Het is vast goed bedoeld maar ik krijg er het zuur van. Leuk spelen wordt ook alweer verplicht. Het woordje moeten en plicht zijn wel heel erg populair aan het worden.quote:Balkenende wil 'speelplicht'
DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende wil voor kinderen vanaf drie jaar een 'speelplicht' invoeren. In dat jaar zouden kinderen met elkaar moeten spelen, om zo te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan en voor zichzelf op te komen. ,,Misschien moeten we het dan speelplicht noemen'', zegt Balkenende woensdag in een toespraak, waarvan een ingekorte versie in het Nederlands Dagblad staat.
,,Spelenderwijs krijgen ze allerlei sociale vaardigheden mee die essentieel zijn in hun latere leven'', aldus de premier. Hij neemt woensdag het rapport 'Koersen op het kind, Kompas voor het nieuwe kabinet' in ontvangst van Steven van Eijck, commissaris jeugd- en jongerenbeleid die leiding geeft aan de Operatie Jong.
Dit is, als het serieus is, het meest achterlijke voorstel dat ik in jaren gehoord heb. Hoe willen ze dat vormgeven: buren een brief sturen met de verplichting dat kinderen die en die dag met elkaar moeten spelen, gecontroleerd door de opvoedpolitie?quote:Balkenende wil 'speelplicht'
DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende wil voor kinderen vanaf drie jaar een 'speelplicht' invoeren. In dat jaar zouden kinderen met elkaar moeten spelen, om zo te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan en voor zichzelf op te komen. ,,Misschien moeten we het dan speelplicht noemen'', zegt Balkenende woensdag in een toespraak, waarvan een ingekorte versie in het Nederlands Dagblad staat.
Volgens mij is dat nou juist iets wat ze níet willen: dat mensen zelf gaan denken.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:13 schreef sigme het volgende:
Speelplicht, leerplicht, arbeidsplicht.
Ik stel een denkplicht voor.
Ja, en dan doen we dat tussen 12 en 1 en dan maken we er een plein voor, vlak bij een school ofzo. Oh, wacht!quote:Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Lod het volgende:
Hij had het beter iets van speelrecht kunnen noemen.
Wat ik daarvan denk? Verplichten natuurlijk!quote:Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Jarno het volgende:
En wat te denken van de speelplichttoeslagaanvraagformulieren..
Misschien wil ik gewoon niet dat één of andere control-freak voor mij en mijn kind gaat lopen bepalen wanneer er hoe gespeeld moet worden omdat ik dat heel goed zelf kan bepalen?quote:Op woensdag 1 november 2006 09:29 schreef Jurgen21 het volgende:
Balkenende stelt gewoon een leerplicht vanaf drie jaar voor en noemt de leerplicht het eerste jaar een speelplicht. Wat is daar nou in hemelsnaam mis mee?! Of zijn jullie allemaal van die stedelijke randdebielen die de geneugten van een peuterschool hebben moeten missen?
Vanaf jaar vier heb je sowieso al een leerplicht.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien wil ik gewoon niet dat één of andere control-freak voor mij en mijn kind gaat lopen bepalen wanneer er hoe gespeeld moet worden omdat ik dat heel goed zelf kan bepalen?
Dat is toch geen argument om dan ook maar de rest van het leven in te richten met plichten?quote:Op woensdag 1 november 2006 09:32 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Vanaf jaar vier heb je sowieso al een leerplicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |