En jij denkt dat Huizinga Verdonk probeert de bekritiseren door haar de hele dag met Hitler te vergelijken?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef haaahaha het volgende:
Sigme, het is simpelweg niet de manier voor iemand uit het kabinet om op zo'n manier met zo'n vergelijking het beleid en de uitvoering daarvan aan de kaart te stellen. Al zou de uitvoering van dat beleid niet kies zijn, dan nog zijn er andere manieren om dat aan te kaarten.
Huizinga zit niet in het kabinet maar in de kamer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef haaahaha het volgende:
Sigme, het is simpelweg niet de manier voor iemand uit het kabinet om op zo'n manier met zo'n vergelijking het beleid en de uitvoering daarvan aan de kaart te stellen. Al zou de uitvoering van dat beleid niet kies zijn, dan nog zijn er andere manieren om dat aan te kaarten.
Ja. Zij overtreden de wet immers ook.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:23 schreef sigme het volgende:
Gezinnen? Met kinderen en al?
Dan moet je ze voor de rechter leiden, en die veroordeelt iemand tot geldboete en/of gevangenisstraf. Maar illegalen staan nooit wegen 'illegaliteit' voor de rechter, en de rechter veroordeelt er ook nooit iemand voor. Er zitten ook geen mensen op een veroordeling wegen illegaliteit in de gevangenis.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:20 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Ze maken zich schuldig aan een strafbaar feit.
Nee. Er wordt geen wet overtreden. Sorry.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:25 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Ja. Zij overtreden de wet immers ook.
Niet boeiend.quote:
Illigaal hier zijn is niet legaal hier zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Er wordt geen wet overtreden. Sorry.
Maar wat ik dan niet snap he? We hebben hier te maken met 2 personen. De ene persoon roept iets, en van het andere persoon wordt over het algemeen beweerd dat wat ze doet (het beleid) niet o.k. is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Huizinga zit niet in het kabinet maar in de kamer.
Ik ben met je eens dat parlementariers héél héél héééél terughoudend moeten zijn met zulke vergelijkingen.
Reden temeer om, wanneer iemand van de ChristenUnie (notabene!) deze vergelijking wél maakt niet te gaan hakken op de vergelijking, maar zeer zorgvuldig te gaan onderzoeken wat er allemaal misgaat.
Hetgeen héél iets anders is dan de wet overtreden, of strafbaar zijn, of crimineel zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:31 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Illigaal hier zijn is niet legaal hier zijn.
Jammer dan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Hetgeen héél iets anders is dan de wet overtreden, of strafbaar zijn, of crimineel zijn.
Met illegaal in Nederland zijn overtreedt een illegaal geen Nederlandse wet. Hij is niet crimineel en niet strafbaar.
Voor mijn beoordeling heeft dat ten maken met bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van de twee betrokkenen. Ik zie die mevrouw van de ChristenUnie geen dingen verzinnen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:32 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Maar wat ik dan niet snap he? We hebben hier te maken met 2 personen. De ene persoon roept iets, en van het andere persoon wordt over het algemeen beweerd dat wat ze doet (het beleid) niet o.k. is.
Waarom wordt en nu per definitie vanuit gegaan dat de eerste persoon in dit verhaal gelijk heeft en de 2de persoon geen gelijk heeft.
Tsja.. Ik weet er wel antwoorden op.quote:Wie zegt mij niet dat het huizinga is die hier helemaal verkeerd zit, dat het eigenlijk helemaal niet klopt wat ze zegt.
Want ALS het waar zou zijn wat huizinga hier aangeeft, en de vergelijking met de duitsers in wo2 is evident, waarom is huizinga dan de enige die hier ageert en niet veel meer kamerleden?
De vergelijking met de duitsers vind ik van die mate dat ik me afvraag waarom niet eerder een kamerlid hier tegen heeft geageerd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mijn beoordeling heeft dat ten maken met bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van de twee betrokkenen. Ik zie die mevrouw van de ChristenUnie geen dingen verzinnen.
Ik denk dat het relletje nu iets te maken moet hebben met antwoorden van Verdonk op deze vragen, maar die antwoorden heb ik nog niet gevonden.quote:Vragen van de leden Klaas de Vries (PvdA) De Wit (SP) en Huizinga-Heringa (ChristenUnie) aan de Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie over een gewelddadige inval in een AZC-woning door een politie-eenheid
Is het waar dat een asielzoekersgezin met 2 jonge kinderen door een gemaskerde en gewapende politie-eenheid dinsdagochtend op 26 september jl. om vijf uur is meegenomen vanuit AZC Utrecht om geplaatst te worden in het uitzetcentrum Zestienhoven te Rotterdam?
Is het waar dat de man als gevolg van deze inval verwondingen heeft opgelopen?
Waarom zijn betrokkenen met zoveel machtsvertoon uit hun AZC-woning gehaald?
Is het waar dat het gezin uitgezet gaat worden naar Duitsland in het kader van het Dublin Verdrag? Waarom zijn betrokkenen naar het uitzetcentrum Zestienhoven gebracht?
Had dit gezin niet direct vanuit het AZC Utrecht naar Duitsland kunnen worden uitgezet, aangezien Duitsland akkoord is gegaan met de overname van de (asiel)procedure?
quote:Verdonk boos om uitspraken Huizinga
DEN HAAG - Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft donderdag woedend uitgehaald naar ChristenUnie-Kamerlid Huizinga. Die zou het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers vergelijken met de praktijken van Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Huizinga doet de gewraakte uitspraken in de krant Christenen in Contact van 14 oktober. Daarin wordt aandacht besteed aan de „gewelddadige” arrestatie in Utrecht van de Iraanse asielzoekers Abdul en Fariba Naghawi en hun twee kinderen Hossein en Ghazaleh. Het gezin werd volgens de krant „door een gemaskerd en bewapend arrestatieteam van bed gelicht in het AZC te Utrecht. Vader Abdul werd geslagen en liep verwondingen op aan het hoofd. Moeder Fariba werd geschopt.”
In reactie op de arrestatie zegt Huizinga: „De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur ’s nachts. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Verdonk reageerde donderdag in de Kamer woedend op de uitspraken van Huizinga. De minister noemde het „schandalig” dat het ChristenUnie-Kamerlid de manier van uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers vergelijkt met de praktijken van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Huizinga stelde daar later tegenover dat het juist niet haar bedoeling was die vergelijking te trekken. Ze heeft alleen ouderen willen citeren die de oorlog hebben meegemaakt. „Het leeg aantreffen van de huizen van de gezinnen die ’s nachts of vroeg in de ochtend zijn opgehaald, wekt bij hen deze associatie.”
De uitval van de minister is daarom „volkomen onterecht”, aldus het Kamerlid. Ze verweet de minister een Kamervergadering te gebruiken om „een rel te schoppen.” Voorzitter De Wit (SP) van het overleg waarin de botsing tussen Verdonk en Huizinga plaatshad, viel zijn collega bij. Hij was „hoogst onaangenaam getroffen” door de actie van de minister. Huizinga roept Verdonk op te stoppen met beschuldigingen uit te spreken en te gaan werken aan een „rechtvaardig asielbeleid met breed draagvlak onder de bevolking.”
Rabbijn Soetendorp van de liberale joodse gemeente in Den Haag noemde de vergelijking die Huizinga trok gisteravond in de uitzending van het tv-programma Netwerk „stuitend. Helaas was het leeghalen van huizen tijdens de oorlog het begin van uitroeiing. Daar is op dit ogenblik gelukkig geen sprake van. Het kwetst natuurlijk de minister. Ik denk dat het mevrouw Huizinga zou sieren te zeggen dat zij het niet zo heeft bedoeld.”
Oprecht begrijp ik niet dat je die vergelijking niet zou mogen maken. Die mensen worden net zo behandeld als joden tijdens een razzia...maar je mag het nooit met elkaar vergelijken....waarom niet?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:49 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ben het met Huizenga eens dat een dergelijke gewelddadige arrestatie en uitzetting te ver gaat, maar daarna maakt de CU-vrouw de fout door deze handelswijze te vergelijken met de arrestatie van Joden in WOII. Dat is een vergelijking appels en peren, die totaal geen houdt snijdt. Een uitspraak die de CU onwaardig is en de partij niet helpt in haar ambitie deel te nemen in een volgend kabinet.
Is gewoon gevoelig. Rita is verantwoordelijk voor dat beleid, dus je noemt Rita een nazi. Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt. Wat overigens niet beketent dat je er een probleem van moet maken, want mensen kramen vaker domme/vervelende dingen uit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:36 schreef lone_wolf het volgende:
Oprecht begrijp ik niet dat je die vergelijking niet zou mogen maken. Die mensen worden net zo behandeld als joden tijdens een razzia...maar je mag het nooit met elkaar vergelijken....waarom niet?
Welke van de 10 nog in leven zijnde bejaarden die dat toevallig zien? Ik bedoel, komop zeg. Zolangzamerhand beginnen de mensen die het echt meegemaakt hebben wel een beetje uit te sterven.quote:Ik denk dat bejaarden die de WOII hebben meegemaakt helemaal misselijk worden als je zo arrestatie zien. Gewoon omdat het het zelfde is.
Verdonk gaat over lijken als ze er beter van kan worden dus laat ze maar gauw ophoepelen uit Den Haag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:58 schreef Steinberger het volgende:
Verdonk.![]()
Eindelijk een vrouw met ballen daar in Den Haag.![]()
het is een zekere morele en ethische regel binnen het debateren, zulke 'afkeuring door een vergelijking' geld als een 'Fallacy' of in het nederlands als 'vals argument' of 'Drogredenering' ...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:36 schreef lone_wolf het volgende:
...maar je mag het nooit met elkaar vergelijken....waarom niet?
Misschien omdat de kans dat ze thuis zijn dan het grootst is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
Waarom worden veel van die mensen dan midden in de nacht van hun bed gelicht?
Ik vind het behoorlijk tekenend dat de minister, ipv de ernst van de zaak over het gebruikte geweld in te zien, liever het slachtoffer gaat uithangen door misquoten.quote:Met betrekking tot asielzoekende broeders en zusters lijkt de kerk machteloos te staan. Zo ook op die vroege morgen op dinsdag 26 september. De gewelddadige arrestatie van Abdul en Fariba Naghawi en hun twee kinderen Hossein (11) en Ghazaleh (10) deed de CGK-kerk van Utrecht-West op zijn grondvesten schudden. Ook kamerlid Huizinga van de Christen Unie (CU) was diep verontwaardigd:
“Het doet, ook al is het een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen.”
Het gezin, dat al negen jaar in Nederland verbleef, werd door een gemaskerd en bewapend arrestatieteam van het bed gelicht in het AZC te Utrecht. Vader Abdul werd geslagen en liep verwondingen op aan het hoofd. Moeder Fariba werd geschopt. De kerk staat vlak bij het AZC en heeft al jaren intensief contact met de asielzoekers. Het gezin Naghawi kwam bijna elke zondag in de kerk. De gemeenteleden voelden zich dan ook machteloos toen ze hoorden dat het gezin opgepakt was. De kerk riep op brieven te sturen aan Tweede Kamerleden en stuurde persberichten rond. Wil en Adriaan Schouten van de Velden, of ‘opa’ en ‘oma’ zoals de kinderen hen noemden, zijn goede vrienden van familie Naghawi. Wil vertelt: “Je doet wat je kan, maar dat is zo weinig. We waren echt radeloos. Je weet gewoon niet wat je moet doen. Het is vreselijk dat zoiets in Nederland kan gebeuren! In de kerk wordt veel voor het gezin gebeden.” Tot hun vertrek, vrijdag 6 oktober, naar Duitsland zaten de ouders in de cel en de kinderen mochten na 6 dagen opsluiting zolang bij de familie Schouten van de Velden blijven. Adriaan: “Maandagmiddag werden we gebeld dat de kinderen tot die tijd bij ons mochten komen wonen. Als je ziet hoeveel er in de kerk meegeleefd werd, dan zie je toch ook dat God een weg wil openen als mensen gaan bidden.” De Naghawi’s hebben 9 jaar in een asielprocedure gezeten en vanaf eind januari 2006 waren ze uitgeprocedeerd. Ze mochten echter voorlopig in Nederland blijven omdat er geen christenen teruggestuurd worden naar Iran. De familie is Nederland ooit via Duitsland binnengekomen. Daarom moet het nu in Duitsland een nieuwe procedure afwachten en eventueel vooralsnog naar het voor christenen onveilige Iran terug.
De plotselinge uitzetting en het geweld waarmee dit gepaard is gegaan, roept veel vragen op.
De zaak leidde maandag 2 oktober tot kamervragen door de CU, de SP en de PvdA. Tinkeke Huizinga van de CU: “De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur ‘s nachts. Het doet, ook al is dit een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Huizinga pleit verder voor een zeker pardon: “Wij vinden dat je mensen die al zo lang in Nederland zijn, niet meer terug kunt sturen.”
De vraag is wat kerken nu kunnen doen in zo’n situatie. “De kerken kunnen niet zoveel”, aldus Huizinga. “Ze kunnen er bij Verdonk op aandringen minder geweld te gebruiken, en onderdak geven aan asielzoekers die op straat moeten leven. En de kerk kan natuurlijk contact houden met de mensen die uitgezet worden. En laten we ook niet vergeten dat de kerk altijd voor deze mensen kan bidden. Wat bij mensen onmogelijk is, dat kan God wel!” Conny Rovers leidde de kinderclub waar ook Hossein en Ghazaleh vaak kwamen. Connie denkt dat een kerk meer kan dan men vaak denkt: “Veel gemeenteleden waren verslagen en vroegen zich af of ze meer hadden kunnen doen. Ook ik. Maar ik weet nu wel dat je als kerk wel degelijk iets kan doen. Ga verder dan sokken breien en over Jezus vertellen. Ga met ze mee naar de advocaat, de dokter, de vreemdelingenpolitie. Laat zien dat je naast hen staat. Er is zoveel gezond verstand in de kerk. Dat moeten we aanwenden. Wees een broeder en zuster voor ze”. Een reportage over de inval, waarin de kinderen, de politie en de politiek aan het woord komen, werd uitgezonden bij De Ochtenden op Radio 1 op maandag 9 oktober. U kunt deze reportage nog naluisteren.
Illegaal in Nederland verblijven, is dat een misdrijf of een overtreding?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:11 schreef Steinberger het volgende:
[..]
Jawel dat doen we wel. Niet liegen aub.
En illigalen zijn trouwens ook criminelen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:13 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Misschien omdat de kans dat ze thuis zijn dan het grootst is?
Het is 1 voorbeeld wat je hier aanhaalt. Wie zegt dat het ophalen van asielzoekers altijd op deze manier gaat? Ik vermoed dat het hier om een incidentieel geval gaat. Daarnaast vind ik dat huizinga de vergelijking in geen geval mag maken, er zijn andere manieren om dit aan te kaarten. Het laat een gebrek aan goed fatsoen zien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:14 schreef Verbal het volgende:
Gewoon nog maar even de tekst die aanleiding was voor het geheel:
[..]
Ik vind het behoorlijk tekenend dat de minister, ipv de ernst van de zaak over het gebruikte geweld in te zien, liever het slachtoffer gaat uithangen door misquoten.
En ik vind het bijzonder triest om te zien dat -iig de tv-journalisten- te stupide zijn om na te denken en goed te lezen en de aantijgingen van Verdonk gewoon letterlijk overnemen.
Treurigheid troef.
V.
Geen van beide.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Illegaal in Nederland verblijven, is dat een misdrijf of een overtreding?
Is een oprechte vraag.
Maar het betekent volgens jou dus dat je ze als stront kan behandelen?quote:
Ik bedoel het serieus. Het is natuurlijk zonde om een arrestatieteam uit te laten rukken om er vorvolgens achter te komen dat één of meerdere gezinsleden niet thuis zijn. 's Nachts is de kans gewoon het grootst dat iedereen thuis is.quote:
Wat een misselijke opmerking. Als iemand verhuist is de volgende dag ook het huis leeg. Kan me niet voorstellen dat iemand daar ooit WOII associaties van heeft gekregen.quote:Het doet, ook al is dit een hele andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Wie zegt dat Huizinga zegt dat het altijd zo gaat? Volgens mij wil Huizinga alleen dat het nooit zo gaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:17 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Het is 1 voorbeeld wat je hier aanhaalt. Wie zegt dat het ophalen van asielzoekers altijd op deze manier gaat? Ik vermoed dat het hier om een incidentieel geval gaat.
Welke vergelijking maakt ze volgens jou?quote:Daarnaast vind ik dat huizinga de vergelijking in geen geval mag maken, er zijn andere manieren om dit aan te kaarten. Het laat een gebrek aan goed fatsoen zien.
De meeste mensen verhuizen dan ook met geweld midden in de nacht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een misselijke opmerking. Als iemand verhuist is de volgende dag ook het huis leeg. Kan me niet voorstellen dat iemand daar ooit WOII associaties van heeft gekregen.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik bedoel het serieus. Het is natuurlijk zonde om een arrestatieteam uit te laten rukken om er vorvolgens achter te komen dat één of meerdere gezinsleden niet thuis zijn. 's Nachts is de kans gewoon het grootst dat iedereen thuis is.
V.quote:Het gezin, dat al negen jaar in Nederland verbleef, werd door een gemaskerd en bewapend arrestatieteam van het bed gelicht in het AZC te Utrecht
Oh? Maar wat heeft dat te maken met associaties van een leeg huis?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
De meeste mensen verhuizen dan ook met geweld midden in de nacht.
Doe niet zo dom man. Huizinga maakt een directe vergelijking tussen de duitse praktijken in de wo2 en het beleid en uitvoering daarvan van verdonk. Zoals ze hier ook aangeeft:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wie zegt dat Huizinga zegt dat het altijd zo gaat? Volgens mij wil Huizinga alleen dat het nooit zo gaat.
heeft ze het over deze en andere mensen. Een algemeen verschijnsel dus.quote:„De manier waarop deze en andere mensen worden opgehaald is vreselijk. Vaak tussen drie en vier uur ’s nachts. Het doet, ook al is dit een heel andere situatie, soms denken aan hoe de Duitsers vroeger de Joden kwamen ophalen. Dan was de volgende morgen ook opeens het huis leeg.”
Zie hierboven.quote:Welke vergelijking maakt ze volgens jou?
V.
Dan lijkt het me een goed idee om de bewuste marechaussee eerst uit hun functie te ontheffen en vervolgens voor de rechter te brengen. Maar defensie kennende, kunnen we dat wel vergeten.quote:
Ach wat sneu. Wat zijn de achtergronden van dat gezin? Wat kun je er verder over vertellen? Of blijf je in die emo bui hangen adv dat bericht? Eenzijdig is dat.quote:
Ze werden van het bed gelicht staat er. Is het zo vreemd te veronderstellen dat dat dan 's nachts heeft plaatsgevonden?quote:
Maar jij vindt het dus wel prima om een gezin met kinderen door een arrestatieteam uit bed te laten sjorren? Jij vindt niet dat dit te ver gaat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik bedoel het serieus. Het is natuurlijk zonde om een arrestatieteam uit te laten rukken om er vorvolgens achter te komen dat één of meerdere gezinsleden niet thuis zijn. 's Nachts is de kans gewoon het grootst dat iedereen thuis is.
Het ligt eraan. Wat is eraan voorafgegaan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar jij vindt het dus wel prima om een gezin met kinderen door een arrestatieteam uit bed te laten sjorren? Jij vindt niet dat dit te ver gaat?
Als daar reden voor is vind ik het prima. Zulke procedures zijn er niet voor niets. Die zijn ongetwijfeld gebaseerd op ervaringen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar jij vindt het dus wel prima om een gezin met kinderen door een arrestatieteam uit bed te laten sjorren? Jij vindt niet dat dit te ver gaat?
Ik doe niet dom. Ik vraag welke vergelijking jij denkt dat ze trekt. En inderdaad: je betrekt er het beleid bij. Terwijl Huizing dat niet doet. Sterker nog, ze heeft zich met tegenover Verdonk met klem uitgesproken tegen deze interpretatie. Het ging Huizinga om de uitvoering.quote:
De. Uitvoering. Niet. Het. Beleid.quote:Huizinga maakt een directe vergelijking tussen de duitse praktijken in de wo2 en het beleid en uitvoering daarvan van verdonk. Zoals ze hier ook aangeeft:
Deze en andere mensen is niet iedereen. Het is alleen niet alleen deze mensen. Ze is juist uiterst precies in hoe ze zich verwoordt, maar voor veel mensen is dat duidelijk te hoog gegrepen.quote:heeft ze het over deze en andere mensen. Een algemeen verschijnsel dus.
Deze manier kan prima, het zou al een heel stuk schelen als men begrijpend kon lezen, in plaats van in een gecalculeerde Pavlov-uitbarsting te vervallen.quote:Prima dat huizinga wil dat het nooit zo gaat, maar daar zijn andere manieren voor om aan te kaarten.
Zie hierboven.quote:Zie hierboven.
In een AZC!!! Is lezen dan echt zo moeilijk?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze werden van het bed gelicht staat er. Is het zo vreemd te veronderstellen dat dat dan 's nachts heeft plaatsgevonden?![]()
Dit geval is de aanleiding, sneuneus. Daar is niks eenzijdigs aan en wat zeik je nou over een emo-bui? In dit topic zijn het meer de blinde en analfabete Verdonk-adepten die emotieproblemen hebben. Rood waas enzo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Wat zijn de achtergronden van dat gezin? Wat kun je er verder over vertellen? Of blijf je in die emo bui hangen adv dat bericht? Eenzijdig is dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |