Ik heb hem pas sinds 21 oktober.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:18 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
nice, hoeveel maanden niet gewassen?
Constant als elke dag dezelfde broek aan?quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:31 schreef GotC het volgende:
Ik draag die van mij nu..1.5 maanden constant? 1x een andere broek gedragen
Welke heb je dan?quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:32 schreef Yabadab het volgende:
ik heb er ook een![]()
![]()
.
maar ik was hem wel regelmatig![]()
Dat klinkt ontzettend goor en sneu.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:48 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Constant als elke dag dezelfde broek aan?
Wat is er zo 'gaaf' aan het kopen van een broek en deze vervolgens niet meer wassen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:15 schreef One_conundrum het volgende:
Het slibt gelijk weer vol met mensen die HET niet snappen. Waarom reageren jullie nog steeds na 4 delen? Ik heb een diesel gekocht in augustus 2005 en pas 1 keer gewassen
[afbeelding]quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:16 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Wat is er zo 'gaaf' aan het kopen van een broek en deze vervolgens niet meer wassen?
De sporen die je lichaam en slijtage achterlaten op je broek, in plaats van de slijtage vande waatrommel.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:16 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Wat is er zo 'gaaf' aan het kopen van een broek en deze vervolgens niet meer wassen?
Ik ga heen waar ik heen wil. Als je daar problemen mee hebt ga je maar naar het Fabeltjeskrantforum.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:18 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
De sporen die je lichaam en slijtage achterlaten op je broek, in plaats van de slijtage vande waatrommel.
En nu je niet weer laten zien. Er is ook een gewoon Jeans topic, ga daar maar heen !![]()
Denk je nou eigenlijk niet dat dit meer een marketingstunt is om te kijken of mensen er in meegaan? Want erg fris is het niet, een broek niet wassen; je laat gemiddeld 8 tot 25 scheten per dag...quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nudie is the ”naked truth about denim”. Denim has the ability to age beautifully – formed by its user into a second skin, naked and personal. The longer it lives the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim its character. The more you wear your jeans the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing.
Nee.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:24 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Denk je nou eigenlijk niet dat dit meer een marketingstunt is om te kijken of mensen er in meegaan? Want erg fris is het niet, een broek niet wassen; je laat gemiddeld 8 tot 25 scheten per dag...
Volgens mij stinkt jou broek alsof er een bok op gejonkt heeft !quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:31 schreef GotC het volgende:
ja zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nudie is the ”naked truth about denim”. Denim has the ability to age beautifully – formed by its user into a second skin, naked and personal. The longer it lives the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim its character. The more you wear your jeans the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:31 schreef GotC het volgende:
Oh nee ik snap natuurlijk niet dat iemand 't lekker vindt om een broek een half jaar niet te wassen. Ik draag deze broeken ook en was ze gewoon na 1 of 2 keer gedragen te hebben en zien er ook nog mooi (net) uit.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:15 schreef One_conundrum het volgende:
Het slibt gelijk weer vol met mensen die HET niet snappen. Waarom reageren jullie nog steeds na 4 delen? Ik heb een diesel gekocht in augustus 2005 en pas 1 keer gewassen
Is dat niet inconsequent dan? Niet wassen maar wel naar de stomerij brengen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:27 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Nee.
Ja dus? Je kunt hem laten luchten of laten stomen etc.
Zorg eerst maar eens dat er wat duidelijks staat ja, dan kun je verder piepen over 'gezeik'.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:00 schreef mbargo het volgende:
Kan er IETS worden gedaan aan dat gezeik over niet wassen. Het verpest zo'n topic. Elk deel is 50% uitleg over het niet wassen. Misschien moet er iets in het begin.
ja maar als je gewoon in de openingspost uitlegt waarom je hem niet moet wassen is het duidelijk voor iedereen. Nu moet dat elke keer opnieuw worden gedaan.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:02 schreef JAY-T het volgende:
Lijkt me idd handig om het in de openingspost te zetten
Maja, Nudie staat oa. bekend om die dry modellen, en wat er allemaal bij komt kijken.. Dus deze discussies kun je moeilijk uit de weg gaan..
Ja is goed, als je de topics hieronder even door leest wordt het je wel duidelijk:quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:05 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Zorg eerst maar eens dat er wat duidelijks staat ja, dan kun je verder piepen over 'gezeik'.
Kijk maar es rond in andere reeksen en zie wat mensen daar voor kunstige OP's in elkaar knutselen... dat zou hier ook niet misstaan.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:22 schreef mbargo het volgende:
[..]
Ja is goed, als je de topics hieronder even door leest wordt het je wel duidelijk:
Nudie Jeans
Nudie Jeans #2
Nudie Jeans #3
Wij echte Nudie liefhebbersquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef dialMforMonkey het volgende:
Aight, zullen we afspreken dat wij, Nudie liefhebbers in hart en nieren, niet meer ingaan op dit soort opmerkingen? Om het topic een beetje schoon te houden.
Anders open een topic in lifestyle of mischien klaagbaak over het wel of niet wassen van een broek.
capiche?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:32 schreef SONIC het volgende:
[..]
Volgens mij stinkt jou broek alsof er een bok op gejonkt heeft !
Of heb ik het mis.
Merk je bijvoorbeeld dat er geen mensen meer naast je zitten in de tram of trein ?
Of dat er nooit iemand achter je staat bij een loket of zo ?
Raar vindt ik dat altijd. Dat mensen zonder na te denken mee gaan in een hype.
Nee, niet constant. Niet te vaak tijdens m'n werk enzo, maar ik doe m zeker wel 1x per dag aan. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:48 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Constant als elke dag dezelfde broek aan?
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef dialMforMonkey het volgende:
Aight, zullen we afspreken dat wij, Nudie liefhebbers in hart en nieren, niet meer ingaan op dit soort opmerkingen? Om het topic een beetje schoon te houden.
Anders open een topic in lifestyle of mischien klaagbaak over het wel of niet wassen van een broek.
capiche?
Over een tijdje pas, heb m pas een maand..quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:49 schreef roburt het volgende:
nudiie is overhyped![]()
(en vies)
GotC doe eens foto
kan niet geloven dat die broek er zo anders uitziet.
Ja maat van me had er 1 gekocht te klein.. half jaar in kast toen mocht ik em kopen voor 15 euro.. regular ralf indigo threat embo.. kost toch nog 140 euro in de winkel (bij tatio in tilburg)quote:Op zondag 5 november 2006 01:13 schreef D-MIXXX het volgende:
15 euro? hoe dat?
lucky bastardquote:Op zondag 5 november 2006 13:02 schreef gfo het volgende:
[..]
Ja maat van me had er 1 gekocht te klein.. half jaar in kast toen mocht ik em kopen voor 15 euro.. regular ralf indigo threat embo.. kost toch nog 140 euro in de winkel (bij tatio in tilburg)
Verkoopt Tatio Nudie joh?quote:Op zondag 5 november 2006 13:02 schreef gfo het volgende:
[..]
Ja maat van me had er 1 gekocht te klein.. half jaar in kast toen mocht ik em kopen voor 15 euro.. regular ralf indigo threat embo.. kost toch nog 140 euro in de winkel (bij tatio in tilburg)
Tatio verkoopt al 4 jaar nudies ofzoquote:Op zondag 5 november 2006 15:10 schreef BrauN het volgende:
[..]
Verkoopt Tatio Nudie joh?Wist ik niet. Ik dacht dat in Tilburg alleen M@W een redelijk aantal Nudie's op de planken had liggen. Oh ja, en de Rode Winkel maar daar ben ik niet echt fan van.
ja dat is kut, is ie niet heel erg gekrompen? Meestal krimpt zo'n dry door het wassen. Ik zou hem dragen en een nieuwe kopenquote:Op zondag 5 november 2006 10:42 schreef BrauN het volgende:
Ik had dus laatst een Dry gekocht, na 'm twee dagen gedragen te hebben heb ik 'm per ongeluk gewassen omdat ie tussen de enorme berg vuile kleding op m'n kamer lag, kut.
Hij is nu echt niet mooi meer... structuur is wat 'harig' en de kleur is echt lomp blauw/groenig, heel lelijk. Zou dit nog bijtrekken als ik 'm veel draag en niet meer was... of zal ik maar een nieuwe halen?
Je kan hem nu express ontzettend vaak wassen en bleekmiddel erbij gebruiken. Zo krijg je evengoed een vette broekquote:Op zondag 5 november 2006 10:42 schreef BrauN het volgende:
Ik had dus laatst een Dry gekocht, na 'm twee dagen gedragen te hebben heb ik 'm per ongeluk gewassen omdat ie tussen de enorme berg vuile kleding op m'n kamer lag, kut.
Hij is nu echt niet mooi meer... structuur is wat 'harig' en de kleur is echt lomp blauw/groenig, heel lelijk. Zou dit nog bijtrekken als ik 'm veel draag en niet meer was... of zal ik maar een nieuwe halen?
Jep, best een beetje gekrompen, maar op zich best een relaxte pasvorm nu, beetje strakker dan een normale RR. Alleen de kleur is gewoon kut.quote:Op zondag 5 november 2006 17:54 schreef mbargo het volgende:
[..]
ja dat is kut, is ie niet heel erg gekrompen? Meestal krimpt zo'n dry door het wassen. Ik zou hem dragen en een nieuwe kopen![]()
Hmm, da's ook weer zo'n moeite he.quote:Op zondag 5 november 2006 17:55 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Je kan hem nu express ontzettend vaak wassen en bleekmiddel erbij gebruiken. Zo krijg je evengoed een vette broek![]()
Stonewash?quote:Op zondag 5 november 2006 18:20 schreef dialMforMonkey het volgende:
weet ik veel, chloor ofzo. Ik sprak laatst een gast die juist een dry had gekocht om hem zelf te kunnen bleken door middel van wassen.
Vraag het anders aan je ouders, vroeger werden er alleen dry denims verkocht en deze werden door middel van stonewash en bleken hip gemaakt oid.
Geen id probeer het eens.quote:Op zondag 5 november 2006 18:21 schreef BrauN het volgende:
[..]
Stonewash?
Baksteen + broek in de wasmasjien en draaien maar?
Gebruik anders een, schone, cementmixer met heet water.quote:stone·washed, stone·wash·ing, stone·wash·es
To wash (garments or material, usually denim) in large industrial machines with pumice pebbles to soften and abrade the material by friction.
haha, dat was een edit $%$%! ik was eerstquote:
Nudie Jeans wordt op één model na, de Super Slim Kim, voor mannen gemaakt.quote:Op zondag 5 november 2006 20:19 schreef Luie-princes het volgende:
Ik wil graag nog een nudie kopen.
Heeft iemand een tip voor mij?
Het liefst een nudie die baggy is, en niet duurder dan ¤150.
Ja weet ik.quote:Op zondag 5 november 2006 20:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Nudie Jeans wordt op één model na, de Super Slim Kim, voor mannen gemaakt.
Het zusje van Nudie is denimbirds.com.
Mijn Low Slim Jim is nu ook al best baggy, per ongeluk een maatje te groot gekochtquote:Op zondag 5 november 2006 20:33 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Ja weet ik.![]()
Ik heb al een nudie en dat is ook een mannenbroek, dus dat maakt mij niks uit.![]()
Regular Ralf heb ik al.quote:Op zondag 5 november 2006 21:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Mijn Low Slim Jim is nu ook al best baggy, per ongeluk een maatje te groot gekocht. En anders, Regular Ralf ofzo?
Ik zoek ook precies t zelfde haha
Regular Ralph, maar dan 2 maten groter dan die oude die je hebtquote:Op zondag 5 november 2006 20:19 schreef Luie-princes het volgende:
Ja ik heb de dry greycast.quote:Op zondag 5 november 2006 21:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Regular Ralph, maar dan 2 maten groter dan die oude die je hebt![]()
Regular Ralphs vind ik persoonlijk de mooiste baggy nudies, ik weet niet
of je al een dry hebt, maar indien 'nee', zou je eens een dry moeten proberen
btw, vrouwen met nudies![]()
![]()
good choice my dearquote:Op zondag 5 november 2006 22:03 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Ja ik heb de dry greycast.
En mijn maat was opzich al groot. Want ik moet hem 2 keer opkrullen en aan de achterkant heeft m'n oma er naadjes ingezet dus.
maar dat kan ook zijn omdat je nudies niet gewend bentquote:Op zondag 5 november 2006 22:35 schreef Maxxieh het volgende:
Ik vind het zo jammer dat die Nudie broeken niet voor mij bestemd zijn, de bovenkant is voor mij te smal (zelfs maatje 34), terwijl ik normaal wel maat 32 heb met spijkerbroeken.
Die Repaired Selvage jeans is inderdaad gaafquote:Op zondag 5 november 2006 23:07 schreef mbargo het volgende:
Nou ik heb maar wat foto's gemaakt van mijn Nudie's
Het zijn allemaal straight sven's, maat 33x32
[afbeelding]
Rough Indigo
Deze heb ik 1/5 jaar geleden in Zwitserland gekocht en ongeveer 3x per maand gewassen, hij ziet er nog vrijwel hetzelfde uit als in het begin.
[afbeelding]
[afbeelding]
Green Indigo Neps
Heb ik nu een jaartje en regelmatig gewassen. Hij is vrij dun dus meer een jeans voor in de zomer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Repaired Selvage
Dit is mijn favoriet, het is een selvage en hele mooie kwaliteit denim. Ik was hem ook niet zo vaak, heb hem nu een half jaartje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Coated Denim nog niet gewassen
Mijn laatste aanwinst. Het is een dry denim, maar dan opgeschuurd. Ik ga hem dus niet wassen, maar af en toe laten stomen. Hij zit perfect, iets strakker dan de rest.
[afbeelding]
[afbeelding]
Fotootje van de pasvorm
[afbeelding]
is ook gelijk mijn duurste... 200 euroquote:Op zondag 5 november 2006 23:17 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Die Repaired Selvage jeans is inderdaad gaafHoe duur wassie?
ik zie hier niks taan over niet wassen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die authentic deluxe was 199 maar ik heb er 50 euro voor betaal din de uitverkoopquote:Op maandag 6 november 2006 12:38 schreef One_conundrum het volgende:
Regular Ralf Authentic Deluxe (selvedge)
dit is het enige model wassing combi die ik wel mooi vind, wat kost dat nou?
edit: Mooie Collectie dude
Niet helemaal waar.. Volgens Nudie zelf (copied and paste van de www.nudiejeans.com) "A: Nudie Jeans is unisex, which means that it is mainly for men but can be worn buy females as well, but there are no special female fits" en Kim is een naam is die in Sweden unixex wordt gebruikt. http://en.wikipedia.org/wiki/Androgynous_namequote:Op zondag 5 november 2006 20:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Nudie Jeans wordt op één model na, de Super Slim Kim, voor mannen gemaakt.
Het zusje van Nudie is denimbirds.com.
Ja eigenlijk wel.quote:Op zondag 5 november 2006 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
good choice my dear![]()
maar je wilt een nudie die nog baggier is dan een oversized RR?
heel netjes hoor, vooral die slim jim dry greycast wordt erg mooi, ben ook benieuwd naar die japan.quote:Op maandag 6 november 2006 12:35 schreef gfo het volgende:
Ik heb ook wat foto's gemaakt van mijn nudies
Regular Ralf Second Hand
[afbeelding]
[afbeelding]
Regular Rald Dry greycast
Heb deze nu bijna 2 jaar en hij is 4x gewassen tot nu toe (60c, en 3x 40c)
[afbeelding]
[afbeelding]
Regular Ralf Indigo Treath Embo
[afbeelding]
[afbeelding]
Regular Ralf Authentic Deluxe (selvedge)
[afbeelding]
[afbeelding]
Slim Jim Dry Greycast
Deze heb ik nu 60 dagen gedragen zonder te wassen
[afbeelding]
[afbeelding]
Slim Jim Dry Japan
Gemaakt van japanse denim erg mooie kleur in het echt, heb ik nu 50 dagen aan zonder te wassen [afbeelding]
[afbeelding]
Flare Glenn Worn in
[afbeelding]
[afbeelding]
Bootcut Ola Dry
Deze heb ik nu 2.5 jaar en deze is pas 3x gewassen.. ik heb em eigenlijk nooit meer aan, aangezien hij te groot is (1 maat groter gekocht)
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar mijn digicam is ook niet meer wat hij geweest is.. oja en voordat er weer flamewars komen!
laat aub replies achterwegen ivm met het dragen zonder wassen want ik weet dat er mensen tegen dit principe zijn en dat is JOU mening
Vrouwen met baggy broekenquote:Op zondag 5 november 2006 20:19 schreef Luie-princes het volgende:
Slim Kimquote:Op dinsdag 7 november 2006 02:11 schreef Jett het volgende:
[..]
Vrouwen met baggy broeken. Waarom niet gewoon slim fit kim
of hoe die broek ook heten mag.
Daar heb ik het figuur niet voor.quote:Op dinsdag 7 november 2006 02:11 schreef Jett het volgende:
[..]
Vrouwen met baggy broeken. Waarom niet gewoon slim fit kim
of hoe die broek ook heten mag.
Als je brede heupen hebt accentueer je dat alleen maar negatief als je dan ook nog eens zo een baggy broek aandoet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:57 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Daar heb ik het figuur niet voor.
Ik heb dikke benen, een dikke kont & brede heupen maar ik ben verder wel slank.
Dus dat ziet er dan niet uit.![]()
Ja ben ik ook wel. Maar ik wil niet dat het teveel opvalt dat ik een dikke kont heb enzo.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef Jett het volgende:
[..]
Als je brede heupen hebt accentueer je dat alleen maar negatief als je dan ook nog eens zo een baggy broek aandoet.
Wees trots op je vrouwelijke vormen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je benen deruit zien. als je biggenpoten hebt doe maar niet nee.
![]()
Maar ik heb voor mijn lichaam ook brede heupen en een hockeykont. so..
nee, als je strakke kleding draagt - slim kim broeken dus -- dan accentueer je je kont/heupen/dijenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef Jett het volgende:
[..]
Als je brede heupen hebt accentueer je dat alleen maar negatief als je dan ook nog eens zo een baggy broek aandoet.
Wees trots op je vrouwelijke vormen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je benen deruit zien. als je biggenpoten hebt doe maar niet nee.
![]()
Maar ik heb voor mijn lichaam ook brede heupen en een hockeykont. so..
Toch lijk ik echt dikker in een baggy broek dan in een skinny broek:{quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
nee, als je strakke kleding draagt - slim kim broeken dus -- dan accentueer je je kont/heupen/dijen
als je iets wijder (niet meteen 5 maten te groot ofzo) dan verberg je de problemspots
slim jeans bij dikke volumnueze mensen is niet mooi
apartquote:Op woensdag 8 november 2006 15:26 schreef Jett het volgende:
[..]
Toch lijk ik echt dikker in een baggy broek dan in een skinny broek:{
Natuurlijk niet, alle breezah's weigerde ook stante pede ooit een wortelbroek te dragen toen bleek dat dat de shit was voor de hersft 2006. Totdat elk anorexiamodel hun luciferbeentjes in een wortelbroek hijsten en de thin finn's en consorten niet meer aan te slepen waren. Welcome to the world of fashion.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:52 schreef kaisar het volgende:
Aan het begin van het jaar had ik mezelf ook nog niet in een skinny jeans gezien, maar ik heb sinds 3 weken een slim jim, en die staat super. (ik ben alleen al zo'n beetje uitgescheurd, das wat minder
dudequote:Op woensdag 8 november 2006 19:42 schreef Cloud_SB het volgende:
skinny jeans vind ik nogal lachwekkend eigenlijk.
Ik draag normaal/baggy maar no way dat ik skinny ga dragen.
Tjiks is skinny jeans kunnen echt heerlijk zijn maar gasten moeten hem lekker in de winkel laten liggen.
Ik ook hoor, ga echt niet een broek wegdoen/in de kast gooien omdat t 'uit' isquote:Op woensdag 8 november 2006 18:28 schreef dialMforMonkey het volgende:
ik wel
Sliq raw heeft h&m skinny met bootcut.. maar mynudies ben ik modje vanquote:Op woensdag 8 november 2006 21:49 schreef Maxxieh het volgende:
Heeft h&m een dry denim dan?
ik neem aan dat dit een dry denim isquote:Op woensdag 8 november 2006 21:49 schreef Maxxieh het volgende:
Heeft h&m een dry denim dan?
volgens mij niet of hij is al maanden gedragen, dan was het ooit een dry.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:15 schreef mic_forever het volgende:
[..]
ik neem aan dat dit een dry denim is
[afbeelding]
[afbeelding]
omdattie grof is, echt zo'n harde broek die nog niet gevormt is. en die 'glans'heeft van een onbewerkte broekquote:Op donderdag 9 november 2006 19:34 schreef Cloud_SB het volgende:
En waarom neem je dat aan?
Het is iniedergeval wel droog, anders had je hem niet op je bed gelegd (damn wat ben ik flauw bezig vandaag)
Voorzover ik weet verkoopt H&M geen Raw denim, en zo ziet ie er niet uit ook.
Waarom noemen we het uberhaupt dry denim? We moeten nu 1 naam gaan kiezen. Of we noemen het voortaan dry denim of we noemen het raw denim.
Ik stem voor raw denim, het is immers ''onbewerkte'' denim, droge denim is het altijd.
maar hij heeft echter al de crinkling van een 2/3 maanden oude dry broekquote:Op vrijdag 10 november 2006 09:54 schreef mic_forever het volgende:
[..]
omdattie grof is, echt zo'n harde broek die nog niet gevormt is. en die 'glans'heeft van een onbewerkte broek
Precies. Dry is denk ik afgeleid van "washed". Broeken die voorgewassen en dus "nat" zijn.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
maar hij heeft echter al de crinkling van een 2/3 maanden oude dry broek
(ik stem voor dry, raw krijg ik meteen g-star affiniteiten)
Bron: http://supertalk.superfuture.com/archive/index.php/t-3734.htmlquote:The pair I examined closest was regular fit fake selvedge. It was in a dry, but not quite fully starched state, with orange thread. The workers had done a little rubbing and creasing here and there. The indigo looks like it’s not set in there very well, and of course its risen to the surface in a few places. There were pairs with extra details on the pockets, plain pockets, extra rivets, etc. I guess H&M is gonna hit the low end of the market pretty hard.
I've only got my 3mo old Nudie Dry Regular Ralphs and a pair of Levi's 501xx to compare em to, but the quality is no-where near as good. They seemed really lightweight in comparison, with a low quality indigo treatment. Who knows though, maybe they'd break in and fade in an interesting way.
There were also some blue and black slim fit dry jeans there, with a completely unnecessary crease going on. The slim fits weren't fake selvedge. There seemed to be lots of one wash jeans there as well in slim, regular, boot cut, etc. Lotsa different kinds of distressed jeans as well for those of you who like em abused for you. And this was just in the men’s section, I didn't venture over to the women’s section, but see below.
There seemed to be jeans and jean jackets all over the store, men’s & women’s, with an "ATTENTION" sticker on them warning of bleeding and smurfing (no they didn't mention smurfing). There's even a long yellow tag on the back of the dry pairs was a warning about sitting on white couches.
Bij mij istie al doorgescheurd op zo'n punt..quote:Op zondag 12 november 2006 21:34 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb 1 nudie met zo'n kring op mijn kontzak maar die begint wel een beetje erg dun te worden hebben jullie dat ook?
En waar zijn de foto's?quote:Op zondag 12 november 2006 22:30 schreef DBBknown het volgende:
vandaag 2 dry denims gehaald, 1 nudie en 1 van selected :love:
Jeansquote:Op maandag 13 november 2006 13:28 schreef BrauN het volgende:
Beetje off-topic, want niet helemaal Nudie, maar ik heb in de Engelse Maxim een fraai stukje gevonden over Zweedse Jeans, dus o.a. Nudie. Ik zal het proberen te scannen of fotograferen en later hier te posten, is wel grappig.
Omdat ik nog een nudie wil. Ik wil er nóg veeeeeel meer. Ze zijn zo mooi.quote:Op vrijdag 17 november 2006 14:46 schreef dialMforMonkey het volgende:
Omdat je een spijkerbroek nodig hebt of omdat je een Nudie nodig hebt?
Nu nog een foto van nuquote:Op maandag 20 november 2006 18:25 schreef Quintuss het volgende:
beste mensen ik heb mijn Diesel Paddom 0088Z (dry denim) al zeker 7 maanden een dag of 4 per week aan. er is nu al duidelijk een soort van wassing te zien. mijn broek ruikt echt nergens naar en ik vind ook niet dat je daarover moet zeuren en dat walgelijk moet vinden. ik ga mijn broek zo lang mogelijk dragen en dan op 60 graden wassen voor een extremer effect dan op 30 graden. Ik ga er ook gewoon mee uit. maar dan laat ik hem daarna wel heel de zondag aan een hanger buiten hangen. dan kun je hem maandag gewoon weer aan je ruikt niets en je ziet niets.
[afbeelding]
dit was de broek toen hij nieuw was.
Een meisje dat dit soort broeken draagt (met daaronder sb dunksquote:Op maandag 20 november 2006 19:31 schreef Luie-princes het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zaterdag gekocht.
Ik heb die ook, maar ik vind em eiglijk maar lastig met andere kleuren te combineren.. Voor de rest is ie best oke, zit ook cker wel lekker...quote:Op maandag 20 november 2006 19:31 schreef Luie-princes het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zaterdag gekocht.
Hij zit zeker lekker ja!quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:55 schreef kaisar het volgende:
[..]
Ik heb die ook, maar ik vind em eiglijk maar lastig met andere kleuren te combineren.. Voor de rest is ie best oke, zit ook cker wel lekker...
Hahah.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:06 schreef Cloud_SB het volgende:
[..]
Een meisje dat dit soort broeken draagt (met daaronder sb dunks)
Kan bij mij al niks meer fout doen.
Mooie wassing ook, hou wel van die ''used'' look als het goed wordt gebruikt.
Slim Jim bij Men@Workquote:Op zondag 3 december 2006 14:07 schreef Quintuss het volgende:
weet iemand waar je de black black thin finn kunt halen? slim jim mag ook.
Hoe kom je aan dat schema?? Is wel handig om groter te zien.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:59 schreef gfo het volgende:
pak je ook gelijk de wijdste modellen he.. als je nou eerst een ssn regular ralf pakt.. das fijnste model.. wil je strakker ga je naar slim jim.. wil je rechte pijpen ga je naar straight sven etc..
Hier even schema van pasvormen:
[afbeelding]
Oepsie ik weet al die namen niet goed. Ik heb een RR gepast en een wijderequote:Op dinsdag 5 december 2006 14:59 schreef gfo het volgende:
pak je ook gelijk de wijdste modellen he.. als je nou eerst een ssn regular ralf pakt.. das fijnste model.. wil je strakker ga je naar slim jim.. wil je rechte pijpen ga je naar straight sven etc..
Hier even schema van pasvormen:
[afbeelding]
moet je even de fitguide bekijken op www.nudiejeans.comquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:41 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Oepsie ik weet al die namen niet goed. Ik heb een RR gepast en een wijdere
Daar komt hij vandaan aangezien ik de fitguides ook op mynudies heb geplaatstquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:50 schreef Stansfield het volgende:
[..]
moet je even de fitguide bekijken op www.nudiejeans.com
Nee, dan ga je dood.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:05 schreef Chrishop het volgende:
Kan ik met mn nudie door de regen?
Je mag die shit toch ook niet wassen, denk check het even.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:10 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, dan ga je dood.
Gast, wat denk je zelf? Natuurlijk kan dat.
beetje regen is ok...quote:Op donderdag 7 december 2006 14:20 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Je mag die shit toch ook niet wassen, denk check het even.
dank.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
beetje regen is ok...
stortbuien vermijden (eigen ervaring)
pas met m'n nudie RRDG in de regen gefietst.. eenmaal thuisgekomen kwam er toch een
halve liter aan indigo af![]()
maar een beetje regen maakt het wel tof... zorgt voor een beetje bleeding op de bovenbenen...
het kan in ieder geval geen kwaad, en is wel iets anders dan een wasmachine
vette shitquote:Op donderdag 7 december 2006 14:13 schreef Stansfield het volgende:
Net de nudie EVEN STEVEN gekocht. De dry versie. Echt een superbroekje. Met lichtblauwe nudie strepen op mijn kontzak. Zal proberen een foto te maken vanavond.
Die heb ik ook is een Regular Ralf?quote:Op donderdag 14 december 2006 00:48 schreef fr0x het volgende:
Ik heb van de week een nudie gezien bij men at work denk dat ik hem ga passe tis een vrij donkere met alle sticks duidelijk in het oranje.. 100,00 viel me ook wel mee..
heb je ook een RRDG dan? 6 maanden niet gewassen? Ranzigheid valt meequote:Op donderdag 14 december 2006 17:52 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Die heb ik ook is een Regular Ralf?
Ik snap niet hoe iemand zn broek 6 maanden niet kan wassen, shit word me ranzig.
Geur valt wel maar maar de broek word vies. Vlekken op je broekquote:Op donderdag 14 december 2006 18:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
heb je ook een RRDG dan? 6 maanden niet gewassen? Ranzigheid valt mee
ik heb nu een RRDG 3 1/2 maand niet gewassen.... ruikt prima...
recipe:
2 x per week stomen
altijd uithangen, niet opvouwen in de kast of onder bed wegmoffelen
niet in sporten
droge doek... ligt aan hoeveel je morst...quote:Op donderdag 14 december 2006 18:13 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Geur valt wel maar maar de broek word vies. Vlekken op je broek.
Of haarverfquote:Op donderdag 14 december 2006 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
droge doek... ligt aan hoeveel je morst...
yoghurt / tandenpasta / dat soort spul gaat er wel wat lastig uit..
maar de gewone vlekken krijg je dr wel af met een doekje / tissue ofzo
hoezo kom je met haarverf in de buurt van je broekquote:
ah boeit ooko niet.quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:14 schreef Stansfield het volgende:
Ja dat weet ik ook niet precies. Zit hem in de weving ofzo. Heb wel eens gehoord hoe dat precies zat maar weet het niet precies.
duidelijk M@W verhaalquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:35 schreef jovink het volgende:
[..]
....1 van de verkopers wist het verschil niet eens...
[..]
De verkopertjes van de m@w hebben alle broeken de wereldquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:47 schreef jovink het volgende:
hahah ervarings deskundige?
maar alle 3 verkopers hebben me welk gezegd dat ik hem ECHT NIET MOCHT WASSENISJ STOER GEKCK! IEK HEB M OOK!
turkse medewerker
Dan moet je hem wassen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 21:45 schreef Jett het volgende:
In mijn bootcut eddy zitten gaten bij me knieenzeer sexxi.
Alleen bij mijn super slim kim ben ik bang dat er gaten in komen of gaat slijten, ik wil dat die zo mooi donker blijft.
Selvage is inderdaad op een andere manier geweven (veel arbeidsintensiever) en is dus veel duurder. Slijt wel stukken mooier! Meestal de paar tientjes extra wel waard.quote:Op donderdag 14 december 2006 18:36 schreef jovink het volgende:
ff vraagje he
wat is het verschil tussen een Dry selvage en een dry greycast? alavst bedankt
nike cam sb;s met pijpen opgekruld Yeaaahquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:12 schreef Brownietje het volgende:
Ik heb er ook 1![]()
rr dry greycast
![]()
had de laatste voor 70 euro bij de score, verkoper helemaal niet wassen en alles
heb alleen geen schoenen die er goed bij passen, iemand een idee?
en een mooie riem?
ze zijn laag uitgesneden (low crotch) en ze zitten niet zo strak wanneer jequote:Op zondag 17 december 2006 21:56 schreef Plots het volgende:
broeken kopen zijn kut.
zijn ze laag uitgesneden van boven? dat ze niet zo strak zitten dus?
Ik draag mijn Camo SBs liever niet onder mijn RRDG, ik vind die broek iets te strak daarvoor. De SBs zijn toch ietwat 'lompe' schoenen en een baggy broek is dat wat mooier.quote:Op zondag 17 december 2006 17:51 schreef jovink het volgende:
[..]
nike cam sb;s met pijpen opgekruld Yeaaah
mooie leren nette schoenen kan ook met pijpen ieeetsie opgekruld
Ligt eraan wat je belangerijker vind, ik ga niet mn nudie over mn exclusive's heenhangen die gaan netjes achter de tong. Als iemand umbro's of van die standaard 12 in een dozijn schoenen aanheeft mag de broek er wel overheenquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:14 schreef GSbrder het volgende:
persoonlijk houd ik niet van jeans achter de tong van schoenen
dat associeer ik eerder met de standaard trainingsbroek/nike air max types...
of dragen zij ook nudie's ?
tight oscar??quote:Op woensdag 20 december 2006 14:21 schreef Luie-princes het volgende:
http://merchants.simplysell.biz/trustnobody.es/product/152
Die nudie vind ik echt zwaaaaaaaaar vet.
Nou ik heb een nudie en sneakers en hiphopquote:Op woensdag 20 december 2006 10:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind nudie persoonlijk niet echt een broek voor echt sneakerheads die meestal toch wat meer van de hiphop enz zijn.
Bij baggy is nudie toch niet het eerste merk wat in me opkomt. Maar draag jij dan alleen de loose frank en baggy bjorn of koop je je broeken gewoon een paar maten te groot?quote:Op woensdag 20 december 2006 16:49 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Nou ik heb een nudie en sneakers en hiphop. Zolang het maar baggy is is het goed.
Ik heb niet zo'n broeken fetisj, relaxte wassing en baggy fit zijn genoeg. Ik heb nu een maatje 36 RR terwijl ik 32 op zn max nodig heb, verder laat ik mn broeken gewoon belachelijk laag hangen. Heb een nudie gehaald omdat niet iedereen die shit kent en het concept van "je eigen broek" me wel aanspreekt. Mijn replay van vorig jaar is compleet uit elkaar gevallen, vind die kwaliteit maar kloten. Verder ben ik nog wel op zoek naar een loose frank of baggy bjorn maar die was hier zo snel niet te vinden en had wel hard een broek nodigquote:Op woensdag 20 december 2006 16:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bij baggy is nudie toch niet het eerste merk wat in me opkomt. Maar draag jij dan alleen de loose frank en baggy bjorn of koop je je broeken gewoon een paar maten te groot?
Precies koopt allen broeken die niet afwijken van den normquote:Op woensdag 20 december 2006 17:13 schreef Stansfield het volgende:
Loose frank zul je ook niet zo snel vinden want die maken ze niet meer. En de baggy bjorn zie je ook niet in al te veel winkels.
Is al gediscusseerd over de broek op mynudies en conclusie naar mailen van nudie is dat het ene thin finn isquote:
hahaha.. ja, precies.. als je een RR met lossere pijpen (niet veel, gewoon 3 cm omtrek dr bij ofzo)quote:Op donderdag 21 december 2006 13:50 schreef Stansfield het volgende:
De even steven heeft toch lagere zakken, qua kruis weet ik niet of dat hoger of lager zit. Alleen heeft de even steven weer strakkere pijpen.
Dus eigenlijk een nieuwe broek die de andere kant op gaat dan de even steven ten opzichte van de RR.
Van RR naar Even Steven is iets strakker qua pijpen. Maar dan wil je dus van RR naar nieuw model met iets lossere pijpen?
haha ik zou zeggen mail naar nudie in gotenborg. Bij mij even steven stond op het kaartje ook wie het ontwerp bedacht had. Straks krijgen we de nudie GSbrder dryquote:Op donderdag 21 december 2006 13:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
hahaha.. ja, precies.. als je een RR met lossere pijpen (niet veel, gewoon 3 cm omtrek dr bij ofzo)
iets lagere zakken (voor/achter) en een iets hoger kruis voor mij kan regelen, ben je m'n held![]()
![]()
Vind ik niet. Ze hebben nu van slim fit (super slim kim) tot baggy (baggy bjorn) en dat is prima zo. Voor baggy broeken met je maar dickies kopen vind ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:19 schreef Bananenman het volgende:
Nudie moet meer baggy modellen maken. Veel te veel slim shit
Mee eens, maar dat zal niet snel gebeuren, je moet maar gewoon mee gaan met het modebeeld van tegenwoordig (zo strak mogelijk). Heb zelf mn broeken ook liever laag, vooral veel crotch spacequote:Op donderdag 21 december 2006 14:19 schreef Bananenman het volgende:
Nudie moet meer baggy modellen maken. Veel te veel slim shit
Meisje, dat kun je toch zien op haar "profiel".quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:04 schreef jovink het volgende:
ben je nou eigenlijk een meisje of een jongen maar de laatste staat beter
Er is trouwens geen apart heren of dames model.. ze zijn allemaal zoquote:Op zaterdag 23 december 2006 20:30 schreef thispicture het volgende:
Ik heb een Thin Finn gekocht![]()
Hij lag bij de meisjesafdeling bij Bendorff, ik denk echt dat het een apart vrouwenmodel is (als in, er is een Thin Finn voor de heren en een Thin Finn voor de dames) want de heupomtrek is érg breed en de taille wat smaller. Je kan 'm op 2 manieren dragen, strak en baggy.
[afbeelding]
[afbeelding]
Strak vind ik 'm leukerDe taille is echt superhoog, komt gewoon tot boven m'n navel
even wennen, maar 't zit wel lekker!
nja ik ken meisjes met een rondere kont daarom twijfelde ik een beetje.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:07 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Meisje, dat kun je toch zien op haar "profiel".![]()
Ik denk omdat dat zij had verwacht dat de Thinn finn bij de mannenafdeling zou liggen, en niet bij de vrouwen afdeling.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:52 schreef jovink het volgende:
[..]
nja ik ken meisjes met een rondere kont daarom twijfelde ik een beetje.
en waarom zou je er bij vertellen dat je op de vrouwern afdeling winkelt als je een vrouw bent?
tot zover mijn hersenspinsels
Iddquote:Op zaterdag 23 december 2006 22:01 schreef Luie-princes het volgende:
[..]
Ik denk omdat dat zij had verwacht dat de Thinn finn bij de mannenafdeling zou liggen, en niet bij de vrouwen afdeling.
Okequote:Op zaterdag 23 december 2006 21:45 schreef gfo het volgende:
[..]
Er is trouwens geen apart heren of dames model.. ze zijn allemaal zo
De eerste 6 maanden - 1 jaar niet nee, daarna kan je hem gewoon wassen de broek heeft dan meer dan genoeg tijd gehad zich naar je lichaam te vormen en je levensstijl over te nemen.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:27 schreef Rev- het volgende:
ook een dry japan gekocht bij de Bendorft.. je hoeft hem dus echt niet te wassen?
Waar kan je Überhaupt dry selvage kopen. Ik zie wel veel RR dry greycast liggen maar nergens dry selvage in welk model dan ook.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:48 schreef Luie-princes het volgende:
Wie weet waar ik een Straight Sven Dry Selvage kan kopen?
Dat staat toch op het labeltje aan de buitenkant van de broek en ook in de binnenkant zit een bonnetje waar dat op staat welk model het is.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:57 schreef darkie_blue het volgende:
Heeft die regular ralf dry greycast recht lopende of smalle pijpen? Heb vandaag een greycast gepast maar die heeft smalle pijpen, heb zo'n vermoeden dat die gast mij een slim jim dry greycast heeft gegeven. Wie weet?
Verder ook RR dry selvage aangehad...die zat wel lekker maar om nou 150 euro uit te geven.
em niet zo opgelet...maar is RR greycast met rechte pijpen of niet? Die RR dry selvage heb ik bij bendorff aangehad. tot 30% korting voor sommige dure nudies (niet voor RR).quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:12 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat staat toch op het labeltje aan de buitenkant van de broek en ook in de binnenkant zit een bonnetje waar dat op staat welk model het is.
Waar heb je die RR dry selvage gepast?
Dat verkoopt niet in winkels als M@W en cotton company. Segment hoger (BlueBlood, SugarCane, IronHeart, Atelier, Edwin, The hundreds) kan je ze wel vinden maar daar is de prijs dan ook naar (de kwaliteit is wel ook weer stukken beter)quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:06 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Waar kan je Überhaupt dry selvage kopen. Ik zie wel veel RR dry greycast liggen maar nergens dry selvage in welk model dan ook.
En welke winkels verkopen dat dan weer?quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:40 schreef Cloud_SB het volgende:
[..]
Dat verkoopt niet in winkels als M@W en cotton company. Segment hoger (BlueBlood, SugarCane, IronHeart, Atelier, Edwin, The hundreds) kan je ze wel vinden maar daar is de prijs dan ook naar (de kwaliteit is wel ook weer stukken beter)
Ik zou zeggen de RR of de straigt sven. Maar check anders even de nudie fitguide op http://www.nudiejeans.com/fitguide/ zie je precies welke eigenschappen welke broek heeft.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:28 schreef cohen het volgende:
Nudie-kenners,
Ik heb een vraagje. Ik vind Nudie-broeken vaak hele mooie broeken. Ik heb een Regular Ralf en die zit echt perfect. Nou wil ik een nieuwe hebben. Ik wil er 1 die niet te baggy is, maar ook niet te strak zoals een Levi's 501. Welke Nudie past het best bij mijn eisen?
wat voor regular ralf heb je?quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:28 schreef cohen het volgende:
Nudie-kenners,
Ik heb een vraagje. Ik vind Nudie-broeken vaak hele mooie broeken. Ik heb een Regular Ralf en die zit echt perfect. Nou wil ik een nieuwe hebben. Ik wil er 1 die niet te baggy is, maar ook niet te strak zoals een Levi's 501. Welke Nudie past het best bij mijn eisen?
Daar zitten wel een paar mooie tussen! De Bootcut Ola, de Straight Sven en de Thin Finn zijn wel mooie! Wat kosten die gemiddeld??quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik zou zeggen de RR of de straigt sven. Maar check anders even de nudie fitguide op http://www.nudiejeans.com/fitguide/ zie je precies welke eigenschappen welke broek heeft.
Best verkrijgbaar in NL is de Regular Ralph Dry Greycast... die is 100 ¤quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:27 schreef cohen het volgende:
[..]
Daar zitten wel een paar mooie tussen! De Bootcut Ola, de Straight Sven en de Thin Finn zijn wel mooie! Wat kosten die gemiddeld??
De rode winkel heeft toch ook wel wat nudies? Verder heeft de image ook wel behoorlijk wat nudies en de MAW.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:01 schreef taart het volgende:
ik wil een straight sven. Weet iemand in Utrecht een winkel waar ze veel soorten Nudies hebben? Behalve de Rode Winkel dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |