quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:36 schreef sjak het volgende:
Super hoor Snoopy. Fijn dat je zo je melkproductie wat kan opkrikken en dat je rustig erbij kan blijven!
Iemand ervaring met die zachte kolfschilden van medela? Het lijkt mij wel prettig maar ik weet niet of het wel met mijn kolfapp. past enz.
Dat was ook de bedoeling! Ik liep twee weken overtijd en het was een soort laatste hoop op een thuisbevalling.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:32 schreef Tamea het volgende:
Owlet, heb je dan al gekolfd voor de bevalling? Of snap ik het nu verkeerd?
Ik dacht eik dat dat niet goed was omdat kolven ook weeën op zou kunnen wekken?
Aha, zit het zo. Bedankt voor de uitleg.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:42 schreef owlet het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling! Ik liep twee weken overtijd en het was een soort laatste hoop op een thuisbevalling.
Overigens kan het geen weeën opwekken als er niet al wat rommelt. Anders zouden mensen ook niet kunnen tandemvoeden.
Dus alleen als je al op het einde loopt of als je een vergrote kans hebt op een vroeggeboorte moet je er rekening mee houden dat het iets in gang kan zetten.
Ik bedoelde het stimuleren van de borstvoeding natuurlijk. Ik wil het zo graag gaan doen (ivm allergiën van mijn vriend) dat ik daar best heel wat voor over heb, vandaar mijn vraag. Ik wil gewoon dat het goed komt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:53 schreef owlet het volgende:
Neuk, wat bedoel je? Het stimuleren van de BV of het stimuleren van de bevalling?
tepelstimulatie werkt op de baarmoeder, ik heb toen ik erg overtijd liep gekolfd in de hoop dat dat de baarmoeder net een zetje zou geven. Of het hét zetje heeft gegeven weet ik niet, maar ik voelde het wel duidelijk in mijn buik.
BV zelf hoef je niet voor te stimuleren voor de bevalling, dat komt vanzelf op gang na de bevalling. Je kindje heeft ook nog niet veel nodig dus het is niet erg als de BV langzaam op gang komt.
Ik moet zeggen dat ik het wel een prettig idee vond dat ik al een behoorlijke productie had voor de bevalling (dankzij het kolven), maar achteraf gezien was dat voor Ronja veel minder prettig omdat ze behoorlijk wat weg moest zien te werken zonder dat ze dat gewend was.
Het voedzame colostrum wordt trouwens pas gemaakt als de baby er is, dus je hoeft niet bang te zijn dat je dat verspilt door voor te kolven o.i.d.
Ik lees dit dus nu pas! wat goed joh!! heerlijk! Ben ik echt heel blij om om te horen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:04 schreef PM-girl het volgende:WIehooeee!!!, De lactatiekundige is geweest en..... hij drinkt bij mij! Wel met een tepelhoedje, maar dat geeft niks!
Het tepelhoedje wat we hadden, was een kleine maat. NU heb ik een L en daar gaat het goed mee.
Pijnloos gevoed en superblij! Dit had ik niet verwacht en de vk en kraamhulp ook niet en ik ben echt superblij!
Het is nog wel wat onhandig met houdingen ed, maar dat komt wel.
Overigens was ze ook erg verbaasd en verwonderd dat ik zo goed kon kolven met zulke hoeveelheden, dat was ze niet gewend dat het zo goed ging.
(bij de laatste kolf vanmiddag was het ook net een kraantje).
Nee, ik heb er geen last van, soms schuren mijn tepels wat maar daar kom ik wel overheen. Het leek me alleen fijn zo'n zacht schild. Ik was alleen bang dat (zoals Lois schreef) het slechte vacuum kon trekken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:26 schreef dutchie het volgende:
Sjak, ik heb ook een Medela en daar zit zo'n plastic hard schild op. Heb eigenlijk nooit gekeken naar wat anders, vooral ook omdat dit al een beetje een oudje is. (4 jaar oud)
Heb je last van het harde schild dan?
Overdag slapen? Wat is dat?!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:09 schreef bixister het volgende:
yppy, slaapt anna overdag nog steeds zo weinig?
Wat mij opvalt is dat ze erg slecht alleen kan zijn. Misschien komt het door de krampjes, misschien door iets anders, ik weet het niet, maar zelfs in de box liggen is een uitdaging. Mét mobile aan lukt dat nog wel eens. Dus 's nachts slaapt ze makkelijk 6, 7 uur en daarna is het op. Af en toe een kwartiertje, soms een uurtje en heel af en toe heeft ze een middag slaapje tussen 4 en 6, 7 uur. Wakker in bed leggen helpt niet, bijna slapend in bed leggen helpt niet en zelfs als ze al een half uur bij je ligt te slapen, en je legt d'r heeeeeeel voorzichtig in een voorverwarmd bedje, is ze 5 minuten later klaarwakker.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:17 schreef bixister het volgende:
pfoeh, dat is nogal wat vind ik hoor, voor zo'n kleintje. en niet te vergeten voor jullie. maar ja, wat niet gaat gaat niet. toch maar regelmatig blijven proberen zou ik zeggen, misschien is het iets wat ze nog moet/kan leren. sterkte ermee!
Echt een lief stukje ditquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:14 schreef owlet het volgende:
Ik vind het BV geven zo ontzettend leuk worden naarmate Ronja ouder wordt.
En dan die gelukzalige "lekker he mam"-blik als ze af en toe de tepel los laat...![]()
Wat mij betreft blijft ze zeker nog twee jaar drinken, dit is echt genieten!
Wat een geramble, ik ben gewoon vandaag even extra verliefd op mijn dochter omdat het lijkt alsof we inééns in rustiger vaarwater terecht zijn gekomen.
Na negen maanden veilig bij YPPY te zijn geweest, is alleen zijn misschien zoiets als een koude douche voor Anna. Maar misschien is ze ook wel heeel nieuwsgierig naar de wereld om haar heen (ze heeft ook zo'n leuke wakkere blik op de foto'squote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze erg slecht alleen kan zijn. Misschien komt het door de krampjes, misschien door iets anders, ik weet het niet, maar zelfs in de box liggen is een uitdaging. Mét mobile aan lukt dat nog wel eens. Dus 's nachts slaapt ze makkelijk 6, 7 uur en daarna is het op. Af en toe een kwartiertje, soms een uurtje en heel af en toe heeft ze een middag slaapje tussen 4 en 6, 7 uur. Wakker in bed leggen helpt niet, bijna slapend in bed leggen helpt niet en zelfs als ze al een half uur bij je ligt te slapen, en je legt d'r heeeeeeel voorzichtig in een voorverwarmd bedje, is ze 5 minuten later klaarwakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |