand van voetbal heeft, dat zich altijd bij Oranje laat zien.
Hij doet het fantastisch? Wat is er dan zo fantastisch? Dat we ons zo makkelijk voor het WK geplaatst hebben? Of juist dat we er op het WK niet stonden, toen het er omging? Of de huidige prestaties in de EK-kwalificatiereeks?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:21 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Dat soort reacties is een van de redenen waarom in de kritiek op Van Basten nooit serieus neem. Tuurlijk zijn er wat kritiekpuntjes, maar over het gehele beeld doet hij het fantastisch. We zijn op weg met een nieuwe generatie, gemengd met een paar van de oude generatie misschien. En de nieuwe generatie loopt over van het talent.
99 procent van de kritiek komt van boertjes/havenslaven als jij. Wat is er nou mis mee dat die jongens meedoen? Van Basten wil 11 tegen 11 trainen en Anita en Goossens zijn de enige die op dat moment kunnen meedoen. Ajax-selectie is op 5 man na naar het interlandvoetbal, dus dan kom je al gauw op die jongens. Bovendien leuke ervaring voor ze, die zitten over 2/3 jaar ook in Oranje. Waarom niet.
Foei jij calimero![]()
Zijn Rafael van der Vaart én Welsey Sneijder er dan niet bij?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef opgebaarde het volgende:
Seedorf in de basisopstelling volgens nu.nl, was af te zien aan de training met de hesjes.
Nah, dat is wel eehhhhh....wazig
Nederland - Engeland #1: Met de definitieve selectie!quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zijn Rafael van der Vaart én Welsey Sneijder er dan niet bij?
Als vervanger meteen basisplaats terwijl die lange tijd niet goed genoeg was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zijn Rafael van der Vaart én Welsey Sneijder er dan niet bij?
OK, helder. San Marco stelt ook Rafael van der Vaart op, op zijn eigen positie?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nederland - Engeland #1: Met de definitieve selectie!
Je blijft maar raaskallen dat we er niet stonden toen het erom ging. In een groep waarin je er net zo goed uit kan liggen ga je door, en tegen Portugal vlieg je eruit. Portugal, het land waar regelmatig van verloren wordt. Da's kut, maar het kan gebeuren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij doet het fantastisch? Wat is er dan zo fantastisch? Dat we ons zo makkelijk voor het WK geplaatst hebben? Of juist dat we er op het WK niet stonden, toen het er omging? Of de huidige prestaties in de EK-kwalificatiereeks?
Het was niet alleen tegen portugal, tegen meerdere landen hebben we slecht gespeeld, niet alleen portugal maar ook landen zoals luxemburg etc.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:26 schreef twi het volgende:
[..]
Je blijft maar raaskallen dat we er niet stonden toen het erom ging. In een groep waarin je er net zo goed uit kan liggen ga je door, en tegen Portugal vlieg je eruit. Portugal, het land waar regelmatig van verloren wordt. Da's kut, maar het kan gebeuren.
Je missie tegen Marco van Basten begint een beetje trieste vormen aan te nemen...
Idd waarom moeten die jeugdspelers van ajax zijnquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:25 schreef the_undertaker het volgende:
Jeugdspelers Ajax trainen met Oranje
Uitgegeven: 14 november 2006 11:20
AMSTERDAM - Op uitnodiging van Marco van Basten trainden Vurnon Anita en John Goossens dinsdagochtend mee met de selectie van Oranje. De bondscoach deed in de Amsterdam Arena een beroep op beide jeugdspelers van Ajax omdat hij dan een volwaardig partijspelletje kon laten spelen.
Van Basten heeft nog maar de beschikking over zeventien spelers en twee doelmannen. Wesley Sneijder meldde zich maandag geblesseerd af. Robin van Persie ontbreekt bij Oranje omdat hij ieder moment vader kan worden. Middenvelder Anita en linksbuiten Goossens zijn nog A-junior bij Ajax.![]()
van Basten met zijn jodenkliekje![]()
Ben je nou écht zo dom?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:43 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Idd waarom moeten die jeugdspelers van ajax zijn
Vraag jij je nog steeds af waarom Van Basten kwaad bloed zet bij iedereen behalve ajakkes fans?quote:
Waarom denk je dat het Ajax jeugdspelers zijn? Misschien omdat hij in Amsterdam traint met Oranje? Of wil je jeugdspelers uit eindhoven halen om ze mee te laten doen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor reactie.
Ze trainen in de Arena. Waar de fuck moet ie dan twee extra spelers vandaan halen in laten we zeggen een kwartier? Persee in Eindhoven? Wat boeit het nou waar die twee extra spelers vandaan komen om een elftal voor een fucking trainingspotje compleet te maken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor reactie.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:49 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het Ajax jeugdspelers zijn? Misschien omdat hij in Amsterdam traint met Oranje? Of wil je jeugdspelers uit eindhoven halen om ze mee te laten doen?![]()
Nope. Ben het vaak eens met de kritiek op Van Basten. Wmb horen Van Nistelrooij en Van Bommel ook gewoon in Oranje. Maar als TLK het topic doorleest, had hij niet zo'n domme vraag gesteld. DPG heeft namelijk al uitgelegt waarom Van Basten voor die 2 jeugdspelers van Ajax heeft gekozen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:46 schreef Grimm het volgende:
[..]
Vraag jij je nog steeds af waarom Van Basten kwaad bloed zet bij iedereen behalve ajakkes fans?
Piep piep hoiquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja die kun je net zo goed uit Rotterdam halen die komen toch wel.
Van BAsten moet je niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:51 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Nope. Ben het vaak eens met de kritiek op Van Basten. Wmb horen Van Nistelrooij en Van Bommel ook gewoon in Oranje. Maar als TLK het topic doorleest, had hij niet zo'n domme vraag gesteld. DPG heeft namelijk al uitgelegt waarom Van Basten voor die 2 jeugdspelers van Ajax heeft gekozen.
Laatst wou hij Boschker nog selecterenquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef Grimm het volgende:
Ik vind het nl elftal toch een lachekkend iets de laatste tijd, marokkanen en turken die niet willen of wel willen maar er dan maar een keertje bij zitten.
Erg jonge jongens die de kar moeten trekken, reserve spelers in het nl elftal, B spelers die in engeland voetballen d'r bij.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig.
Uh, nee? Krul is geblesseerd en dan houdt het op qua talent.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Laatst wou hij Boschker nog selecteren
Neem dan een jonge talentvolle doelman.
Die zijn er vast te vinden/.
Zo makkelijk dit he. Kritiek leveren, maar geen enkele argumentatie.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Laatst wou hij Boschker nog selecteren
Neem dan een jonge talentvolle doelman.
Die zijn er vast te vinden/.
Krul wou ik nog als voorbeeld noemen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Uh, nee? Krul is geblesseerd en dan houdt het op qua talent.
Ik had tim krul kunnen noemen die is nu geblesseerd, maar toen was hij dat nog niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:05 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Zo makkelijk dit he. Kritiek leveren, maar geen enkele argumentatie.
Ook ik vind dat Van Basten rare en vreemde keuzes maakt, maar als je dan kritiek levert, kom dan op z'n minst met een onderbouwing. Wie had er ipv Boschker bij de voorlopige selectie gemoeten?
inderdaad.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kenneth Vermeer. Waterman.
Maar dan maak je Jong Oranje weer zwakker.
op het moment van de voorselectie had Krul nog niet die wedstrijd tegen Palermo gespeeld....... En van alleen keepen bij het 2e wordt je geen international.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik had tim krul kunnen noemen die is nu geblesseerd, maar toen was hij dat nog niet.
met Van Basten aan het roer?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
op het moment van de voorselectie had Krul nog niet die wedstrijd tegen Palermo gespeeld....... En van alleen keepen bij het 2e wordt je geen international.
Het is zo moeilijk om aan kaarten te komen voor Oranje omdat er teveel fout publiek bij Oranje zit. Publiek dat niet voor het voetbal komt maar voor de hoempapa-sfeer eromheen, vaak nog via sponsors ofzo.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en al dat gezeik in de stadions bij competitiewedstrijden ligt ook aan het hockeypubliek?
Lodewijks, Kromkamp, Opdam, Mathijsen, Van Bronckhorst, Van Bommel, Seedorf, Robben, Van Persie, Makaay en Van Nistelrooij. Guus Hiddink als bondscoach, Erwin Koeman zijn assistent.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:01 schreef horstjan het volgende:
Kan iemand mij een opstelling geven van spelers + coach zonder enige 020 achtergrond?
Behalve Seedorf dan.
Als er in Eindhoven gespeeld zou zijn, zouden Afellay en Aissati vast mee hebben getrained. Als het in Rotterdam zou zijn, zouden Davids en De Guzman vast mee hebben getrained.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:39 schreef LuukBes het volgende:
Onprofessioneel om spelers erbij te nemen die dit jaar nog niet eens in het 1e gespeeld hebben van hun club.
quote:Heitinga voor de zekerheid bij Oranje
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 14 november om 16:41
Bondscoach Marco van Basten heeft vanmiddag John Heitinga als twintigste international toegevoegd aan de selectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterland tegen Engeland. Een blessure van Joris Mathijsen is de oorzaak van de aanwezigheid van de Ajacied.
De verdediger van Hamburger raakte namelijk vandaag op de training geblesseerd, maar zal desondanks tegen The Three Lions inzetbaar zijn.
“Hij kreeg een tik op zijn neus. De neus was niet gebroken maar is wel in het ziekenhuis recht gezet. Joris kan tegen de Engelsen spelen. Voor de zekerheid hebben we Heitinga toch maar opgeroepen”, aldus Van Basten.
Ik vraag me af of de anti 020 sentimenten niet de boventoon zijn gaan voeren bij het selekteren van het nederlandselftal in deze topic en daar worden we niet beter van. Overigens geldt dat niet voor iedereen met gefundeerde kritek op Marco.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lodewijks, Kromkamp, Opdam, Mathijsen, Van Bronckhorst, Van Bommel, Seedorf, Robben, Van Persie, Makaay en Van Nistelrooij. Guus Hiddink als bondscoach, Erwin Koeman zijn assistent.
Wat is je doel hiermee?
Dat valt wel mee, maar het is wel opvallend dat van basten zo 020 georienteerd is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:56 schreef horstjan het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de anti 020 sentimenten niet de boventoon zijn gaan voeren bij het selekteren van het nederlandselftal in deze topic en daar worden we niet beter van. Overigens geldt dat niet voor iedereen met gefundeerde kritek op Marco.
Dat lijkt wel zo, zeker in sommige gevallen. Maar ik kan dat op zich wel begrijpen wanneer er bij de andere twee clubs ofwel zo weinig basisspelers Nederlands zijn, ofwel dramatisch wordt gepresteerd. Zodra er dan een talent wordt uitgenodigd is er gelazer of hij voor Nederland zou moeten kiezen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:21 schreef Grimm het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, maar het is wel opvallend dat van basten zo 020 georienteerd is.
Wie kopt 'm in?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:18 schreef steve-urkel het volgende:
ik pleit nog altijd voor serghino greene bij oranje.. zeer ondergewaardeerd en meestal de beste man aan feyenoord kant..
Mwah Veel ajax supporters vinden dat hun spelers zo geweldig zijn terwijl het maar een middelmatig team heeft.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:28 schreef twi het volgende:
[..]
Dat lijkt wel zo, zeker in sommige gevallen. Maar ik kan dat op zich wel begrijpen wanneer er bij de andere twee clubs ofwel zo weinig basisspelers Nederlands zijn, ofwel dramatisch wordt gepresteerd. Zodra er dan een talent wordt uitgenodigd is er gelazer of hij voor Nederland zou moeten kiezen.
D'r zijn toch wel een 100 andere ere divisie waardige spelers die ook graag mee hadden gedaan, dan een stel kleuters uit de B's.quote:
Hey Einstein je snapt het niet echt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Grimm het volgende:
[..]
D'r zijn toch wel een 100 andere ere divisie waardige spelers die ook graag mee hadden gedaan, dan een stel kleuters uit de B's.
Ik snap het best, reken maar als jij hofs en jansen of dergeljike had opgebeld dat die direct kwamen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hey Einstein je snapt het niet echt.
Die gasten waren daar al bezig en Van Basten had mensen nodig voor een training. Dan kies je toch die gasten uit of vond jij het een goed idee om Zijler uit Twente in te laten vliegen?
En inmiddels is het anderhalf uur later voordat die knakkers aanwezig zijn. Nee lekkere training hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:57 schreef Grimm het volgende:
[..]
reken maar als jij hofs en jansen of dergeljike had opgebeld dat die direct kwamen.
Valt het je niet op dat de enige die over calimero-gedrag praten ajaksiedenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:02 schreef the_hunter het volgende:
Grimm, kan je je ondertitel niet veranderen in 'piep piep hoi'? Zelden zo'n zielige calimero gezien.
Ach, eigenlijk is die frustratie tov ons ook wel weer leukquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Valt het je niet op dat de enige die over calimero-gedrag praten ajaksiedenzijn?
Of wil je dat niet zien? Zit je neus in de weg![]()
Ook zo genoten van het weekend?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:10 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ach, eigenlijk is die frustratie tov ons ook wel weer leuk![]()
Zou een beetje stom zijn als Calimero's over Calimero's beginnen te zeikenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Valt het je niet op dat de enige die over calimero-gedrag praten Ajaciedenzijn?
Ach wij pretenderen ook niet keer op keer de beste te zijnquote:
Denk jij nou echt dat er 2 Ajacieden mee hadden gedaan wanneer Oranje in De Kuip of 't Philips Stadion had getrained? Of ben je nu echt eencellig?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Grimm het volgende:
[..]
D'r zijn toch wel een 100 andere ere divisie waardige spelers die ook graag mee hadden gedaan, dan een stel kleuters uit de B's.
Lekker potje voetbal krijg je dan.
Nou montana, als je nu nog steeds gaat lopen janken; of je het eens bent of niet, hij geeft nu duidelijkheid en openheid van zaken, wellicht wat te laat. Prima toch? Speelt Seedorf naar behoren is ie er de volgende keer naar alle waarschijnlijk gewoon weer bij.quote:Van Basten hoopt dat 'nette Seedorf' goed speelt
14/11/2006 18:03
'Ik hoop dat hij het goed doet. Dat is goed voor hem en voor ons', keek Marco van Basten uit naar de terugkeer van Clarence Seedorf in het Nederlands elftal. Dinsdagmiddag legde de bondscoach uit waarom hij de middenvelder terughaalde na hem dertig interlands te hebben gepasseerd.
Seedorf mocht zich maandag melden bij Oranje nadat Wesley Sneijder zich had afgemeld voor het oefenduel met Engeland van komende woensdag. Van Basten had vrijdag nog aangeven de 77-voudig international als nummer drie beschouwde op de positie van creatieve middenvelder en dat hij Sneijder en Rafael van der Vaart op die plek hoger inschat. Seedorf was niet nodig: 'Twee is genoeg.'
Toch ontbraken Sneijder en van der Vaart al vaker zonder dat Seedorf werd opgeroepen. 'Toen hebben we andere spelers opgeroepen. Die bewuste jongens hebben niet gebracht wat ze moesten brengen', wees Van Basten onder anderen op Nick Hofs en Theo Janssen.
'Daarom krijgt Clarence nu de kans. We hebben twee maanden geleden voor de uitwedstrijd bij Luxemburg ook al aan hem gedacht. Toen besloten we anders. Nu mag hij wel laten zien dat we niet meer om hem heen kunnen.'
Omdat ook Robin van Persie ontbreekt zal Seedorf woensdag in de basis te starten, aldus Van Basten. 'Ik speel met de gedachten om Van der Vaart een vrije rol op rechts te geven. Op het middenveld ontbreken dus Sneijder en Van der Vaart. Dan is het toch best logisch dat ik Seedorf een kans geef. Ik hoop dat hij het goed doet. Dat is goed voor hem en voor ons. Hij is een aardige, nette jongen.'
Seedorf afrekenen op één wedstrijd vind ik ook onzin.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:20 schreef twi het volgende:
Speelt hij goed, hoop ik dat hij erbij blijft. Speelt hij kut, verdient hij nog wel een keer een kansje op revanche, maar dan lijkt het me duidelijk dat het niet meer dan een rol op het 2e plan wordt. Seedorf blijven selecteren om het Seedorf selecteren is natuurlijk je reinste onzin.
Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 08:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat?![]()
![]()
Er hebben vaker Belgen in zijn lijstje gestaan.
Hij wordt niet afgerekend op één wedstrijd, hij heeft er immers al 77 gespeeld. Wanneer hij morgen een zaadpot speelt is en blijft hij wat mij betreft een 3e keus zoals Van Basten het blijkbaar ziet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:30 schreef the_hunter het volgende:
Seedorf afrekenen op één wedstrijd vind ik ook onzin.
Aha op zo'n manier. Nou ja, we zullen het wel zien morgen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:40 schreef twi het volgende:
[..]
Hij wordt niet afgerekend op één wedstrijd, hij heeft er immers al 77 gespeeld. Wanneer hij morgen een zaadpot speelt is en blijft hij wat mij betreft een 3e keus zoals Van Basten het blijkbaar ziet.
En als hij niet naar behoren speelt? Wordt hij dan afgevallen in de persconferentie en krijgt hij geen kans meer onder San Marco of mag hij ook tientallen wedstrijden aanmodderen, zoals bijvoorbeeld Denny Landzaat?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nou montana, als je nu nog steeds gaat lopen janken; of je het eens bent of niet, hij geeft nu duidelijkheid en openheid van zaken, wellicht wat te laat. Prima toch? Speelt Seedorf naar behoren is ie er de volgende keer naar alle waarschijnlijk gewoon weer bij.
Waarom heeft Clarence Seedorf dan geen kans gekregen in al die wedstrijden dat óf Rafael van der Vaart óf Wesley Sneijder er vanwege blessures/zwangerschappen niet bijwaren?quote:Op het middenveld ontbreken dus Sneijder en Van der Vaart. Dan is het toch best logisch dat ik Seedorf een kans geef.
Inderdaad. Hij heeft al veel eerder de gelegenheid gehad om Seedorf een kans te geven. Hij moet wel een heel groot bord voor zijn kop hebben gehad als hij echt dacht dat Hofs en Janssen beter waren. Waarom geeft hij niet gewoon toe dat hij een fout heeft gemaakt door te selecteren op basis van vage vooroordelen over de persoonlijkheid van Seedorf.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En als hij niet naar behoren speelt? Wordt hij dan afgevallen in de persconferentie en krijgt hij geen kans meer onder San Marco of mag hij ook tientallen wedstrijden aanmodderen, zoals bijvoorbeeld Denny Landzaat?
Deze quote van de bondscoach vind ik persoonlijk het mooiste:
[..]
Waarom heeft Clarence Seedorf dan geen kans gekregen in al die wedstrijden dat óf Rafael van der Vaart óf Wesley Sneijder er vanwege blessures/zwangerschappen niet bijwaren?
Heel logisch, Marco!
Hij probeert het nu allemaal krampachtig recht te praten, maar het is bijna nooit voorgekomen dat iedereen fit was. Er zijn al meerdere keren situaties ontstaan waarbij het logisch zou zijn geweest Seedorf een kans te geven. Tijdens het WK bijvoorbeeld heeft Van der Vaart ook geen bal geraakt omdat hij nog half geblesseerd was. Dan had je veel meer aan Seedorf gehad. Zeker met zijn ervaring en fysiek had hij iets kunnen toevoegen aan Oranje.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:30 schreef LuukBes het volgende:
Dat heeft ie ook uitgelegd bij Talpa of SBS, en had te maken met de volgens hem onomstreden onaantastbare Cocu op links als controleur. Daardoor bleef alleen de positie van rechtshalf over, en daarin moest ie destijds in het rijtje plaatsnemen achter Landzaat, Sneijder, VdV en Bommel (en ook Hofs en weet ik wat allemaal).
Maar goed, het blijft een rammelend verhaal.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:56 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Waarom heeft Clarence Seedorf dan geen kans gekregen in al die wedstrijden dat óf Rafael van der Vaart óf Wesley Sneijder er vanwege blessures/zwangerschappen niet bijwaren?
quote:Toch ontbraken Sneijder en van der Vaart al vaker zonder dat Seedorf werd opgeroepen. 'Toen hebben we andere spelers opgeroepen. Die bewuste jongens hebben niet gebracht wat ze moesten brengen', wees Van Basten onder anderen op Nick Hofs en Theo Janssen.
Dus onze bondscoach dacht serieus dat Nicky Hofs en Theo Janssen beter waren dan Clarence Seedorf op dat moment? Want dan is San Marco simpelweg niet (meer) serieus te nemen.quote:
Die vertrekt toch naar de Spurs?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:51 schreef M0NTANA het volgende:
San Marco heeft overigens aangegeven dat Leonardo (NAC) ook op zijn lijstje staat, dus wanneer hij over een Nederlands paspoort beschikt, zal hij wellicht zijn kans krijgen in Oranje.
Tegenwoordig is dus zelfs interesse van Ajax al voldoende voor een selectie!
Wie vat het nou nog wel?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:13 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb veel aan te merken op Van Bastens beslissingen, maar wat ik vooral niet snap.
Waaorm selecteer je 3 spelers voor de punt-naar-achteren (Mendes da Silva, Maduro en Sno) en speel je daar de hele wedstrijd met iemand die daar normaal NOOIT speelt (Schaars)?
Ik vat het niet.![]()
Schaars is dan ook een linkshalf. Mendes is een echte controleur. Robben zet je ook niet in de spits.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:22 schreef koningdavid het volgende:
Schaars liet vooral zien defensief te kwetsbaar te zijn. Ik had Mendes da Silva lekker op die positie laten starten. Hij is specialist op die positie.
Precies.quote:Op woensdag 15 november 2006 22:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Schaars is dan ook een linkshalf. Mendes is een echte controleur. Robben zet je ook niet in de spits.
Ja dat kutte 3 spitsen systeemquote:Op woensdag 15 november 2006 22:42 schreef gitaarsnaar het volgende:
pff... ik word echt doodziek van het systeem dat Van Basten probeert te spelen![]()
Juist! Ooijer en Boulah van positie wisselen. Boulah is op zijn sterkst centraal en Ooijer is iemand die op rechts redelijk tot goed mee op kan komen. Keuze tussen van der Vaart en Sneijder kan ik niet maken. Zijn twee wereldspelers.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:24 schreef Cantona_No.7 het volgende:
En Kromkamp er niet in,die gast is zoooooooo zwak.Zet dan Ooijer rechtsback.
Ik wel, is de beste spits die we hebben en in 4-4-2 zeer succesvol. Hij en Roy Makaay moeten worden afgerekend op prestaties in hun favoriete systeem, hetzelfde 4-4-2.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:30 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Is een optie MONTANA,alleen ik zie van Nistelrooij niet zo graag in Oranje.![]()
Met Davids op de '4'. En drie verdedigers. Tegen ploegen als Albanië en Luxemburg zou je zo best kunnen spelen inderdaad. Tegen de grotere landen lijkt het me toch te aanvallend.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef rival het volgende:
ik zie een middenveld met sneijder links. seedorf midden en vdvaart rechts wel zitten moet ik zeggen! en dan robben huntelaar en persie ervoor....
Davids? En dan 3 verdedigers.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
Een driemansmiddenveld met Clarence Seedorf, Rafael van der Vaart én Wesley Sneijder is véél te aanvallend, je moet ook minimaal één defensieve middenvelder opstellen.
Drie verdedigers kan, maar dat wel met twee mandekkers en één vrije man en dus geen vleugelverdedigers. Maar het is ruim tien jaar geleden dat een team (Ajax) zo speelde, tegenwoordig komen alle backs op.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:00 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Davids? En dan 3 verdedigers.
Ooijer, Boulah als mandekkers. Heitinga als vrije man. Maar deze opstelling kan alleen tegen de kleinere landen. Op een WK of EK moet je toch wat behoudender gaan spelen.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Drie verdedigers kan, maar dat wel met twee mandekkers en één vrije man en dus geen vleugelverdedigers. Maar het is ruim tien jaar geleden dat een team (Ajax) zo speelde, tegenwoordig komen alle backs op.
Van der Vaart kan hangend op rechtsbuiten, van Persie in de spits en dan De Jong ofzo verdedigende middenvelder.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
Een driemansmiddenveld met Clarence Seedorf, Rafael van der Vaart én Wesley Sneijder is véél te aanvallend, je moet ook minimaal één defensieve middenvelder opstellen.
sneijder en seedorf (heb ik gemerkt) verdedigen ook vaak mee! maarja. in het heetst van de strijd zitten ze wel vooral voorin inderdaad!quote:Op donderdag 16 november 2006 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
Ajax speelde tegen PSV ook zo; Vermaelen en Grygera mandekkers, Stam erachter en Heitinga ervoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Drie verdedigers kan, maar dat wel met twee mandekkers en één vrije man en dus geen vleugelverdedigers. Maar het is ruim tien jaar geleden dat een team (Ajax) zo speelde, tegenwoordig komen alle backs op.
Klopt, dat was ook een soort van 3-4-3. Nadeel is dat Ajax niet twee maar drie type mandekkers opstelde, zowel Zdenek Grygera, Jaap Stam als Thomas Vermaelen zijn niet vergelijkbaar met Frank Rijkaard en Danny Blind in de gouden Ajax-tijd, Hedwiges Maduro en Johnny Heitinga kunnen wél in deze rol spelen. Maar je hebt gelijk, afgelopen zondag werd er wel in een vergelijkbaar systeem gespeeld, zonder vleugelverdedigers.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ajax speelde tegen PSV ook zo; Vermaelen en Grygera mandekkers, Stam erachter en Heitinga ervoor.
www.vi.nlquote:'Van Basten passeerde Sneijder voor Seedorf'
16/11/2006 10:01
Clarence Seedorf heeft zijn rentree in Oranje niet te danken aan de afmelding van Wesley Sneijder. Volgens het Algemeen Dagblad heeft bondscoach Marco van Basten zelf besloten de Ajacied te passeren ten faveure van de routinier van AC Milan. Die lezing werd bevestigd door Ajax, aldus het AD.
Sneijder zou zondagavond vol verbazing hebben gereageerd toen bleek dat hij niet in de selectie zat en Seedorf wel. De spelmaker van Ajax kampte met knieklachten, maar dacht met rust op maandag op tijd speelklaar te zijn voor het duel met Engeland op woensdag. Sneijder had dat Van Basten ook verteld.
Van Basten hakte vervolgens zelf de knoop door met een smachtende Seedorf achter de hand. En wekte daarmee de indruk dat Seedorfs charmeoffensief nog succesvoller is geweest dan hij zelf schoorvoetend al had bekend.
Hij had ze toch allebei op kunnen roepen. Dat had Sneijder in ieder geval reserve kunnen zijn voor de linkshalfpositie, want Van der Vaart speelde toch rechtsbuiten.quote:
Huntelaar is uit vorm, dus heb je meer aan Van Nistelrooy en Seedorf hoor er ook in met zijn voetballend vermogen, fysiek en ervaring. Dan kunnen Van der Vaart en Sneijder onderling uitmaken wie op tien speelt.quote:
Ik vindt VdV beter.En van Nistelrooij of Huntelaar in de spits maakt geen verschil op dit moment.En dan kun je beter Huntelaar in de spits zetten met het oog op de toekomst.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:00 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Huntelaar is uit vorm, dus heb je meer aan Van Nistelrooy en Seedorf hoor er ook in met zijn voetballend vermogen, fysiek en ervaring. Dan kunnen Van der Vaart en Sneijder onderling uitmaken wie op tien speelt.
Van Nistelrooy is toch een stuk beter in vorm hoor. Zeker als 4-4-2 spits. En hij kan nog makkelijk mee tot het EK.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:04 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Ik vindt VdV beter.En van Nistelrooij of Huntelaar in de spits maakt geen verschil op dit moment.En dan kun je beter Huntelaar in de spits zetten met het oog op de toekomst.
Bij Real is ie in vorm ja.En als ie bij Oranje speelt is het weer fuck shitequote:Op donderdag 16 november 2006 11:06 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Van Nistelrooy is toch een stuk beter in vorm hoor. Zeker als 4-4-2 spits. En hij kan nog makkelijk mee tot het EK.
Niet als hij goed wordt gebruikt.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:10 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Bij Real is ie in vorm ja.En als ie bij Oranje speelt is het weer fuck shite![]()
Hoe moet ie dan worden gebruikt?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:12 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Niet als hij goed wordt gebruikt.
Wanneer is de laatste keer dat er een spits goed werkt gebruikt? 4-3-3 is gewoon passe voor Nederland, die opstelling die hierboven staat is prima. 4-4-2 met een ruit.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:12 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Niet als hij goed wordt gebruikt.
Niet in 4-3-3, zoals bijna IEDEREEN beter rendeert in een 4-4-2-opstelling.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:13 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Hoe moet ie dan worden gebruikt?
Ik vind Sneijder op dit moment beter dan Van der Vaart. Liever hij op 10. Ook zou ik liever met Van Persie en Robben spelen, Nistelrooij is dan maar een mooi breekijzer.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet in 4-3-3, zoals bijna IEDEREEN beter rendeert in een 4-4-2-opstelling.
[afbeelding]
Arjen Robben is al anderhalf jaar uit vorm en ik zou in elk geval spelen met één goalgetter.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef twi het volgende:
[..]
Ik vind Sneijder op dit moment beter dan Van der Vaart. Liever hij op 10. Ook zou ik liever met Van Persie en Robben spelen, Nistelrooij is dan maar een mooi breekijzer.
Demy de Zeeuw, Hedwiges Maduro en David Mendes da Silva zijn opties op die positie, maar allen onervaren.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:22 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Trouwens misschien de Zeeuw een keer als verdedigende middenvelder proberen?
Zal zich zeker kunnen meten? Dat eerste middenveld is 5 klassen beter.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:38 schreef M0NTANA het volgende:
Stel dat Edgar Davids weer aan spelen toekomt, bijvoorbeeld door een huurperiode bij Ajax, denk ik dat hij zeker nog meekan in Oranje. Een middenveld met Clarence Seedorf, Mark van Bommel, Edgar Davids en Rafael van der Vaart/Wesley Sneijder zal zich zeker kunnen meten met een middenveld met Denny Landzaat, Stijn Schaars en Demy de Zeeuw.
Sorry, als ik iets ironisch bedoel, zal ik voortaan een smilie gebruiken.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:39 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Zal zich zeker kunnen meten? Dat eerste middenveld is 5 klassen beter.
Oopsquote:Op donderdag 16 november 2006 11:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sorry, als ik iets ironisch bedoel, zal ik voortaan een smilie gebruiken.
Natuurlijk, hij is op dit moment bankzitter en dat gaat de komende tijd niet veranderen. Maar qua leeftijd kan hij nog zeker anderhalf jaar mee, dus als hij elders aan spelen toekomt, vind ik hem nog een optie waard bij Oranje. Natuurlijk moet je niet teveel vasthouden aan het verleden, maar op zijn positie (defensieve middenvelder) zijn er niet veel alternatieven, die er meteen staan.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:43 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Ik vindt Edgar verleden tijd.Moet jij als fan van de Spurs toch weten Montana.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |