Had je nog een verwijzing naar dat ´t Hart-interview?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
Die Quelle heette mijn boek Duits.
quote:Throw the Jew down the well
Nee, maar ik heb wel de betreffende HP opgesnord. Daarin wordt verwezen naar een column van 't Hart over Israel, in NRC, waarop de column van de Winter weer een reactie was.(Rock? Heb jij geen goeie NRC-connectie?)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Had je nog een verwijzing naar dat ´t Hart-interview?
Hey, volgens mij had ik die ook. Wat een erge vent was dat trouwens, die wij hadden. Moest je een paar oefeningen maken in het werkboek, kreeg je de dag erna een S.O. met alle woorden die in de oefeningen voorkwamen. Hij vond dat je alle woorden die je tegenkwam in je kop moest stampen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:25 schreef sigme het volgende:
Die Quelle heette mijn boek Duits.
Zie M.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
zal ik nu gaan zeuren in WFL of niet ........ toch een beetje de pest erin.![]()
Ontkenningsverschijnselen nog erger.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef gelly het volgende:
Ontwenningsverschijnselen zuigen.
Over hoe de mens niet zoveel invloed uitoefent op het klimaat als wordt gedacht? Nee, maar ik heb wel een recensie ervan gelezen in de NRC, geloof ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:30 schreef Apropos het volgende:
Zeg, tvlxd, heb jij het boek van Kroonenberg gelezen?
Daarom ga ik straks ook poolen, geeft me een excuus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef gelly het volgende:
Ontwenningsverschijnselen zuigen.
Ja, De menselijke maat. Ik vergeet steeds het te kopen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:32 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Over hoe de mens niet zoveel invloed uitoefent op het klimaat als wordt gedacht? Nee, maar ik heb wel een recensie ervan gelezen in de NRC, geloof ik.
Was geen negatieve recensie, nee. Ik denk alleen niet dat ik 'm ga kopen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, De menselijke maat. Ik vergeet steeds het te kopen.
De recensie was tamelijk positief, als ik me goed herinner.
typefouten voor mijn rekening.quote:En intussen maak je mensen als Leon de Winter woedend door je af te vragen of Israël wel bestaansrecht heeft.
Waarom mag dat niet? Wij zouden toch ook verbaasd zijn indien de Kaninefaten zouden opduiken en zouden zeggen: wij willen Nederland terug, want dat is ons beloofde land van vroeger.
De Kaninefaten waren nooit op de vlucht voor de Holocaust
De Holocaust is een verschrikking geweest, maar geen reden de Palestijnen eruit te flikkeren en de boel over te nemen. Dat had nooit mogen gebeuren; sindsdien is het daar onophoudelijk ellende.
Wat hadden de joden na de oorlog dan gemoeten?
De joden hadden helemaal niet naar Israël hoeven te verhuizen. Ze hadden na de oorlog gewoon kunnen blijven zitten waar ze zaten. Maar blijkbaar mag je dat niet zo duidelijk zeggen, want je krijgt gelijk een vloedgolf van woedende ingezonden brieven over je heen.
()
Ik vind dat je het hele begrip jood en joods in Nederland moet afschaffen. Joden zijn gewoon allemaal Nederlanders, klaar. Van iedereen verlangen we tegenwoordig dat hij zo snel mogelijk integreert, en dan blijft Leon de Winter maar voortduren hameren op zijn joodse identeit.
http://youtube.com/watch?v=MCrMyI6ngLg&mode=related&search=quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nota bene is Cohen zelf een Jood.
Cohen is godverdomme geen jood! Hij is atheist!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nota bene is Cohen zelf een Jood.
Cohen is ook een Jood.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Cohen is godverdomme geen jood! Hij is atheist!
-edit- oh, die Borat-Cohen. Daarvan weet ik niet of hij atheist is.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Cohen is godverdomme geen jood! Hij is atheist!
-edit- oh, die Borat-Cohen. Daarvan weet ik niet of hij atheist is.
eeuh, dit is dus niet een gefrustreerde Fok!-josti, maar Maarten 't Hart?quote:
Toch is het raar om te doen of joden maar net zo goed niet dat stukje land hadden hoeven willen gaan. Ik bedoel, je kan toch niet serieus in de Thora geloven en niet naar precies dat stuk land willen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:40 schreef tvlxd het volgende:
Tsja, achteraf had het misschien beter geweest als veel joden in Europa waren gebleven en Palestina een soort Libanon werd, maar het is vanuit die tijd niet helemaal onbegrijpelijk en daarnaast, of die duizenden joden in Palestina zo veilig konden leven daar, ik vraag het me af. Misschien was het beter als de joden niet naar Palestina gingen, zeker weten zou het beter zijn als de Arabieren in hadden gestemd met de opdeling van het land.
Tartaren?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
eeuh, dit is dus niet een gefrustreerde Fok!-josti, maar Maarten 't Hart?
hoorde trouwens onlangs een theorie dat Askanasische Joden in werkelijkheid een soort van bekeerlingen zijn afkomstig uit de buurt van de Kaukasus en de -Stans (Oezbekistan etc). Anyone?
't Hart zegt dat ze gewoon hadden moeten blijven in Europa.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch is het raar om te doen of joden maar net zo goed niet dat stukje land hadden hoeven willen gaan. Ik bedoel, je kan toch niet serieus in de Thora geloven en niet naar precies dat stuk land willen?
(Afgezien van de zeloten die menen dat de tijd van de diaspora nog niet voorbij is, en ze dus nog niet horen)
Tsja, niet om het een of ander, maar dat is toch echt Neurenbergse rassenwaan (en een lastige Israelische opvatting van staatsburgerschap / joodsheid) . Het joodse geloof bepaalt wel dat je lid van het volk moet zijn om jood te zijn, maar niet dat ieder lid van het volk joods is en blijft.quote:
Ja dus. En dan moet ik die column uit de NRC nog zien.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
In deze ben je het dus eens met Maarten 't Hart. Sja, ik kom er niet zomaar mee na een zomerkamp met mijn gabbervrienden in België, ook mensen als Leon de Winter zeggen joods (Joods, whatever) te zijn, maar ook atheïstisch...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, niet om het een of ander, maar dat is toch echt Neurenbergse rassenwaan (en een lastige Israelische opvatting van staatsburgerschap / joodsheid) . Het joodse geloof bepaalt wel dat je lid van het volk moet zijn om jood te zijn, maar niet dat ieder lid van het volk joods is en blijft.
Ja, dat is wat 't Hart zegt. Ook idioot. Het was een uitgelezen moment maar eens je boeltje te pakken. Geen gezeik meer met ja maar de hele familie dan, en het boeltje was ook een stuk draagbaarder opeens. En de stemming was ook wat verpest.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:47 schreef tvlxd het volgende:
[..]
't Hart zegt dat ze gewoon hadden moeten blijven in Europa.
nee, dat geloof ik niet, anders had ik het wel onthouden. Een ander Turks-achtige volk, of mischien Armeens. Vind toch al dat Armeniers en Joden met een Oost Europese oorsprong verbluffend veel op elkaar lijken, en zeker niet semitisch. Heb bv een buurvrouw van wie ik zeker meende te weten dat ze Joods was, leek een zusje van een moeder van een vriend van mij (Joods). Zij bleek echter Armeens te zijn.quote:
Hoezo ben ik dat eens met 't Hart? Zo'n Leon de Winter is orthodox joods opgegroeid, uiteraard heeft die een joodse identiteit. Zelf als 'ie van z'n geloof zou vallen (of gevallen is, geen idee hoe de Winter daarin staat).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:51 schreef tvlxd het volgende:
[..]
In deze ben je het dus eens met Maarten 't Hart. Sja, ik kom er niet zomaar mee na een zomerkamp met mijn gabbervrienden in België, ook mensen als Leon de Winter zeggen joods (Joods, whatever) te zijn, maar ook atheïstisch...
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoezo ben ik dat eens met 't Hart? Zo'n Leon de Winter is orthodox joods opgegroeid, uiteraard heeft die een joodse identiteit. Zelf als 'ie van z'n geloof zou vallen (of gevallen is, geen idee hoe de Winter daarin staat).
De Winter is een atheïst, maar beweert een jood te zijn, dus kennelijk kun je ook een atheïstische jood zijn en dat is wel wat anders dan gewezen protestanten. Een atheïstische protestant? Nee...quote:Ik vind dat je het hele begrip jood en joods in Nederland moet afschaffen. Joden zijn gewoon allemaal Nederlanders, klaar.
Bekende antisemitische bullshit om het recht vd Joden op Israël te "weerleggen".quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hoorde trouwens onlangs een theorie dat Askanasische Joden in werkelijkheid een soort van bekeerlingen zijn afkomstig uit de buurt van de Kaukasus en de -Stans (Oezbekistan etc). Anyone?
http://www.ikstemsociaal.(...)it_de_vs_debate/mainquote:Overgewaaid vanuit de VS: Debate Watch Party
Waarom zou je alleen naar een debat gaan kijken als het ook samen kan? In Amerika wordt het groots aangepakt onder de naam 'Debate Watch Party'. Inclusief gastenlijsten, affiches en campagne artikelen.
In aanloop naar de verkiezingen in de Verenigde Staten, organiseren mensen zelf bijeenkomsten. Met elkaar kijken ze naar debatten en halen ze geld op voor campagne activiteiten. Samen naar een debat kijken heeft meer effect dan alleen kijken. Je kan met elkaar van gedachten wisselen, over onderwerpen discussiëren.
Op deze manier creëren de organisatoren bewustwording bij, voornamelijk zwevende, kiezers.
Aanstaande vrijdag op Rtl 4 om 21.30 uur, vindt het eerste debat plaats tussen Balkenende en Bos. Na het debat laten deskundigen hun licht schijnen over de sterke en zwakke punten van de twee politici die beiden premier van Nederland hopen te worden. Henkjan Smits, deskundig op het gebied van uitstraling of zoals hij het noemt de X-factor, geeft commentaar.
Wat in Amerika kan, kan in Nederland ook!
Ikstemsociaal roept jullie daarom op om vooral samen naar het debat van aanstaande vrijdag te gaan kijken. Nodig vrienden, familie en bekenden uit, creëer bewustwording!
Maar het maakt me niet uit. Jood of Jood of Nederlander of joodse identiteit, het zál wel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:58 schreef tvlxd het volgende:
[..]
[..]
De Winter is een atheïst, maar beweert een jood te zijn, dus kennelijk kun je ook een atheïstische jood zijn en dat is wel wat anders dan gewezen protestanten. Een atheïstische protestant? Nee...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |