Hoe is het nu Tamea?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:34 schreef Tamea het volgende:
Nou, m'n harde plek ben ik nog niet kwijt. Hij lijkt wel wat minder groot te zijn, maar het is nog steeds pijnlijk als ik daar voel. Ik weet nu ook niet zo goed wat ik eraan kan doen, behalve Finn vaker proberen aan te leggen en kolven. Hopelijk trekt het snel helemaal weg, ik heb geen zin in een borstontsteking.
Oh hahaquote:Op donderdag 2 november 2006 12:27 schreef YPPY het volgende:
Ze gaat trouwens gillen als ze het flesje ziet, ik denk niet dat ze dat makkelijker vindt.
quote:Bij spruw geen borstvoeding invriezen voor later gebruik omdat de candida-schimmel dan weer opnieuw voor besmetting kan zorgen.
Niet handig, maar beter dan niks.quote:geen afgekolfde BV in de vriezer bewaren voor later gebruik, of vóór gebruik een paar seconden tegen de kook aanbrengen en na afkoelen meteen gebruiken
zullen we het maar bij Romijn houdenquote:Op donderdag 2 november 2006 18:59 schreef Jelief het volgende:
Martineke, wat ook schijnt te helpen is als Romme bijt
Ok, weer een woordje geleerd!quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:44 schreef YPPY het volgende:
De strijk is klaar gelukkig.
Ik smeer na elke voeding PM, dat lijkt me verstandiger, dat is veel vaker dan vier keer per dag. Dat zeiden ze bij de apotheek en het CB ook. Wel een gedoe, want die zalf voor mij moet er af voor de volgende voeding. Als je dun smeert, is het al weg, maar net wilde Anna al heel snel weer drinken. Stond ik daar te poetsen met een huilende baby.
Anna clustert ook. Meestal zo tussen 18 en 21 uur 's avonds. Ze drinkt dan, valt in slaap, wordt wakker, gilt van de honger, drinkt wat, valt in slaap, wordt wakker, heeft honger en dat de hele tijd door. De rest van de dag doet ze dit niet.
Ik leg dan meteen weer aan als de ademhaling weer wat rustiger is, of geef de fles (ligt eraan hoe ik aan het voeden was). Dit gaat tot nu toe altijd goed.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat doen jullie als je kindje goed gedronken heeft en meteen weer alles uitkotst? Gewoon opnieuw beginnen of heeft dat maagje toch wat rust nodig?
Meestal is het een mondje teruggeven. Soms wel met kracht, dat het er langs zijn neus uitkomt. Daarnet waren het echt vier grote golven, alles eruit denk ik.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:02 schreef nebelung het volgende:
Is het echt spugen in grote golven of een mondje terug?
Een mondje terug is vrij normaal voor babies en die heeft dat meestal gewoon genoeg gehad. Spugen kan op andere dingen wijzen, dat weet ik zo niet, veel info geef je verder niet
Voed je op verzoek? Wissel je van borst tussendoor? Heb je veel melk? Heeft Fons last van krampjes ook? Hoe is zijn poep? Verslikt hij zich wel eens? Is hij soms onrustig aan de borst?
(sorry meer vragen dan antwoorden)
Vraagje aan jou, en aan andere op verzoekvoedsters, laten jullie je kindje helemaal zelf bepalen wanneer hij of zij eet? Ik heb steeds die maximumtijd in mijn hoofd, 4 uur. Ik maak hem meestal wakker na 4 uur, al komt hij meestal zelf wel.quote:
Ik laat hem gewoon slapen, maar denk niet dat hij er al langer dan vier uur tssn gelaten heeft overdag.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:27 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Vraagje aan jou, en aan andere op verzoekvoedsters, laten jullie je kindje helemaal zelf bepalen wanneer hij of zij eet? Ik heb steeds die maximumtijd in mijn hoofd, 4 uur. Ik maak hem meestal wakker na 4 uur, al komt hij meestal zelf wel.
Mag je ze (overdag) ook zo lang laten slapen als ze zelf willen?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:07 schreef nebelung het volgende:
Bass-Miss, ik denk toch dat het een gevalletje veel melk is, dat spugen. In dat geval zou ik hem persoonlijk niet opnieuw aan leggen, dan heeft hij genoeg gehad. Bij babies is het maagklepje nog niet goed ontwikkeld, vandaar dat ze soms teruggeven. Bij het ene kind is dat meer dan bij het andere kind.
Als je er niet helemaal zeker van bent zou ik eens naar de huisarts gaan, er zijn ook andere redenen voor spugen eventueel (zoals reflux of allergie of allebei). Maar ik geloof niet dat dat aan de orde is, op de een of andere manier klinkt het verhaal niet zo. Maar dat kan ik helemaal mis hebben.
lekker late reactie, ik wil er ook op reagerenquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:27 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Vraagje aan jou, en aan andere op verzoekvoedsters, laten jullie je kindje helemaal zelf bepalen wanneer hij of zij eet? Ik heb steeds die maximumtijd in mijn hoofd, 4 uur. Ik maak hem meestal wakker na 4 uur, al komt hij meestal zelf wel.
Mag je ze (overdag) ook zo lang laten slapen als ze zelf willen?
Dat is precies wat ik zo graag wil, haar zo lang mogelijk dubbel voedenquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:15 schreef PM-girl het volgende:
Ik hoop het voor je Snoopy, want ik vind het zo stoer wat je doet. Het lijkt me dat de drempel naar volledig kv lager is als je half half doet zoals jij, maar toch hou je vol met dubbel voeden! super!
Ik ga eens zoeken op de bv-forumquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:42 schreef nebelung het volgende:
Toch zijn er meerdere vrouwen op het bv-forum met dezelfde problemen. Ik vind ook dat jullie een medaille én een eigen afdeling moeten krijgen!
Lastig Snoopy, hoe het nu met Lis gaat, dat onrustige. Heb jij dat ook gehad Macka?
hi Sjakquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:17 schreef sjak het volgende:
ML, welke thee drink je?
Ik heb de afgelopen een sterk verminderde productie, helaas door de stress denk ik. Ik ben nu hard aan het proberen door bij elke voeding ook te kolven om de productie weer op te hogen. Als ik niet werk dan krijgt ze deze voedingen tussendoor, als ik wel werk krijgt ze het er 's avonds bij (naast wat extra uit de vriezer). Vooral 's avonds heb ik minder, ik kom dan niet hoger dan 100 ml (uit twee borsten) en dat is echt te weing voor een meisje van 6500 gram. Helaas krijg ik nu door het vele kolven weer pijn. Heeft iemand nog andere tips om de productie op te hogen?
Doe eerst maar die eigen afdeling!quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:42 schreef nebelung het volgende:
Toch zijn er meerdere vrouwen op het bv-forum met dezelfde problemen. Ik vind ook dat jullie een medaille én een eigen afdeling moeten krijgen!
Lastig Snoopy, hoe het nu met Lis gaat, dat onrustige. Heb jij dat ook gehad Macka?
En is daar verders ook was aan te doen, behalve aanleggen bij elke kik? Iris is sinds een week of anderhalf 's avonds snel ontevreden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:23 schreef nebelung het volgende:
Dat je productie 's avonds niet hoog is, is eigenlijk erg normaal, dat hebben bijna alle vrouwen die bv geven (op een enkeling na).
Dat is dus idd de reden dat ik het nog niet gehaald heb. Uiteindelijk gaat ze ook wel slapen(11/12 uur achterelkaar zelfs!) hoor, na tig keer van borst te zijn gewisseld, maar ik zelf word er zo kriegelig van. Ben niet zo zeer bang dat ze te weinig krijgt, hoor....quote:Op woensdag 8 november 2006 10:17 schreef YPPY het volgende:
Vooral niet opgeven LadyS denk ik. Ik heb 's nachts gekolfd en dat gaven we de volgende avond, zodat ze toch genoeg had. Ik denk als je kv gaat geven dat de productie dan alleen maar verder terug gaat lopen.
Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).quote:Op woensdag 8 november 2006 09:53 schreef LadyS het volgende:
[..]
En is daar verders ook was aan te doen, behalve aanleggen bij elke kik? Iris is sinds een week of anderhalf 's avonds snel ontevreden.
Ik kan daar helemaal kriegel van worden, ik had al een paar keer op het punt gestaan om flesvoeding te laten halen![]()
Super vind ik dit, dat vertrouwen in je kindquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:18 schreef Macka66 het volgende:
't Is een pittig meisje dat goed voor zichzelf op kan komen en weet wat ze nodig heeft![]()
voor de west-friezen: 't is nog een pittèg moidje ook
nee nu niet, neequote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef nebelung het volgende:
[..]
Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he?)
Na Chinook (met 9 maand werd ik weer ongesteld en ze heeft ruim twee jaar BV gekregen) ben ik nooit regelmatig geweest, cyclus varieerde van drie tot negen weken.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:11 schreef dutchie het volgende:
Hé hoe zat dat ook alweer qua menstruatie en borstvoeding? Ik ben inmiddels 1x ongesteld geweest (nu 4 weken terug), dus ik verwacht dat het elk moment kan komen. Alleen voelt dat nog niet zo. Kan het zijn dat mijn cyclus door de bv nog op zich laat wachten?
nee, ik ben niet zwanger![]()
Nee, maar meer om de voeding wat op te krikken. Dat was het idee. Ik zelf denk dat het niet zo'n strak plan is, iemand anders kwam ermee. Ik geef het hem ook wel 's nachts. Het voelt alleen zo rot dat die melk te weinig is. Mijn voedingsbeha's zitten ook plots veel ruimer, dus het is echt teruggelopen. Daarnaast merk ik ook wel dat Kendahl een sprongetje maakt. Dus is het nog een rotmoment voor een dip ook!quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:35 schreef bixister het volgende:
paradijsvogel, je kunt 'm toch gewoon wat geven als hij wakker wordt 's nachts? als ie doorslaapt zou ik 'm er niet voor wakker maken.![]()
Hee, da's fijn! Voor Lis én voor jouquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:58 schreef snoopy het volgende:
Macka, ik merk hier ook dat het vaker aanleggen goed werkt. En Lis drinkt niet meer zo onrustig
Dat lucht wel op.
Dank voor het hart onder de riemquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:15 schreef YPPY het volgende:
Het is vast nog te redden Macka, gelukkig is die dip tijdelijk.
Die 50cc is een schatting van de lactatiekundige, op basis van mijn verhaal, het gegeven dat ik meestal tussen de 30 en 35cc kolf, wat Lucie na de bv nog aan kv neemt, en de (zeer grote) ervaring van de lk.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:26 schreef snoopy het volgende:
Ik vind 50 cc ook best aardig wat. Bij Morris kwam ik nooit verder dan 30 cc.
Ik vermoed dat het nu wel iets meer is dan toen.
Hoe weet je dat het 50 cc is? Dmv kolven? Kindjes krijgen toch meer uit je borst dan een kolf heb ik altijd begrepen?
Ik hoop dat jij gewoon weer op je 'gewone' productie komt. Succes!
quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:55 schreef nebelung het volgende:
En PM-Girl, ja de VBN, maar hier post ik als Nebelung en verder had ik mijn moeder en tantes bij de LLL en cursussen op mijn werk ooit en verder ben ik nogal lezerig (of wijsneuzerig en betweterig volgens mijn man. Ik ben in elk geval géén expert!)
Mag ik vragen welke verzekering dat was?quote:Op donderdag 9 november 2006 18:06 schreef snoopy het volgende:
Ik kreeg van mijn verzekeraar een kraamuitkering van 230 euro. Speciaal bedoeld voor kosten zoals bijv. het aanschaffen van een borstkolf of andere dingen in de kraamtijd. Was ik wel blij mee!
Nee, hij slaapt en dat zo zal het voorlopig ook wel blijven, tussen ons in.quote:Op maandag 13 november 2006 17:36 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig, toch zonde om zoveel weg te moeten gooien!
Randa, klinkt alsof je tevreden bent met hoe het nu gaat, al lijkt het mij erg vermoeiend. Maar Merlijn heeft zo'n bedje naast jullie bed wat er aan vast zit of niet?
Nationale Nederlanden. Heb wel een uitgebreidere verzekering.quote:Op maandag 13 november 2006 17:40 schreef lcicle het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke verzekering dat was?
Ik heb namelijk ook een kolfset MOETEN aanschaffen om een elektrische kolf te kunnen huren, op indicatie van de verloskundige. Gebeld met CZ of dat vergoed werd, antwoord was nee.
Lekker dat het zo goed op gang is neuk.quote:Op maandag 13 november 2006 19:30 schreef Neuk het volgende:
Bij mij is inmiddels de bv goed op gang gekomen. Meneer krijgt 's avonds rond een uur of 11-12 zijn en met een beetje mazzel meldt hij zich om 4 uur en daarna om een uur of half 9 weer. Ik voed op verzoek dus eerder of later kan ook en aangezien ie nog maar 11 daagjes is kan ik ook niet heel erg spreken van een regelmaat alleen maar van 'meestal'.
Vandaag is Brent helemaal van slag lijkt het wel. Hij is huilerig en heeft krampjes. Wil veel drinken maar drinkt toch lang niet zo veel als een paar dagen terug. Zijn dit dagen van vraag en aanbod? Regeldagen? Hoort dit erbij? Of komt dit van al het bezoek dat er komt?
Een stuiterend kind?quote:Op maandag 13 november 2006 21:10 schreef sjak het volgende:
Wat voor last zouden ze van teveel koffie kunnen krijgen?
Die is écht heel lekker ja!quote:Op maandag 13 november 2006 21:06 schreef Macka66 het volgende:
Tijdens de zwangerschap dronk ik geen koffie, maar na de bevalling ben ik er weer mee begonnen. En geen problemen. Bij twijfel: Nescafe Goudmerk cafeïnevrij is ook best weg te krijgen.
Het enige waar mijn dochter ooit op reageerde is doperwtjes (of all thingsquote:Op maandag 13 november 2006 21:11 schreef snoopy het volgende:
Zijn er nog andere dingen die jullie niet eten of drinken?
Op de bv-avond werd er gezegd dat je gewoon alles moest eten en drinken (behalve dan veel acohol) en je vanzelf wel merkte of je kindje last had van iets. Het hoeft nlhelemaal niet perse te gebeuren.
Maar mijn kraamhulp vertelde me voorzichtig te zijn met koolsoorten, knoflook, koffie, sinaasappelsap, koolzuurhoudende dranken etc.
hihi doe's foto!quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:01 schreef dutchie het volgende:
Nu Cas wat ouder wordt wordt de bv toch wat complexer. Hij is snel afgeleid (altijd fijn zo'n stuiterende broer om je heen) en draait zijn hoofd dan in de richting waar het geluid vandaan komt. Let wel: mét tepel in de mond.
Auw....
Ai ai ai, da's pijnlijk weet ik uit ervaring!quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:01 schreef dutchie het volgende:
Nu Cas wat ouder wordt wordt de bv toch wat complexer. Hij is snel afgeleid (altijd fijn zo'n stuiterende broer om je heen) en draait zijn hoofd dan in de richting waar het geluid vandaan komt. Let wel: mét tepel in de mond.
Auw....
Ai, ja herkenbaar... En als ze dan tanden erbij gebruiken (boven en onder), wordt het nog leuker. Bij mij wel eens tot bloedens toe... geneest zo lekker snel als er zeven keer per dag aan wordt gedronken...quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:01 schreef dutchie het volgende:
Auw....
Ooooh! Slaapt Simon al zó lang door???quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:19 schreef PM-girl het volgende:
Ik geef Simon rond half elf/elf uur de laatste bv, het is dan niet helemaal leeg maar leeg genoeg.
's Morgens kolf ik rond zeven/acht uur alles leeg, of eerst bv en dan nog kolven. Het doet geen pijn, maar ik ben wel weer Pamela zo 'smorgens!!
Geen spruitjes hiero. Ook geen boerenkool...quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef ik80 het volgende:
Zo hier ook bezig met borstvoeding, pff valt niet mee. Soms lijkt het wel of ze alleen maar wilt drinken.
Kloofjes heb ik hier ook al auw auw auw.
Eten jullie trouwens wel spruitjes?
Ik eet inmiddels alles. Alleen met alcohol ben ik voorzichtig (alleen een of twee glaasjes als ze net gedronken heeft voor haal langere slaapperiode 'savonds).quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef ik80 het volgende:
Zo hier ook bezig met borstvoeding, pff valt niet mee. Soms lijkt het wel of ze alleen maar wilt drinken.
Kloofjes heb ik hier ook al auw auw auw.
Eten jullie trouwens wel spruitjes?
Kom maar met dat receptquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:16 schreef dutchie het volgende:
Hier wordt de laatste tijd bijna iedere week spruitjes gegeten. Terwijl ik het vroeger nooit lustte.Maar lekker recept gevonden in de Allerhande en sindsdien eten we het 1x per week. Maar hoezo? Of ze er last van krijgen bedoel je.
Tan, dat is trouwens ook een reden waarom ik stop met een half jaar; tandjes. Brrrr...
Volgens mij doe ik alles wat 'verboden' is bij bv, ik drink in het weekendje echt wel een glaasje wijn (meestal ook maar eentje, dat weer wel) en ik eet spruitjes, boerenkool, knoflook, ui, bonen en een bakkie koffie gaat er ook wel in. Ik ben meer een theeleut, dus 1 bak koffie vind ik voldoende.
Wow Snoopy, wat stoerquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:44 schreef snoopy het volgende:
Ik heb vanmiddag met de hand gekolfd. Sowieso voor het eerst. Maar ik had bezoek en het kwam niet van bv. Dus later dacht ik, laat ik het eens met de hand proberen want ik heb nog geen kolf. En ik vond het eigenlijk zonde om het over te slaan.
En dat ging best aardig. Met mijn minimelkfabriekje kwam ik op ongeveer 20 cc.
Hey!quote:Op woensdag 15 november 2006 11:37 schreef Kleintje het volgende:
Maar Yppy, Jarno en anderen zijn toch duidelijk van de bv maffia
wil je Fv horror verhalenquote:Op woensdag 15 november 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:
Oeps... vergeten eente zetten achter het maffia gebeuren.
Nee, ben juist blij dat jullie me laten inzien dat fv helemaal niet zo makkelijk is.
Ik ga maar eens heel wat deeltjes van deze reeks doorlezen. Waarschijnlijk word ik dan een stuk wijzer!
Een kleintje kan op zich best wel drie uur, vier uur zonder eten (de echte beginperiode daargelaten, maar dan lijkt het me ook sterk dat jij zelf al zo fit bent dat je lang weg kanquote:Op woensdag 15 november 2006 11:37 schreef Kleintje het volgende:Oke, ik ga me in de wereld die bv maffia heet vertonen
Ik heb al zoveel vragen gekregen wat ik ga doen, bv of fv. In de eerste instantie dacht ik echt dat bv niets voor mij was. Maar Yppy, Jarno en anderen zijn toch duidelijk van de bv maffia en overtuigen me toch wel dat het allemaal wel meevalt.
Ik ken mezelf een beetje en ik weet dat ik (afhankelijk van mijn lichamelijke gesteldheid) zo snel mogelijk na de geboorte weer mijn paard zelf wil gan doen. Maar ik zie dus echt op tegen het voeden dan. Hoe gaat het dan? Hoe lang kan de kleine zonder eten? Hoe zit het met een flesje geven?
Ik wil persoonlijk niet teveel in het openbaar voeden. Met familie en kraamvisite is het anders, die komen bij mij over de vloer en familie is een stuk eigen. Maar ergens anders op visite, in de stad etc... daar zie ik tegenop.
ok, dan slaat mijn rant tegen de naam BV-maffia niet op jou!quote:Op woensdag 15 november 2006 12:00 schreef Kleintje het volgende:
Oeps... vergeten eente zetten achter het maffia gebeuren.
Nee, ben juist blij dat jullie me laten inzien dat fv helemaal niet zo makkelijk is.
Ik ga maar eens heel wat deeltjes van deze reeks doorlezen. Waarschijnlijk word ik dan een stuk wijzer!
Nofi, maar echte gêne kan het bijna niet zijn toch...quote:Op woensdag 15 november 2006 11:37 schreef Kleintje het volgende:
[...]
Ik wil persoonlijk niet teveel in het openbaar voeden. Met familie en kraamvisite is het anders, die komen bij mij over de vloer en familie is een stuk eigen. Maar ergens anders op visite, in de stad etc... daar zie ik tegenop.
Sorry, het is ook iets heel anders, maar toch moest ik lachen toen ik het zag staan.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:08 schreef YPPY het volgende:
BE, dat is echt heel anders. Ik loop zo een sauna binnen, maar borstvoeding geven bij een stel vreemden is heel anders. Het is iets heel persoonlijks en intiems, omdat het samen met je baby is. Niet te vergelijken wat mij betreft.
en ondanks de pi vind ik het een vreemde opmerking eigenlijk
Ik vind het dus een verschil.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nofi, maar echte gêne kan het bijna niet zijn toch...
Je hebt (had?) daar normaal gesproken ook niet heel veel moeite mee toch?
Daarom ook het vraagteken bij 'had'... omdat ik niet wist of je het nu wel deed.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:31 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ik vind het dus een verschil.
Het gaat er niet om dat IK het moeilijk vind.
Waar jij op doelt is iets heel anders. Die mensen kiezen er bewust voor om naar mij te kijken. Die loggen in en betalen er zelfs voor.
Nu confronteer je er mensen mee die het misschien liever niet hebben.
Daarnaast even offtopic... ben ik nu gestopt met dat werk. Puur om wat ik in dat topic al had gezegd... nu is het voor mijn lief en mij. Anderen hoeven niet te geilen op mijn zwangere buik, ondanks dat er nog helemaal niets te zien is.
zou je denken pv?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kleintje bedoelde het vast als een geintje.
Ow... jij mag best hastikke boos zijn hoor. Dan ehm... dan ehm...quote:
quote:Op woensdag 15 november 2006 12:20 schreef nebelung het volgende:
Alhoewel ik zeer pro-bv ben (en derhalve wellicht maffia genoemd kan worden) heb ik nog nooit iemand een pistool op z'n hoofd gezet, heb ik geen godfather en leg niemand om. Iedereen heeft de vrije keus in hoe haar/zijn kind te voeden
Hm...quote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef PM-girl het volgende:
garantie geven op pijnvrije voeding,
Kijk, dát wil ik ook heel graag! Super dat het je lukt Tamea!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Tamea het volgende:
Hoe dan ook, binnenkort is hij 6 maanden en aan het eind van dit jaat wil ik gaan stoppen met de voedingen overdag. Eigenlijk zou ik 's ochtends en 's avonds nog wel willen blijven voeden dan, maar ik vrees dat me dat niet gaat lukken (iemand nog tips daarvoor?).
quote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef Moonah het volgende:
tot ik me realiseerde dat hij een baby is...
Valt reuze mee hoor. Ik vind Finn al zo'n mensje met eigen karaktertje dat ik ook helemaal vergeet dat ie een baby is soms. Denk dat veel ouders dat met hun eigen ukkie hebben.quote:
Of je nou bv in een flesje moet doen of wat poeder met water maakt niet veel verschil vind ik.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:23 schreef Tamea het volgende:
Sjak, ik ben ook erg blij dat we niet hoeven te rommelen met flesjes enzo. Finn drink de bv uit de fles gelukkig op kamertemperatuur, dus als we ergens heengaan is het hop fles in de tas en als ie honger heeft kunnen we die fles meteen geven.
Djeez, hoe naïef kan ik zijn??quote:Op donderdag 16 november 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:
Maar bij spruw moeten er toch witte stipjes in het mondje zichtbaar zijn? Want die heeft Thies niet. Of is dat slechts één van de symptomen? Want steken heb ik ook wel eens...
*toch maar eens goed inlezen gaat...
Maar hoe doe je dat als je bv. de stad in gaat of naar iets anders wat geen huis van een bekende is? Thermosfles met warm water mee ofzo? Bij poeder bedoel ik dus.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
[..]
Of je nou bv in een flesje moet doen of wat poeder met water maakt niet veel verschil vind ik.
En ik zet het flesje meestal even in een bakje heet water. Dan is het zo op temperatuur![]()
En tegenwoordig ook online te bestellen:quote:Op donderdag 16 november 2006 11:00 schreef snoopy het volgende:
Wat ik trouwens ook wel handig vind is het bv-hemd dat ik laatst heb gekocht. Wat mij tegenstaat aan het bv geven in het openbaar is dat ik dan met een half blote buik zit. En dat hemd is echt een oplossing![]()
Zeker nu in de winter!
Volgens het borstvoedingsvriendelijke introductieschema kan pap vanaf zeven maanden gegeven worden en dan kan het net zo goed vervangen worden door brood.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:26 schreef lcicle het volgende:
Hoe belangrijk is eigenlijk die pap, als je kindje 6 maanden is? Zitten er belangrijke voedingsstoffen in, of is het meer een middel om de nacht door te komen?
Ik deed Merlijn voor hoe hij z'n mondje open moest doen, hielp ook haha!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:44 schreef Macka66 het volgende:
Misschien nog een tip voor niet optimaal happende babies... Lucie kon in het begin mijn rechtertepel nauwelijks behappen. Als ik dan "Grooote bek" tegen haar zei deed ze haar mond wagenwijd open![]()
Ik ga de pap ook overslaan denk ik. 's Ochtends wil ik blijven voeden en voor tussen de middag vind ik het handiger om meteen met een broodkorst te gaan beginnen, zodra dat mag. Anders moet ik eerst die pap aanwennen en dan vlak daarna alweer afwennen omdat hij tussen de middag uiteindelijk toch brood zal moeten gaan eten.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:37 schreef owlet het volgende:
[..]
Volgens het borstvoedingsvriendelijke introductieschema kan pap vanaf zeven maanden gegeven worden en dan kan het net zo goed vervangen worden door brood.
Ik vind het zelf in ieder geval niet zo'n noodzakelijk iets als sommige andere mensen. Ik zou liever beginnen met andere graanproducten vanaf een maand of zeven, acht denk ik.
Ik heb ze gebruikt toen ik nogal lekte in de zwangerschap en dat was ideaal, ook omdat mijn tepels toen heel erg pijn gingen doen bij kou.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:53 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik moet even inbreken hoor.....
Ik zag laatst in de Etos Lilypads liggen. Aangezien ik onze tweede ook de eerste maanden wil voorzien van BV, vroeg ik mij af of iemand daar ervaring mee heeft.
Zo hoef ik niet met BH aan te slapen en 's morgens alle borstcompressen uit mijn bed/onder mijn bed te vissen.
ik neem dan een flesje met 90cc koud water erin mee, potje poeder(6 lepels dus), en een thermoskan met warm water. ff mixen en het is gelijk op temp. geen magnetron nodigquote:Op donderdag 16 november 2006 10:55 schreef Tamea het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat als je bv. de stad in gaat of naar iets anders wat geen huis van een bekende is? Thermosfles met warm water mee ofzo? Bij poeder bedoel ik dus.
* Tamea voelt zich nu heel dom dat ze dat na bijna 6 maanden mama te zijn niet weet
Zo, even ontzettend spuit 11 spelen! Gisteren gewerkt en 's avonds 6 uur geen stroom gehad, ik kan nu pas reageren.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:34 schreef Kleintje het volgende:
Jelief... ik denk dat je jezelf best vergist in de paardrijwedstrijden. Er zijn grote en kleine wedstrijden, maar kleedkamers zijn er in ieder geval niet.
Tuurlijk, men kan er ook voor kiezen om niet te kijken, maar je weet hoe dat gaat met jonge kinderen. Maar goed... er zijn genoeg mogelijkheden om dat te omzeilen. Kan inderdaad in de auto gaan zitten of van te voren zorgen dat ik een flesje heb gekolft.
Ik zou even het zekere voor het onzekere nemen, niet doen dus. 't Is nogal hardnekkig, spruw.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:52 schreef Moonah het volgende:
Wat ik me net tijdens het voeden ook bedacht:
Als ik Thies loskoppel met mijn pink en dan mijn pink in mijn eigen mond stop, dan....??
Of draaf ik nu te ver door?
Je draaft niet te ver door, de kans bestaat dat je elkaar blijft besmetten op die manier...quote:Op donderdag 16 november 2006 18:52 schreef Moonah het volgende:
Jaaaaahh...
I know.....
Alsof ik me sowieso niet al een slag in de rondte was....
En toch ben ik zooooo gelukkig dat het voeden zo goed gaat!
Wat ik me net tijdens het voeden ook bedacht:
Als ik Thies loskoppel met mijn pink en dan mijn pink in mijn eigen mond stop, dan....??
Of draaf ik nu te ver door?
Schoonpapa bellen!quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:26 schreef YPPY het volgende:
Gisteren liep ik hier nog te verkondigen dat de spruw bij mij ook bijna weg was. Nou niet dus. 's Avonds deed het weer superveel pijn. Bel ik de dokter (vol zenuwen na de vorige telefoontjes), kon ik bijna meteen langskomen. Alleen ging dat niet, want ik ben zonder auto en het is ruim een drie kwartier lopen en Anna slaapt nog. Maar het idee alleen al.Nu ga ik maandag, hopen dat het dit weekend meevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |