abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41980665
Vervolg op: Borstvoeding, deel 18

FAQ met dank aan nebulung 101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).

Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
pi_41980708
En ik gooide hem dicht met:

De werkzame stoffen in sab simplex
komen overeen met de werkzame stoffen in Aeropax. Officieel niet voor babies, maar wel eens gebruikt bij overmatige gasontwikkeling.
Sab Simplex is hier te bestellen
pi_41980778
Ha, ik vond het al wat raar om als man het nieuwe topic te openen. . Was dat een first geweest wellicht?

Owlet, ik had die links ook gelezen en ik lees écht alleen maar jubelverhalen van mensen met baby's die exact dezelfde symptomen vertoonden als Anna. En vooralsnog kan ik geen mitsen en maren ontdekken, ook niet icm bv. Ik zal het thuis even in de groep gooien, maar als het echt zo erg blijft kunnen we wel eens een flesje bestellen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_41980909
gemiste kans jarno!
enne....
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:02 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat er iets mis is met mijn tepels bix, want ze drinkt voor geen meter als ze bij mij is. . Heb ik weer.
als de nood maar hoog genoeg is jarno. kortom: je doet gewoon niet hard genoeg je best!
pi_41980953
Haha, briljant bix! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_41980967
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:11 schreef Jarno het volgende:
Ha, ik vond het al wat raar om als man het nieuwe topic te openen. . Was dat een first geweest wellicht?

Owlet, ik had die links ook gelezen en ik lees écht alleen maar jubelverhalen van mensen met baby's die exact dezelfde symptomen vertoonden als Anna. En vooralsnog kan ik geen mitsen en maren ontdekken, ook niet icm bv. Ik zal het thuis even in de groep gooien, maar als het echt zo erg blijft kunnen we wel eens een flesje bestellen.
Ik vind/vond het wat engig om het aan te raden vandaar dat ik alleen de links gaf want ik ben geen arts en ook geen ervaringsdeskundige met dit middel. Maar ik kan ook geen gevaren of nadelen ontdekken, anders dan dat het geen BV is en dus als bijvoeding gezien kan worden en dus de darmwand aan tast.
Maar goed, dat is aan jullie zelf natuurlijk; wat is de waarde van een koste wat kost in stand gehouden darmlaagje als je kind pijn heeft en niet slaapt...
pi_41981023
Ha, dat was 'm, ik bleef even steken bij 'aerolux' maar da's iets heel anders
Als je morgen toch naar het cb moet kun je het daar misschien eerst nog eens bespreken Jarno, voor je het zo geeft. Misschien hebben ze daar wel ervaring ermee (en kennen ze nadelen).
pi_41981051
Ik heb ook geen darmlaagje geloof ik. We'll live. .

Nah, we zullen d'r niet gelijk volgieten met dat spul maar een keer voor de avondvoeding (dan zijn ze écht heel erg) is de moeite van het proberen waard lijkt me.

--edit: poejmon navragen zullen we uiteraard even doen (alhoewel ik een vermoeden heb wat ze vinden van middelen die hier niet verkrijgbaar zijn en in DL wel).
pi_41981106
Ik heb mijn man geloof ik nog nooit zo horen gillen als toen hij in een helder moment dacht dat hij zoonlief wel even stil kon houden terwijl ik aan het douchen was door hem aan te leggen
  woensdag 20 september 2006 @ 13:23:52 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41981124
En hoe zat dat ook alweer met ABC Dolfidingus (verhaal van een klok en een klepel ) Dat hielp toch ook tegen krampjes? (weer die klepel)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41981282
Dutchie, je Hebt inderdaad ABCDophilus en is te koop bij de reforma winkels. Dit helpt erg goed (bij ons tenminste) tegen krampjes. Het kost wel een vermogen, maar dan heb je wel wat.
pi_41981294
dophilus was 't dacht ik.
pi_41981300
In moedermelk zitten extra lange suikerketens die een goede voedingsbodem voor die bacterien zijn die nodig zijn voor een goede darmflora Dutchie. Die ketens zijn zo lang dat mensen 't zelf niet kunnen verteren maar de bacterien groeien er wel goed op. ABC Dophilus (?) voegt extra bacteriestammen toe maar de werking ervan is nog niet overtuigend bewezen (vgl Yakult ed, kan goed zijn maar de werking is tijdelijk en ook niet afdoende bewezen nog).

Aeropax is dus wel in NL verkrijgbaar Jarno.
pi_41981362
Poemojn: maar Aeropax is toch niet hetzelfde als sab simplex? Aeropax is de werkzame stof maar het kan dus dat er in sab simplex nog andere spullen zitten of dat het een lagere dosering betreft? Vooral omdat men op de site die jij noemde bij Aeropax het pas heeft over kinder vanaf 2 jaar en ik op de Duitse sites die over sab simplex gaan elke keer zie staan dat het al vanaf de geboorte mag worden gegeven.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:37:42 #15
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_41981515
Cinababy zeker al geprobeerd J. ?
I'm getting too old for this....
pi_41981525
Wat ik toen gelezen had was het hetzelfde maar ik heb niet alle ingredienten vergeleken verder Jarno. Dit was lang nadat wij met een krampende baby te maken hadden, vandaar.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:38:36 #17
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41981537
Poemojn maar het is dus wel te gebruiken met bv? Het breekt het laagje niet af zeg maar? Dan zou ik gewoon dat eens proberen Jarno. Ik geloof dat Belana hier een goede ervaring mee heeft en ik meen Sugar ook.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:38:38 #18
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_41981538
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef anneja het volgende:
Ik heb mijn man geloof ik nog nooit zo horen gillen als toen hij in een helder moment dacht dat hij zoonlief wel even stil kon houden terwijl ik aan het douchen was door hem aan te leggen
...omg!........lijkt mij wel een Kodak moment....
Causaliteit....dat is 't.
pi_41981561
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:37 schreef Havoc het volgende:
Cinababy zeker al geprobeerd J. ?
Yuppers.
pi_41981591
Alles wat er ingaat anders dan moedermelk (voor de 6 maanden dan) tast het laagje aan, dutchie. Ook medicatie. Persoonlijk vind ik dat geen ramp, omdat medicatie soms gewoon nodig is.
Variety is the spice of life
  woensdag 20 september 2006 @ 13:41:13 #21
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_41981600
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Yuppers.
Erg kut om je kleine meid dan pijn te zien lijden. rechtsdraaiend masseren van de buik deed ik nog wel eens dat hielp ook wel aardig. gewoon met 2 vingers.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:42:44 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41981626
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef anneja het volgende:
Echt?
Op zich wel stoer. En dan weet hij tenminste wel ook waar het over gaat.
pi_41981636
Een aantal mensen gebruikt hier dat ABC Dolpilidinges. Dat staat te lezen in het kleine babietjestopic waar heel vaak over dit soort dingen gesproken wordt.
Variety is the spice of life
pi_41981650
Ja, maar daarna weer excl moedermelk geven helpt het laagje weer opbouwen. Daar staat ook iets over in dat artikel.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:52:05 #25
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_41981876
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:41 schreef Havoc het volgende:

[..]

Erg kut om je kleine meid dan pijn te zien lijden. rechtsdraaiend masseren van de buik deed ik nog wel eens dat hielp ook wel aardig. gewoon met 2 vingers.
Omgekeerd op je arm leggen trouwens ook. Dus met je hand op haar borst en buikje op de onderarm en dan gewoon gaan wiegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')