als de nood maar hoog genoeg is jarno. kortom: je doet gewoon niet hard genoeg je best!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:02 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat er iets mis is met mijn tepels bix, want ze drinkt voor geen meter als ze bij mij is.. Heb ik weer.
Ik vind/vond het wat engig om het aan te raden vandaar dat ik alleen de links gaf want ik ben geen arts en ook geen ervaringsdeskundige met dit middel. Maar ik kan ook geen gevaren of nadelen ontdekken, anders dan dat het geen BV is en dus als bijvoeding gezien kan worden en dus de darmwand aan tast.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:11 schreef Jarno het volgende:
Ha, ik vond het al wat raar om als man het nieuwe topic te openen.. Was dat een first geweest wellicht?
Owlet, ik had die links ook gelezen en ik lees écht alleen maar jubelverhalen van mensen met baby's die exact dezelfde symptomen vertoonden als Anna. En vooralsnog kan ik geen mitsen en maren ontdekken, ook niet icm bv. Ik zal het thuis even in de groep gooien, maar als het echt zo erg blijft kunnen we wel eens een flesje bestellen.
...omg!........lijkt mij wel een Kodak moment....quote:Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef anneja het volgende:
Ik heb mijn man geloof ik nog nooit zo horen gillen als toen hij in een helder moment dacht dat hij zoonlief wel even stil kon houden terwijl ik aan het douchen was door hem aan te leggen
Yuppers.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:37 schreef Havoc het volgende:
Cinababy zeker al geprobeerd J. ?
Erg kut om je kleine meid dan pijn te zien lijden. rechtsdraaiend masseren van de buik deed ik nog wel eens dat hielp ook wel aardig. gewoon met 2 vingers.quote:
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef anneja het volgende:
Ik heb mijn man geloof ik nog nooit zo horen gillen als toen hij in een helder moment dacht dat hij zoonlief wel even stil kon houden terwijl ik aan het douchen was door hem aan te leggen
Omgekeerd op je arm leggen trouwens ook. Dus met je hand op haar borst en buikje op de onderarm en dan gewoon gaan wiegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:41 schreef Havoc het volgende:
[..]
Erg kut om je kleine meid dan pijn te zien lijden. rechtsdraaiend masseren van de buik deed ik nog wel eens dat hielp ook wel aardig. gewoon met 2 vingers.
Ik heb het idee dat je mijn bericht niet helemaal goed begrepen hebt (als het wel zo is, sorry). Sinds wij ons mannetje inbakeren slaapt HIJ de hele nacht door omdat de onrust niet kan ontstaan. Kleintjes krijgen kramp, worden onrustig, gaan slaan en schoppen, nog onrustiger, onrust versterkt de krampjes enz. Een soort van versterkende keten. Door je kindje in te bakeren zijn er misschien wel wat krampjes, maar doordat je stap 2 uit de keten wegneemt (onrust) gaat het zich veel minder versterken. Probeer het eens zou ik zeggen, baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:00 schreef Jarno het volgende:
Dit begint zo ondertussen het krampjes topic te worden.. Sorry dames!
Coelho: dat ik zelf niet slaap zou me nog geeneens niet zoveel boeien. Ten eerste valt dat wel mee omdat ze bij mij toch niet stil wordt en ik voedingstechnisch nog niet zoveel kan betekenen omdat de voorraad melk nog niet helemaal op peil is, dus de nachten komen voornamelijk voor rekening van mijn vrouw. Maar dat bedoelde ik dus ook, ik vind dat ze ook moet kunnen genieten van d'r kraamtijd, ipv de dagen als zombie door te komen.
Op d'r buik vind ze niet enorm prettig, al wisselt het per keer. Het lijkt iig weinig uit te maken qua krampen. Slaan met d'r armpjes en beentjes strekken doet ze wel, maar dat is pas na het last krijgen van de krampjes. Meer een soort van kwijt raken van de frustratie van de pijn denk ik.
Da's niet helemaal waar. Bakeren is niet altijd een wonderoplossing en kan kan ook kwaad doen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:09 schreef Coelho het volgende:
Probeer het eens zou ik zeggen, baat het niet dan schaadt het niet.
Er is verschil tussen de veronderstelling dat pittig eten niet goed zou zijn en kinderen die overgevoelig of zelfs allergisch reageren op de voeding van de moeder. En die reactie uit zich vaak door krampjes, pukeltjes, rode billen en overstrekken.quote:O ja, ik heb net ook gelezen dat je vrouw ook al op haar voeding aan het letten was. Onze borstvoedingsdeskundige zei altijd: In Azie krijgen ouders ook kinderen die ze borstvoeden. En daar eten ze altijd pittig. Wij hebben zelf geen verband gevonden tussen krampjes en eten van mijn vrouw. Zij eet nu gewoon alles. Het voordeel is dat je kindje al snel in aanraking komt met veel verschillende voedingsstoffen en dus ook al went aan veel verschillende dingen. Tijdens de zwangerschap heeft het ook al veel "geproefd", dus waarom nu ineens anders gaan eten??
Hier een (ex)-spugertje! Nou ja, mijn dochter danquote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef LadyS het volgende:
En dan maak ik van het krampjestopic evene en spuugtopic
Iris spuugt nog steeds wel veel. Ik heb wel dat babyflux, dat lijkt wel wat te helpen. Vervelend is alleen dat dat een kwartier voor de voeding gegeven moet worden. Aangezien ik op verzoek voed, is het soms lastig om dat kwartier vol te maken.
En soms vaak vergeet ik het ook gewoon ronduit
Zijn er misschien andere manieren om spugen (flinke mond terug geven) tegen te gaan? Zoals bijv. een bepaalde manier van aanleggen (volle borst of juist lege borst, of misschien wel eerst een beetje kolven)? Ik houd haar meteen rechtop na een voeding.
Of zou juist wat meer op schema voeden werken? Zodat ze zich niet helemaal vol kan vreten (letterlijkSoms heb ik echt het idee dat ze dat doet
)
Heeft zij er last van, of heb je er zelf last van? Ik zou eigenlijk alleen in het eerste geval maatregelen proberen te nemen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef LadyS het volgende:
Zijn er misschien andere manieren om spugen (flinke mond terug geven) tegen te gaan? Zoals bijv. een bepaalde manier van aanleggen (volle borst of juist lege borst, of misschien wel eerst een beetje kolven)? Ik houd haar meteen rechtop na een voeding.
Wacht even, was jij niet degene die een paar uur geleden voorstelde om je dochter op radicaal andere voeding over te laten gaanquote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ook het idee dat de voeding er geen drol mee te maken heeft, eerlijk gezegd. (Zoals je ook steeds vaker hoort en lees op internet trouwens) Maarja, je probeert wat he.
Ja, omdat je, zoals ik ook al zei, gewoon dingen gaat proberen omdat je het niet weet. Maar een stemmetje in m'n hoofd zegt dus dat het er niks (of amper) mee te maken heeft. En ik stelde nog niks voor, ik wou alleen weten of het, in het uiterste geval, kwaad zou kunnen voor de bv.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:03 schreef anneja het volgende:
[..]
Wacht even, was jij niet degene die een paar uur geleden voorstelde om je dochter op radicaal andere voeding over te laten gaan
Ze heeft er dusverre last van, dat ik er elke moment andere kleding aan kan doen. Tijdens het mondje terug geven an sich heeft ze geen last voor zover ik kan beoordelen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:02 schreef anneja het volgende:
[..]
Heeft zij er last van, of heb je er zelf last van? Ik zou eigenlijk alleen in het eerste geval maatregelen proberen te nemen.
Ja doei, met die warmte moet ik dan om het kwartier kolven.quote:
Tuurlijk heb je gelijk dat je op een aantal dingetjes moet letten, maar ik ga ervan uit als iemand iets wil proberen dat ze dan wel even zoeken op internet of advies vragen. Om hier nou meteen een complete boekbspreking te houdenquote:Da's niet helemaal waar. Bakeren is niet altijd een wonderoplossing en kan kan ook kwaad doen.
Naast dat je goed op moet letten hóe je bakert, i.v.m. de heupstand moet je ook allert zijn op oververhitting en de hongersignalen.
Al die dingen zijn absoluut niet moeilijk, maar ik wordt altijd een beetje kriebelig als bakeren als een simpel wondermiddel wordt aangedragen want dat is het absoluut niet.
Ja, het geeft rust. Maar als een kind pijn heeft heeft het pijn, ongeacht of die armen nou vast zitten of niet.
Voor de goede orde, mijn dochter slaapt ook ingebakerd en het geeft haar zeker rust. Maar dat geldt niet voor alle babies. En nu ga ik niet meer off topic
Ik ben vandaag niet heel erg helderquote:Op woensdag 20 september 2006 17:05 schreef bixister het volgende:
hehheh ik bedoel ook niet dat yppy ze naar de sauna aan zou moeten hoor!
Mijn jongste kwijlde meer dan een gemiddelde boxer, dus die bonden we een grote boerenzakdoek om z'n nekje waar de grootste kwijlpartijen in verdwenen. Nou leek hij daarmee meer op een golden retriever dan een boxer, maar alleequote:Op woensdag 20 september 2006 15:21 schreef LadyS het volgende:
Owlet, dank je, ik ga het zeker even proberen!
[..]
Ze heeft er dusverre last van, dat ik er elke moment andere kleding aan kan doen. Tijdens het mondje terug geven an sich heeft ze geen last voor zover ik kan beoordelen.
Ben wel benieuwd naar je verhaal. Gelukkig heb ik een vriendin die het zo doet zoals ik het graag zou willen doen. Dus kind lekker bij hun in bed en nu ze haar tweede heeft drinkt de oudste van 21 maanden juist weer lekker vaak omdat haar mamma zoveel voeding heeft. Zij voedt ook nog erg gemakkelijk in het openbaar, mooi om te zien hoor, ik raak er helemaal vertederd van als ik het zie. Juist dat soort dingen spreken me erg aan en ik hoop dat ik het ook mag gaan doen als er hier een tweede komt. Alleen verheug ik me niet echt op de familie, die zijn wel op de hoogte van wat ik zou willen maar er absoluut geen voorstander van. Ben blij dat ik op andere plaatsen en natuurlijk van Magneet er veel steun in krijg. Hij vindt het vanzelfsprekend hoe we het nu doen.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:49 schreef nebelung het volgende:
Ik heb even geen tijd om uitgebreid te antwoorden, Randa, maar ik kom graag op je verhaal terug, want heel erg herkenbaar!
180 m?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:36 schreef sjak het volgende:
Jammer he dat er toch te weinig kennis is over BV op het CB. Ik merkte het net ook weer. Ik vind dat Jetske veel drinkt als ik afkolf (150 ml klokt ze zo naar binnen), dat was volgens het CB niet veel want een fles zou nu 180 ml moeten zijn ongeveer. Dus toen zei ik dat het bij BV volgens mij 115 ml/kg/24 uur was maar die regel kende ze niet. Tja...dan kun je als ouder dus best onzeker worden als je eens wat minder kolft![]()
Ik zit tegenwoordig wel eens te berekenen wat ik mee moet geven naar het kdv als ze daar straks heen gaat, hoe doen jullie dat?
Lekker hoor Yppy dat het beter lijkt te gaan! Jetske heeft af en toe ook die krampen en het is toch zo zielig om te zien, je kunt er ook zo weinig aan doen behalve de'r buikje wat warm te houden en beentjes bewegen. Dat helpt bij Jetske gelukkig dan wel goed (dan gaat ze winden laten joh)
Tss wat een onzin van het CB, dat is gewoon de regel voor flesvoeding. Daar kom je met BV ook wel op uit als je maar 4 voedingen per dag geeft maar als dat er nog 8 zijn ofzo dan is 180 ml per fles echt bizar veel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:36 schreef sjak het volgende:
Jammer he dat er toch te weinig kennis is over BV op het CB. Ik merkte het net ook weer. Ik vind dat Jetske veel drinkt als ik afkolf (150 ml klokt ze zo naar binnen), dat was volgens het CB niet veel want een fles zou nu 180 ml moeten zijn ongeveer. Dus toen zei ik dat het bij BV volgens mij 115 ml/kg/24 uur was maar die regel kende ze niet. Tja...dan kun je als ouder dus best onzeker worden als je eens wat minder kolft![]()
Ik zit tegenwoordig wel eens te berekenen wat ik mee moet geven naar het kdv als ze daar straks heen gaat, hoe doen jullie dat?
Doe ik ook niet hoor!quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:08 schreef bixister het volgende:
ik zou 'm er niet voor gaan wakker maken hoor icicle.
Wat was het verschil, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef LadyS het volgende:
Ik heb van Avent een nieuw massagekussentje gekregen voor op mijn borstkolf (toen kwam ik tot de ontdekking dat ik gewoon een heel ander kussentje gebruikte![]()
't witte sterretje zeker?quote:Op zondag 24 september 2006 12:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
ik was een essentieel onderdeel vergeten....
Hoe raad je het zo?quote:
ik weet uit ervaring ook dat als je die er verkeerdom in doet, dat je geen vacuum krijgtquote:
Dan ga je je juist zorgen maken als hij zoveel cc te weinig drinkt. Ik zag zaterdag nog bij m'n nichtje dat dat echt niet makkelijker is. Waarom dronk ze haar flesje niet leeg? Wanneer moesten ze dat dan geven? En vanochtend ook al 20 cc te weinig? En een dag eerder bleef ze juist honger hebben. Hoe kwam dat dan?quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:02 schreef dutchie het volgende:
Ja, maar soms zou je willen dat er net als op een flesje van die meetlijntjes op je borst stonden.
Weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:17 schreef dutchie het volgende:
Zullen we het er dan maar op houden dat het ouderschap bestaat uit een en al onzekerheden?
Euh ja.. of niet. Toch? Wat is het goede antwoord? Mag ik een hulplijn bellen?quote:
Het gaat redelijk, bedankt voor het vragen. Inmiddels is de koorts al wat gezakt, maar heb ikquote:
Gewoonlijk kun je alles eten wat je tijdens je zwangerschap ook at; het kind is daaraan in de baarmoeder al gewend geraakt. Als je echt reacties merkt kun je iets natuurlijk beter schrappen maar je hoeft niet bij voorbaat al op dieet te gaan.quote:Een moeder die borstvoeding geeft moet zeer voorzichtig zijn met wat ze eet
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes_2.html
Niet waar!
Een borstvoedende moeder zou moeten proberen evenwichtig te eten, maar ze hoeft geen speciaal voedsel te eten, noch bepaald voedsel te vermijden. Een borstvoedende moeder hoeft geen melk te drinken om melk te kunnen maken. Ze hoeft zich geen gekruide voedingswaren, knoflook, kool of alcohol te ontzeggen. Een borstvoedende moeder zou een gewoon gezond evenwichtig eetpatroon moeten volgen. Bepaalde voedingswaren die de moeder eet kunnen de baby last bezorgen, maar dat komt niet vaak voor. Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Echt?quote:Op woensdag 27 september 2006 21:31 schreef Saffier het volgende:
Als je witte druiven eet tijdens de bv-periode kan je kindje er koorts van krijgen, uitkijken dus! mènnn wat had ik een trek in druiven steeds toen![]()
quote:Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
Daar heb ik echt nog nooooit van gehoord!quote:Op woensdag 27 september 2006 21:31 schreef Saffier het volgende:
Als je witte druiven eet tijdens de bv-periode kan je kindje er koorts van krijgen, uitkijken dus! mènnn wat had ik een trek in druiven steeds toen![]()
Iemand enig idee wat ik zou kunnen veranderen? Gisteren vielen de krampjes mee, maar vandaag is het weer mis.quote:Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Oh, wij gebruiken nu al een tijdje een zoutoplossing maar dat werkt niet echt geloof ik.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:56 schreef bixister het volgende:
ja, bij wijze van neusdruppels. schijnt slijmoplossend te kunnen werken.
Je had nog een antwoord van me tegoedquote:Op donderdag 21 september 2006 11:00 schreef Randa_v het volgende:
Zeker na veel negativiteit uit de familie over hoe wij het doen. We zouden "Merlijn moeten laten huilen gewoon 3 dagen een uur. Niet oppakken als hij huilt en bij ons bed is heel slecht en niet goed voor kleine kinderen krijg je ze niet afgeleerd, ze moeten op hun eigen kamertje slapen." Dat zijn weer dingen waardoor ik me een slechte moeder voel omdat we het "anders" doen. Maar eigenlijk moet ik het zelf weten, ik heb heel wat gelezen over het samenslapen, alle voors en tegens en het is natuurlijk gewoon de manier waar wij ons gelukkig bij voelen. Dus ik moet vooral niet luisteren naar de negatieve opmerkingen over "hoe verkeerd" wij het doen. Heb nu ook het boek "Nighttime parenting" gekocht bij het LLL en voel me best wel gesteund erdoor. Ook omdat Merlijn nog veel drinkt 's nachts (komt om 1.00 en 4.30) en mijn nachten veel beter zijn sinds hij bij ons in bed slaapt en ik niet helemaal wakker hoef te worden.
Ja daar reken ik ook op, dat ze straks niet eens meer vragen of je bv geeft.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:26 schreef poemojn het volgende:
Na de eerste verjaardag vond ik het juist wel meevallen, niemand verwacht het dan nog dus ze denken er helemaal niet meer over na.
Mijn dochter had ook van die erge krampjes en ze boerde ook nooit. Ik kreeg destijds de tip van iemand van de VBN om mijn dochter niet over de schouder te leggen, maar echt rechtop te houden, hoofd precies recht op het nekje te houden. Dat ging iets beter. De echte boeren kwamen pas toen ze zichzelf op haar buik kon rollen. (En echte grote mannen boeren waren dat ineensquote:Op donderdag 28 september 2006 15:59 schreef YPPY het volgende:
nebelung, dat van de krampjes heb ik wel verteld aan de lactatiekundige. Die gaf het advies om toch echt boertjes proberen te krijgen, maar dat wil nog niet zo lukken. Maar we blijven oefenen.
Ik legde haar soms aan als ze heel erg huilde van de pijn, omdat ze dan weer rustig werd. Dan dronk ze dus wel heel fanatiek. Omdat ze nu de speen accepteert, geef ik een speentje tot ze rustig is en daarna leg ik haar pas aan. Dat doe ik nu met meer tussenpozen, zodat er meer kans is op een boertje tussendoor. Ik doe nu ook in elke tussenpauze haar buikje masseren. Ze ligt nu rustig in bed, ik hoop dat het werkt.
Ze verslikt zich zelden geloof ik. Ik heb ook niet het idee dat de melk te snel komt, maar ik ga toch proberen haar rustiger te laten drinken.
Omdat ons kereltje in het begin slecht sliep hebben wij het er ook over gehad om hem wel of niet in ons bed te leggen. Uiteindelijk vonden wij het allebei beter om hem op z'n eigen kamertje te laten, om daar zsm aan te wennen. Wat toen nog wel het gesprek is gepasseerd: Hoe kun je samen nog een intiem/prive moment in bed hebben als er altijd een kind tussen ligt of naast ligt (in een wiegje)? Dan wordt je relatie toch ook een stuk platonischer? (Ja, ik weet dat er andere plaatsen zijn waar je met z'n tweeen kunt zijn, maar goed, in bed, vaak veilig, dicht tegen elkaar aan, knus, wordt zo wel weggenomen). Sorry for asking, gewoon iets wat ik me afvroeg omdat het bij ons ook ter sprake is geweest...quote:Op donderdag 28 september 2006 15:59 schreef Randa_v het volgende:
Hier reageerde de CB-arts heel goed en respectvol op de manier Merlijn in slaap krijgen en dat hij bij ons in bed slaapt. Heel duidelijk, het is je eigen keuze maar realiseer je wel dat het lang kan duren voor hij weer uit bed gaat naar een eigen bedje. Ja en daar heeft ze een punt, kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft ben ik heel blij met het boek dat ik had besteld bij de LLL van William Sears. Hij brengt het precies op een manier waar ik me helemaal in kan vinden. Maar ja, vandaag kwam ik ookmijn schoonmoeder weer tegen en die vertelde tegen Merlijn dat hij mamma en pappa 's nacht maar niet meer lastig moest blijven vallen en door moest gaan slapen. Mmm, hoe moet ik nu weer gaan brengen dat Merlijn bij ons in bed slaapt en dus slapend drinkt. Ach ja, ze weet het en eigenlijk vind ik dat ze maar moet accepteren dat wij het zo doen als we het doen. Als Merlijn na zijn eerste verjaardag nog steeds aan de borst is, kan ik weer wat verwachten....
Waar je de energie voor hebt, zeg.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:09 schreef nebelung het volgende:
Wij vrijen gewoon als ze ligt te slapen.
Geloof me, die tijd komt echt weerquote:Op donderdag 28 september 2006 17:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waar je de energie voor hebt, zeg..
Hij heeft niks te klagen.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:30 schreef E.T. het volgende:
[..]
Geloof me, die tijd komt echt weer(ik weet dat 't onwaarschijnlijk klinkt, maar anders zouden er maar weinig 'tweede' kindjes zijn
)
Kan eerlijk zeggen dat dat geen problemen geeft en gewoon vanzelf loopt, met of zonder Merlijn in bed.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
Omdat ons kereltje in het begin slecht sliep hebben wij het er ook over gehad om hem wel of niet in ons bed te leggen. Uiteindelijk vonden wij het allebei beter om hem op z'n eigen kamertje te laten, om daar zsm aan te wennen. Wat toen nog wel het gesprek is gepasseerd: Hoe kun je samen nog een intiem/prive moment in bed hebben als er altijd een kind tussen ligt of naast ligt (in een wiegje)? Dan wordt je relatie toch ook een stuk platonischer? (Ja, ik weet dat er andere plaatsen zijn waar je met z'n tweeen kunt zijn, maar goed, in bed, vaak veilig, dicht tegen elkaar aan, knus, wordt zo wel weggenomen). Sorry for asking, gewoon iets wat ik me afvroeg omdat het bij ons ook ter sprake is geweest...
Ge-wel-digquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:08 schreef Jarno het volgende:
Haha, 200 gram erbij in 1 week!. Wat nou bijvoeden. En een halve cm in de lengte d'r bij.
Held!quote:Op donderdag 28 september 2006 18:54 schreef Macka66 het volgende:
YPPY, ik krijg Lucie over mijn schouder ook niet aan het boeren. Wat wel goed gaat is als ze op een van mijn benen zit, met haar beentjes aan dezelfde kant. Ik laat haar dan met gestrekt bovenlichaampje iets voorover buigen. Een van mijn handen is dan op haar rug, de ander is op haar borst en ondersteunt ook haar kinnetje. Komen hier flinke agrariërs van.
Ik herken het wel een beetje, Jeremy (2jr) krijgt nog steeds bv en zijn broertje van bijna 5 mnd krijgt ook nog bv...dat is pas schocking newsquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:07 schreef Jdee het volgende:
en ik weet niet hoe ik dat aan hun verstand krijg zonder te maffia-en. alhoewel. waarschijnlijk wordt het erger omDAT ik maffia
zo
dat moest er EVEN uit.
goddank, ik ben niet de enige die dat verwijt (!! jaaaaaa dames, we doen het onszelf aan!) te horen gekregen heeft.quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:43 schreef MiSs-TaKe het volgende:
[..]
Ik herken het wel een beetje, Jeremy (2jr) krijgt nog steeds bv en zijn broertje van bijna 5 mnd krijgt ook nog bv...dat is pas schocking newsMeestal zegik het niet eens, [...]
Mijn schoonmoeders advies luidde (toen Jeremy 6 weekejs oud was) "Slaapt hij nu nog geen nachten door? Dan zou ik maar eens stoppen met de bv...daar zit dan niet genoeg 'voeding' meer in"Mijn god...dat ik me ooit door die kwats zo onzeker heb laten maken!
huisartsten krijgen tijdens hun opleiding geen EEN cursus waar bv volledig in behandeld wordt. ik heb 2 vriendinnen die geneeskunde doen. geen van 2 wist me meer dan de bakerpraatjes te vertellen. het is aan de huisarts-in-spe zelf om uptodate te komen met dit soort info. goed he?quote:Toen ik een keer naar de huisarts ging voor Syncotinon (of zoiets..wekt de toeschietreflex op) wilde hij dit niet meegeven..Jeremy was toen 4,5 maand oud en ik moest me er maar bij neerleggen dat het lang genoeg geweest was. De borstvoeding was gewoon 'op" . Nou vraag ik je..........Een huisarts notabene!
dat deed ik dus ook. al had ik een 'excuus' :ela is allergisch en anders mag ze niks drinken en dat is zielig. geldt allang niet meer maar is heel effectief. mensen vinden het dan wel ZIELIG voor me maar das dan in ieder geval beter dan DOM.quote:Al met al is mijn voeding toen wel drastisch teruggelopen...al dat gezeur en gezanik maakte me zo onzeker. En uiteindelijk werd ik zo pislink op al die pipo's die me alleen maar vertelde dat ik moest stoppen dat dát juist de reden is dat ik nu al zo lang voedt...
Ze is nu 11 weken. Ik zat zelf ook al te denken aan die regeldagen. En op dat soort dagen geef ik haar inderdaad extra tijd en ruimte om te eten. Ik leg haar langer en vaker aan. Ze komt nu ongeveer om de twee uur. Toch heeft ze gisterenavond en vannacht goed geslapen en is het dus alleen overdag een probleem (gisteren dan). IK heb haar net ook nog een extra half flesje gegeven (50 ml) en nu is ze ook weer rustig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:43 schreef nebelung het volgende:
Hoe oud is ze nou? Klinkt als regeldagen. Wellicht in samenloop met een kleine productie-terugloop van jezelf. Je kan dat oplossen door vaker aan te leggen. Ik weet dat je op schema voedt maar wellicht moet je er nu toch maar wat aan toegeven om de productie wat op te krikken? Daar zijn regeldagen ook voor tenslotte.
Ik weet hoe die spray werkt, maar ik denk ook dat nu doordat het allemaal wat minder is, ik ook wat slechter kan kolven. Ik bedoel dat ik me nu er wat drukker om maak en haar wat vaker aanleg dat mijn borsten iets meer pijnlijk zijn en daardoor ook wat slechter toeschieten. (Dat klinkt krom maar ik begrijp geloof ik wel wat ik bedoelquote:Soms kolf je gewoon een dag wat minder. Die spray is voor het opwekken van de toeschietreflex, niet om je productie te verhogen. Dat weet je wel neem ik aan? Ben je wel weer beter? En ben jij ook alweer aan het werk trouwens? Dat kan niet hoor, in mijn hoofd hebben jullie allemaal pasgeboren babietjes
Nog grappiger, sjak kreeg het niet maar Schanulleke kreeg het voor sjak, want sjak had geen zin om naar de huisarts te lopen en Schanul moest toch evenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:03 schreef dutchie het volgende:
Sjak, het lijkt mij meer een regeldag. Zo snel droog je niet uit lijkt me. En als je gewoon zelf zorgt dat je voldoende drinkt dan moet dat zo'n dag niet zoveel uitmaken toch?
Wel grappig; Sjak krijgt de spray zonder slag of stoot bij de ha. En bij Yppy moet er eerst een specialist naar kijken.En dan ook nog een specialist die met bv niets te maken heeft?
Die dokter kan toch beter contact opnemen met een lactatiedeskundige ofzo? Raar hoor Yppy.
Dat heb ik met Joshua 2 weken lang gedaan toen het even niet lekker gingquote:
We hebben een tepelhoedje, de eerste 2,5 maand gebruikt omdat de tepels niet echt uitstonden en ons kereltje ze niet te pakken kon krijgen. Nu drinkt hij eindelijk zonder. Punt is dat hij nu geen tepelhoedje meer wil. Begint ermee te spelen met z'n tong en drinkt niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:31 schreef sjak het volgende:
Coelho, als je tepelhoedjes wil hebben, ik heb ze hier nog liggen. 1 keer gebruikt maar dat werkte helemaal niet. Ik heb ze daarna gesteriliseerd en opgeborgen. Tegen verzendkosten mag je ze zo hebben.
Ik kon er niet mee voeden. Het nadeel van tepelhoedjes schijnt te zijn dat je kindje er slechter door kan drinnken, het kost wat meer moeite en daardoor zou de productie kunnen terug lopen. http://www.borstvoeding.c(...)els_en_niplette.html
Geen idee maar ik ben echt superblij met deze kraamhulp. Wat een luxe is dat eigenlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:59 schreef poemojn het volgende:
Snoopy, wat jammer voor je
Is jouw kraamhulp lactatiekundige IBCLC of aangesloten bij de NVL? Heb nog niet eerder gehoord van een kraamhulp die die opleiding gedaan had, wel fijn als je die deskundigheid in huis hebt.
En óf ze dus een tip hadquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:24 schreef PM-girl het volgende:
Maar wie weet heeft de lactatiekundige morgen nog een tip.
En daar doe je het allemaal voor toch Cattie? Die big smile.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:27 schreef cattie het volgende:
Volgens mij heeft Ive gisteren en vandaag regeldagen. Hij wil heel vaak drinken, is onrustig enzo. Best vermoeiend! Maar als hij dan drinkt, dan gaat hij soms ondertussen naar mij lachen, zo lief!![]()
Ik blijf het voorlopig gewoon proberen. Het is niet heel makkelijk maar ik kan er relaxed bij blijven omdat ik weet dat ze sowieso genoeg binnenkrijgt met de fles.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |