quote:
Op woensdag 8 november 2006 09:53 schreef LadyS het volgende:[..]
En is daar verders ook was aan te doen, behalve aanleggen bij elke kik? Iris is sinds een week of anderhalf 's avonds snel ontevreden.
Ik kan daar helemaal kriegel van worden, ik had al een paar keer op het punt gestaan om flesvoeding te laten halen
Iris is 4 maanden zie ik. Rondom de 4 maanden kan het lastig worden. Ze maken dan een enorme ontwikkeling door. Ze zien en begrijpen alsmaar meer van de wereld, ze liggen niet perse meer als lieve babietjes in je armen, kunnen afgeleid worden door alles wat er te zien en te doen is. Soms moeten ze dan de schade op rustiger momenten inhalen (lees: 's avonds, 's nachts). Dat kan er mogelijk aan de hand zijn. Ze gaan vaak ook nog weer regelen bij 4 maanden. (zoek maar eens op 'vier maanden' op het bv-forum, topics vol met verhalen over dit).
Tja aanleggen bij elke kik, zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoelde meer om je productie op te hogen vaker aanleggen (even de regie bij jezelf) in het algemeen. Ik was rond die tijd (4 maanden) ook zo kriegel, gek werd ik ervan! Ik heb de weken knarsetandend omgekeken en gehoopt dat de 6 maanden maar gauw om mochten zijn (maar toen was het allang weer over).
Wat ook nog kan rond deze tijd is dat het CB gaat klagen over de groei. Met 4 maanden wordt met borstgevoede babies de curve vaak vlakker. Dat klopt, borstgevoede babies groeien de eerste 4 maanden sneller dan flesgevoede babies en die groeien na 4 maanden vaak harder.
Best kritiek moment hoor, de 4 maanden. Het regelen, het afgeleid zijn, de hele ontwikkeling die ze dan door maken en de afgevlakte groei doet veel vrouwen naar flesvoeding grijpen dan. Daar komen de verhalen vandaan van 'ik had niks meer' en 'ik had geen voedingsstoffen meer' enzovoorts. En ook het bijvoeden met ander voedsel.
Het gaat over, echt waar. (heb je nu niks aan he?
![]()
)