abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43522511
Alleen alcohol. Nooit gemist.

Ik heb mezelf wel een glaasje wijn beloofd als ze van de week 1 wordt
Variety is the spice of life
  maandag 13 november 2006 @ 22:19:35 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43524842
Saskia kreeg krampjes van koffie (wel hele zwangerschap gewoon koffie gedronken). Tijdje caffeine-vrij gedronken en na een paar maanden weer 'gewone' koffie opgebouwd en dat ging prima.

Verder heb ik ook niks laten staan (buiten de alcohol om).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:01:12 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43534215
Nu Cas wat ouder wordt wordt de bv toch wat complexer. Hij is snel afgeleid (altijd fijn zo'n stuiterende broer om je heen ) en draait zijn hoofd dan in de richting waar het geluid vandaan komt. Let wel: mét tepel in de mond.
Auw....
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:08:43 #179
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43535357
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:01 schreef dutchie het volgende:
Nu Cas wat ouder wordt wordt de bv toch wat complexer. Hij is snel afgeleid (altijd fijn zo'n stuiterende broer om je heen ) en draait zijn hoofd dan in de richting waar het geluid vandaan komt. Let wel: mét tepel in de mond.
Auw....
hihi doe's foto!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:12:00 #180
108648 cattie
lieve moeder
pi_43535424
quote:
Auw....
Ai ai ai, da's pijnlijk weet ik uit ervaring!
pi_43539146
Koffie drink ik toch al nooit, dat is makkelijk. Alcohol heel zelden en nu niet. Misschien een glas champagne met oud en nieuw. De eerste maanden heb ik bijna alles laten staan. Alles om te proberen de krampjes te verminderen. Niet dat het werkte, maar voor mijn gevoel heb ik geprobeerd wat ik kon.

PV, Anna slaapt nu ook soms 10 of 11 uur achter elkaar. Ik kolf mezelf dan leeg voor ik ga slapen (ongeveer twee uur na de laatste voeding) en dan lukt de nacht wel. De eerste paar keer was het wel pijnlijk 's ochtends, maar nu voelt het alleen nog 'vol'. Het is echt fijn zo, ik hoef nu ook niet meer 's nachts wakker te worden om te kolven. Dat kan nu 's ochtends vroeg.

Dat klinkt pijnlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:19:47 #182
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43540155
Ik geef Simon rond half elf/elf uur de laatste bv, het is dan niet helemaal leeg maar leeg genoeg.
's Morgens kolf ik rond zeven/acht uur alles leeg, of eerst bv en dan nog kolven. Het doet geen pijn, maar ik ben wel weer Pamela zo 'smorgens!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43540288
Ik sta al om kwart over 6 op (of al eerder), dat scheelt wel denk ik. De compressen zijn ook wel nat dan, maar Pamela is flink verminderd. Gelukkig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:34:09 #184
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_43540580
quote:
Auw....
Ai, ja herkenbaar... En als ze dan tanden erbij gebruiken (boven en onder), wordt het nog leuker. Bij mij wel eens tot bloedens toe... geneest zo lekker snel als er zeven keer per dag aan wordt gedronken...
pi_43542133
Yppy, ik vind het zo fijn voor jullie dat er wat meer rust in kleine Anna zit!

PM, mijn geheugen is nog steeds niet ontzwangerd, maar wat is ook al weer de reden dat je zo veel kolft?

Ronja heeft er ook een handje van om de tepel vast te houden als ze zich omdraait *auw* En die verhalen over tandjes maken het vooruitzicht niet prettiger! Maar als ik dan weer voor me zie hoe ze straks als dreumesje nog een slokje komt halen dan smelt ik weer...
pi_43542422
k heb weer een gehavende tepel dankzij een meisje dat het nodig vind om te bijten als ze nietmeer wil drinken. laat dan ook gewoon los mormel!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:37:23 #187
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_43542842
Zo hier ook bezig met borstvoeding, pff valt niet mee. Soms lijkt het wel of ze alleen maar wilt drinken.
Kloofjes heb ik hier ook al auw auw auw.

Eten jullie trouwens wel spruitjes?
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:50:57 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43543395
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:19 schreef PM-girl het volgende:
Ik geef Simon rond half elf/elf uur de laatste bv, het is dan niet helemaal leeg maar leeg genoeg.
's Morgens kolf ik rond zeven/acht uur alles leeg, of eerst bv en dan nog kolven. Het doet geen pijn, maar ik ben wel weer Pamela zo 'smorgens!!
Ooooh! Slaapt Simon al zó lang door???
*jaloers is...
Thies heeft helemaal nog geen vast ritme. Ik ben al blij dat er ongeveer 4 uur tussen de voedingen zit. Maar soms word ik dus écht wel 2x per nacht door mijn menneke gewekt hoor....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:54:09 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43543517
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef ik80 het volgende:
Zo hier ook bezig met borstvoeding, pff valt niet mee. Soms lijkt het wel of ze alleen maar wilt drinken.

Geen spruitjes hiero. Ook geen boerenkool...
Wellicht heeft je kleine meisje (ben naam kwijt... ) een grote zuigbehoefte?
Thies had/heeft dat wel. Elke keer zag ik hem maar 'zoeken'. En ik interpreteerde dat als honger. Met als gevolg dat ik op een gegeven moment om de anderhalf uur zat te voeden.
Een speentje is bij ons dé oplossing!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43543951
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:37 schreef ik80 het volgende:

Ik eet inmiddels alles. Alleen met alcohol ben ik voorzichtig (alleen een of twee glaasjes als ze net gedronken heeft voor haal langere slaapperiode 'savonds).

Kloven zijn k*t. Daar is geen ander woord voor! Echt ontzettend vervelend.

Heb je het idee dat ze goed aan ligt? De meeste kloven komen toch wel door ongemerkt verkeerd aanhappen. Meteen afhalen en opnieuw aanleggen is dan wel aan te raden. Desnoods tien keer proberen, maar doorzetten ondanks de pijn geeft alleen maar ellende.

Wat ook wel prettig kan zijn bij kloofjes is om omgekeerd te voeden. Dus de baby wel liggend boven je schoot, maar ondersteund met je andere arm. Hand in het nekje, niet achter het hoofdje. Dan kantelt het hoofdje iets naar achter waardoorde mond meestal vanzelf wijder open gaat. Dan de baby naar de tepel duwen, inplaats van tepel naar de baby.
Als ze eenmaal goed ligt kan je wisselen van arm als dat prettiger is.
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:04:10 #191
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43545927
Ik80, auw, kloofjes! Goed smeren helpt ook, met bepanthen. (kan het zijn dat ik jullie geboorteadvertentie in de krant zag vorige week?)

Owlet, ik kolf 's morgens om een voorraadje aan te leggen en voor de nachtvoeding, die geef ik met de fles (dat gaat eens zo snel en 's nachts is dat wel lekker!) Ook een voorraadje voor als we ergens heen gaan waar ik niet zelf ga voeden. Soms kan ik dan ook vroeg naar bed en doet vriendje de voeding van elf uur!
Dus daarom kolf ik 's morgens en soms 's middags nog.

Moonah, hij slaapt dus niet door hoor!! Rond 4 uur of 5 uur komt hij meestal.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:16:24 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43546349
Hier wordt de laatste tijd bijna iedere week spruitjes gegeten. Terwijl ik het vroeger nooit lustte. Maar lekker recept gevonden in de Allerhande en sindsdien eten we het 1x per week. Maar hoezo? Of ze er last van krijgen bedoel je.

Tan, dat is trouwens ook een reden waarom ik stop met een half jaar; tandjes. Brrrr...

Volgens mij doe ik alles wat 'verboden' is bij bv, ik drink in het weekendje echt wel een glaasje wijn (meestal ook maar eentje, dat weer wel) en ik eet spruitjes, boerenkool, knoflook, ui, bonen en een bakkie koffie gaat er ook wel in. Ik ben meer een theeleut, dus 1 bak koffie vind ik voldoende.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:02:41 #193
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43548093
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:16 schreef dutchie het volgende:
Hier wordt de laatste tijd bijna iedere week spruitjes gegeten. Terwijl ik het vroeger nooit lustte. Maar lekker recept gevonden in de Allerhande en sindsdien eten we het 1x per week. Maar hoezo? Of ze er last van krijgen bedoel je.

Tan, dat is trouwens ook een reden waarom ik stop met een half jaar; tandjes. Brrrr...

Volgens mij doe ik alles wat 'verboden' is bij bv, ik drink in het weekendje echt wel een glaasje wijn (meestal ook maar eentje, dat weer wel) en ik eet spruitjes, boerenkool, knoflook, ui, bonen en een bakkie koffie gaat er ook wel in. Ik ben meer een theeleut, dus 1 bak koffie vind ik voldoende.
Kom maar met dat recept Ik ga vanavond spruitjes eten maar heb nog geen idee hoe ik ze klaar moet maken...
Lekker douchen!
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:05:57 #194
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43548187
Oh en wat herkenbaar dat draaien. Jetske vind ook de hele wereld veel interessanter dan drinken. Het maakt niet uit of dat bij mij is of uit de fles. Het enige verschil is dat het bij mij best gevoelig is. En als ze dan eenmaal afgeleid is gaat ze heel lief lachen, je krijgt er geen druppel meer in. Zo lief

Oh ja, het gaat weer goed met de melkfabriek. Ik had vanochtend 190 ml en vanmiddag 170 En dan ben ik weer zo trots op mezelf dat ik doorgezet heb.
Lekker douchen!
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:14:56 #195
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43548498
Dat mag je ook zeker zijn Sjak, hartstikke goed.

En kijk hier maar eens: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?ingredient=spruit&id=409696&offset=25

En je hoeft er weinig aan te doen. Je flikkert de hele zooi bij elkaar en doet het in de oven. Makkelijk als je kinderen aandacht willen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:29:19 #196
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43549014
Oeh lekker (en zo offtopic, sorry Lois ) Ik heb alleen veel ingredienten dan niet dus houdt het bij spruiten uit de oven met spekjes en kaas...Volgende week!
Lekker douchen!
pi_43549474
Ik heb vanmiddag met de hand gekolfd. Sowieso voor het eerst. Maar ik had bezoek en het kwam niet van bv. Dus later dacht ik, laat ik het eens met de hand proberen want ik heb nog geen kolf. En ik vond het eigenlijk zonde om het over te slaan.
En dat ging best aardig. Met mijn minimelkfabriekje kwam ik op ongeveer 20 cc.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43549859
Wow, knap hoor snoopy, met de hand kolven.

En veel opbrengst sjak. Gaat lekker zo.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:45:41 #199
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43551338
hoeveel komt er eigenlijk uit per borstvoedingsbeurt? Ik heb geen idee. Ik weet dat kindjes van Brent's leeftijd tussen de 500 en 700 ml moeten drinken per dag. Krijgt Brent dit ook? Zoja dan is het zeker wel verstandig een liter per dag extra te drinken, niet?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:51:05 #200
108648 cattie
lieve moeder
pi_43551519
Neuk, dat vinden veel mensen het nadeel aan bv, je ziet niet hoeveel je baby drinkt. Hoeveel Brent drinkt is onmogelijk te zeggen (of je moet alle voedingen kolven), maar zolang hij goed groeit, genoeg plasluiers heeft en lekker alert is, zal het vast prima zijn. Voor jezelf is het idd fijn om wat meer water te drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')