abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43128388
quote:
Balkenende wil 'speelplicht'

DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende wil voor kinderen vanaf drie jaar een 'speelplicht' invoeren. In dat jaar zouden kinderen met elkaar moeten spelen, om zo te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan en voor zichzelf op te komen. ,,Misschien moeten we het dan speelplicht noemen'', zegt Balkenende woensdag in een toespraak, waarvan een ingekorte versie in het Nederlands Dagblad staat.

,,Spelenderwijs krijgen ze allerlei sociale vaardigheden mee die essentieel zijn in hun latere leven'', aldus de premier. Hij neemt woensdag het rapport 'Koersen op het kind, Kompas voor het nieuwe kabinet' in ontvangst van Steven van Eijck, commissaris jeugd- en jongerenbeleid die leiding geeft aan de Operatie Jong.
Het is vast goed bedoeld maar ik krijg er het zuur van. Leuk spelen wordt ook alweer verplicht. Het woordje moeten en plicht zijn wel heel erg populair aan het worden.
pi_43128401
Mijn god. De debilisering gaat maar door en door.

Dit is net zo achterlijk als een groetzone.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43128410
Gaan we kinderen dan ook verplichten tussen de middag een boterhammetje te eten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 1 november 2006 @ 08:58:48 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43128468
quote:
Balkenende wil 'speelplicht'

DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende wil voor kinderen vanaf drie jaar een 'speelplicht' invoeren. In dat jaar zouden kinderen met elkaar moeten spelen, om zo te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan en voor zichzelf op te komen. ,,Misschien moeten we het dan speelplicht noemen'', zegt Balkenende woensdag in een toespraak, waarvan een ingekorte versie in het Nederlands Dagblad staat.
Dit is, als het serieus is, het meest achterlijke voorstel dat ik in jaren gehoord heb. Hoe willen ze dat vormgeven: buren een brief sturen met de verplichting dat kinderen die en die dag met elkaar moeten spelen, gecontroleerd door de opvoedpolitie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:00:41 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43128490
Jeej, weer een idee voor een ONZ topic .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43128515
Wat een nonsense, kinderen spelen in die leeftijd al vaker wel dan niet.

Laat Balkenende zich met de belangrijke dingen bezighouden.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:11:07 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43128628
"NEE. JE MAG NIET LEZEN VANDAAG!"
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_43128661
Speelplicht, leerplicht, arbeidsplicht.

Ik stel een denkplicht voor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43128671
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:13 schreef sigme het volgende:
Speelplicht, leerplicht, arbeidsplicht.

Ik stel een denkplicht voor.
Volgens mij is dat nou juist iets wat ze níet willen: dat mensen zelf gaan denken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:14:12 #10
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_43128678
Ik weet een leuk spelletje voor de kids: CDA verkiezingsposter volkladden
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:14:37 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43128685
Wat een visionair genie is onze Leider toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:16:42 #12
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_43128724
Komt er straks dan ook een speelplicht ambtenaar bij de deur? En wie gaat dat betalen?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_43128740
En wat te denken van de speelplichttoeslagaanvraagformulieren. .
  woensdag 1 november 2006 @ 09:17:55 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_43128751
Hij had het beter iets van speelrecht kunnen noemen.
GNU Terry Pratchett
pi_43128769
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Lod het volgende:
Hij had het beter iets van speelrecht kunnen noemen.
Ja, en dan doen we dat tussen 12 en 1 en dan maken we er een plein voor, vlak bij een school ofzo. Oh, wacht!
  woensdag 1 november 2006 @ 09:18:56 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43128771
prima idee. wel een heel vreemde naamstelling. het enige verplichte spelletje dat ik ken komt uit deer hunter waar ze verplicht meedoen aan russisch roulette.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43128798
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Jarno het volgende:
En wat te denken van de speelplichttoeslagaanvraagformulieren. .
Wat ik daarvan denk? Verplichten natuurlijk!
Allemaal recht op verlichte toeslag. Gratis speelplichtrecht. Maar voorzitter, het kan toch niet zo zijn dat rijke kindertjes wel kunnen spelen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43128864
jezus !

En dan willen ze zeker vanaf 3 jaar het kind verplicht naar school laten gaan ???

Wat nou kind sociaal maken ?
Al ie kinderen worden totaal verkloot omdat ze constant gedumpt worden... is het niet omdat pa en ma carriere maken... wordt het wel verplicht gesteld.

Stik erin achterlijke smeerlappen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 1 november 2006 @ 09:29:17 #19
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43128952
Balkenende stelt gewoon een leerplicht vanaf drie jaar voor en noemt de leerplicht het eerste jaar een speelplicht. Wat is daar nou in hemelsnaam mis mee?! Of zijn jullie allemaal van die stedelijke randdebielen die de geneugten van een peuterschool hebben moeten missen?
Pugna Pro Patria
pi_43128987
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:29 schreef Jurgen21 het volgende:
Balkenende stelt gewoon een leerplicht vanaf drie jaar voor en noemt de leerplicht het eerste jaar een speelplicht. Wat is daar nou in hemelsnaam mis mee?! Of zijn jullie allemaal van die stedelijke randdebielen die de geneugten van een peuterschool hebben moeten missen?
Misschien wil ik gewoon niet dat één of andere control-freak voor mij en mijn kind gaat lopen bepalen wanneer er hoe gespeeld moet worden omdat ik dat heel goed zelf kan bepalen?
  woensdag 1 november 2006 @ 09:32:19 #21
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43129008
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Misschien wil ik gewoon niet dat één of andere control-freak voor mij en mijn kind gaat lopen bepalen wanneer er hoe gespeeld moet worden omdat ik dat heel goed zelf kan bepalen?
Vanaf jaar vier heb je sowieso al een leerplicht.
Pugna Pro Patria
  woensdag 1 november 2006 @ 09:33:55 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43129034
ik vind het eigenlijk ook wel een sterk en sociaal idee. snap niet zo goed wat mensen lopen te miepen. hooguit is de naam wat koddig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43129041
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:32 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Vanaf jaar vier heb je sowieso al een leerplicht.
Dat is toch geen argument om dan ook maar de rest van het leven in te richten met plichten?
pi_43129063
Ik wacht met smart op de:
-ontbijtplicht
-fietsplicht
-zindelijkheidsplicht
-tandenpoetsplicht

In aanvulling op het speelplekidee van Jarno, wou ik ook een gesubsidieerd verzamelplek voor kinderen van die leeftijd voorstellen. We kunnen het een "peuterzaal" noemen, wat denken jullie?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43129064
Zet dan wat meer veldjes, speeltuintjes neer. Dit slaat als een kut op een gebakje.
Houd van een lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')