Ach ja, de verkiezingenquote:Verdonk woest om vergelijking met nazi 's
AMSTERDAM - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) is donderdag in aanvaring gekomen met Tineke Huizinga-Heringa van de ChristenUnie. Het Kamerlid zou het beleid van Verdonk hebben vergeleken met praktijken uit de Tweede Wereldoorlog.
"Dit vind ik schandalig. Vergelijkingen tussen een fascistisch regime en een minister kunnen niet", stelde Verdonk.
De minister voer uit tegen Huizinga tijdens een debat over asielzoekers. Verdonk zei 'zeer geraakt' te zijn door uitspraken die Huizinga in de media heeft gedaan. Zo zei het Kamerlid in het blad Christenen in Contact: "De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen 03.00 en 04.00 uur. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg."
Associatie
Huizinga gaf op haar beurt te kennen buitengewoon verontwaardigd te zijn. Haar uitspraken waren juist bedoeld als waarschuwing, legde ze uit. "Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen."
Huizinga en de meeste van haar collega's maakten er bezwaar tegen dat Verdonk een televisieploeg van Netwerk zou hebben uitgenodigd om haar uitval tegen Huizinga te filmen. "Een Kamerdebat is geen mediashow voor Verdonk", zei SP-Kamerlid Jan de Wit.
Is gewoon fout.quote:Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg
Je bent zelf een mooi voorbeeld nu hiervanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:47 schreef K-Billy het volgende:
De verkiezingstijd is ook niet bepaald een tijd van inhoudelijke discussies op Fok.![]()
Hey psst, weet je wie ook goed om wist te gaan met de media?quote:Huizinga en de meeste van haar collega's maakten er bezwaar tegen dat Verdonk een televisieploeg van Netwerk zou hebben uitgenodigd om haar uitval tegen Huizinga te filmen. "Een Kamerdebat is geen mediashow voor Verdonk", zei SP-Kamerlid Jan de Wit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
Precies. Om van te kotsen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:07 schreef Urquhart het volgende:
De verkiezingen komen er weer aan. Even scoren in de media, en daarna is alles weer koek en ei in de achterkamers.
Door kritiek te uiten op de wijze, waarop hier om elke scheet van een politicus een topic wordt geopend?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent zelf een mooi voorbeeld nu hiervan![]()
Verderop in het artikel staat:quote:Met betrekking tot asielzoekende
broeders en zusters lijkt de kerk
machteloos te staan. Zo ook op
die vroege morgen op dinsdag
26 september. De gewelddadige
arrestatie van Abdul en Fariba
Naghawi en hun twee kinderen
Hossein (11) en Ghazaleh (10) deed
de CGK-kerk van Utrecht-West op
zijn grondvesten schudden. Ook
kamerlid Huizinga van de Christen
Unie (CU) was diep verontwaardigd:
“Het doet, ook al is het een
hele andere situatie, soms denken
aan hoe de Duitsers vroeger de Joden
kwamen ophalen.”
Het gezin, dat al negen jaar in Nederland
verbleef, werd door een
gemaskerd en bewapend arrestatieteam
van het bed gelicht in het
AZC te Utrecht. Vader Abdul werd
geslagen en liep verwondingen
op aan het hoofd. Moeder Fariba
werd geschopt.
Pdf-file: http://www.eo.nl/attachments/7826723/Chr_in_contakt_wk41.pdfquote:De plotselinge uitzetting en het
geweld waarmee dit gepaard is
gegaan, roept veel vragen op. De
zaak leidde maandag 2 oktober
tot kamervragen door de CU, de
SP en de PvdA.
Tinkeke Huizinga van de CU: “De
manier waarop deze en andere
mensen worden opgehaald is vreselijk.
Vaak tussen drie en vier uur
‘s nachts. Het doet, ook al is dit een
kwamen ophalen. Dan was de
volgende morgen ook opeens het
huis leeg.”
Nee, dan is ze nu lekker bezigquote:Huizinga gaf op haar beurt te kennen buitengewoon verontwaardigd te zijn. Haar uitspraken waren juist bedoeld als waarschuwing, legde ze uit. "Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen."
quote:Vergelijkingen tussen een fascistisch regime en een minister kunnen niet
Daarom.quote:
Ze hadden zich ook gewoon kunnen melden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb eenmaal "mogen" meemaken dat een gezin bij mij uit de straat werd opgehaald en het was echt schandalig. Zo ga je nog niet met honden om.![]()
dat wordt toch helemaal niet vergelekenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:47 schreef Pamuk het volgende:
Trouwens, wat voor 'ouderen' zijn dat?
Je kan van alles verzinnen.
Ik ben bereid die 'ouderen' hoogstpersoonlijk in de rolstoel naar Auschwits te duwen.
Eens kijken hoe vergelijkbaar het beleid is.
Een tinnef-vergelijking meneer.
Nee, vandaar dat ze het aanhaalt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:59 schreef problematiQue het volgende:
dat wordt toch helemaal niet vergeleken![]()
Check!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:01 schreef PLAE@ het volgende:al die zielige politici en journalisten die makkelijk proberen te scoren door woII verhalen er bij te halen mogen ze van mij een nekschot geven.
Jup, als je het met normale woorden niet meer afkan ga je toch ook niet schelden of dit soort belachelijke uitspraken doen?!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:02 schreef _The_General_ het volgende:
Verdonk heeft natuurlijk groot gelijk. De kinderachtige en spaaklopende vergelijkingen zijn overbodig!
om het een beetje te nuanceren, die CUslet had het over de angst van mensen als ze uitgezet worden, dat ze in de geschiedenis niet een gebeurtenis kan vinden die dezelfde emoties opriep bij de mensen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit valt me vies tegen van een vertegenwoordiger van de ChristenUnie, de partij staat bij mij bekent als genuanceerd en correct maar dit past daar zeker niet in. Ik vind het schandalig een minister die volledig democratisch haar functie uitoefend vergeleken wordt met een meedogenloos moordende dictator. Het moet eens afgelopen zijn met dat eeuwige vergelijk trekken naar de Nazi's.
Al die teringlijers die dit soort beleid steunen, dat bol staat van machtsmisbruik, populisme en gebrek aan elke fatsoenlijke vorm van menselijkheid, mogen ze van mij hardhandig verzuipen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:01 schreef PLAE@ het volgende:
al die zielige politici en journalisten die makkelijk proberen te scoren door woII verhalen er bij te halen mogen ze van mij een nekschot geven.
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Al die teringlijers die dit soort beleid steunen, dat bol staat van machtsmisbruik, populisme en gebrek aan elke fatsoenlijke vorm van menselijkheid, mogen ze van mij hardhandig verzuipen.
Dan heb je geen eten meer, arbeidsloze kneus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef keesjeislief het volgende:
Al die teringlijers die dit soort beleid steunen, dat bol staat van machtsmisbruik, populisme en gebrek aan elke fatsoenlijke vorm van menselijkheid, mogen ze van mij hardhandig verzuipen.
fatsoenlijke posting, you go girl!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:00 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Hey psst, weet je wie ook goed om wist te gaan met de media?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
*mee eensch ischquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:18 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Dan heb je geen eten meer, arbeidsloze kneus.
Wij betalen namelijk jouw vreten.
Mag ik dan ook een verzoekje indienen?
Alle uitkeringsgerechtigden en alles wat 'iets' ermee te maken heeft verzuipen. (en daar wil ik graag bij zijn, dus regel maar een stadion.)
'Jullie' betalen helemaal niks voor mij kortzichtige domme brulaap. Helaas ben ik in het buitenland al wel een paar keer verbaasd aangekeken en ondervraagd over hoe de taferelen die we onder Verdonk mogen meemaken in godsnaam mogelijk zijn in het land wat zij dachten te kennen als boven alles humaan en redelijk. Helaas lijken er de laatste jaren steeds meer onderkruipsels van jouw verwerpelijke soort uit allerlei hoeken en gaten te komen kruipen en kan hierdoor Verdonk haar onmenselijke beleid blijven voeren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:18 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Dan heb je geen eten meer, arbeidsloze kneus.
Wij betalen namelijk jouw vreten.
Mag ik dan ook een verzoekje indienen?
Alle uitkeringsgerechtigden en alles wat 'iets' terk van verzuipen? (en daar wil ik graag bij zijn, dus regel maar een stadion.)
Ja jouw geloofsgenoten zijn fijne knapenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
'Jullie' betalen helemaal niks voor mij kortzichtige domme brulaap. Helaas ben ik in het buitenland al wel een paar keer verbaasd aangekeken en ondervraagd over hoe de taferelen die we onder Verdonk mogen meemaken in godsnaam mogelijk zijn in het land wat zij dachten te kennen als boven alles humaan en redelijk. Helaas lijken er de laatste jaren steeds meer onderkruipsels van jouw verwerpelijke soort uit allerlei hoeken en gaten te komen kruipen en kan hierdoor Verdonk haar onmenselijke beleid blijven voeren.
Ik heb geen geloofsgenoten, ik denk namelijk voor mezelf. Zouden anderen hier ook eens moeten proberen ipv als slaafse volgers elke belachelijke actie van Verdonk maar weer goed te praten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ja jouw geloofsgenoten zijn fijne knapen![]()
Niet!? Ow, dus je uitkering komt van de kaboutertjesquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:30 schreef keesjeislief het volgende:
'Jullie' betalen helemaal niks voor mij kortzichtige domme brulaap.
Ah, dat verklaart een hoop.quote:Helaas ben ik in het buitenland
Jaha, jeweetwel, datgene proberen te herstellen wat links uit de hand heeft laten lopen.quote:al wel een paar keer verbaasd aangekeken en ondervraagd over hoe de taferelen die we onder Verdonk mogen meemak?
Graag zelf ook wat doen hè, vieze uitspraak, ik weet het. Maar daarom niet minder waar.quote:en in godsnaam mogelijk zijn in het land wat zij dachten te kennen als boven alles humaan en redelijk.
Nee hoor, ze krijgen een keurige brief dat ze moeten moven omdat wij ze niet willen.quote:Helaas lijken er de laatste jaren steeds meer onderkruipsels van jouw verwerpelijke soort uit allerlei hoeken en gaten te komen kruipen en kan hierdoor Verdonk haar onmenselijke beleid blijven voeren.
Vast.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef onemangang het volgende:
Zal Tineke Huizinga dit boekje hebben gelezen?
Dat generaliseren ligt je wel hèquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik heb geen geloofsgenoten, ik denk namelijk voor mezelf. Zouden anderen hier ook eens moeten proberen ipv als slaafse volgers elke belachelijke actie van Verdonk maar weer goed te praten.
Het feit dat jij een boekje met zo'n infantiele spelfout in de titel als aanrader aangeeft zegt al genoeg hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef onemangang het volgende:
Grappig. in het satirische boekje 'Hoe wordt ik politicus' (aanrader!) staat dat de snelste en meest effectieve wijze om de tegenpartij te demoniseren die persoon op de een of andere manier te vergelijken met Hitler. Werkt altijd. Zal Tineke Huizinga dit boekje hebben gelezen?
de url en tt van die tekst is met die spelfout, het boekje niet heurquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het feit dat jij een boekje met zo'n infantiele spelfout in de titel als aanrader aangeeft zegt al genoeg hoor.
ach het is een "Next Generation Hippie", gewoon links werkschuw tuigquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat generaliseren ligt je wel hè
Nou, je argumenten zijn indrukwekkend Sjakie.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:37 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Niet!? Ow, dus je uitkering komt van de kaboutertjes
[..]
Ah, dat verklaart een hoop.
[..]
Jaha, jeweetwel, datgene proberen te herstellen wat links uit de hand heeft laten lopen.
[..]
Graag zelf ook wat doen hè, vieze uitspraak, ik weet het. Maar daarom niet minder waar.
[..]
Nee hoor, ze krijgen een keurige brief dat ze moeten moven omdat wij ze niet willen.
Als je je dan niet meldt houdt het een beetje op hè?
En onderkruipsels van mijn soort?
Whehehe.
heerlijk die mensen, en dan alles vanuit hun eigen uiteraard zielige situatie redeneren en dan vergeten dat ze het totaal niet slecht hebben maar alles wel beter wetenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ach het is een "Next Generation Hippie", gewoon links werkschuw tuig![]()
Je gaat er niet op in, wie is hier nu indrukwekkend bezig?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nou, je argumenten zijn indrukwekkend Sjakie..
Ga je niet op mij in!?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef keesjeislief het volgende:
Het feit dat jij een boekje met zo'n infantiele spelfout in de titel als aanrader aangeeft zegt al genoeg hoor.
Typisch voorbeeld van het über links wezen, iemand op spelfouten afrekenen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ow, dus je trekt wel zo'n fijne uitkering.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef keesjeislief het volgende:
Nou, je argumenten zijn indrukwekkend Sjakie..
Ja, het lijkt wel een beetje op de manier waarop de mensen hier alle asielzoekers standaard onder het kopje "criminele golddiggers die je mag behandelen zoals het je maar goeddunkt" schaart he.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat generaliseren ligt je wel hè
Dit is natuurlijk een hele sterke reactie als antwoord op "Dat generaliseren ligt je wel hè"quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ach het is een "Next Generation Hippie", gewoon links werkschuw tuig![]()
Nee jochie.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:45 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Ow, dus je trekt wel zo'n fijne uitkering.
(in het buitenland..)
Idd, en het is een vergelijking die kant nog wal raaktquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:02 schreef _The_General_ het volgende:
Verdonk heeft natuurlijk groot gelijk. De kinderachtige en spaaklopende vergelijkingen zijn overbodig!
als je hem nuanceert en ziet in welke context, dan is die beter begrijpbaar maar vergelijkingen trekken met dit soort vreselijke dingen, sorry maar dan laat je jezelf wel op een zeer lage manier kennen en begrijp je iets ethisch niet, dat die CU vrouw aan haar eigen normen en waarden gaat werken!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en het is een vergelijking die kant nog wal raakt![]()
Heb je de bron gezien? Dit is wat er is gezegd:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en het is een vergelijking die kant nog wal raakt![]()
zijn dat de feiten, jokkebrokquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:55 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Heb je de bron gezien? Dit is wat er is gezegd:
"Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen."
Dat zijn feiten. Die vergelijking komt dus van de oudere mensen die gebeld hebben en, guess what, de oorlog zelf hebben meegemaakt! Hoezo "kant noch wal"??
quote:Het doet, ook al is het een
kwamen ophalen
Nah, jij in ieder geval niet, want jij zit in het buitenland.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:55 schreef keesjeislief het volgende:
Heb je de bron gezien?
niet zo in hokjes plaatsen, ik ben alles behalve fan van verdonk maar sommige uitspraken, vergelijkingen en vooral met een boodschap zijn gewoon not done, waarom ben jij geen verdonkkisser....preciesquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef t-8one het volgende:
Wat staan alle verdonkbutkissers weer op hun achterste benen.
Wat is het probleem nou, de manier van oppakken van asielzoekers doet mevrouw Huizinga denken aan de razia's van de 2e wereldoorlog. Daar trekt ze volgens mij ook duidelijk de lijn in haar vergelijking.
Nee hoor, Verdonk is een teringtroll, maar vanwege de verkiezingen zijn dit soort uitlatingen gebruikelijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef t-8one het volgende:
Dat zeg je maar tegen je vader wanneer je weer eens zakgeld krijgt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:50 schreef keesjeislief het volgende:
jochie.
Mwah, de manier waarop rechtse politici gedemoniseerd en geliquideerd worden lijkt in mijn ogen ook wel aardig in de stijl van "bruinhemden" passen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef t-8one het volgende:
Wat is het probleem nou, de manier van oppakken van asielzoekers doet mevrouw Huizinga denken aan de razia's van de 2e wereldoorlog. Daar trekt ze volgens mij ook duidelijk de lijn in haar vergelijking.
Je hebt gelijk, dat stuk had ik niet gezien. Maar ik vind ook die uitspraak nog veel te lief gezien het klaarblijkelijk gebeurde:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zijn dat de feiten, jokkebrok![]()
![]()
![]()
[..]
Het is godverdomme te schandalig voor woorden.quote:Het gezin, dat al negen jaar in Nederland
verbleef, werd door een
werd geschopt.
Nee, nee, nee!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:07 schreef Het_hupt het volgende:
"bruinhemden"
Nah, doe er wat aan mop!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:08 schreef keesjeislief het volgende:
Het is godverdomme te schandalig voor woorden..
net zoals die ambulancebroeders in een fucking plaats in Zeeland in elkaar geslagen waren en dat bleek 2 weken later ook niet waar te zijnquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:08 schreef keesjeislief het volgende:
Het is godverdomme te schandalig voor woorden.. En dat Verdonk het weer voor elkaar krijgt om de aandacht compleet af te leiden van de inhoud door heel beledigd te gaan rondblèren over een vergelijking met WOII, waarvoor ze dan ook nog speciaal een televisieteam heeft uitgenodigd, opbokken met dat akelige wijf.
.
Wel even de reiskosten bij je pa incasseren hè?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:11 schreef Pamuk het volgende:
Je gewoon melden als vrijwilliger bij de voedselbank!
Maar punt blijft dat Huizinga, Verdonk dus duidelijk wil maken dat de manier waarop er met asielzoekers om wordt gegaan niet kan. Ze zet dit kracht bij door te verwijzen naar razia's in de 2e wereldoorlog, en geeft heel duidelijk aan op welke punten ze deze vergelijking trekt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
niet zo in hokjes plaatsen, ik ben alles behalve fan van verdonk maar sommige uitspraken, vergelijkingen en vooral met een boodschap zijn gewoon not done, waarom ben jij geen verdonkkisser....precies
Oh ja, da's lekker convenient he, als het bericht je niet bevalt dan zeg je gewoon dat het best wel eens niet waar zou kunnen zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet klopt. Ik lees geen Telegraaf.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
net zoals die ambulancebroeders in een fucking plaats in Zeeland in elkaar geslagen waren en dat bleek 2 weken later ook niet waar te zijn![]()
Ik ken het verhaal niet mbt die uitzetting, dus kan er nu dus geen oordeel over geven, zou jij ook moeten doen als je maar één kant kent wat je waarschijnlijk uit de telegraaf hebt
Ga even ergens anders kinderachtig lopen doen puistenkop.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:13 schreef Pamuk het volgende:
[..]
Wel even de reiskosten bij je pa incasseren hè?
Succes!![]()
Maar waarom worden die vergelijken het Nazi regime gemaakt?quote:
bahbah, ik zeg niet dat het niet klopt, alleen dat ik het hele verhaal wel eens wil weten, dus niet één kant. Jij neemt aan dat pa en ma gewoon terwijl ze vriendelijk wilden meewerken even in elkaar gerost werden, mui bien alleen denk ik dat er meer speelt, wat beidewaj de agressiviteit niet goed valt te pratenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Oh ja, da's lekker convenient he, als het bericht je niet bevalt dan zeg je gewoon dat het best wel eens niet waar zou kunnen zijn. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het niet klopt. Ik lees geen Telegraaf.
Verdonk had er inderdaad op een volwassen manier mee om moeten gaan, en ze laat zien dat ze alleen kan plaatsen en niet incasseren, zielig! Verdonk moet ook gewoon ingaan op dat punt en minder huilen, doch blijven de woorden van die CU vrouw gewoon lompquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Maar punt blijft dat Huizinga, Verdonk dus duidelijk wil maken dat de manier waarop er met asielzoekers om wordt gegaan niet kan. Ze zet dit kracht bij door te verwijzen naar razia's in de 2e wereldoorlog, en geeft heel duidelijk aan op welke punten ze deze vergelijking trekt.
Misschien wordt het eens tijd dat Verdonk zich realiseert dat het niet normaal is om gezinnen s'nachts om 4 uur van hun bed te lichten en af te voeren naar een gevangenis. Verdonk heeft al vaker laten blijken een flinke plaat voor d'r kop te hebben en probeerde Huizinga haar vervolgens duidelijk te maken door dit harde voorbeeld dat het geen gewenste manier van omgaan met mensen is.
Dat Verdonk zich vervolgens aangevallen voelt en in de verdediging schiet dat ze de vergelijking met WOII onterecht vindt en zodoende weer de aandacht van het werkelijke probleem afleid, geeft die plaat voor d'r kop mooi aan. Als ze echt ballen had gehad, was ze op het werkelijke standpunt ingegaan, uitgelegd waarom mensen persee om 4 uur s'nachts van bed gelicht moeten worden i.pv. in die zielige slachtofferrol te kruipen.
Idd, het is in princiepe gewoon demoniseren wat er nu gebeurd. Gaat dezelfde kant op als toen met Pim en we weten wat er toen gebeurd isquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Mwah, de manier waarop rechtse politici gedemoniseerd en geliquideerd worden lijkt in mijn ogen ook wel aardig in de stijl van "bruinhemden" passen.
Omdat dit:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:20 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Maar waarom worden die vergelijken het Nazi regime gemaakt?
Immers in de voormalige USSR, in China en andere "Democratische Volksstaten" gebeurd(e) het ook.
"principe" en "gebeurt" Sjakie. En lees de bron nou eens, daar staat de aanleiding van deze vergelijking in, die komt niet van de politica zelf maar van oudere burgers:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, het is in princiepe gewoon demoniseren wat er nu gebeurd. Gaat dezelfde kant op als toen met Pim en we weten wat er toen gebeurd is![]()
Mocht dit weer gebeuren, dan vrees ik dat er heel veel kraakpanden ineens leeg komen te staanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, het is in princiepe gewoon demoniseren wat er nu gebeurd. Gaat dezelfde kant op als toen met Pim en we weten wat er toen gebeurd is![]()
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:55 schreef dVTB het volgende:
Als ik met één woord op dit bericht zou moeten reageren, is het: geruststellend.
Geruststellend omdat het CDA bij een eventuele verkiezingszege naast de VVD niet meer met de ChristenUnie in zee kan. Een nachtmerrie-kabinet is van de baan, aangezien VVD en CU voortdurend botsen.
Nee, laten we het niet hopen maar dit soort uitspraken kunnen er wel tot leiden helaas en dat is al een keer gebeurd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Mocht dit weer gebeuren, dan vrees ik dat er heel veel kraakpanden ineens leeg komen te staan
laten we het maar niet hopen![]()
Ja, laten we alle kritiek voortaan demoniseren gaan noemen en steeds gaan schermen met die moord zodat iedere discussie bij voorbaat onmogelijk wordt en mensen met een mening monddood gemaakt worden. Huizinga heeft een verhaal dat ze onderbouwt en Verdonk zou er godverdomme eindelijk eens in houdelijk op moeten reageren in plaats van een media-show in scene te zetten en een cameraploeg te bestellen. Het is echt onvoorstelbaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En het blijft een lage manier van demoniseren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
"principe" en "gebeurt" Sjakie. En lees de bron nou eens, daar staat de aanleiding van deze vergelijking in, die komt niet van de politica zelf maar van oudere burgers:
"Ik word vaak gebeld door oudere mensen die aan de oorlog moeten denken als zij zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet. Die associatie moet worden voorkomen."
Ja het is demoniseren, immers de linkse kliek valt Verdonk ook op haar persoon aan en niet alleen op haar beleid.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, laten we alle kritiek voortaan demoniseren gaan noemen en steeds gaan schermen met die moord zodat iedere discussie bij voorbaat onmogelijk wordt en mensen met een mening monddood gemaakt worden. Huizinga heeft een verhaal dat ze onderbouwt en Verdonk zou er godverdomme eindelijk eens in houdelijk op moeten reageren in plaats van een media-show in scene te zetten en een cameraploeg te bestellen. Het is echt onvoorstelbaar.
Notabene bij Tineke, integerder hebben we ze echt niet in Den Haag.
Dit is geen kritiek uiten dit is gewoon een vergelijking trekken met een beleid wat meer dan zes miljoen mensen de dood heeft in gejaagd. Dat vind ik geen kritiek meer leveren dat vind ik gewoon obeschofd demoniseren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
Ja, laten we alle kritiek voortaan demoniseren gaan noemen en steeds gaan schermen met die moord zodat iedere discussie bij voorbaat onmogelijk wordt en mensen met een mening monddood gemaakt worden.
Jezus, je hebt het weer helemaal niet gehoord of gelezen met je onbeschofdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dit is geen kritiek uiten dit is gewoon een vergelijking trekken met een beleid wat meer dan zes miljoen mensen de dood heeft in gejaagd. Dat vind ik geen kritiek meer leveren dat vind ik gewoon obeschofd demoniseren.
spellen kost je al veel moeite, maar ook lezen is te veel gevraagd voor jou?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dit is geen kritiek uiten dit is gewoon een vergelijking trekken met een beleid wat meer dan zes miljoen mensen de dood heeft in gejaagd. Dat vind ik geen kritiek meer leveren dat vind ik gewoon obeschofd demoniseren.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Jezus, je hebt het weer helemaal niet gehoord of gelezen met je onbeschofd
Het raakt kant noch wal wat je zegt. Wat jij doet is pas demoniseren, Huizinga woorden in de mond leggen![]()
![]()
En weer zo'n über linkse kwezel die op de spelling letquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:37 schreef t-8one het volgende:
[..]
spellen kost je al veel moeite, maar ook lezen is te veel gevraagd voor jou?
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat Balkenende nu wel gaat ingrijpen want Verdonk is ver buiten haar boekje gegaan. Althans hij zou moeten ingrijpen maar hij zal het wel niet durven.
Er is nu eenmaal een correlatie tussen taalbeheersing en intelligentie hequote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:39 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En weer zo'n über linkse kwezel die op de spelling let![]()
Er zijn misschien, heel misschien mensen die de vergelijkingen tussen het beleid van Verdonk en de ellende van de Nazi's meer dan beu zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:41 schreef keesjeislief het volgende:
Lekker typisch, de verdedigers van Verdonk hier hebben met nog geen woord over de inhoud gerept en zitten alleen maar te huilen over het zogenaamde demoniseren van Verdonk. Lul toch niet, jullie lijken wel een stel kutmarokkaantjes die alleen maar "discriminatie" kunnen roepen als ze ergens op worden aangesproken..
Verdonk is politiek verantwoordelijk hiervoor:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:42 schreef _The_General_ het volgende:
[..]![]()
Verdonk heeft niets fout gedaan!
Niets verkeerd gedaan?quote:Het gezin, dat al negen jaar in Nederland
verbleef, werd door een
werd geschopt.
Kun je nog iets nuttigs inhoudelijks vermelden behalve anderen zwart te maken?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:39 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En weer zo'n über linkse kwezel die op de spelling let![]()
Is dat zo?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:44 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Er is nu eenmaal een correlatie tussen taalbeheersing en intelligentie he.
Nee hoor, 'k doe precies het zelfde als de Verdonk bashersquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:46 schreef t-8one het volgende:
[..]
Kun je nog iets nuttigs inhoudelijks vermelden behalve anderen zwart te maken?
Of gaat je mening niet verder dan dat iedereen met een andere mening dan de jouwe een "über linkse kwezel" is?
Je weet trouwens wel wat demoniseren inhoud? want je bent er zelf nu ook hard mee bezig.
Je zou misschien, heel misschien eens kunnen ingaan op de aanleiding van het geheel ipv te huilen als een baby met volle luier? Misschien ten overvloede hoor, het is ten slotte pas 10x genoemd in dit topic, maar het zijn oudere burgers die de oorlog zelf hebben meegemaakt die gerefereerd hebben aan de razia's uit WOII.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:45 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Er zijn misschien, heel misschien mensen die de vergelijkingen tussen het beleid van Verdonk en de ellende van de Nazi's meer dan beu zijn?
Ooit daar eens over nagedacht?
Trek de enige mogelijke conclusie, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:47 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Is dat zo?
ik zie anders geen spellingsfouten bij jou, dus die vergelijking klopt niet![]()
Huh? Heb je het niet gevolgd dan? Iedereen is razend op haar omdat ze een debat over heel iets anders hiervoor misbruikt heeft en een cameraploeg had laten komen - ze sprak niet tot Tineke maar tot de camera. Echt nog nooit eerder vertoond en ver beneden de maat, zelfs in verkiezingstijd. Dit kan echt niet en zou grote consequenties moeten hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:42 schreef _The_General_ het volgende:
[..]![]()
Verdonk heeft niets fout gedaan!
En op wat voor kromme manier zou een uitspraak die direct voortvloeit uit telefoontjes van mensen die zelf WOII hebben meegemaakt en met die vergelijking kwamen nav de behandeling van asielzoekers geen hout snijden?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben het met Huizenga eens dat een dergelijke gewelddadige arrestatie en uitzetting te ver gaat, maar daarna maakt de CU-vrouw de fout door deze handelswijze te vergelijken met de arrestatie van Joden in WOII. Dat is een vergelijking appels en peren, die totaal geen houdt snijdt. Een uitspraak die de CU onwaardig is en de partij niet helpt in haar ambitie deel te nemen in een volgend kabinet.
Dat staat nergensquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar vinden sommigen het totaal niet interessant wat er in WO2 is gebeurd en moeten we dat vooral vergeten. Dat is pas schandalig Rita.
Juist dat is het punt, daar worden een hoop mensen beu van.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:48 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Je zou misschien, heel misschien eens kunnen ingaan op de aanleiding van het geheel ipv te huilen als een baby met volle luier? Misschien ten overvloede hoor, het is ten slotte pas 10x genoemd in dit topic, maar het zijn oudere burgers die de oorlog zelf hebben meegemaakt die gerefereerd hebben aan de razia's uit WOII.
Bovendien vertelt ze gewoon wat ze van mensen uit het land te horen krijgt, en haar achterban is niet zo radicaal, en ze formuleert het heel zorgvuldig en trekt geen 1 op 1 vergelijking. Hetzelfde geldt voor de discussie over het Kopgeld waar ze ook al zo'n nummertje van maken. Politieagenten die bonussen krijgen om illegalen op te pakken en daardoor in gewetensconflict komen. Maakt Rita allemaal niet uit maar zodra je de geschiedenis erbij haalt slaat ze op tilt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mevrouw huizinga zegt niets wat niet kan. Als mensen inderdaad door een soort arrestatieteam 's nachts van hun bed worden gelicht is dat gewoon fout en diep- en dieptriest.
Een voorzichtige vergelijking met nazi-praktijken is m.i. dan niet buitensporig.
Deed dit ook niet een scholiere toen ze het land uit moest?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
[..]
t heeft en een cameraploeg had laten komen - ze sprak niet tot Tineke maar tot de camera
Met het verschil dat hen die jij Verdonk bashers (de hunnie's) noemt voor een groot deel nog aan onderbouwing doen en hierdoor dat wat jij demonisering noemt nog enige kracht bijzetten, waar jij samen met martijn_77 gewoon wat in het wilde weg schreeuwt over linkse kwezels en huilt over demonisering terwijl het sterk de vraag is of dit wel het geval is en Huizinga niet gewoon een punt had. Namelijk dat de manier waarop asielzoekers nu opgepakt worden niet wenselijk is om maar even terug te komen op het onderwerp.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:48 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nee hoor, 'k doe precies het zelfde als de Verdonk bashers![]()
Nee man, wat bazel je nou? Heb je de uitspraken van Tineke uberhaupt gehoord?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Rita, is boos omdat haar beleid vergeleken wordt met dat beleid dat meer dan 6 miljoen mensen de dood heeft ingejaagd en die vergelijking is idd gewoon schaamteloos en heeft niet met politiek te maken.
Hoe zouden ze dan het land uitgezet moeten worden? Want ik neem niet aan dat ze reageren op een briefje met het verzoek of ze voor datum X vertrokken willen zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:57 schreef t-8one het volgende:
Namelijk dat de manier waarop asielzoekers nu opgepakt worden niet wenselijk is om maar even terug te komen op het onderwerp.
Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:57 schreef t-8one het volgende:
[..]
Met het verschil dat hen die jij Verdonk bashers (de hunnie's) noemt voor een groot deel nog aan onderbouwing doen en hierdoor dat wat jij demonisering noemt nog enige kracht bijzetten, waar jij samen met martijn_77 gewoon wat in het wilde weg schreeuwt over linkse kwezels en huilt over demonisering terwijl het sterk de vraag is of dit wel het geval is en Huizinga niet gewoon een punt had. Namelijk dat de manier waarop asielzoekers nu opgepakt worden niet wenselijk is om maar even terug te komen op het onderwerp.
Als dat het punt zou zijn, dan had Verdonk die tv-ploeg van haar moeten inladen in haar dienstauto en al die oudjes afgaan om die eens flink de les lezen wat zij denkt over een vergelijking met WOII ipv publiciteitsgeil een zachte CU-mevrouw af te slachten die slechts de mening van haar achterban uitdroeg. En ik begrijp niet hoe je nou beledigd kunt zijn door zo'n vergelijking als die komt van mensen die WOII zelf hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Juist dat is het punt, daar worden een hoop mensen beu van.
En de aanleiding? Het is imo een geweldadige, maar noodzakelijke manier om deze mensen op te halen. Deze mensen hebben hun zinnen gezet om hier te kunnen blijven, en hebben er alles voor over om dat te kunnen.
Ach, ik heb dat krantenartikel (VOORPAGINA!!!) uit De Telegraaf (over WO2 gesproken) bewaard over het 'spuugincident' en geniet er nog steeds van.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Bovendien vertelt ze gewoon wat ze van mensen uit het land te horen krijgt, en haar achterban is niet zo radicaal, en ze formuleert het heel zorgvuldig en trekt geen 1 op 1 vergelijking. Hetzelfde geldt voor de discussie over het Kopgeld waar ze ook al zo'n nummertje van maken. Politieagenten die bonussen krijgen om illegalen op te pakken en daardoor in gewetensconflict komen. Maakt Rita allemaal niet uit maar zodra je de geschiedenis erbij haalt slaat ze op tilt.
Ik vind het zo langzamerhand zo hypocriet, ik heb er echt geen woorden voor. Ik hoop echt dat ze een miezerig kamerlid wordt die door minister Aboutaleb voortdurend op haar nummer wordt gezet
Hitler werd ook ooit democratisch gekozen. Of ben ik nu aan het demoniseren?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet?
Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?
* Het_hupt mompelt toch iets van verkiezing in aankomst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:00 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als dat het punt zou zijn, dan had Verdonk die tv-ploeg van haar moeten inladen in haar dienstauto en al die oudjes afgaan om die eens flink de les lezen wat zij denkt over een vergelijking met WOII ipv publiciteitsgeil een zachte CU-mevrouw af te slachten die slechts de mening van haar achterban uitdroeg. En ik begrijp niet hoe je nou beledigd kunt zijn door zo'n vergelijking als die komt van mensen die WOII zelf hebben meegemaakt..
Zit Verdonk niet in het kabinet dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet?
Dat doet ze toch ook? Verdonk zit toch in het kabinet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:00 schreef Het_hupt het volgende:
nu je het zegt, maar weinig van jou idolen zijn democratisch gekozen als ik het wel heb.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:02 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Hitler werd ook ooit democratisch gekozen. Of ben ik nu aan het demoniseren?![]()
Lekker is dat, je politieke keuze zal maar haar achterban voor zo dom houden dat ze denkt stemmen te kunnen winnen door zo te gaan huilen & stampvoeten over een vergelijking. Terwijl het echte onderwerp, nl. de mensonterende behandeling van asielzoekers, niet aan de orde komt. Ik zou nooit van m'n leven op zo'n demagoge stemmen, al zou ze wel mijn partij vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:03 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
* Het_hupt mompelt toch iets van verkiezing in aankomst.
En misschien was de CU dame ook wel publiciteitsgeil, zoals alle politici!
Nou wees eens zo bereidwillig om het uit te leggen.quote:
Wat mij vooral opvalt is dat Verdonk cs gewoon niet kunnen lezen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef _The_General_ het volgende:
Dus het is onmenselijk om de asielzoekers snel uit te wijzen in plaats van het 10 talle jaren lang laten weg rotten in azc centra zoals onder paars?
"jouw". En wat weet jij nou over mijn idolen Sjakiequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:05 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nu je het zegt, maar weinig van jou idolen zijn democratisch gekozen als ik het wel heb.
die waren beter in het geweldadig grijpen naar de macht.
En dát zegt Huizinga weer nergens...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat staat nergens![]()
Rita, is boos omdat haar beleid vergeleken wordt met dat beleid dat meer dan 6 miljoen mensen de dood heeft ingejaagd en die vergelijking is idd gewoon schaamteloos en heeft niet met politiek te maken.
Ja, het staat zelfs gequote in de openingspost:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee man, wat bazel je nou? Heb je de uitspraken van Tineke uberhaupt gehoord?
Ik vind zo'n vergelijking niet kunnen. Dit is in tegenstelling tot wat je in je vorige post zegt wel degelijk een 1 op 1 vergelijking. Ze trekt direct de vergelijking tussen het ophalen van joden door duitsers met het ophalen van asielzoekers. Prima dat je aan wil kaarten dat oudere mensen haar 'vaak' opbellen en het afgrijselijk te vinden dat asielzoekers op die manier opgehaald worden, maar er zijn ook andere manieren om dat duidelijk te maken.quote:De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen 03.00 en 04.00 uur. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.
Het erge is dat ze steeds met wat voor scheve situatie dan ook wegkomt door op de man te gaan spelen. Het is een rücksichtloze kenau met blijkbaar het nodige politiek talent.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat Verdonk cs gewoon niet kunnen lezen.
Magoed, taal is het voertuig van de geest en het resultaat is er dan ook naar
V.
Die mensen maken zelf die vergelijking. Die hebben de oorlog meegemaakt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:13 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, het staat zelfs gequote in de openingspost:
[..]
Ik vind zo'n vergelijking niet kunnen. Dit is in tegenstelling tot wat je in je vorige post zegt wel degelijk een 1 op 1 vergelijking. Ze trekt direct de vergelijking tussen het ophalen van joden door duitsers met het ophalen van asielzoekers. Prima dat je aan wil kaarten dat oudere mensen haar 'vaak' opbellen en het afgrijselijk te vinden dat asielzoekers op die manier opgehaald worden, maar er zijn ook andere manieren om dat duidelijk te maken.
simpel, waarom word het hele kabinet dan niet voor bruinhemden etc uitgemaakt?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:09 schreef t-8one het volgende:
[..]
Nou wees eens zo bereidwillig om het uit te leggen.
Neem gerust de tijd hoor, want ik ben niet de enige die jouw opmerking "Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet? Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?" niet snapt.
![]()
Idd, het is gewoon een vergelijking die je met goed fatsoen niet wilt trekken. Maar schijnbaar is alles tegenwoordig toe gestaan in de politiekquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:13 schreef haaahaha het volgende:
[..]
[..]
Ik vind zo'n vergelijking niet kunnen. Dit is in tegenstelling tot wat je in je vorige post zegt wel degelijk een 1 op 1 vergelijking. Ze trekt direct de vergelijking tussen het ophalen van joden door duitsers met het ophalen van asielzoekers. Prima dat je aan wil kaarten dat oudere mensen haar 'vaak' opbellen en het afgrijselijk te vinden dat asielzoekers op die manier opgehaald worden, maar er zijn ook andere manieren om dat duidelijk te maken.
Het is toch huizinga die met die vergelijking de media opzoekt, of niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Die mensen maken zelf die vergelijking. Die hebben de oorlog meegemaakt.
Che was ook een moordenaar hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:10 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
"jouw". En wat weet jij nou over mijn idolen Sjakie.
Kom op zeg, sinds "Pim" mag toch alles gezegd worden? Of gaat dat alleen op als het gaat om het bashen van moslims en asielzoekers?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:13 schreef haaahaha het volgende:
[..]
[..]
Ik heb alleen mezelf als idool.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:16 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Che was ook een moordenaar hoor![]()
Tenminste als je zijn levensverhaal kent![]()
hmmm, bruinhemden in relatie tot een poging om de volgende opmerking: " Is dit niet het beleid van een democratisch gekozen kabinet? Dat dient deze CU huilie zich toch aan het kabinet te wenden?" te verklaren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:15 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
simpel, waarom word het hele kabinet dan niet voor bruinhemden etc uitgemaakt?
Ben je klaar meequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik heb alleen mezelf als idool.
Nee hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doet ze toch ook? Verdonk zit toch in het kabinet.
Niemand legt toch ook de link met rechts in het algemeen Sjakie. De huidige behandeling van asielzoekers wordt in een aantal gevallen door mensen die WOII hebben meegemaakt vergeleken met de Jodenrazia's. En voor die praktijken is Verdonk verantwoordelijk. Ergo, Verdonk moet verantwoording afleggen (lees: opbokken). Maar in plaats daarvan maakt ze een omtrekkende beweging en probeert zichzelf via haar beproefde retoriek in een slachtofferrol te manoeuvreren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:20 schreef _.-SAF-._ het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Hitler weer, waar vreemd genoeg vrijwel alleen Links dat hanteert, terwijl NSDAP juist extreem-links was.
Jodenvervolging heeft niks met rechts te maken, stelletje debielen.
Het is het beleid wat het kabinet heeft goedgekeurd, dus hoezo moet ze opbokken?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Niemand legt toch ook de link met rechts in het algemeen Sjakie. De huidige behandeling van asielzoekers wordt in een aantal gevallen door mensen die WOII hebben meegemaakt vergeleken met de Jodenrazia's. En voor die praktijken is Verdonk verantwoordelijk. Ergo, Verdonk moet verantwoording afleggen (lees: opbokken). Maar in plaats daarvan maakt ze een omtrekkende beweging en probeert zichzelf via haar beproefde retoriek in een slachtofferrol te manoeuvreren.
Jezus Christus, kunnen jullie ECHT niet lezen? Lijkt me inderdaad moeilijk met zo'n schijnheilig rood waas voor je bakkes.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:34 schreef haaahaha het volgende:
[Zo'n vergelijking is een teken van geen goed fatsoen. Het is een directe vergelijking met het beleid van de duitsers in de wo2.
Dat 'opbokken' is mijn persoonlijke diepgekoesterde wensquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:34 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het is het beleid wat het kabinet heeft goedgekeurd, dus hoezo moet ze opbokken?
Het is huizinga die de vergelijking in de media gooit, je schermen achter 'de mensen die opbellen en de vergelijking maken' is slap en een makkelijk excuus. Zo'n vergelijking is een teken van geen goed fatsoen. Het is een directe vergelijking met het beleid van de duitsers in de wo2.
Het ophalen van asielzoekers om 03.00 of 04.00 uur is onderdeel van een beleidquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jezus Christus, kunnen jullie ECHT niet lezen? Lijkt me inderdaad moeilijk met zo'n schijnheilig rood waas voor je bakkes.
Het gaat niet om het beleid, maar om de uitvoering. Het is een oproep of die mensen niet 's nachts met veel misbaar van hun bed hoeven te worden gelicht.
V.
Ja, want zo'n vergelijking is veel erger dan het als volgt behandelen van asielzoekers hoor:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:44 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het ophalen van asielzoekers om 03.00 of 04.00 uur is onderdeel van een beleid![]()
Het blijft een vergelijking die je niet maakt.
quote:Vader Abdul werd
werd geschopt.
Nee, da's de uitvoering. En de oproep van Huizinga was dus: moet dat nou zo, want zo roep je wel bepaalde beelden op bij mensen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:44 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het ophalen van asielzoekers om 03.00 of 04.00 uur is onderdeel van een beleid![]()
Het is ook niet een vergelijking die ze maakt.quote:Het blijft een vergelijking die je niet maakt.
Pas op dat hoe je dit nu doet voor mensen nog wel associaties zou kunnen oproepen met de kleur geel. Kunnen we dat nou niet anders doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:54 schreef haaahaha het volgende:
Prima, blijft dat de vergelijking met de duitsers ongepast is.
De NSDAP had zowel extreem linkse als extreem rechtse denkbeelden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:20 schreef _.-SAF-._ het volgende:
Die eeuwige vergelijkingen met Hitler weer, waar vreemd genoeg vrijwel alleen Links dat hanteert, terwijl NSDAP juist extreem-links was.
Jodenvervolging heeft niks met rechts te maken, stelletje debielen.
Ongepaste acties vragen om ongepaste tegenmaatregelen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:54 schreef haaahaha het volgende:
Prima, blijft dat de vergelijking met de duitsers ongepast is.
Worden de asielzoekers ook naar kampen gebracht en vermoord?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
En ja, je mag de werkwijze die men blijkbaar hanteert best vergelijken met 40-45. Want veel meer vergelijkingsmateriaal hebben we niet in de recente geschiedenis.
Ah, het is dus waar.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:18 schreef keesjeislief het volgende:
Ga even ergens anders kinderachtig lopen doen puistenkop.
* Het*quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Worden de asielzoekers ook naar kampen gebracht en vermoord?
Hebben deze asielzoekers geen bericht gekregen dat ze ongewenst zijn en weer terug moeten naar hun land?
De Joden en andere tegenstanders van de Nazi's werden zonder waarschuwing opgepakt en in kampen gestopt, deze gelukszoekers echter niet!
Niet in Nederland. Maar wellicht moet je daar de canon nog even op naslaan.quote:Edit: de volksverhuizingen en moordpartijen van Stalin gingen door na 1945 hoor![]()
Als de CU nu vergelijking met de Armeense holocaust had gelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:38 schreef Yildiz het volgende:
Prachtig dat ze het niet tof vind, maar kan ze een overtuigend verschil aantonen?
Jammerrrrr
Joden werden in Nederland al in 1933 deporteerd naar Duitsland. Toen was er van vernietigingskampen nog helemaal geen sprake.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef Het_hupt het volgende:
De Joden en andere tegenstanders van de Nazi's werden zonder waarschuwing opgepakt en in kampen gestopt, deze gelukszoekers echter niet!
Ja, maar dat kregen de Joden ook.quote:Hebben deze asielzoekers geen bericht gekregen dat ze ongewenst zijn en weer terug moeten naar hun land?
Hee ik geef je weer gelijkquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
* Het*
*ging*
*over*
*de*
*manier*
*van*
*oppakken*
[..]
Niet in Nederland. Maar wellicht moet je daar de canon nog even op naslaan.
V.
Ach Verbal toch. Zelfs na een vergelijking met de Nazi's moet de aanvallende persoon verdedigd en Verdonk weer onderuit getrapt worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ach ja, de verkiezingenKunnen we weer beledigd het slachtoffer uithangen in de hoop op sympathiestemmen...
V.
tuurlijkquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:44 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Joden werden in Nederland al in 1933 deporteerd naar Duitsland. Toen was er van vernietigingskampen nog helemaal geen sprake.
En om alle mensen die bijv destijds uit Bosnie en Kosovo zijn gevlucht gelukszoekers te noemen slaat natuurlijk nergens op.
tuurlijkquote:Ja, maar dat kregen de Joden ook.
Begint het op te vallen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ach Verbal toch. Zelfs na een vergelijking met de Nazi's moet de aanvallende persoon verdedigd en Verdonk weer onderuit getrapt worden.
Alles is geoorloofd in de strijd tegen het 'monster Verdonk', zo lijkt het.
Inderdaad, en de marechaussee spreken ook geen Duits!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Worden de asielzoekers ook naar kampen gebracht en vermoord?
Hebben deze asielzoekers geen bericht gekregen dat ze ongewenst zijn en weer terug moeten naar hun land?
Edit: de volksverhuizingen en moordpartijen van Stalin gingen door na 1945 hoor![]()
Of je leest even waar het [i]precies over gaat.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ach Verbal toch. Zelfs na een vergelijking met de Nazi's moet de aanvallende persoon verdedigd en Verdonk weer onderuit getrapt worden.
Sorry, maar Verdonk heeft veel aan zichzelf te wijten. Haar vreemdelingenbeleid hangt van willekeur en politiek opportunisme aan elkaar. En dat geeft bij veel mensen een hele vieze smaak.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef Disorder het volgende:
Huizinga had beter kunnen zeggen: “Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:49 schreef Colnago het volgende:
Huizinga heeft wel gelijk, ongewenste mensen deporteren omdat je ze hier niet wilt is hetzelfde als wat in de oorlogsjaren gebeurde.
Toen lieten we dat ook allemaal toe en wat dat betreft is er hoop als er meer mensen zoals Huizinga hun mond open doen.
Dat is geloof ik precies wat ze ook heeft gezegd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef allblack het volgende:
[..]
Huizinga had beter kunnen zeggen: “Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denken
aan hoe collaborateurs vroeger de Joden kwamen ophalen.” Dan heeft het minder een nazistische lading, maar je raakt de verantwoordelijke voor dit beleid en haar steunbetuigers even hard met je kritiek.
Over de Iraanse homo's hoor ook Geert Wilders niet, want dat komt goed uit in de rechtse kraam.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Sorry, maar Verdonk heeft veel aan zichzelf te wijten. Haar vreemdelingenbeleid hangt van willekeur en politiek opportunisme aan elkaar. En dat geeft bij veel mensen een hele vieze smaak.
Toen ze in het voorjaar via de rechtervleugel probeerde de macht in de VVD probeerde te grijpen heeft ze ordinair geprobeerd zich ten koste van alles te profileren over de rug van Taida Pasic en Ayaan Hirsi Ali. En nu de CDA en VVD dringend stemmen uit het midden moeten hebben krijgen Iraanse homo's plotseling allemaal een verblijfsvergunning om de CU de pas af te snijden. Bah.
Misschien wel maar waarom mag je nooit vergelijkingen maken met WO2?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef allblack het volgende:
[..]
Huizinga had beter kunnen zeggen: “Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denken
aan hoe collaborateurs vroeger de Joden kwamen ophalen.” Dan heeft het minder een nazistische lading, maar je raakt de verantwoordelijke voor dit beleid en haar steunbetuigers even hard met je kritiek.
...en je denkt dat Verdonk en alle andere mensen die problemen hebben met begrijpend lezen niet met de 'boehoehoe-ik-word-Hitler-genoemd'-tragiek aan de haal zou(den) zijn gegaan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef allblack het volgende:
[..]
Ah ok, dus dan mag je iemand met Nazi's vergelijken! Tof. Zal het onthoudenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Sorry, maar Verdonk heeft veel aan zichzelf te wijten. Haar vreemdelingenbeleid hangt van willekeur en politiek opportunisme aan elkaar. En dat geeft bij veel mensen een hele vieze smaak.
Er wordt helemaal niemand met nazi's vergeleken.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ah ok, dus dan mag je iemand met Nazi's vergelijken! Tof. Zal het onthouden
Doe eens een klein beetje normaal manquote:
Jij bent echt dom hè?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:23 schreef keesjeislief het volgende:
Doe eens een klein beetje normaal man![]()
Ja, als jij het zegt. Maar even serieus, hoe kun je nou zo bizar gaan zitten doen op een fucking internetforum? Je bent echt niet helemaal goed hoor.quote:
My thoughts exactly.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, als jij het zegt. Maar even serieus, hoe kun je nou zo bizar gaan zitten doen op een fucking internetforum? Je bent echt niet helemaal goed hoor..
Huizinga is dus de boodschapper en niet degene die de associatie maakt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
Dat is gewoon heel dom van mevrouw Huizinga. Ben benieuwd wat de fractie vindt van deze uitspraak, want dat moet je gewoon niet doen in de media. Voor de CU lijkt het me gewoon niet wenselijk om op dit moment met modder te gaan gooien. Zéker niet naar een mogelijke coalitiepartner (zie ik overigens zelf ook niet zitten, maar het is een mogelijkheid voor CU).
[..]
Nee, dan is ze nu lekker bezig
Noem eens wat concrete voorbeelden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 04:56 schreef sigme het volgende:
Als Huizinga anderen (oudere burgers die zelf de oorlog hebben meegemaakt) aanhaalt om een vergelijking te maken, dan maakt nog steeds zij de vergelijking.
En terecht.
Verdonk zou zich inhoudelijk moeten verweren, het lijkt nu wel erg of haar diensten zich inderdaad schuldig maken aan razzia-achtige overvallen, maar dat je dat niet zo mag noemen.
En voor zover ik weet is dat ook zo. De Nederlandse overheid gaat op een manier met mensen om waar de honden geen brood van lusten. Niet-Nederlanders, voornamelijk, waardoor er weinig bloed uit vloeit. Allemaal democratisch verantwoord en binnen de rechtsstaat (wel buiten de rechter om, dat wel), dus kritiek is ongepast. "We" hebben het immers zelf gewild?
Concrete voorbeelden waarvan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 08:49 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Noem eens wat concrete voorbeelden.
Van die hondse behandeling van de mensen die opgehaald worden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Concrete voorbeelden waarvan?
Van Verdonk die niet op de inhoud van kritiek ingaat?
Ik wil me niet beperken tot het "ophalen" hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Van die hondse behandeling van de mensen die opgehaald worden.
Owww, ja van die dingen. Ik weet niet, ik dacht dat je concretere voorbeelden zou hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil me niet beperken tot het "ophalen" hoor.
Maar goed. Concreet voorbeeld daarvan: zie OP.
Er was ook recent een uitzending van Netwerk, over de methoden bij uitzetting.
Niet zo heel lang geleden bleek een detentiecentrum levensgevaarlijk.
Ondanks alle toezeggingen, wetten, regels, aanmaningen van Amnesty, blijven er kinderen in cellen gestopt worden.
Ondanks alle toezeggingen, wetten, regels, worden illegalen behandeld alsof ze minder rechten hebben dan criminelen. Alsof ze zomaar in de gevangenis gegooid mogen worden.
De ombudsman heeft met enige regelmaat melding gemaakt van totaal onjuiste behandeling ven mensen.
Er was ook nog iets met asielzoekers die met melding over asielzoekverleden aan vreemde autoriteiten worden overhandigd.
Hmmm... iets met verhoren asielzoekers door buitenlandse agenten, zonder dat de verhoorden hiervan op de hoogte waren én zonder aanwezigheid Nederlandse vertegenwoordiger.
Oh ja - die genaturaliseerden die bij nader inzien met terugwerkende kracht geen Nederlander waren en daarna als niet-bestaande entiteiten door dit land zwierven.
En dan heb ik het nog niet eens over de mensen van wie bekend is dat ze niet weg kunnen, te beroven van alle mogelijkheden voor een normaal bestaan.
Van die dingen.
Wat verwacht je? Dat ik de namen en individuele verhalen erbij ga halen? Dat is toch totaal oninteressant? Die namen & verhalen kan je zo vinden, bij de instellingen die zich ermee bezig houden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:36 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Owww, ja van die dingen. Ik weet niet, ik dacht dat je concretere voorbeelden zou hebben.
Zou Verdonk Pavlov hebben gelezen? Verdonk als kwijlende hond.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:38 schreef onemangang het volgende:
Grappig. in het satirische boekje 'Hoe wordt ik politicus' (aanrader!) staat dat de snelste en meest effectieve wijze om de tegenpartij te demoniseren die persoon op de een of andere manier te vergelijken met Hitler. Werkt altijd. Zal Tineke Huizinga dit boekje hebben gelezen?
Als Verdonk het uitzetbeleid in één zin met WO2 ziet verschijnen ageert ze instinctief en denkt ze dat ze met Hitler is vergeleken. Wat Huizinga beweerde was alles behalve dat.quote:Wanneer een prikkel A (het signaal) herhaaldelijk voorafgaat aan prikkel B (het voeren) dat een bepaald gedrag (kwijlen) oplevert, dan zal op den duur prikkel A reeds dat gedrag opleveren, ook zonder prikkel B.
Dat wat echt waar is? Dat Huizinga gebeld wordt door meerdere ouderen? Of dat er mensen bellen? Of dat er mensen 's nachts van hun bed gelicht worden?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:44 schreef haaahaha het volgende:
Laat ik m'n post iets verduidelijken, dit is natuurlijk ook geen porem.
Kijk, in de openingspost wordt gemeld dat mevr huizinga vaak wordt gebeld door ouderen die aan de oorlog moeten denken als ze zien hoe uitgeprocedeerde asielzoekers hun huis uit worden gezet.
Op basis daarvan brengt huizinga de vergelijking in de media.
Maar als ik dat lees vraag ik me af, hoe vaak wordt huizinga gebeld? Met andere woorden, hoe vaak zien ouderen die verschijnsel? Is dat 100 keer per maand? 50 keer per maand? 10 keer per maand? 1 keer per maand? Daar wordt verder niks over gezegd. Ik vind het argument dat ze vaak wordt gebeld dan ook niet echt sterk. In ieder geval niet sterk genoeg om klakkeloos aan te nemen dat wat huizinga daar roept ook echt waar is.
Nee, want zoals ik er duidelijk bij stelde, beperkte ik me er niet toe.quote:Daarnaast, hoe is die behandeling van het ophalen van asielzoekers? Ook daar krijg ik niet echt een sterk antwoord op. Het is zoals je in je post al laat zien, sigme, over het algemeen vage voorbeelden en voorbeelden die niet zozeer met de uitzetting van doen hebben. Je beschrijft namelijk veel voorbeelden in je post die niks met de manier van uitzetting die blijkbaar vroeg in de ochtend plaatsvind te maken heeft.
Weet jij wat de grond is voor detentie van illegalen / uitgeprocedeerde asielzoekers?quote:Al met al vind ik het 'bewijs' van huizinga flinterdun, en zeker niet sterk om een vergelijking te maken met de duitse aanpak om joden op te halen.
Jawel dat doen we wel. Niet liegen aub.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:08 schreef sigme het volgende:
Komt bij dat 'gewapend en gemaskerd' arresteren, midden in de nacht. Dat doen we met topcriminelen niet, met terreurverdachten niet, alleen met illegalen.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben, dat dat in enkel geval wel gebeurt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Jawel dat doen we wel. Niet liegen aub.
Nee hoorquote:En illigalen zijn trouwens ook criminelen.
En jij denkt dat Huizinga Verdonk probeert de bekritiseren door haar de hele dag met Hitler te vergelijken?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef haaahaha het volgende:
Sigme, het is simpelweg niet de manier voor iemand uit het kabinet om op zo'n manier met zo'n vergelijking het beleid en de uitvoering daarvan aan de kaart te stellen. Al zou de uitvoering van dat beleid niet kies zijn, dan nog zijn er andere manieren om dat aan te kaarten.
Huizinga zit niet in het kabinet maar in de kamer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef haaahaha het volgende:
Sigme, het is simpelweg niet de manier voor iemand uit het kabinet om op zo'n manier met zo'n vergelijking het beleid en de uitvoering daarvan aan de kaart te stellen. Al zou de uitvoering van dat beleid niet kies zijn, dan nog zijn er andere manieren om dat aan te kaarten.
Ja. Zij overtreden de wet immers ook.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:23 schreef sigme het volgende:
Gezinnen? Met kinderen en al?
Dan moet je ze voor de rechter leiden, en die veroordeelt iemand tot geldboete en/of gevangenisstraf. Maar illegalen staan nooit wegen 'illegaliteit' voor de rechter, en de rechter veroordeelt er ook nooit iemand voor. Er zitten ook geen mensen op een veroordeling wegen illegaliteit in de gevangenis.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:20 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Ze maken zich schuldig aan een strafbaar feit.
Nee. Er wordt geen wet overtreden. Sorry.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Ja. Zij overtreden de wet immers ook.
Niet boeiend.quote:
Illigaal hier zijn is niet legaal hier zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Er wordt geen wet overtreden. Sorry.
Maar wat ik dan niet snap he? We hebben hier te maken met 2 personen. De ene persoon roept iets, en van het andere persoon wordt over het algemeen beweerd dat wat ze doet (het beleid) niet o.k. is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Huizinga zit niet in het kabinet maar in de kamer.
Ik ben met je eens dat parlementariers héél héél héééél terughoudend moeten zijn met zulke vergelijkingen.
Reden temeer om, wanneer iemand van de ChristenUnie (notabene!) deze vergelijking wél maakt niet te gaan hakken op de vergelijking, maar zeer zorgvuldig te gaan onderzoeken wat er allemaal misgaat.
Hetgeen héél iets anders is dan de wet overtreden, of strafbaar zijn, of crimineel zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:31 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Illigaal hier zijn is niet legaal hier zijn.
Jammer dan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Hetgeen héél iets anders is dan de wet overtreden, of strafbaar zijn, of crimineel zijn.
Met illegaal in Nederland zijn overtreedt een illegaal geen Nederlandse wet. Hij is niet crimineel en niet strafbaar.
Voor mijn beoordeling heeft dat ten maken met bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van de twee betrokkenen. Ik zie die mevrouw van de ChristenUnie geen dingen verzinnen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:32 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Maar wat ik dan niet snap he? We hebben hier te maken met 2 personen. De ene persoon roept iets, en van het andere persoon wordt over het algemeen beweerd dat wat ze doet (het beleid) niet o.k. is.
Waarom wordt en nu per definitie vanuit gegaan dat de eerste persoon in dit verhaal gelijk heeft en de 2de persoon geen gelijk heeft.
Tsja.. Ik weet er wel antwoorden op.quote:Wie zegt mij niet dat het huizinga is die hier helemaal verkeerd zit, dat het eigenlijk helemaal niet klopt wat ze zegt.
Want ALS het waar zou zijn wat huizinga hier aangeeft, en de vergelijking met de duitsers in wo2 is evident, waarom is huizinga dan de enige die hier ageert en niet veel meer kamerleden?
De vergelijking met de duitsers vind ik van die mate dat ik me afvraag waarom niet eerder een kamerlid hier tegen heeft geageerd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mijn beoordeling heeft dat ten maken met bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van de twee betrokkenen. Ik zie die mevrouw van de ChristenUnie geen dingen verzinnen.
Ik denk dat het relletje nu iets te maken moet hebben met antwoorden van Verdonk op deze vragen, maar die antwoorden heb ik nog niet gevonden.quote:Vragen van de leden Klaas de Vries (PvdA) De Wit (SP) en Huizinga-Heringa (ChristenUnie) aan de Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie over een gewelddadige inval in een AZC-woning door een politie-eenheid
Is het waar dat een asielzoekersgezin met 2 jonge kinderen door een gemaskerde en gewapende politie-eenheid dinsdagochtend op 26 september jl. om vijf uur is meegenomen vanuit AZC Utrecht om geplaatst te worden in het uitzetcentrum Zestienhoven te Rotterdam?
Is het waar dat de man als gevolg van deze inval verwondingen heeft opgelopen?
Waarom zijn betrokkenen met zoveel machtsvertoon uit hun AZC-woning gehaald?
Is het waar dat het gezin uitgezet gaat worden naar Duitsland in het kader van het Dublin Verdrag? Waarom zijn betrokkenen naar het uitzetcentrum Zestienhoven gebracht?
Had dit gezin niet direct vanuit het AZC Utrecht naar Duitsland kunnen worden uitgezet, aangezien Duitsland akkoord is gegaan met de overname van de (asiel)procedure?
quote:Verdonk boos om uitspraken Huizinga
DEN HAAG - Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft donderdag woedend uitgehaald naar ChristenUnie-Kamerlid Huizinga. Die zou het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers vergelijken met de praktijken van Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Huizinga doet de gewraakte uitspraken in de krant Christenen in Contact van 14 oktober. Daarin wordt aandacht besteed aan de „gewelddadige” arrestatie in Utrecht van de Iraanse asielzoekers Abdul en Fariba Naghawi en hun twee kinderen Hossein en Ghazaleh. Het gezin werd volgens de krant „door een gemaskerd en bewapend arrestatieteam van bed gelicht in het AZC te Utrecht. Vader Abdul werd geslagen en liep verwondingen op aan het hoofd. Moeder Fariba werd geschopt.”
In reactie op de arrestatie zegt Huizinga: „De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur ’s nachts. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Verdonk reageerde donderdag in de Kamer woedend op de uitspraken van Huizinga. De minister noemde het „schandalig” dat het ChristenUnie-Kamerlid de manier van uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers vergelijkt met de praktijken van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Huizinga stelde daar later tegenover dat het juist niet haar bedoeling was die vergelijking te trekken. Ze heeft alleen ouderen willen citeren die de oorlog hebben meegemaakt. „Het leeg aantreffen van de huizen van de gezinnen die ’s nachts of vroeg in de ochtend zijn opgehaald, wekt bij hen deze associatie.”
De uitval van de minister is daarom „volkomen onterecht”, aldus het Kamerlid. Ze verweet de minister een Kamervergadering te gebruiken om „een rel te schoppen.” Voorzitter De Wit (SP) van het overleg waarin de botsing tussen Verdonk en Huizinga plaatshad, viel zijn collega bij. Hij was „hoogst onaangenaam getroffen” door de actie van de minister. Huizinga roept Verdonk op te stoppen met beschuldigingen uit te spreken en te gaan werken aan een „rechtvaardig asielbeleid met breed draagvlak onder de bevolking.”
Rabbijn Soetendorp van de liberale joodse gemeente in Den Haag noemde de vergelijking die Huizinga trok gisteravond in de uitzending van het tv-programma Netwerk „stuitend. Helaas was het leeghalen van huizen tijdens de oorlog het begin van uitroeiing. Daar is op dit ogenblik gelukkig geen sprake van. Het kwetst natuurlijk de minister. Ik denk dat het mevrouw Huizinga zou sieren te zeggen dat zij het niet zo heeft bedoeld.”
Oprecht begrijp ik niet dat je die vergelijking niet zou mogen maken. Die mensen worden net zo behandeld als joden tijdens een razzia...maar je mag het nooit met elkaar vergelijken....waarom niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben het met Huizenga eens dat een dergelijke gewelddadige arrestatie en uitzetting te ver gaat, maar daarna maakt de CU-vrouw de fout door deze handelswijze te vergelijken met de arrestatie van Joden in WOII. Dat is een vergelijking appels en peren, die totaal geen houdt snijdt. Een uitspraak die de CU onwaardig is en de partij niet helpt in haar ambitie deel te nemen in een volgend kabinet.
Is gewoon gevoelig. Rita is verantwoordelijk voor dat beleid, dus je noemt Rita een nazi. Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt. Wat overigens niet beketent dat je er een probleem van moet maken, want mensen kramen vaker domme/vervelende dingen uit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:36 schreef lone_wolf het volgende:
Oprecht begrijp ik niet dat je die vergelijking niet zou mogen maken. Die mensen worden net zo behandeld als joden tijdens een razzia...maar je mag het nooit met elkaar vergelijken....waarom niet?
Welke van de 10 nog in leven zijnde bejaarden die dat toevallig zien? Ik bedoel, komop zeg. Zolangzamerhand beginnen de mensen die het echt meegemaakt hebben wel een beetje uit te sterven.quote:Ik denk dat bejaarden die de WOII hebben meegemaakt helemaal misselijk worden als je zo arrestatie zien. Gewoon omdat het het zelfde is.
Verdonk gaat over lijken als ze er beter van kan worden dus laat ze maar gauw ophoepelen uit Den Haag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:58 schreef Steinberger het volgende:
Verdonk.![]()
Eindelijk een vrouw met ballen daar in Den Haag.![]()
het is een zekere morele en ethische regel binnen het debateren, zulke 'afkeuring door een vergelijking' geld als een 'Fallacy' of in het nederlands als 'vals argument' of 'Drogredenering' ...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:36 schreef lone_wolf het volgende:
...maar je mag het nooit met elkaar vergelijken....waarom niet?
Misschien omdat de kans dat ze thuis zijn dan het grootst is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
Waarom worden veel van die mensen dan midden in de nacht van hun bed gelicht?
Ik vind het behoorlijk tekenend dat de minister, ipv de ernst van de zaak over het gebruikte geweld in te zien, liever het slachtoffer gaat uithangen door misquoten.quote:Met betrekking tot asielzoekende broeders en zusters lijkt de kerk machteloos te staan. Zo ook op die vroege morgen op dinsdag 26 september. De gewelddadige arrestatie van Abdul en Fariba Naghawi en hun twee kinderen Hossein (11) en Ghazaleh (10) deed de CGK-kerk van Utrecht-West op zijn grondvesten schudden. Ook kamerlid Huizinga van de Christen Unie (CU) was diep verontwaardigd:
“Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen.”
Het gezin, dat al negen jaar in Nederland verbleef, werd door een gemaskerd en bewapend arrestatieteam van het bed gelicht in het AZC te Utrecht. Vader Abdul werd geslagen en liep verwondingen op aan het hoofd. Moeder Fariba werd geschopt. De kerk staat vlak bij het AZC en heeft al jaren intensief contact met de asielzoekers. Het gezin Naghawi kwam bijna elke zondag in de kerk. De gemeenteleden voelden zich dan ook machteloos toen ze hoorden dat het gezin opgepakt was. De kerk riep op brieven te sturen aan Tweede Kamerleden en stuurde persberichten rond. Wil en Adriaan Schouten van de Velden, of ‘opa’ en ‘oma’ zoals de kinderen hen noemden, zijn goede vrienden van familie Naghawi. Wil vertelt: “Je doet wat je kan, maar dat is zo weinig. We waren echt radeloos. Je weet gewoon niet wat je moet doen. Het is vreselijk dat zoiets in Nederland kan gebeuren! In de kerk wordt veel voor het gezin gebeden.” Tot hun vertrek, vrijdag 6 oktober, naar Duitsland zaten de ouders in de cel en de kinderen mochten na 6 dagen opsluiting zolang bij de familie Schouten van de Velden blijven. Adriaan: “Maandagmiddag werden we gebeld dat de kinderen tot die tijd bij ons mochten komen wonen. Als je ziet hoeveel er in de kerk meegeleefd werd, dan zie je toch ook dat God een weg wil openen als mensen gaan bidden.” De Naghawi’s hebben 9 jaar in een asielprocedure gezeten en vanaf eind januari 2006 waren ze uitgeprocedeerd. Ze mochten echter voorlopig in Nederland blijven omdat er geen christenen teruggestuurd worden naar Iran. De familie is Nederland ooit via Duitsland binnengekomen. Daarom moet het nu in Duitsland een nieuwe procedure afwachten en eventueel vooralsnog naar het voor christenen onveilige Iran terug.
De plotselinge uitzetting en het geweld waarmee dit gepaard is gegaan, roept veel vragen op.
De zaak leidde maandag 2 oktober tot kamervragen door de CU, de SP en de PvdA. Tinkeke Huizinga van de CU: “De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur ‘s nachts. Het doet, ook al is dit een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Huizinga pleit verder voor een zeker pardon: “Wij vinden dat je mensen die al zo lang in Nederland zijn, niet meer terug kunt sturen.”
De vraag is wat kerken nu kunnen doen in zo’n situatie. “De kerken kunnen niet zoveel”, aldus Huizinga. “Ze kunnen er bij Verdonk op aandringen minder geweld te gebruiken, en onderdak geven aan asielzoekers die op straat moeten leven. En de kerk kan natuurlijk contact houden met de mensen die uitgezet worden. En laten we ook niet vergeten dat de kerk altijd voor deze mensen kan bidden. Wat bij mensen onmogelijk is, dat kan God wel!” Conny Rovers leidde de kinderclub waar ook Hossein en Ghazaleh vaak kwamen. Connie denkt dat een kerk meer kan dan men vaak denkt: “Veel gemeenteleden waren verslagen en vroegen zich af of ze meer hadden kunnen doen. Ook ik. Maar ik weet nu wel dat je als kerk wel degelijk iets kan doen. Ga verder dan sokken breien en over Jezus vertellen. Ga met ze mee naar de advocaat, de dokter, de vreemdelingenpolitie. Laat zien dat je naast hen staat. Er is zoveel gezond verstand in de kerk. Dat moeten we aanwenden. Wees een broeder en zuster voor ze”. Een reportage over de inval, waarin de kinderen, de politie en de politiek aan het woord komen, werd uitgezonden bij De Ochtenden op Radio 1 op maandag 9 oktober. U kunt deze reportage nog naluisteren.
Illegaal in Nederland verblijven, is dat een misdrijf of een overtreding?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Jawel dat doen we wel. Niet liegen aub.
En illigalen zijn trouwens ook criminelen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien omdat de kans dat ze thuis zijn dan het grootst is?
Het is 1 voorbeeld wat je hier aanhaalt. Wie zegt dat het ophalen van asielzoekers altijd op deze manier gaat? Ik vermoed dat het hier om een incidentieel geval gaat. Daarnaast vind ik dat huizinga de vergelijking in geen geval mag maken, er zijn andere manieren om dit aan te kaarten. Het laat een gebrek aan goed fatsoen zien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:14 schreef Verbal het volgende:
Gewoon nog maar even de tekst die aanleiding was voor het geheel:
[..]
Ik vind het behoorlijk tekenend dat de minister, ipv de ernst van de zaak over het gebruikte geweld in te zien, liever het slachtoffer gaat uithangen door misquoten.
En ik vind het bijzonder triest om te zien dat -iig de tv-journalisten- te stupide zijn om na te denken en goed te lezen en de aantijgingen van Verdonk gewoon letterlijk overnemen.
Treurigheid troef.
V.
Geen van beide.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Illegaal in Nederland verblijven, is dat een misdrijf of een overtreding?
Is een oprechte vraag.
Maar het betekent volgens jou dus dat je ze als stront kan behandelen?quote:
Ik bedoel het serieus. Het is natuurlijk zonde om een arrestatieteam uit te laten rukken om er vorvolgens achter te komen dat één of meerdere gezinsleden niet thuis zijn. 's Nachts is de kans gewoon het grootst dat iedereen thuis is.quote:
Wat een misselijke opmerking. Als iemand verhuist is de volgende dag ook het huis leeg. Kan me niet voorstellen dat iemand daar ooit WOII associaties van heeft gekregen.quote:Het doet, ook al is dit een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Wie zegt dat Huizinga zegt dat het altijd zo gaat? Volgens mij wil Huizinga alleen dat het nooit zo gaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het is 1 voorbeeld wat je hier aanhaalt. Wie zegt dat het ophalen van asielzoekers altijd op deze manier gaat? Ik vermoed dat het hier om een incidentieel geval gaat.
Welke vergelijking maakt ze volgens jou?quote:Daarnaast vind ik dat huizinga de vergelijking in geen geval mag maken, er zijn andere manieren om dit aan te kaarten. Het laat een gebrek aan goed fatsoen zien.
De meeste mensen verhuizen dan ook met geweld midden in de nacht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een misselijke opmerking. Als iemand verhuist is de volgende dag ook het huis leeg. Kan me niet voorstellen dat iemand daar ooit WOII associaties van heeft gekregen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik bedoel het serieus. Het is natuurlijk zonde om een arrestatieteam uit te laten rukken om er vorvolgens achter te komen dat één of meerdere gezinsleden niet thuis zijn. 's Nachts is de kans gewoon het grootst dat iedereen thuis is.
V.quote:Het gezin, dat al negen jaar in Nederland verbleef, werd door een gemaskerd en bewapend arrestatieteam van het bed gelicht in het AZC te Utrecht
Oh? Maar wat heeft dat te maken met associaties van een leeg huis?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
De meeste mensen verhuizen dan ook met geweld midden in de nacht.
Doe niet zo dom man. Huizinga maakt een directe vergelijking tussen de duitse praktijken in de wo2 en het beleid en uitvoering daarvan van verdonk. Zoals ze hier ook aangeeft:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wie zegt dat Huizinga zegt dat het altijd zo gaat? Volgens mij wil Huizinga alleen dat het nooit zo gaat.
heeft ze het over deze en andere mensen. Een algemeen verschijnsel dus.quote:„De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur ’s nachts. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Zie hierboven.quote:Welke vergelijking maakt ze volgens jou?
V.
Dan lijkt het me een goed idee om de bewuste marechaussee eerst uit hun functie te ontheffen en vervolgens voor de rechter te brengen. Maar defensie kennende, kunnen we dat wel vergeten.quote:
Ach wat sneu. Wat zijn de achtergronden van dat gezin? Wat kun je er verder over vertellen? Of blijf je in die emo bui hangen adv dat bericht? Eenzijdig is dat.quote:
Ze werden van het bed gelicht staat er. Is het zo vreemd te veronderstellen dat dat dan 's nachts heeft plaatsgevonden?quote:
Maar jij vindt het dus wel prima om een gezin met kinderen door een arrestatieteam uit bed te laten sjorren? Jij vindt niet dat dit te ver gaat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik bedoel het serieus. Het is natuurlijk zonde om een arrestatieteam uit te laten rukken om er vorvolgens achter te komen dat één of meerdere gezinsleden niet thuis zijn. 's Nachts is de kans gewoon het grootst dat iedereen thuis is.
Het ligt eraan. Wat is eraan voorafgegaan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar jij vindt het dus wel prima om een gezin met kinderen door een arrestatieteam uit bed te laten sjorren? Jij vindt niet dat dit te ver gaat?
Als daar reden voor is vind ik het prima. Zulke procedures zijn er niet voor niets. Die zijn ongetwijfeld gebaseerd op ervaringen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar jij vindt het dus wel prima om een gezin met kinderen door een arrestatieteam uit bed te laten sjorren? Jij vindt niet dat dit te ver gaat?
Ik doe niet dom. Ik vraag welke vergelijking jij denkt dat ze trekt. En inderdaad: je betrekt er het beleid bij. Terwijl Huizing dat niet doet. Sterker nog, ze heeft zich met tegenover Verdonk met klem uitgesproken tegen deze interpretatie. Het ging Huizinga om de uitvoering.quote:
De. Uitvoering. Niet. Het. Beleid.quote:Huizinga maakt een directe vergelijking tussen de duitse praktijken in de wo2 en het beleid en uitvoering daarvan van verdonk. Zoals ze hier ook aangeeft:
Deze en andere mensen is niet iedereen. Het is alleen niet alleen deze mensen. Ze is juist uiterst precies in hoe ze zich verwoordt, maar voor veel mensen is dat duidelijk te hoog gegrepen.quote:heeft ze het over deze en andere mensen. Een algemeen verschijnsel dus.
Deze manier kan prima, het zou al een heel stuk schelen als men begrijpend kon lezen, in plaats van in een gecalculeerde Pavlov-uitbarsting te vervallen.quote:Prima dat huizinga wil dat het nooit zo gaat, maar daar zijn andere manieren voor om aan te kaarten.
Zie hierboven.quote:Zie hierboven.
In een AZC!!! Is lezen dan echt zo moeilijk?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze werden van het bed gelicht staat er. Is het zo vreemd te veronderstellen dat dat dan 's nachts heeft plaatsgevonden?![]()
Dit geval is de aanleiding, sneuneus. Daar is niks eenzijdigs aan en wat zeik je nou over een emo-bui? In dit topic zijn het meer de blinde en analfabete Verdonk-adepten die emotieproblemen hebben. Rood waas enzo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Wat zijn de achtergronden van dat gezin? Wat kun je er verder over vertellen? Of blijf je in die emo bui hangen adv dat bericht? Eenzijdig is dat.
Misschien is de man wel extreem geweldadig, heeft hij gedreigd met geweld, heeft hij tig vriendelijke verzoeken genegeerd, vermoedt men dat hij beschikt over wapens, dreigden medestanders de uitzetting te verhinderen, enz.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee, wat zou een reden zijn volgens jullie?
Alsof huizinga dom is. Oh nee, achteraf is het niet zo bedoeld. Right.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik doe niet dom. Ik vraag welke vergelijking jij denkt dat ze trekt. En inderdaad: je betrekt er het beleid bij. Terwijl Huizing dat niet doet. Sterker nog, ze heeft zich met tegenover Verdonk met klem uitgesproken tegen deze interpretatie. Het ging Huizinga om de uitvoering.
De uitvoering en daarmee het beleid.quote:De. Uitvoering. Niet. Het. Beleid.
Oh? Dus waarom dan toch die vergelijking maken als het slechts om 1 of 2 voorvallen gaat? Misschien vroegen die voorvallen wel om die aanpak. Wie is huizinga dan om daar zo'n uitspraak over te doen?quote:Deze en andere mensen is niet iedereen. Het is alleen niet alleen deze mensen. Ze is juist uiterst precies in hoe ze zich verwoordt, maar voor veel mensen is dat duidelijk te hoog gegrepen.
Jij leest anders ook flink subjectief. Huizinga bedoeld er verder niks, rightquote:Deze manier kan prima, het zou al een heel stuk schelen als men begrijpend kon lezen, in plaats van in een gecalculeerde Pavlov-uitbarsting te vervallen.
[..]
Zie hierboven.
V.
Je haalt een eenzijdig bericht aan waarin een gezin met geweld werd opgehaald, zonder dat je op de hoogte bent van de achtergrond van dit voorval maar gebruikt dit voorval wel om huizinga het gelijk te geven. In die emowolk zweef je nu in dit topic.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dit geval is de aanleiding, sneuneus. Daar is niks eenzijdigs aan en wat zeik je nou over een emo-bui? In dit topic zijn het meer de blinde en analfabete Verdonk-adepten die emotieproblemen hebben. Rood waas enzo.
V.
En dan? Dan kun je gewoon naar buiten hoor. Kinderen naar school, moeder naar de winkel, vader ergens rondhangend in de stad.quote:
Dan zou de persoon in kwestie wel ongewenst zijn verklaard, maar niets duidt erop dat dat in deze zaak het geval is. Sowieso is een illegaal die ongewenst is verklaard wel op strafrechtelijke gronden in hechtenis worden genomen, hier was afaik enkel sprake van administratieve gijzeling.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien is de man wel extreem geweldadig, heeft hij gedreigd met geweld, heeft hij tig vriendelijke verzoeken genegeerd, vermoedt men dat hij beschikt over wapens, dreigden medestanders de uitzetting te verhinderen, enz.
Dat hoeft absoluut niet. Zeker als hij niet ergens voor veroordeeld is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan zou de persoon in kwestie wel ongewenst zijn verklaard, maar niets duidt erop dat dat in deze zaak het geval is.
Je wilt het gewoon niet begrijpen, he? Niks achteraf, ze heeft het gewoon niet gezegd. Maar da's te moeilijk voor je, dat zie ik nu ook wel in.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Alsof huizinga dom is. Oh nee, achteraf is het niet zo bedoeld. Right.
Nonsens. Uivoering van het beleid.quote:De uitvoering en daarmee het beleid.
Niet allemaal is ook niet meteen één of twee. En het zou nooit moeten zijn.quote:Oh? Dus waarom dan toch die vergelijking maken als het slechts om 1 of 2 voorvallen gaat?
Voor mensen die zooooooo overtuigd zijn van hun morele gelijk komen er de laatste posts van jou en Tikorev wel èrg veel misschientjes om de hoek kijken, hè?quote:Misschien vroegen die voorvallen wel om die aanpak. Wie is huizinga dan om daar zo'n uitspraak over te doen?
Ik lees wat er staat.quote:Jij leest anders ook flink subjectief. Huizinga bedoeld er verder niks, right![]()
Het is beleid, wat gesteund wordt door de politiek, en grotendeels buiten de rechter omgaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dan lijkt het me een goed idee om de bewuste marechaussee eerst uit hun functie te ontheffen en vervolgens voor de rechter te brengen. Maar defensie kennende, kunnen we dat wel vergeten.
Misschien, misschien is hij gewoon God.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien is de man wel extreem geweldadig, heeft hij gedreigd met geweld, heeft hij tig vriendelijke verzoeken genegeerd, vermoedt men dat hij beschikt over wapens, dreigden medestanders de uitzetting te verhinderen, enz.
En de opmerking van Tineke Huizinga is goed te vergelijken met hoe men in de oorlog politiek bedreef.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
In ieder geval zijn die nachtelijke acties goed te vergelijken met hoe mensen in de oorlog werden gedeporteerd.
Dit bericht was aanleiding voor Verdonk om uit haar dak te gaan. Daarom haal ik het aan. Lijkt mij behoorlijk ontopic, maar goed, je geeft wel vaker vrije invulling aan zaken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:32 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Je haalt een eenzijdig bericht aan waarin een gezin met geweld werd opgehaald, zonder dat je op de hoogte bent van de achtergrond van dit voorval maar gebruikt dit voorval wel om huizinga het gelijk te geven. In die emowolk zweef je nu in dit topic.
Zoals ik al eerder een keer gevraagd had in dit topic hoe zou men dit dan moeten regelen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
In ieder geval zijn die nachtelijke acties goed te vergelijken met hoe mensen in de oorlog werden gedeporteerd. Je neemt al een stuk onrust weg als het niet zo stiekem gebeurt. Het heeft toch wel iets heel engs, dat weghalen van je buren midden in de nacht.
Wat staat er tegen over de nacht, beste maar oh zo onnozele Martijn. Juist: de dag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder een keer gevraagd had in dit topic hoe zou men dit dan moeten regelen?
Ik denk namelijk dat een briefje sturen met het verzoek om het land te verlaten niet werkt.
Je hoeft niet veroordeeld te zijn; een vermoeden van gevaar voor de openbare orde c.q. veiligheid is al voldoende. De ongewenstverklaring is juist en afbakening tussen situaties wanneer 'hard' optreden en wanneer 'zacht' optreden vereist is. Gezien het beleid van Verdonk had ze in het geval van gevaar, zoals jij schetst, absoluut voor een ongewenstverklaring gekozen, hetgeen ook een hele eenvoudige procedure is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat hoeft absoluut niet. Zeker als hij niet ergens voor veroordeeld is.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Misschien, misschien is hij gewoon God.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee, wat zou een reden zijn volgens jullie?
Sjongejongejonge. Die lui zaten op een AZC. Marechaussee wil ze ophalen op woensdag. Woensdag komt dat gezin dus niet van het AZC af.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder een keer gevraagd had in dit topic hoe zou men dit dan moeten regelen?
Ik denk namelijk dat een briefje sturen met het verzoek om het land te verlaten niet werkt.
Die radiojournalisten zijn dus ook al zo dom.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:40 schreef SCH het volgende:
In ieder geval is Nederland hier behoorlijk verdeed over - op de site van Stand.nl vindt net iets meer dan de helft van de ruim 5000 stemmers dat het asielbeleid niet aan WOII doet denken.
Waarom zou je de moeite nemen om een agressief persoon ongewenst te verklaren als die toch al uitgezet gaat worden? Het is alleen een extra administratieve handeling die op geen enkele wijze het uitzetten vergemakkelijkt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hoeft niet veroordeeld te zijn; een vermoeden van gevaar voor de openbare orde c.q. veiligheid is al voldoende.
Uitvoering is onderdeel van het beleidquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die radiojournalisten zijn dus ook al zo dom.
Het ging over uitvoering, niet over beleid.
V.
Wat is er zo extreem lastig aan het woord misschien? Jij speculeert, ik speculeer daarop verder.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Tikorev het volgende:
[..]Jij vindt dat Allah met geweld uitgezet moet worden?
[..]
Want?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef _The_General_ het volgende:
De vergelijking is uberhaupt dom en loopt spaak.
Pure demonisering.
Oh ja, en ze blijven dan natuurlijk ook gewoon wachten tot de Marechaussee komt...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die lui zaten op een AZC. Marechaussee wil ze ophalen op woensdag. Woensdag komt dat gezin dus niet van het AZC af.
Ja, maar laat het een feit zijn dat de meeste mesne s'nachts thuis zijn en overdag regelmatig nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat staat er tegen over de nacht, beste maar oh zo onnozele Martijn. Juist: de dag.![]()
Precies. En appeltaart is taart. Maar taart is geen appeltaart.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Uitvoering is onderdeel van het beleid
lol, blijf volhouden dat huizinga de uitvoering bedoelde.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:44 schreef Verbal het volgende:
Niet goed lezen en dan gaan huilen en het zoooo 2002 D-woord aanhalen, da's pas dom.
V.
O wacht, een AZC is gewoon openbaar terrein zonder toezicht. Eigenlijk gewoon een woonwijk met de naam AZC. Stom van me.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh ja, en ze blijven dan natuurlijk ook gewoon wachten tot de Marechaussee komt...![]()
Inderdaad al die misschienen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee, de kok heeft de appeltaart op tafel gegooid. Sommige mensen vinden de manier van gooien lijken op hoe je iets in de afvalbak gooit. Daarmee geef je indirect kritiek op degene die de appeltaart op tafel gooit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En appeltaart is taart. Maar taart is geen appeltaart.
V.
Iemand vraagt wat ik goede redenen vind om een arrestatieteam in te zetten bij een uitzetting. Ik geef een aantal mogelijke redenen zoals bijvoorbeeld een agressieve asielzoeker. Jij reageert erop met de nogal vreemde opmerking dat het misschien wel Allah was. Dus vraag ik of je dat een reden vind om iemand met geweld uit te zetten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat is er zo extreem lastig aan het woord misschien? Jij speculeert, ik speculeer daarop verder.
Ja dus? In dat geval kun je dat gezin ook met de buurvrouw van om de hoek ophalen? Ik zie het verschil niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
O wacht, een AZC is gewoon openbaar terrein zonder toezicht. Eigenlijk gewoon een woonwijk met de naam AZC. Stom van me.
Ben jij weleens op een AZC geweest, Tikorev? Ik wel, en ik moest langs bewakers en door een poort.
V.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En appeltaart is taart. Maar taart is geen appeltaart.
V.
Ik geloof eigenlijk dat het een normaal woonhuis was, eigendom van het AZC.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
O wacht, een AZC is gewoon openbaar terrein zonder toezicht. Eigenlijk gewoon een woonwijk met de naam AZC. Stom van me.
Ben jij weleens op een AZC geweest, Tikorev? Ik wel, en ik moest langs bewakers en door een poort.
V.
Een normaal AZC kun je gewoon verlaten als je dat wilt. Met een beetje geluk staat er alleen een slagboom voor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind je arrogantie verbazingwekkend, gezien hoe weinig inzicht je zelf vertoont.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, blijf volhouden dat huizinga de uitvoering bedoelde.
Dat uitvoering onderdeel is van een beleid lijk je maar niet te snappen.
Huizinga heeft kritiek op het beleid Verbal, dat kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind je arrogantie verbazingwekkend, gezien hoe weinig inzicht je zelf vertoont.
Jíj schijnt maar niet bij machte te zijn te begrijpen dat kritiek hebben op een onderdeel van het beleid niet gelijk staat aan kritiek hebben op het beleid.
Een band is een onderdeel van een auto. Als je opmerkt dat de band lek is, is dan de hele auto klote
V.
Bij administratieve gijzeling ben je gebonden aan allerlei bestuursrechtelijke beginselen (motivatieplicht, bijvoorbeeld), waar een strafrechtelijke gevangenneming relatief veel eenvoudiger is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waarom zou je de moeite nemen om een agressief persoon ongewenst te verklaren als die toch al uitgezet gaat worden? Het is alleen een extra administratieve handeling die op geen enkele wijze het uitzetten vergemakkelijkt.
Precies.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Huizinga heeft kritiek op het beleid Verbal, dat kun je niet ontkennen.
Nou, de misplaatste ophef in casu gaat erover dat Verdonk doet alsof ze voor fascist wordt uitgemaakt en de pers gaat daar dus doende in mee. Terwijl er een opmerking wordt gemaakt over (een deel van) de uitvoering -door een onderdeel dat wellicht onder haar en anders onder justitie ressorteert- ervan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:49 schreef SCH het volgende:
[..]Er zijn toch veel meer uitspraken waarbij de WOII is aangehaald. Die gaan meestal over de uitvoering, als onderdeel van het beleid. Natuurlijk gaat het over de uitvoering, wat maakt dat verder uit?
Tegelijkertijd heb ik ook nog nergens een werkelijke reden gezien om een arrestatieteam in te zetten, behalve wat gespeculeerquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Iemand vraagt wat ik goede redenen vind om een arrestatieteam in te zetten bij een uitzetting. Ik geef een aantal mogelijke redenen zoals bijvoorbeeld een agressieve asielzoeker. Jij reageert erop met de nogal vreemde opmerking dat het misschien wel Allah was. Dus vraag ik of je dat een reden vind om iemand met geweld uit te zetten.
Ik ontken niks, ik ga uit van wat Huizinga gisteren zelf tegen Verdonk heeft gezegd en wat met haar gewraakte citaat overeenstemt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Huizinga heeft kritiek op het beleid Verbal, dat kun je niet ontkennen.
Ze vindt geen van beide. Ze vindt helemaal niet dat je het met WOII kan vergelijken en was het oneens met de stelling.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, de misplaatste ophef in casu gaat erover dat Verdonk doet alsof ze voor fascist wordt uitgemaakt en de pers gaat daar dus doende in mee. Terwijl er een opmerking wordt gemaakt over (een deel van) de uitvoering -door een onderdeel dat wellicht onder haar en anders onder justitie ressorteert- ervan.
Nogmaals, als je de manier van het van hun bed lichten bekritiseert, wil dat nog niet zeggen dat je het beleid nazistisch vindt.
V.
Het impliceert een vergelijking van de bedenker van de uitvoering met de bedenker van de uitvoering van het ophalen van joden. Is het nou zo moeilijk voor je om die link te leggen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, de misplaatste ophef in casu gaat erover dat Verdonk doet alsof ze voor fascist wordt uitgemaakt en de pers gaat daar dus doende in mee. Terwijl er een opmerking wordt gemaakt over (een deel van) de uitvoering -door een onderdeel dat wellicht onder haar en anders onder justitie ressorteert- ervan.
Nogmaals, als je de manier van het van hun bed lichten bekritiseert, wil dat nog niet zeggen dat je het beleid nazistisch vindt.
V.
Ik citeer haar recenter uit Stand.nl van vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ontken niks, ik ga uit van wat Huizinga gisteren zelf tegen Verdonk heeft gezegd en wat met haar gewraakte citaat overeenstemt.
V.
Exact. En die vergelijking is volkomen legitiem, want die maken veel mensen die de oorlog hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:56 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het impliceert een vergelijking van de bedenker van de uitvoering met de bedenker van de uitvoering van het ophalen van joden. Is het nou zo moeilijk voor je om die link te leggen?
Ik roep dat al in het begin van dit topic.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze vindt geen van beide. Ze vindt helemaal niet dat je het met WOII kan vergelijken en was het oneens met de stelling.
Idem. Dus wat is nu het probleem?quote:Ze signaleert gewoon dat er een groep ouders mensen is die die associaties heeft en waarschuwt daarvoor. En terecht in mijn ogen.
Dan moet je toch even wat beter lezen:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heb ik ook nog nergens een werkelijke reden gezien om een arrestatieteam in te zetten, behalve wat gespeculeer
Ik zie geen probleem hoor, dat zag jij, door over het beleid vs. uitvoering te beginnen alsof die niet in elkaar schuiven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik roep dat al in het begin van dit topic.
[..]
Idem. Dus wat is nu het probleem?
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |