abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42182362
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:31 schreef Saffier het volgende:
Als je witte druiven eet tijdens de bv-periode kan je kindje er koorts van krijgen, uitkijken dus! mènnn wat had ik een trek in druiven steeds toen
Daar heb ik echt nog nooooit van gehoord!
Heb je een bron? Want als dat echt zo is, vind ik het wel van belang om volgende week mee te nemen als ik weer op bijscholing voor de VBN "moet".
Don't you love her madly?
pi_42182728
Bedankt voor alle uiteenlopende reacties!!!.... denk ik
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42188796
En kleine zus krijgt ook alweer 4 weken bv!!!
Het gaat zo snel!

(Grote zus krijgt ook nog steeds, al bijna 17 maand nu! ben echt trots op mijn kindjes!)
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_42191456
17 maanden al, echt knap!
quote:
Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen veranderen? Gisteren vielen de krampjes mee, maar vandaag is het weer mis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42192151
YPPY, mij is gezegd dat ik Ive na het drinken goed moet laten boeren, zodat hij geen lucht meer in zijn maagje heeft, wat verderop in het maag/darm traject voor krampjes kan zorgen. Verder weet ik het ook niet. (En zou het graag weten, want hoewel het wel minder wordt, heeft Ive er nog wel last van.)
pi_42192155
YPPY, ik heb wel eens begrepen dat ze bijvoorbeeld bij gulzig en/of onrustig drinken ook lucht mee naar binnen krijgen. En dat zou dan weer die krampjes kunnen veroorzaken. Misschien tussendoor "loskoppelen", boertje laten en dan weer verder laten drinken?

Ik heb Iris gisteren 4 voedingen gegeven en een toetje voor het slapen gaan. Maar mooi dat ze vannacht weer kwam, voor het eerst sinds een week of 6
pi_42192457
Die boertjes zijn een groot probleem hier. Al sinds de kraamhulp rondliep. Het lukt maar zelden er een boertje uit te krijgen. Gulzig is ze wel. Ik kan wel proberen haar tussendoor even los te maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42194789
Ronja is ook al haar hele leven aan het borrelen en daar heeft ze best last van. Even rustig laten worden zodat ze niet te gulzig aanhapt, tussendoor boeren, de ergste melkstroom weg laten spuiten in een doekje tussendoor even met de beentjes gevouwen omhoog "ontluchten" wil nog wel helpen.

Ik heb wel het idee dat het inderdaad bij haar samenhangt met onrustig drinken. Erg jammer, want het wordt een soort cirkeltje van onrustig drinken-borrelbuik-daardoor onrustig drinken-etc.

Gisteravond had ze weer zo'n bui dat ze steeds weg wilde trekken (zonder eerst los te laten ) om dan weer heel woedend te worden dat er geen tepel in haar mond zat. Pas een paar uur en toch wel wat ergernissen later kwam ik er achter dat haar neus verstopt zat Beetje MM er in, even laten drinken om het door te zuigen en ze was weer blij.
pi_42194827
Wat is MM?

Anna d'r neus zit al vanaf week 2 verstopt, ik heb zelf het idee dat ze daardoor enorm veel lucht binnenkrijgt doordat ze zo zit te snuiven onder het drinken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42194874
MoederMelk!
pi_42194964
Ah.

Maar moedermelk in d'r neus?! Of lees ik nu niet goed? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_42195325
ja, bij wijze van neusdruppels. schijnt slijmoplossend te kunnen werken.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:57:01 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42195342
Hihi, ik moet steeds even grinniken als ik jouw naam bij dit topic zie staan Jarno. Wie had dat nou toch ooit gedacht dat jij hier een 'regular' zou worden.
pi_42195458
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:56 schreef bixister het volgende:
ja, bij wijze van neusdruppels. schijnt slijmoplossend te kunnen werken.
Oh, wij gebruiken nu al een tijdje een zoutoplossing maar dat werkt niet echt geloof ik.
pi_42195492
en ontstekingremmend zou 't ook zijn, dus wellicht het proberen waard.

hehheh ja jarno, straks ga je nog door voor BV-mafioso.
pi_42195595
BV is kewl hoor. Maar als we morgen zouden overstappen op KV (om wat voor reden dan ook) zou ik dat ook prima vinden. (Ik snap wat je bedoelt, ik heb in het verleden kritisch gereageerd op BV-topics, maar dat ging dan meer om het enorm holier-than-thou toontje wat er nog wel eens in doorklinkt. Maar daar heb ik dus net zo'n hekel aan in KV-topics, als ik die zou lezen). Ik geloof best dat BV het beste is, maar het 1 na beste kan ook érg goed zijn. Dat idee een beetje.
pi_42195728
Ik heb hier nog 3 flesjes Sab Simplex staan, we hadden een wat grote bestelling uit Duitsland laten overkomen Als er hier nog liefhebbers zijn, wil ik ze best voor een vriendenprijsje van de hand doen. Zonde om ze stof te laten vangen...
pi_42196395
Coelho, ik mail je zo even!
pi_42198013
Wat ik mij afvraag, YPPY en Jarno, verslikt Anna zich ook vaak? En weet de lactatiekundige die jullie geraadpleegt hebben van deze erge krampjes?

(oh en over dat holierthanthou toontje, dat heb je sowieso vaak als het om kinderen gaat, ook bij andere onderwerpen, als "laat je je kind alleen thuis" of "autostoeltjes" om er maar eens wat in te gooien . Plus kindertjes moeten toch eten, gemiep over eten/voeding gaat zeker het eerste jaar door omdat dat een van de meest basale levensbehoeften is natuurlijk. Je kind te eten geven en wat en hoe beslaat een groot deel van vooral moeders tijd in het eerste jaar).
Variety is the spice of life
pi_42198477
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:00 schreef Randa_v het volgende:
Zeker na veel negativiteit uit de familie over hoe wij het doen. We zouden "Merlijn moeten laten huilen gewoon 3 dagen een uur. Niet oppakken als hij huilt en bij ons bed is heel slecht en niet goed voor kleine kinderen krijg je ze niet afgeleerd, ze moeten op hun eigen kamertje slapen." Dat zijn weer dingen waardoor ik me een slechte moeder voel omdat we het "anders" doen. Maar eigenlijk moet ik het zelf weten, ik heb heel wat gelezen over het samenslapen, alle voors en tegens en het is natuurlijk gewoon de manier waar wij ons gelukkig bij voelen. Dus ik moet vooral niet luisteren naar de negatieve opmerkingen over "hoe verkeerd" wij het doen. Heb nu ook het boek "Nighttime parenting" gekocht bij het LLL en voel me best wel gesteund erdoor. Ook omdat Merlijn nog veel drinkt 's nachts (komt om 1.00 en 4.30) en mijn nachten veel beter zijn sinds hij bij ons in bed slaapt en ik niet helemaal wakker hoef te worden.
Je had nog een antwoord van me tegoed

Ik herken veel in dit verhaal, alleen ligt hier de negativiteit niet bij de familie (nou ja, van mijn mans kant wel een beetje) maar bij vrienden. Ten eerste zijn die al jaaaaren uit de kleine kinderen (we zijn allemaal rond de 40, hun kinderen zijn zo'n beetje net in de puberleeftijd) en die vinden wat wij doen zo raar. Er is er niet één bij die borstvoeding heeft gegeven, maar toch zijn zij allemaal deskundig op dat gebied, vinden zij zelf dan. Ik ben een expert geworden in het ontkrachten van fabels. Mijn dochter slaapt inmiddels niet meer in ons bed, maar nog wel steeds op de kamer en dat vinden ze ronduit belachelijk. Net als voeden op verzoek en het feit dat ze 's nachts ook nog bij me drinkt. Net als bijvoeding pas op 6 maanden (dat kind vergaaaat van de honger) a la Rapley (dat kind stikt nog) en ze mag best een uurtje huilen vinden ze.

Ik denk dan 'jullie hebben je tijd gehad, het zo gedaan, nu is het mijn beurt en ik doe het zus'. Maar er gaat wel veel energie in zitten in het constante uitleggen. Elke tijd heeft zo zijn eigen dingen en het kan zijn dat tegen de tijd dat mijn dochter een kind krijgt alles wat ik doe als hopeloos ouderwets wordt bestempeld en dat ze dan kinderen weer op schema voeden en laten krijsen.. dat kan en dat mag, maar vooralsnog doe ik het anno 2006 op deze manier.
pi_42200846
Ik snap ook echt niet hoe je op voorhand tegen voeden op verzoek kan zijn. Dat kind heeft honger, geef het eten mens, denk ik dan. . Ik zeg niet dat er geen redenen zijn om niet op verzoek te voeden, maar op voorhand...? Zelfs kv gaat nu toch steeds meer en meer op verzoek?

En dat huilen vind ik ook heel erg als mensen dat zeggen. Ik kan er best tegen als ze 5 minuten huilt (beter als YPPY iig ) maar een uur huilen... kom op hey. Een uur is een eeuwigheid voor een kind van een paar weken want hoe moet zij weten dat papa en/of mama er echt nog wel is maar ze alleen 'even' laat huilen?

Wat dat betreft vind ik de 'ondersteuning' vanuit het CB (voorzover ik dat heb meegemaakt) ook erg tegenvallen. Ze komen niet verder dan de standaardadviesjes die iedereen op internet al -tig keer gelezen heeft. De kinder*arts* wist geeneens te vertellen of de bultjes die ze had muggebulten, warmtevlekjes, of een allergische reactie was. Maar ondertussen wel zo'n mond hebben over groeien en bijvoeden, dat kan ik dan ook echt niet meer serieus nemen.

Gewoon doen wat je zelf goeddunkt, en bij (al dan niet goedbedoeld maar wel ongevraagd) advies lekker ja knikken en nee denken hoor, daar ben ik al wel achter. En voor het medische gebeuren gaan we voortaan wel naar onze huisarts. .
pi_42201295
nebelung, dat van de krampjes heb ik wel verteld aan de lactatiekundige. Die gaf het advies om toch echt boertjes proberen te krijgen, maar dat wil nog niet zo lukken. Maar we blijven oefenen.

Ik legde haar soms aan als ze heel erg huilde van de pijn, omdat ze dan weer rustig werd. Dan dronk ze dus wel heel fanatiek. Omdat ze nu de speen accepteert, geef ik een speentje tot ze rustig is en daarna leg ik haar pas aan. Dat doe ik nu met meer tussenpozen, zodat er meer kans is op een boertje tussendoor. Ik doe nu ook in elke tussenpauze haar buikje masseren. Ze ligt nu rustig in bed, ik hoop dat het werkt.
Ze verslikt zich zelden geloof ik. Ik heb ook niet het idee dat de melk te snel komt, maar ik ga toch proberen haar rustiger te laten drinken.
*OUD heilige*
pi_42201310
Hier reageerde de CB-arts heel goed en respectvol op de manier Merlijn in slaap krijgen en dat hij bij ons in bed slaapt. Heel duidelijk, het is je eigen keuze maar realiseer je wel dat het lang kan duren voor hij weer uit bed gaat naar een eigen bedje. Ja en daar heeft ze een punt, kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft ben ik heel blij met het boek dat ik had besteld bij de LLL van William Sears. Hij brengt het precies op een manier waar ik me helemaal in kan vinden. Maar ja, vandaag kwam ik ookmijn schoonmoeder weer tegen en die vertelde tegen Merlijn dat hij mamma en pappa 's nacht maar niet meer lastig moest blijven vallen en door moest gaan slapen. Mmm, hoe moet ik nu weer gaan brengen dat Merlijn bij ons in bed slaapt en dus slapend drinkt . Ach ja, ze weet het en eigenlijk vind ik dat ze maar moet accepteren dat wij het zo doen als we het doen. Als Merlijn na zijn eerste verjaardag nog steeds aan de borst is, kan ik weer wat verwachten....
pi_42201568
Ik vind het juist wel leuk dat jullie zo close zijn. Ik snap niet wat anderen daarmee te maken hebben, zeker niet als ze daarover bezig blijven. Wat dat betreft was de cursus van m'n vrijwilligerswerk (ondersteuning in gezinnen wel handig) 'het is pas een probleem als de ouders dat zo ervaren'.
*OUD heilige*
pi_42202221
Na de eerste verjaardag vond ik het juist wel meevallen, niemand verwacht het dan nog dus ze denken er helemaal niet meer over na.
pi_42202327
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:26 schreef poemojn het volgende:
Na de eerste verjaardag vond ik het juist wel meevallen, niemand verwacht het dan nog dus ze denken er helemaal niet meer over na.
Ja daar reken ik ook op, dat ze straks niet eens meer vragen of je bv geeft.
pi_42202591
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:59 schreef YPPY het volgende:
nebelung, dat van de krampjes heb ik wel verteld aan de lactatiekundige. Die gaf het advies om toch echt boertjes proberen te krijgen, maar dat wil nog niet zo lukken. Maar we blijven oefenen.

Ik legde haar soms aan als ze heel erg huilde van de pijn, omdat ze dan weer rustig werd. Dan dronk ze dus wel heel fanatiek. Omdat ze nu de speen accepteert, geef ik een speentje tot ze rustig is en daarna leg ik haar pas aan. Dat doe ik nu met meer tussenpozen, zodat er meer kans is op een boertje tussendoor. Ik doe nu ook in elke tussenpauze haar buikje masseren. Ze ligt nu rustig in bed, ik hoop dat het werkt.
Ze verslikt zich zelden geloof ik. Ik heb ook niet het idee dat de melk te snel komt, maar ik ga toch proberen haar rustiger te laten drinken.
Mijn dochter had ook van die erge krampjes en ze boerde ook nooit. Ik kreeg destijds de tip van iemand van de VBN om mijn dochter niet over de schouder te leggen, maar echt rechtop te houden, hoofd precies recht op het nekje te houden. Dat ging iets beter. De echte boeren kwamen pas toen ze zichzelf op haar buik kon rollen. (En echte grote mannen boeren waren dat ineens )
  donderdag 28 september 2006 @ 16:44:38 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42202821
Dat boeren zit hier wel goed. Cas heeft ook niet vaak last van krampjes gelukkig. Maar hij laat wel e-norme scheten! Een volwassen vent is er jaloers op. Als Cas wakker wordt, rekt hij zich eerst uit, lacht naar je en laat vervolgens een oorverdovende scheet. Dit is bijna standaard. Laatst was hij bij mijn schoonmoeder en die schrok zich echt te pletter. Dat vind ik dan wel weer leuk hihi...
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42203262
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:59 schreef Randa_v het volgende:
Hier reageerde de CB-arts heel goed en respectvol op de manier Merlijn in slaap krijgen en dat hij bij ons in bed slaapt. Heel duidelijk, het is je eigen keuze maar realiseer je wel dat het lang kan duren voor hij weer uit bed gaat naar een eigen bedje. Ja en daar heeft ze een punt, kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft ben ik heel blij met het boek dat ik had besteld bij de LLL van William Sears. Hij brengt het precies op een manier waar ik me helemaal in kan vinden. Maar ja, vandaag kwam ik ookmijn schoonmoeder weer tegen en die vertelde tegen Merlijn dat hij mamma en pappa 's nacht maar niet meer lastig moest blijven vallen en door moest gaan slapen. Mmm, hoe moet ik nu weer gaan brengen dat Merlijn bij ons in bed slaapt en dus slapend drinkt . Ach ja, ze weet het en eigenlijk vind ik dat ze maar moet accepteren dat wij het zo doen als we het doen. Als Merlijn na zijn eerste verjaardag nog steeds aan de borst is, kan ik weer wat verwachten....
Omdat ons kereltje in het begin slecht sliep hebben wij het er ook over gehad om hem wel of niet in ons bed te leggen. Uiteindelijk vonden wij het allebei beter om hem op z'n eigen kamertje te laten, om daar zsm aan te wennen. Wat toen nog wel het gesprek is gepasseerd: Hoe kun je samen nog een intiem/prive moment in bed hebben als er altijd een kind tussen ligt of naast ligt (in een wiegje)? Dan wordt je relatie toch ook een stuk platonischer? (Ja, ik weet dat er andere plaatsen zijn waar je met z'n tweeen kunt zijn, maar goed, in bed, vaak veilig, dicht tegen elkaar aan, knus, wordt zo wel weggenomen). Sorry for asking, gewoon iets wat ik me afvroeg omdat het bij ons ook ter sprake is geweest...
pi_42203283
*verwijderd*

[ Bericht 98% gewijzigd door Coelho op 28-09-2006 17:02:05 (Quote ipv Edit bij een typo.) ]
pi_42203482
Wij vrijen gewoon als ze ligt te slapen. Van een kanonschot wordt ze nog niet wakker.

Maar ik vind dit dan weer niet zo passen in een borstvoedingstopic. Niet alle kindjes die bv krijgen slapen bij de ouders en ook kindjes die geen bv krijgen slapen bij de ouders.
pi_42203827
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:09 schreef nebelung het volgende:
Wij vrijen gewoon als ze ligt te slapen.
Waar je de energie voor hebt, zeg.

.
  donderdag 28 september 2006 @ 17:30:23 #183
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42204098
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waar je de energie voor hebt, zeg.

.
Geloof me, die tijd komt echt weer (ik weet dat 't onwaarschijnlijk klinkt, maar anders zouden er maar weinig 'tweede' kindjes zijn )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42204249
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:30 schreef E.T. het volgende:

[..]

Geloof me, die tijd komt echt weer (ik weet dat 't onwaarschijnlijk klinkt, maar anders zouden er maar weinig 'tweede' kindjes zijn )
Hij heeft niks te klagen. Dat is wel een nadeel van bv, alles is zo ontzettend gevoelig.

Ze slaapt nu gewoon al ruim een uur, misschien dat de zelfbedachte therapie werkt. *hoop hoop hoop*

Dat helemaal rechtop houden ga ik ook proberen. We komen er wel. Als ze naar de basisschool gaat, zullen die krampjes over zijn.
*OUD heilige*
  donderdag 28 september 2006 @ 17:43:25 #185
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42204560
Saskia kon ook moeilijk boeren.. Alleen in zittende houding, hoofdje ondersteunen en dan op m'n knieen zittend wilde 't nog wel eens lukken als ik een beetje met m'n knieeen hobbelde.

succes iig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 18:54:27 #186
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42206935
YPPY, ik krijg Lucie over mijn schouder ook niet aan het boeren. Wat wel goed gaat is als ze op een van mijn benen zit, met haar beentjes aan dezelfde kant. Ik laat haar dan met gestrekt bovenlichaampje iets voorover buigen. Een van mijn handen is dan op haar rug, de ander is op haar borst en ondersteunt ook haar kinnetje. Komen hier flinke agrariërs van.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42223643
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:00 schreef Coelho het volgende:

[..]

Omdat ons kereltje in het begin slecht sliep hebben wij het er ook over gehad om hem wel of niet in ons bed te leggen. Uiteindelijk vonden wij het allebei beter om hem op z'n eigen kamertje te laten, om daar zsm aan te wennen. Wat toen nog wel het gesprek is gepasseerd: Hoe kun je samen nog een intiem/prive moment in bed hebben als er altijd een kind tussen ligt of naast ligt (in een wiegje)? Dan wordt je relatie toch ook een stuk platonischer? (Ja, ik weet dat er andere plaatsen zijn waar je met z'n tweeen kunt zijn, maar goed, in bed, vaak veilig, dicht tegen elkaar aan, knus, wordt zo wel weggenomen). Sorry for asking, gewoon iets wat ik me afvroeg omdat het bij ons ook ter sprake is geweest...
Kan eerlijk zeggen dat dat geen problemen geeft en gewoon vanzelf loopt, met of zonder Merlijn in bed. Misschien dat ik mijn hoofd eerder even draai, maat wat nebelung zegt, die krijg je niet wakker.
pi_42225887
Haha, 200 gram erbij in 1 week! . Wat nou bijvoeden. En een halve cm in de lengte d'r bij.
pi_42225934
Anna
Wat goed zeg!!!

Stond die arts er toevallig bij (dat hoop ik altijd in zo'n geval )
pi_42225964
Nee, het was nu een andere geloof ik. (Helaas idd!).
pi_42226081
Goed zo Anna (en pa en ma )
pi_42226308
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:08 schreef Jarno het volgende:
Haha, 200 gram erbij in 1 week! . Wat nou bijvoeden. En een halve cm in de lengte d'r bij.
Ge-wel-dig
pi_42226447
Maar ze mag helemaal niet groot worden.

.
pi_42226488
Nee, dat gaat veeeeeeeeel te snel. Voor je het weet heb je gedonder met vriendjes enzo.
pi_42226521
Ik blijf d'r gewoon rompertjes maat 50 aandoen. Dat houdt de boel een beetje in bedwang. .
pi_42229459
Anna wat goed!
Juist Jarno, maak er gewoon een bonsaibaby van!
oh, en ook hier geen probleem met welke vorm van intimiteit in combinatie met een babietje naast het bed
  vrijdag 29 september 2006 @ 12:32:00 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_42229771
Goed zo Anna!
pi_42229781
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:54 schreef Macka66 het volgende:
YPPY, ik krijg Lucie over mijn schouder ook niet aan het boeren. Wat wel goed gaat is als ze op een van mijn benen zit, met haar beentjes aan dezelfde kant. Ik laat haar dan met gestrekt bovenlichaampje iets voorover buigen. Een van mijn handen is dan op haar rug, de ander is op haar borst en ondersteunt ook haar kinnetje. Komen hier flinke agrariërs van.
Held! Dit werkte echt goed. Al 5 boertjes sinds gisteravond en dat is meer dan normaal in een hele week!

Die arts kan echt de pot op nu, mij een beetje ongerust lopen maken.
*OUD heilige*
pi_42230510
hoera voor anna!
(en jarno, op een bepaalde leeftijd laten die iniminirompertjes juist net iets te veel bloot over. denk ik.)
  vrijdag 29 september 2006 @ 13:14:48 #200
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42230775
Goed zo Anna! 200 gram in een week en nog in de lengte gegroeid ook, held
En hier ook een meisje die het liefst zittend boert.
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')