Belana, niet druk om maken hoor. Het was voor jullie de juiste keuze en Ezra is een prachtig gezond mannetje!
PM-girl, als je er geen last van hebt zou ik niet na gaan kolven, dan zijn jullie het snelst op elkaar ingespeeld. Mocht je nou toch een harde plek in je borst krijgen dan kan je beter kijken of je het met de hand weggemasseerd krijgt in een doek of boven de wasbak o.i.d.. Zo duw je als het ware nét genoeg melk er uit en stimuleer je de aanmaak het minst.
Mocht dat niet helpen, dan toch maar kolven want een overproductie is altijd nog beter dan een borstonsteking!
Als je echt structureel last blijft houden van een te grote productie dan kan het heel goed helpen om één keer (bijvoorbeeld na de laatste avondvoeding) beide borsten zo leeg als mogelijk te kolven. Daarna begin je als het ware met een verse start en blijf je niet zitten met een extra voorraad bovenop de nieuw aangemaakte hoeveelheid.
Yppy, wat lekker dat ze nu een wat langere nacht maakt! Wat een ander mens kan je je door een of twee extra uurtjes slaap voelen hè...
Sjak, je bent ook stoer!
Ik vind het BV geven zo ontzettend leuk worden naarmate Ronja ouder wordt. Ook al hadden wij geen ontzettend wereldschokkende problemen, het kostte toch wel een week of zes om echt lekker op elkaar ingespeeld te raken.
Nu met negen weken is het allemaal zo veel makkelijker. Geen zorgen meer over te veel of te weinig drinken of te lange tijd tussen de voedingen. Ze kan prima aangeven wanneer ze honger heeft en dan drinkt ze genoeg, niet te veel meer. Daardoor ook geen luchtgevuld buikje en dus geen krampjes meer. Het aanleggen is geen geklooi meer, het lukt om discreet in het openbaar vervoer te kunnen voeden, het is gewoon overall een stuk meer ontspannen dan in het begin.
En dan die gelukzalige "lekker he mam"-blik als ze af en toe de tepel los laat...
Wat mij betreft blijft ze zeker nog twee jaar drinken, dit is echt genieten!
Afgelopen weekend zijn we onverwacht binnen 24 uur heen en terug naar mijn zus in Denemarken gereden. Het was zo heerlijk om alleen maar wat verschoonspullen in te hoeven pakken en Ronja overal en zonder gedoe te kunnen voeden. En ook heerlijk voor mij want die kwartiertjes zijn echt even rustmomenten.
Sowieso vind ik dat hét grote voordeel van BV, het is zo'n fijne rustgever voor moeder en kind. Op die momenten dat baby even nergens zin in heeft is de borst bijna altijd wel de oplossing op wat rust te brengen in de situatie.
Wat een geramble, ik ben gewoon vandaag even extra verliefd op mijn dochter omdat het lijkt alsof we inééns in rustiger vaarwater terecht zijn gekomen.