abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:34:57 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_43328004
http://www.moedermelknetwerk.nl/
Hier staat veel info PM-girl!
pi_43328165
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:15 schreef PM-girl het volgende:
Ik hoop het voor je Snoopy, want ik vind het zo stoer wat je doet. Het lijkt me dat de drempel naar volledig kv lager is als je half half doet zoals jij, maar toch hou je vol met dubbel voeden! super!
Dat is precies wat ik zo graag wil, haar zo lang mogelijk dubbel voeden
Ik blijf doorgaan hoor. Maar ik mis de pasklare oplossingen een beetje. Dat is het gewoon
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:35:50 #78
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43330119
Kun je niet via je kraamhulp/lactatiekundige in contact komen met 'lotgenoten'? Zij kent misschien wel meer moeders met deze situatie, kun je iig ervaringen uitwisselen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43331923
Mijn eigen lactatiekundige heeft het nog nooit eerder meegemaakt volgens mij. Maar ik heb haar ook een mail gestuurd met mijn vragen en onzekerheden.
Net ging het trouwens best weer goed en heb ik Lis tussen 2 voedingen door ook kunnen 'troosten' met de borst. Dat voelt dan wel weer goed
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 18:36:03 #80
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43331989
Snoopy, ik zit in hetzelfde schuitje als jij en herken dat gevoel van 'er niet bij horen' en zelf aan moeten modderen. PM me maar als je behoefte hebt aan lotgenoten (pep)talk
Een andere lotgenote is actief binnen de VBN en is bezig om daar en bij de LLL meer aandacht te krijgen voor 'onze' problemen. We zouden eigenlijk een eigen afdeling op het borstvoedingsforum moeten krijgen. ( En een medaille wegens volhouden van de bv )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43334757
Toch zijn er meerdere vrouwen op het bv-forum met dezelfde problemen. Ik vind ook dat jullie een medaille én een eigen afdeling moeten krijgen!

Lastig Snoopy, hoe het nu met Lis gaat, dat onrustige. Heb jij dat ook gehad Macka?
Variety is the spice of life
pi_43337775
Hi allemaal,

al weer een tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest, ik ben intensief met mijn kindje bezig geweest en heb daar enorm van genoten.
Ondertussen moet ik me klaar gaan maken om weer te gaan werken
16 november is het zover, dan moet ik mijn kindje achterlaten en gaan werken. zucht.

Ik ben ondertussen ook gaan kolven. Madam nu bijna 12 weekjes oud gaat standaard om half 9 naar bedje toe en wordt dan rond een uur of 5 a 6 weer wakker.
De voeding die ze tegenwoordig dus overslaat gebruik ik nu om te oefenen met het kolven. Dat heeft in het begin enorm voor problemen gezorgd aangezien ik totaal geen tsr kreeg.
Nu nadat ik met de neusspray bezig ben geweest en mijn borsten meer gewend zijn aan de kolf kan ik uit de rechterborst met gemak 80 tot 120 cc kolven en uit de linker tussen de 10 en 50 cc.
het schommeld nog heel erg, ik denk dat het komt doordat ik met een handkolf kolf, en mijn handen het niet echt goed doen. Ik heb last van carpaal tunnel syndroom en moet 6 december naar het ziekenhuis toe. Ze gaan dan kijken of ik geopereerd moet worden en voor die tijd moeten mijn borsten dus al weer wennen aan de electrische kolf. Ik ben nu nog op zoek naar een geschikte kolf.

In ieder geval gaat de borstvoeding goed. Ik heb gemerkt dat stress enorm slecht is voor je productie. Ik heb kruiden gevonden die je helpen met je borstvoeding. Ik heb echt gemerkt dat door de thee te drinken je productie en stuk vooruit gaat en dat geeft weer rust.
Ik ben ook lid geworden van een yahoo group speciaal voor kolvende moeders en dat helpt ook enorm in de ondersteuning.

groetjes
misticle
mama van Myrddin
pi_43338129
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:42 schreef nebelung het volgende:
Toch zijn er meerdere vrouwen op het bv-forum met dezelfde problemen. Ik vind ook dat jullie een medaille én een eigen afdeling moeten krijgen!

Lastig Snoopy, hoe het nu met Lis gaat, dat onrustige. Heb jij dat ook gehad Macka?
Ik ga eens zoeken op de bv-forum

ML, fijn dat alles zo goed gaat ondanks wat moeilijkheden. Fijn hoor!
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:17:06 #84
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43338648
ML, welke thee drink je?
Ik heb de afgelopen een sterk verminderde productie, helaas door de stress denk ik. Ik ben nu hard aan het proberen door bij elke voeding ook te kolven om de productie weer op te hogen. Als ik niet werk dan krijgt ze deze voedingen tussendoor, als ik wel werk krijgt ze het er 's avonds bij (naast wat extra uit de vriezer). Vooral 's avonds heb ik minder, ik kom dan niet hoger dan 100 ml (uit twee borsten) en dat is echt te weing voor een meisje van 6500 gram. Helaas krijg ik nu door het vele kolven weer pijn. Heeft iemand nog andere tips om de productie op te hogen?
Lekker douchen!
pi_43338939
Heb je veel stress op je werk sjak of heb ik iets gemist?

Veel aanleggen is dé manier om goed de productie te verhogen. Dat je productie 's avonds niet hoog is, is eigenlijk erg normaal, dat hebben bijna alle vrouwen die bv geven (op een enkeling na). Over het algemeen is 's ochtends de beste tijd om te kolven.

Heb je nog voorraad in de vriezer of moet je echt voor elke dag kolven? Jemoet niet de zuigkracht op het hoogst zetten hoor, van je kolf!

M-L, wat fijn dat het zo goed gaat. Succes met je handen, ik hoop dat je een fijne electrische kolf kan vinden én succes op je werk weer!
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:32:16 #86
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43339360
Tis gewoon wat te druk, nebelung. Er zijn wat deadlines waar ik aan moet voldoen waar ik onmogelijk aan kan voldoen. Ik werk dus wat veel en maak me vreselijk boos...
Extra aanleggen gaat dus niet lukken, ik ben niet in de buurt van mijn meisje overdag Ik heb nog wel wat voorraad in de vriezer maakt dat gaat zo erg snel op, dus ik kolf elke dag bij. Ik ga proberen met een iets lagere zuigkracht (maar dan duurt het zo lang...)

Voor die afname van productie kolfde ik 's avonds meer, tot wel 200 ml. Nu haal ik ineens met moeite de helft, daarom schrok ik er wel wat van. Overdag gaat het wel redelijk, zo tussen de 150-180 ml per keer, dat is voldoende om Jetske te voeden.
Lekker douchen!
  FOK!fossiel dinsdag 7 november 2006 @ 21:42:03 #87
2628 Karin
pi_43339780
sjak klinkt wel heel herkenbaar. Toen ik eenmaal ging werken ging de productie hier hard achteruit. Probeer haar op de momenten dat je wel bij haar bent zoveel mogelijk aan te leggen. En 1 x een flesje kunstvoeding bij de oppas omdat je niet genoeg kan kolven is niet meteen het einde van de borstvoeding! Dat gaf mij wel een hoop rust, dat ik niet perse alles bij elkaar hoefde te kolven, ik kreeg maar 1 voeding bij elkaar en hij kreeg er 2 op het kdv, dus 1 flesje kunstvoeding. Het scheelde mij een hoop stress en gekolf tussen alle voedingen door. Ik kolfde 2 x op mijn werk (de tijden dat Bram ook bij mij zou drinken) en dat was bij elkaar 1 voeding.
pi_43339839
He bah joh!

Dan kan ik nog een ding bedenken waar je misschien baat bij hebt: een borstvoedingsdagje/avondje. Met de kleine meid op schoot, misschien op een zater- of zondag, veel aanleggen, lekker video's/dvd's kijken, of gewoon tv, hapjes en drinken in de buurt (of laten aanrukken door je man). Ik weet niet of je daar de rust voor kan opbrengen, maar het is een idee misschien.
  dinsdag 7 november 2006 @ 21:50:23 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43340112
Jullie hebben gelijk, als het echt niet anders kan (en de vriezer leeg is) dan kan ik nog aan de KV beginnen. Ik heb me nu nog een week gegeven om het echt zonder KV te doen. Afgelopen zondag heb ik haar ook lekker veel aangelegd (maar daarnaast ook nog gekolfd tussendoor, leek me ook wel productieverhogend of zie ik dat verkeerd) en dat ga ik dit weekend ook weer lekker een dagje doen. Wie weet komt het wel goed, en anders niet, dan houdt het op.
Lekker douchen!
pi_43340350
sjak, kan 't ook nog iets met een mogelijk op handen zijnde menstruatie te maken hebben?
pi_43342492
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:17 schreef sjak het volgende:
ML, welke thee drink je?
Ik heb de afgelopen een sterk verminderde productie, helaas door de stress denk ik. Ik ben nu hard aan het proberen door bij elke voeding ook te kolven om de productie weer op te hogen. Als ik niet werk dan krijgt ze deze voedingen tussendoor, als ik wel werk krijgt ze het er 's avonds bij (naast wat extra uit de vriezer). Vooral 's avonds heb ik minder, ik kom dan niet hoger dan 100 ml (uit twee borsten) en dat is echt te weing voor een meisje van 6500 gram. Helaas krijg ik nu door het vele kolven weer pijn. Heeft iemand nog andere tips om de productie op te hogen?
hi Sjak

De thee die ik drink is de borstvoedingsthee van Sano.
Je kan die in veel gezondheidswinkels krijgen of bij http://www.drogisterij.net
Verder heb ik geleerd dat het belangrijk is dat je een goeie tsr hebt, omdat kolven dan geen pijn hoeft te doen. Je kindje ieder uur aanleggen om je productie te verhogen is ook een manier. Je bent er wel een heel weekend mee bezig, maar liever een weekend bezig zijn en langer genieten van de bv als droogvallen. Je kan beter kleine beetjes kolven in het begin als al gelijk veel te willen kolven, en kolven na het zogen is niet handig, dan kan je beter vaker aanleggen.

sterkte
mama van Myrddin
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:44:14 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43342512
Ik meen trouwens dat de Tuinen borstvoedings-thee heeft
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43343274
het is in ieder geval een groen pak met rode letters
mama van Myrddin
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 23:18:49 #94
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43344416
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:42 schreef nebelung het volgende:

Doe eerst maar die eigen afdeling!

Ja, dat onrustige was hier ook en is er soms nog. Logisch, als je weet dat Lucie ondanks inzet van haar en mijn kant (vijftien keer aanleggen per dag) ondervoed geweest is toen ze een week alleen bv kreeg.
Nu krijgt ze bij de grote voedingen eerst de borst en dan direct er achteraan het flesje. Dat geeft haar bevrediging, vertrouwen en rust. En tussendoor krijgt ze ook de borst om lekker lang aan te lebberen.
(Met de hulpset heb ik wat problemen, dus die zet ik heel gedoseerd in.)

Als ik denk dat mijn productie terug loopt ga ik kolven. Ik ga het niet opvoeren door extra aanleggen, ook al zou ik dat zelf prettiger vinden. Want het gevoel dat er niet voldoende eten zou zijn maakt Lucie enorm gespannen en boos. Ze krijgt overigens voeding op verzoek, en eet nooit te veel.
't Is een pittig meisje dat goed voor zichzelf op kan komen en weet wat ze nodig heeft

voor de west-friezen: 't is nog een pittèg moidje ook
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43350846
Pm-Girl, ik heb Emma een paar maanden geleden wat Biogarde gegeven en toen kreeg ze allemaal uitslag op haar gezicht, bij navraag hier en op het bvforum leek het toch het meest op netelroos, een allergische reactie. Daarna heeft ze nog wel eens iets gehad waar melk in zat en dan kreeg ze weer rode vlekjes.Dat samen met vaak snotterig zijn en niet al te geweldig groeien is voor mij de reden om maar eens op dieet te gaan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_43350985
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 21:23 schreef nebelung het volgende:

Dat je productie 's avonds niet hoog is, is eigenlijk erg normaal, dat hebben bijna alle vrouwen die bv geven (op een enkeling na).
En is daar verders ook was aan te doen, behalve aanleggen bij elke kik? Iris is sinds een week of anderhalf 's avonds snel ontevreden.
Ik kan daar helemaal kriegel van worden, ik had al een paar keer op het punt gestaan om flesvoeding te laten halen
pi_43351471
Mijn teruglopende productie van pasgeleden kan toch niet door een menstruatie komen. Denk ik. Ben nl. nog steeds niet ongesteld. Misschien de spruw?

Vooral niet opgeven LadyS denk ik. Ik heb 's nachts gekolfd en dat gaven we de volgende avond, zodat ze toch genoeg had. Ik denk als je kv gaat geven dat de productie dan alleen maar verder terug gaat lopen.

Anna drinkt zo veel. Gisteren bij het kvd, twee flesjes van 150 cc. Vandaag heb ik maar twee keer 180 cc meegegeven, maar dat ga ik niet lang volhouden. Als ze vijf keer per dag 150 cc drinkt, (meestal heeft ze zelfs 6 voedingen) is dat 750 totaal. Als ik de regeltjes volg, 'mag' ze maximaal 630 cc. Maar goed dat ze van bv nooit te veel kunnen krijgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43351637
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:17 schreef YPPY het volgende:
Vooral niet opgeven LadyS denk ik. Ik heb 's nachts gekolfd en dat gaven we de volgende avond, zodat ze toch genoeg had. Ik denk als je kv gaat geven dat de productie dan alleen maar verder terug gaat lopen.
Dat is dus idd de reden dat ik het nog niet gehaald heb. Uiteindelijk gaat ze ook wel slapen(11/12 uur achterelkaar zelfs!) hoor, na tig keer van borst te zijn gewisseld, maar ik zelf word er zo kriegelig van. Ben niet zo zeer bang dat ze te weinig krijgt, hoor....
maar dat ongeduldige (het heeft ook zeker met een dip van mezelf te maken, dat dat allemaal niet zo goed kan hebben )

En tegen Iris kon ik ook niet fatsoenlijk opkolven. Ik vind het dan ook erg knap dat je snachts kolft
pi_43353298
quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

En is daar verders ook was aan te doen, behalve aanleggen bij elke kik? Iris is sinds een week of anderhalf 's avonds snel ontevreden.
Ik kan daar helemaal kriegel van worden, ik had al een paar keer op het punt gestaan om flesvoeding te laten halen
Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).

Tja aanleggen bij elke kik, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde meer om je productie op te hogen vaker aanleggen (even de regie bij jezelf) in het algemeen. Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).

Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.

Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.

Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he? )
pi_43353378
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:18 schreef Macka66 het volgende:

't Is een pittig meisje dat goed voor zichzelf op kan komen en weet wat ze nodig heeft

voor de west-friezen: 't is nog een pittèg moidje ook
Super vind ik dit, dat vertrouwen in je kind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')