abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43407773
Dutch, jij bent gemeen Arme man. Mannen maken zich snel zorgen om dat soort dingen hoor.
Syllables govern the world
pi_43410952
Wie gebruikt er hier de minipil? En ondervind je er dan gevolgen aan tov de bv?
Ik weet nu zeker dat mijn productie is teruggelopen. En het wordt steeds erger. Kendahl wordt nu ook al drie nachten weer wakker voor een voeding, is na een voeding niet tevreden, is veel aan het huilen, wil niet slapen...
Moet ik nu stoppen met de pil? Ik ben nu twee weken bezig... of zal ik morgen even bellen met de HA?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43411654
Ik ben geen expert (nebelung, waar ben je ), maar 4 maanden is volgens mij een beruchte dip tijd voor bv. Had iets te maken met dat babies dan erg geïnteresseerd zijn in hun omgeving, terwijl bij mama de bevallingshormonen afnemen en het lichaam dat moet overnemen en de bv zelf helemaal op gang moet houden (mmm, dit staat er een beetje krom, maar hopelijk begrijp je het zo). Het hoeft dus niet (alleen) door de minipil te komen, al heb ik op het bv forum ook wel meer gelezen dat mensen er productiedips van kregen.
pi_43412818
Dipjes gaan over.. gaat dit dan ook weer over?
pi_43422038
Een paar posts naar boven heb ik een heel verhaal geschreven over die 4 maanden: hier

Ook over de kolf, die gemaakt is door de buurvrouw

En PM-Girl, ja de VBN, maar hier post ik als Nebelung en verder had ik mijn moeder en tantes bij de LLL en cursussen op mijn werk ooit en verder ben ik nogal lezerig (of wijsneuzerig en betweterig volgens mijn man . Ik ben in elk geval géén expert!)

En oh ja, ik ben 1 keer ongesteld geweest en daarna niet meer, Dutchie en zwanger ben ik niet!
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 12:01:54 #131
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43422200
Ik hoop het PV, in ieder geval doet Kendahl z'n best om de productie weer op peil te krijgen. Goed he, die babies

Hier na de ongesteldheidsdip nu een ziektedip. Ik produceerde gisteren zo weinig dat Lucie niet eens meer aan de borst wilde. Met kolven kwam er 5cc uit (opgeteld), zelfs voor mijn doen bedroevend weinig. Vannacht haalde ik 10cc (opgeteld), dus er is vooruitgang Vanochtend heb ik Lucie kunnen verleiden om toch weer eens aan te happen. Misschien is de bv dus nog te redden.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43425696
Macka, ik merk hier ook dat het vaker aanleggen goed werkt. En Lis drinkt niet meer zo onrustig
Dat lucht wel op.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43426238
Het is vast nog te redden Macka, gelukkig is die dip tijdelijk.

Goed van Lis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:23:07 #134
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_43426507
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:11 schreef dutchie het volgende:
Hé hoe zat dat ook alweer qua menstruatie en borstvoeding? Ik ben inmiddels 1x ongesteld geweest (nu 4 weken terug), dus ik verwacht dat het elk moment kan komen. Alleen voelt dat nog niet zo. Kan het zijn dat mijn cyclus door de bv nog op zich laat wachten?
nee, ik ben niet zwanger
Na Chinook (met 9 maand werd ik weer ongesteld en ze heeft ruim twee jaar BV gekregen) ben ik nooit regelmatig geweest, cyclus varieerde van drie tot negen weken.

Na Jessai werd ik pas na anderhalf jaar weer ongesteld, maar direct daarna was ik zwanger, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Bij Junah dronk Jessai nog mee, vandaar dat ik pas twee jaar na de bevalling van Junah (vanaf het moment dat Jessai niet meer meedronk dus) ongesteld werd, maar vreemd genoeg vanaf het begin al keurig op tijd (28 dagen).

Borstvoeding heeft dus weldegelijk invloed op de menstruatie. Vooral na Chinook ben ik een paar keer flink geschroken van wekenlang 'overtijd' zijn.
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:18:03 #135
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43430101
Hij heeft een poosje 's nachts doorgeslapen. Nu dus niet meer. Doe ik er verstandig aan om 's nachts weer een vaste voeding in te lassen? Of moet ik het gewoon van hem laten komen? Want het duurt nu al een week ofzo.. 't Gaat zeker nog langer duren, hé?
pi_43430639
paradijsvogel, je kunt 'm toch gewoon wat geven als hij wakker wordt 's nachts? als ie doorslaapt zou ik 'm er niet voor wakker maken.
pi_43430693
dutchie, ik weet 't niet meer precies maar een béétje onregelmatig was 't bij mij eerst ook wel nadat de cyclus weer op gang gekomen was.
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:20:13 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43431861
dutch, ben zelf ook pas 1 keer ongesteld geweest en die menstr. begon op 4 september.
verder lijkt het er nu ook niet op dat de 2e keer snel gaat komen.

maar ik ben nóóit regelmatig geweest
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:32:39 #139
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43432214
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:35 schreef bixister het volgende:
paradijsvogel, je kunt 'm toch gewoon wat geven als hij wakker wordt 's nachts? als ie doorslaapt zou ik 'm er niet voor wakker maken.
Nee, maar meer om de voeding wat op te krikken. Dat was het idee. Ik zelf denk dat het niet zo'n strak plan is, iemand anders kwam ermee. Ik geef het hem ook wel 's nachts. Het voelt alleen zo rot dat die melk te weinig is. Mijn voedingsbeha's zitten ook plots veel ruimer, dus het is echt teruggelopen. Daarnaast merk ik ook wel dat Kendahl een sprongetje maakt. Dus is het nog een rotmoment voor een dip ook!
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 18:39:42 #140
141844 Macka66
pi_43433899
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:58 schreef snoopy het volgende:
Macka, ik merk hier ook dat het vaker aanleggen goed werkt. En Lis drinkt niet meer zo onrustig
Dat lucht wel op.
Hee, da's fijn! Voor Lis én voor jou

Behalve vaker aanleggen bied ik nu ook vier borsten aan per voeding. Lijkt wel te werken, Lucie krijgt in ieder geval weer meer bv binnen.Enik heb de Sano borstvoedingskruiden besteld waar Misticle laatst over schreef.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 18:54:23 #141
141844 Macka66
pi_43434299
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:15 schreef YPPY het volgende:
Het is vast nog te redden Macka, gelukkig is die dip tijdelijk.
Dank voor het hart onder de riem
Omdat mijn borsten en bv niet 'volgens het boekje' zijn en reageren ben ik altijd op mijn hoede als er iets verandert. Wat meespeelt is dat mijn moeder ook beperkt melkklierweefsel heeft en bij haar de boel na vier maanden droog viel*. Lucie is nu vier maanden en tien dagen...Maar goed, ik vecht voor de 50 cc die ik Lucie bieden kan, en als de boel bij mij droog valt ga ik gewoon proberen te relacteren.

*(Je hoort vaak dat vrouwen in de jaren zestig door verkeerde adviezen dachten niet genoeg melk te hebben, maar bij mijn moeder was het écht zo.)
pi_43435213
Ik vind 50 cc ook best aardig wat. Bij Morris kwam ik nooit verder dan 30 cc.
Ik vermoed dat het nu wel iets meer is dan toen.
Hoe weet je dat het 50 cc is? Dmv kolven? Kindjes krijgen toch meer uit je borst dan een kolf heb ik altijd begrepen?

Ik hoop dat jij gewoon weer op je 'gewone' productie komt. Succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:06:13 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43436527
PV, de maat van je borsten zegt helemaal niets over de hoeveelheid melk die je hebt. Je borsten maken dan alleen melk aan wanneer het nodig is en houden geen 'voorraadje' meer aan.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 21:09:24 #144
141844 Macka66
pi_43438708
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:26 schreef snoopy het volgende:
Ik vind 50 cc ook best aardig wat. Bij Morris kwam ik nooit verder dan 30 cc.
Ik vermoed dat het nu wel iets meer is dan toen.
Hoe weet je dat het 50 cc is? Dmv kolven? Kindjes krijgen toch meer uit je borst dan een kolf heb ik altijd begrepen?

Ik hoop dat jij gewoon weer op je 'gewone' productie komt. Succes!
Die 50cc is een schatting van de lactatiekundige, op basis van mijn verhaal, het gegeven dat ik meestal tussen de 30 en 35cc kolf, wat Lucie na de bv nog aan kv neemt, en de (zeer grote) ervaring van de lk.
Op de een of andere manier werkt het wel voor mij om zo'n nummer te hebben, het gevoel dat ik redelijk weet waar ik aan toe ben. Als ik niet dip dan.

Trouwens wel mooi dat jij door de ervaring met Morris een zo goed mogelijke start met Lis hebt kunnen maken.
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:42:40 #145
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43450248
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:55 schreef nebelung het volgende:
En PM-Girl, ja de VBN, maar hier post ik als Nebelung en verder had ik mijn moeder en tantes bij de LLL en cursussen op mijn werk ooit en verder ben ik nogal lezerig (of wijsneuzerig en betweterig volgens mijn man . Ik ben in elk geval géén expert!)

Maar wel een fijne helpende hand!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 12 november 2006 @ 21:56:36 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43490503
Ik zal niet te vroeg juichen, maar de productie lijkt weer de goede kant op te gaan...
Overigens was Kendahl blijkbaar erg moe, want hij heeft 11 uur lang doorgeslapen... zo werd mama vanmorgen dus met twee enorme lekkende ballonnen wakker..
edit: vanochtend weer!

[ Bericht 28% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 13-11-2006 15:41:18 ]
  maandag 13 november 2006 @ 17:01:31 #147
94046 PM-girl
pi_43512620
Fijn PV< beter te veel dan te weinig toch?

Help, ik goot net de melk die ik vanmorgen had gekolfd over in de fles, zit er allemaal rood/roze dingen in, het lijkt bloed. Ik had idd al een soort bloedblaartje op mijn tepel zitten vanochtend, heb er verder geen last van. Maar kan ik deze melk nog gebruiken? Ik denk het wel, want anders zou SImon hem ook gedronken hebben zonder dat ik het zag, maar toch....
(ik kolf voor de nachtvoeding die doe ik liever met de fles, dat gaat wat sneller)

En ik wilde nog wel gaan posten hier dat het zo goed ging en dat ik zo genoot van de bv na het ge-emmer allemaal! Dat doe ik nog steeds, maar dit komt weer even onverwacht!
*
pi_43513309
Je kunt het gewoon geven PM, als simon er al iets van krijgt dan is het dat hij er misselijk van kan worden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43513500
PM die melk mag je gewoon gebruiken hoor, heb ik ook wel eens gehad net een klein streepje bloed, kan geen kwaad.

Hier gaat het op het wennen aan de nieuwe tandjes na, wel goed. Ik geef ondanks mijn lage gewicht nog steeds veel borstvoeding al is het overdag minder vaak dan eerder. Merlijn heeft niet echt tijd om zich er druk over te maken en drinkt gelukkig ook herlijk water uit zijn rietjesfles. Vrijdag heb ik ook niet meer gekolft na een werkdag. Merlijn drinkt zo vaak zijn BV niet helemaal op, dat ik hem eigenlijk gewoon met het drinken van de andere kindjes mee wil laten doen. Als hij thuis is na een dagje KDV ziet hij mij ook niet staan, erg belangrijk vind hij het dus niet. BV is eigenlijk meer om mee wakker te worden of om mee te gaan slapen en heel soms even tussendoor, maar verder wordt het echt minder. Wel fijn dat stuwing nu eigenlijk niet meer voorkomt en mijn borsten helemaal aangepast zijn. 's Nachts blijft nu ook maar beperkt tot enkele keren vanaf vier uur. Hij krijgt de laatste om 23.00 en daarna slaapt hij tot ongeveer 4.00, als hij dan wat wakker is blijft hij wel doortanken de hele ochtend tot hij echt wakker wordt. Maarja, het went en ik heb er nog steeds geen problemen mee, ga maar gewoon wat vaker om 20.00 naar bed scheelt als heel erg.
  maandag 13 november 2006 @ 17:36:28 #150
94046 PM-girl
pi_43513947
Gelukkig, toch zonde om zoveel weg te moeten gooien!

Randa, klinkt alsof je tevreden bent met hoe het nu gaat, al lijkt het mij erg vermoeiend. Maar Merlijn heeft zo'n bedje naast jullie bed wat er aan vast zit of niet?
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')