abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2006 @ 14:35:39 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43577091
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:31 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ik vind het dus een verschil.
Het gaat er niet om dat IK het moeilijk vind.
Waar jij op doelt is iets heel anders. Die mensen kiezen er bewust voor om naar mij te kijken. Die loggen in en betalen er zelfs voor.
Nu confronteer je er mensen mee die het misschien liever niet hebben.

Daarnaast even offtopic... ben ik nu gestopt met dat werk. Puur om wat ik in dat topic al had gezegd... nu is het voor mijn lief en mij. Anderen hoeven niet te geilen op mijn zwangere buik, ondanks dat er nog helemaal niets te zien is.
Daarom ook het vraagteken bij 'had'... omdat ik niet wist of je het nu wel deed.
Verder heb ik nooit zo nagedacht over de vrije keuze idd.

Maar goed, zoals ik zei, ik las het, dacht aan je werk en moest gewoon even lachen omdat het niet met elkaar lijkt te rijmen.
pi_43577137
Als je bij anderen bent, kun je altijd vragen of ze er moeite mee hebben als je bv geeft. Dan kunnen ze kiezen. Als ze er moeite mee hebben, kun je misschien ergens anders gaan zitten. Als je bij hen bent dan. Bij jou thuis hebben ze niet te kiezen. Vind ik dan. Verwacht je dat mensen in je omgeving er moeite mee hebben? Ik denk dat het ook wel went. Ik had bij mijn schoonvader in het begin het idee dat hij er moeite mee had, maar nu niet meer.

Anna is ook kieskeurig. Als ze weet dat ik in de buurt ben, weigert ze de fles met een boel gegil. Ze wil het liefst vers.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43577163
Ik denk trouwens niet dat jullie de term bvmaffia al te serieus hoeven te nemen. Kleintje bedoelde het vast als een geintje. Dat is dan weer het nadeel van computeren: je kunt nóg zoveel smileys gebruiken, maar gezichtsuitdrukkingen zeggen zoveel meer, evenals de intonatie die je gebruikt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43577243
Tuurlijk, dat weet ik. En ik weet zeker dat J. het ook niet serieus heeft opgevat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43577247
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kleintje bedoelde het vast als een geintje.
zou je denken pv?
pi_43577258
Egwel. Ik ben hastikke boos nu!

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43577288
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef bixister het volgende:

[..]

zou je denken pv?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43577313
PV, hier heb je helemaal gelijk in! Het was 'lollig' bedoeld.

BE... het is ook niet dat ik me ervoor schaam, maar vindt het gewoon niet nodig dat iedereen het 'moet' zien.
Net zoals ik het niet overal gelijk over mijn werk heb
Wil niet iedereen overal mee confronteren.

Maar goed, dit gaat erg offtopic.

Yppy, het gaat mij om openbare gelegenheden. Als ik weer wedstrijden wil gaan rijden, dan gok ik dat papa en de kleine mee gaan. In zulke openbare gelegenheden wil ik gewoon geen borstvoeding geven. Er lopen daar altijd vreemden rond en een hoop kleine kinderen. En dan is een flesje idd. wel 'makkelijk'.
pi_43577345
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:40 schreef Jarno het volgende:
Egwel. Ik ben hastikke boos nu!

.
Ow... jij mag best hastikke boos zijn hoor. Dan ehm... dan ehm...
Shit...
YPPY... niet lezen
J... goedmaaksex???

Goed, nou weer ontopic.
Sorry modjes!
pi_43577407
Om de 1 of andere reden gok ik zomaar dat paardrijden niet echt hoog op je 'things-to-do' lijstje staat de eerste paar maanden. En dan heb ik dus niet over de drukte die je bezig houdt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43577429
Eeeeej! ((((

Dan is een flesje handig Kleintje. Voor af en toe kun je dat gewoon kolven. Weet je dat je op verschillende plekken ook aparte ruimtes hebt om te voeden of kolven?
*OUD heilige*
  woensdag 15 november 2006 @ 14:47:12 #240
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43577446
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:20 schreef nebelung het volgende:
Alhoewel ik zeer pro-bv ben (en derhalve wellicht maffia genoemd kan worden) heb ik nog nooit iemand een pistool op z'n hoofd gezet, heb ik geen godfather en leg niemand om. Iedereen heeft de vrije keus in hoe haar/zijn kind te voeden

Kleintje, ik ben denk ik wel pro-bv maar het staat voorop dat ik vind dat iedereen zelf moet kiezen. Ikzelf heb heel duidelijk voor bv gekozen, maar dat voor mijn kind en niet voor die van anderen, die zal ook niet veroordelen.
Ik wilde zelf graag gaan voeden, vooral om de gezondheidsvoordelen die het heeft voor moeder en kind. Maar ook het gemak, de verbondenheid en het echte moeder-voel-moment (alhoewel ik dat nu pas weet natuurlijk).
Ik heb dan ook een voorlichtingsavond van de lactatiekundige gevolgd via de verloskundigenpraktijk, wat zeer leerzaam en interessant is. Beter dan die van de thuiszorg hier.
En wat Jarno (?) schreef, is inderdaad zo, in principe kan iedere vrouw (op 2% na, zoals bijvoorbeeld Snoopy) zelf voldoende bv geven om een kindje groot te brengen. Daarom word ik wel eens boos over uitspraken die Owlet ook noemt. Je hoort zo vaak: ik heb te weinig melk of hij/zij kan niet drinken bij mij. Dat kan allebei wel, maar je kunt er bijna altijd iets aan doen (vaker aanleggen, hulpmiddeltjes ed). Er is gewoon soms te weinig kennis bij vrouwen (maar dat zal jou niet gebeuren Kleintje, super dat je je nu al inleest!) waardoor om verkeerde redenen gestopt wordt.
Ik zou haast zeggen dat elke kraamhulp en vk ook lactatiekundige zou moeten zijn of dat er een l.k. aan ieder kraambed komt, net zoals dat elk kind een hielprik krijgt.

Je zult mij niet horen zeggen dat bv makkelijk is, zeker de eerste weken niet. Zoals je zult lezen als je terug gaat kijken is het bij mij erg pijnlijk geweest, leek het erop dat het niet zonder pijn zou lukken (volgens de vk's en kraamhulp). Maar de lactatiekundige is gewoon zo deskundig en kon garantie geven op pijnvrije voeding, zonder nog maar naar ons te hebben gekeken! Daarna was het nog niet altijd makkelijk en eenvoudig en prettig, maar nu inmiddels (5 weken) wordt het makkelijker en is het echt genieten en ons momentje! (en ik vind het dan alleen maar heerlijk dat alleen ik het kan geven en niet iedereen (vriendje even buiten beschouwing).

Daarbij kolf ik nog steeds en kan een ander het dus wel geven als dat gewenst/nodig is. Ik heb een kleine twee weken fulltime gekolfd (dus enigzins vergelijkbaar met fv) en dat gaf net zoveel onzekerheden. "Hij drinkt zijn flesje niet leeg, nu heeft hij te weinig. Gaat die speen niet te vlug? Hij valt in slaap met deze fles? etc. etc"

Voeden in het openbaar, hoeft ook niet als je niet wil. Of je kolft idd, of je gaat ergens apart zitten.

[/bv-mafia modus]

Dat is mijn verhaal, succes met je keuze en trek je niets aan van alle 'betweters' om je heen, ze oordelen maar lekker over zichzelf maar dit is jouw keuze!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43577653
Wat YPPY schreef is ook wel waar: wat je ook kiest, commentaar ga je krijgen! Of het nu fles- of borstvoeding is, of dat je je kind rechtsgeslagen linksgedraaide yoghurt geeft. Er is áltijd iemand die het beter weet en anders doet.
pi_43580174
Kleintje, ik akn mij haast niet voorstellen at er bij de gelegenheden van een wedstrijd niet ergens een plekje is waar je prive zou kunnen voeden, een hoekej in een kleedkamer, of in de auto (gaat heel goed!)
Ik heb zelf geen enkele moeite met voeden in het openbaar, als men hetniet wil zien kijktmen maar de andere kant op. Ik doe mijnbest om niet mijnhele borst bloot te gooien maar een stukje borst eneen tepel bij aanhappen en loslaten moet kunnen in mijn ogen. Ik heb ook nog nooit vreemde blikken gehad of opmerkingen dat het raar was wat ik deed. Hoogstens de vraag hoe oud Emma isen dan er acter aan 'en ze drinkt nog steeds?"
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43585303
Jelief... ik denk dat je jezelf best vergist in de paardrijwedstrijden. Er zijn grote en kleine wedstrijden, maar kleedkamers zijn er in ieder geval niet.
Tuurlijk, men kan er ook voor kiezen om niet te kijken, maar je weet hoe dat gaat met jonge kinderen. Maar goed... er zijn genoeg mogelijkheden om dat te omzeilen. Kan inderdaad in de auto gaan zitten of van te voren zorgen dat ik een flesje heb gekolft.
pi_43586534
Kleintje ik reageer nog ff in FV topic
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43587706
Kleintje, ik vind voeden in het openbaar niks en heb het dus ook altijd vermeden door een flesje afgekolfde melk mee te geven of me af te zonderen voor het voeden (slaapkamer, auto, etc.)

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje met de bv. De ene dag heb ik het idee dat het goed gaat, de volgende plast Finn weer erg weinig en ben ik bang dat het terugloopt. Finn was erg weinig gegroeid deze maand (130 gram in 5 weken), maar hij is ook het grootste deel van die tijd verkouden geweest en 1 week zelfs flink aan de diarree. Ik probeer hem vaker aan te leggen, maar dat is lastig als je werkt en ook al omdat Finn 's avonds en 's nachts meestal erg goed slaapt (van 8 tot 7 zo ongeveer).
Hoe dan ook, binnenkort is hij 6 maanden en aan het eind van dit jaat wil ik gaan stoppen met de voedingen overdag. Eigenlijk zou ik 's ochtends en 's avonds nog wel willen blijven voeden dan, maar ik vrees dat me dat niet gaat lukken (iemand nog tips daarvoor?).

Conclusie: ik ben nog steeds onzeker, maar zou deze bv-periode voor geen goud hebben willen missen

* Tamea is in een beetje vage twijfelige emo-bui
  woensdag 15 november 2006 @ 21:55:38 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43591271
Tamea, bij mij bij het CB zeiden ze zelfs dat het goed was dat Jetske gegroeid was toen ze zo verkouden was, de meeste kinderen vallen dan af! Dus het is geweldig van Finn dat hij ondanks de week diarree toch nog 130 gram is aangekomen!
Ik merk dat Jetske het zelf wel bijdrinkt, vorige week werd ze zelfs een keer twee keer wakker op een nacht. Wat ik heb gedaan om de BV weer op peil te krijgen is door bij elke voeding thuis ook extra te kolven. Op mijn werk heb ik gewoon 2 keer gekolfd, daar kon ik de tijd niet nemen om nog extra te kolven (mag wel maar het is te druk). Na 1,5 week gaat het nu weer geweldig, Jetske is weer tevreden, drinkt goed en ik kolf ook weer prachtige hoeveelheden. Ik ben blij dat ik doorgezet heb!
Ik weet niet hoe het gaat als je alleen 'savonds en 'sochtends wil voeden. Volgens mij gaat dat bioj veel moeders hier wel goed. Ik ben ook wel benieuwd naar die verhalen.

Kleintje, ik ben gewoon heel blanco in het BV gebeuren gestapt. Ik zou wel zien hoe ver ik zou komen. Ik had geen zin in moeilijk gedoe want dan zou ik gelijk gaan stoppen. Ik geef nu al bijna 4 maanden BV en vind het prima. Ik hoef nooit te bedednken of ik nog wel voldoende voeding in huis heb, ik hoef niet te rommelen met flesjes en verwarmen enz. En als ik geen zin heb om te geven dan kolf ik af en doet mijn man het. Het enieg nadeel vind ik nu nog wel dat alleen ik er voor kan zorgen dat het er is, dat drukt nog wel eens op mijn schouders.
Lekker douchen!
pi_43600236
Maar stel nu dat je er zelf echt niet voor zou kunnen zorgen. Dan kun je altijd nog overstappen. Denk ik dan. Er kan altijd iets gebeuren en alhoewel ook moeders die langdurig in het ziekenhuis (om maar een voorbeeld te noemen) doorgaan, dat zie ik mezelf niet doen. Maar tot die krijg krijgen ze wel bv.

Het lijkt me sowieso handig om ergens apart te gaan zitten met een baby kleintje. Ze zijn na een tijdje erg snel afgeleid en drinken vaak niet als er iets leuks te zien valt.

Ik had me voorgenomen om ook bij tegenslagen door te zetten en wist dat het zwaar kon worden. Voor mezelf wilde ik zeker weten dat ik heb gedaan wat ik kon om te voorkomen dat Anna mijn allergieen zou krijgen of later problemen zou krijgen door iets wat met bv te voorkomen of verminderen was geweest. Zou ik dat niet doen, dan zou ik bij elk dingetje denken 'had ik toch maar'. Door de vele voorbereiding was het zeker makkelijker. Ik zit nu te wachten op de drie maanden regeldagen, die ook wel zwaar zullen zijn. Maar ik weet dat het eindigt. De vier maanden dip hoop ik gedeeltelijk op te vangen met extra voorraad (omdat Anna toch al niet hard groeit, moet het niet nog minder worden). Als het dan ooit echt niet meer gaat, weet ik zeker dat ik het geprobeerd heb.

Knap hoor Tamea, een half jaar al! Er zijn wel meer moeders die alleen 's ochtends en 's avonds voeden. Ik denk dat dit best kan als je zorgvuldig afbouwt. Dat lijkt me wel leuk over een tijdje, dat het overdag niet meer steeds hoeft. Maar eerst dat half jaar maar eens zien te halen.
*OUD heilige*
pi_43600456
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef PM-girl het volgende:

garantie geven op pijnvrije voeding,
Hm...
Bij mij is het nog altijd niet 'pijnvrij'. Al vind ik pijn een groot woord. Het aanhappen is altijd even pijnlijk. Thies is geneigd van die kleine muizenhapjes te nemen (eerst zei ik "Babyhapjes" tot ik me realiseerde dat hij een baby is... ). Een echt goede grote hap neemt hij niet vaak. Ik trek dan ook meestal zelf zijn lipjes wat meer open tot ze naar buiten krullen. Maar eigenlijk is dat vast niet de bedoeling... ??
Verder had ik van de week die pijnlijke plekken, maar die zijn gelukkig weg. Wél blijven mijn borsten de hele dag door supergevoelig, niet echt pijnlijk, maar het hangt er tegen aan. En we hebben geen spruw. Weet iemand of dat erbij hoort?
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:39 schreef Tamea het volgende:
Hoe dan ook, binnenkort is hij 6 maanden en aan het eind van dit jaat wil ik gaan stoppen met de voedingen overdag. Eigenlijk zou ik 's ochtends en 's avonds nog wel willen blijven voeden dan, maar ik vrees dat me dat niet gaat lukken (iemand nog tips daarvoor?).
Kijk, dát wil ik ook heel graag! Super dat het je lukt Tamea!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43600474
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef Moonah het volgende:
tot ik me realiseerde dat hij een baby is...
Dit klinkt wel erg dom zo...
pi_43600519
Volgens mij kan dat naar buiten trekken van de lipjes niet veel kwaad. Dat deed mijn kraamhulp ook wel eens bij Lis.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43600656
Bij mij heeft dat ook lang geduurd Moonah, die pijn bij het aanhappen. Ik wachtte dan tot Anna haar mondje helemaal open deed, en niet half. Dat scheelde. Nu kan ze het veel beter gelukkig.
Die gevoeligheid was bij mij uiteindelijk wel spruw, net als de steken. Ik hoop niet dat het bij jouw ook zo is. Het was niet zo leuk. Gelukkig is het nu bijna weg.
*OUD heilige*
pi_43600689
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dit klinkt wel erg dom zo...
Valt reuze mee hoor. Ik vind Finn al zo'n mensje met eigen karaktertje dat ik ook helemaal vergeet dat ie een baby is soms. Denk dat veel ouders dat met hun eigen ukkie hebben.

Sjak, ik ben ook erg blij dat we niet hoeven te rommelen met flesjes enzo. Finn drink de bv uit de fles gelukkig op kamertemperatuur, dus als we ergens heengaan is het hop fles in de tas en als ie honger heeft kunnen we die fles meteen geven.

Hier ook een eczeem/bronchitis typje (en hubbie ook al), dus bv was iets dat ik zeker wilde proberen.
Ik dacht trouwens ook er erg nuchter en blanco ingestapt te zijn en wel te zien waar het schip strandde, maar toen het de eerste week niet super wilde lukken en we moesten bijvoeden vond ik dat toch vreselijk. Het was/is toch iets belangrijker voor me dan ik dacht.
Gisteren lag ik in bed na te denken dat Finn echt alweer bijna een half jaar is en toen was ik toch wel trots op mezelf (en dat ben ik niet zo vaak). En ja ik weet dat bv geven heel gewoon is, maar het is niet altijd makkelijk en dus ben ik ff trots
pi_43600739
Maar bij spruw moeten er toch witte stipjes in het mondje zichtbaar zijn? Want die heeft Thies niet. Of is dat slechts één van de symptomen? Want steken heb ik ook wel eens...
*toch maar eens goed inlezen gaat...
En ik wachtte eerst ook altijd tot Thies zijn mondje helemaal open had, soms liet ik hem dan gewoon maar even huilen. Maar ik vres dat ik daar wat slordig in ben geworden, waardoor hij nu wellicht wat gemakzuchtig is in het aanhappen.
pi_43600820
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:23 schreef Tamea het volgende:

Sjak, ik ben ook erg blij dat we niet hoeven te rommelen met flesjes enzo. Finn drink de bv uit de fles gelukkig op kamertemperatuur, dus als we ergens heengaan is het hop fles in de tas en als ie honger heeft kunnen we die fles meteen geven.
Of je nou bv in een flesje moet doen of wat poeder met water maakt niet veel verschil vind ik.
En ik zet het flesje meestal even in een bakje heet water. Dan is het zo op temperatuur
pi_43600988
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:
Maar bij spruw moeten er toch witte stipjes in het mondje zichtbaar zijn? Want die heeft Thies niet. Of is dat slechts één van de symptomen? Want steken heb ik ook wel eens...
*toch maar eens goed inlezen gaat...
Djeez, hoe naïef kan ik zijn??
We hebben zo'n beetje alle symptomen behalve die stipjes in zijn mondje...
Plus ik las dat gebruik van antibiotica spruw kan veroorzaken. Nou, tijdens mijn bevalling hebben we al een stoot gehad, daarna tegen blaasontsteking een kuur, en toen nog eentje tegen nierbekkenontsteking er bovenop...
*dokter bellen gaat.
Tnx voor het attenderen erop Yppy.
pi_43601069
@ Kleintje, daar vergis ik mij dan idd in. Weet je wat het is, in mijn beleving is het belangrijker dat Emma drinkt dan dat iemand dat zou zien.Daar ben ik op dat moment eigenlijk nauwelijks mee bezig. Wat ik nu wel merk is dat ze sneller afgeleid is, na twee of drie keer happen en loslaten is het dan ook gedaan met de pret,dan wacht ze maar tot we thuis zijn ofzo dat werkt nu ze minder afhankelijk is van de bv

@moonah, voeden heeft bij mij (als ik het mij goed herinner) zeker tot een week of 5 zeer gedaan,alzullen de kloven daar wel aan mee geholpen hebben. Bij spruw hoef je niet perse vlekjes te zien, dus toch even na laten kijken!
Wat bij mij destijds een groot verschil maakte is om idd weer bewust bezig te zijn met aanhappen,
pi_43601485
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:

[..]

Of je nou bv in een flesje moet doen of wat poeder met water maakt niet veel verschil vind ik.
En ik zet het flesje meestal even in een bakje heet water. Dan is het zo op temperatuur
Maar hoe doe je dat als je bv. de stad in gaat of naar iets anders wat geen huis van een bekende is? Thermosfles met warm water mee ofzo? Bij poeder bedoel ik dus.

* Tamea voelt zich nu heel dom dat ze dat na bijna 6 maanden mama te zijn niet weet
pi_43601535
Thermosfles is mogelijk. En in de stad is bijna overal wel een magnetron te vinden
En waarschijnlijk moet je daar net zoveel moeite voor doen als een fijne plek te vinden om bv te geven.
pi_43601641
Wat ik trouwens ook wel handig vind is het bv-hemd dat ik laatst heb gekocht. Wat mij tegenstaat aan het bv geven in het openbaar is dat ik dan met een half blote buik zit. En dat hemd is echt een oplossing
Zeker nu in de winter!
  donderdag 16 november 2006 @ 11:22:28 #260
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43602323
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:00 schreef snoopy het volgende:
Wat ik trouwens ook wel handig vind is het bv-hemd dat ik laatst heb gekocht. Wat mij tegenstaat aan het bv geven in het openbaar is dat ik dan met een half blote buik zit. En dat hemd is echt een oplossing
Zeker nu in de winter!
En tegenwoordig ook online te bestellen:
http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_MAM_KLA
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43602467
Moonah, dat inderdaad zo maar eens spruw kunnen zijn! Goed dat je er achter aan gaat.
Bij mij heeft het ook nog wel even pijn gedaan en eerst was ik van overtuigd dat die lactatiekundige overdreef en dat het gewoon pijn hoorde te doen, maar achteraf gezien was het toch omdat het aanhappen niet helemaal lekker ging.
Wat mijn lactatiekundige ook aanraadde was om de tepel iets voor te vormen (dus tepel plus tepelhof wat platter maken) zodat het wat makkelijker is om een grote hap te nemen. Alleen moet je er dan wel op letten dat je dat doet evenwijdig aan de mond. Volgende de lactatiekundige een van de meest gemaakte fouten, ik had er nog nooit bij stil gestaan
Het was even morrelen om doorgeschoven aan te leggen en met mijn andere hand de tepel in een schuin streepje te vormen, maar het hielp En toen was het ook ineens pijnvrij, op een genezend kloofplekje na.

Daarna heeft het nog wel eens af en toe pijn gedaan maar dat kwam dan omdat ik te lui was snachts
Toen ze eenmaal een week of acht (?) was liep alles gesmeerd en hoefde ik niet meer na te denken bij het aanleggen.

Over 'sochtends voeden: ik denk niet dat het heel moeilijk moet zijn als je maar zorgvuldig afbouwt en ook wel zorgvuldig om gaat met die twee voedingen die nog gegeven worden. Met maar twee voedingen is de kans op productievermindering natuurlijk groter als je een keertje overslaat of als je bijv. ongesteld wordt.

Och jee, nu zit ik hier bijna te huilen bij het idee ooit nog maar twee keer te voeden hopelijk is er dan gewoon een tweede
pi_43602642
Ergens anders las ik de tip van hema hemdjes die elastisch genoeg zijn om naar beneden te trekken. Dat blijkt inderdaad te kloppen. Ook zonder bvhemd heb ik nu geen blote buik. Lekker warm.
*OUD heilige*
pi_43602821
* Jelief zet hema hemdjes op verlanglijst...
pi_43604225
Hoe belangrijk is eigenlijk die pap, als je kindje 6 maanden is? Zitten er belangrijke voedingsstoffen in, of is het meer een middel om de nacht door te komen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_43604527
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:26 schreef lcicle het volgende:
Hoe belangrijk is eigenlijk die pap, als je kindje 6 maanden is? Zitten er belangrijke voedingsstoffen in, of is het meer een middel om de nacht door te komen?
Volgens het borstvoedingsvriendelijke introductieschema kan pap vanaf zeven maanden gegeven worden en dan kan het net zo goed vervangen worden door brood.
Ik vind het zelf in ieder geval niet zo'n noodzakelijk iets als sommige andere mensen. Ik zou liever beginnen met andere graanproducten vanaf een maand of zeven, acht denk ik.
  † In Memoriam † donderdag 16 november 2006 @ 12:44:15 #266
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43604762
Misschien nog een tip voor niet optimaal happende babies... Lucie kon in het begin mijn rechtertepel nauwelijks behappen. Als ik dan "Grooote bek" tegen haar zei deed ze haar mond wagenwijd open
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43604788
Dat is een handig lijstje. Er staat zoveel op die site, ik blijf lezen. Wij gaan zeker tot de 6 maanden wachten met bijvoeding en ik hoop de pap over te kunnen slaan. Liever iets langer wachten dan meteen wat 'echts'.
*OUD heilige*
pi_43604800
Bedankt voor de link owlet! Ik had daar al op 'voedingsschema' gezocht, maar dat gaf geen goed resultaat.

Ik geef nu pap, 's avonds voor het slapen gaan. Maar ik vind het zo'n gedoe.. Eerst afkolven, rijstemeel erbij.. Ik geef liever gewoon de borst.
pi_43604846
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:44 schreef Macka66 het volgende:
Misschien nog een tip voor niet optimaal happende babies... Lucie kon in het begin mijn rechtertepel nauwelijks behappen. Als ik dan "Grooote bek" tegen haar zei deed ze haar mond wagenwijd open
Ik deed Merlijn voor hoe hij z'n mondje open moest doen, hielp ook haha!
pi_43604997
Icicle, iemand op het bv-forum (van de VBN) heeft eens voorgerekend dat je een heel kopje rijstebloem moet hebben wil je aan dezelfde calorieën en voedingsstoffen komen als in een paar slokken moedermelk. Ik heb nooit pap gegeven, al dat gedoe terwijl je met een paar slokken aan de borst aan hetzelfde komt (en dan heb je de anti-stoffen op de koop toe en die kunnen ze wel gebruiken in de winter plus natuurlijk het hormoon waar ze loom van worden).
Variety is the spice of life
pi_43605119
Ik moet even inbreken hoor.....
Ik zag laatst in de Etos Lilypads liggen. Aangezien ik onze tweede ook de eerste maanden wil voorzien van BV, vroeg ik mij af of iemand daar ervaring mee heeft.
Zo hoef ik niet met BH aan te slapen en 's morgens alle borstcompressen uit mijn bed/onder mijn bed te vissen.
pi_43605127
* lcicle gooit die rijstebloem onmiddelijk de deur uit!

Het verpest verdorie ook nog eens heel m'n borstvoeding, smaakt nergens meer naar
pi_43605314
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:37 schreef owlet het volgende:

[..]

Volgens het borstvoedingsvriendelijke introductieschema kan pap vanaf zeven maanden gegeven worden en dan kan het net zo goed vervangen worden door brood.
Ik vind het zelf in ieder geval niet zo'n noodzakelijk iets als sommige andere mensen. Ik zou liever beginnen met andere graanproducten vanaf een maand of zeven, acht denk ik.
Ik ga de pap ook overslaan denk ik. 's Ochtends wil ik blijven voeden en voor tussen de middag vind ik het handiger om meteen met een broodkorst te gaan beginnen, zodra dat mag. Anders moet ik eerst die pap aanwennen en dan vlak daarna alweer afwennen omdat hij tussen de middag uiteindelijk toch brood zal moeten gaan eten.
pi_43605627
Stiekemurd, voor de spruw sliep ik op een extra handdoek, dat ging ook.
*OUD heilige*
pi_43605744
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:53 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik moet even inbreken hoor.....
Ik zag laatst in de Etos Lilypads liggen. Aangezien ik onze tweede ook de eerste maanden wil voorzien van BV, vroeg ik mij af of iemand daar ervaring mee heeft.
Zo hoef ik niet met BH aan te slapen en 's morgens alle borstcompressen uit mijn bed/onder mijn bed te vissen.
Ik heb ze gebruikt toen ik nogal lekte in de zwangerschap en dat was ideaal, ook omdat mijn tepels toen heel erg pijn gingen doen bij kou.
Maar na de bevalling heb ik gek genoeg alleen maar gelekt tijdens de stuwing en die melkstroom was zelfs door de padz niet tegen te houden.
Voor een beetje lekken zoals tijdens mijn zwangerschap of een onvoorziene toeschietreflex vind ik ze echter wel erg prettig werken. Ik gebruik ze bijna niet meer omdat ik dus eigenlijk niet meer lek. Alleen als ik in een situatie ben waarbij ik echt niet het risico wil lopen dat ik ineens met een nat vlekje loop doe ik ze in, maar dat is meer psychologisch denk ik
Ze zijn wel onhandig als je buiten de deur bent. Een gewone compres frummel je zo even opzij en weer terug, een lilypad moet je echt goed er op plakken.
  donderdag 16 november 2006 @ 14:13:41 #277
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43607607
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:55 schreef Tamea het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat als je bv. de stad in gaat of naar iets anders wat geen huis van een bekende is? Thermosfles met warm water mee ofzo? Bij poeder bedoel ik dus.

* Tamea voelt zich nu heel dom dat ze dat na bijna 6 maanden mama te zijn niet weet
ik neem dan een flesje met 90cc koud water erin mee, potje poeder(6 lepels dus), en een thermoskan met warm water. ff mixen en het is gelijk op temp. geen magnetron nodig
pi_43608287
Owlet bedankt voor je reactie!!!
Ik wacht nog ff af denk ik, kan ze altijd nog kopen....
  donderdag 16 november 2006 @ 15:23:52 #279
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43609858
Moonah, nog even kort over het pijnvrij, wat de lactatiekundige zegt. Daarmee bedoelde ze zonder de pijn die ik voorheen had van het te kleine tepelhoedje. Ik heb wel wat kleine pijn van de tsr, maar verder niet. (als je kloven ed hebt doet het wel pijn, maar dan kon ze wel garanderen dat die pijn over zou gaan mits je de juiste methode hanteerde.)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43611364
Ah PM, duidelijk.
Wel super he, dat het zo goed is gekomen!
Weet je, ik had het zonder de doortastendheid van mijn kraamhulp (ook) niet gered hoor. Zij heeft me echt door die eerste dagen heengesleept.
En toch denk ik dan, die dames in de middle of nowhere geven hun kinderen ook allemaal gewoon BV. Zou dat bij hun makkelijker gaan

Owlet, qua aanleggen, ik moet ook tepelgym doen, zoals mijn kraamhulp dat noemde. Maar volgens mij juist andersom dan jij omschrijft. Ik moet juist een 'bolletje' kenden van mijn tepel.

Ik heb een superkleverig spulletje van de dokter. Wat een gedoe zeg!
Thies 4x per dag in zijn mondje, gelukkig vindt hij het lekker. En ik moet het op mijn tepel smeren (plakt vast aan mijn BH..). Nu wilde ik hem net zijn speentje geven, maar dat is natuurlijk ook 'besmet'?
Eén keer per dag uitkoken staat er op het BVforum. Is dat genoeg?
Pfff, het lijkt wel hoofdluis qua aanpak...
pi_43612972
Ben ik nog even goed aan het lezen op een spruwlinkje uit de OP.
Staat er het volgende:
Bij een schimmelinfectie kan de tepel aangetast zijn, maar ook de melkkanaaltjes in de borst kunnen geïnfecteerd zijn.
Nou moet ik die suspensie op mijn tepels smeren. Ik heb zowel tegen de assistente van de dokter als tegen de apotheker gezegd dat ik de pijn niet alleen in mijn tepels voel, maar door mijn hele borst. Tja, ze zullen het wel weten. Maar toch vertrouw ik dat eigenlijk niet.
Iemand enig idee (of de ervaring) dat je tepels insmeren afdoende is?
pi_43613657
Die dames in de bushbush kunnen rekenen op kennis van hun moeder, tantes, oma, zussen en buurvrouwen. Dat missen wij hier. Mijn moeder heeft ongeveer 5 weken bv gegeven en is daarna gestopt, omdat ik niet genoeg aankwam (1 week, maar zo ging dat toen). Die weet er veel minder van dan ik. Bijna die hele generatie gaf de fles, dus die kan geen kennis en ervaringen doorgeven. Dat is het grote verschil denk ik.

Moonah, ik heb ook alleen zalf, maar de steken (door de hele borst) zijn er wel veel minder van geworden. Over is het nog niet helemaal. Je kunt trouwens beter iets anders vragen voor jezelf. Dat kleverige kan aan je compressen of je bh blijven plakken en dat doet dan pijn. Ik heb wat anders. (daktarin, zonder recept) Heb je ook klein flesje? Hier was dat echt al snel op. Wij smeren niet maar 4 keer per dag bij Anna maar na elke voeding, op advies van de apotheek. Ik zou het speentje vaker uitkoken, omdat kruisbesmetting (heet dat zo?) te voorkomen. Of een speentje erbij halen. Dat probleem hebben wij niet, Anna spuugt alle speentjes al uit voor ze in haar mond zitten.
*OUD heilige*
pi_43616765
Ja, de apotheker had het ook al over een creme. Die ga ik morgen kopen, want wat een plakzooi zeg...
Hoe lang ben jij al bezig met spruwbegandeling?
En ik zal mijn ingevroren melk maar gaan merken met een grote S, (tip die ik hier eens voorbij zag komen), want als ik terugdenk/-tel hebben we ws al weken spruw...
  donderdag 16 november 2006 @ 18:49:14 #284
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43616881
Moonah, ook spuugdoekjes, lakentjes, bh's, alles wat in aanraking komt met (veel) spuug van Thies, op 60 graden wassen. Anders blijf je in een kringetje ronddraaien.

Het heeft idd veel weg van een luisprotocol .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43616987
Jaaaaahh...
I know.....
Alsof ik me sowieso niet al een slag in de rondte was....
En toch ben ik zooooo gelukkig dat het voeden zo goed gaat!

Wat ik me net tijdens het voeden ook bedacht:
Als ik Thies loskoppel met mijn pink en dan mijn pink in mijn eigen mond stop, dan....??
Of draaf ik nu te ver door?
  donderdag 16 november 2006 @ 19:15:49 #286
108648 cattie
lieve moeder
pi_43617761
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:34 schreef Kleintje het volgende:
Jelief... ik denk dat je jezelf best vergist in de paardrijwedstrijden. Er zijn grote en kleine wedstrijden, maar kleedkamers zijn er in ieder geval niet.
Tuurlijk, men kan er ook voor kiezen om niet te kijken, maar je weet hoe dat gaat met jonge kinderen. Maar goed... er zijn genoeg mogelijkheden om dat te omzeilen. Kan inderdaad in de auto gaan zitten of van te voren zorgen dat ik een flesje heb gekolft.
Zo, even ontzettend spuit 11 spelen! Gisteren gewerkt en 's avonds 6 uur geen stroom gehad, ik kan nu pas reageren.
Zelf heb ik geen probleem met in het openbaar voeden, maar kan me voorstellen dat je het onaangenaam lijkt. Mijn advies is: probeer het gewoon, begin met bv (als je met fv begint kun je bijna niet meer naar bv, andersom natuurlijk wel). Het zal waarschijnlijk wel even duren voordat je weer wedstrijden gaat rijden (vlak na de bevalling is gewoon zitten vaak al niet pijnloos, laat staan zo'n zadel), en daarna moet je zelf nog weer op je oude niveau komen, dat kan zo een paar maanden duren. En als je dan een wedstrijd hebt, kijk van te voren of je iets kunt regelen (ik weet niet wat voor trailer je hebt, niet eentje met een zadelkamertje erin?) of neem zoals al gezegd werd een flesje afgekolfde bv mee.
Ik persoonlijk zou het namelijk jammer vinden als je de bv laat om zulke praktische problemen. Als je zelf wilt, is er vast wel een oplossing te vinden (achter in de auto met een hydrofiele luier voor de ramen bijvoorbeeld).
pi_43617777
We bijna twee weken bezig geloof ik. Bij Anna was het na een paar dagen al weg, toen dronk ze weer goed. Als ik er zelf maandag nog last van heb, ga ik de ha bellen voor iets sterkers.

Ik weet niet of je zelf spruw in je mond kunt krijgen. Lijkt me niet leuk. Oppassen maar?
*OUD heilige*
  donderdag 16 november 2006 @ 19:17:32 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_43617846
Moonah, succes met de spruw!
Bij mij was het na 3 weken over. Elke dag een verse bh aan en veel wassen op 60 graden helpt dat je jezelf niet weer besmet. En als je je pink dan in je eigen mond stopt, denk ik dat er niet veel gebeurd, omdat jij een heel ander klimaat in je mond hebt dan Thies. Maar ik zou het niet uitproberen...
  donderdag 16 november 2006 @ 19:20:28 #289
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43617955
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:52 schreef Moonah het volgende:

Als ik Thies loskoppel met mijn pink en dan mijn pink in mijn eigen mond stop, dan....??
Ik zou even het zekere voor het onzekere nemen, niet doen dus. 't Is nogal hardnekkig, spruw.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 16 november 2006 @ 20:31:24 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_43620133
Ik ben sowieso erg blij dat ik Ive bv geef, maar gisteren nog een beetje meer. We hadden 6 uur geen elektriciteit (de hele wijk niet) en wij hebben geen gas, we hebben een inductiekookplaat. We hadden zelfs geen warm water. Als Ive geen bv had gekregen hadden we echt een groot probleem gehad!
  donderdag 16 november 2006 @ 20:44:22 #291
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43620366
6 uur lang niet Heftig hoor! Ik kan me voorstellen dat je even extra blij was. Maar als je FV had gegeven had je vast je water even bij de buren kunnen opwarmen
Lekker douchen!
pi_43620523
Of boven een theelichtje?
  donderdag 16 november 2006 @ 21:00:01 #293
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43620631
Of je legt het flesje op je buik of gaat er op zitten
Lekker douchen!
pi_43620743
Of tussen je borsten. Is het toch nog borstvoeding!
  donderdag 16 november 2006 @ 21:05:30 #295
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43620796
Lekker douchen!
  donderdag 16 november 2006 @ 21:16:09 #296
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43621164
Spruw brrrr... lastig. Succes ermee.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43621550
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:52 schreef Moonah het volgende:
Jaaaaahh...
I know.....
Alsof ik me sowieso niet al een slag in de rondte was....
En toch ben ik zooooo gelukkig dat het voeden zo goed gaat!

Je draaft niet te ver door, de kans bestaat dat je elkaar blijft besmetten op die manier...

edit:
Wat ik mij nog bedacht. Als men niet in het openbaar live wil voeden en een flesje meeneemt hoe regel je dat dan? Ik bedoel, je moet toch op enig moment gekolft hebben en daarna ook weer kolven aangezien je kindje één voeding in een fles heeft gekregen. Het lijkt mij zo'n geregel voor een middagje winkelen ofzo. Eerst kolven, dan flesje geven, ondertussen lopen je borsten bijna over, kind wil niet drinken omdat het net flesje heeft gehad, kun je weer gaan kolven. In mijn beleving is live voeden dan vele malen makkelijker. (moet ik er wel bij zeggen dat Emma een notoire flesweigeraar is). Dit is overigens geen aanval, ik vraag mij af hoe je dat regelt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Jelief op 16-11-2006 21:41:28 ]
pi_43624523
Live voeden is inderdaad makkelijker. Maar vaak kolfde ik dan vlak voor we weggingen en/meteen als we terugkwamen. Ik had wel de mazzel dat dat ging omdat ik nooit op barsten stond rond het eigenlijke voedingstijdstip, anders had dat niet gekund.
pi_43629094
Gisteren liep ik hier nog te verkondigen dat de spruw bij mij ook bijna weg was. Nou niet dus. 's Avonds deed het weer superveel pijn. Bel ik de dokter (vol zenuwen na de vorige telefoontjes), kon ik bijna meteen langskomen. Alleen ging dat niet, want ik ben zonder auto en het is ruim een drie kwartier lopen en Anna slaapt nog. Maar het idee alleen al. Nu ga ik maandag, hopen dat het dit weekend meevalt.
*OUD heilige*
pi_43629134
da's wel een eind weg dan yppy, lastig! maar fijn dat je er nu wel meteen terecht zou hebben gekund. en balen dat 't nodig is...
pi_43629141
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 08:26 schreef YPPY het volgende:
Gisteren liep ik hier nog te verkondigen dat de spruw bij mij ook bijna weg was. Nou niet dus. 's Avonds deed het weer superveel pijn. Bel ik de dokter (vol zenuwen na de vorige telefoontjes), kon ik bijna meteen langskomen. Alleen ging dat niet, want ik ben zonder auto en het is ruim een drie kwartier lopen en Anna slaapt nog. Maar het idee alleen al. Nu ga ik maandag, hopen dat het dit weekend meevalt.
Schoonpapa bellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')