als de nood maar hoog genoeg is jarno. kortom: je doet gewoon niet hard genoeg je best!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:02 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat er iets mis is met mijn tepels bix, want ze drinkt voor geen meter als ze bij mij is.. Heb ik weer.
Ik vind/vond het wat engig om het aan te raden vandaar dat ik alleen de links gaf want ik ben geen arts en ook geen ervaringsdeskundige met dit middel. Maar ik kan ook geen gevaren of nadelen ontdekken, anders dan dat het geen BV is en dus als bijvoeding gezien kan worden en dus de darmwand aan tast.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:11 schreef Jarno het volgende:
Ha, ik vond het al wat raar om als man het nieuwe topic te openen.. Was dat een first geweest wellicht?
Owlet, ik had die links ook gelezen en ik lees écht alleen maar jubelverhalen van mensen met baby's die exact dezelfde symptomen vertoonden als Anna. En vooralsnog kan ik geen mitsen en maren ontdekken, ook niet icm bv. Ik zal het thuis even in de groep gooien, maar als het echt zo erg blijft kunnen we wel eens een flesje bestellen.
...omg!........lijkt mij wel een Kodak moment....quote:Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef anneja het volgende:
Ik heb mijn man geloof ik nog nooit zo horen gillen als toen hij in een helder moment dacht dat hij zoonlief wel even stil kon houden terwijl ik aan het douchen was door hem aan te leggen
Yuppers.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:37 schreef Havoc het volgende:
Cinababy zeker al geprobeerd J. ?
Erg kut om je kleine meid dan pijn te zien lijden. rechtsdraaiend masseren van de buik deed ik nog wel eens dat hielp ook wel aardig. gewoon met 2 vingers.quote:
quote:Op woensdag 20 september 2006 13:23 schreef anneja het volgende:
Ik heb mijn man geloof ik nog nooit zo horen gillen als toen hij in een helder moment dacht dat hij zoonlief wel even stil kon houden terwijl ik aan het douchen was door hem aan te leggen
Omgekeerd op je arm leggen trouwens ook. Dus met je hand op haar borst en buikje op de onderarm en dan gewoon gaan wiegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:41 schreef Havoc het volgende:
[..]
Erg kut om je kleine meid dan pijn te zien lijden. rechtsdraaiend masseren van de buik deed ik nog wel eens dat hielp ook wel aardig. gewoon met 2 vingers.
Ik heb het idee dat je mijn bericht niet helemaal goed begrepen hebt (als het wel zo is, sorry). Sinds wij ons mannetje inbakeren slaapt HIJ de hele nacht door omdat de onrust niet kan ontstaan. Kleintjes krijgen kramp, worden onrustig, gaan slaan en schoppen, nog onrustiger, onrust versterkt de krampjes enz. Een soort van versterkende keten. Door je kindje in te bakeren zijn er misschien wel wat krampjes, maar doordat je stap 2 uit de keten wegneemt (onrust) gaat het zich veel minder versterken. Probeer het eens zou ik zeggen, baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:00 schreef Jarno het volgende:
Dit begint zo ondertussen het krampjes topic te worden.. Sorry dames!
Coelho: dat ik zelf niet slaap zou me nog geeneens niet zoveel boeien. Ten eerste valt dat wel mee omdat ze bij mij toch niet stil wordt en ik voedingstechnisch nog niet zoveel kan betekenen omdat de voorraad melk nog niet helemaal op peil is, dus de nachten komen voornamelijk voor rekening van mijn vrouw. Maar dat bedoelde ik dus ook, ik vind dat ze ook moet kunnen genieten van d'r kraamtijd, ipv de dagen als zombie door te komen.
Op d'r buik vind ze niet enorm prettig, al wisselt het per keer. Het lijkt iig weinig uit te maken qua krampen. Slaan met d'r armpjes en beentjes strekken doet ze wel, maar dat is pas na het last krijgen van de krampjes. Meer een soort van kwijt raken van de frustratie van de pijn denk ik.
Da's niet helemaal waar. Bakeren is niet altijd een wonderoplossing en kan kan ook kwaad doen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:09 schreef Coelho het volgende:
Probeer het eens zou ik zeggen, baat het niet dan schaadt het niet.
Er is verschil tussen de veronderstelling dat pittig eten niet goed zou zijn en kinderen die overgevoelig of zelfs allergisch reageren op de voeding van de moeder. En die reactie uit zich vaak door krampjes, pukeltjes, rode billen en overstrekken.quote:O ja, ik heb net ook gelezen dat je vrouw ook al op haar voeding aan het letten was. Onze borstvoedingsdeskundige zei altijd: In Azie krijgen ouders ook kinderen die ze borstvoeden. En daar eten ze altijd pittig. Wij hebben zelf geen verband gevonden tussen krampjes en eten van mijn vrouw. Zij eet nu gewoon alles. Het voordeel is dat je kindje al snel in aanraking komt met veel verschillende voedingsstoffen en dus ook al went aan veel verschillende dingen. Tijdens de zwangerschap heeft het ook al veel "geproefd", dus waarom nu ineens anders gaan eten??
Hier een (ex)-spugertje! Nou ja, mijn dochter danquote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef LadyS het volgende:
En dan maak ik van het krampjestopic evene en spuugtopic
Iris spuugt nog steeds wel veel. Ik heb wel dat babyflux, dat lijkt wel wat te helpen. Vervelend is alleen dat dat een kwartier voor de voeding gegeven moet worden. Aangezien ik op verzoek voed, is het soms lastig om dat kwartier vol te maken.
En soms vaak vergeet ik het ook gewoon ronduit
Zijn er misschien andere manieren om spugen (flinke mond terug geven) tegen te gaan? Zoals bijv. een bepaalde manier van aanleggen (volle borst of juist lege borst, of misschien wel eerst een beetje kolven)? Ik houd haar meteen rechtop na een voeding.
Of zou juist wat meer op schema voeden werken? Zodat ze zich niet helemaal vol kan vreten (letterlijkSoms heb ik echt het idee dat ze dat doet
)
Heeft zij er last van, of heb je er zelf last van? Ik zou eigenlijk alleen in het eerste geval maatregelen proberen te nemen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef LadyS het volgende:
Zijn er misschien andere manieren om spugen (flinke mond terug geven) tegen te gaan? Zoals bijv. een bepaalde manier van aanleggen (volle borst of juist lege borst, of misschien wel eerst een beetje kolven)? Ik houd haar meteen rechtop na een voeding.
Wacht even, was jij niet degene die een paar uur geleden voorstelde om je dochter op radicaal andere voeding over te laten gaanquote:Op woensdag 20 september 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ook het idee dat de voeding er geen drol mee te maken heeft, eerlijk gezegd. (Zoals je ook steeds vaker hoort en lees op internet trouwens) Maarja, je probeert wat he.
Ja, omdat je, zoals ik ook al zei, gewoon dingen gaat proberen omdat je het niet weet. Maar een stemmetje in m'n hoofd zegt dus dat het er niks (of amper) mee te maken heeft. En ik stelde nog niks voor, ik wou alleen weten of het, in het uiterste geval, kwaad zou kunnen voor de bv.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:03 schreef anneja het volgende:
[..]
Wacht even, was jij niet degene die een paar uur geleden voorstelde om je dochter op radicaal andere voeding over te laten gaan
Ze heeft er dusverre last van, dat ik er elke moment andere kleding aan kan doen. Tijdens het mondje terug geven an sich heeft ze geen last voor zover ik kan beoordelen.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:02 schreef anneja het volgende:
[..]
Heeft zij er last van, of heb je er zelf last van? Ik zou eigenlijk alleen in het eerste geval maatregelen proberen te nemen.
Ja doei, met die warmte moet ik dan om het kwartier kolven.quote:
Tuurlijk heb je gelijk dat je op een aantal dingetjes moet letten, maar ik ga ervan uit als iemand iets wil proberen dat ze dan wel even zoeken op internet of advies vragen. Om hier nou meteen een complete boekbspreking te houdenquote:Da's niet helemaal waar. Bakeren is niet altijd een wonderoplossing en kan kan ook kwaad doen.
Naast dat je goed op moet letten hóe je bakert, i.v.m. de heupstand moet je ook allert zijn op oververhitting en de hongersignalen.
Al die dingen zijn absoluut niet moeilijk, maar ik wordt altijd een beetje kriebelig als bakeren als een simpel wondermiddel wordt aangedragen want dat is het absoluut niet.
Ja, het geeft rust. Maar als een kind pijn heeft heeft het pijn, ongeacht of die armen nou vast zitten of niet.
Voor de goede orde, mijn dochter slaapt ook ingebakerd en het geeft haar zeker rust. Maar dat geldt niet voor alle babies. En nu ga ik niet meer off topic
Ik ben vandaag niet heel erg helderquote:Op woensdag 20 september 2006 17:05 schreef bixister het volgende:
hehheh ik bedoel ook niet dat yppy ze naar de sauna aan zou moeten hoor!
Mijn jongste kwijlde meer dan een gemiddelde boxer, dus die bonden we een grote boerenzakdoek om z'n nekje waar de grootste kwijlpartijen in verdwenen. Nou leek hij daarmee meer op een golden retriever dan een boxer, maar alleequote:Op woensdag 20 september 2006 15:21 schreef LadyS het volgende:
Owlet, dank je, ik ga het zeker even proberen!
[..]
Ze heeft er dusverre last van, dat ik er elke moment andere kleding aan kan doen. Tijdens het mondje terug geven an sich heeft ze geen last voor zover ik kan beoordelen.
Ben wel benieuwd naar je verhaal. Gelukkig heb ik een vriendin die het zo doet zoals ik het graag zou willen doen. Dus kind lekker bij hun in bed en nu ze haar tweede heeft drinkt de oudste van 21 maanden juist weer lekker vaak omdat haar mamma zoveel voeding heeft. Zij voedt ook nog erg gemakkelijk in het openbaar, mooi om te zien hoor, ik raak er helemaal vertederd van als ik het zie. Juist dat soort dingen spreken me erg aan en ik hoop dat ik het ook mag gaan doen als er hier een tweede komt. Alleen verheug ik me niet echt op de familie, die zijn wel op de hoogte van wat ik zou willen maar er absoluut geen voorstander van. Ben blij dat ik op andere plaatsen en natuurlijk van Magneet er veel steun in krijg. Hij vindt het vanzelfsprekend hoe we het nu doen.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:49 schreef nebelung het volgende:
Ik heb even geen tijd om uitgebreid te antwoorden, Randa, maar ik kom graag op je verhaal terug, want heel erg herkenbaar!
180 m?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:36 schreef sjak het volgende:
Jammer he dat er toch te weinig kennis is over BV op het CB. Ik merkte het net ook weer. Ik vind dat Jetske veel drinkt als ik afkolf (150 ml klokt ze zo naar binnen), dat was volgens het CB niet veel want een fles zou nu 180 ml moeten zijn ongeveer. Dus toen zei ik dat het bij BV volgens mij 115 ml/kg/24 uur was maar die regel kende ze niet. Tja...dan kun je als ouder dus best onzeker worden als je eens wat minder kolft![]()
Ik zit tegenwoordig wel eens te berekenen wat ik mee moet geven naar het kdv als ze daar straks heen gaat, hoe doen jullie dat?
Lekker hoor Yppy dat het beter lijkt te gaan! Jetske heeft af en toe ook die krampen en het is toch zo zielig om te zien, je kunt er ook zo weinig aan doen behalve de'r buikje wat warm te houden en beentjes bewegen. Dat helpt bij Jetske gelukkig dan wel goed (dan gaat ze winden laten joh)
Tss wat een onzin van het CB, dat is gewoon de regel voor flesvoeding. Daar kom je met BV ook wel op uit als je maar 4 voedingen per dag geeft maar als dat er nog 8 zijn ofzo dan is 180 ml per fles echt bizar veel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:36 schreef sjak het volgende:
Jammer he dat er toch te weinig kennis is over BV op het CB. Ik merkte het net ook weer. Ik vind dat Jetske veel drinkt als ik afkolf (150 ml klokt ze zo naar binnen), dat was volgens het CB niet veel want een fles zou nu 180 ml moeten zijn ongeveer. Dus toen zei ik dat het bij BV volgens mij 115 ml/kg/24 uur was maar die regel kende ze niet. Tja...dan kun je als ouder dus best onzeker worden als je eens wat minder kolft![]()
Ik zit tegenwoordig wel eens te berekenen wat ik mee moet geven naar het kdv als ze daar straks heen gaat, hoe doen jullie dat?
Doe ik ook niet hoor!quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:08 schreef bixister het volgende:
ik zou 'm er niet voor gaan wakker maken hoor icicle.
Wat was het verschil, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef LadyS het volgende:
Ik heb van Avent een nieuw massagekussentje gekregen voor op mijn borstkolf (toen kwam ik tot de ontdekking dat ik gewoon een heel ander kussentje gebruikte![]()
't witte sterretje zeker?quote:Op zondag 24 september 2006 12:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
ik was een essentieel onderdeel vergeten....
Hoe raad je het zo?quote:
ik weet uit ervaring ook dat als je die er verkeerdom in doet, dat je geen vacuum krijgtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |