Had je nog een verwijzing naar dat ´t Hart-interview?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
Die Quelle heette mijn boek Duits.
quote:Throw the Jew down the well
Nee, maar ik heb wel de betreffende HP opgesnord. Daarin wordt verwezen naar een column van 't Hart over Israel, in NRC, waarop de column van de Winter weer een reactie was.(Rock? Heb jij geen goeie NRC-connectie?)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Had je nog een verwijzing naar dat ´t Hart-interview?
Hey, volgens mij had ik die ook. Wat een erge vent was dat trouwens, die wij hadden. Moest je een paar oefeningen maken in het werkboek, kreeg je de dag erna een S.O. met alle woorden die in de oefeningen voorkwamen. Hij vond dat je alle woorden die je tegenkwam in je kop moest stampen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
Die Quelle heette mijn boek Duits.
Zie M.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
zal ik nu gaan zeuren in WFL of niet ........ toch een beetje de pest erin.![]()
Ontkenningsverschijnselen nog erger.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef gelly het volgende:
Ontwenningsverschijnselen zuigen.
Over hoe de mens niet zoveel invloed uitoefent op het klimaat als wordt gedacht? Nee, maar ik heb wel een recensie ervan gelezen in de NRC, geloof ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:30 schreef Apropos het volgende:
Zeg, tvlxd, heb jij het boek van Kroonenberg gelezen?
Daarom ga ik straks ook poolen, geeft me een excuus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef gelly het volgende:
Ontwenningsverschijnselen zuigen.
Ja, De menselijke maat. Ik vergeet steeds het te kopen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:32 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Over hoe de mens niet zoveel invloed uitoefent op het klimaat als wordt gedacht? Nee, maar ik heb wel een recensie ervan gelezen in de NRC, geloof ik.
Was geen negatieve recensie, nee. Ik denk alleen niet dat ik 'm ga kopen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, De menselijke maat. Ik vergeet steeds het te kopen.
De recensie was tamelijk positief, als ik me goed herinner.
typefouten voor mijn rekening.quote:En intussen maak je mensen als Leon de Winter woedend door je af te vragen of Israël wel bestaansrecht heeft.
Waarom mag dat niet? Wij zouden toch ook verbaasd zijn indien de Kaninefaten zouden opduiken en zouden zeggen: wij willen Nederland terug, want dat is ons beloofde land van vroeger.
De Kaninefaten waren nooit op de vlucht voor de Holocaust
De Holocaust is een verschrikking geweest, maar geen reden de Palestijnen eruit te flikkeren en de boel over te nemen. Dat had nooit mogen gebeuren; sindsdien is het daar onophoudelijk ellende.
Wat hadden de joden na de oorlog dan gemoeten?
De joden hadden helemaal niet naar Israël hoeven te verhuizen. Ze hadden na de oorlog gewoon kunnen blijven zitten waar ze zaten. Maar blijkbaar mag je dat niet zo duidelijk zeggen, want je krijgt gelijk een vloedgolf van woedende ingezonden brieven over je heen.
()
Ik vind dat je het hele begrip jood en joods in Nederland moet afschaffen. Joden zijn gewoon allemaal Nederlanders, klaar. Van iedereen verlangen we tegenwoordig dat hij zo snel mogelijk integreert, en dan blijft Leon de Winter maar voortduren hameren op zijn joodse identeit.
http://youtube.com/watch?v=MCrMyI6ngLg&mode=related&search=quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nota bene is Cohen zelf een Jood.
Cohen is godverdomme geen jood! Hij is atheist!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nota bene is Cohen zelf een Jood.
Cohen is ook een Jood.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Cohen is godverdomme geen jood! Hij is atheist!
-edit- oh, die Borat-Cohen. Daarvan weet ik niet of hij atheist is.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Cohen is godverdomme geen jood! Hij is atheist!
-edit- oh, die Borat-Cohen. Daarvan weet ik niet of hij atheist is.
eeuh, dit is dus niet een gefrustreerde Fok!-josti, maar Maarten 't Hart?quote:
Toch is het raar om te doen of joden maar net zo goed niet dat stukje land hadden hoeven willen gaan. Ik bedoel, je kan toch niet serieus in de Thora geloven en niet naar precies dat stuk land willen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:40 schreef tvlxd het volgende:
Tsja, achteraf had het misschien beter geweest als veel joden in Europa waren gebleven en Palestina een soort Libanon werd, maar het is vanuit die tijd niet helemaal onbegrijpelijk en daarnaast, of die duizenden joden in Palestina zo veilig konden leven daar, ik vraag het me af. Misschien was het beter als de joden niet naar Palestina gingen, zeker weten zou het beter zijn als de Arabieren in hadden gestemd met de opdeling van het land.
Tartaren?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
eeuh, dit is dus niet een gefrustreerde Fok!-josti, maar Maarten 't Hart?
hoorde trouwens onlangs een theorie dat Askanasische Joden in werkelijkheid een soort van bekeerlingen zijn afkomstig uit de buurt van de Kaukasus en de -Stans (Oezbekistan etc). Anyone?
't Hart zegt dat ze gewoon hadden moeten blijven in Europa.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch is het raar om te doen of joden maar net zo goed niet dat stukje land hadden hoeven willen gaan. Ik bedoel, je kan toch niet serieus in de Thora geloven en niet naar precies dat stuk land willen?
(Afgezien van de zeloten die menen dat de tijd van de diaspora nog niet voorbij is, en ze dus nog niet horen)
Tsja, niet om het een of ander, maar dat is toch echt Neurenbergse rassenwaan (en een lastige Israelische opvatting van staatsburgerschap / joodsheid) . Het joodse geloof bepaalt wel dat je lid van het volk moet zijn om jood te zijn, maar niet dat ieder lid van het volk joods is en blijft.quote:
Ja dus. En dan moet ik die column uit de NRC nog zien.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
In deze ben je het dus eens met Maarten 't Hart. Sja, ik kom er niet zomaar mee na een zomerkamp met mijn gabbervrienden in België, ook mensen als Leon de Winter zeggen joods (Joods, whatever) te zijn, maar ook atheïstisch...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, niet om het een of ander, maar dat is toch echt Neurenbergse rassenwaan (en een lastige Israelische opvatting van staatsburgerschap / joodsheid) . Het joodse geloof bepaalt wel dat je lid van het volk moet zijn om jood te zijn, maar niet dat ieder lid van het volk joods is en blijft.
Ja, dat is wat 't Hart zegt. Ook idioot. Het was een uitgelezen moment maar eens je boeltje te pakken. Geen gezeik meer met ja maar de hele familie dan, en het boeltje was ook een stuk draagbaarder opeens. En de stemming was ook wat verpest.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:47 schreef tvlxd het volgende:
[..]
't Hart zegt dat ze gewoon hadden moeten blijven in Europa.
nee, dat geloof ik niet, anders had ik het wel onthouden. Een ander Turks-achtige volk, of mischien Armeens. Vind toch al dat Armeniers en Joden met een Oost Europese oorsprong verbluffend veel op elkaar lijken, en zeker niet semitisch. Heb bv een buurvrouw van wie ik zeker meende te weten dat ze Joods was, leek een zusje van een moeder van een vriend van mij (Joods). Zij bleek echter Armeens te zijn.quote:
Hoezo ben ik dat eens met 't Hart? Zo'n Leon de Winter is orthodox joods opgegroeid, uiteraard heeft die een joodse identiteit. Zelf als 'ie van z'n geloof zou vallen (of gevallen is, geen idee hoe de Winter daarin staat).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:51 schreef tvlxd het volgende:
[..]
In deze ben je het dus eens met Maarten 't Hart. Sja, ik kom er niet zomaar mee na een zomerkamp met mijn gabbervrienden in België, ook mensen als Leon de Winter zeggen joods (Joods, whatever) te zijn, maar ook atheïstisch...
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoezo ben ik dat eens met 't Hart? Zo'n Leon de Winter is orthodox joods opgegroeid, uiteraard heeft die een joodse identiteit. Zelf als 'ie van z'n geloof zou vallen (of gevallen is, geen idee hoe de Winter daarin staat).
De Winter is een atheïst, maar beweert een jood te zijn, dus kennelijk kun je ook een atheïstische jood zijn en dat is wel wat anders dan gewezen protestanten. Een atheïstische protestant? Nee...quote:Ik vind dat je het hele begrip jood en joods in Nederland moet afschaffen. Joden zijn gewoon allemaal Nederlanders, klaar.
Bekende antisemitische bullshit om het recht vd Joden op Israël te "weerleggen".quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hoorde trouwens onlangs een theorie dat Askanasische Joden in werkelijkheid een soort van bekeerlingen zijn afkomstig uit de buurt van de Kaukasus en de -Stans (Oezbekistan etc). Anyone?
http://www.ikstemsociaal.(...)it_de_vs_debate/mainquote:Overgewaaid vanuit de VS: Debate Watch Party
Waarom zou je alleen naar een debat gaan kijken als het ook samen kan? In Amerika wordt het groots aangepakt onder de naam 'Debate Watch Party'. Inclusief gastenlijsten, affiches en campagne artikelen.
In aanloop naar de verkiezingen in de Verenigde Staten, organiseren mensen zelf bijeenkomsten. Met elkaar kijken ze naar debatten en halen ze geld op voor campagne activiteiten. Samen naar een debat kijken heeft meer effect dan alleen kijken. Je kan met elkaar van gedachten wisselen, over onderwerpen discussiëren.
Op deze manier creëren de organisatoren bewustwording bij, voornamelijk zwevende, kiezers.
Aanstaande vrijdag op Rtl 4 om 21.30 uur, vindt het eerste debat plaats tussen Balkenende en Bos. Na het debat laten deskundigen hun licht schijnen over de sterke en zwakke punten van de twee politici die beiden premier van Nederland hopen te worden. Henkjan Smits, deskundig op het gebied van uitstraling of zoals hij het noemt de X-factor, geeft commentaar.
Wat in Amerika kan, kan in Nederland ook!
Ikstemsociaal roept jullie daarom op om vooral samen naar het debat van aanstaande vrijdag te gaan kijken. Nodig vrienden, familie en bekenden uit, creëer bewustwording!
Maar het maakt me niet uit. Jood of Jood of Nederlander of joodse identiteit, het zál wel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:58 schreef tvlxd het volgende:
[..]
[..]
De Winter is een atheïst, maar beweert een jood te zijn, dus kennelijk kun je ook een atheïstische jood zijn en dat is wel wat anders dan gewezen protestanten. Een atheïstische protestant? Nee...
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:00 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Maar het maakt me niet uit. Jood of Jood of Nederlander of joodse identiteit, het zál wel.
Benijdenswaardig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:07 schreef tvlxd het volgende:
Nou, uhm, doei, ik ga zuipen en poolen en over dijk fietsen met veel storm, enzo.
Heel goed mogelijk, en antisemieten en "anti-zionisten" zullen er zeker pap van lusten, van zo'n theorie. Alleen, persoonlijk vind ik het helemaal niet zo onwaarschijnlijk. Wat nog niet wil zeggen dat het klopt uiteraard.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Bekende antisemitische bullshit om het recht vd Joden op Israël te "weerleggen".
Juistquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gal. heeft de centrale verdediger rood gekregen.
Ik vergeef je, al begreep ik er geen jota van. Nog niet, trouwens, al maak ik uit 'centrale verdediger rood' op dat het waarschijnlijk iets met voetbal te maken heeft.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
excuses voor het erbarmelijke Nederlands.
De bekende nederlanders kijken allemaal wat beduust, zelfs de rappende neger kon het niet swingend krijgenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:41 schreef pberends het volgende:
Volgende week de nationale islamtest. Bij elk fout antwoord komt er een bomaanslag.
het was ook extreem suf.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
De bekende nederlanders kijken allemaal wat beduust, zelfs de rappende neger kon het niet swingend krijgen
quote:Vooral productontwikkeling
Nederland aan kop met uitbesteden
Nederland is koploper in het uitbesteden van productontwikkeling naar het buitenland. Kennisintensieve activiteiten als onderzoek & ontwikkeling en ontwerp vinden daardoor vaker buiten Nederland plaats.
Dat blijkt uit vandaag gepubliceerd onderzoek van de Erasmus universiteit in samenwerking met andere Europese en Amerikaanse instituten. Hoogleraar Henk Volberda van de Erasmus Universiteit, die het onderzoek uitvoerde, zegt verrast te zijn. „Ik had niet verwacht dat de uitbesteding van hoogwaardige functies al zo ver was gevorderd.”
Volgens de gangbare economische theorieën besteden landen met een hoog kennisniveau als Nederland in eerste instantie vooral productie uit. Innovatie, als element van economische groei, zou juist plaatsvinden in eigen land.
Het onderzoek is gebaseerd op een vergelijking tussen de vijf landen Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Nederland. De belangrijkste reden voor bedrijven voor offshoring is besparing op arbeidskosten.
Van alle Nederlandse bedrijven heeft 27 procent activiteiten naar het buitenland verplaatst. Nog eens 17 procent overweegt dat in de nabije toekomst te doen. Vooral middelgrote en kleine bedrijven verplaatsen niet louter productie, maar ook kennisintensieve activiteiten als onderzoek en productontwikkeling.
Opvallend daarbij is dat niet kostenbesparing de belangrijkste drijfveer is, maar de wens om toegang te krijgen tot nieuwe markten, en om een strategie van internationalisering uit te voeren. Grote bedrijven besteden vooral automatiserings en administratieve functies uit.
India en China zijn verreweg de belangrijkste landen voor offshoring. Van de grote bedrijven kiest 35 procent voor India als locatie. Het midden- en kleinbedrijf kiest daarentegen vooral voor China. Ruim eenderde van de gerealiseerde projecten vond daar plaats. Ook wordt veel uitbesteed binnen West-Europa. Naar verwachting verandert dat in de toekomt, omdat Oost-Europa verreweg het meest wordt genoemd als locatie door bedrijven die overwegen om activiteiten naar het buitenland te verplaatsen.
Bij de verplaatsing van activiteiten gaan in Nederland arbeidsplaatsen verloren, maar dat geldt volgens het onderzoek voor de minderheid van de projecten. Bij 57 procent kostte implementatie geen arbeidsplaatsen, en in 4 procent werden zelfs banen in Nederland gecreëerd. Gemiddeld gaan per project 3,5 arbeidsplaatsen verloren, en worden op de offshore-locatie 37,8 arbeidsplaatsen gecreëerd.
Het grootste risico van uitbesteding van activiteiten over de landsgrenzen is volgens de bedrijven de afname van de kwaliteit van de dienstverlening, en efficiënt inrichten van de productieprocessen. Het blijkt volgens de ondernemingen ook lastige om intellectuele eigendom en unieke kennis van productieprocessen te beschermen.
Dan ga je uit van de juistheid van het Joodse geloof en haar defenities. Lijkt me dat je als niet-Jood dat niet hoeft te doen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, niet om het een of ander, maar dat is toch echt Neurenbergse rassenwaan (en een lastige Israelische opvatting van staatsburgerschap / joodsheid) . Het joodse geloof bepaalt wel dat je lid van het volk moet zijn om jood te zijn, maar niet dat ieder lid van het volk joods is en blijft.
Als Jood ook niet natuurlijk. Je hoeft niet alles wat in je heilige boeken staat even serieus te nemenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan ga je uit van de juistheid van het Joodse geloof en haar defenities. Lijkt me dat je als niet-Jood dat niet hoeft te doen.
Waarom zou iemand zich laten remmen door boze brieven?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:59 schreef Apropos het volgende:
. Ze hadden na de oorlog gewoon kunnen blijven zitten waar ze zaten. Maar blijkbaar mag je dat niet zo duidelijk zeggen, want je krijgt gelijk een vloedgolf van woedende ingezonden brieven over je heen.
Ja Maarten, maar natuurlijk. ´´Ze werden onthaald met bloemen.´´ En dan nog het welbekende huiltoontje ook.
Die vent is een sneue parodie van zichzelf geworden, zeg.
quote:CAPE TOWN, South Africa - P.W. Botha, the apartheid-era president who led South Africa through its worst racial violence and deepest international isolation, died Tuesday. He was 90.
Botha died at his home on the southern Cape coast at 8 p.m., according to the South African Press Association. "Botha died at home, peacefully," Capt. Frikkie Lucas was quoted as saying.
The African National Congress issued a statement expressing condolences and wishing his family "strength and comfort at this difficult time."
Nicknamed the "Old Crocodile" for his feared temper and sometimes ruthless manner, Botha served as head of the white racist government from 1978 to 1989.
quote:Fout politiebericht oorzaak hype
VLAARDINGEN - De commotie was groot: vechtersbazen gaan op de vuist met ambulancepersoneel. Maar alles is terug te voeren op foute berichtgeving van de politie, die nooit is gerectificeerd.
Ambulancemedewerkers in Vlaardingen worden gemolesteerd terwijl ze hulp proberen te verlenen, hun ambulance wordt zwaar beschadigd door redeloze omstanders. De media springen er bovenop, vakbonden, bestuurders en politici staan in de rij om harde maatregelen te eisen. Detail: het is allemaal niet waar.
Onderzoek van de Vlaardingse burgemeester Bruinsma heeft bevestigd wat omstanders eerder meldden: ongeveer alles ging mis op die 1ste oktober in Vlaardingen, maar niemand heeft zich aan hulpverleners of hun auto vergrepen. De verwarring is terug te voeren op foute berichtgeving van de politie, die nooit is gerectificeerd.
De politie bracht in de bewuste zaterdagnacht naar buiten dat hulpverleners in het centrum van Vlaardingen hulp hadden proberen te geven aan een man die bij een vechtpartij bewusteloos was geraakt.
‘Om nog onbekende reden werden de broeders in het nauw gedreven door boze omstanders en werden ruiten van de ambulance ingeschopt’, vertelde de politie het persbureau ANP. ‘Toen politiemannen te hulp kwamen, keerde een menigte van ongeveer 250 man zich tegen hen.’ Zondagsochtends tikte de politie hetzelfde nog eens in eigen woorden op.
Gesprekken met alle betrokkenen bracht de burgemeester tot een wat ander beeld. Even na twaalven werden drie jongens vlakbij de cafés op de Westhavenkade, door een groep van vijftien allochtone jongens gemolesteerd. Een van de drie bleef bewusteloos liggen. Vrijwel tegelijkertijd kwam bij toeval een ambulance aanrijden. Omstanders wenkten de wagen naar de gewonde.
‘Maar de bestuurder van de ambulance had gezien dat de jongen op de grond vreselijk tegen zijn hoofd werd geschopt’, aldus Bruinsma. ‘Daar schrok hij zo van dat hij de deuren op slot deed en besloot in zijn ambulance te blijven zitten tot de politie kwam.’
Omdat het te lang duurde voor de politie kwam, besloten de ambulancemedewerkers weg te rijden. Omstanders begrepen dat niet. Mogelijk is er bij het wegrijden een klap tegen de auto dan wel de ramen gegeven. In ieder geval was daarvan achteraf niets te zien.
Toen de politie was gearriveerd, keerden de broeders terug. Intussen ging een agent in burger, van Turkse afkomst, poolshoogte nemen bij de gewonde jongen en zijn vrienden. Een van de vrienden schrok van hem omdat hij dacht dat de man deel uitmaakte van de groep allochtone belagers. Hij nam een dreigende houding aan. Daarop riep de agent in burger naar geüniformeerde agenten dat ze de jongen moesten arresteren. Die reageerde daar woedend op.
Een zestiger die de boel probeerde te sussen, kreeg van de politie te horen dat hij weg moest wezen. Toen dat niet snel genoeg ging, kreeg hij klappen met de wapenstok.
‘Daarna sloeg de vlam echt in de pan’, aldus Bruinsma. Terwijl de gewonde jongen werd afgevoerd en zijn twee vrienden werden gearresteerd, gooiden omstanders met flessen bier, stenen en fietsen. Uiteindelijk herstelden zeventig agenten met een paar honden de orde.
Bruinsma verbindt een paar aanbevelingen aan zijn conclusies. Zo zou hij voortaan óók graag de politieberichten ontvangen, zodat hij niet meer is aangewezen op Teletekst voor zijn informatie. Ook waarschuwt hij dat inzet van agenten in burger tot misverstanden leiden kan.
Minister Remkes van Binnenlandse Zaken kondigde naar aanleiding van de affaire een actieplan aan. Zo kan iedereen die hulpverleners bij hun werk hindert, rekenen op een dubbele strafeis. Was dat te prematuur?
Bruinsma: ‘Ach nee, deze affaire was vooral de druppel die de emmer deed overlopen. En dan begrijp ik best dat de Tweede Kamer, in verkiezingstijd, besluit tot dubbele straffen.’
Dat geeft niks laiverd, zelfhaat is een semitische deugd.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Joden
Oh my god ik ben antisemitisch!
Geen idee. Ik heb geslapen als een blok.quote:Op woensdag 1 november 2006 06:37 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!
Stormt het bij jullie ook zo? Ik zat om 5.45 rechtop in bed vanwege een onheilspellende klap.
Ik slaap juist altijd extra lekker als het stormtquote:Op woensdag 1 november 2006 10:04 schreef du_ke het volgende:
Het is nu wel weer lekker weer in Groningen. Wel een baggernacht gehad kon de slaap niet goed vatten.
Heb er normaal ook geen problemen mee maar werd vandaag echt gebroken wakkerquote:Op woensdag 1 november 2006 10:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik slaap juist altijd extra lekker als het stormt.
binnenlandersquote:Op woensdag 1 november 2006 08:12 schreef sigme het volgende:
Die klap - dat was een tak ter grootte van een klein boompje, die achter ons huis net naast onze auto ter aarde stortte.
Hier op kantoor is het omringende terrein afgezet in verband met vallende glasplaten vanaf het dak. En ik heb zojuist een emmertje ergens op een bureau gezet om lekwater op te vangen![]()
.
Eh.. de storm is gaan liggen hoor. Sommige mensen moesten eerder op.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
binnenlanders![]()
hier fietst gewoon iedereen vrolijk rond hoor.
Verdonk de October Surprise? Om de zetels van Pastors en Wilders weg te graaien zekerquote:VVD kritisch over Rutte
De VVD maakt zich zorgen over de tegenvallende score in de opiniepeilingen. De leden van de fractie hebben hierover vergaderd met lijsttrekker Mark Rutte.
Er was geen felle kritiek op de manier waarop hij zondag het lijsttrekkersdebat voerde, maar veel fractieleden vinden wel dat in de berichtgeving PvdA-leider Bos en CDA-leider Balkenende nadrukkelijker naar voren komen. Ook moet hij de aanval openen op het CDA om kiezers weg te kapen.
In de vergadering van dinsdag kwam naar voren dat Rutte zelf zich te bescheiden opstelt en zich op meer liberale thema's zou moeten profileren als bestrijding van files, immigratie en integratie.
Vraag of Rutte kan aanblijven
De slechte peilingen zorgen voor grote onrust binnen de VVD-fractie, bericht het AD. De partij heeft de afgelopen twee maanden tien zetels verloren en staat nu op 25, drie minder dan nu in de Kamer. “Het is de vraag of Mark bij zo’n uitslag kan aanblijven,” zegt een Kamerlid.
De fractie is verder van mening dat Rutte wordt overschaduwd door andere VVD-kopstukken zoals Rita Verdonk en Gerrit Zalm.
Rutte heeft begrip voor de onvrede. Volgens hem heeft hij de fractie zelf om kritiek gevraagd. Toch houdt hij vast aan de kopgroep met Verdonk, Zalm en Henk Kamp. “Wij hebben veel aansprekende politici. Ik zou wel gek zijn om die niet in te zetten.”
Rutte opent zaterdag een offensief om de tweestrijd tussen Bos en Balkenende te doorbreken. Ook belooft hij dat Verdonk van zich zal laten horen over immigratie.
Verdonk
In de fractie is ook kritiek op Verdonk, omdat zij een te persoonlijke campagne zou voeren. Zo trekt ze door het land met een vrachtwagen met de tekst ‘Stem Rita’.
Het bevreemdt Kamerleden dat Verdonk zich nu profilieert met onderwijs, terwijl ‘zij juist stemmers moet trekken met stevige uitspraken over immigratie’.
ik was om 8 uur ook al op pad hoorquote:Op woensdag 1 november 2006 10:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. de storm is gaan liggen hoor. Sommige mensen moesten eerder op.
Nou nou dan stormde het daar in windy-city gewoon niet. Toevallig. Hmpf.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik was om 8 uur ook al op pad hoor![]()
klopt, was ook geen storm, maar gewoon een stevige bries.quote:Op woensdag 1 november 2006 10:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nou dan stormde het daar in windy-city gewoon niet. Toevallig. Hmpf.
Nou nou hier wel hoor! Bomen om, kantoorgebouw met schade. Of zijn bomen en gebouwen landinwaarts ook wufte aanstellers?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
klopt, was ook geen storm, maar gewoon een stevige bries.
quote:Botha was hervormer in jas despoot
De Groot Krokodil is dood
Johannesburg, 1 nov. Pieter Willem Botha zag zichzelf als hoeder van de blanke natie in zwart Afrika. Maar hij besefte dat de apartheid failliet was, en werkte aan de afschaffing.
en verder
Een interne partijcoup maakte in 1989 een einde aan het presidentschap van Pieter Willem Botha. Dat was het begin van het einde van de blanke dominantie in Zuid-Afrika. Het begin van het einde van de apartheid. Zuid-Afrika’s voorlaatste blanke president, die als premier aan de macht kwam in 1978, bleef tot het einde kwaad over het verraad van zijn partijgenoten van de Nasionale Party. Botha trok zich terug in de West-Kaap, de provincie waar de blanke kolonisatie van Zuid-Afrika ruim drie eeuwen eerder was begonnen. Het toevluchtsoord waar hij gisteren overleed, heet Wildernis.
Vanaf zijn benoeming als president was Botha de Groot Krokodil. Zo noemde men hem. Zo liet hij zich noemen. Een vechtjas. ‘Een welwillende dictator’, zoals hij zichzelf in zijn vrolijkste dagen zag. Die boosheid was zijn handelsmerk. Altijd kracht bijgezet door zijn beruchte, opgeheven rechtervingertje.
In de tien jaar onder Botha werden 54.750 mensen gevangen gezet, zonder proces. Meer dan duizend verdachten van criminele of politieke misdaden werden geëxecuteerd. Nog eens tweeduizend Zuid-Afrikanen werden op straat gedood door zijn veiligheidstroepen. Terwijl de protesten in de zwarte townships zich over heel het land verspreidden, kondigde Botha in 1985 de noodtoestand aan die pas zou eindigen lang nadat hij van het toneel verdwenen was, op 2 februari 1990, de dag dat Mandela’s vrijlating door zijn opvolger De Klerk werd aangekondigd.
PW Botha was de regisseur van dit drama. Hij alleen zat op de stoel en wie daaraan durfde te twijfelen, kreeg een donderpreek. Zoals in 1986 toen de progressieve minister van Buitenlandse Zaken en naamgenoot Pik Botha (geen familie) had gesuggereerd dat Nelson Mandela spoedig zou worden vrijgelaten, en dat de tijd rijp was voor onderhandelingen met Mandela’s ANC. In de toespraak die volgde zwaaide PW met zijn beroemde rechtervingertje. „Nooit zal ik blanke Zuid-Afrikanen de weg insturen die leidt tot machtsverlies en zelfmoord. Zonder de blanken aan de macht zal het land in factiestrijd storten, chaos en armoede.”
Juist deze woorden haalden de volgende dag de voorpagina’s, en wekten afschuw in de hele wereld. Botha’s knieval, zijn erkenning dat de apartheid failliet was, ging verloren in boze retoriek. Het buitenland hoorde niet dat het beleid van groot apartheid, van gescheiden ontwikkeling, van zwarte thuislanden en blanke enclaves, zoals in de jaren zestig verzonnen door Hendrik Verwoerd, zou worden afgeschaft.
Hierin ligt de tragiek van PW Botha. Hij had de geschiedenis in kunnen gaan als de grootste hervormer in de Zuid-Afrikaanse politiek sinds de dag dat Jan van Riebeeck voet aan wal zette in 1652. Maar hij was een halfslachtige hervormer met het imago en de stijl van een despoot. In de geschiedenisboeken zou FW De Klerk de Gorbatsjov worden van Zuid-Afrika. FW De Klerk liet Mandela vrij. FW de Klerk schafte de apartheid af. FW De Klerk zou, in 1993 samen met Mandela, de Nobelprijs voor de vrede in ontvangst nemen.
Maar het was de stijve PW Botha die het voorwerk verrichtte voor het latere succes van De Klerk. Vanaf zijn aantreden in 1978 was zijn boodschap dat apartheid uit de mode was. Botha behoorde tot de ‘verligte’ Afrikaners. „We bewegen ons in een snel veranderende wereld”, zei hij in 1979. „We moeten ons wel aanpassen, anders gaan we dood.” Botha noemde zwarte Zuid-Afrikanen zo maar ‘fellow South Africans’, medeburgers.
Botha hervormde niet omdat hij zich het lot van zwarte Zuid-Afrikanen zo aantrok. Hij zei het als een regte Afrikaner, die zich moet aanpassen aan zijn omgeving om te overleven. Botha zag zichzelf als hoeder van de blanke natie, van christelijke, westerse normen en waarden.
Botha’s strijd werd steeds eenzamer. De stenengooiers in de townships wonnen, in het tijdperk van bevrijding in Oost-Europa. Botha verloor de Amerikanen, die hem zo lang steunden in zijn oorlog tegen communisme en het ‘terrorisme’ van het ANC.
Botha verloor uiteindelijk ook de steun van zijn partij. Dat deed het meeste pijn. Botha had nooit een andere baan, dan die van politicus. Parlementslid, minister, premier, president. Die carrière werd hem afgenomen toen hij begin 1989 een hartaanval kreeg. Vanaf het ziekbed moest Botha toezien hoe de partij de nieuwe partijleider FW de Klerk naar voren schoof als nieuw staatshoofd. Op 14 september 1989 werd Frederik Willem de Klerk benoemd tot president.
„Neem het leven niet te serieus, je komt er toch niet levend vanaf”’, grapte Botha op het feestje voor zijn negentigste verjaardag in maart 2006. Hij heeft nooit spijt betoond. In 1989 werd hij bij verstek veroordeeld wegens zijn weigering om voor de Waarheidscommissie te verschijnen. Zijn opvolger De Klerk verscheen wel, maar liet naderhand via de rechter de passages schrappen over zijn verantwoordelijkheid voor de twaalfduizend doden die tijdens zijn presidentschap vielen. Ook in de officiële geschiedschrijving van Zuid-Afrika wint De Klerk van Botha.
lief hoor.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:02 schreef Autodidact het volgende:
Ik ben me voor je uit aan het sloven hè, godslasteraar.
TokkieTBS update:quote:Rijk stimuleert allochtone sport
Volkskrant.nl
Van onze verslaggever Poul Annema
AMSTERDAM - De overheid maakt de komende vijf jaar 55 miljoen euro vrij om het aantal allochtonen in de Nederlandse sport drastisch te verhogen. Het ministerie van VWS zet daarvoor negen bonden, elf steden en vijfhonderd sportverenigingen in.
Van de allochtone kinderen doet 70 procent geregeld aan sport, tegen 85 procent van de autochtone jeugd. In de nota Tijd voor Sport bepleit staatssecretaris Ross-Van Dorp een brede aanpak via bonden, gemeenten en verenigingen.
Elke voetbalclub die bij het project wordt betrokken, kan op 20 duizend euro overheidsgeld per jaar rekenen. Bovendien onderzoekt de KNVB de mogelijkheid om tweehonderd scholen bij het project te betrekken.
Hmm? Wat hoorde er achter de dubbele punt te komen?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:11 schreef Napalm het volgende:
en dat voor zo`n rechts kabinet..
[..]
TokkieTBS update:
Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten. les 3quote:Edit: 1met enorm groot binnenzwembad. Het zwembad voor de lokale gemeente met 20.000 inwoners (+ buurgemeenten) was net zo groot en moest helaas sluiten..
Ik begrijp deze update niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:11 schreef Napalm het volgende:
en dat voor zo`n rechts kabinet..
[..]
TokkieTBS update:
Edit: 1met enorm groot binnenzwembad. Het zwembad voor de lokale gemeente met 20.000 inwoners (+ buurgemeenten) was net zo groot en moest helaas sluiten..
er was alleen wel samenhang. mijn zwembad moest dicht ivm geldgebrek en voor een handjevol veroordeelde, gevaarlijke criminelen is er wel geld voor een zwembad?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm? Wat hoorde er achter de dubbele punt te komen?
[..]
Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten. les 3.
Eh - jij bent vrij. Vrij om een zwembad uit te gaan baten, vrij om naar een stad een eind verderop te fietsen, vrij om fondsen te werven voor je zwembad. Waarom verwacht je dat de overheid in je zwembad voorziet?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:30 schreef Napalm het volgende:
er was alleen wel samenhang. mijn zwembad moest dicht ivm geldgebrek en voor een handjevol veroordeelde, gevaarlijke criminelen is er wel geld voor een zwembad?
Voor het ontnemen van vrijheid krijgt de ontnemer de verantwoordelijjkheid voor het hele natje & droogje terug. Niks komt voor niks.quote:The needs of the few outweigh the needs of the many
aah ik begrijp het al. Jouw update heeft dus niks te maken met het artikel dat erbij staat.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:30 schreef Napalm het volgende:
je hoeft ook niet alles te begrijpen. Zeker als er een vrouw in het spel is kan je beter maar gewoon "ja" zeggen..
[..]
er was alleen wel samenhang. mijn zwembad moest dicht ivm geldgebrek en voor een handjevol veroordeelde, gevaarlijke criminelen is er wel geld voor een zwembad?
The needs of the few outweigh the needs of the many
jij snap.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
aah ik begrijp het al. Jouw update heeft dus niks te maken met het artikel dat erbij staat.
ik snap maar ik niee goei praat. (net ff op die Afrikaanse Wikie gewees)quote:Op woensdag 1 november 2006 11:32 schreef du_ke het volgende:
Andere potjes geld. Ik dacht dat jij ook wel zou snappen dat je dat niet zomaar kan vergelijken?
Ik als onschuldige burger heb meer rechten dan een TBSer. Als een paar schuldigen een zwembad krijgen dan verdienen de grote groep onschuldige burger er zeker ook een.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:36 schreef sigme het volgende:
Eh - jij bent vrij. Vrij om een zwembad uit te gaan baten, vrij om naar een stad een eind verderop te fietsen, vrij om fondsen te werven voor je zwembad. Waarom verwacht je dat de overheid in je zwembad voorziet?
[..]
tussen toekomstige klantjes? Zit ze op een AZC ofzo?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:36 schreef sigme het volgende:
Overigens, mijn zusje zit midden tussen de toekomstige TBS-klantjes. Tokkies inderdaad. Als je haar verhalen hoort, daar is echt maar één passende uitdrukking voor:.
Je hebt ook meer rechten. Heel veel meer rechten. Dat is echter niet uit te drukken in zwembaden.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:51 schreef Napalm het volgende:
Ik als onschuldige burger heb meer rechten dan een TBSer. Als een paar schuldigen een zwembad krijgen dan verdienen de grote groep onschuldige burger er zeker ook een.
Nee, basisschooljuf achterstandswijk. In deze contreien is dat dan niet eens een 'zwarte' wijk.quote:[..]
tussen toekomstige klantjes? Zit ze op een AZC ofzo?
Laat mij, die vanochtend ipv de fiets de bus nam, nou eens lekker de bink uithangen ..quote:Op woensdag 1 november 2006 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nou hier wel hoor! Bomen om, kantoorgebouw met schade. Of zijn bomen en gebouwen landinwaarts ook wufte aanstellers?
Ach Binkiequote:Op woensdag 1 november 2006 11:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Laat mij, die vanochtend ipv de fiets de bus nam, nou eens lekker de bink uithangen ..
quote:Op woensdag 1 november 2006 11:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach Binkie.
Ik heb me met de auto laten brengen, maar wel met de fiets achterin, kan ik vanmiddag met wind mee in vliegende vaart naar huis. Whoei!
Het recht op een zwembad.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt ook meer rechten. Heel veel meer rechten. Dat is echter niet uit te drukken in zwembaden.
Nou, dan kan je ook heel veel bereiken. Een echte uitdaging.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:54 schreef sigme het volgende:
Nee, basisschooljuf achterstandswijk. In deze contreien is dat dan niet eens een 'zwarte' wijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, iover shcolen gesproken het schoolzwemmen hebben ze nu uiteraard ook niet meer. Oerstom..You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
quote:Quote of the day
"The United States should retract its security perimeter and accommodate China's rise as a great power, much as the British Empire peacefully did with the United States in the 19th century."
Ivan Eland, Senior Fellow at the Independent Institute
Je verdient en hebt er ook meer, heel veel meer. Vooral het belangrijkste recht: je recht op vrijheid.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het recht op een zwembad.
Rechten verdien je en onschuldigen verdienen meer dan TBSers.
quote:[..]
Nou, dan kan je ook heel veel bereiken. Een echte uitdaging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wat mazzel gehad, door op 4 verschillende basisscholen te hebben gezeten heb ik 6 uit 6 jaar zwemles gehadquote:Trouwens, iover shcolen gesproken het schoolzwemmen hebben ze nu uiteraard ook niet meer. Oerstom...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Wat een kutkind moet jij geweest zijn om 3 keer van school gestuurd te zijn..quote:Op woensdag 1 november 2006 12:25 schreef sigme het volgende:
Ik heb wat mazzel gehad, door op 4 verschillende basisscholen te hebben gezeten heb ik 6 uit 6 jaar zwemles gehad.
We kunnen niet allemaal saaie sulletjes zijn, Napalm.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat een kutkind moet jij geweest zijn om 3 keer van school gestuurd te zijn..
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=7937quote:AFRIKA:
Wereldbank ziet ontwikkeling Afrika door roze bril
Mattias Creffier
BRUSSEL, 30 oktober (IPS) - De economische groeicijfers van Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara variëren erg van land tot land, maar sociale indicatoren voor onderwijs en gezondheidszorg laten meestal een positieve trend zien. Heel wat Afrikaanse landen zijn goed op weg om de millenniumdoelstelling om de armoede te halveren tegen 2015 te halen. Dat zegt de Wereldbank in haar overzicht van Afrikaanse Ontwikkelingsindicatoren voor 2006.
De Afrikaanse economie ten zuiden van de Sahara is tussen 2000 en 2004 met gemiddeld 4 procent gegroeid, tegenover 2,4 procent in de jaren negentig. Het groeiritme verschilt echter nogal van land tot land. De olie-exporterende landen groeiden in de voorbije 10 jaar met gemiddeld 7,4 procent, zestien andere landen met samen 35 procent van de bevolking groeiden met meer dan 4,5 procent. Daartegen staat een groep van dertien landen, 20 procent van de Afrikaanse bevolking, die een gemiddelde groei kenden van slechts 1,3 procent.
Sociale indicatoren over onderwijs en gezondheid laten een algemene positieve trend zien. Het aantal kinderen dat aan de basisschool begint steeg van 72 procent in 1990 tot 93 in 2004 en de meisjes zijn hun achterstand op de jongens aan het inhalen. De kindersterfte daalt in de meeste Afrikaanse landen en de verspreiding van HIV/Aids lijkt te zijn ingedijkt. Het halveren van de armoede tegen 2015 is een haalbare zaak voor onder meer Senegal, Mozambique, Burkina Faso, Kameroen, Uganda, Ghana en de Kaapverdische eilanden, stelt de Wereldbank.
Toch blijft Afrika het enige continent op aarde waar het aantal armen in absolute cijfers toeneemt. De Wereldbank schuift een groeicijfer van 7 procent naar voren om de inkomensarmoede in Afrika duurzaam te reduceren. Om dat te realiseren moet zwart Afrika toegankelijker worden voor investeerders. Van de tien landen op aarde waar het het moeilijkst is een bedrijfje op te starten, liggen er zes in Afrika. In 2004 gingen meer dan de helft van de buitenlandse investeringen naar slechts twee landen, Nigeria en Sudan.
Groei alleen volstaat niet om ook de armen te laten profiteren van de aantrekkende economie, er moet ook iets gedaan worden aan de ongelijkheid. Omdat de armoede in Afrika vooral een ruraal fenomeen is, verwacht de Wereldbank het meeste heil van een meer productieve landbouwsector, met kleinschalige bedrijven en duurzame productiemethoden. Andere prioriteiten zijn investeringen in het wegennet, het onderwijs en de gezondheidssector en een efficiënt bestuurssysteem. IPS (MC)(EINDE/2006)
Borat, volgens historische maatstaven zou het al online moeten staan.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
?
Ik heb ook nog niks voorbij zien kome.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Borat, volgens historische maatstaven zou het al online moeten staan.
http://www.nforce.nl/quote:Op woensdag 1 november 2006 13:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niks voorbij zien kome.![]()
Hier een tussentijds kijkertjequote:Op woensdag 1 november 2006 13:13 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Borat, volgens historische maatstaven zou het al online moeten staan.
Als je te lang naar haar kijkt dan valt ze om.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hier een tussentijds kijkertje
[afbeelding]
http://obscure.web-log.nl/photos/renate_verbaan/index.html
Mager sletje
quote:Op woensdag 1 november 2006 13:37 schreef sizzler het volgende:
Zij die naar Marco B. gaan groeten u!
http://www.telegraaf.nl/b(...)belaagt_vrouwen.htmlquote:Op woensdag 1 november 2006 10:23 schreef Autodidact het volgende:
Man accused of licking woman's toe
Toch weer een stukje cultuurexport..
Dan geef ik mond op mond.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je te lang naar haar kijkt dan valt ze om.
dat ondanks de koppeling aan de olieprijs, het gas waarschijnlijk toch stijgt? Hoe liberaal is dat ?quote:Op woensdag 1 november 2006 13:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Tjah, vind ik wel best.
quote:Politics
The NY Daily News has a story about congressman John Sweeney knocking his wife around enough that she called 911 (thanks to Political Wire for noting this). With Sweeney ( NY-20 ) beating his wife, Don Sherwood ( PA-10 ) choking his mistresss, and Mark Foley (formerly of FL-16 ) chasing teenage boys, the Republican claim of supporting family values raises questions of exactly what those values are.
From Velvet to Fringe in Post-Soviet Central Europequote:[...]
It began in Poland, where the conservative Law and Justice Party won elections last year. The twin brothers Lech and Jaroslaw Kaczynski, now president and prime minister respectively, have alienated much of the obsessively tolerant European Union with their conservative Roman Catholic, antihomosexual attitudes and talk of Poland assuming its rightful place on the Continent’s political map.
The Kaczynskis’ choice of coalition partners has not helped: the League of Polish Families, representing the country’s religious right, and Self-Defense, led by a populist potato farmer.
In Slovakia, meanwhile, the nominally left-leaning Smer Party formed a coalition of its own with two far-right parties: the ultranationalist Slovak National Party and the Movement for a Democratic Slovakia, led by Vladimir Meciar, whose autocratic style partly isolated the country from Western Europe while he was prime minister in the mid-1990s.
Even the Czech Republic has been touched by the trend: it has had no real government since elections in June left it with a deadlocked Parliament that is deeply and near evenly divided between right and left.
In all of these countries, reformers and populists are fighting each other, said Krisztian Szabados, director of Political Capital, a policy research organization in Budapest.
The rise in nationalism has reinvigorated old regional feuds, particularly between Hungary and its neighbors over the treatment of ethnic Hungarians living in land that once was part of greater Hungary.
The nationalist trend has been seized upon by Viktor Orban, a former prime minister and leader of Fidesz, this country’s main opposition party. He has led calls for Mr. Gyurcsany’s resignation and has held a series of rallies that have drawn tens of thousands of protesters into the streets.
He denies that his party has had anything to do with the far-right fringe that has been responsible for the recent violence, but analysts say his appeal to the far right has been deliberate. For years Mr. Orban has tried to capture all of the country’s right-wing voters, no matter how radical, in hopes of winning a rare majority in Parliament.
The strategy has drawn votes away from the small far-right parties, which failed to win the minimum 5 percent necessary for parliamentary representation in the latest voting. Without a party to represent it, analysts say, the ultraconservative right has taken to the streets, encouraged by Mr. Orban’s huge antigovernment rallies.
“Orban is now one of the most dangerous populists in the region, because he’s the most successful,” Mr. Szabados said.
The populist drift appears at a time when the European Union is weaker than in many years, its focus blurred by an influx of new members and its failure to win support for a European constitution last year.
If the former Soviet satellite nations are not recreating prewar conditions, they are almost certainly still suffering from their postwar experiences, says Mr. Pehe, the Czech political analyst.
“In Western democracies, where the political culture is more advanced, politicians find a way to reach a consensus and put aside their differences and form coalitions and talk to each other,” he said. “But Central European political culture is still very much rooted in Communist times. It’s a Bolshevik mentality: your opponent is your enemy, and you try to destroy him. There is no culture of dialogue.”
[...]
Kun je nagaan, het volk vond 'm in elk geval sympathieker dan Jezusquote:Op woensdag 1 november 2006 14:51 schreef Autodidact het volgende:
Barabas was toch een moordenaar?
Wat ziet zij er elke keer anders uit, normaal kijkt ze veel arroganter.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan geef ik mond op mond.![]()
[afbeelding]
Zo`n broekje vind zelf ik te gering. Ik zal haar straffen![]()
Gasterra, typisch zo'n geprivatiseerde kutnaam.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:40 schreef Aoristus het volgende:
*** Olieprijzen dalen, gasprijs toch omhoog ***
Gasleverancier Gasterra (voorheen Gasunie) verhoogt de tarieven voor grootverbruikers volgend jaar met gemiddeld 11 procent. Als energiebedrijven deze verhoging doorberekenen aan de consument, is een gemiddeld huishouden volgend jaar 75 euro meer kwijt voor gas....
http://www.volkskrant.nl/(...)gasprijs_toch_omhoog
Geen idee. Zeker de schrijver van ''De Schrift betwist'' nietquote:Op woensdag 1 november 2006 01:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zich laten remmen door boze brieven?
Heb je je schroom voor gebruik van dat "snorf"-popje laten varen?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Geen idee. Zeker de schrijver van ''De Schrift betwist'' niet.
Ik wist niet dat er een woord voor was. Maar ik schroomde hooguit voor overgebruik, beste sigme.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je je schroom voor gebruik van dat "snorf"-popje laten varen?
Gazprom klinkt nog wel als legacy jaren 70 he?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Gasterra, typisch zo'n geprivatiseerde kutnaam.
gast erra, gast hij is er, gastarbeider..quote:Op woensdag 1 november 2006 15:17 schreef Apropos het volgende:
''Gasterra'' klinkt als een zeiljack op de zwarte markt.
Ben je toevallig links?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:33 schreef Mutant01 het volgende:
Wie heeft deze randmongool moderator gemaakt?
Bos wil Aboutaleb als minister
Het woord kies ik erbij, "snorf" is vrij naar Peter de Smet.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er een woord voor was.
De plotse hoge frequentie van gebruik valt me op, beste Apropos.quote:Maar ik schroomde hooguit voor overgebruik, beste sigme.
Waarom ga je het werk van Kroonenberg eigenlijk niet kopen? Hij is toch geen Von Daeniken?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:35 schreef tvlxd het volgende:
Goedemorgen sletjes.
Omdat ik niet zo snel boeken koop, maar ach, misschien moet ik dat straks maar even doen. Ik kan alleen niet zo goed tegen boeken waarin stomme fouten zijn, enzo.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waarom ga je het werk van Kroonenberg eigenlijk niet kopen? Hij is toch geen Von Daeniken?
Opeens lijkt alles wat de PvdA doet om de Turkse kiezer te winnen. Je zou zowat denken dat de helft van de Nederlanders Turks bloed heeft.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:43 schreef Apropos het volgende:
Of is het een actie van de PvdA om toch nog Turkse kiezers te winnen?
Wat een briljante ontmaskering!
Martijn77 kan of niet lezen, of niet denken, of (en hem lezende denk ik de waarschijnlijkste optie) lezen noch denken.quote:
Hoe weet je dat? Op basis van de recensie?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:43 schreef tvlxd het volgende:
Ik kan alleen niet zo goed tegen boeken waarin stomme fouten zijn, enzo.
Ja, de recensie.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:44 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Op basis van de recensie?
Niet dezelfde vraag als wedervraag gebruiken!quote:
Kun je me een voorsmaak van z'n misvattingen geven?quote:
quote:Op woensdag 1 november 2006 15:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Niet dezelfde vraag als wedervraag gebruiken!
Noem mij een andere linkse mod die die zovaak dergelijke achterlijke verbanden legt.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef WeirdMicky het volgende:
Ach, die Martijn77 is inderdaad vaker kort door de bocht, maar daarom niet irritanter dan al die andere mods die weer links geörienteerd zijn.
Het was ook niet dezelfde vraag, zonnebril afzetten.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Niet dezelfde vraag als wedervraag gebruiken!
Bovendien, Pietverdriet is soms een tijdje afwezig en dan heeft SCH geen opponent van vergelijkbaar postuur om tegen te kraaien.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef WeirdMicky het volgende:
Ach, die Martijn77 is inderdaad vaker kort door de bocht, maar daarom niet irritanter dan al die andere mods die weer links geörienteerd zijn.
Nee, want die recensie hebben ik een hele tijd geleden gelezen en ik ben vergeten welke populaire misvattingen hij herhaalde.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kun je me een voorsmaak van z'n misvattingen geven?
quote:Op woensdag 1 november 2006 15:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Noem mij een andere linkse mod die die zovaak dergelijke achterlijke verbanden legt.
Zelfs Meki maakt niet zulke domme mongole opmerkingen.quote:
Toch wel. Er zijn geen andere MODs die vergelijkbaar openingsposten (hoeveelheid, domheid) plaatsen.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef WeirdMicky het volgende:
En dat voor een Delfts hoogleraar! Ik word steeds benieuwder. Ik houd erover op tot ik het werk zelf geraadpleegd heb.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:53 schreef tvlxd het volgende:
Voornamelijk het hockeystick-gebeuren, volgens mij.
Youp van 't Hek try out?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:57 schreef tvlxd het volgende:
Goede hagelstenen.
Hier sneeuwde het heel evenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:57 schreef tvlxd het volgende:
Goede hagelstenen.
Nou ja, ik kan er natuurlijk ook niets over zeggen. Misschien is het wel een heel goed boek.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
En dat voor een Delfts hoogleraar! Ik word steeds benieuwder. Ik houd erover op tot ik het werk zelf geraadpleegd heb.
Lord_V?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:54 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben die naam van die linkse mod kwijt. Even zoeken.
Mjah, zou kunnen dat hij dat was. Maar kon nou niet heel veel inhoudelijke berichten van die kerel vinden. Dus dan is het sowieso niet in de mate van Martijn77.quote:
You failed, admit it.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik kan even niet die posts vinden waar ik me enigszins ergerde aan de ongenuanceerde houding van linkse mods. Ik zal ze nog wel posten, wellicht zijn het ook al ex-mods.
Verder kan ik genoeg links tuig vinden dat niet mod is, maar dat telt zeker niet?
Je bent kritisch over Bush, dat is bij mij al eens genoeg geweest voor de kwalificatie 'links tuig'.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:59 schreef tvlxd het volgende:
Ach, zelfs ik word al tot 'links' gerekend.
Ik ben best wel rechts, maar omdat ik moslim ben work als links gezien. Snap jij het?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Je bent kritisch over Bush, dat is bij mij al eens genoeg geweest voor de kwalificatie 'links tuig'.
Falen zou ik het niet willen noemen. Ik zie jou overigens ook bijna nooit mooie inhoudelijke berichten posten. Doe je dat wel eens?quote:
Nou, het kan haast niet missen dat je dan struikelt over het gezuig van Lord_Vetinari en Verbal (die's ex).quote:Op woensdag 1 november 2006 15:59 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik kan even niet die posts vinden waar ik me enigszins ergerde aan de ongenuanceerde houding van linkse mods. Ik zal ze nog wel posten, wellicht zijn het ook al ex-mods.
Neequote:Verder kan ik genoeg links tuig vinden dat niet mod is, maar dat telt zeker niet?
Gelly, niet te vergeten.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het kan haast niet missen dat je dan struikelt over het gezuig van Lord_Vetinari en Verbal (die's ex).
Alleen bij inhoudelijk goede topics.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:02 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Falen zou ik het niet willen noemen. Ik zie jou overigens ook bijna nooit mooie inhoudelijke berichten posten. Doe je dat wel eens?
Geef maar een mooi voorbeeld?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen bij inhoudelijk goede topics.
Dan ken je Verbal's opvattingen over natuurwetten en ''vrije val'' nog niet. En.die.hoogst.irritante.gewoonte.om.overal.puntjes.tussen.te.zetten.bij.wijze.van.nadrukkelijk.superioriteitsvertoon.Voor.je.het.weet.gaat.hij.dingen.s-p-e-l-l-e-n.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het kan haast niet missen dat je dan struikelt over het gezuig van Lord_Vetinari en Verbal (die's ex).
Reuze irritant, soms, maar echt onvergelijkbaar in domheid.
Tijd voor iets vollers dan...quote:Op woensdag 1 november 2006 13:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je te lang naar haar kijkt dan valt ze om.
quote:Op woensdag 1 november 2006 16:02 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Falen zou ik het niet willen noemen. Ik zie jou overigens ook bijna nooit mooie inhoudelijke berichten posten. Doe je dat wel eens?
Hij lijkt Th. de Graaff wel.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:04 schreef Reya het volgende:
Overigens is Jurgen21 ook wel aandoenlijk. Als Balkenende zou zeggen dat het goed is om onveilige seks met een HIV-besmet persoon te hebben, zou hij het nog verdedigen.
Over islamisme, Wilders en andere tsunami's van onvrede.quote:
Als ik me er tegenaan mag bemoeien (en zo niet, ook):quote:
quote:Op woensdag 1 november 2006 16:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik me er tegenaan mag bemoeien (en zo niet, ook):
Over islamisme, Wilders en andere tsunami's van onvrede.
Wat? Dat was prachtig toch? Ik moest even zoeken, daarom was ik iets later dan jij. Vergeef me.quote:
Hehe, vond het gewoon toevallig dat je dezelfde topique aanwees.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat? Dat was prachtig toch? Ik moest even zoeken, daarom was ik iets later dan jij. Vergeef me.
En nu ga ik fietsen, hou je me droog?
Ik vind hem niet linksig.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:04 schreef Godslasteraar het volgende:
Northernstar, of hoe heet ie.
Allochtoon.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
Morgen een tentamen die ik nog moet leren.
Ja, ok, maar debiliteit is niet per se links.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:19 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind hem debielig.
Wat voor studie doe je dan?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
Morgen een tentamen die ik nog moet leren.
Maar het helpt welquote:Op woensdag 1 november 2006 16:20 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ja, ok, maar debiliteit is niet per se links.
Die, dat, weet je wel, voel je niet beledigd. Het was een geintje, een grapje, even lachen, leuk enzo... Dolkomischhilarischfijnenleuk.quote:
quote:Op woensdag 1 november 2006 16:20 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ja, ok, maar debiliteit is niet per se links.
mij wel hé ( = PVDD-stemmerquote:
Nee, ik vind jou ook niet linksig.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mij wel hé ( = PVDD-stemmer)
quote:Op woensdag 1 november 2006 16:29 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb even een enquete gehouden op Fok!.
[afbeelding]
Bedrijfskundige Informatica.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
Wat voor studie doe je dan?
Nee waarschijnlijk een van de redenen dat ik geen zin heb om te leren.quote:
Probeer dit niet in het Duits over te zetten.quote:
Jedem das Seine?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:32 schreef Apropos het volgende:
[..]
Probeer dit niet in het Duits over te zetten.
lekker schieten op een open doel. Ben vééls te lui voor al die vermoeiende politieke discussies, laat staan discussies over de laatste scheet van BalkjeBos & co.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
Tja jij houd je ook maar bezig met religie, (zie nick, je website, posts hier etc).
Dat durf ik wel te onderschrijven.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:37 schreef tvlxd het volgende:
Zakjapannertje is het verstandigste van ons allemaal.
Zat vorige week ook bij een paar van die doosjes in de trein die die kant opgingen. Past wel goed bij Sizquote:
Ieder het zijne?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:35 schreef Apropos het volgende:
Wat zei ik nou?
Dat hangt een beetje af van je definitie van Slayerische muziek. Sepultura vind je waarschijnlijk Slayerisch, maar Alice in Chains toch niet?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:39 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat durf ik wel te onderschrijven.
Stel jij trouwens belang in niet-Slayerische muziek?
Samen met Pmb_rug voorop in de strijd!quote:Op woensdag 1 november 2006 16:04 schreef Reya het volgende:
Overigens is Jurgen21 ook wel aandoenlijk. Als Balkenende zou zeggen dat het goed is om onveilige seks met een HIV-besmet persoon te hebben, zou hij het nog verdedigen.
Xmas comes early...quote:Op woensdag 1 november 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Tijd voor iets vollers dan...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik doel op dat ene liedje van J.S. Bach.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:43 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje af van je definitie van Slayerische muziek. Sepultura vind je waarschijnlijk Slayerisch, maar Alice in Chains toch niet?
Ja, uiteraard. Ik vind klassieke muziek mooi. Alles tussen Slayer, Kate Bush en JSB, zeg maar.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik doel op dat ene liedje van J.S. Bach.
Op YouTube staat het nodige van Glenn Gould. Met name ook uit Die Kunst der Fuge. Al mag je de laatste fuga pas beluisteren als je oud en der dagen zat bent.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:47 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Ik vind klassieke muziek mooi. Alles tussen Slayer, Kate Bush en JSB, zeg maar.
Spagaat.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:49 schreef Mutant01 het volgende:Geef mij maar huilie arabische muziek.
Of techno/dance
Hoeveel foute mensen houden er wel niet van die laatste twee ''muziek''soorten?quote:
Tja, dat kan je van elke muzieksoort zeggen. Misschien hield Hitler wel van klassieke muziek.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoeveel foute mensen houden er wel niet van die laatste twee ''muziek''soorten?
Ja, maar toevallig wel van die klassieke muziek waar ik een hekel aan heb, dus dat telt niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, dat kan je van elke muzieksoort zeggen. Misschien hield Hitler wel van klassieke muziek.
Gelly is niet echt links. Hij kan gewoon slecht tegen niet onderbouwde stellingen. Dat is iets heel anders.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Owja, Gelly en Verbal zijn inderdaad wel mooie voorbeelden.
Nooit geweten dat 'ie toezicht hield op het wel en wee van bouwvakkers.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hij kan gewoon slecht tegen niet onderbouwde stellingen.
daar heb je helemaal niks over te zeggen, marsmanquote:Op woensdag 1 november 2006 16:37 schreef tvlxd het volgende:
Zakjapannertje is het verstandigste van ons allemaal.
Oh, waarom niet? Het is toch complimenteus?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
daar heb je helemaal niks over te zeggen, marsman
Of een combinatie van die 2quote:Op woensdag 1 november 2006 16:49 schreef Mutant01 het volgende:Geef mij maar huilie arabische muziek.
Of techno/dance
Sommigen behouden hun waardigheid bij het ontvangen van complimenten. Heb je dat nog niet gehad met Oude Geschiedenis?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:02 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Oh, waarom niet? Het is toch complimenteus?
Ken je Souad Massi?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of een combinatie van die 2
http://www.youtube.com/watch?v=cpjsgeBHS4g&NR
Cato.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:05 schreef tvlxd het volgende:
Pericles?
Hoe oud is je zusje?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:09 schreef tvlxd het volgende:
Ik ga bloemkool eten. Dat is jammer. Maar gelukkig is er wel vlees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |