En toch lijkt het alsof je punt vier wél hebt gelezen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:41 schreef Batsnek het volgende:
Bij het eerste punt haakte ik af, omdat ik al honderden keren de standpunten van fundamenteel christenen dan wel moslims aan heb moeten horen, en ik ben ze nog niets serieuzer gaan nemen.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:54 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
En toch lijkt het alsof je punt vier wél hebt gelezen.
SK heeft de reacties verwijderd vanwege de nutteloze topickick .. het topic is een jaar oud. Er was trouwens nog een lemming in de vorm van ... je raadt het nooit ... "Links voor beginners in vijf bondige punten".quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:55 schreef LXIV het volgende:
Waar is "Rechts voor Beginners in vijf bondige punten" gebleven?
Maak ik eens een lemming...
Nee, moet wel in het kader van "Rechts voor beginners in vijf bondige punten" blijven natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:44 schreef CrookedEye het volgende:
meesterlijk topic heb je nog meer punten.
Op dit moment is de über-propaganda partij toch echt PvdA hoor! Met het uitdelen van rozen en het uitkramen van populstische praat. Net zoals deze partij nog steeds (ahum) progressief wordt genoemd. Ook door jou. Rechts en conservatief zijn geen synoniemen (meer).quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef rayteon het volgende:
Links of sociaal is zeker ook niet vies van wat propaganda op zijn tijd (Fortuyn bijv.) maar over het algemeen zijn het toch vaak (extreem) rechtse conservatieve partijen die gretig gebruik maken van de voordelen van propaganda.
De in de OP genoemde truuks zijn natuurlijk in het gehele politieke spectrum te vinden, met name aan de uiteinden. Het is m.i. niet iets specifieks rechts of links. Het is denk ik wel zo dat het je meer opvalt naarmate je verder van de genoemde standpunten verwijdert bent.quote:Op zondag 12 februari 2006 23:26 schreef Duritz het volgende:
[..]
Op dit moment is de über-propaganda partij toch echt PvdA hoor! Met het uitdelen van rozen en het uitkramen van populstische praat. Net zoals deze partij nog steeds (ahum) progressief wordt genoemd. Ook door jou. Rechts en conservatief zijn geen synoniemen (meer).
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:'Meneer, ik verdenk u van xenofobe ideeën'
'Dat is niet waar. U daarentegen bent een pedofiel!'
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:
Ten eerste, en dit is tegelijkertijd het belangrijkste punt, komt het herhalen. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen is de beste manier om grote aantallen mensen van jouw ideeën te overtuigen. Er wordt nog veel te veel waarde gehecht aan zaken als een goede onderbouwing of een logisch betoog. Dat is iedereen echter vergeten op het moment dat hij de zaal verlaat. Hamer voortdurend op dezelfde twee of drie punten.
Het gaat er om dat de mensen telkens met dezelfde boodschap geconfronteerd worden. Zelfs al zijn ze het in eerste instantie pertinent met deze ideeën oneens, het steeds weer opnieuw horen, zien en lezen van dezelfde boodschap laat toch zijn sporen achter in hun onderbewustzijn. Herhaling dus. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen.
Het oude sovjet model was ook erg goed in propaganda hoor. Het gaat er niet om aan welke kant van het politieke spectrum ze zitten maar meer hoe extreem ze zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef rayteon het volgende:
Leuk stukje om te lezen en ik ben het met veel dingen ook wel eens. De geschiedenis heeft natuurlijk ook al laten zien dat propaganda de manier is om in een democratie de macht te kunnen grijpen. 50 jaar geleden met de nazi's (zoek de uitspraken hierover van Goring maar eens op) en recent natuurlijk de verkiezingen van Bush (en de wijze van campagnevoeren van met name de republikeinse partij. Of nog recenter de verkiezingen van de conservatief PiS in Polen paar maanden terug...
Links of sociaal is zeker ook niet vies van wat propaganda op zijn tijd (Fortuyn bijv.) maar over het algemeen zijn het toch vaak (extreem) rechtse conservatieve partijen die gretig gebruik maken van de voordelen van propaganda.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop