Misschien is de man wel extreem geweldadig, heeft hij gedreigd met geweld, heeft hij tig vriendelijke verzoeken genegeerd, vermoedt men dat hij beschikt over wapens, dreigden medestanders de uitzetting te verhinderen, enz.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee, wat zou een reden zijn volgens jullie?
Alsof huizinga dom is. Oh nee, achteraf is het niet zo bedoeld. Right.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik doe niet dom. Ik vraag welke vergelijking jij denkt dat ze trekt. En inderdaad: je betrekt er het beleid bij. Terwijl Huizing dat niet doet. Sterker nog, ze heeft zich met tegenover Verdonk met klem uitgesproken tegen deze interpretatie. Het ging Huizinga om de uitvoering.
De uitvoering en daarmee het beleid.quote:De. Uitvoering. Niet. Het. Beleid.
Oh? Dus waarom dan toch die vergelijking maken als het slechts om 1 of 2 voorvallen gaat? Misschien vroegen die voorvallen wel om die aanpak. Wie is huizinga dan om daar zo'n uitspraak over te doen?quote:Deze en andere mensen is niet iedereen. Het is alleen niet alleen deze mensen. Ze is juist uiterst precies in hoe ze zich verwoordt, maar voor veel mensen is dat duidelijk te hoog gegrepen.
Jij leest anders ook flink subjectief. Huizinga bedoeld er verder niks, rightquote:Deze manier kan prima, het zou al een heel stuk schelen als men begrijpend kon lezen, in plaats van in een gecalculeerde Pavlov-uitbarsting te vervallen.
[..]
Zie hierboven.
V.
Je haalt een eenzijdig bericht aan waarin een gezin met geweld werd opgehaald, zonder dat je op de hoogte bent van de achtergrond van dit voorval maar gebruikt dit voorval wel om huizinga het gelijk te geven. In die emowolk zweef je nu in dit topic.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dit geval is de aanleiding, sneuneus. Daar is niks eenzijdigs aan en wat zeik je nou over een emo-bui? In dit topic zijn het meer de blinde en analfabete Verdonk-adepten die emotieproblemen hebben. Rood waas enzo.
V.
En dan? Dan kun je gewoon naar buiten hoor. Kinderen naar school, moeder naar de winkel, vader ergens rondhangend in de stad.quote:
Dan zou de persoon in kwestie wel ongewenst zijn verklaard, maar niets duidt erop dat dat in deze zaak het geval is. Sowieso is een illegaal die ongewenst is verklaard wel op strafrechtelijke gronden in hechtenis worden genomen, hier was afaik enkel sprake van administratieve gijzeling.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien is de man wel extreem geweldadig, heeft hij gedreigd met geweld, heeft hij tig vriendelijke verzoeken genegeerd, vermoedt men dat hij beschikt over wapens, dreigden medestanders de uitzetting te verhinderen, enz.
Dat hoeft absoluut niet. Zeker als hij niet ergens voor veroordeeld is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan zou de persoon in kwestie wel ongewenst zijn verklaard, maar niets duidt erop dat dat in deze zaak het geval is.
Je wilt het gewoon niet begrijpen, he? Niks achteraf, ze heeft het gewoon niet gezegd. Maar da's te moeilijk voor je, dat zie ik nu ook wel in.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Alsof huizinga dom is. Oh nee, achteraf is het niet zo bedoeld. Right.
Nonsens. Uivoering van het beleid.quote:De uitvoering en daarmee het beleid.
Niet allemaal is ook niet meteen één of twee. En het zou nooit moeten zijn.quote:Oh? Dus waarom dan toch die vergelijking maken als het slechts om 1 of 2 voorvallen gaat?
Voor mensen die zooooooo overtuigd zijn van hun morele gelijk komen er de laatste posts van jou en Tikorev wel èrg veel misschientjes om de hoek kijken, hè?quote:Misschien vroegen die voorvallen wel om die aanpak. Wie is huizinga dan om daar zo'n uitspraak over te doen?
Ik lees wat er staat.quote:Jij leest anders ook flink subjectief. Huizinga bedoeld er verder niks, right![]()
Het is beleid, wat gesteund wordt door de politiek, en grotendeels buiten de rechter omgaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dan lijkt het me een goed idee om de bewuste marechaussee eerst uit hun functie te ontheffen en vervolgens voor de rechter te brengen. Maar defensie kennende, kunnen we dat wel vergeten.
Misschien, misschien is hij gewoon God.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien is de man wel extreem geweldadig, heeft hij gedreigd met geweld, heeft hij tig vriendelijke verzoeken genegeerd, vermoedt men dat hij beschikt over wapens, dreigden medestanders de uitzetting te verhinderen, enz.
En de opmerking van Tineke Huizinga is goed te vergelijken met hoe men in de oorlog politiek bedreef.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
In ieder geval zijn die nachtelijke acties goed te vergelijken met hoe mensen in de oorlog werden gedeporteerd.
Dit bericht was aanleiding voor Verdonk om uit haar dak te gaan. Daarom haal ik het aan. Lijkt mij behoorlijk ontopic, maar goed, je geeft wel vaker vrije invulling aan zaken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:32 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Je haalt een eenzijdig bericht aan waarin een gezin met geweld werd opgehaald, zonder dat je op de hoogte bent van de achtergrond van dit voorval maar gebruikt dit voorval wel om huizinga het gelijk te geven. In die emowolk zweef je nu in dit topic.
Zoals ik al eerder een keer gevraagd had in dit topic hoe zou men dit dan moeten regelen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:35 schreef SCH het volgende:
In ieder geval zijn die nachtelijke acties goed te vergelijken met hoe mensen in de oorlog werden gedeporteerd. Je neemt al een stuk onrust weg als het niet zo stiekem gebeurt. Het heeft toch wel iets heel engs, dat weghalen van je buren midden in de nacht.
Wat staat er tegen over de nacht, beste maar oh zo onnozele Martijn. Juist: de dag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder een keer gevraagd had in dit topic hoe zou men dit dan moeten regelen?
Ik denk namelijk dat een briefje sturen met het verzoek om het land te verlaten niet werkt.
Je hoeft niet veroordeeld te zijn; een vermoeden van gevaar voor de openbare orde c.q. veiligheid is al voldoende. De ongewenstverklaring is juist en afbakening tussen situaties wanneer 'hard' optreden en wanneer 'zacht' optreden vereist is. Gezien het beleid van Verdonk had ze in het geval van gevaar, zoals jij schetst, absoluut voor een ongewenstverklaring gekozen, hetgeen ook een hele eenvoudige procedure is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat hoeft absoluut niet. Zeker als hij niet ergens voor veroordeeld is.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Misschien, misschien is hij gewoon God.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Okee, wat zou een reden zijn volgens jullie?
Sjongejongejonge. Die lui zaten op een AZC. Marechaussee wil ze ophalen op woensdag. Woensdag komt dat gezin dus niet van het AZC af.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder een keer gevraagd had in dit topic hoe zou men dit dan moeten regelen?
Ik denk namelijk dat een briefje sturen met het verzoek om het land te verlaten niet werkt.
Die radiojournalisten zijn dus ook al zo dom.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:40 schreef SCH het volgende:
In ieder geval is Nederland hier behoorlijk verdeed over - op de site van Stand.nl vindt net iets meer dan de helft van de ruim 5000 stemmers dat het asielbeleid niet aan WOII doet denken.
Waarom zou je de moeite nemen om een agressief persoon ongewenst te verklaren als die toch al uitgezet gaat worden? Het is alleen een extra administratieve handeling die op geen enkele wijze het uitzetten vergemakkelijkt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hoeft niet veroordeeld te zijn; een vermoeden van gevaar voor de openbare orde c.q. veiligheid is al voldoende.
Uitvoering is onderdeel van het beleidquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die radiojournalisten zijn dus ook al zo dom.
Het ging over uitvoering, niet over beleid.
V.
Wat is er zo extreem lastig aan het woord misschien? Jij speculeert, ik speculeer daarop verder.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Tikorev het volgende:
[..]Jij vindt dat Allah met geweld uitgezet moet worden?
[..]
Want?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef _The_General_ het volgende:
De vergelijking is uberhaupt dom en loopt spaak.
Pure demonisering.
Oh ja, en ze blijven dan natuurlijk ook gewoon wachten tot de Marechaussee komt...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die lui zaten op een AZC. Marechaussee wil ze ophalen op woensdag. Woensdag komt dat gezin dus niet van het AZC af.
Ja, maar laat het een feit zijn dat de meeste mesne s'nachts thuis zijn en overdag regelmatig nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat staat er tegen over de nacht, beste maar oh zo onnozele Martijn. Juist: de dag.![]()
Precies. En appeltaart is taart. Maar taart is geen appeltaart.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Uitvoering is onderdeel van het beleid
lol, blijf volhouden dat huizinga de uitvoering bedoelde.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:44 schreef Verbal het volgende:
Niet goed lezen en dan gaan huilen en het zoooo 2002 D-woord aanhalen, da's pas dom.
V.
O wacht, een AZC is gewoon openbaar terrein zonder toezicht. Eigenlijk gewoon een woonwijk met de naam AZC. Stom van me.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh ja, en ze blijven dan natuurlijk ook gewoon wachten tot de Marechaussee komt...![]()
Inderdaad al die misschienen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:30 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee, de kok heeft de appeltaart op tafel gegooid. Sommige mensen vinden de manier van gooien lijken op hoe je iets in de afvalbak gooit. Daarmee geef je indirect kritiek op degene die de appeltaart op tafel gooit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En appeltaart is taart. Maar taart is geen appeltaart.
V.
Iemand vraagt wat ik goede redenen vind om een arrestatieteam in te zetten bij een uitzetting. Ik geef een aantal mogelijke redenen zoals bijvoorbeeld een agressieve asielzoeker. Jij reageert erop met de nogal vreemde opmerking dat het misschien wel Allah was. Dus vraag ik of je dat een reden vind om iemand met geweld uit te zetten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat is er zo extreem lastig aan het woord misschien? Jij speculeert, ik speculeer daarop verder.
Ja dus? In dat geval kun je dat gezin ook met de buurvrouw van om de hoek ophalen? Ik zie het verschil niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
O wacht, een AZC is gewoon openbaar terrein zonder toezicht. Eigenlijk gewoon een woonwijk met de naam AZC. Stom van me.
Ben jij weleens op een AZC geweest, Tikorev? Ik wel, en ik moest langs bewakers en door een poort.
V.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. En appeltaart is taart. Maar taart is geen appeltaart.
V.
Ik geloof eigenlijk dat het een normaal woonhuis was, eigendom van het AZC.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
O wacht, een AZC is gewoon openbaar terrein zonder toezicht. Eigenlijk gewoon een woonwijk met de naam AZC. Stom van me.
Ben jij weleens op een AZC geweest, Tikorev? Ik wel, en ik moest langs bewakers en door een poort.
V.
Een normaal AZC kun je gewoon verlaten als je dat wilt. Met een beetje geluk staat er alleen een slagboom voor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind je arrogantie verbazingwekkend, gezien hoe weinig inzicht je zelf vertoont.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, blijf volhouden dat huizinga de uitvoering bedoelde.
Dat uitvoering onderdeel is van een beleid lijk je maar niet te snappen.
Huizinga heeft kritiek op het beleid Verbal, dat kun je niet ontkennen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind je arrogantie verbazingwekkend, gezien hoe weinig inzicht je zelf vertoont.
Jíj schijnt maar niet bij machte te zijn te begrijpen dat kritiek hebben op een onderdeel van het beleid niet gelijk staat aan kritiek hebben op het beleid.
Een band is een onderdeel van een auto. Als je opmerkt dat de band lek is, is dan de hele auto klote
V.
Bij administratieve gijzeling ben je gebonden aan allerlei bestuursrechtelijke beginselen (motivatieplicht, bijvoorbeeld), waar een strafrechtelijke gevangenneming relatief veel eenvoudiger is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waarom zou je de moeite nemen om een agressief persoon ongewenst te verklaren als die toch al uitgezet gaat worden? Het is alleen een extra administratieve handeling die op geen enkele wijze het uitzetten vergemakkelijkt.
Precies.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Huizinga heeft kritiek op het beleid Verbal, dat kun je niet ontkennen.
Nou, de misplaatste ophef in casu gaat erover dat Verdonk doet alsof ze voor fascist wordt uitgemaakt en de pers gaat daar dus doende in mee. Terwijl er een opmerking wordt gemaakt over (een deel van) de uitvoering -door een onderdeel dat wellicht onder haar en anders onder justitie ressorteert- ervan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:49 schreef SCH het volgende:
[..]Er zijn toch veel meer uitspraken waarbij de WOII is aangehaald. Die gaan meestal over de uitvoering, als onderdeel van het beleid. Natuurlijk gaat het over de uitvoering, wat maakt dat verder uit?
Tegelijkertijd heb ik ook nog nergens een werkelijke reden gezien om een arrestatieteam in te zetten, behalve wat gespeculeerquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Iemand vraagt wat ik goede redenen vind om een arrestatieteam in te zetten bij een uitzetting. Ik geef een aantal mogelijke redenen zoals bijvoorbeeld een agressieve asielzoeker. Jij reageert erop met de nogal vreemde opmerking dat het misschien wel Allah was. Dus vraag ik of je dat een reden vind om iemand met geweld uit te zetten.
Ik ontken niks, ik ga uit van wat Huizinga gisteren zelf tegen Verdonk heeft gezegd en wat met haar gewraakte citaat overeenstemt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Huizinga heeft kritiek op het beleid Verbal, dat kun je niet ontkennen.
Ze vindt geen van beide. Ze vindt helemaal niet dat je het met WOII kan vergelijken en was het oneens met de stelling.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, de misplaatste ophef in casu gaat erover dat Verdonk doet alsof ze voor fascist wordt uitgemaakt en de pers gaat daar dus doende in mee. Terwijl er een opmerking wordt gemaakt over (een deel van) de uitvoering -door een onderdeel dat wellicht onder haar en anders onder justitie ressorteert- ervan.
Nogmaals, als je de manier van het van hun bed lichten bekritiseert, wil dat nog niet zeggen dat je het beleid nazistisch vindt.
V.
Het impliceert een vergelijking van de bedenker van de uitvoering met de bedenker van de uitvoering van het ophalen van joden. Is het nou zo moeilijk voor je om die link te leggen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, de misplaatste ophef in casu gaat erover dat Verdonk doet alsof ze voor fascist wordt uitgemaakt en de pers gaat daar dus doende in mee. Terwijl er een opmerking wordt gemaakt over (een deel van) de uitvoering -door een onderdeel dat wellicht onder haar en anders onder justitie ressorteert- ervan.
Nogmaals, als je de manier van het van hun bed lichten bekritiseert, wil dat nog niet zeggen dat je het beleid nazistisch vindt.
V.
Ik citeer haar recenter uit Stand.nl van vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ontken niks, ik ga uit van wat Huizinga gisteren zelf tegen Verdonk heeft gezegd en wat met haar gewraakte citaat overeenstemt.
V.
Exact. En die vergelijking is volkomen legitiem, want die maken veel mensen die de oorlog hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:56 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het impliceert een vergelijking van de bedenker van de uitvoering met de bedenker van de uitvoering van het ophalen van joden. Is het nou zo moeilijk voor je om die link te leggen?
Ik roep dat al in het begin van dit topic.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze vindt geen van beide. Ze vindt helemaal niet dat je het met WOII kan vergelijken en was het oneens met de stelling.
Idem. Dus wat is nu het probleem?quote:Ze signaleert gewoon dat er een groep ouders mensen is die die associaties heeft en waarschuwt daarvoor. En terecht in mijn ogen.
Dan moet je toch even wat beter lezen:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heb ik ook nog nergens een werkelijke reden gezien om een arrestatieteam in te zetten, behalve wat gespeculeer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |